H πράσινη γειτονιά του σχολείου μας!
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ- ΔΙΑΧΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
- Διαδικτυακή “Ημερίδα Διάχυσης Καλών Πρακτικών Νηπιαγωγείων” (Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ 60- Κοτρωνίδου Ιωάννα, 17/06/2025)
- Δια ζώσης “Ημερίδα Καλών Πρακτικών. Καινοτόμα προγράμματα: Από τη θεωρία στην Πράξη” (Δ/νση Π.Ε Δυτικής Θεσσαλονίκης, 18/06/2025)
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Φέτος το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε 3 αλληλένδετα περιβαλλοντικά προγράμματα της Δ/νσης Π.Ε Δυτικής Θεσ/νίκης δια της υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δρ Βίκης Ιππέκη σε συνεργασία με το NOUS, Ινστιτούτο Ψηφιακής Μάθησης & Επικοινωνίας και τη Δρ. Κωσταντίνα Χατζάρα.
Πρόκειται για τα εξής:
“Φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο- Προστατεύω το κλίμα”

“Σχολικός κήπος- Οι κήποι της Δυτικής Θεσσαλονίκης”

“Πράσινες γειτονιές”

Με αφορμή λοιπόν τα προγράμματα αυτά υλοποιήσαμε project με σκοπό τα παιδιά να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση και αγάπη για τα δέντρα και το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζουν, μέσω:
- Δραστηριοτήτων γνωριμίας με τα φυτά και τα δέντρα της αυλής μας.
- Δραστηριοτήτων γνωριμίας με το δάσος (χλωρίδα και πανίδα).
- Δράσεων φύτευσης και υιοθέτησης καινούργιων δέντρων και φυτών στην αυλή.
- Προτάσεων βελτίωσης της αυλής του σχολείου και της ευρύτερης γειτονιάς της σχολικής μονάδας.
Α’ Φάση εκπαιδευτικής δράσης
-
Γνωριμία με την αυλή µέσα από παρατήρηση. Τα παιδιά παρατηρούν το χώρο της αυλής.
Ποιο είναι το χρώµα που κυριαρχεί στην αυλή του σχολείου μας; Το ΠΡΑΣΙΝΟ εννοείται!!!
Έχοντας την τύχη να βρισκόμαστε σε αγροτική περιοχή, η αυλή μας είναι τεράστια, τα παιδιά την χαίρονται με την ψυχή τους στο διάλειμμα και ειδικά τώρα την Άνοιξη είναι καταπράσινη και πανέμορφη!
- Τι είναι το πράσινο;
Εστιάσαμε στο πράσινο χρώμα που βλέπουμε στη φύση και συγκεκριμένα στην αυλή μας και τα παιδιά κατέγραψαν όπως μπορούσαν:
-φύλλα
-δέντρα
-λουλούδια
-χόρτα
-Θάμνοι
- Που βλέπουμε πράσινο;
Αναζητούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο…
-Στο δάσος
-Στους κήπους και στις αυλές των σπιτιών
-Στα ποτάμια
-Στους καταρράκτες
-Στις λίμνες
– Στο βουνό
-Στα πάρκα και στις παιδικές χαρές
-Στα μπαλκόνια των σπιτιών
Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν κάποια σπίτια στο εξωτερικό με καταπράσινους πανέμορφους κήπους και μπαλκόνια γεμάτα λουλούδια!
Τα καταγράψαμε:
- Μας αρέσει το πράσινο;
Κάθε παιδί ζωγραφίζει και γράφει γιατί του αρέσει το πράσινο!– Γιατί μας κάνει χαρούμενους!
– Γιατί μου αρέσουν τα λουλούδια!
– Γιατί ομορφαίνει την αυλή μας!
– Γιατί παίζω!
– Γιατί τα δέντρα μας δίνουν σκιά!
– Γιατί τα δέντρα έχουν σκιά!
– Γιατί δίνει ομορφιά!
– Γιατί μου αρέσει να τρέχω στην αυλή!
-
Ζωγραφίζουμε την αυλή του σχολείου μας
Προσπαθήσαμε να φανταστούμε πως θα ήταν η αυλή μας χωρίς πράσινο. Χωρίσαμε ένα χαρτί στη μέση. Τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους και ζωγράφισαν από τη μια πλευρά την αυλή του σχολείου μας στη φύση και από την άλλη πλευρά αυλή σχολείου με λίγο ή καθόλου πράσινο.
-
Τα δέντρα της αυλής μας: Βιωματική προσέγγιση
Βγαίνουμε στην αυλή για μια καλή γνωριμία με τα δέντρα. Εννοείται ότι ως γνήσιοι εξερευνητές, πήραμε και τον μεγεθυντικό μας φακό για να παρατηρήσουμε με κάθε λεπτομέρεια τα μέρη του δέντρου και την περιοχή γύρω από τον κορμό (φύλλα, ρίζες, έντομα, ζωντανοί οργανισμοί που αναπτύσσονται πάνω ή γύρω από τον κορμό).
Αγγίξαμε τον κορμό των δέντρων, παρατηρήσαμε τον φλοιό τους και τα αισθανθήκαμε..
Νιώσαμε αγάπη για τα δέντρα που μας χαρίζουν τη σκιά τους και που τόσο ομορφαίνουν την αυλή μας!
Τα αγκαλιάσαμε και παίξαμε ανάμεσα τους!
Παρατηρήσαμε και τους μικρούς επισκέπτες των δέντρων! Μυρμήγκια, μικρές αραχνούλες και άλλα εντομάκια κάνουν τις βόλτες τους πάνω-κάτω στα δέντρα!
-
Παρατήρηση και καταγραφή της βλάστησης με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Τι δέντρα, φυτά, πράσινο υπάρχει στην αυλή μας;
Έτοιμοι για εξερεύνηση! Βγαίνουμε βόλτα στην αυλή και χρησιμοποιώντας τις ψηφιακές εφαρμογές Google Lens & PlantNet, χαρτογραφούμε το φυσικό περιβάλλοντος της αυλής. Τι δέντρα υπάρχουν στην αυλή μας; πόσα είναι; (καταγραφή, κατονομασμός, καταμέτρηση).
- Αναγνώριση της χλωρίδας με ψηφιακές εφαρμογές (ενδεικτικά)
- Ομαδική εργασία: “Τα δέντρα της αυλής μας”
Φτιάξαμε αφίσα με τα δέντρα της αυλής όπου κάθε παιδί γράφει την ονομασία του αγαπημένου του δέντρου και ζωγραφίζει τόσα όσα είχαμε καταγράψει στην βόλτα μας.
- Ομαδική εργασία: “Φυτολόγιο”
Τα παιδιά κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης μαζεύουν δείγματα από τα είδη βλάστησης που συναντούν, π.χ. φύλλα από δέντρα και θάμνους, από διάφορα φυτά και λουλούδια.
Επιστρέφοντας στην τάξη, τα συγκεντρώνουμε και τα καταγράφουμε, δημιουργώντας ομαδική εργασία- φυτολόγιο με τη χλωρίδα της αυλής.
“Τα δέντρα και τα φυτά της αυλής μας”
- Κολάζ με φυσικά υλικά από τα δέντρα της αυλής μας!
