Καθαρά Δευτέρα, χαρταετός και…. Κυρά- Σαρακοστή!

Ο χαρταετός

Η Άνοιξη μπήκε πριν λίγες μέρες και μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα, το πέταγμα του χαρταετού και την Σαρακοστή!

Η Καθαρά Δευτέρα ονομάστηκε έτσι από τον χριστιανικό λαό και σημαίνει πνευματική και σωματική “κάθαρση”. Μια άλλη εκδοχή είναι ότι η ονομασία της οφείλεται στις  νοικοκυρές που καθάριζαν τα σκεύη τους όλη μέρα από το φαγοπότι της αποκριάς.

Η Καθαρά Δευτέρα είναι η πρώτη ημέρα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής (40 μέρες), της νηστείας του Πάσχα.

Ακούσαμε το υπέροχο τραγούδι των χαρταετών του Μίκυ Θεοδωράκη.

χαρταετος

“…Να γίνομαι άνεμος για τον χαρταετό

και χαρταετός για τον άνεμο,

ακόμη και όταν δεν υπάρχει ουρανός..”

Οδυσσέας Ελύτης

Μιλήσαμε για το σχήμα τους και είδαμε πολλούς χαρταετούς στο διαδίκτυο.

162FosAetosWW IMG 20211102 102733 987x

Φτιάξαμε και εμείς τους δικούς μας χαρταετούς, επιλέγοντας σχήμα ρόμβου ή εξάγωνου.

IMG 2644 IMG 2645 IMG 2646 IMG 2648

Φτιάξαμε ατομικά καδράκια ζωγραφίζοντας τον εαυτό μας να πετάει χαρταετό στον γαλανό ουρανό..

IMG 2650 IMG 2652

IMG 2653 IMG 2653 IMG 2654 IMG 2655

Από που προέρχεται όμως το έθιμο του χαρταετού;  Από τη μακρινή Κίνα…

Μάθαμε τι συμβολίζει το έθιμο!

Ο συμβολισμός εθίμου στην Αρχαία Κίνα ήταν η επικοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό. Μάλιστα οι άνθρωποι πίστευαν τότε ότι όσο πιο ψηλά πετάξει ο χαρταετός τόσο πιο πιθανό ήταν ο Θεός να δει τις ευχές τους που κρεμιόντουσαν πάνω του και να τις πραγματοποιήσει!

Στην Κίνα θεωρείται ιεροτελεστία από την κατασκευή του έως και το πέταγμά του και μάλιστα διοργανώνονται διαγωνισμοί κάθε χρόνο για τον καλύτερο χαρταετό. Μάλιστα, οι Κινέζοι πιστεύουν ακόμα και σήμερα ότι πετώντας τον χαρταετό διώχνουν την κακή τύχη και ότι όσο ψηλότερα φτάσει ο αετός τους, τόσο καλύτερη τύχη θα έχουν.

Ο συμβολισμός του πετάγματος του χαρταετού στην ελληνική χριστιανική παράδοση είναι αρκετά συναφής, καθώς συμβολίζει το πέταγμα της ανθρώπινης ψυχής προς το Θείο. (πηγή εδώ)

Είδαμε εικόνες κινέζικων χαρταετών που συνήθως έχουν τη μορφή ενός δράκου.

5e593f08230000ca0bdddbd4 Screenshot 2024 03 24 at 20.27.18 Screenshot 2024 03 24 at 20.27.38 xartaetos 2

Οι κινέζικοι χαρταετοί πραγματικά ενθουσίασαν τα παιδιά οπότε αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς!

IMG 2670 IMG 2671

Η κυρά-Σαρακοστή!

1 638

Μετά την Καθαρά Δευτέρα ξεκινάει η περίοδος της Σαρακοστής, 40 ημέρες δηλαδή μέχρι να έρθει το Άγιο Πάσχα.

Γνωρίστε την κυρα- Σαρακοστή!

c0fce23f1329388fe3b064a8191857e0 lent evafeiadis47965

Ένα ιδιόμορφο παραδοσιακό ημερολόγιο για να μετράμε τις μέρες μέχρι το Πάσχα.
Τα παλιά χρόνια, οι νοικοκυρές έφτιαχναν με ζυμάρι μια γυναικεία φιγούρα χωρίς στόμα-λόγω νηστείας- με τα χέρια της σταυρωμένα σε θέση προσευχής και με 7 ποδαράκια.
Κάθε πόδι και μια εβδομάδα μέχρι να έρθει το Πάσχα.
Κάθε Σάββατο οι έκοβαν και από ένα πόδι και το Μεγάλο Σάββατο κόβουν και το τελευταίο ποδαράκι της κυρα-Σαρακοστής και το κρύβουν σε ένα ξερό σύκο.
Όποιος βρει το σύκο με το κρυμμένο ποδαράκι, λέγεται ότι είναι ο τυχερός της Λαμπρής.

159950663 3903970452998666 3581551318673864276 o

Μάθαμε τι σημαίνει νηστεία και ξεχωρίσαμε ποιες τροφές μπορεί να φάει η κυρα-Σαρακοστή και ποιες όχι αποφεύγει.

Image34 faghta1

Εικονόλεξο:

12

Φτιάξαμε και εμείς τη δική μας κυρα- Σαρακοστή με αλεύρι, αλάτι και νερό και τη στολίσαμε με όσπρια και ζυμαρικά

IMG 2797

IMG 2796

IMG 2795

Επίσης φτιάξαμε και 3d Σαρακοστούλες για να μετράμε τις μέρες μέχρι το Πάσχα και κάθε εβδομάδα να κόβουμε και ένα ποδαράκι!

IMG 2793 IMG 2794

Και του χρόνου!

Ήρθες πάλι τρελό καρναβάλι!

Ο Κλόουν

Ποιος δεν λείπει ποτέ από τις Απόκριες;; Ποιος διασκεδάζει μικρούς και μεγάλους με τα κόλπα και τα αστεία του;;;

Μα φυσικά ο γνωστός σε όλους κλόουν!!!

creepyclowns atd 100616 827x1240

Οι Κλόουν είναι κωμικοί διασκεδαστές, με χαρακτηριστική εμφάνιση που οφείλεται στο μέικ -απ, τις πολύχρωμες περούκες και τα περίεργα ρούχα τα οποία φορούν, ενώ μπορεί να φορούν και αστεία καπέλα. Κινούνται και μιλάνε κωμικά προκαλώντας το γέλιο στους παρευρισκομένους. Ασκεί το επάγγελμά του σε οποιοδήποτε χώρο κληθεί να παρουσιάσει τις ικανότητές του, κυρίως σε παιδικές εκδηλώσεις.Ο κλόουν είναι μια εκμοντέρνιση του γελωτοποιού που γνωρίζουμε από τα πιο παλιά χρόνια. (Κλόουν)

Στολίσαμε την πόρτα μας

IMG 2513

Τα συναισθήματα του κλόουν

Μιλήσαμε για τον κλόουν, παρατηρήσαμε τη στολή του, τις χρωματιστές περούκες του, το βάψιμο στο πρόσωπο του και φυσικά την αστεία κόκκινη μύτη του!

