Μιλήσαμε για τα σχήματα -παίξαμε με αυτά-γράψαμε το όνομά τους -ομαδοποιήσαμε τα ξύλινα σχήματα που είχαμε
Χρησιμοποιώντας τα ξύλινα σχήματα δημιουργήσαμε σπιτάκια, αυτοκίνητα, δέντρα, ρομποτ, κλπ
Μέσα από συζήτηση στην παρεούλα ανιχνεύσαμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής ασφάλειας χρησιμοποιώντας διάφορες ερωτήσεις
Δείξαμε εικόνες που απεικονίζουν την κυκλοφορία στους δρόμους και προβληματιστήκαμε με διάφορες ερωτήσεις ( πχ τι βλέπουμε στην εικόνα, τι σκέφτεστε γιαυτό, τι σας κάνει να αναρωτιέστε με αυτό που είδατε κλπ)
Από τις απαντήσεις των παιδιών αποφασίσαμε για το πλάνο της δράσης και για το τι θέλουμε να μάθουμε σε σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή
Δημιουργήσαμε τα ιστογράμματα και δώσαμε το δικό μας όνομα <<Στο δρόμο περπατώ και με ασφάλεια κυκλοφορώ>>
Διαβάσαμε το παραμύθι <<Καλώς τον κύριο ΚΟΚ>>της Πιτσιδοπούλου Ελένης
Με την βοήθεια του κυρίου ΚΟΚ μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για τη χρησιμότητά τους.Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε ποιο χρώμα σημαίνει επιτρέπεται και ποιο απαγορεύεται
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το <,τραγούδι του κυρίου ΚΟΚ>>
Παίξαμε με καρεκλάκια και λωρίδες χαρτιού για ζώνες το παιχνίδι αυτοκίνητο -επιβάτες .Ιδέα των παιδιών να βάλουμε και έναν τροχονόμο να ρυθμίζει την κυκλοφορία.Ο οδηγός και οι επιβάτες μόλις επέβαιναν στο αυτοκίνητο θα έπρεπε πρώτα να φορέσουν την ζώνη ασφαλείας
Συζητήσαμε για τον τρόπο που έρχονται από το σπίτι στο σχολείο και τι βλέπουν στη διαδρομή αυτή
Έπειτα αποτυπώσαμε σε χαρτί αυτή τη διαδρομή με τον τρόπο που μπορούσε ο καθένας
Φτιάξαμε με χαρτόνι σπιτάκια και περπατήσαμε στους δρόμους της γειτονιάς αναφέροντας τη διαδρομή (πχ για να πάω από το σπίτι μου στο σχολείο συναντάω το σπίτι του Νίκου και της Ελένης κλπ)
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με σήματα ,διαβάσεις κλπ
Φύλλο εργασίας <<Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης>>
Περπατήσαμε στους δρόμους κοντά στο σχολείο και εντοπίσαμε τα σήματα κυκλοφορίας
Συζητήσαμε για το ποιά οχήματα συναντήσαμε στο δρόμο και έπειτα χρωμάτισαν σε φύλλο εργασίας μόνο τα μεταφορικά μέσα που έχουν χρησιμοποιήσει για την μετακίνησή τους
Φτιάξαμε σύνθετες λέξεις με τη λέξη δρόμος και τις αποτυπώσαμε στο χαρτί
Στην ολομέλεια συζητήσαμε για την συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε πριν διασχίσουμε τον δρόμο
Καταγράψαμε τους κανόνες στο χαρτί
Παρατηρήσαμε σε εικόνες την οδική συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών και εντοπίσαμε τη σωστή η λάθος