Τα έργα των παιδιών ολοκληρωμένα.
-
Οπτική αναπαράσταση της αυλής μας: Πως είναι η αυλή του σχολείου μας; Παρατηρούμε και ζωγραφίζουμε.
Βγήκαμε στην αυλή και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε ένα σχεδιάγραμμα της αυλής μας έτσι όπως την παρατηρούν τα παιδιά από την πόρτα του νηπιαγωγείου μας. Τοποθετήσαμε ένα τραπεζάκι έξω στην είσοδο και τα παιδιά παρατηρώντας τη θέση που έχουν τα δέντρα, τα παρτέρια, τα παγκάκια και οι βρύσες, τα καταμετρούν και τα σχεδιάζουν πάνω στο χαρτί.
Επιστρέφοντας στην τάξη, ολοκληρώνουμε την ομαδική εργασία με νερομπογιές και τέμπερες…
και το αποτέλεμα είναι αυτό! Η αυλή του σχολείου μας μέσα από τα μάτια των παιδιών.
-
Η σχολική αυλή – προτάσεις βελτίωσης από τα παιδιά.
-“Κυρία, μακάρι να είχαμε και μια τσουλήθρα στην αυλή…” , είπε αυθόρμητα ο Π.
-“….και κούνιες!” συμπλήρωσε η Α.
Ο ενθουσιασμός των παιδιών μεγάλος! Όλοι άρχισαν να λένε κάτι που θα θέλανε να υπάρχει στην αυλή του σχολείου.
Καταγράφουμε τις ιδέες των παιδιών:
Χωρίς πολλή σκέψη πήραμε νερομπογιές, μαρκαδόρους, κόλλες και ψαλίδια, περιοδικά με σχολικό εξοπλισμό και πέσαμε με τα μούτρα στη δουλειά!!
Έχοντας την εμπειρία από την οπτική αναπαράσταση της αυλής, τα παιδιά δεν δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα στο να υπολογίσουν να ζωγραφίσουν τα σημεία στα οποία υπάρχει πράσινο και γκρι (τσιμέντο). Διακόσμησαν με δέντρα, λουλούδια και ότι άλλο ήθελαν με κολάζ. Το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης εργασίας προέκυψε αυθόρμητα από τα παιδιά!
Τι παραπάνω θα θέλαμε να έχει η αυλή μας;
- Κούνιες και τσουλήθρα
- Αμμοδόχοι
- Παιχνίδια εξωτερικού χώρου (π.χ φορτηγά κτλ)
“Πως φανταζόμαστε και τι θα θέλαμε να έχουμε στην αυλή του σχολείου μας!”
-
Αποτύπωση της γειτονιάς του σχολείου μας στο Google Earth
Αρχικά ψάχνουμε το χωριό μας, την Ανάληψη στο Google Earth
Εντοπίζουμε το σχολείο μας και το ξεχωρίζουμε.
Εστιάζουμε και παρατηρούμε το σχολείο μας έτσι όπως φαίνεται από ψηλά, σαν να βρισκόμαστε μέσα σε ένα αεροπλάνο! Εξηγούμε στα παιδιά ότι αυτό λέγεται κάτοψη.
Κάναμε screenshot, εκτυπώσαμε την φωτογραφία της Google Earth και την επεξεργαστήκαμε δημιουργικά!
Βάψαμε τα σημεία στα οποία υπάρχει πράσινο…
Στη θέση του σχολείου, τοποθετήσαμε ένα σπιτάκι, το οποίο είχε δημιουργηθεί πέρσι για την επεξεργασία ενός παραμυθιού.
Τα παιδιά έψαξαν στα παιχνίδια του σχολείου και τοποθέτησαν διάφορα υλικά (δέντρα, παγκάκια, λουλούδια, φράχτης κ.α) τα οποία υπάρχουν πραγματικά στην αυλή μας, φτιάχνοντας έτσι τρισδιάστατη μακέτα του σχολείου μας!
Εννοείται ότι δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα Playmobile!! Το χαρήκαμε πολύ!
-
Η κάτοψη του σχολείου μας στο My maps
Χρησιμοποιώντας το λογισμικό MyMaps, εντοπίσαμε ξανά το σχολείο μας. Τα παιδιά διάλεξαν τα δέντρα που ήθελαν και τα τοποθέτησαν εικονικά σε σημείο της αυλής που δεν είχε πράσινο, φτιάχνοντας έτσι ψηφιακό συνεργατικό χάρτη απεικονίζοντας τη γειτονιά τους αναφορικά με την κάλυψη πρασίνου. Μπαίνοντας στην εφαρμογή του Mymaps και πατώντας σε κάθε δέντρο, τα παιδιά μέσα από “ομιλούμενες” ζωγραφιές, δίνουν οδηγίες φροντίδας των φυτών και των δέντρων.
-
Δραστηριότητα μαθηματικών: Μετράμε το μήκος και το πλάτος των παρτεριών της αυλής μας. Κάνουμε υπολογισμούς και συγκρίσεις.
Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια και χρησιμοποιώντας μεζούρες, συνεργάζονται και υπολογίζουν το μήκος και το πλάτος των παρτεριών της αυλής. 3 παρτέρια- 3 ζευγάρια. Καταγράφουν τους υπολογισμούς τους με κιμωλία.
Τα παιδιά μετράνε, καταγράφουν και συγκρίνουν τις μετρήσεις τους με τις υπόλοιπες ομάδες μέσω επίλυσης προβλημάτων.
-Είναι ίδια σε μέγεθος τα παρτέρια ή διαφορετικά;
-Τι σχήμα έχουν;
-Ποια πλευρά είναι μεγαλύτερη;
-Τι παρατηρήσατε με τις μετρήσεις;
-Υπήρξε κάτι που σας δυσκόλεψε;
Β’ Φάση εκπαιδευτικής δράσης
Αρχές Μαρτίου παραλάβαμε τα δεντρύλλια και τα φυτά μας από τη Δ/νση Π.Ε Δυτ. Θεσ/νίκης.
Συγκεκριμένα παραλάβαμε 2 δέντρα και 2 αρωματικά φυτά:
– Ακακία
– Φράξος
– Δεντρολίβανο
– Λεβάντα
Τα παιδιά χάρηκαν πάρα πολύ και παρόλο που η αυλή μας έχει πολύ πράσινο, τα υποδεχτήκαμε με χαρά και ανυπομονούσαμε να τα φυτέψουμε.
Ο Μάρτιος είναι ο πιο κατάλληλος μήνας για φύτευση και η διαδικασία έγινε με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών. Επιλέξαμε σηµεία με καλό φωτισµό (ηλιακή ακτινοβολία αρκετές ώρες) και όσο γίνεται προστατευµένα από τον άνεµο.
Στη φύτευση μας βοήθησε ο κ. Ανδρέας! Τον ευχαριστούμε θερμά!
-
Φύτευση δέντρων & φυτών
Φυτεύουμε την ακακία μας!
Τη στηρίξαμε με καλάμι και βάλαμε και πλέγμα για να είναι προστατευμένη από τον άνεμο.
Την καλωσορίσαμε στην αυλή μας!
Φυτεύουμε τον φράξο μας!