Εξηγήσαμε ότι πίσω από τη στολή και το τεράστιο άσπρο και κόκκινο χαμόγελο του κλόουν κρύβεται ένας άνθρωπος που διακατέχεται απ’ όλα τα συναισθήματα. Την ώρα που προσφέρει το άφθονο γέλιο στην παρέα ο ίδιος μπορεί  να μην είναι καθόλου χαρούμενος. Το τεράστιο βαμμένο άσπρο και κόκκινο χαμόγελο στο πρόσωπό του είναι μια τέλεια κάλυψη των πραγματικών συναισθημάτων του, που την ώρα της δουλειά μπορεί να είναι ο θυμός, η στενοχώρια ή ο φόβος.

Παρατηρήσαμε διάφορες εικόνες με συναισθήματα…

IMG 2534 IMG 2535

-Πώς αισθάνεται ο κλόουν; Φοβισμένος, Λυπημένος, Χαρούμενος ή Θυμωμένος;
-Από πού το καταλαβαίνω;
-Ποιες εκφράσεις του προσώπου του με κάνουν να το καταλάβω; 

Συμπληρώσαμε και το παρακάτω φύλλο εργασίας, ζωγραφίζοντας κάθε φορά και ένα διαφορετικό συναίσθημα στον κλόουν.

IMG 2579 IMG 2580 IMG 2581 IMG 2582

Ακούσαμε το τραγούδι “Ο Παλιάτσος”,παρατηρήσαμε τις εικόνες του βίντεο και βγάλαμε τα συμπεράσματα μας…

Μπήκαμε και εμείς στη θέση του παλιάτσου, φορέσαμε το καπέλο του και δραματοποιήσαμε το τραγούδι!

IMG 2536 IMG 2537

Μιλήσαμε επίσης για τα δικά μας συναισθήματα. Τι αισθανόμαστε εμείς λοιπόν όταν αντικρίζουμε έναν κλόουν;
Νιώθουμε χαρά, λύπη ή φόβο;;;

“Με την πολύχρωμη περούκα μου τριγυρνώ και γέλιο σε όλους σκορπώ!”

Ποιος είμαι;;;

Φτιάξαμε με τέμπερες τους δικούς μας χαρούμενους κλόουν! Για την περούκα χρησιμοποιήσαμε ρολά υγείας!

IMG 2525 IMG 2527 IMG 2532

Χρωματιστά και γελαστά, τα κλοουνάκια μας στολίζουν την τάξη μας!!!

IMG 2559 IMG 2560 IMG 2561 IMG 2562

Αποκριάτικες κλοουνοκάρτες!!

Φτιάξαμε αποκριάτικες καρτούλες για να ευχηθούμε καλές απόκριες!

IMG 2556 IMG 2558

IMG 2575 IMG 2576

IMG 2578

Το Κ του κλόουν

IMG 2660 IMG 2662

Μάθαμε το Κ, κ του Κλόουν και βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Κ

IMG 2663

Σκαρώσαμε και μια αυτοσχέδια ιστορία την οποία και εικονογράφησαν τα παιδιά!

IMG 2666

Ήρωας ποιος άλλος;; Μα φυσικά 0 φίλος μας ο κλόουν!

IMG 2664 IMG 2665

 

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας!

Μασκαράδες εν δράσει!

Εννοείται ότι γίναμε και εμείς μικροί μασκαράδες και φτιάξαμε τις απαραίτητες μάσκες!
Γιατί καρναβάλια χωρίς μάσκα γίνεται;;;

IMG 2541 IMG 2543

Οι μάσκες μας.. έργα τέχνης!!IMG 2545

Και φυσικά ακολούθησε το αποκριάτικο Τσικνο-πάρτυ μας, το οποίο περίμεναν πως και πως οι μικροί μας μασκαράδες και φυσικά το περάσαμε με κέφι, πολύ χορό και μουσική!

Πάρτε μια γεύση!!!

IMG 2548
IMG 2549
IMG 2553 IMG 2554

Από την Πειρατίνα των 7 θαλασσών και το Μαλλί της γριάς…

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ!!
Και του χρόνου!

Πιστοποιητικό αριστείας 2023 #EUcodeWeek!

431097469 24937286092586448 8774018071430497778 n

🏆🥇Πιστοποιητικό Αριστείας🏆 EUCodeWeek 2023 στο Νηπιαγωγείο Ανάληψης για τη συμμετοχή του στις δράσεις ρομποτικής και κώδικα με τη δραστηριότητα

“Μια βόλτα στην πόλη μου”

Μπορείτε να δείτε τις δράσεις μας που πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο 2023 ΕΔΩ

Screenshot 2024 03 11 at 22.55.49

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού έχει ως στόχο να κάνει τη δημιουργία κώδικα και προγραμματισμού προσιτά σε όλα τα παιδιά, έτσι ώστε να αναπτύσσεται ο ψηφιακός εγραμματισμός με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Ευχαριστούμε πολύ #EUcodeWeek!

unnamed

 

Οι Πρώτες Βοήθειες στο νηπιαγωγείο μας (μέρος 4ο)

OIKIAKA ATYXHMATA 2OIKIAKA ATYXHMATA 1

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και συζητήσαμε πολύ..

Τα παιδιά ανέφεραν τις εμπειρίες τους μέσα από ερωτήσεις!

Έχεις βιώσει εσύ ο ίδιος ή κάποιο συγγενικό σου πρόσωπο κάτι αντίστοιχο;

-Γιατί πιστεύεις ότι συνέβη αυτό;

-Ποια ήταν η αιτία που μπορεί να το προκάλεσε;

-Τι συνέβη τότε;

-Γιατί νομίζεις ότι συνέβη; 

-Θα μπορούσες να το είχες αποφύγει; Με ποιο τρόπο;

Πρόγραμμα Πρόληψης Ατυχημάτων: “Όχι Ατυχήματα στο Σπίτι”
(https://pedtrauma.gr/el/oxi-atiximata-sto-spiti/)

Τα Ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου και αναπηρίας των παιδιών στην Ελλάδα.

Τα ατυχήματα με θύματα τα παιδιά είναι πολλά, όπως τροχαία, πτώσεις, δηλητηριάσεις, εγκαύματα, πνιγμός, και άλλα.

Είναι αποδεδειγμένο όμως, ότι η σωστή και συστηματική πρόληψη μπορεί να μειώσει τον αριθμό και τη σοβαρότητα των παιδικών ατυχημάτων μέχρι και 50%.

Όταν είναι μικρά, τα παιδιά είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στα ατυχήματα, γιατί από τη φύση τους είναι γεμάτα περιέργεια και δεν έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση του κινδύνου.

Τα περισσότερα ατυχήματα που αφορούν παιδιά ηλικίας 0-6 ετών, συμβαίνουν στο σπίτι ή στο σχολείο, αφού εκεί τα παιδιά περνούν και το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους. Για το λόγο αυτό, όταν διαμορφώνουμε τους χώρους στους οποίους μεγαλώνουν είναι σημαντικό, να λαμβάνουμε υπόψη την ηλικία, το χαρακτήρα και τις ιδιαιτερότητες τους.

Είναι επίσης σημαντικό, από την πιο μικρή ηλικία, να τους μάθουμε να αναγνωρίζουν τους κινδύνους και πως να τους αποφεύγουν. Ας έχουμε όμως υπόψη, ότι σε αυτές τις ηλικίες, τα παιδιά δεν έχουν ακόμα την ωριμότητα να χρησιμοποιήσουν πάντα αυτά που έχουν μάθει, ως εκ τούτου για την ασφάλειά τους πρέπει να υπάρχει σωστή επίβλεψη. (πηγή: pedtrauma.gr)

Στην παρεούλα έγινε παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού (αφίσες).

