ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

5ος Βοηθός Παναγιώτης

Ιαν 201821

5ος Βοηθός Παναγιώτης

Επόμενος βοηθός του προγράμματος ο κληρώθηκε Παναγιώτης.Την Τρίτη μας έφερε το κουτί του βοηθού με τα καλούδια του.Δείτε κάποια από τα αγαπημένα του που πολύ μας άρεσαν.Μας έφερε  τρίλιζα,μικρή τράπουλα.

Μας άρεσε η φλογέρα του,και προσπαθήσαμε να παίξουμε!!!και φιγούρες του καραγκιόζη.

Μας έδειξε φωτογραφίες όταν ήταν μωρό και με τον αδελφό του,και αγαπημένα του βιβλία(παλιά αλφαβητάρια)

Μας περιέγραψε τις εργασίες του (το κομμάτι του πάζλ  και το ανθρωπάκι με τα αγαπημένα του).

Και να πως έγινε υπέροχος,ο πίνακας του βοηθού, με τα καλούδια του Παναγιώτη , αφού μας τα παρουσίασε.

Και τις 2 ημέρες του προγράμματος που ήταν βοηθός ο Παναγιώτης, έφτιαξε τους πίνακες με την ημέρα,τα ονόματα των συμμαθητών του,την ημερομηνία,έκανε την κλήρωση για τη θέση του καθενός στην παρεούλα…

Στο τέλος της θητείας του, οι συμμαθητές ,είπανε φιλοφρονήσεις για τον Παναγιώτη ,και του φτιάξαμε το δίπλωμα του βοηθού.

Παναγιώτη ήσουν πολύ καλός βοηθός,σε ευχαριστούμε για όσα μας έφερες και μοιράστηκες μαζί μας.Πήρες και εσύ πολύ σοβαρά το ρόλο σου και μας εντυπωσίασες!!!(φιλοφρονήσεις από τις κυρίες).Μπράβο σου!!!

 

 

 

 

 

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 5ος Βοηθός Παναγιώτης    

Μάθημα 9ο (πριν-πρωτού /μετά-αφότου ) -Μάθημα 10ο (Τώρα /Αργότερα-Ύστερα )

Ιαν 201821

 

Μάθημα 9ο (πριν-πρωτού /μετά-αφότου )

Έννοιες:

Τα γεγονότα έχουν μια χρονική ακολουθία.Η αντίληψη της σειράς με την οποία συμβαίνουν,βοηθάει και στην κατανόηση του γιατί συμβαίνουν.

Γλωσσικές έννοιες:Πρίν (Προτού)-Μετά (Αφότου).

Στόχοι:

Να κατανοήσουν ότι υπάρχει ακολουθία στα γεγονότα.

Να αναπτύξουν την επαγωγική σκέψη.

Σήμερα λοιπόν θα μάθουμε να πως χρησιμοποιούμε τις λέξεις ΠΡΙΝ ή ΠΡΟΤΟΥ και ΜΕΤΑ ή ΑΦΟΤΟΥ.Οι δύο μας φίλοι Μελίτσια και Γκίλμπο ,θα μας βοηθήσουν.(ένα μικρό δείγμα ):

Γκίλμπο:Γειά σου Μελίτσια,τι κάνεις;

Μελίτσια:Γειά σου Γκίλμπο,τώρα είμαι καλά.ΠΡΙΝ,πονούσε πολύ ο λαιμός μου.Πήγα στον γιατρό και μου έδωσε σιρόπι,έτσι έγινα καλά.Πονούσε ο λαιμός μου ΠΡΟΤΟΥ πάω στον γιατρό.

Γκίλμπο:Χαίρομαι που είσαι καλύτερα,και μπορούμε να πάμε στη χορωδία να τραγουδήσουμε.Επειδή όμως είμαι λίγο πεινασμένος,πρώτα να σταματήσουμε να πάρω μερικές ωραίες μπανάνες.ΠΡΟΤΟΥ δηλαδή,ΠΡΙΝ πάμε στη χορωδία….κ.λ.π

Δραστηριότητες:

Στην παρεούλα φτιάχνουμε τις ρουτίνες .Τι μέρα είναι σήμερα;Πέμπτη.Χθές τι μέρα ήταν;Τετάρτη.Ωραία.Η Πέμπτη είναι ΠΡΙΝ ή ΜΕΤΑ από την Τετάρτη;κλπ…Πότε θα μαζέψουμε τα παιγνίδια μας ;ΠΡΙΝ ή ΜΕΤΑ το φαγητό; Πότε φοράμε το μπουφάν μας ΠΡΙΝ ή  ΜΕΤΑ -ΑΦΟΤΟΥ βγούμε έξω;

Πότε κάνουμε τρενάκι ;ΠΡΙΝ ή ΜΕΤΑ το διαλειμμα;

Μαθηματικά:

Παίζουμε με τους αριθμούς.Ο αριθμός 1 είναι ΠΡΙΝ ή ΜΕΤΑ το 2.Ποιός είναι ΠΡΙΝ το 3…

Απλώνουμε κάτω ανακατεμένες εικόνες χρονικής ακολουθίας και ζητάμε να τις βάλουνε στη σειρά,φτιάχνοντας μια ιστορία.Τι έγινε ΠΡΙΝ ,τι ακολούθησε ΜΕΤΑ;

Δίνουμε φύλλο εργασίας με σειροθέτηση εικόνων (2 εικόνες για προνήπια,3 για νήπια).

Εννοιες χρονικές θα συνεχίσουμε φυσικά να δουλεύουμε με κάθε ευκαιρία στη διάρκεια της χρονιάς,μιας και είναι αρκετά δύσκολες για τα παιδιά.Όμως τα πήγαμε πολύ καλά!!!

