Συμμετοχή σε etwinning πρόγραμμα με τίτλο “Gaming tranformation”
Το νηπιαγωγείο μας θα συμμετέχει σε etwinning πρόγραμμα με τίτλο “Gaming tranformation” το οποίο αναπτύχθηκε για να υποστηρίξει τη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών μέσω του παιχνιδιού και να αυξήσει την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μέσω της αξιοποίησης των υλικών ανακύκλωσης.
Ενώ το έργο θα βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, θα αυξήσει επίσης την ευαισθητοποίηση για τη βιωσιμότητα και την περιβαλλοντική συνείδηση. Η ανακύκλωση υλικών θα προσφέρει στα παιδιά την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέα πράγματα μέσα από το παιχνίδι, αναπτύσσοντας έτσι τη φαντασία και τις χειρωνακτικές τους δεξιότητες.
Το έργο μας στοχεύει να αυξήσει την περιβαλλοντική συνείδηση εξηγώντας στα παιδιά τη σημασία της ανακύκλωσης και τις δυνατότητες επαναχρησιμοποιήσιμων απορριμμάτων. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά θα αρχίσουν να καταλαβαίνουν γιατί είναι σημαντικό να προστατεύονται οι φυσικοί πόροι και να διατηρείται το περιβάλλον καθαρό.
Εμπλουτίζει τις μαθησιακές εμπειρίες των παιδιών ενώ τους διδάσκει σημαντικά θέματα όπως η αειφορία, η προστασία του περιβάλλοντος και η ανακύκλωση. Παρέχει επίσης ευκαιρίες για διεθνή συνεργασία και επικοινωνία, επιτρέποντας στους μαθητές να κατανοήσουν διαφορετικούς πολιτισμούς και προοπτικές.
Έτσι, ενώ συμβάλλει στο να μεγαλώνουν τα παιδιά ως άτομα που είναι ευαίσθητα σε μελλοντικά περιβαλλοντικά προβλήματα, θα τα υποστηρίξει επίσης στην απόκτηση πρωτότυπης σκέψης, δημιουργικότητας, κριτικής σκέψης, συνεργασίας επίλυσης προβλημάτων, επικοινωνίας, βιωσιμότητας, περιβάλλοντος και δεξιοτήτων χρήσης τεχνολογίας. Αυτές οι δεξιότητες θα βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν τις ικανότητες που απαιτούνται από τον 21ο αιώνα και θα βοηθήσουν τα παιδιά να είναι πιο επιτυχημένα στη μελλοντική τους ζωή και να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός βιώσιμου κόσμου.
Μπορείτε να δείτε το εισαγωγικό βίντεο εδώ
Οι μικροί κηπουροί συλλέγουν…..
Γυρίζοντας από τις διακοπές των Χριστουγέννων ο μικρός μας κήπος μας επεφύλασσε μια ωραία έκπληξη. Είμασταν έτοιμοι να μαζέψουμε κάποια από τα λαχανικά μας…Μαρουλάκια που τα παιδιά έβγαλαν με πολύ προσοχή και ραπανάκια. Για τα μπρόκολα θα πρέπει να περιμένουμε λίγο. Ο ενθουσιασμός μας ήταν απίστευτος!
Ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων καρτών με φίλους από την Αυστρία!
Τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία από την Ελλάδα ( Νηπιαγωγείο Καραβόμυλου, Σύγχρονο Νηπιαγωγείο και Λιανοκλαδίο) στο Erasmus πρόγραμμα που συμμετέχουμε Play solves the problems αποφασίσαμε να συναντηθούμε με φιλικό νηπιαγωγείο από την Αυστρία. Η φίλη μας κ. Πέτρα δέχτηκε με χαρά να έχουμε μια τηλεσυνάντηση με τους μαθητές της. Οι μικροί μαθητές συστηθήκανε, είπανε τα ονόματά τους και την ηλικία τους και τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Ετοιμάσαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες για τους νέους μας φίλους και τις στείλαμε με πολύ χαρά.
Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η χαρά μας όταν λάβαμε τις δικές τους κάρτες!!!!
Χριστούγεννα 2023!