IMG 2433

Παρουσιάσαμε στα παιδιά έγχρωμες αφίσες από εσωτερικούς χώρους ενός σπιτιού (κουζίνα, μπάνιο, σαλόνι, παιδικό δωμάτιο), ακολούθησε συζήτηση για το περιεχόμενο κάθε αφίσας.
Εντοπίσαμε με τα παιδιά τα επικίνδυνα σημεία σε κάθε αφίσα κυκλώνοντας τα και συζητώντας και θέτοντας τους κανόνες ασφαλείας για καθένα από αυτά.

-Γιατί νομίζεις ότι είναι επικίνδυνο;
-Τι θα μπορούσαμε να πάθουμε;
-Με ποιον τρόπο θα μπορούσαμε να προστατευτούμε;

Στην κουζίνα…

IMG 2435 IMG 2439

Στο σαλόνι…

IMG 2441 IMG 2442

Στο μπάνιο…

IMG 2444 IMG 2445

Στο παιδικό δωμάτιο…

IMG 2446

Οι αφίσες συμπληρωμένες

IMG 2447

Και σε ασπρόμαυρη μορφή…

IMG 2487

Ατομικά, δόθηκαν σε κάθε παιδί οι 4 αφίσες σε ασπρόμαυρο και τα παιδιά ζωγράφιζαν μόνο τα επικίνδυνα σημεία κάθε χώρου του σπιτιού.

IMG 2486 IMG 2492

Δημιουργήσαμε ένα βιβλίο πρόληψης ατυχημάτων στο σπίτι για να μην ξεχνάμε ποτέ τι πρέπει να κάνουμε

IMG 2521

Το εξώφυλλο του βιβλίου

IMG 2515

το οπισθόφυλλο

IMG 2519 IMG 2518 IMG 2517 IMG 2516

Ζωγραφίζω το ατύχημα μου

Εκφράζοντας τις εμπειρίες μας πάνω στα οικιακά ατυχήματα, ζωγραφίσαμε το ατύχημα που συνέβη σε εμάς ή σε κάποιο μέλος της οικογένειας μας

IMG 2489 IMG 2490 IMG 2491

Αναπαράσταση ατυχήματος (ελεύθερο παιχνίδι)

Η μαμά μαγειρεύει και το μωρό είναι περίεργο! Κάποια στιγμή που η μαμά δεν κοιτάει, το παιδί σκαρφαλώνει στην κουζίνα και μπλέκεται στις κατσαρόλες και τα τηγάνια προκαλώντας σοβαρά εγκαύματα!

IMG 2451 IMG 2454

Online διαδραστικό παιχνίδι “Ασφάλεια στο σπίτι!”

IMG 2514

Για εμπέδωση του προγράμματος “Ατυχήματα στο σπίτι”, παίξαμε στο διαδραστικό πίνακα, ακολουθήσαμε τις οδηγίες ολοκληρώνοντας με επιτυχία όλες τις αποστολές!!

 

IMG 2508 IMG 2509 IMG 2511 IMG 2512

Εμείς το χαρήκαμε πολύ!

Μπορείτε να το παίξετε και εσείς πατώντας ΕΔΩ

 

Οι Πρώτες Βοήθειες στο νηπιαγωγείο μας (μέρος 3ο)

Εκμάθηση των αριθμών έκτακτης ανάγκης
Screenshot 2024 02 19 at 23.08.48

Screenshot 2024 03 03 at 21.44.46

Screenshot 2024 02 25 at 19.54.25

Είναι εξαιρετικά σημαντικό τα παιδιά να εκπαιδευτούν στην εκμάθηση του αριθμού 166, καθώς τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι ικανά να σώσουν μια ανθρώπινη ζωή που κινδυνεύει, αν γνωρίζουν πως να τηλεφωνήσουν στον αριθμό έκτακτης ανάγκης και τι να πουν στο τηλεφωνικό κέντρο.

Τι είναι όμως αυτός ο αριθμός; Ποιος έρχεται όταν τηλεφωνήσουμε; Τι έχει συμβεί όταν καλούμε σε αυτόν τον αριθμό;

maxresdefault

Μιλήσαμε για τα ασθενοφόρα και τους διασώστες του ΕΚΑΒ και είδαμε διάφορες εικόνες..

1 kentriki asmgp turkey quake seismos ap23037387337143 unnamed ekav asthenoforo1 ekav diaswstes f

Όπου υπάρχει κάποια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, όπως ένα ατύχημα, ένας σεισμός κτλ, και κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές, οι διασώστες έρχονται για να βοηθήσουν παρέχοντας τις πρώτες βοήθειες σε ασθενείς και τραυματίες μέχρι να διακομιστούν στο πλησιέστερο νοσοκομείο.

IMG 2200

Συνθέσαμε τον αριθμό 166…

IMG 2215 IMG 2306

Κάναμε πολύ εξάσκηση και εκπαίδευση στο να μάθουμε και να καλούμε το 166 και από κινητό αλλά και από σταθερό

IMG 2304

IMG 2216

Στην παρεούλα, έχοντας εκτυπωμένη μια μεγάλη οθόνη κινητού, τα παιδιά “πληκτρολογούσαν’ τους αριθμούς 166, γράφοντας τους ταυτόχρονα..

IMG 2218 IMG 2222 IMG 2223

και σε ατομικό φύλλο εργασίας

Screenshot 2024 02 25 at 19.52.03

IMG 2276

Παρατηρήσαμε πίνακες αναφοράς και αναλύσαμε διάφορα περιστατικά έκτακτης ανάγκης για το τι θα πούμε αν πρέπει να καλέσουμε το 166 ή το 112 για να έρθει το ασθενοφόρο με τους διασώστες.

Διαφάνεια36

και κάναμε πρακτική εξάσκηση!!

IMG 2305

Οι ερωτήσεις στις οποίες θα πρέπει να απαντήσουμε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για να έρθει το ασθενοφόρο όταν καλέσουμε το 166 ή το 112 είναι:

  • ΤΙ ΕΓΙΝΕ;
  • ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ;
  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΩΝ (ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ)
  • ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΑΣ

Τα καταγράψαμε όλα σε φύλλο εργασίας

IMG 2274IMG 2275 IMG 2273

IMG 2272

Εκμάθηση των αριθμών έκτακτης ανάγκης

Screenshot 2024 02 19 at 23.08.56

Εξίσου σημαντικός αριθμός είναι και ο αριθμός της Πυροσβεστικής υπηρεσίας, που απαντά στον αριθμό 199.

1200px CoA Hellenic Fire Service.svg

 

Μιλήσαμε για την πυροσβεστική, τα πυροσβεστικά οχήματα και τους πυροσβέστες και είδαμε διάφορες εικόνες..

Screenshot 2024 03 03 at 21.36.21 Screenshot 2024 03 03 at 21.36.53Screenshot 2024 03 03 at 21.35.58

fwtia 768x432 1fotia fotiaαρχείο λήψης

Όπου υπάρχει κάποια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κυρίως σε φωτιές και πυρκαγιές, αλλά και σε ατυχήματα, σεισμούς και όπου αλλού κρίνεται απαραίτητη η επέμβαση της πυροσβεστικής υπηρεσίας, οι πυροσβέστες τρέχουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.