Μάθημα 10ο ( Τώρα/Αργότερα-Ύστερα)

Έννοιες:

Τα γεγονότα διαδέχονται το ένα το άλλο.Υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν τώρα και πράγματα που πρέπει να γίνουν αργότερα.

Γλωσσικές έννοιες:Τώρα,Αργότερα,(΄Υστερα).

Στόχοι:Να αντιληφθούν τα παιδιά την ακολουθία και τη διαδοχή των γεγονότων.

Να κατανοήσουν ότι κάποια πράγματα πρέπει να προηγούνται από κάποια άλλα.

Να καλλιεργηθεί η επαγωγική σκέψη των μαθητών,που θα βοηθήσει αργότερα στη σωστή εκτίμηση καταστάσεων και στη  λήψη αποφάσεων.

Συζήτηση στον κύκλο:

ΤΩΡΑ είμαστε καθισμένοι ή όρθιοι;

ΤΩΡΑ ή ΑΡΓΟΤΕΡΑ είναι κατάλληλη στιγμή να μιλήσουμε με το διπλανό μας;

ΤΩΡΑ είναι χειμώνας; ΜΕΤΑ το χειμώνα ποιά εποχή θα έχουμε;ΥΣΤΕΡΑ λοιπόν από το χειμώνα έρχεται η ανοιξη.

ΤΩΡΑ καθόμαστε στην παρεούλα.ΑΡΓΟΤΕΡΑ τι θα κάνουμε;

ΤΩΡΑ τρώμε το φαγητό μας.ΥΣΤΕΡΑ ΤΙ ΘΑ ΚΆΝΟΥΜΕ;

ΜΕΤΑ από μερικές ημέρες κάναμε ένα φύλλο εργασίας εμπέδωσης της έννοιας για το ΠΡΙΝ και το ΜΕΤΑ με αφορμή τη θεματική “ΧΕΙΜΩΝΑΣ” και τον κύκλο του νερού.Παίξαμε και βάλαμε στη σειρά εικόνες και φτιάξαμε την ιστορία του χιονάνθωπου ,που δεν αγαπούσε τον ήλιο.

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μάθημα 9ο (πριν-πρωτού /μετά-αφότου ) -Μάθημα 10ο (Τώρα /Αργότερα-Ύστερα )    

Μάθημα 7ο (μερικοί-όλοι )-Μάθημα 8ο (αν-τότε,γιατί-επειδή)

Ιαν 201814

Μάθημα 7ο ( ΜΕΡΙΚΟΙ-ΟΛΟΙ )

Έννοιες:

Όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι.

Κάποια πράγματα ισχύουν για μερικούς ανθρώπους και όχι για όλους.

Γλωσσικές έννοιες:

Μερικοί/όλοι,Σύνθετη λέξη.

Στόχοι:

Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι όλα τα πράγματα δεν ισχύουν για ΟΛΟΥΣ τους ανθρώπους.

Να κατανοήσουν ότι κάτι μπορεί να αρέσει σε ΜΕΡΙΚΟΥΣ αλλά όχι σε ΟΛΟΥΣ τους ανθρώπους.

Σχεδιάζουμε στον πίνακα 3 σειρές με 6 περιγράματα αστεριών,στην κάθε σειρά. Ρωτάμε:Ποιός θα πει τι φτιάξαμε στον πίνακα;Απαντάνε :αστέρια.Είναι αυτά τα αστέρια χρωματισμένα ή όχι ….ΟΧΙ λένε τα παιδιά.

Χρωματίζουμε αστέρια στην 3η σειρά.Ρωτάμε τα χρωματίσαμε ΟΛΑ τα αστέρια;…οχι απαντάνε .Χρωματίσαμε ΜΕΡΙΚΑ.

Χρωματίζουμε αστέρια στην 1η σειρά.Ρωτάμε:χρωματίσαμε ΜΕΡΙΚΑ αστέρια; απαντάνε οχι….ΟΛΑ.

Δείχνουμε την παρακάτω εικόνα στα παιδιά.Την παρατηρούμε(παιδιά στον κύκλο σε νηπιαγωγείο).

Κάνουμε ερωτήσεις ώστε να παίρνουμε απαντήσεις με τις έννοιες ΜΕΡΙΚΑ /ΟΛΑ . π.χ: Δείξε μου βοηθέ, ΜΕΡΙΚΑ αγόρια.Πρόσεξε όχι ΟΛΑ αλλά  ΜΕΡΙΚΑ.

Δείξτε μου ΟΛΑ τα κορίτσια της εικόνας που φοράνε παντελόνι…κλ.π.

Παιγνίδι “Γευσιγνώστες”.

Εξηγούμε αρχικά τι είναι σύνθετη λέξη.Στη συνέχεια αφού ρωτήσουμε και πάρουμε απαντήσεις λέμε ότι γευσιγνώστης είναι ένα επάγγελμα που αυτοί που το κάνουν ξέρουν να διακρίνουν τη σωστή γεύση.Να γίνουμε και μεις  γευσιγνώστες!!!

Σε μια πιατέλα έχουμε κόψει διάφορα φρούτα.

Δοκιμάζουμε και ρωτάμε:Ήταν ΟΛΑ τα φρούτα γλυκά;Μήπως ΜΕΡΙΚΑ ήταν ξινά ή  πικρά;Ηταν ΟΛΑ ζουμερά;

Παίζουμε με τα σχήματα.Χρησιμοποιούμε τις έννοιες που μάθαμε .ΟΛΑ είναι σχήματα.ΜΕΡΙΚΑ από τα σχήματα είναι κύκλοι.ΜΕΡΙΚΑ έχουν χρώμα κόκκινο κ.λ.π.