Αρχίσαμε τις χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες στολίζοντας το χριστουγεννιάτικο δέντρο.
Ετοιμάσαμε ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης.
Φτιάξαμε φάτνες, καρτούλες με ευχές και προσκλήσεις για τη γιορτή μας…
Χριστουγεννιάτικα δέντρα με νερομπογιές αλλά και Άγιους Βασίληδες για να διακοσμήσουμε την πόρτα του δωματίου μας
Μαγειρέψαμε μοσχομυριστά κουλουράκια…
Δραματοποιήσαμε την αναπαράσταση της Γέννησης του Χριστού και ακολούθησε εργαστήρι χριστουγεννιάτικων κατασκευών με τους γονείς.
Καλές Γιορτές! Και του χρόνου!
“Δέντρο – λιχουδιά για ζωάκια και πουλιά”
Το νηπιαγωγείο μας ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης να συμμετέχει στη δράση “Δέντρο- λιχουδιά για ζωάκια και πουλιά”.
Συγκεντρώσαμε τα απαραίτητα υλικά φυστικοβούτυρο , ρυζογκοφρέτες, δαχτυλίδια δημητριακών, ποπ κορν, κουκουνάρια, σπόρους πουλιών και προσκαλέσαμε και τους φίλους μας της Α Δημοτικού από το συστεγαζόμενο Δημοτικό σχολείο να εργαστούμε μαζί. Η χαρά μας ήταν απερίγραπτη που δουλεύαμε με τους παλιούς μας φίλους.
Περάσαμε τα δαχτυλίδια δημητριακών σε σπάγκο, αλείψαμε κουκουνάρια με το φυστικοβούτυρο για κολλήσουν επάνω τα ποπ κορν και οι σπόροι για πουλιά. Κόψαμε με κουπατ αστεράκια με τις ρυζογκοφρέτες και περάσαμε με βελόνι ασφαλές για παιδιά το ποκ κορν σε σπάγκο και φτιάξαμε γιρλάντες.
Έτοιμα τα στολίδια μας!
Ώρα να βρουν τη θέση τους στο δεντράκι της αυλής μας!
Καλή όρεξη πουλάκια!!!
“Η μπουγάδα του Αη Βασίλη”
Διαβάσαμε το βιβλίο “Η μπουγάδα του Αη Βασίλη”. Στο βιβλίο αυτό ο Άγιος Βασίλης παραμονές της Πρωτοχρονιάς εντοπίζει ένα λεκέ στην επίσημη στολή του και τη βάζει για πλύσιμο. Δυστυχώς από κάποια αστοχία τα ρούχα του μικραίνουν στο πλυντήριο. Τι θα κάνει τώρα; Ζητά τη βοήθεια των παιδιών. Από κάθε ήπειρο ζητά διαφορετικό ρούχο και όπως είναι αναμενόμενο τα παιδιά δεν θα απογοητεύσουν τον αγαπημένο τους Άγιο.
Αποφασίσαμε να γίνουμε και εμείς Άγιοι Βασίληδες και να γράψουμε γράμμα στα παιδιά. Εντοπίσαμε τις διάφορες ηπείρους στο χάρτη και τραβήξαμε μια κάρτα για να δούμε ποιο ρούχο θα ζητήσει ο καθένας. Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το φάκελο και ένα γραμματόσημο.
Ανήσυχος και ανυπόμονος ο Άγιος Βασίλης περιμένει τα δώρα των παιδιών που δεν αργούν να φτάσουν. Ευκαιρία για παιχνίδι με τα αρχικά γράμματα…
Και σε ατομικό φύλλο εργασίας αντιστοιχούν κάθε ρούχο με το αρχικό του γράμμα
¨Έπειτα παίζουμε με το γέλιο του Άγιου Βασίλη και εντοπίζουν τα δυο γραμματάκια ΧΟ. Σε φύλλο εργασίας προσπαθούν κυκλώνοντας το ΧΟ να εντοπίσουν σε ποιο σπίτι βρίσκεται ο Αγιος Βασίλης
Μαθαίνουμε να τον ζωγραφίζουμε ακολουθώντας οδηγίες και φτιάχνουμε το πορτρέτο του.
