Η ιστορία μας!
Τα συνεργαζόμενα σχολεία γράψαν μια ιστορία για 2 παιδιά που ταξίδεψαν και γνώρισαν νέους φίλους σε Τουρκία, Λετονία, Ελλάδα, Γεωργία, Αζερμπαϊτζάν και Ρουμανία. Εμείς ξεκινήσαμε το δικό μας ταξίδι να γνωρίσουμε παιχνίδια και μουσικές από αυτές τις χώρες με τη βοήθεια ενός χάρτη και του υπολογιστή.
Αναλάβαμε να ζωγραφίσουμε ένα παιδί από τη Ρουμανία που δωρίζει στα παιδιά και στους νέους τους φίλους όμορφα μαρτάκια.
Οι ζωγραφιές από όλα τα σχολεία έγιναν ένα ωραίο ηλεκτρονικό βιβλίο!
3ο Εργαστήρι δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Δικαιώματα παιδιών.
1ο Εργαστήριο
Παρουσιάζουμε στα παιδιά ένα μαγικό κουτί (που έχει μέσα ένα καθρεφτάκι) που δείχνει κάτι που είναι μοναδικό σε όποιον το ανοίξει. αυτός είναι ο εαυτός μας. Το κάθε παιδί που το ανοίγει λέει το όνομά, το επίθετο του, αν είναι αγόρι ή κορίτσι, την ηλικία του, το αγαπημένο του φαγητό και το αγαπημένο του παιχνίδι.
Διαβάσαμε το “ένα παραμύθι για να καλλιεργήσουμε στα παιδιά μας την αυτοπεποίθηση”. Το κάθε παιδί έδωσε τη δική του συνέχεια στο παραμύθι βοηθώντας το αστεράκι να νοιώσει περήφανο και στη συνέχεια ζωγράφισαν το παραμύθι.
2ο Εργαστήριο
Καταγράψαμε τις προηγούμενες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τα δικαιώματα σε εννοιολογικό χάρτη.
Είδαμε εικόνες με φαγητά νερό ρούχα παιχνίδια ταξίδια, σχολεία, φάρμακα κι τις χωρίσαμε σε ανάγκες και επιθυμίες.
Έπειτα ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε ατομικό φύλλο εργασίας τι θα έδιναν σε ένα φτωχό παιδί για να γίνει ευτυχισμένο. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 3 ομάδες και φανταστήκαμε πως ταξιδεύουμε σε μια καινούρια χώρα, τα παιδιά σκέφτονται πιο όνομα θα της δώσουμε. Σε αυτή τη χώρα δεν υπάρχει τίποτα, τι θα παίρναμε μαζί μας; Τα παιδιά επιλέγουν αυτό που θεωρούν το πιο σημαντικό.
3ο Εργαστήριο
Είδαμε στο Η/Υ το βίντεο umprella συζητήσαμε με τα παιδιά ποια βασική ανάγκη θεωρούν ποιο σημαντική και μετά την ζωγράφισαν.
Παίξαμε παιχνίδια στον Η/Υ με τις εικόνες από την ιστορία και έπειτα παίξαμε με τα γράμματα της λέξης δικαιώματα.
4ο Εργαστήριο
Παιχνίδι. Εικόνες παιδιών που στερούνται δικαιωμάτων. Τα παιδιά κινούνταν με μουσική σε κυκλική τροχιά και όταν σταματούσε η μουσική διάλεγαν μια εικόνα. Στη συνέχεια την παρατηρούσαν και έλεγαν στην ολομέλεια τι έχει ανάγκη κάθε παιδί και ποια συναισθήματα τους προκαλεί. Μετά διαβάσαμε το παραμύθι ” Η ζωή στη λουλουδούπολη”. Συζητήσαμε για τη Unicef και ζωγραφίσαμε το σήμα της. Τέλος μάθαμε το τραγούδι “Αν όλα τα παιδιά της γης” και το κάναμε ομαδική εργασία.
5ο Εργαστήριο
Κάναμε χειροτεχνίες με παλαμίτσες και ετοιμάσαμε συννεφόλεξο με τα δικαιώματα.
Παράλληλα μάθαμε το γράμμα Δ από τα δικαιώματα , μετρήσαμε πόσες συλλαβές έχει το κάθε δικαίωμα σε ατομικό φύλλο εργασίας, ζωγραφίσαμε δίπλα σε κάθε σχολείο τόσα παιδάκια όσα λέει ο αριθμός και εντοπίσαμε δικαιώματα μέσα σε κρυπτόλεξο.
6ο Εργαστήριο
Ολοκληρώσαμε το εργαστήριο συζητώντας με τα παιδιά τι τους άρεσε και τι όχι, τι τα δυσκόλεψε και το αποτύπωσαν σε φύλλο αξιολόγησης.
Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2024!
Παρακολουθήσαμε την ενημέρωση από το κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου για τα νηπιαγωγεία και μάθαμε πολλά για όλα αυτά που πρέπει να προσέχουμε όταν χρησιμοποιούμε ταμπλέτες και κινητά.
Ζωγραφίσαμε ακολουθώντας τον κώδικα….
Και ετοιμάσαμε μια αφίσα για τη ημέρα ασφαλούς διαδικτύου με τίτλο “Τα παπάκια βάζουν σε τάξη το διαδίκτυο”
Τηλεσυνάντηση με τα συνεργαζόμενα σχολεία!
“Η αρκούδα ροχαλίζει”
Για το μήνα Ιανουάριο διαβάσαμε το βιβλίο “Η αρκούδα ροχαλίζει” που αναφέρεται στην χειμερία νάρκη. Παρακολουθήσαμε το βίντεο για τις αρκούδες από τη σειρά Ο θαυμαστός κόσμος των ζώων και μάθαμε πολλά για την ζωή τους. Κατασκευάσαμε μάσκες αρκούδες και παίξαμε. Τα παιδιά έχουν πάει βόλτα στο δάσος. Κάνουν όμως θόρυβο και ξυπνάνε την αρκούδα. Τα παιδιά πρέπει να προλάβουν να ξαπλώσουν κα να μείνουν ακίνητα πριν τα δει και τα πιάσει η νυσταγμένη αρκούδα.
Δραματοποιήσαμε το παιχνιδοτράγουδο “Θα πάω για για αρκούδες”
Φτιάξαμε την αρκουδίτσα στην φωλιά της και ζωγραφίσαμε το όνειρό της.
Ποια άλλα ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη;
Τα φίδια… Μάθαμε πληροφορίες για τη ζωή των φιδιών και βασικά χαρακτηριστικά τους και φτιάξαμε τα δικά μας φίδια..
Προσπαθήσαμε να κινηθούμε και να πιάσουμε το μουσικό όργανο της βροχής χωρίς να πατήσουμε το φίδι και το ξυπνήσουμε.
Θυμηθήκαμε και το παιχνίδι το φιδάκι. Το φτιάξαμε στην μοκέτα και το παίξαμε για να αντιληφθούμε την κίνηση του φιδιού και στην συνέχεια ετοιμάσαμε τα δικά μας επιτραπέζια φιδάκια.
Μιλήσαμε και για τα σκαντζοχοιράκια και τα παιδιά με πλαστελίνι και ξυλάκια έφτιαξαν φίδια και σκαντζοχοιράκια.
Τέλος αναφερθήκαμε και στις χελωνίτσες και φτιάξαμε τις δικές μας.
Τέλος φτιάξαμε το μικρό βιβλίο της χειμερίας νάρκης και τα παιδιά ζωγράφισαν τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Από τον κήπο στο τραπέζι μας!
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Υπεύθυνα παιδιά Υπερασπιστές των ζώων
Το δεύτερο εργαστήριο που δουλέψαμε με τα παιδιά είχε τίτλο “Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων”. Είναι ένα πρόγραμμα σχεδιασμένο για τα παιδιά του νηπιαγωγείου από το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) και ανήκει στον θεματικό κύκλο “Φροντίζω το Περιβάλλον”. Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά γνωρίζουν και κατανοούν την αλληλεπιδραστική σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα. Επιπλέον έρχονται σε επαφή με το φαινόμενο της υπερεκμετάλλευσης των ζώων λόγω της ανθρώπινης υπερκατανάλωσης, μαθαίνουν για τα δικαιώματα των ζώων και αναγνωρίζουν την ανάγκη για σεβασμό απέναντι τους. Έτσι ευαισθητοποιούνται και υιοθετούν στάσεις και δράσεις υπευθυνότητας.
1ο Εργαστήριο
Τα νήπια παρακολούθησαν το βιντεάκι “Το αγρόκτημα”
Τα παιδιά έπαιξαν με τις φωνές των ζώων. Διάλεγαν ένα ζώο , έκαναν την φωνή τους και η ομάδα έλεγε το όνομα του ζώου. Επίσης έπαιξαν παντομίμα. Ένα παιδί μιμούνταν ένα ζώο και οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να καταλάβουν ποιο είναι.
Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση και τα παιδιά είπαν το αγαπημένο τους ζώο. Έπειτα διάλεξαν από ένα σακουλάκι την εικόνα ενός ζώου και δημιούργησαν ομάδες. με βάση τις ομάδες ορίστηκαν οι κανόνες με τους οποίους δούλεψαν.
2ο Εργαστήριο
Τραγουδήσαμε “Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι” και στη συνέχεια φτιάξαμε εννοιολογικό χάρτη με τα ζώα που μας προσφέρουν τροφή.
Μοιράσαμε στις ομάδες εικόνες με τα προϊόντα των ζώων και τα παιδιά τις ταιριάξανε με τα ζώα από τα οποία προέρχονται.
Φτιάξαμε και δεύτερο εννοιολογικό χάρτη για το τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα και συγκρίναμε τους 2 χάρτες. συμπεράναμε ότι υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα.
Κάθε ομάδα ανέλαβε να αναζητήσει πληροφορίες για το ζώο που ανέλαβε με τη βοήθεια των γονιών. Με τις πληροφορίες που έφεραν τα παιδιά δημιουργήσαμε ένα κολλάζ.
Επίσης τα παιδιά έπαιξαν παζλ και επιτραπέζια με τα ζώα της φάρμας και έφτιαξαν τη δική τους φάρμα.
30 Εργαστήριο
Μελετήσαμε τον πίνακα του Σαγκάλ με τίτλο ” Εγώ και το χωριό”. Δώσαμε τον δικό μας τίτλο στο έργο και έπειτα ζωγραφίσαμε και εμείς ο ζωγράφος.
Κάναμε αντιστοιχίσεις σε ατομικά φύλλα εργασίας των ζώων με τα προϊόντα τους αλλά και με τα μωρά τους.
4ο Εργαστήριο
Στο τέταρτο εργαστήριο τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το πώς εκτρέφονται τα ζώα σε συνθήκες φυσικού περιβάλλοντος καθώς και με τις άσχημες συνθήκες που πολλές φορές επικρατούν στις βιομηχανικές μονάδες παραγωγής. Εκφράστηκαν πολλές απόψεις και βγήκε το συμπέρασμα πως οι άνθρωποι, λόγω της υπερκατανάλωσης, άρχισαν να εκτρέφουν ζώα σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής και πως αυτό μπορεί να έχει άσχημες συνέπειες για τα ζώα. Στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδι ρόλων με τίτλο “Αν τα ζώα είχαν φωνή τι θα μας έλεγαν;” και καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών.
5ο Εργαστήριο
Παρουσιάσαμε το κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης Δικαιωμάτων των Ζώων και συζητήσαμε με τα παιδιά για τα δικαιώματα των ζώων. Στη συνέχεια ζητήσαμε να ζωγραφίσει ο καθένας από ένα δικαίωμα και κάναμε τις εργασίες των παιδιών βιβλίο.
Τέλος τα παιδιά έμαθαν και το γράμμα των ζώων το Ζ.
6ο Εργαστήριο
Στο τελευταίο εργαστήριο έφτιαξαν την δική τους αφίσα με τα δικαιώματα των ζώων και την ανάγκη μείωσης της υπερκατανάλωσης κρέατος. Ενώ το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με φύλλο αξιολόγησης από τους μικρούς μαθητές.































































