Μάθημα 8ο (Αν -τότε,γιατί-επειδή )

Έννοιες:

Εάν κάνουμε κάτι,τότε μπορεί εξαιτίας του να συμβεί κάτι άλλο.

Μπορεί να συμβαίνει κάτι,επειδή προηγήθηκε κάτι άλλο.

Γλωσσικές έννοιες:

Αν-τότε,γιατί-επειδή.

Στόχοι:

Να οδηγηθούν τα παιδιά στη διαπίστωση οτι υπάρχει σχέση ανάμεσα στο προηγούμενο και το επόμενο,καθώς και ανάμεσα στην αιτία και το αποτέλεσμα.

Να βοηθηθούν τα παιδιά στον επαγωγικό τρόπο σκέψης.

Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι οι σωματικές εκφράσεις των συναισθημάτων μας, αλλά και τα συναισθηματά μας γενικότερα,έχουν να κάνουν με πράγματα που μας συμβαίνουν.

Στην συζήτηση στην παρεούλα εξασκούμαστε με τις λέξεις αν -τότε και γιατί -επειδή.

Κάνουμε ερωτήσεις και παίρνουμε απαντήσεις του τύπου.Αν είμαι κορίτσι…τότε δεν είμαι αγόρι.Αν είσαι καθιστός τότε …δεν είσαι όρθιος…

Έχουμε τις παρακάτω  εικόνες .Τι δείχνουν;Ζητάμε περιγραφή.(ένα κορίτσι που κλαίει,ένα αγόρι που χαμογελάει)

Πως αισθάνεται το κορίτσι;πως το καταλάβατε; Αν το κορίτσι κλαίει...τότε μάλλον είναι λυπημένο.

Πως αισθάνεται το αγόρι;πως το καταλάβατε; Αν το αγόρι γελάει …τότε μάλλον είναι χαρούμενο.

Άλλες δύο λέξεις που θα μας βοηθάνε με τις σκέψεις μας.Οι λέξεις είναι το ΓΙΑΤΙ και το ΕΠΕΙΔΗ.Τη λέξη ΓΙΑΤΙ την χρησιμοποιούμε για να ρωτάμε και την λέξη ΕΠΕΙΔΗ για να απαντάμε.Προσέχουμε πάλι τις παραπάνω εικόνες.

ΑΝ το αγόρι χαμογελάει..ΤΟΤΕ μάλλον είναι χαρούμενο.Ελάτε να σκεφτούμε τώρα,ΓΙΑΤΙ είναι χαρούμενο ,για ποιό λόγο ….ΕΠΕΙΔΗ….είδε ένα φίλο του,ΕΠΕΙΔΗ η μαμά του τον πήγε βόλτα..

Παίζουμε με αντικείμενα που επιπλέουν ή βουλιάζουν στο νερό.Τι θα γίνει ΑΝ ρίξω ένα φτερό στο νερό…ΤΟΤΕ αυτό θα επιπλέει…ΓΙΑΤΙ ;ΕΠΕΙΔΗ είναι ελαφρύ.

Το ίδιο κάνουμε με βαμβάκι,πλαστελίνη,καρφί…

Παρατηρούμε τις κάρτες που δείχνουν αιτία και αποτέλεσμα.

ΓΙΑΤΙ μέσα από τ΄αβγά βγήκαν κοτοπουλάκια;ΕΠΕΙΔΗ,η μαμά τα ζεσταίνει (Κωνσταντίνος Ζ),ΕΠΕΙΔΗ δυνάμωσαν τα πουλάκια και βγήκαν (Νεκτάριος).

ΓΙΑΤΙ πέσανε τα μήλα από το καλάθι;ΕΠΕΙΔΗ ,έτρεξε ο γάιδαρος και του πέσανε (Παναγιώτης).

ΕΠΕΙΔΗ από το τρέξιμο χοροπηδάνε τα μήλα(Κωνσταντίνος Ζ)

ΓΙΑΤΙ έπεσε το κουνελάκι;ΕΠΕΙΔΗ έτρεξε…και έπεσε (Σύλβια).ΕΠΕΙΔΗ έτρεχε και σκόνταψε (Αρσένιος).

Άλλες ερωτήσεις:

ΓΙΑΤΙ γαυγίζει το σκυλι; ΕΠΕΙΔΗ πεινάει(Χρήστος Γείτ. -Εύα )

ΓΙΑΤΙ βάζουμε τις εργασίες μας στα συρτάρια;ΕΠΕΙΔΗ δεν θέλουμε να τις χάσουμε(Χρήστος Γιάν.)

ΓΙΑΤΙ κρατάμε ομπρέλα;ΕΠΕΙΔΗ δεν θέλουμε να βραχούμε (Ευαγγελία)κλ.π.

ΓΙΑΤΙ φοράμε μπουφάν;ΕΠΕΙΔΗ,δεν θέλουμε να κρυώσουμε(Γεωργία-Κωνσταντίνος Σ)

 

 

 

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μάθημα 7ο (μερικοί-όλοι )-Μάθημα 8ο (αν-τότε,γιατί-επειδή)    

4η Βοηθός Εύα

Ιαν 201814

4η βοηθός η Εύα

Επιστρέψαμε μετά τις διακοπές και την Τρίτη βοηθός του προγράμματος είχε κληρωθεί η Εύα.Έφερε το  κουτί του βοηθού γεμάτο με τους δικούς της θησαυρούς.
Κάποια από τα αγαπημένα της παιγνίδια,που πολύ μας άρεσαν.Το παραμύθι που μιλάει ,όπως είπαν τα παιδιά,

το γλυκό αλογάκι το μονόκερο,το μπισκοτοσπιτάκι της,

που τα περιεργαστήκαμε και πολύ μας ενθουσίασαν.