Φυτέψαμε τον φράξο σε μια γλάστρα μέχρι να δυναμώσει και αργότερα θα τον μεταφυτέψουμε στην αυλή.
Φυτεύουμε τα αρωματικά φυτά μας!
-
Αναζήτηση και καταγραφή πληροφοριών από το διαδίκτυο
Μετά τη φύτευση, αναζητήσαμε πληροφορίες για τα αρωματικά φυτά και τα δέντρα που φυτέψαμε. Χρησιμοποιώντας τiw εφαρμογές Google lens & PlantNet “σκανάραμε” τα δέντρα και φυτά και βρήκαμε τις ονομασίες τους.
Στη συνέχεια βρήκαμε πληροφορίες για τα φυτά και τα δέντρα μας στο διαδίκτυο (είδος δέντρου, φύλλα, άνθη, ύψος, περίοδος ανθοφορίας). Παρατηρήσαμε πως θα είναι όταν μεγαλώσουν. Είδαμε το χρώμα και το σχήμα των φύλλων τους, τα άνθη, κατά πόσο γρήγορα μεγαλώνουν κτλ.
Καταγράψαμε τις ανάγκες τους σε νερό και κατα πόσο είναι ανθεκτικά σε ξηρασία, αέρα και παγωνιά.
Συγκεντρώσαμε όλες τις πληροφορίες σε καρτέλες.
Τις πλαστικοποιήσαμε και τις τοποθετήσαμε ως ταμπέλες στα δέντρα και στα φυτά μας ώστε να τις συμβουλευόμαστε και να θυμόμαστε την φροντίδα που χρειάζονται.
-
Υιοθετούμε τα καινούργια μας δεντράκια
Δημιουργήσαμε συμβόλαιο υιοθεσίας των δέντρων μας μέσα από τη διδακτική αξιοποίηση του ποιήματος “Συμφωνία μ’ ένα δέντρο” του Γιώργη Κρόκου.
Μάθαμε το ποίημα και το τραγουδήσαμε.
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το ποίημα!
Δημιουργία εικονόλεξου με ζωγραφική των παιδιών (ατομική εργασία).
Το συμβόλαιο μας (ομαδική εργασία) με υπογραφές των παιδιών και το αποτύπωμα τους.
Η “συμφωνία” μας- Το συμβόλαιο υιοθεσίας των δέντρων μας!
Βγήκαμε στην αυλή και τραγουδήσαμε τη “συμφωνία” στο δέντρο μας!
-
Μαθαίνουμε για το δάσος και το αστικό πράσινο
Μέσα από τη συζήτηση για τα δέντρα, μαθαίνουμε για το δάσος. Παρατηρήσαμε πίνακες αναφοράς με δέντρα που υπάρχουν στα ελληνικά δάση και συζητήσαμε όλα αυτά που μας προσφέρει το δάσος (πηγή: dreamskindergarten)
- Βελτιώνει την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα (δέσμευση CO2, απελευθέρωση οξυγόνου) κατακρατώντας τους ρύπους.
-
Ρυθμίζει το µικροκλίµα µετριάζοντας τις ακραίες θερµοκρασίες του καλοκαιριού και του χειµώνα (τα φυτά απορροφούν μεγάλο μέρος της θερμότητας του ήλιου την ημέρα, το καλοκαίρι η θερµοκρασία µπορεί να είναι και κατά 5 βαθµούς C µικρότερη κάτω από δέντρα).
-
Περιορίζει τους θορύβους της πόλης.
-
Συντηρεί τη βιοποικιλότητα, προσελκύει την πανίδα, την ορνιθοπανίδα προσφέροντας της τροφή (έντοµα, σπόρους, καρπούς) και χώρους φωλιάσµατος.
-
Παρέχει αντιπλημμυρική και αντιανεμική προστασία.
-
Βελτιώνει την αισθητική εικόνα της γειτονιάς και της πόλης, δηµιουργώντας καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, αναβαθµίζοντας την ποιότητα ζωής.
(Πηγή:Dr. Iππέκη Βασιλική, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης)Συνοψίζοντας, προσπαθούμε να εμφυσήσουμε στα παιδιά την αναγκαιότητα προστασίας του δάσους και του αστικού πράσινου, καθώς όπως λέει και το ρητό:
“Το δάσος χωρίς τον άνθρωπο μπορεί να υπάρχει. Ο άνθρωπος όμως χωρίς το δάσος δεν μπορεί να ζήσει”
-
Ζωγραφίζουμε το δάσος
Το δάσος είναι η ζωή μας!
Φτιάχνουμε ομαδική εργασία- αφίσα με την πανίδα της αυλή μας και του δάσος γενικότερα.
“Τα ζώα της αυλής και του δάσους”
Οι αφίσες μας: “Η χλωρίδα και η πανίδα της αυλής μας”
Μιλήσαμε για τις 4 εποχές και παρατηρήσαμε τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση και στα δέντρα κάθε εποχή μέσα από διάφορα βίντεο και παιχνίδια.
Αποτυπώσαμε δημιουργικά το δέντρο σε κάθε εποχή με διάφορα υλικά.
Παρατήρηση & καταγραφή της ανάπτυξης των δέντρων που φυτεύτηκαν.
- (Παρατήρηση 20/3/25)
Με καθημερινή φροντίδα τα δεντράκια μας αρχίζουν και αναπτύσσονται! Παρατηρούμε τα πρώτα φυλλαράκια στην ακακία μας!
- (Παρατήρηση 9/4/25)
Τις προηγούμενες μέρες έβρεξε πολύ και ο καιρός βοήθησε ώστε να αναπτυχθούν γρήγορα τα δέντρα μας! Η ακακία μεγαλώνει γρήγορα!
Και ο φράξος καλά τα πάει αν και μεγαλώνει με πολύ πιο αργό ρυθμό.
Τα ποτίζουμε συστηματικά όποτε το χρειάζονται.
- (Παρατήρηση 2/5/25)
Μετά το Πάσχα μια έκπληξη περίμενε τα παιδιά. Τα δεντράκια μεγάλωσαν πολύ και έβγαλαν ακόμη περισσότερα φύλλα! Ο φράξος έγινε αγνώριστος! Η χαρά των παιδιών ήταν μεγάλη που που με τη φροντίδα και την αγάπη τους έβλεπαν τα δεντράκια τους να μεγαλώνουν μέρα με τη μέρα!
-
Φύτευση λουλουδιών στα παρτέρια της αυλής μας!
Τι καλύτερο τώρα την Άνοιξη από το να φυτέψουμε λουλούδια; Με ευγενική δωρεά γονέα, είχαμε τη χαρά να φυτέψουμε ένα σωρό όμορφα λουλουδάκια για να ομορφύνουμε τα παρτέρια μας! Ευχαριστούμε πάρα πολύ!
Τα παιδιά πήραν τα εργαλεία κηπουρικής και ανέλαβαν δράση!
Ποτίζουμε και φροντίζουμε τα φυτά μας!
- (Παρατήρηση & μεταφύτευση φράξου 9/5/25)
Ήρθε η ώρα να μεταφυτεύσουμε τον φράξο στο χώμα καθώς μεγάλωσε αρκετά και δεν χωράει πλέον στη γλάστρα. Για τη μεταφύτευση μας βοήθησε για μια ακόμη φορά ο κ. Ανδρέας!
