ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

8η ΒΟΗΘΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑ

Φεβ 201818

8η Βοηθός Γεωργία

Επόμενος βοηθός στο Πρόγραμμα Βήματα για τη Ζωή,αναλαμβάνει η Γεωργία.Έφερε το κουτί του βοηθού,γεμάτο με τα αγαπημένα της πράγματα και με πολύ ενθουσιασμό μας τα παρουσίασε.Ξεκινήσαμε την ημέρα κάνοντας η βοηθός την κλήρωση για τις θέσεις στην παρεούλα.

Έφτιαξε τις ρουτίνες της ημέρας,δηλαδή ημέρα,καιρό ημερομηνία κ.λ.π…

Η βοηθός Γεωργία ζήτησε να παίξουμε το  αγαπημένο της  παιγνίδι μνήμης με τα ονόματα.Τα τοποθετούμε ένα-ένα στη μοκέτα.Τα παιδιά παρατηρούν προσεκτικά.Στόχος είναι να θυμηθούν που είναι κρυμμένο το δικό τους όνομα!!!

Αφού τα βάλουμε όλα ,ζητάμε όποιος θυμάται να βρει το όνομά του!!!Πρώτη η βοηθός Γεωργία.

Συνεχίζουν τα υπόλοιπα παιδιά ,με μεγάλη επιτυχία.

Κι αν επιλέξουμε λάθος καρτελάκι,το αφήνουμε στην ίδια θέση,και σε λίγο έχουμε β΄ευκαιρία.

Μας παρουσίασε τις εργασίες που έκανε στο σπίτι (το κομμάτι του πάζλ  και το ανθρωπάκι με τα αγαπημένα της).Στο ανθρωπάκι έβαλε χρυσά μαλλιά ,όπως μας είπε!!!

Μας μίλησε για αγαπημένα της παιγνίδια ,όπως τα κουκλάκια της ,το αγαπημένο της μαξιλάρι,το τρενάκι και το παζλ της Πέππας,

Τα περιεργαστήκαμε,τα χαϊδέψαμε ,παίξαμε με το παζλ,και όλοι μαζί το φτιάξαμε,βάζοντας ο καθένας από ένα κομμάτι.

Μας παρουσίασε οικογενειακές της φωτογραφίες,

Και να πως έγινε ο πίνακας βοηθού της Γεωργίας ,μετά την παρουσίαση των αγαπημένων της.

Στο τέλος της θητείας της, οι συμμαθητές ,είπανε φιλοφρονήσεις για την Γεωργία ,και της φτιάξαμε το δίπλωμα του βοηθού.

Γεωργία  ήσουν καταπληκτική βοηθός,σε ευχαριστούμε για όσα μας έφερες και μοιράστηκες μαζί μας.Πήρες πολύ σοβαρά το ρόλο σου,ασχολήθηκες και μας εντυπωσίασες!!!(φιλοφρονήσεις από τις κυρίες).Μπράβο σου!!!

 

 

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 8η ΒΟΗΘΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑ    

Μάθημα 16ο (Τι είναι τα συναισθήματα;Πως νιώθουν οι άνθρωποι;Με ποιο τρόπο μπορούμε να το μαντέψουμε;

Φεβ 201818

Μάθημα 16ο

(Τι είναι τα συναισθήματα;Πως νιώθουν οι άνθρωποι;Με ποιο τρόπο μπορούμε να το μαντέψουμε);

Έννοιες:

Όλοι οι άνθρωποι έχουν συναισθήματα.Ένας τρόπος με τον οποίο μπορούν να γίνονται αντιληπτά,είναι οι σωματικές ενδείξεις.Με την παρατήρηση λοιπόν των άλλων,μπορούμε ,πολλές φορές,να καταλάβουμε πως νιώθουν.

Γλωσσικές έννοιες:Νιώθω,Μαντεύω,Συναίσθημα,Λεξικό.

Στόχοι:Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι μπορούν να αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα από τις σωματικές ενδείξεις.

Να κατανοήσουν ότι υπάρχουν περισσότεροι από έναν τρόποι ,να αντιληφθούν το πως νιώθει κάποιος.

Αρχικά ρωτάμε τι είναι τα συναισθήματα.Αφού εξηγήσαμε πως είναι όλα αυτά που νιώθουμε,πως ότι μας συμβαίνει μας δημιουργεί συναισθήματα,ρωτάμε αν όλοι οι άνθρωποι έχουν πάντα τα ΙΔΙΑ συναισθήματα.Εμείς έχουμε πάντα τα ΙΔΙΑ συναισθήματα; Οχι!!! είπαν τα παιδιά.Έχουμε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ.Υπάρχουν πολλά συναισθήματα; Ναι!!! είπαν ,και πως τα καταλαβαίνουμε;…

Δίχνουμε μερικές εικόνες που έχουν πρόσωπα με διαφορετικά συναισθήματα.