Ειδικά σε σοβαρά τροχαία ατυχήματα, πυροσβεστική και διασώστες του ΕΚΑΒ είναι πάντα εκεί για να σώσουν ανθρώπινες ζωές που κινδυνεύουν.

1 80 600x450 1 Screenshot 2024 03 03 at 21.37.37 Screenshot 2024 02 25 at 20.03.08

Συμφωνήσαμε λοιπόν ότι είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε και να θυμόμαστε πάντα τον αριθμό της πυροσβεστικής, όπως και μάθαμε και το 166.

IMG 2363

Συνθέσαμε τον αριθμό 199…

IMG 2358 IMG 2359

…και μάθαμε να τον “πληκτρολογούμε” όπως ακριβώς κάναμε και με το 166.

IMG 2356

Εκμάθηση των αριθμών έκτακτης ανάγκης

Screenshot 2024 02 19 at 23.09.08

Ελληνική Αστυνομία

Στις έκτακτες ανάγκες άλλα και οπουδήποτε κρίνεται απαραίτητο, εννοείται ότι σπεύδει η αστυνομία, που έχει τον αριθμό 100.

Μιλήσαμε για την αστυνομία, τα αστυνομικά οχήματα και τους αστυνομικούς και είδαμε διάφορες εικόνες..

nea peripolika 1 peripoliko 1 1500909391 αρχείο λήψης 2 αρχείο λήψης 3 ελληνικη αστυνομια αθλητικη προετοιμασια υποψηφιοι αγωνισματα 1024x682 1Screenshot 2024 03 03 at 22.12.14

Συνθέσαμε τον αριθμό 100…

IMG 2364

…και μάθαμε να τον “πληκτρολογούμε” όπως ακριβώς κάναμε και με το 166 και το 199..

IMG 2361 IMG 2362

Σύνθεση και των 3 αριθμών έκτακτης ανάγκης

IMG 2360

Για να τους ξεχωρίζουμε και να τους μάθουμε καλύτερα παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι!

Σε στεφανάκια κολλήσαμε τους αριθμούς 1,6,9,0..

IMG 2386

και σε στεφάνια οι αριθμοί 166, 199, και 100

IMG 2394 IMG 2399 IMG 2405

Τα παιδιά κινούνται με τη μουσική..

IMG 2387

Στο stop της μουσικής παίρνουν και φορούν ένα καπέλο, βλέπουν τον αριθμό και συνεργάζονται ώστε να φτιάξουν “παρεούλες” με τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης.

IMG 2391 IMG 2398IMG 2404 1

Έρχεται ο ελεγκτής να δει αν όλα είναι σωστά!!!

IMG 2390 IMG 2402

Το καταχαρήκαμε!

Εμπέδωση σε φύλλο εργασίας

IMG 2380

Αναπαράσταση ατυχήματος

Είναι γνωστό ότι τα παιδιά μαθαίνουν βιωματικά, οπότε αναπαραστήσαμε ένα τροχαίο ατύχημα για καλύτερη εμπέδωση των τριών αριθμών έκτακτης ανάγκης!

IMG 2410

Μια κανονική ημέρα, τα αυτοκίνητα κινούνται στις 2 λωρίδες του δρόμου

IMG 2412

2 αυτοκίνητα δεν κρατάνε τις απαραίτητες αποστάσεις και τρακάρουν…

IMG 2415

Το ατύχημα είναι σοβαρό. Το ένα αυτοκίνητο έχει αναποδογυρίσει..

IMG 2416

Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα σταματούν για να μην εμπλακούν και αυτά στο ατύχημα..

IMG 2418

Πρέπει να φωνάξουμε ασθενοφόρο! Υπάρχουν τραυματίες που κινδυνεύουν…Αμέσως τηλεφωνήστε το 166…

IMG 2419

Το ασθενοφόρο φτάνει! Ακούμε τη δυνατή σειρήνα του και όλα τα αυτοκίνητα πηγαίνουν στην άκρη για να περάσει…

IMG 2421

Καλούμε το 100 για να έρθει η αστυνομία να καταγράψει το ατύχημα και να κλείσει το δρόμο για να περάσουν τα υπόλοιπα οχήματα με ασφάλεια…

IMG 2423

Και αν πιάσουν φωτιά τα αυτοκίνητα; Πρέπει να έρθει άμεσα και η πυροσβεστική! Καλέστε το 199…

IMG 2422

Η αστυνομία βάζει κώνους και προστατευτικές πινακίδες…

IMG 2426

Σιγά-σιγά ξεκινάει η ροή των οχημάτων..

IMG 2428

ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ

Τα παιδιά με αυτόν τον τρόπο κατανόησαν τι είναι η έκτακτη ανάγκη, που αναφέρονται οι αριθμοί έκτακτης ανάγκης και για ποιον λόγο υπάρχουν.

Οι Πρώτες Βοήθειες στο νηπιαγωγείο μας (μέρος 2ο)

Πρώτες βοήθειες…από μικρά χεράκια!

38180d2c7d6dfa6f883144aeb4245c0c

Τη φετινή σχολική χρονιά 2023-2024, το νηπιαγωγείο μας έθεσε ως Σχέδιο Δράσης του Συλλογικού Προγραμματισμού για την Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας την εκμάθηση Πρώτων Βοηθειών. Συγκεκριμένα ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης είναι:

“Τι να κάνω και πως, μέχρι να’ ρθει ο γιατρός!”

Σκοπός και στόχοι του προγράμματος:

Με την υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης ευελπιστούμε οι μαθητές:

  • Να μάθουν τι είναι οι Πρώτες Βοήθειες
  • Να μάθουν τον αριθμό Πρώτων Βοηθειών, προκειμένου να τον χρησιμοποιήσουν σε μια κρίσιμη κατάσταση.
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι τα ατυχήματα, μικρά ή μεγάλα, είναι μέρος της καθημερινότητας μας και να μάθουν να τα αντιμετωπίζουν και να τα αποφεύγουν.
  • Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές αλλά και οι οικογένειες τους γύρω από την ανάγκη γνώσης και χρήσης των βασικών Πρώτων Βοηθειών.
  • Να γνωρίσουν κατάλληλους τρόπους αντιμετώπισης των ατυχημάτων , σε περίπτωση τραύματος, ρινορραγίας, ηλεκτροπληξίας, πνιγμού κ.α.
  • Να διαχειρίζονται πιθανές κρίσιμες καταστάσεις όπου κάποιος συνάνθρωπος μας θα χρειαστεί άμεση βοήθεια.
  • Να μάθουν να διαχειρίζονται τα αρνητικά συναισθήματα, που τους προκαλούνται όταν παθαίνουν τα ίδια κάποιο ατύχημα ή οι άλλοι.
Περαιτέρω στόχοι:

– Ανάπτυξη πρωτοβουλιών για την δημιουργία ενός ευρύτερου συνεργατικού σχολικού πλέγματος με σκοπό την επιμόρφωση στο θέμα “Πρώτες Βοήθειες”.

– Επιδίωξη συνεργασιών με διαφόρους φορείς που θα επιμορφώσουν εκπαιδευτικούς και γονείς όσον αφορά το θέμα των Πρώτων Βοηθειών.