Βάλαμε και ένα δίχτυ γύρω- γύρω για να το προστατεύσουμε.
Ο φράξος μας βρήκε τη θέση του στη αυλή μας πλάι στην ακακία! Βάλαμε και το ταμπελάκι φροντίδας με τις αντίστοιχες πληροφορίες.
Γ’ Φάση εκπαιδευτικής δράσης
-
Η αφίσα μας: “Τα δώρα του δέντρου”
Ότι μάθαμε όλο αυτό το διάστημα με την ενασχόληση μας με τα περιβαλλοντικά προγράμματα τα συνοψίσαμε σε μια όμορφη αφίσα φωτο-κολάζ! Τι δώρα μας δίνει το δέντρο και τι φροντίδα πρέπει να παρέχουμε εμείς;
– Οξυγόνο
– Φρούτα & Καρποί
– Ξύλα
– Προστασία από πλημμύρα
– Σπίτι για ζώα
– Τροφή για ζώα
– Σκιά
– Αρώματα
Τα παιδιά έγραψαν στον υπολογιστή τα δώρα του δέντρου και ζωγράφισαν μέσα στις καρδούλες αυτά που χρειάζεται το δέντρο!
-
Οδηγίες φροντίδας φυτών & δέντρων από τα παιδιά μέσω της εφαρμογής Chatterpix
Διάχυση εκπαιδευτικών δράσεων
- Ανάρτηση εκπαιδευτικών δράσεων Νηπιαγωγείου Ανάληψης στο padlet του Τοπικού Θεματικού Δικτύου “Σχολικός κήπος: Οι κήποι της Δυτικής Θεσσαλονίκης”
https://padlet.com/vippeki/padlet-tjp7xtu8qwbiyt9b
-
Google Classroom: Πράσινες Γειτονιές 24-25
https://classroom.google.com/c/NzU1MDEwOTA4NTIx -
Ιστοσελίδα προγράμματος “Πράσινες γειτονιές 23-25”/Σχολεία
https://sites.google.com/view/greenhoods/home
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών δράσεων
🌳 Αγαπήσαμε τα δέντρα! Μάθαμε πόσο σημαντικά είναι για εμάς και το περιβάλλον!
💧 Μάθαμε να φροντίζουμε τη φύση! Τι χρειάζεται για να ζει και να μεγαλώνει όμορφα!
🤝 Δουλέψαμε μαζί! Συνεργαστήκαμε σαν ομάδα και βοηθήσαμε ο ένας τον άλλον!
🏡 Φροντίσαμε τη γειτονιά μας! Καθαρίσαμε, φυτέψαμε και ομορφύναμε το σχολικό μας περιβάλλον!
😊 Νιώσαμε χαρά και περηφάνια! Γιατί κάναμε κάτι καλό όλοι μαζί!
🌈 Το σχολείο μας έγινε πιο πράσινο και χαρούμενο! Βάλαμε όλοι το λιθαράκι μας για ένα καλύτερο αύριο!
Πηγή έμπνευσης τα δέντρα
“Όποιος φυτεύει ένα δέντρο, φυτεύει ελπίδα!”
Lucy Larcom
Άνοιξη στο νηπιαγωγείο μας
Βρισκόμαστε στην καρδιά της πανέμορφης και ευωδιαστής Άνοιξης και εμείς είμαστε πολύ τυχεροί, καθώς στην αυλή του σχολείου μας την απολαμβάνουμε καθημερινά σε όλο της το μεγαλείο και την αντιλαμβανόμαστε με όλες μας τις αισθήσεις!
Η αυλή μας κάθε άνοιξη είναι απλά…ονειρεμένη!!!


Φτιάξαμε τον πίνακα της Άνοιξης και μιλήσαμε για τους μήνες της, Μάρτιο, Απρίλιο και Μάϊο.
Και στολίσαμε με τι άλλο;;; Φυσικά με λουλούδια που έχουν και την τιμητική τους!!
Μαθαίνουμε για την Άνοιξη
Πρωτομαγιά!
Καλωσορίζουμε τον Μάϊο τον “λουλουδιάρη”, τον πιο όμορφο μήνα της Άνοιξης με ένα πανέμορφο και οικολογικό πρωτομαγιάτικο στεφάνι με φίλτρα καφέ και εφημερίδες.
Κάθε παιδί βάφει με ότι χρώματα θέλει το φίλτρο καφέ..
…και το ψεκάζει καλά-καλά με νερό ώστε να μπερδευτούν τα χρώματα.
Αφήνουμε να στεγνώσουν εντελώς και το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό!
Κολλάμε τα λουλούδια μας γύρω- γύρω στο στεφάνι και βάζουμε μαύρη τέμπερα και την απαραίτητη ασημόσκονη…
…και έτοιμο!
Το φορέσαμε και γιορτάσαμε την άνοιξη!
και στόλισε φυσικά την πόρτα του σχολείου μας!
Λουλούδια & φυτά: Δραστηριότητες και κατασκευές
Μέσα από την ενασχόληση με τα περιβαλλοντικά προγράμματα που έχουμε αναλάβει φέτος, τα παιδιά έχουν μάθει πολλά πράγματα για τα δέντρα, τα φυτά, τα λουλούδια και γενικά το πράσινο και έχουν εμπλουτίσει τις γνώσεις τους γύρω από τη φροντίδα των φυτών και όχι μόνο!
Μαθαίνουμε για τα μέρη του φυτού
Από ποια μέρη αποτελείται το φυτό; ποια από αυτά είναι ορατά και ποια”κρυμμένα” στο χώμα; Ποια είναι η λειτουργία τους;
Βγαίνουμε στην αυλή και κάθε παιδί κόβει το αγαπημένο του λουλούδι. Παρατηρούμε τα μέρη του λουλουδιού μας και τα κολλάμε στο σωστό σημείο.
Και επειδή πολύ μας άρεσε η δραστηριότητα αυτή αλλά δεν μπορέσαμε να δούμε τις ρίζες του φυτού, βγήκαμε πάλι στη αυλή για λίγο….ξεχορτάριασμα!!!
Μαζέψαμε τα ξεριζωμένα χορταράκια μας, τα κολλήσαμε σε χαρτί και γράψαμε τα μέρη από τα οποία αποτελούνται.
Όσα μάθαμε σε φύλλο εργασίας!
Τι χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν;

Ακούστε τα παιδιά να περιγράφουν τα πάντα για τη φροντίδα των φυτών μέσα από την ψηφιακή εφαρμογή chatterpix που κάνει τις ζωγραφιές μας να μιλάνε!!
Λουλούδια παντού…
Δημιουργούμε και κατασκευάζουμε λουλούδια με διάφορες τεχνικές και υλικά.
Παπαρούνες με τύπωμα μπαλονιού
Ηλιοτρόπια με νερομπογιές και σποράκια στο κέντρο
Ηλιοτρόπια με οδοντόβουρτσα
Συνεχίζεται…
Η Γιορτή της μητέρας!
Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες!!!!
Η γιορτή της Μητέρας γιορτάζεται σε όλον τον κόσμο τη 2η Κυριακή του Μαϊου!