Μας έδειξε φωτογραφίες δικές της και της οικογένειάς της και όπως είπε ο Παναγιώτης ,μας άρεσαν πολύ γιατί δείχνουν αγάπη!!!

Μας έφερε αγαπημένες της ζωγραφιές και τις εργασίες που έκανε στο σπίτι ,το κομμάτι του πάζλ και το ανθρωπάκι με τα αγαπημένα της.

Και να πως έγινε υπέροχος,ο πίνακας του βοηθού, με τα αγαπημένα της Εύας , αφού μας τα παρουσίασε.

Και τις 2 ημέρες του προγράμματος που ήταν βοηθός η Εύα, έφτιαξε τους πίνακες με την ημέρα,τα ονόματα των συμμαθητών της,την ημερομηνία,έκανε την κλήρωση για τη θέση του καθενός στην παρεούλα…και βοήθησε σε ότι χρειάστηκε μέσα στην τάξη.


Στο τέλος της θητείας της, οι συμμαθητές ,είπανε φιλοφρονήσεις για την Εύα,και της φτιάξαμε το δίπλωμα του βοηθού.

Εύα ήσουν καταπληκτική βοηθός,σε ευχαριστούμε για όσα μας έφερες και μοιράστηκες μαζί μας.Πήρες και εσύ πολύ σοβαρά το ρόλο σου και μας εντυπωσίασες!!!(φιλοφρονήσεις από τις κυρίες).Μπράβο σου!!!

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 4η Βοηθός Εύα    

Μάθημα 3ο –Μάθημα 6ο (κανόνες-διαχείριση αποσπάσεων)

Ιαν 20188

Μάθημα 3ο –Μάθημα 6ο (κανόνες-διαχείριση αποσπάσεων)

Έννοιες:

Ακούμε με προσοχή.

Έννοια και χρήση των κανόνων.

Στόχοι:

Να οριστούν κανόνες που θα χρησιμοποιούνται στην τάξη.

Να μπορούν τα παιδιά να τους αναφέρουν και να τους δείχνουν

Να μπορούν να αναγνωρίζουν τις σωματικές ενδείξεις που φανερώνουν ότι κάποιος προσέχει.

Από τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς είχαμε θέσει  κανόνες,οπότε τώρα τους  ξαναθυμηθήκαμε και εστιάσαμε στον τρίτο στόχο.Αφού γνωρίσαμε το ζωηρό βατραχάκι που εμφανίστηκε και ανακάτεψε όλα τα βιβλία ,τα παιγνίδια, τα πραγματά μας…Κάθησε στην παρεούλα και του εξηγήσαμε πως πρέπει να συμπεριφέρεται.

Αφού λοιπόν συνεργαστήκαμε ,φτιάξαμε το συμβόλαιο της τάξης μας.

Παίξαμε παιγνίδια ρόλων σχετικά με τους κανόνες που όλοι υπογράψαμε.

Ας προσποιηθούμε ότι είμαστε καινούργια παιδάκια στο σχολείο που δεν ξέρουν τως να συμπεριφέρονται.

Τα παιδιά κόβουν με το ψαλίδι.Ξαφνικά αρχίζουν να κάνουν επικίνδυνες κινήσεις.

Εξηγούμε το σωστό τρόπο,που κρατάμε το ψαλίδι ,όταν δεν κόβουμε.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΌΜΑΣΤΕ ,ΣΥΖΗΤΆΜΕ ,ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΉΓΟΥΜΕ ποια είναι η σωστή συμπεριφορά,που θα ακολουθούμε.

Ένα κορίτσι παίζει με τα τουβλάκια.Έρχεται ένα αγοράκι και χωρίς να το σκεφτεί,γκρεμίζει την κατασκευή.ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ ,ΣΥΖΗΤΑΜΕ ,ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΜΕ ποια είναι η σωστή συμπεριφορά.

Αλλάζουμε ρόλους και παίζουμε ξανά(για να νιώσουν το συναίσθημα  και οι 2 ρόλοι).

Δύο παιδιά παίζουν και είναι χαρούμενα .Ομως το αγοράκι επιλέγει να της τραβήξει τα μαλλιά.Πως νιώθει τώρα το κορίτσι; Αλλάζουμε τους ρόλους.ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ ,ΣΥΖΗΤΑΜΕ ,ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΜΕ ποια είναι η σωστή συμπεριφορά.

Ένα κορίτσι στη βιβλιοθήκη διαβάζει.Έρχεται κάποιος και προσπαθεί να της αρπάξει το βιβλίο. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΌΜΑΣΤΕ ,ΣΥΖΗΤΆΜΕ ,ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΜΕ ποια είναι η σωστή συμπεριφορά.

Τώρα γνωρίζουμε τους κανόνες που θα μας βοηθάνε να είμαστε χαρούμενοι και ασφαλείς.

Α!!! Κι άλλο ένα ζωάκι είχε έρθει  στην παρέα μας.Ένα κουνελάκι.’’Το κουνελάκι του κύκλου’’ μας βοηθάει στην ήρεμη συμπεριφορά και στη σειρά που μιλάει ο καθένας.Το κουνελάκι αυτό φοβάται την φασαρία,και δεν του αρέσει η αγένεια.Έτσι λέμε στα παιδιά ότι αν θέλουνε να μείνει μαζί μας το κουνελάκι πρέπει να είμαστε  ήρεμοι και ευγενικοί.Και όταν θα θέλει να μιλήσει κάποιο παιδί θα μπορεί να το κρατά στη αγκαλιά του και να το χαϊδεύει.