Γνωρίσαμε τους αγαπημένους του ταράνδους. Ακούσαμε την ιστορία του αγαπημένου του ταράνδου Ρουντολφ. Μπορείτε να το ακούσετε εδώ .Φτιάξαμε καπελάκια Ρούντολφ, παίξαμε “καυτή μπανάνα”( δυστυχώς δεν είχαμε καρότο στο σχολείο που είναι το αγαπημένο τους)’ κάναμε ταρανδογυμναστική για να μπορούμε να σύρουμε το έλκηθρο , χορέψαμε χοκυ ποκυ για ταράνδους και προσπαθήσαμε να κολλήσουμε την κόκκινη μύτη με κλειστά μάτια. Φυσικά δεν ξεχάσαμε να τους ζωγραφίσουμε!
Μαθαίνουμε για τους βοηθούς του Άγιου Βασίλη τα ξωτικά. Τι κάνουν τα ξωτικά; Δραματοποίηση: ξυπνούν, ντύνονται πηγαίνουν στο εργαστήριο, κόβουν πριονίζουν , κολλούν βιδώνουν, πίνουν ζεστή σοκολάτα κτλ Στο τέλος φτιάχνουμε το δικό μας ξωτικό.
Επίσκεψη ΦΟΔΣΑ στο σχολείο μας.
Μας επισκέφτηκε ο Φορέας Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΦΟΔΣΑ) και μίλησε στους μικρούς μαθητές για τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων και τη σημασία της για την προστασία του περιβάλλοντος. Αρχικά έγινε μια παρουσίαση στην αίθουσα εκδηλώσεων.
Μοιράστηκαν στους μαθητές πράσινα και λευκά καπελάκια. Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες ανάλογα με το καπέλο που φορούσαν. Οι εισηγητές είχαν κρύψει στον προαύλιο χώρο κάρτες με απορρίμματα και τα παιδιά. Ποια ομάδα θα συλλέξει τα περισσότερα;
Έπειτα τα παιδιά προσπαθούσαν να στοχεύσουν χρησιμοποιημένα μπουκάλια νερού σε κουβαδάκια.
Ο Φορέας πρόσφερε σε όλους τους μαθητές και ένα φανταστικό δωράκι. Ευχαριστούμε πολύ!!!
Παίζουμε;
Διαβάζαμε το βιβλίο της Σοφίας Πανίδου και της Ντανιέλας Σταματιάδη με τίτλο “Παίζουμε;” στο οποίο ένα μικρό εξωγήινο πλασματάκι εμφανίζεται σε μια παιδική χαρά και ζητά από τα παιδιά να παίξουν μαζί του.
Φτιάχνουμε τους δικούς μας Πυξ. Επειδή στο παραμύθι δεν αναφέρεται αν το πλασματάκι είναι αγόρι ή κορίτσι φτιάχνουμε και αγόρια Πυξ και κορίτσια Πυξ και παίζουμε μαζί τους κουκλοθέατρο.
Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε το φιλαράκι μας σε φύλλο εργασίας και τι ζητά από τα παιδιά ..
Αρχίσαμε να σκεφτόμαστε που ζει το φιλαράκι μας, πως ήρθε στη γη, τι του αρέσει να κάνει, πως να είναι ο πλανήτης του. Οι ιδέες πολλές…. Τα παιδιά ήθελαν το πλασματάκι να ζει σε ένα χρωματιστό πλανήτη και να έχει ταξιδέψει με τον ιπτάμενο δίσκο του. Μάλιστα δώσανε στον πλανήτη όνομα από τα αρχικά των ονομάτων τους ΠΝΑΚΣ
Παίξαμε με το πλασματάκι τα αγαπημένα μας παιχνίδια….
Οι φίλοι καμιά φορά στο παιχνίδι παρεξηγούνται και δεν έχουν υπομονή να ακούσει ο ένας τις εξηγήσεις του άλλου. Χρησιμοποιήσαμε την ιδέα της φανταστικής συναδέλφου Βίκυς Ξανθοπούλου για να λύνουμε τις παρεξηγήσεις. Όταν 2 φίλοι τσακωθούν πηγαίνουν στη γωνιά της φιλίας. Ο ένας στέκεται στο αυτί και μόνο ακούει τα παράπονα του άλλου και ο άλλος στο στόμα και εκφράζει τις σκέψεις του. Στη συνέχεια αλλάζουν θέσεις.