“Η μάνα δεν είναι αυτή που πάνω της θα στηριχτείς.Είναι αυτή που θα σε κάνει να μην χρειάζεσαι στηρίγματα!” DOROTHY CANFIELD FISHER


Οι πρώτες αναφορές για τη Γιορτή της Μητέρας και της μητρότητας έρχονται από την Αρχαία Ελλάδα.Η Γιορτή της Μητέρας ή Ημέρα της Μητέρας καθιερώθηκε τον 20 αιώνα και προέρχεται από το αγγλικό και το αμερικανικό κίνημα των γυναικών.Η Αμερικανίδα Ann Maria Reeves Jarvis διοργάνωσε για πρώτη φορά το 1865 ένα κίνημα με το όνομα Mothers Friendships Day και συναντήσεις με το όνομα Mothers Day Meetings, κατά τις οποίες οι μητέρες αντάλλασσαν απόψεις και εμπειρίες. Το 1870 η Julia Ward Howe διοργάνωσε μια εκδήλωση φιλειρηνικής συγκέντρωσης μητέρων με το σλόγκαν peace and motherhood, με σκοπό τα παιδιά να μη στέλνονται στον πόλεμο.
Η “ΜΗΤΕΡΑ” στην Τέχνη, μέσα από πίνακες ζωγραφικής
Πάρα πολύ ζωγράφοι και καλλιτέχνες έχουν αφιερώσει έργα τους στο πρόσωπο και στις ιδιότητες της μητέρας.
Απολαύστε το όπως το απολαύσαμε και εμείς!
Παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια διδακτικής αξιοποίησης για την καλύτερη κατανόηση του παραμυθιού.
Παίξαμε με τη λέξη “ΜΑΜΑ” και μάθαμε να τη γράφουμε χωρίς βοήθεια!
Φτιάξαμε Βath Βombs για στιγμές απόλυτης χαλάρωσης!
Σ’αγαπώ μαμά!
Με τα χεράκια μου σου δίνω όλη την αγάπη του κόσμου!!!
Breaking News!!!!! Η καλύτερη μαμά του κόσμου!
Πρωτοσέλιδο αγάπης με QR για την γλυκιά μας τη μαμα!
Αγαπώ τη μαμά μου γιατί…Σκάναρε το QR για να ακούσεις για ποιο λόγο σ’αγαπώ πιο πολύ!
Το πορτρέτο της μαμάς μου
Κοίτα μαμά! Ζωγράφισα το πορτρέτο σου!
Έτοιμα τα δωράκια μας φτιαγμένα από τα χεράκια μας με άπειρη αγάπη για τον πιο σημαντικό άνθρωπο της ζωής μας…
ΤΗ ΜΑΜΑ!!!

-Αδειάζει…Αναρωτιέμαι, Κύριε, μήπως βάλατε ξανά υπερβολικά πολλά πράγματα σ΄ αυτό το πρότυπο μητέρας?
Τα πασχαλινά μας!
Ο καιρός περνάει γρήγορα και έφτασε σιγά- σιγά και το Πάσχα!
Πασχαλινές δραστηριότητες & κατασκευές
Όπως κάθε χρόνο, ξεκινήσαμε να μιλάμε για τη γιορτή του Πάσχα με οδηγό το βιβλίο “Η ιστορία του Πάσχα” το οποίο εξηγεί με απλά λόγια στα παιδιά τα γεγονότα της Μ. Εβδομάδας.
- Η ιστορία του Πάσχα σε αβγο-βιβλίο
- Σταυρός από πηλό
- Στεφάνι με τα έθιμα του Πάσχα
- Οι πασχαλινές μας κάρτες
- Βάφουμε τα αβγά μας παραδοσιακά
- Πασχαλινά καλαθάκια-λαγουδάκια
- Παιχνιδιάρικες κοτούλες με μοτίβα
- Χρωματιστές κοτούλες με ελεύθερη ζωγραφική
Μα δεν είναι υπέροχες;; Τις λατρέψαμε!
- Πασχαλινά επιτραπέζια παιχνίδια
- Κυνήγι πασχαλινών αβγών (Easter egg hunting)
Κάθε παιδί διαλέγει ένα χρώμα και ψάχνει να βρει τα κρυμμένα αβγά που αντιστοιχούν στο χρώμα του!
Και το κυνήγι ξεκινά!!!
Ένα παιχνίδι που άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά!
- Δραστηριότητα μαθηματικών: “Βρες των προηγούμενο και τον επόμενο αριθμό”
- Πασχαλινό παιχνίδι με γρίφους “Ποιος έκλεψε τα αβγά;”
Μια πασχαλινή ιστορία με γρίφους, με αφορμή το ευρωπαϊκό έθιμο με τον πασχαλινό λαγό και το κυνήγι των πασχαλινών αβγών.

Κλικ στον σύνδεσμο: Ποιος έκλεψε τα αβγά; Γρίφος
- Ζωγραφίζω όσα ξέρω για το Πάσχα
- Ζωγραφίζω κάτι που ξεκινά από τα γράμματα του ΠΑΣΧΑ
Και του χρόνου!!!
2 Απριλίου- Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Ο ετήσιος αυτός εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία.
Με αφορμή λοιπόν την Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου, πραγματοποιήσαμε δράση φιλαναγνωσίας στον χώρο του “ΔιαβάΖω Παραμύθια”, στο παραμυθένιο βιβλιοπωλείο της Αθηνάς Ταχμαντζίδου στο γειτονικό μας Κολχικό, το οποίο επισκεπτόμαστε με μεγάλη μας χαρά για 2η φορά!
Η Αθηνά μας υποδέχτηκε όπως κάθε φορά με μεγάλη χαρά και μαζί γιορτάσαμε την ιδιαίτερη αυτή μέρα με δράσεις φιλαναγνωσίας.
Τα παιδιά περιεργάστηκαν τα ράφια με τα βιβλία και είχαν την ευκαιρία να ξεφυλλίσουν όποιο ήθελαν
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με διάφορα είδη βιβλίων…
- Παραμύθια!
- Βιβλία γνώσεων
- Βιβλία για μεγαλύτερα παιδιά
- Μυθιστορήματα
Διαπιστώσαμε ότι όσο μεγαλώνουμε, τόσο μικραίνουν οι εικόνες στα βιβλία.
Στα παραμύθια, οι εικόνες είναι περισσότερες από τις λέξεις γιατί ακόμα δεν μπορούμε να διαβάσουμε. Όσο μεγαλώνουμε όμως οι λέξεις και το μέγεθος των βιβλίων αυξάνονται και οι εικόνες… εξαφανίζονται;; Όχι ακριβώς!! Οι εικόνες των βιβλίων δημιουργούνται και ζωντανεύουν με τη φαντασία μας για να μας ταξιδέψουν στον μαγικό τους κόσμο!
Διαβάσαμε το καταπληκτικό, συγκινητικό παιδικό βιβλίο “Ένα ποτάμι μέσα μου” των Μαρία Ρουσάκη και Σοφία Γαλή, Εκδόσεις Πατάκη, που μιλάει για την ανάγκη των παιδιών να εκφράζουν τη χαρά και τη λύπη τους δίχως ντροπή και ενοχές.
Φτιάξαμε πασχαλινούς γωνιακούς σελιδοδείκτες ζωάκια με τεχνική Origami βήμα-βήμα.
Διακοσμήσαμε και έτοιμοι! Γωνιακοί σελιδοδείκτες πασχαλίτσες- κοτοπουλάκι- κουνελάκι.
Μάθαμε πως να τους τοποθετούμε στα βιβλία!
Τέλος, ζωγραφίσαμε όμορφες πασχαλινές ζωγραφιές!
Για ακόμη μια φορά μικρά αλλά και…μεγάλα παιδιά περάσαμε υπέροχα στον φιλόξενο και υπέροχο χώρο του “παραμυθιού” της Αθηνάς και μοιραστήκαμε την ειλικρινή αγάπη μας για τα παιδικά (και όχι μόνο) βιβλία!
Αθηνά σ’ ευχαριστούμε για όλα!!!!! Ήταν μια καταπληκτική παραμυθένια ημέρα!!!!
Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821!!
25η Μαρτίου: Διπλή γιορτή, διπλή χαρά!
25η Μαρτίου: Μια μεγάλη γιορτή, θρησκευτική και εθνική! Γνωρίσαμε τη διπλή της διάσταση της επετείου της 25ης Μαρτίου, μέρα τιμής και μνήμης για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία!
Γιορτάζει η πατρίδα μας την έναρξη της Επανάστασης του 1821, το μεγαλύτερο ιστορικό γεγονός της νεότερης ιστορίας μας, αφού με αυτήν το έθνος μας κατόρθωσε να αποκτήσει κρατική υπόσταση.
Η Επανάσταση του 1821, ήταν η επανάσταση ενός λαού που αποφασίζει πια να πιστέψει στον εαυτό του, ένας καθολικός αγώνας που απέδειξε ότι η πίστη στην ελευθερία, η αγωνιστικότητα και η ισχυρή θέληση ενός λαού να διεκδικήσει τη λευτεριά του με αγωνιστικότητα και ισχυρή θέληση, κατάφεραν να αλλάξουν την ιστορική του μοίρα.
Γνωρίσαμε τη διπλή της διάσταση, θρησκευτική και εθνική, ενώ με τη βοήθεια ποικίλου υλικού (έντυπου και ψηφιακού) ξετυλίξαμε το νήμα της ιστορίας. Προσπαθήσαμε να φανταστούμε πώς ήταν για τους Έλληνες η ζωή στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, μάθαμε για το έργο της Φιλικής Εταιρίας που οργάνωσε και προετοίμασε τους υπόδουλους Έλληνες για το μεγάλο αγώνα, αλλά και για τον ξεσηκωμό, την επανάσταση των Ελλήνων που οδήγησε στην πολυπόθητη απελευθέρωση!
Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ εμφανίστηκε στην Μαρία, την Παναγία μας, ανακοινώνοντας της ότι σύντομα θα φέρει στον κόσμο το Χριστό!
Κατασκευή καδράκι: Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου με τελική βιτρό
Μάθαμε τι είναι η υαλογραφία (βιτρό), που τη συναντάμε και παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες στο διαδίκτυο
Βασιζόμενοι στην τεχνική βιτρό, φτιάξαμε και την κατασκευή μας για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.
Η επανάσταση των Ελλήνων του 1821
Μάθαμε τη χρονολογία του 1821 βάζοντας τους αριθμούς στη σειρά και ξεχωρίζοντας τους ανάμεσα σε άλλες χρονολογίες.
Με τη βοήθεια ποικίλου υλικού (έντυπου και ψηφιακού) ξετυλίξαμε το νήμα της ιστορίας. Προσπαθήσαμε να φανταστούμε πώς ήταν για τους Έλληνες η ζωή στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, μάθαμε για το έργο της Φιλικής Εταιρίας που οργάνωσε και προετοίμασε τους υπόδουλους Έλληνες για το μεγάλο αγώνα, αλλά και για τον ξεσηκωμό, την επανάσταση των Ελλήνων που οδήγησε στην πολυπόθητη απελευθέρωση!
Πολλές πληροφορίες πήραμε από το καταπληκτικό αυτό βιβλίο του Χ. Δημόπουλου, το οποίο επικεντρώνεται στην καθημερινότητα των παιδιών και των ανθρώπων που ζούσαν στην Ελλάδα εκείνη την εποχή.
Μεγάλο ενδιαφέρον υπήρξε για τους ήρωες της επανάστασης, τους οποίους γνωρίσαμε έναν έναν. Γνωρίσαμε την πορεία της ζωής τους, όπως και τη συμμετοχή και την προσφορά τους στον αγώνα. Και έπειτα, ως μικροί καλλιτέχνες, δημιουργήσαμε το πορτρέτο εκείνου που μας εντυπωσίασε!
Το Bingo των ηρώων της επανάστασης.
Ένα παιχνίδι που άρεσε πολύ στα παιδιά!
Κάθε παιδί διαλέγει μία καρτέλα με 6 ήρωες της Επανάστασης του 1821. Η κυρία (μάνα) ονοματίζει έναν ήρωα και όποιο παιδί έχει τον συγκεκριμένο ήρωα στην καρτέλα του, βάζει πάνω του μια μάρκα. Νικητής ο πρώτος που θα συμπληρώσει μάρκες σε όλους τους ήρωες της καρτέλας του φωνάζοντας BINGO!
Μιλήσαμε για το σπουδαίο έργο του Ρήγα Φερραίου. Ακούσαμε και μάθαμε το θρυλικό ποίημα “Ο Θούριος” και τα μάθαμε μέσα από το εικονόλεξο
Οι ενδυμασίες της εποχής μας απασχόλησαν επίσης. Τις παρατηρήσαμε προσεκτικά και μάθαμε τα μέρη από τα οποία αποτελούνται οι φορεσιές.
Εννοείται πως είδαμε και βίντεο από τους τσολιάδες (εύζωνες) στη Βουλή των Ελλήνων!
Κατασκευή: Τσολιαδάκια με χαρτοδιπλωτική και χαρτί κουζίνας
Κατασκευή: Επετειακό καδράκι με τύπωμα της ελληνικής σημαίας
Τα παιδιά κατασκεύασαν και διακόσμησαν το τσαρούχι και έφτιαξαν μόνα τους την φούντα του τσαρουχιού, εξασκώντας τη λεπτή κινητικότητα.
Αναφερθήκαμε στο κρυφό σχολείο και τραγουδήσαμε το “Φεγγαράκι μου λαμπρό”
3D Κατασκευή: Το κρυφό σχολειό
Μάθαμε για τις ηρωίδες Σουλιώτισσες και τον ιστορικό χορό του Ζαλόγγου…
Δόξα και Τιμή στους Αθάνατους Ήρωες Ελευθερωτές Προγόνους μας του 1821!
Χρόνια πολλά Ελλάδα!!!
6 ΜΑΡΤΙΟΥ- Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού
School- bullying
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως “Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού”
Ο όρος εκφοβισμός και βία στο σχολείο, school-bullying, χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, όπου ασκείται εσκεμμένη, απρόσκλητη, συστηματική, επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή και την πρόκληση ψυχικού και σωματικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους.

Με αφορμή λοιπόν της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού εκτυπώσαμε φωτογραφίες από το διαδίκτυο, που αφορούν το bullying. Σχεδιάσαμε ένα λευκό χάρτινο ανθρωπάκι και τοποθετήσαμε τις φωτογραφίες τριγύρω… Τα παιδιά παρατήρησαν τις φωτογραφίες και προσπάθησαν να τις περιγράψουν… Η ανάγνωση ήταν μάλλον εύκολη..και το αποτέλεσμα άμεσο.
Παρατηρούμε τις φωτογραφίες και ζωγραφίζουμε το πρόσωπο στο χάρτινο ανθρωπάκι μας σύμφωνα με τα συναισθήματα που νιώθει. Λύπη…Θυμός…Φόβος..
Κάθε άσχημη συμπεριφορά και λέξη που εκμαιεύαμε από τις φωτογραφίες, την έγραφα πάνω στο παιδάκι, το παιδάκι ήταν πολύ λυπημένο, έκλαιγε..
Όταν ολοκληρώσαμε, επαναλάμβανα τις άσχημες συμπεριφορές και λέξεις που προέκυψαν σχίζοντας κάθε φορά ένα κομμάτι από το σώμα του παιδιού…
Έτσι πληγώνουν οι άσχημες συμπεριφορές και οι άσχημες λέξεις!!!

Μα φροντίσαμε τις πληγές και προσπαθήσαμε να τις θεραπεύσουμε.. για κάθε πληγή μια γλυκιά κουβέντα και ένα… τσιρότο!

Και το ανθρωπάκι μας, αν και γιατρεύτηκε …ποτέ πια δεν θα είναι όπως πριν…..
“ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ” STOP BULLING!!!
“Ένας νταής στο σχολείο μας”
“Τι γίνεται όταν ένας ΝΤΑΗΣ εμφανίζεται στο σχολείο μας; Είναι αρκετό να στεναχωριόμαστε και να τρέχουμε τρομοκρατημένοι να σωθούμε, ή υπάρχει και άλλη λύση; Μπορεί, άραγε, ο ΝΤΑΗΣ να καταλάβει πόσο άσχημα νιώθουν τα θύματά του; Μπορεί να γίνει φίλος μας;”
Συζητήσαμε πολύ και ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι.
Κατηγοριοποιήσαμε συμπεριφορές που αγαπάνε την καρδιά μας και άσχημες συμπεριφορές που τη ραγίζουν και την σπάνε.
Στην ίδια λογική και με βάση τις συμπεριφορές και τις λέξεις που φροντίζουν ή ραγίζουν την καρδιά μας, φτιάξαμε την αφίσα μας!
2 καρδιές- 2 συμπεριφορές. Στην μια καρδιά λέμε γλυκά λογάκια, τη χαϊδεύουμε, την αγαπάμε, της φερόμαστε όμορφα και την προσέχουμε πολύ! Η καρδιά είναι τόσο χαρούμενη! Ανθίζει και ευωδιάζει…
Η άλλη όμως καρδιά δεν είναι τόσο τυχερή… Σπάει σε κομμάτια από τις άσχημες συμπεριφορές και τα άσχημα λόγια…
Μα εμείς το κατεβαίνουμε το λάθος μας και προσπαθούμε να το διορθώσουμε. Γιατί θέλουμε χαρούμενες όλες τις καρδιές.. Προσπαθούμε να ενώσουμε τα κομμάτια της…
Κολλάμε τα κομμάτια της λέγοντας της όμορφα λόγια και συγνώμη…
Όμως οι πληγές της καρδιάς θα μείνουν χαραγμένες πάνω της και θα της θυμίζουν όλα αυτά που πέρασε.
Γι’ αυτό και εμείς λέμε ΟΧΙ στη ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ!!! Οι άσχημες λέξεις και οι κακές συμπεριφορές πληγώνουν την καρδιά μας!!!
Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε!
Ένα υπέροχο παραμύθι της συναδέλφου Μαρίας Κουτσανοπούλου και των μαθητών του Νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου!
“Τι μπορεί να κάνει ένα χέρι όταν είναι λυπημένο; Υπάρχουν πολύχρωμα χέρια; Και αν ναι πως αποκτούν τα χρώματά τους; Ένα παραμύθι με χέρια που … αγγίζουν το φαινόμενο της βίας … δίνουν απλόχερα την αγάπη τους και … ανοίγουν πολλά παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής.”
Το παραμύθι εστιάζει σε θεμελιώδεις αξίες όπως η φιλία, η αγάπη και ο σεβασμός, και στην ενδυνάμωση των θετικών σχέσεων μεταξύ των παιδιών και την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού. Συμφωνήσαμε, πως τα χέρια δε χτυπάνε και ότι μπορούν να κάνουν υπέροχα πράγματα!
Φτιάξαμε το περίγραμμα των χεριών μας και τα ζωγραφίσαμε πολύχρωμα και υπέροχα!
Φτιάξαμε καδράκι με το μήνυμα του παραμυθιού “Τα χέρια δε χτυπάνε…Τα χέρια αγαπάνε!!!
Και τέλος φωτογραφηθήκαμε λέγοντας ένα τεράστιο STOP στο Bulling μεταφέροντας το δικό μας μήνυμα!
Ακούσαμε και χορέψαμε και το τραγούδι “Γύρω-γύρω μήλα, στη μέση πορτοκάλι” Μέχρι και τα φρούτα μπορούν να δεχτούν bulling!
Καθαρά Δευτέρα, χαρταετός και Σαρακοστή
Φτιάχνουμε τους δικούς μας πολύχρωμους χαρταετούς για την Καθαρά Δευτέρα!
Μπορεί να μην πετάνε στα αλήθεια, αλλά τους χαρήκαμε πολύ!
Μιλήσαμε για την Σαρακοστή, το τραπέζι της Σαρακοστής, τα νηστίσιμα φαγητά και την Κυρά-Σαρακοστή!
Γνωρίσαμε την κύρα-Σαρακοστή, ένα έθιμο που μετράει πολλά πολλά χρόνια και διαφέρει από περιοχή σε περιοχή.
Μάθαμε τι είναι η νηστεία και για ποιο λόγο νηστεύει η κυρα-Σαρακοστή μέσα από το εικονόλεξο:
Με την κ. Ολυμπία τα παιδιά φτιάξανε την κυρα-Σαρακοστή με πηλό, τη ζωγραφίσανε και την διακοσμήσανε!
Και φτιάξανε και ατομική για το σπίτι! Στην ποδιά της (χάρτινο πιάτο) κόψανε και κόλλησαν νηστίσιμα σαρακοστιανά φαγητά!
…και έτοιμη! Κάθε Σάββατο κόβουμε από ένα ποδαράκι μέχρι να έρθει το Πάσχα!
Ας παίξουμε! Τι λέτε; μπορείτε να ξεχωρίσετε τα νηστίσιμα φαγητά;;;
και ένα quiz!
Καρναβάλι τρελό, έλα μεσ΄το χορό!!
“Ο Γλετζοφλέβαρος”
Δραστηριότητες με βάση το παραμύθι
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Γλετζοφλέβαρος της Γ. Τσορώνη-Γεωργιάδη και πραγματικά το απολαύσαμε. Ποσά όμορφα μηνύματα περνάει αυτό το βιβλίο..