Το ονομάσαμε ΄΄πάνωκάτω καρδούλα΄΄,γιατί στην αρχή ήταν πολύ φοβισμένο και η καρδούλα του χτυπούσε πάνω-κάτω!!! (πρόταση του Αρσένη).

Του δώσαμε και μια φωλίτσα για να είναι ζεστό και άνετα.

Την ώρα του φαγητού τα παιδιά σκεφτήκανε τον ΄΄πάνωκάτω καρδούλα΄΄ και γιαυτό του βάλαμε το καροτάκι του για να τρώει κι αυτό!!!

Διαχείριση αποσπάσεων

Έννιες:Όταν λέμε ότι προσέχουμε κάποιον,σημαίνει ότι ακούμε τον ομιλητή και ταυτόχρονα αγνοούμε τους περισπασμούς.

Να καταλάβουν τα παιδιά τη σημασία να ακούν και να απαντούν σε αυτό που λέει κάποιος άλλος.

Να προσπαθούν να διατηρούν τη προσοχή τους και να συνεχίζουν μια δραστηριότητα,ακόμα και όταν υπάρχουν περισπασμοί.

Το να αγνοούμε τους περισπασμούς είναι δύσκολη δεξιότητα.Θα πρέπει,π.χ όταν στην παρεούλα συγκεντρώνονται να ακούσουν κάτι προσεκτικά,να αγνοήσουν τους κοντινούς τους φίλους που θα θέλουν κάτι να τους πουν και παράλληλα να διατηρήσουν τη φιλία τους.Να τα διαχωρήσουν αυτά τα δύο στο μυαλό τους.

Οι γαντόκουκλες Μελίτσια η μικρή καμηλοπάρδαλη και ο Γκίλμπο ο μικρός πίθηκος καθώς και η παρακάτω εικόνα μας βοήθησαν.

παρατηρούμε την εικόνα.Ποιά παιδιά προσέχουν την κυρία; Πως το καταλαβαίνουμε;Υπάρχει κάποιος περισπασμός στην εικόνα;ποιός;…

Ένα μικρό δείγμα από τη συμμετοχή των φίλων μας:

Μελίτσια:Αχ!πονάει ο λαιμός μου!!!

Γκίλμπο:Πεινάω!!! Τι να φάω;

Μελίτσια:Πονάω σου λέω!!!

Γκίλμπο: Τι είπες; Ναι κι εγώ πεινάω!!!

Ρωτάμε τι έκανε λάθος ο Γκίλμπο; Άκουγε την Μελίτσια; Πως καταλαβαίνουμε ότι κάποιος μας παρακολουθεί; Έχει τα μάτια του πάνω μας,το σώμα του ελαφρώς προς το μέρος μας,κουνάει το κεφάλι καταφατικά ,ότι μας καταλαβαίνει…

Παιγνίδια ρόλων περισπασμού.

Ηκυρία διαβάζει μια ιστορία.Τα παιδιά παρακολουθούν.Υπάρχουν κάποιοι περισπασμοί π.χ.ένας φίλος μας θυμάται κάτι να μας πει,ή ακούγεται κάποιος θόρυβος ….εμείς προσπαθούμε να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι!!!

Αποδεικνύεται αρκετά δύσκολο!!!Όμως προσπαθήσαμε πολύ!!!

Παίξαμε επίσης παιγνίδια όπως :

Ο βασιλιάς της σιωπής.Με το σύνθημα προσπαθούμε να μην μιλήσουμε,γελάσουμε.Νικητής  ο΄΄βασιλιάς της σιωπής’,’αυτός που το πετυχαίνει!!!

Κάνε ότι κάνω

 

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μάθημα 3ο –Μάθημα 6ο (κανόνες-διαχείριση αποσπάσεων)    

3η Βοηθός Δανάη

Ιαν 20185

3η Βοηθός Δανάη

Ο Νεκτάριος έκανε την κλήρωση και επόμενη βοηθός …η Δανάη

Πήρε το κουτί του βοηθού και το έφερε την επόμενη Τρίτη γεμάτο με τους δικούς της θησαυρούς.

Κάποια από τα αγαπημένα της παιγνίδια,που πολύ μας άρεσαν.

Μας παρουσίασε με καμάρι το μετάλλιο που κέρδισε σε αγώνες ταεκβοντό.Το περιεργαστήκαμε και της είπαμε πολλά μπράβο για την επίδοσή της.

Το καταπληκτικό μπισκοτόσπιτό της,

Επίσης μας παρουσίασε τις εργασίες που έκανε στο σπίτι,το κομμάτι του πάζλ και το ανθρωπάκι με τα αγαπημένα της.

φωτογραφίες δικές της και με τα αδέλφια της,από διάφορες δραστηριότητες…

Και να πως έγινε υπέροχος,ο πίνακας του βοηθού, με τα καλούδια της Δανάης,αφού μας τα παρουσίασε.

  

Και τις 2 ημέρες του προγράμματος που ήταν βοηθός η Δανάη, έφτιαξε τους πίνακες με την ημέρα,τα ονόματα των συμμαθητών του,την ημερομηνία,έκανε την κλήρωση για τη θέση του καθενός στην παρεούλα…

Στο τέλος της θητείας της, οι συμμαθητές ,είπανε φιλοφρονήσεις για την Δανάη ,και της φτιάξαμε το δίπλωμα του βοηθού.

Δανάη ήσουν καταπληκτική βοηθός,σε ευχαριστούμε για όσα μας έφερες και μοιράστηκες μαζί μας.Πήρες και εσύ πολύ σοβαρά το ρόλο σου και μας εντυπωσίασες!!!(φιλοφρονήσεις από τις κυρίες).Μπράβο σου!!!