Διαβάσαμε το παραμύθι <<Ο Ποδηλατάκιας>> τη; Κατερίνας Βαιμάκη και συζητάμε για την συμπεριφορά καθώς και για τον εξοπλισμό που πρέπει να έχει ένας ποδηλάτης
Με σήματα κυκλοφορίας φτιάξαμε το δικό μας μικρό πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής και παίξαμε ως πεζοί , ως αυτοκίνητα και ως οδηγοί ποδηλάτων .Στη διαδρομή προσπαθούσαμε να αποκωδικοποιήσουμε τα σήματα σύμφωνα με αυτά που μάθαμε
Με σήματα κυκλοφορίας που κόψαμε και πλαστικοποιήσαμε παίξαμε ντόμινο
Συζητήσαμε για τα σχήματα των σημάτων κυκλοφορίας και παίξαμε διαδραστικό παιχνίδι <<τα σήματα και τα σχήματα>>
Διαφορετική η γιορτή μας φέτος. Χωρίς ποιήματα όπως παλιότερα και χωρίς θεατρικά στημένα .Όμως το ευχαριστηθήκαμε ίσως περισσότερο
Αφού παρακολουθήσαμε πάλι το βίντεο <<Τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου>> ,τραγουδήσαμε παρέα με την Σοφία Βέμπο τον <<Ντούτσε>>
https://www.youtube.com/watch?v=H3wsCLJ5ePc
ακούσαμε τις <<Γυναίκες Ηπειρώτισσες>> και τον <<Μικρό στρατιώτη>>
https://www.youtube.com/watch?v=d-mphLx9sgY
https://www.youtube.com/watch?v=dswWSrAw2T0
είπαμε τον εθνικό μας ύμνο για να τιμήσουμε τους ήρωες
https://www.youtube.com/watch?v=j_u5NfDR7AA
Συζητήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και διαβάσαμε το <<κανόνι της ειρήνης>> Στη συνέχεια μοιραστήκαμε ρόλους και το δραματοποιήσαμε
Με πλαστικοποιημένες φιγούρες από το παραμύθι που είχαμε από πριν ετοιμάσει παίξαμε κουκλοθέατρο το παραμύθι
Και στο τέλος τις φιγούρες αυτές τις βάλαμε στη μακέτα-λιβάδι με το ξεχασμένο και μαύρο κανόνι που τώρα το στολίσαμε με λουλούδια και έγινε το όμορφο κανόνι της ειρήνης -φίλος πια με όλα τα λουλούδια τα πουλιά τον ήλιο το φεγγάρι
Με χρωματιστά χαρτάκια στολίσαμε το ΟΧΙ
Κατασκευάσαμε κονκάρδες
Και δημιουργήσαμε την ελληνική σημαία (ομαδική εργασία) με χαρτάκια μπλε και άσπρα αλλά και με το δακτυλικό μας αποτύπωμα
Όταν λέμε Ειρήνη τι σας έρχεται στο νου? Αφού κάθε παιδί λέει την άποψή του -διαβάζουμε το βιβλίο της ειρήνης
και στολίζουμε με λουλούδια το περιστέρι της ειρήνης του Πικάσο (ατομική εργασία)
Και βέβαια το σύνθημά μας είναι <<ΟΧΙ στον ΠΟΛΕΜΟ -ΝΑΙ στην ΕΙΡΗΝΗ>>
Σχηματίσαμε το ΟΧΙ με διάφορους τρόπους
Παρατηρήσαμε τις σημαίες της Ελλάδας ,της Ιταλίας και της Γερμανίας και αντιστοιχίσαμε τις χώρες με τις σημαίες τους
Και φυσικά φτιάξαμε την Ελληνική σημαία για να την πάρουμε στο σπίτι
Παρατηρήσαμε τις μικρογραφίες -πίνακες του Πικάσο και προβληματιστήκαμε πάνω στις έννοιες Πόλεμος-Ειρήνη
Αξιοσημείωτο είναι το ενδιαφέρον που έδειξαν για τον πίνακα <<Γκουέρνικα>> και μας εντυπωσίασαν με την ανάλυση που έκαναν τα παιδιά δίνοντας το καθένα τη δική του εκδοχή αλλά πάντα έχοντας μπει στο νόημα .Αβίαστα εξέφραζαν συναισθήματα όπως τα συνέλαβαν…απελπισία, φόβος , λύπη κλπ