Πρόκειται για την ιστορία του Φλεβάρη, του μήνα που νιώθει μειονεκτικά επειδή οι άνθρωποι τον άφησαν κουτσό, καθώς του έδωσαν λιγότερες μέρες απ’ ότι τους άλλους μήνες.
“Ένα υπέροχο παραμύθι από την αγαπημένη συγγραφέα κ. Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη, που θέλει να αναδείξει (όπως γράφει η ίδια στο τέλος του βιβλίου) την εκφρασμένη χαμηλή αυτοεκτίμηση που νιώθουν πολλές φορές τα παιδιά όταν μειονεκτούν σε κάποιους τομείς έναντι των αδελφών τους ή των φίλων τους. Από την άλλη θέλει να προβάλλει τρόπους με τους οποίους ο περίγυρος του παιδιού μπορεί να τονώσει την αυτοπεποίθηση του “πάσχοντος”, κάνοντάς το μέσω της αποδοχής να συνειδητοποιήσει ότι έχει κάθε δικαίωμα να θεωρεί τον εαυτό του ισότιμο μέλος της παρέας.”
Το sudoku του Γλετζοφλέβαρου
Με αφορμή το παραμύθι μιλήσαμε για τα συναισθήματα που βιώνει ο Φλεβάρης και προσπαθήσαμε να τον καταλάβουμε γιατί νιώθει έτσι.
Απόκριες στο νηπιαγωγείο μας!
Δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει καλύτερα το αγαπημένο μας καρναβάλι από το αποκριάτικο πάρτυ της Τσικνοπέμπτης στο σχολείο μας!
Οι κυρίες τίμησαν φέτος το ζωικό βασίλειο επιλέγοντας στολές κότας, αστακού και ζωηρού ροζ φλαμίνγκο!!! Πάρτε μια γεύση!
Το απολαύσαμε και διασκεδάσαμε με την ψυχούλα μας!
Και φυσικά μετά από τόσο χορό, ακολούθησε το φαγοπότι το σωστό το Τσικνοπεμπτιώτικο! Ήταν όλα τόσο νόστιμα που δεν προλάβαμε να βγάλουμε ούτε μια φωτό…! Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά τους γονείς των παιδιών που μας προσέχουν και μας φροντίζουν με τον καλύτερο τρόπο!!!
Απόκριες παρέα με το ζωγράφο Makowski
Γνωρίσαμε τον Πολωνό Ζωγράφο (και φίλο του Πικάσο), Tadeusz Makowski.
Αγαπημένα του θέματα είναι τα παιδιά και οι Απόκριες! Μερικά από τα έργα του..
Παρατηρήσαμε τους πίνακες και διαπιστώσαμε ότι η ζωγραφική του Μακόβσκι χαρακτηρίζεται από γεωμετρικά σχήματα, η εικόνα χωρίζεται στη μέση και χρησιμοποιεί διαφορετικά χρώματα σε κάθε πλευρά.
Πήραμε λοιπόν τα σχήματα και φτιάξαμε και εμείς γεωμετρικούς κλόουν όπως ο Μακόβσκι!
Αφού δουλέψαμε στην παρεούλα με τα σχήματα για να καταλάβουν τα παιδιά τη λογική σχηματισμού ενός κλόουν (και γενικότερα μιας ανθρώπινης μορφής) με σχήματα, ο καθένας δούλεψε ατομικά, κόβοντας χαρτόνια σε διάφορα σχήματα και χρώματα.
Φτιάχνουμε τον δικό μας σχηματοκλοόυν!
Οι δουλείες των παιδιών όπως πάντα καταπληκτικές και μοναδικές!
Ο Τίτο έχασε τη μύτη του!
Διαβάσαμε την περιπέτεια του Τίτο, το αστέρι του τσίρκου Ρόντο, ενός κλόουν ο οποίος την ώρα ενός νούμερου…έχασε τη στρογγυλή κόκκινη μύτη του.. Κλόουν χωρίς στρογγυλή μύτη δεν νοείται γι’ αυτό και όταν ο Τίτο την έχασε, στεναχωρήθηκε πολύ. Πώς μπορούμε να τον βοηθήσουμε;
Μέσω του συγκεκριμένου παραμυθιού γίνεται μια επανάληψη στα σχήματα, διάκριση και αντιστοίχιση αυτών. Τα παιδιά πειραματίστηκαν με τα σχήματα για να βρούνε μια καινούργια μύτη και στη συνέχεια έψαξαν μέσα στην τάξη για αντικείμενα ανάλογα με το σχήμα της μύτης του κλόουν.
Τον τροχό γυρνώ και σχεδιάζω το καπέλο του κλόουν!
Ζωγραφίζουμε τον κλόουν και στολίζουμε με κονφετί τα μαλλιά του!
Στη συνέχεια γυρίζουμε τον τροχό και τα παιδιά σχεδιάζουν κάθε φορά την αντίστοιχη γραμμή. Μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε και τα είδη των γραμμών.
Ο Αρλεκίνος τρελαίνεται για αποκριάτικα πάρτυ. Φώναξε λοιπόν όλους τους φίλους του και αφού έφαγαν ήπιαν και χόρεψαν πολύ, τους πρότεινε να παίξουν τα παρακάτω παιχνίδια.
Ο Αρλεκίνος θα έκλεινε τα μάτια του και κάποιος θα έπαιρνε την μάσκα του και θα την έκρυβε. Στη συνέχεια όλοι θα έδιναν στον Αρλεκίνο κάποια στοιχειά με τα οποία σιγά σιγά θα απέκλειε «υπόπτους». Έτσι θα έφτανε σε αυτόν που έκρυψε τη μάσκα του!
Γινόμαστε ντετέκτιβ!





























































































































































































































































































































































































































































\















































































































