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 3η Βοηθός Δανάη    

Η νεράιδα Ευγενία

Ιαν 20183

Η νεράιδα Ευγενία και τα γλυκά λογάκια

Έχοντας τελειώσει το  μάθημα των φιλοφρονήσεων στο πρόγραμμα,ήρθε η στιγμή  για ακόμη  μια χρονιά ,να μας επισκεφτεί  στο νηπιαγωγείο μας η νεράιδα Ευγενία.Φέτος πήρε τη μορφή μιας κούκλας που μας περίμενε στην παρεούλα,μετά το διάλειμμα.Μιάς και ήταν βοηθός ο Νεκτάριος

την πρωτοκράτησε στην αγκαλιά του.Μας είχε αφήσει και ένα παραμύθι.

Ένα παραμύθι για την ευγένεια

Ήταν ένα όμορφο φθινοπωρινό πρωινό , όταν η νεράιδα Ευγενία σκέφτηκε να κάνει μια βόλτα στους δρόμους της πόλης.

Κοντοστάθηκε σε ένα καφενείο . Προσπάθησε να ακούσει τι λένε , αλλά μάταια … Μιλούσαν όλοι μαζί ! «Αδιόρθωτοι αυτοί οι μεγάλοι!»,  σκέφτηκε . «Ποτέ δε θα μάθουν να μιλούν με μια σειρά και να ακούν το συνομιλητή τους χωρίς να τον διακόπτουν ! Τι αγένεια !»

Προχώρησε με πιο γοργά βήματα , μα για κακή της τύχη , συνάντησε δύο οδηγούς που λίγο έλειψε να τρακάρουν . Φωνές , φασαρία , βρισιές  ακούστηκαν κι από τις δύο πλευρές ! Ένα δάκρυ κύλησε από τα καταπράσινα μάτια της νεραϊδούλας ! Ήταν τόσο απογοητευμένη από την αγένεια των μεγάλων ! Και το λεξιλόγιό τους ! Αυτό , πια δεν ήθελε ούτε να το σκεφτεί ! Δεν ήθελε ν’ ακούσει τίποτε ! Έκλεισε τα αυτάκια της όσο πιο καλά μπορούσε κι απομακρύνθηκε αργά – αργά , σαν κάτι να είχε ραγίσει την ευγενική καρδούλα της .

Ξαφνικά , άκουσε στο βάθος του δρόμου φωνές , πολλές φωνές , χαρούμενες , παιδικές ! Τα μάτια της έλαμψαν με μιας κι άρχισε ξανά να ελπίζει και να σκέφτεται : «Ίσως οι παιδικές ψυχούλες να είναι πιο ευγενικές !»

Τα βήματά της την οδήγησαν γρήγορα μπροστά στην πόρτα ενός νηπιαγωγείου . Από εδώ ήταν οι φωνούλες που είχε ακούσει πριν . Μα τι ήταν αυτό που άκουγε ξεκάθαρα πια τώρα ;

–         Δώσε μου το παιχνίδι τώρα αμέσως !

–         Μα , μόλις τώρα το πήρα !

–         Δε με νοιάζει ! Το θέλω τώρα ! , είπε το πρώτο παιδί , τραβώντας με δύναμη το παιχνίδι .

Η νεράιδα δεν άντεξε ! « Αυτό πάει πολύ σκέφτηκε ! Δε θέλω να πιστέψω πως και τα μικρά παιδιά δεν έχουν ευγενική ψυχή ! Δε μπορεί κι αυτά να μην ξέρουν να μιλούν ευγενικά και να ζητούν με όμορφο τρόπο κάτι !» Η σκέψη της την οδήγησε μέσα στο νηπιαγωγείο .

–         Να με συγχωρείτε , είπε με γλυκιά φωνή . Ξέρω ότι δε με προσκαλέσατε στο σχολείο σας , αλλά ήθελα πολύ να σας γνωρίσω !

–         Κι αφού δε σε καλέσαμε , τι θέλεις εδώ τώρα ; της είπε το ίδιο παιδί που άρπαξε το παιχνίδι πριν από λίγο .

Ένα δάκρυ πήγε να κυλήσει από τα μάτια της , αλλά ήθελε να φανεί δυνατή κι έτσι είπε με θάρρος σε όλα τα παιδιά πως ήρθε στο σχολείο για να τους διαβάσει ένα παραμυθάκι. Όλα τα παιδιά έτρεξαν γρήγορα κοντά της με θαυμασμό , ανυπομονώντας να ακούσουν το παραμύθι , εκτός από ένα !

Κούνησε τρεις φορές το ραβδάκι της κι αμέσως εμφανίστηκε μέσα στο χέρι της ένα βιβλίο με γλυκά λογάκια ! Πριν ξεκινήσει να διαβάζει , κούνησε πάλι το ραβδάκι της κι ένα καραμελένιο κουτάκι με πολύχρωμα κουφετάκια εμφανίστηκε με μιας , λέγοντας :

Παραμύθι , μύθι μύθι , πάρτε ένα καραμελάκι , να  σας πω παραμυθάκι

με πολύ γλυκά λογάκια  ,για όλα τα καλά παιδάκια !

Τα παιδιά πήραν από ένα πολύχρωμο καραμελάκι κι άρχισε η καρδούλα τους να γλυκαίνει και σαν  τέλειωσε το παραμύθι , μόνο γλυκές , όμορφες , ευγενικές λεξούλες έβγαιναν από τα στοματάκια τους .

