“ΣΑΝ ΔΙΑΒΑΖΩ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΛΕΣ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΩ Σ΄ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙ ΜΑΚΡΙΝΟ…”
Το νηπιαγωγείο μας υλοποιεί τη φετινή σχολική χρονιά 2025-26 Σχέδιο Δράσης Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, με θέμα Φιλαναγνωσία: “Σαν διαβάζω ένα βιβλίο λες και μπαίνω σ΄ένα πλοίο για ταξίδι μακρινό…”.
Τον τίτλο του σχεδίου μας τον δανειστήκαμε από ένα ωραίο ποίημα της Μαρίας Γουμενοπούλου “Για τα παιδιά όλου του κόσμου” που διαβάσαμε στην τάξη μας, αναλύσαμε τους στίχους του και μάθαμε να το απαγγέλουμε για να το πούμε και στους γονείς μας! Το ακούσαμε και από το youtube…
Μια μέρα κάναμε έκπληξη στη διπλανή τάξη, την επισκεφτήκαμε και με χαρά τους απαγγείλαμε όλοι μαζί το ωραίο αυτό ποίημα και νιώσαμε όλοι ωραία!
Στόχος της δράσης μας είναι να αγαπήσουν τα παιδιά τα βιβλία, να τα βλέπουν ως πηγή διασκέδασης, γνώσης και έμπνευσης και να κατανοήσουν την τεράστια προσφορά τους στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Στην πρώτη μας ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο ενημερώσαμε τους γονείς για το σχέδιο δράσης και τους ζητήσαμε να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο με σκοπό να καταγράψουμε τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα μας.
Οι γονείς επέστρεψαν συμπληρωμένο το ερωτηματολόγιο και με χαρά διαπιστώσαμε ότι και στο σπίτι βρίσκουν χρόνο να διαβάζουν βιβλία με τα παιδιά τους, χωρίς όμως να προχωρούν σε δράσεις διδακτικής αξιοποίησης των παραμυθιών (κατασκευές, ζωγραφιές κλπ.).
Στην ολομέλεια της τάξης μας συζητήσαμε τους κανόνες διαχείρισης των βιβλίων, υπογράψαμε το συμβόλαιό μας , εικονογραφήσαμε κάποιους από τους κανόνες και τους αναρτήσαμε στην όμορφη γωνίτσα μας για να τους βλέπουμε όλοι!
Οργανώσαμε σωστά τις βιβλιοθήκες της τάξης μας, προκειμένου να βρίσκουμε πιο εύκολα τα βιβλία μας, όταν θα τα χρειαζόμαστε.
Δημιουργήσαμε μαζί με τους μαθητές μια θελκτική γωνιά ανάγνωσης και ακρόασης βιβλίων. Τα παιδιά στον ελεύθερό τους χρόνο κάθονται και διαβάζουν- ξεφυλλίζουν βιβλία. Η γωνιά αυτή χρησιμοποιείται πολύ συχνά από τα παιδιά γιατί τα ξεκουράζει και τα ηρεμεί! Πολλές φορές διαβάζουμε και όλοι μαζί εκεί ένα παραμύθι και περνάμε όμορφα παρέα με την “κυρία Φιλαναγνωσία” η οποία μένει μόνιμα εκεί.
