– Διάχυση των καλών πρακτικών προς την ευρύτερη κοινότητα με ενημερωτικά φυλλάδια, έντυπα και αφίσες σχετικά με το θέμα.

Διερεύνηση θέματος

Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών προκειμένου να διαπιστώσουμε τι γνωρίζουν για το θέμα, χωρίς καμία παρέμβαση ή διόρθωση

Τι είναι οι πρώτες βοήθειες;

IMG 2348

Τι θα μπορούσε να πάθει κάποιος για να του δώσουμε τις πρώτες βοήθειες;

IMG 2347

Και εμείς τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε;

IMG 2346

Τι θέλουμε να μάθουμε:



IMG 2345

Χωρισμός ομάδων

Στο πάτωμα απλώνουμε χρωματιστά χαρτόνια σε 4 διαφορετικά χρώματα όπου πάνω στο καθένα έχουμε γράψει το θέμα με το οποίο θα ασχοληθεί η κάθε ομάδα

-Αιμορραγίες- χτυπήματα
-Πνιγμονή/ πνιγμός
-Έγκαυμα
-Τσιμπήματα

Τα παιδιά χορεύουν ελεύθερα στο χώρο…

IMG 2185

Με το σταμάτημα της μουσικής τα παιδιά διαλέγουν μια κάρτα και δημιουργούνται οι 4 ομάδες αναζήτησης πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού
IMG 2188 IMG 2189 IMG 2190 IMG 2191

Ψάχνω ,ψάχνω για να βρω

πληροφορίες και υλικό

για   ………………………………………

Υλικό: σχετικές εικόνες,βιβλία,πληροφορίες από internet,επιτραπέζια,εργαλεία γιατρού-ασθενοφόρο παιγνίδια,άδειες συσκευασίες από φάρμακα,για την γωνιά του φαρμακείου και ιατρείου που θα φτιάξουμε.

Η κόκκινη ομάδα για τις αιμορραγίες και χτυπήματα.

Η μπλε ομάδα για τα τσιμπήματα.

Η κίτρινη ομάδα για τον πνιγμός- πνιγμονή.

Η πράσινη ομάδα για τα εγκαύματα.

Από την επόμενη κιόλας ημέρα, γονείς και μαθητές ανταποκρίθηκαν άμεσα στο θέμα και ήδη συγκεντρώσαμε πολύ υλικό!
Αρχίσαμε να ετοιμάζουμε τη γωνιά του ιατρείου -φαρμακείου και δεν κρατιόμαστε να ξεκινήσουμε το παιγνίδι!!

IMG 2198 IMG 2207
Άδειες συσκευασίες από φάρμακα, φαρμακευτικό υλικό για το κουτί πρώτων βοηθειών, παιχνίδια, βιβλία και πολλά άλλα συγκεντρώθηκαν με ενθουσιασμό στην τάξη μας και εμπλούτισαν τη γωνιά του ιατρείου- φαρμακείου μας!

IMG 2280

IMG 2205

Εννοείται ότι η γωνιά του ιατρείου- φαρμακείου έγινε η αγαπημένη της τάξης..!!

IMG 2210 IMG 2213 IMG 2278

Ας μιλήσουμε λοιπόν για το γιατρό!

IMG 2365

Από το υλικό της τάξης, μιλήσαμε για τι μπορεί να περιέχει το ιατρικό βαλιτσάκι

IMG 2368

IMG 2366IMG 2367

Μιλήσαμε και για τις ειδικότητες των γιατρών και αναφέραμε μερικές. Τα παιδιά γνώριζαν κάποιες, και εννοείται ήξεραν τον παιδίατρο!!!

IMG 2369

Παιχνίδια “του γιατρού!”

Επιτραπέζια παιχνίδια

IMG 2506

IMG 2481 IMG 2479

Βιβλία

IMG 2507

Γλώσσα: Φτιάχνω το παζλ “ΓΙΑΤΡΟΣ’

IMG 2370 IMG 2371 IMG 2372

και ατομικά

IMG 2373IMG 2354 IMG 2355

Εικαστικά: Γίνομαι γιατρός!

IMG 2482 IMG 2483 IMG 2484 IMG 2485

Μαθηματικά: Μετράω και βάζω στο αρκουδάκι τόσα τσιρότα όσα λέει ο αριθμός

IMG 2374IMG 2375IMG 2377IMG 2378

Μαθηματικά: Φτιάχνω τη διαδρομή που θα ακολουθήσει το ασθενοφόρο για το νοσοκομείο

IMG 2493 IMG 2494

Οι Πρώτες Βοήθειες στο νηπιαγωγείο μας (μέρος 1ο)

Υποδεχόμαστε τους Εθελοντές Διασώστες του Δήμου Βόλβης

download 1

 

Την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024 είχαμε την ιδιαίτερη χαρά και τιμή να φιλοξενήσουμε στη σχολική μας μονάδα την ομάδα Εθελοντών Διασωστών Δ. Βόλβης για ένα καταπληκτικό βιωματικό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, το οποίο παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Ανάληψης, οι γονείς και συγγενείς των μαθητών, καθώς και μέλη της κοινότητας Αναλήψεως.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

Μέρες πριν πραγματοποιηθεί το σεμινάριο, έγινε διάχυση της δράσης και οι μαθητές με τη βοήθεια των γονέων τους, μοίρασαν αφίσες στο χωριό, τοποθετώντας τες σε μαγαζιά και καίρια σημεία, προκειμένου να ενημερωθεί ο κόσμος και να συμμετέχει στο σεμινάριο.

IMG 2352 IMG 2353 Messenger creation 1eef9983 83d3 482f 845d f634a7bdad2e

Και η ημέρα ήρθε!!!

Ευχαριστούμε θερμά τους κυρίους Χρήστο Τηλιάκα και Νικόλαο Μητάκο που ήρθαν στο χωριό μας να διδάξουν και να μας μάθουν πρακτικά πάνω σε ανθρώπινα ομοιόματα, το πως μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια απλά πράγματα, προκειμένου να σώσουμε ένα παιδί, κάποιον συγγενή ή κάποιον συνάνθρωπό μας.

Οι τεχνικές που μας δίδαξαν είναι

1)  ΚΑΡΠΑ (καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση)

2)  Πνιγμός- Πνιγμονή από ξένο σώμα

3)  Πλάγια θέση ασφαλείας

4)  Πρώτες βοήθειες

392855300 122108983592073483 4919519458702183345 n

Επίσης έγινε παρουσίαση και χρήση του Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (AED)

IMG 2233

collage

 

IMG 2249

IMG 2254

IMG 2255 1

Πρακτική εξάσκηση ΚΑΡΠΑ

IMG 2244 IMG 2247

Πλάγια θέση ανάνηψης (θέση ασφαλείας)

IMG 2252

Για το τέλος είχαμε ετοιμάσει με πολλή μεράκι και αγάπη μια αφίσα- δώρο για τους διασώστες, για να τους ευχαριστήσουμε για όσα μας μάθανε!

IMG 2229

IMG 2224

IMG 2264

IMG 2270

Τους ευχαριστούμε θερμά και τους ευχόμαστε να συνεχίσουν το θεάρεστο έργο τους!!! Εις το επανιδείν!

 

Ζώα των πόλων & Εσκιμώοι

Σε αντίθεση με τα ζώα που το χειμώνα πέφτουν σε χειμερία νάρκη γιατί δεν αντέχουν το κρύο και δεν βρίσκουν τροφή υπάρχουν και τα ζώα που ζουν στους πάγους.

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο μεγάλος Χνουδωτός” της Γ. Τσορώνη- Γεωργιάδη και αναρωτηθήκαμε γιατί αυτή η αρκούδα είναι λευκή και για ποιο λόγο ζει στους πάγους!

8b3b1ba6 d015 46b6 a865 23c1f8e480b3

 

Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε πιο πολύ από το παραμύθι…

IMG 2283

…και κατασκευάσαμε τον 3D μεγάλο Χνουδωτό μας, χρησιμοποιώντας ως φόντο τα υπέροχα χρώματα του παραμυθιού

IMG 2171 IMG 2173

Αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερα για αυτά τα ζώα….βρήκαμε πληροφορίες, εικόνες και βίντεο στον Η/Υ.  Εντοπίσαμε στην Υδρόγειο Σφαίρα την Αρκτική και την Ανταρκτική δηλαδή το Βόρειο και το Νότιο Πόλο.

10758228 060821 cc natgeo southern ocean map img 20210205 090118 1

Μάθαμε ποια είναι τα ζώα αυτά, μιλήσαμε για τις συνήθειες τους για το πως ζουν, τι τρώνε και γιατί έχουν άσπρο χρώμα!

ΠΟΛΙΚΑ ΖΩΑ 1 Σελίδα 1 ΠΟΛΙΚΑ ΖΩΑ 1 Σελίδα 2(πηγή: dreamkindergarten)

Μάθαμε λεπτομέρειες για την πολική αρκούδα..

great polar bear 9513

ΠΟΛΙΚΗ-ΑΡΚΟΥΔΑ-1

Παίξαμε διάφορα παιχνίδια!

IMG 2284

Βρες τα αντίθετα

IMG 2285

Παρατηρώ τις διαφορές και ψάχνω να βρω το ίδιο αρκουδάκι

IMG 2288

Μετρώ & καταγράφω

Μιλήσαμε για τα πιο διάσημα ζώα της Ανταρκτικής, τους πιγκουίνους!!

ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ Σελίδα 1

Είδαμε βίντεο με τη ζωή των πιγκουίνων…

 Ταξίδι στους πάγους 14 Πιγκουίνοι.

 Πιγκουίνοι, Ο μαγικός κόσμος των ζώων.

και φυσικά παίξαμε πολύ!!!
Περπατήσαμε σαν πιγκουίνοι, μπήκαμε στην σειρά ο ένας πίσω από τον άλλο, προσπαθήσαμε να κρατήσουμε με τα πόδια μας το αυγό όπως ο αυτοκρατορικός πιγκουίνος!

IMG 2295

Χμμμ..τελικά δεν είναι και τόσο εύκολο! Παρόλα αυτά τα καταφέρνουμε μια χαρά!

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο γενναίος μικρός πιγκουίνος”

IMG 2294

Πιγκουίνοι & Μαθηματικά

IMG 2297

IMG 2298

Πίνακας διπλής εισόδου

Χρησιμοποιώντας μια μεζούρα, τα παιδιά μετρούσαν το ύψος του κάθε πιγκουίνου, το κατέγραφαν, και τους κολλούσαν σε χαρτί μέτρου από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο!

IMG 2299 1 IMG 2301 IMG 2302 IMG 2303

IMG 2349IMG 2351

Οι Εσκιμώοι

eskimosdownloadf4d7f1855532a1bb9723448fd6d78b84104c5b3c21c2f4610773e7980ba8c480 L

Είδαμε φωτογραφίες και βίντεο των ανθρώπων που ζουν γύρω από τον Αρκτικό κύκλο (Εσκιμώοι- Ινουίτ), παρατηρήσαμε ομοιότητες και διαφορές με εμάς στην εμφάνιση, τα ρούχα, τα σπίτια (ιγκλού), τα μέσα μεταφοράς στον πάγο και στο νερό (έλκηθρα, καγιάκ). Ακούσαμε τραγούδια στη γλώσσα τους και μάθαμε πως χτίζουν τα ιγκλού.

 Η ζωή των Εσκιμώων.

 Πως χτίζονται τα Ιγκλού.

Και αφού μάθαμε τόσα πράγματα ήρθε η ώρα για παιχνίδι! 

Στην ολομέλεια, παίξαμε όλοι μαζί το παιχνίδι “Πόσα ψάρια θα ψαρέψει ο εσκιμώος μας”

IMG 2289 IMG 2291

Και για το τέλος μια κατασκευή- μόμπιλε!

IMG 2292

IMG 2179

Ζώα σε χειμερία νάρκη

Το κρύο δεν αντέχω για ύπνο αμέσως πέφτω!

images 14

Ο Χειμώνας κάνει την εμφάνισή του και τα ζώα του δάσους προετοιμάζονται κατάλληλα. Εμείς οι άνθρωποι έχουμε όλα τα απαραίτητα που χρειαζόμαστε για να θωρακιστούμε στην κρύα αυτή εποχή. Τι γίνεται όμως με τα ζώα; Πώς αντιμετωπίζουν τις δύσκολες μέρες του χειμώνα; Το εσωτερικό τους ρολόι τους ειδοποιεί…Κάποια μεταναστεύουν…κάποια κάνουν τις προμήθειες τους και ετοιμάζουν κατάλληλα τις φωλιές τους. Και κάποια άλλα το…ρίχνουν στον ύπνο!

Διαφάνεια1 Διαφάνεια2

Αναφερθήκαμε στα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και σε χειμέριο ύπνο. Γνωρίσαμε λοιπόν ποια είναι αυτά τα ζώα μέσα από πίνακες αναφοράς και είπαμε τι  άλλο γνωρίζουμε για αυτά.

Αναρωτηθήκαμε… γιατί άραγε μερικά ζώα τον χειμώνα κοιμούνται και ξυπνάνε όταν έρχεται η Άνοιξη;

2 638

Με λίγα λόγια τα ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη γιατί πολύ απλά, την χειμερινή περίοδο, δεν μπορούν να επιβιώσουν! Όταν ένα ζώο πέφτει σε χειμερία νάρκη, η θερμοκρασία του σώματός του πέφτει, οπότε πρέπει να είναι προστατευμένο καλά με λίπος και με μια ζεστή φωλιά! Επίσης η αναπνοή του ζώου, όπως και οι κτύποι της καρδιάς, επιβραδύνονται τόσο πολύ που νομίζεις πως είναι νεκρό! Ζώα που πέφτουν σε «χειμερία νάρκη» είναι τα φίδια, τα σαλιγκάρια, οι σαύρες, οι κάστορες, οι βάτραχοι, και πολλά άλλα! Υπάρχουν όμως και ζώα όπως η αρκούδα που πέφτουν σε “χειμέριο ύπνο”, δηλαδή ο ύπνος τους  είναι πιο ελαφρύς από των άλλων ζώων, γι’ αυτό και πολλές φορές ξυπνάνε κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Η παραπάνω διαδικασία, δηλαδή αυτή της χειμερίας νάρκης που πέφτουν τα ζώα, είναι ουσιαστικά μια επιβράδυνση όλων των λειτουργιών του σώματος τους και μια εξοικονόμηση ενέργειας.

Παρακολουθήσαμε την υπέροχη ιστορία “Λιγουλάκι Χειμώνας”

Φτιάξαμε σκαντζοχοιράκια στη φωλιά τους χρησιμοποιώντας πηλό, ηλιόσπορο και φυσικά υλικά από την αυλή μας!

IMG 1941 IMG 1945 IMG 1946 IMG 1947 IMG 1948 IMG 1950 IMG 1964 IMG 1967 IMG 1970 IMG 1971

 

Η αρκούδα στη φωλιά της!

Η αρκουδίτσα έχει την τιμητική της σε αυτό το θέμα και εμείς δεν θα μπορούσαμε να την παραλείψουμε!

IMG 1954 IMG 1959 IMG 1960 IMG 1961 IMG 1962

IMG 1973IMG 1977

 

“Πλέκουμε” την κουβέρτα του αρκούδου με λωρίδες από χαρτί γλασέ! (δραστηριότητα λεπτής κινητικότητας)

IMG 1981 IMG 2090 IMG 2091 IMG 2092

IMG 2001IMG 2002

 

Ξενοδοχείο “Η χειμερία νάρκη”IMG 2089

Διαβάσαμε το παραμύθι και βασισμένοι σε αυτό, τακτοποιήσαμε το κάθε ζωάκι στο σωστό δωμάτιο (δραστηριότητα γλώσσας)

IMG 2098IMG 2097IMG 2096IMG 2095

 

Το γάντι (παραδοσιακό Ουκρανικό παραμύθι)
(διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού & δραστηριότητες)
1642445285961

Διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι “Το γάντι” και παρακολουθήσαμε την ιστορία στο σχετικό βιντεάκι

και το αυθεντικό βίντεο!

Στη συνέχεια τα παιδιά την αναδιηγήθηκαν σειραθετώντας τις εικόνες (πηγή: elniplex)

IMG 1985 IMG 1986

Δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών

  1. Βάλαμε τα ζωάκια με τη σειρά που μπήκαν στο γάντι και τα μετρήσαμε. Εξασκηθήκαμε έτσι και στα τακτικά αριθμητικά (πρώτος , δεύτερος κτλ).

IMG 2012IMG 1989 IMG 1991 IMG 1993 IMG 1995

2. Ακολούθησαν παιχνίδια μνήμης:
– κρύψαμε τις κάρτες με τα ζωάκια και κάθε φορά προσπαθούσαμε να θυμηθούμε που είναι για παράδειγμα ο λύκος κτλ.

IMG 2013 IMG 2015
– εξαφανίζαμε μια κάρτα και ψάχναμε να δούμε ποιο ζωάκι λείπει

IMG 2018
– κάποιο παιδί έπαιρνε τυχαία μια κάρτα-ζωάκι κι έπρεπε να θυμηθεί τη σειρά με την οποία μπήκε στο γάντι (πρώτος , δεύτερος κτλ)

3. Φτιάχνουμε τα παζλ των ζώων και αντιστοιχούμε με τη σωστή λέξη

IMG 2108 IMG 2109

4. Βρίσκουμε το αρχικό γράμμα κάθε ζώου…

IMG 2112

5. Βάζουμε στη σειρά τα ζώα ανάλογα με το ύψος τους. Στη συνέχεια μετράμε με τη μεζούρα το ύψος κάθε ζώου και το καταγράφουμε στον πίνακα

IMG 2110 IMG 2111 IMG 2113 IMG 2114

 

Δουλέψαμε πολύ στο διαδραστικό πίνακα με διάφορες δραστηριότητες εμπέδωσης

IMG 2020 IMG 2022 IMG 2023 IMG 2024 IMG 2025 IMG 2027 IMG 2029 IMG 2032

 

Κατασκευές

Εξασκηθήκαμε στο πλέξιμο με βελόνες πλεξίματος, εξασκώντας τη λεπτή μας κινητικότητα φτιάχνοντας ο καθένας το γαντάκι του και κολλήσαμε στη σειρά τα ζώα!

IMG 2033 IMG 2036 IMG 2040

IMG 2102 IMG 2103

Κατασκευή γάντι και αναδιήγηση της ιστορίας

IMG 2058 IMG 2060 IMG 2061 IMG 2068 IMG 2070

Με τόση εξάσκηση όλοι πια ήξεραν ποια και πόσα ήταν τα ζωάκια και με ποια σειρά μπήκαν στο γάντι!!

Για το τέλος αφήσαμε το καλύτερο!! Δραματοποίηση με μάσκες!!!

IMG 2041

Και κάπως έτσι λοιπόν ήρθε η ώρα να μπούμε κι εμείς στο γάντι που βρήκαμε την άλλη μέρα σχεδιασμένο με χαρτοταινία πάνω στο χαλί της παρεούλας. Η κυρία ανέλαβε την αφήγηση και η ιστορία ξεκίνησε πάλι…

IMG 2049 IMG 2052 IMG 2053

Να’ μαστε όλα τα ζωάκια μαζί!!

IMG 2045

Το κατευχαριστηθήκαμε!!!

 

Τήξη- Πήξη (Πειράματα με το νερό και φυσικές επιστήμες- STEM)

Τήξη- Πήξη
(Πειράματα και φυσικές επιστήμες- STEM)

Είδαμε στον διαδραστικό πίνακα το όμορφο παραμύθι του Μ. Κοντολέων “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”

75AA62EEC0EFDE21B7430B2C43B02324IMG 1812

και μιλήσαμε για το πως και γιατί λιώνει το χιόνι.

Το συγκεκριμένο παραμύθι αποτελεί υπέροχη αφορμή για την ενασχόληση των παιδιών με τις φυσικές επιστήμες (τήξη-πήξη), καθώς με τις μορφές του νερού (υγρό, στερεό, αέριο).

“Γιατί λοιπόν λιώνει ο χιονάθρωπος;” Ώρα για πείραμα!!!

Από την προηγούμενη ημέρα είχαμε βάλει στην κατάψυξη 3 πλαστικά ποτηράκια με νερό, τα οποία πάγωσαν και φτιάξαμε 3 χιονανθρωπάκια!

IMG 1815

Τα αριθμήσαμε και βάλαμε σε διαφορετικά σημεία μέσα και έξω από την τάξη…

IMG 1830

Το 1ο έξω από την τάξη

IMG 1816

Το 2ο σε ένα σημείο μέσα στην τάξη

IMG 1817

Το 3ο πάνω στο καλοριφέρ

Αφού τοποθετήσαμε τα πιατάκια με τους χιονάνθρωπους, κάναμε προβλέψεις για το ποιος θα λιώσει πρώτος και ξεκινήσαμε την παρατήρηση και την έρευνα.

IMG 1831

Σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις των παιδιών, 1ος θα λιώσει ο χιονάνθρωπος στο καλοριφέρ, 2ος ο χιονάνθρωπος που έχουμε έξω από την τάξη και 3ος ο χιονάνθρωπος μέσα στην τάξη μας.

Τα παιδιά δεν έπαιρναν τα μάτια τους από πάνω τους και μετά από λίγη ώρα τα πρώτα αποτελέσματα έκαναν την εμφάνιση τους!

IMG 1835 IMG 1837 IMG 1838

Μια ώρα αργότερα συγκεντρώσαμε και τα 3 χιονανθρωπάκια μας για την διεξαγωγή των τελικών αποτελεσμάτων!

IMG 1843

IMG 1844

Ο χιονάνθρωπος πάνω στο καλοριφέρ (πάει!!! Δεν έμεινε τίποτα!)

IMG 1845

Ο χιονάνθρωπος σε σημείο της τάξης (ουπς! λιώνει σιγά-σιγά…να έπεσε η μυτούλα του!)

IMG 1846

Ο χιονάνθρωπος που ήταν έξω από το σχολείο (μπρρρρ…το κρύο του έκανε καλό και δεν έπαθε τίποτα!))

Επιστροφή στις αρχικές μας προβλέψεις!
Τα παιδιά βρήκαν πολύ σωστά ότι πρώτος έλιωσε ο χιονάνθρωπος του καλοριφέρ αλλά τελικά δεύτερος λιώνει ο χιονάνθρωπος μέσα στην τάξη και τρίτος ο χιονάνθρωπος έξω από την τάξη που δεν έπαθε σχεδόν τίποτα!!

IMG 1839

Σε συνέχεια του πειράματος, μιλήσαμε για το θερμόμετρο και τη θερμοκρασία.

100380 1

Παρατηρήσαμε το θερμόμετρο. Πως είναι; Τι μας δείχνει;
Γνωρίσαμε τον υδράργυρο, ο οποίος είναι ζωηρούλης και δεν κάθεται στη θέση του! Κάνει βόλτες μέσα στο θερμόμετρο. Όταν κάνει ζέστη ανεβαίνει προς τα πάνω και όταν κάνει κρύο κατεβαίνει χαμηλά!

Ο χιονάνθρωπος λοιπόν αγαπάει το κρύο και σιχαίνεται τη ζέστη!

Τα παιδιά κλήθηκαν να βάλουν στη σειρά τις εικόνες, παρατηρώντας τη θέση του υδράργυρου μέσα στο θερμόμετρο και τα στάδια λιωσίματος του μικρού χιονάνθρωπου

IMG 1868 IMG 1869 IMG 1870

Ο χιονάνθρωπος πριν & μετά

Ως δραστηριότητα εμπέδωσης, φτιάξαμε ένα μείγμα με (τον αγαπημένο) αφρό ξυρίσματος και ατλακόλ και χρησιμοποιώντας τα δαχτυλάκια μας, δημιουργήσαμε χιονανθρωπάκια στην αρχική και στην τελική τους μορφή.

IMG 1820 IMG 1822 IMG 1827

IMG 1828 IMG 1829

 

Οι 3 μορφές του νερού (υγρό-στερεό-αέριο)

Τα πειράματα συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον και στα παιδιά παρουσιάστηκε ένα σοβαρό πρόβλημα…

IMG 1904 copy

Βοήθεια! Κάποια ζώα παγιδεύτηκαν στον πάγο!! Τα παιδιά προσπάθησαν να τα απελευθερώσουν αλλά ήταν πολύ δύσκολο…

Και τώρα; τι κάνουμε;;

Αρχικά καταγράφουμε τις ιδέες των παιδιών για την απελευθέρωση των ζώων…

IMG 1903

και στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν τις ιδέες τους

IMG 1901 IMG 1902

Και ξεκινάμε τα πειράματα!

Με ένα μπρίκι ρίξαμε καυτό νερό σε ένα κεσεδάκι και αμέσως παρατηρήσαμε το πως έσπασε ο πάγος σε κομμάτια

IMG 1904

Σε άλλο κεσεδάκι ρίξαμε σε μια μεριά αλάτι και σε μια άλλη ζάχαρη και παρατηρήσαμε το πως ανταποκρίνεται ο πάγος

IMG 1937 IMG 1905 1

Τα παιδιά με έκπληξη διαπίστωσαν ότι το αλάτι λιώνει γρήγορα τον πάγο, σε αντίθεση με τη ζάχαρη!

 

Οι φυσικές καταστάσεις του νερού (Η2Ο)

Με αφορμή τα παραπάνω πειράματα μιλήσαμε για τις 3 φυσικές καταστάσεις του νερού

bb0b46a6714f55c71fe395c6d48f1d1e

και κάναμε το γνωστό πείραμα εξάτμισης άλλα λίιιιγο διαφορετικά!

IMG 1921 IMG 1922

Βάλαμε νερό χρωματισμένο με τέμπερα σε κατσαρολάκι και στο καπάκι ζωγραφίσαμε ματάκια και στόμα. Το βάλαμε πάνω στο γκαζάκι να βράσει και παρατηρήσαμε πως το νερό ανέβηκε ψηλά με τη μορφή αέρα. Όταν όμως οι ζεστοί υδρατμοί ακούμπησαν στο κρύο καπάκι, μεταμορφώθηκαν στην υγρή τους μορφή, σβήνοντας τα χαρακτηριστικά που είχαμε ζωγραφίσει στο καπάκι! Κλείσαμε το γκαζάκι και ανοίξαμε το καπάκι, παρατηρώντας τον ατμό (νερό σε αέρια μορφή). Στη συνέχεια ακουμπήσαμε για λίγη ώρα πάνω στο κατσαρολάκι μια χαρτοπετσέτα και τα παιδιά με έκπληξη παρατήρησαν ότι η χαρτοπετσέτα είχε χρωματιστεί ελαφρώς από το κόκκινο χρώμα! Το βάψιμο του νερού και η υγρή χρωματισμένη χαρτοπετσέτα βοήθησε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν ότι το νερό όταν βράζει δεν εξαφανίζεται, απλά αλλάζει η φυσική του κατάσταση!

 

Η σύνθεση (μόρια) του νερού (Η2Ο)

μπλε απελευθέρωση νερού h2o 28660730

Μιλήσαμε και αναλύσαμε τη σύνθεση του. Το νερό αποτελείται από 2 μόρια υδρογόνου και 1 μόριο οξυγόνου

h2o full form

Και εννοείται ότι παίξαμε πολύ για να το προσεγγίσουμε βιωματικά και να το καταλάβουμε καλύτερα!

Ετοιμάσαμε καπελάκια με το σήμα του υδρογόνου (Η) και οξυγόνου (Ο)

IMG 1919

Ο Παναγιώτης ήταν ο οδηγός που έδινε το σύνθημα για την κάθε μορφή του νερού (υγρή- στερεά- αέρια)…

IMG 1918

…και το παιχνίδι ξεκινά!
Τα μοριάκια σκορπίζονται στο χώρο…

IMG 1914 2 IMG 1915

Με κάθε σύνθημα αλλάζουν μορφή!

Υγρή μορφή (νερό): Τα μοριάκια φτιάχνουν τις ομαδούλες τους για να φτιάξουν τη σταγόνα, δηλαδή 2 υδρογόνα και 1 οξυγόνο!

IMG 1917 IMG 1916

Στερεή μορφή (πάγος): Τα μοριάκια κρυώνουν, έρχονται πολύ κοντά και κολλάνε μεταξύ τους!

IMG 1913

Αέρια μορφή (υδρατμοί): Τα μοριάκια ζεσταίνονται και απομακρύνονται μεταξύ τους!

IMG 1938 IMG 1939

Για εμπέδωση της δραστηριότητας φτιάξαμε αυτήν την κατασκευή με πλαστελίνη. 2 μπαλάκια μπλε που συμβολίζουν το υδρογόνο (Η) και 1 άσπρο για το οξυγόνο (Ο)

IMG 1907 IMG 1908 IMG 1910