Η νεράιδα ρώτησε στα παιδάκια :

–         Τι λογάκια γλυκά , θε να πω , στη μαμά , το μπαμπά , το σχολειό ;

Χίλιες δυο γλυκές λεξούλες πλημμύρισαν την τάξη : « ευχαριστώ» , «παρακαλώ» «μπράβο!» , «τι όμορφη ζωγραφιά!» , «θα μπορούσα να παίξω στα τουβλάκια ;» …

Η νεράιδα έλαμπε πια από τη χαρά της !

Οι ψυχούλες όλων των παιδιών είχαν γλυκάνει !Από εκείνη τη μέρα υποσχέθηκε ότι θα είναι πάντα κοντά τους και για να μην ξεχνούν ποτέ τις όμορφες ευγενικές λεξούλες τους , τους πρότεινε να τις γράψουν , να τις ζωγραφίσουν και να τις βλέπουν πάντα όλα τα παιδιά .

Όσο για τη νεράιδα Ευγενία θα είναι χαρούμενη όταν ακούει από τα παιδικά στοματάκια γλυκές ευγενικές λεξούλες κι ελπίζει να μην την ξεχάσουν ποτέ !

Πριν μερικά χρόνια που ξανάρθε η νεράιδα Ευγενία στη τάξη μας τα παιδιά ζήτησαν να φυτέψουμε τα γλυκά λογάκια για να γίνουν περισσότερα

Έτσι φτιάξαμε το δέντρο με τα γλυκά λογάκια ,για να μην τελειώνουν ποτέ!!!

Στη συνέχεια δείξαμε στα παιδιά 2 ανθρωπάκια που είχαμε εκτυπώσει σε Α4

.

το πρώτο είναι ένα χαρούμενο παιδάκι,έχει καλούς φίλους που το αγαπάνε…πως μπορεί να νιώθει;ρωτήσαμε.Τα παιδιά απάντησαν,χαρούμενο ,ευτυχισμένο.Το άλλο δεν έχει φίλους,το κοροϊδεύουν στο σχολείο,το χτυπάνε…πως μπορεί να νιώθει;Τα παιδιά άρχισαν να λένε πως νιώθει το δεύτερο παιδάκι.Λυπημένο,θα κλαίει,θα είναι μόνο του….και εκείνη τη στιγμή….αρχίζω να τσαλακώνω το παιδάκι!!!

Αιφνιδιάστηκαν!!!Κυρία γιατί το έκανες αυτό,γιατί το τσαλάκωσες;

Τους εξηγήσαμε ότι το παιδάκι  αυτό έτσι ακριβώς νιώθει.Νιώθει χάλια, άσχημα,είναι λυπημένο…είναι τσαλακωμένο μέσα του ,στην ψυχούλα του,από όσα άσχημα δέχεται.

Εμείς τώρα μπορούμε να κάνουμε κάτι γι΄αυτό;

προσπάθησαν να το κάνουν όπως ήταν.Κυρία δεν γίνεται με τίποτα όπως ήταν.Κόπηκε και το χέρι του.Προσπάθησε και η κυρία…τίποτα ,μόνο να το περιποιηθούμε λίγο,να του βάλουμε στις πληγές λευκοπλάστ.

ζωγραφίσανε στα παιδάκια τα συναισθήματα που νιώθουν

 

Και φυσικά είπαμε πως όλοι θέλουμε να είμαστε σαν το πρώτο παιδί που το αγαπάνε,έχει φίλους, είναι ευτυχισμένο,και όχι σαν το δεύτερο που είναι πληγωμένο,λυπημένο,μόνο του.Ισως και να καταλάβαμε λιγάκι πόσο μπορεί να πληγώσουν λόγια ή πράξεις που θα πούμε πάνω στο θυμό μας ,και γιαυτό να είμαστε πιο προσεκτικοί και ευγενικοί με τους άλλους.Γιατί οι πράξεις μας έχουν συνέπειες.

το παραμύθι το βρήκαμε στη σελίδα   dreamskindergarten

και τα γλυκά λογάκια στη σελίδα    sparklebox

 

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η νεράιδα Ευγενία    

2ος βοηθός Νεκτάριος

Ιαν 20183

2ος βοηθός Νεκτάριος

Ο Νεκτάριος κληρώθηκε να είναι ο επόμενος βοηθός στο πρόγραμμα

Την τρίτη,μας έφερε τους δικούς του θησαυρούς.Μας τους παρουσίασε έναν -έναν.Τα κιάλια,που μας ενθουσίασαν,

τα ακουστικά,την αγαπημένη του φανέλα,

αγαπημένα του βιβλία με πλανήτες και αστροναύτες,παραμύθια

με το τρίγωνο ,τραγουδήσαμε το αγαπημένο τραγούδι των παιδιών ”τρίγωνα-κάλαντα”,και το …φωτόσπαθό του!!!

Μας παρουσίασε επίσης τις εργασίες του

και με περηφάνια φωτογραφίες του.

 

Διαβάσαμε μια ιστορία που διάλεξε ο Νεκτάριος

Και τις 2 ημέρες του προγράμματος που ήταν βοηθός ο Νεκτάριος έφτιαξε τους πίνακες με την ημέρα,τα ονόματα των συμμαθητών του,την ημερομηνία,έκανε την κλήρωση για τη θέση του καθενός στην παρεούλα…

Ο πίνακας του βοηθού όπως έγινε μετά την παρουσίαση των αγαπημένων του

Όταν ολοκληρώθηκαν οι 2 ημέρες του βοηθού Νεκτάριου,έκανε την κλήρωση για τον επόμενο βοηθό.

.

Και το δίπλωμα του βοηθού Νεκτάριου με τις φιλοφρονήσεις των συμμαθητών του.