Ζωγράφισαν πως βλέπουν τον πόλεμο και πως την ειρήνη
Βάλαμε τα γράμματα στη σειρά συνθέτοντας τις λέξεις Πόλεμος-Ειρήνη- Ελλάδα
Ομαδική εργασία <<Το δέντρο της Ειρήνης>> και <<Το δέντρο του Πολέμου>>
Διαβάσαμε το παραμύθι <<Όταν οι καμπάνες σταμάτησαν τον πόλεμο>> του Ροντάρι
Βρες τη σωστή απάντηση…Διαδραστικό παιχνίδι δημιουργία Έλενα Γιαννακοπούλου
Για να μάθουμε την σωστή διατροφή θα πρέπει πρώτα να μάθουμε για το σώμα μας ,τα όργανα και τις λειτουργίες τους. Είδαμε σχετικό υλικό και συζητήσαμε για το ποια τρόφιμα βοηθούν τα μάτια ,τα κόκκαλα,την καρδιά κλπ
Παίξαμε το παιχνίδι του καθρέφτη .Κάθε παιδί στεκόταν στον καθρέφτη και περιέγραφε τον εαυτό του στα υπόλοιπα παιδιά


Έπειτα παίξαμε με το πινέλο.Κάθε παιδί έκλεινε τα μάτια και με το πινέλο αγγίζαμε κάποιο σημείο του σώματος ..αυτό έπρεπε να το ονομάσει
Συμφωνήσαμε να φτιάξουμε το περίγραμμα ενός παιδιού και να ζωγραφίσουμε πάνω τα όργανα που μάθαμε
Συζητήσαμε και δείξαμε την διαδρομή που κάνει η τροφή
Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα την Διατροφή
Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι <<Χάνσελ και Γκρέτελ>>
Μετά την ανάγνωση συζητήσαμε και προβληματιστήκαμε με ερωτήσεις του τύπου
<<Γιατί δεν έβλεπε καλά η μάγισσα?Τι γνώμη έχετε>>
<<Γιατί νομίζετε ότι κούτσαινε>>
<<Ποια είναι η γνώμη σας που τα παιδιά έτρωγαν από το σπίτι της μάγισσας>>
<<Εσείς τι θα κάνατε αν ήσασταν στη θέση τους>> κλπ
Στη συνέχεια παίξαμε τους δημοσιογράφους που έπαιρναν συνέντευξη από την μάγισσα
Φτιάξαμε το ζαχαρόσπιτο της μάγισσας αφού διαμορφώσαμε κατάλληλα το κουκλοθέατρο κολλώντας πάνω διάφορα γλυκίσματα
και δραματοποιήσαμε το παραμύθι
Τα παιδιά προχωρούσαν στο δάσος
βρήκαν ποταμάκι και ήπιαν λίγο νερό
Συνέχισαν να προχωράνε αλλά πεινούσαν.Και ξαφνικά είδαν το ζαχαρόσπιτο που ήταν φτιαγμένο με ζαχαρωτά.Αμέσως άρχισαν να παίρνουν αυτά που έβρισκαν για να τα φάνε
Τότε ξαφνικά βγαίνει η μάγισσα και τα τρόμαξε
Τα βάζει μέσα στο σπίτι και πρώτα τα άφησε να ξαπλώσουν.Ύστερα όμως τα φυλάκισε
Έβαλε να κάνουν δουλειές μέχρι που αποφάσισαν να τη ρίξουν στο φούρνο.Το τέλος αυτό όμως δεν ήταν ωραίο και αποφασίσαμε να το αλλάξουμε. Πως? Μα να γίνουν φίλοι με τη μάγισσα και να την κάνουν να μην είναι κακιά αλλά καλή αλλά και να της αλλάξουν τις διατροφικές συνήθειες.Τότε έδωσαν όλοι υπόσχεση ότι θα κάνουν τα πάντα για να το πετύχουν αυτό
Είπαν το καθένα τη γνώμη του για το τι πρέπει να κάνουμε ώστε να πείσουμε την μάγισσα να αλλάξει τον τρόπο διατροφής
έτσι δημιουργήθηκε το ιστόγραμμα με το τι προτείνουν τα παιδιά. Με βάση αυτό δημιουργήσαμε το δικό μας ιστόγραμμα για την πορεία και τις υποθεματικές του κεντρικού άξονα