Θελήσανε να ταξιδέψουν ως το πλανήτη ΠΝΑΚΣ… Πως θα πάμε; Μα φυσικά με ένα διαστημόπλοιο. ‘Έτοιμοι για απογείωση 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ!!!!
Φτάσαμε στον πλανήτη και παίξαμε ωραία παιχνίδια αλλά το αγαπημένο μας ήταν οι μπαλονορακέτες..
Ο καιρός περνάει και το φιλαράκι μας πρέπει να επιστρέψει στον πλανήτη του για τις γιορτές των Χριστουγέννων. Ας το βοηθήσουμε να επιστρέψει. Στην αυλή χαράσσουμε μια διαδρομή και ρίχνοντας το ζάρι ο ιπτάμενος δίσκος μας πετάει μακριά..
Στο καλό Πυξ χαρήκαμε που σε γνωρίσαμε!!!!
Κομποστοποίηση στο σχολείο μας!
Για τα παιδιά έφτασε ένα μήνυμα στο σχολείο από τη Γη μας που
έχει κατακλυστεί από σκουπίδια. Η Γη είναι πολύ λυπημένη και υποφέρει.
Ζητά από τα παιδιά να τη βοηθήσουν.
Η Γη λυπάται για τα σκουπίδια που είναι παντού
Δημιουργός: niplianoklfth, στις: 28-12-2023, διάρκεια: 00:00:25
Η Γη λυπάται για τα σκουπίδια που είναι παντού και ζητά την βοήθεια των παιδιών
Τα παιδιά αυθόρμητα και με χαρά δηλώνουν πως θέλουν να την βοηθήσουν.
Ακολουθεί 2ο μήνυμα από τη Γη που τους μιλά για τον φίλο της τον γαιοσκώληκα
που μπορεί να προσφέρει πολλά στην μείωση των απορριμμάτων.
Η Γη μας μιλά για τον φίλο της τον γαιοσκώληκα
Δημιουργός: niplianoklfth, στις: 28-12-2023, διάρκεια: 00:00:25
Η Γη μας μιλά για τον φίλο της τον γαιοσκώληκα και την προσφορά του στη μείωση των απορριμμάτων
Συζητούμε ποιες τροφές μπορεί να καταναλώσει ο γαιοσκώληκας και ποιες όχι.
Σχεδιάζουμε έναν γαιοσκώληκα στην αυλή, τον χωρίζουμε σε 20 κομμάτια
και τοποθετούμε διάφορα φαγητά. Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και προχωρούν.
Αν τύχουν σε φαγητό που προτιμά τότε προχωρούν ένα βήμα μπροστά, αν τύχουν
σε φαγητό που δεν προτιμά κάνουν ένα βήμα πίσω.



Στη συνέχεια ετοιμάζουμε τον κομποστοποιητή μας. Τοποθετούμε κάποια ξυλάκια στη βάση, έπειτα βάζουμε ξερά φύλλα και στη συνέχεια φλούδες από φρούτα, κατακάθια από καφέ κ.α
Αναζητούμε και κάποιους γαιοσκώληκες χωρίς όμως επιτυχία. Ελπίζουμε να επισκεφτούν μόνοι τους τον κομποστοποιητή μας…..
Για να μην μπερδευόμαστε ετοιμάσαμε και την ακόλουθη αφισούλα που πήραν τα παιδιά σπίτι τους..
Με πολύ χαρά τα νήπια καθημερινά φέρνουν από το σπίτι τους φαγητό για το γαιοσκώληκά μας!!!













































































































