Νεκτάριε ήσουν καταπληκτικός βοηθός,σε ευχαριστούμε για όσα μας έφερες και μοιράστηκες μαζί μας.Πήρες και εσύ πολύ σοβαρά το ρόλο σου και μας εντυπωσίασες!!!(φιλοφρονήσεις από τις κυρίες).Μπράβο σου!!!

 

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2ος βοηθός Νεκτάριος    

Χριστουγεννιάτικα εργαστήρια

Ιαν 20182

Χριστουγεννιάτικα εργαστήρια

Αλλη μια χρονιά το νηπιαγωγείο μας  πραγματοποιεί εικαστικά εργαστήρια με θέμα τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές.Αρχικά έγινε συνάντηση με τους γονείς όπου ενημερωθήκανε για τους στόχους των εργαστηρίων μας:

Συνεργασία σχολείου και οικογένειας με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.

Να μπούν οι γονείς στην τάξη ,να δημιουργήσουν, τα νήπια μαζί με τους γονείς κοινά έργα.Να μάθουμε διάφορες  τεχνικές όπως ντεκουπάζ,κρακελέ, κ.λ.π..

Να ανάπτύξουν  φαντασία και δημιουργικότητα,μέσα σε κλίμα ευχάριστο, χαλαρό ,χριστουγεννιάτικο.

ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΛΙΚΩΝ:Μαζέψαμε κουκουνάρια,κάστανα,αμύγδαλα,βελανίδια,ποτ-πουρί ,διάφορα αποξηραμένα,κορδέλες και τόσα άλλα που οι γονείς και παιδιά με προθυμία φέρανε,καθώς και υλικό που υπήρχε στο νηπιαγωγείο….

Συναντηθήκαμε 3 απογεύματα,γονείς και παιδιά και με μεράκι,διάθεση και αγάπη, συνεργαστήκαμε όλοι μαζί με υπέροχα αποτελέσματα.

Μικροί -μεγάλοι λοιπόν εν δράσει …και να τα αποτελέσματα:

δεντράκια με ζυμαρικό αχυβάδα

φέτες ξύλου διακοσμημένες με κουκουνάρια κ.ά…

ημερολόγια με λινάτσα

στεφάνια με τριχιά,αποξηραμένα,βελανίδια, κουκουνάρια,καρίκια…

διάφορα διακοσμητικά με πηλό και τεχνική ντεκουπάζ

Στις 16 Δεκεμβρίου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων νηπιαγωγείου και δημοτικού Αγ.Σπυρίδωνα,πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις εν όψη χριστουγέννων.

Τα παιδιά με την καθοδήγηση της κυρίας Ρούλας Τσίρκα-Πουλιάνου,χορέψανε παραδοσιακούς χορούς και κάλαντα απ΄όλη την Ελλάδα,στο χώρο του παλιού Γυμνασίου.  

Εκεί έγινε και το χριστουγεννιάτικο παζάρι του νηπιαγωγείου μας με μεγάλη επιτυχία.Να ευχαριστήσουμε τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού κ’ Νηπιαγωγείου Αγ.Σπυρίδωνα,που μας παραχώρησε την αίθουσα.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για την προσφορά τους και την θετική τους διάθεση.

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ 

 

 

 

Χριστούγεννα ξανά…

Ιαν 20182

Χριστούγεννα ξανά…

Γιορτινές μέρες και το νηπιαγωγείο μας σε κλίμα χριστουγεννιάτικο.

Ο Άη Βασίλης μας άφησε το ημερολόγιό του ,ώστε να μετράμε τις ημέρες μέχρι τα  Χριστούγεννα.

Σε κάθε σακουλάκι,κάθε μέρα βρίσκουμε ένα δωράκι και μία δραστηριότητα που μας   προτείνει ο Αη Βασίλης!!!

Έτσι όλες οι δραστηριότητες γίνανε μετά από ΄΄πρόταση του Αη Βασίλη”

Μάθαμε την ιστορία της Γέννησης,διαβάσαμε,είδαμε εικόνες,και ζωγραφίσαμε τη φάτνη.

Κάναμε μερικές εργασιούλες,’οπως:

μάθαμε για τα ήθη και έθιμα των γιορτών

βάλαμε στη σειρά ,τα δέντρα,από το πιο ψηλό προς το πιο χαμηλό

μετρήσαμε στολίδια,τόσα- όσα ο αριθμός

Μάθαμε τον αριθμό 3, με τους 3 μάγους.

στολίσαμε το δέντρο μας

κάναμε αρκετές κατασκευές,αγγελάκια δέντρα,Αγιο Βασίλη,ταρανδάκια…κλπ

και η γιορτή μας φέτος ήταν η αναπαράσταση όπως την είδαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας.

η Χριστίνα μοίρασε δώρα στους συμμαθητές της για την γιορτή της

και οι γονείς, όπως πάντα κοντά μας, προσφέρανε εδέσματα και γλυκά.

Χρόνια πολλά σε όλους και καλές γιορτές!!!

από κάτω από: ΓΙΟΡΤΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χριστούγεννα ξανά…    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Ιστορικό

Ιούνιος 2026
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Άδεια Creative Commons

Kατηγορίες

Σαν σήμερα

22/6/168 πχ: Η Μάχη της Πύδνας, που θέτει τέλος στον Γ Μακεδονικό Πόλεμο.
Οι Ρωμαίοι, με αρχηγό τον Λούκιο Αιμίλιο Παύλο, νικούν και συλλαμβάνουν αιχμάλωτο τον βασιλιά της Μακεδονίας Περσέα. Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Ρωμαίους.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων