Αφού αναρτήθηκε στον πίνακα πλούσιο εποπτικό υλικό με θέμα τα γεγονότα του 1940 δόθηκε το έναυσμα για συζήτηση με τα παιδιά . Μετά από την προσπάθεια ανίχνευσης των προτέρων γνώσεων αρχίζει να γίνεται αφήγηση των γεγονότων .Στη συνέχεια τα παιδιά παρακολούθησαν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή ένα εκπαιδευτικό βίντεο που εξιστορεί τα γεγονότα .
Μαθαίνουμε να γράφουμε το όνομα της πατρίδας μας.
Το όχι του Μεταξά .
Οι φαντάροι μας πολεμούν στην Πίνδο .
Παρατηρούμε το σταυρό που υπάρχει στη σημαία μας και συζητάμε που αλλού τον συναντάμε και τι συμβολίζει.
Τα παιδιά σχηματίζουν με διάφορους τρόπους τον σταυρό ακόμη και με το σώμα τους .
Γίνεται αφήγηση του αντιπολεμικού παραμυθιού .
Ζωγραφίζουν το σπόρο της ειρήνης και του πολέμου όπως τον φαντάζονται.
Φυτεύουμε το δικό μας σπόρο της ειρήνης
Με αγάπη και φροντίδα θα ανθίσει .

Στέλνουμε δέμα σε έναν φανταστικό φαντάρο αφού πρώτα αποφασίσουμε τι χρειάζεται να του στείλουμε .
Φυσικά του γράφουμε και ένα γράμμα για να του τονώσουμε το ηθικό και του στέλνουμε την αγάπη μας .
Ανακατεύουμε νερό με μπλε μπογιά και δίνουμε χρώμα στο μπουκάλι για να φτιάξουμε την ελληνική σημαία.
Τι σημαίνει Ειρήνη ;
Ανασύνθεση λέξεων με παιγνιώδη τρόπο .
Δημιουργία σημαίας .