Ζητάμε από τα παιδιά να επιλέξουν μια εικόνα και να μας την περιγράψουν και να μας πούνε τι φαντάζονται πως νιώθει το πρόσωπο αυτό,και γιατί.

Ενδεικτική ανάλυση εικόνας:(το κοριτσάκι που κλαίει).

-Τι νιώθει αυτό το κοριτσάκι;

-Κλαίει (Νεκτάριος)

-Δηλαδή τι συναίσθημα νιώθει;

-Λύπη (Παναγιώτης)

-Πως το κατάλαβες;Σου το είπε;Το άκουσες;

-Το είδα με τα μάτια μου (Κωνσταντίνος Ζ),γιατί κλαίει και το χέρι της το έχει μέσα στο στόμα της.

-Το στόμα της είναι προς τα κάτω,κατεβασμένο (Αρσένης)

-Έχει τα φρύδια της μαζεμένα.

Τι μπορεί να της έχει συμβεί;

-Μπορεί να την έχει χτυπήσει κάποιος (Δανάη) ή να το έχει μαλώσει η μαμά του(Σύλβια).

-Να της σπάσανε το αυτοκίνητο (Χριστίνα)

Δραστηριότητα :Μάντεψε πως νιώθω

Μπροστά σε ένα καθρέφτη παίρνουμε μια έκφραση και οι φίλοι μας μαντεύουν τι νιώθουμε…..χαρά!!!

λύπη!!!

φόβος!!!

θυμός!!!

 

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μάθημα 16ο (Τι είναι τα συναισθήματα;Πως νιώθουν οι άνθρωποι;Με ποιο τρόπο μπορούμε να το μαντέψουμε;    

Μάθημα 13ο(Μπορώ να κάνω δύο πράγματα την ίδια στιγμή;) – Μάθημα 14ο (Διακόπτουμε ευγενικά)

Φεβ 201814

Μάθημα 13ο

Μπορώ να κάνω δύο πράγματα την ίδια στιγμή;Είναι η κατάλληλη στιγμή για να…

Έννοιες:

Δεν είναι πάντα δυνατόν να κάνουμε δύο πράγματα ταυτόχρονα,δηλαδή την ίδια στιγμή.Όλες οι στιγμές δεν είναι κατάλληλες για όλα τα πράγματα.

Γλωσσικές έννοιες:Ίδια στιγμή,Ταυτόχρονα,Κατάλληλη στιγμή.

Στόχοι:

Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι δεν μπορούμε πάντα να κάνουμε δύο πράγματα ταυτόχρονα.

Να κατανοήσουν ,επίσης,ότι κάποιες στιγμές δεν είναι κατάλληλες για ορισμένα πράγματα.

Εξηγούμε τι σημαίνει η λέξη ταυτόχρονα.Την ίδια στιγμή.Το παιγνίδι αυτό είναι μια δοκιμασία για να δούμε πόσα πράγματα μπορούμε να κάνουμε ταυτόχρονα.

Τα παιδιά σκέφτονται ιδέες όπως να φοράνε το μπουφάν και να χοροπηδάνε.

Να πιάσω με το ένα χέρι μου το πάζλ και την ίδια στιγμή το παραμύθι που είναι στην άλλη άκρη!!!

Να ζωγραφίσω την ίδια στιγμή που έχω τα μάτια μου κλειστά!!! Εδώ ακούστηκαν μερικά …ναι!!! μπορούμε!! έτσι εεε!!! για να δοκιμάσουμε λοιπόν.

Ζωγραφίζουμε…..με κλειστά τα μάτια.

Συζητάμε αφού ανοίξουμε τα μάτια μας αν μπορέσαμε να ζωγραφίσουμε με επιτυχία αυτό που θέλαμε.

Τι διαπιστώσαμε;Υπάρχουν πράγματα που τα κάνουμε καλύτερα αν γίνουν διαφορετική στιγμή.Οι ζωγραφιές μας θα γινόταν πολύ καλύτερες αν την ίδια στιγμή δεν είχαμε κλειστά μάτια!!!

Μάθημα 14ο 

Διακόπτουμε ευγενικά

Έννοιες:Κατάλληλη στιγμή για να διακόπτουμε είναι όταν μια συζήτηση έχει τελειώσει ή όταν υπάρχει παύση.Είναι δείγμα ευγένειας,να διακόπτουμε μόνο την κατάλληλη στιγμή.

Γλωσσικές έννοιες:Διακόπτω,Περιμένω,Ευγενικά

Στόχοι:

Να μπορέσουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν την κατάλληλη στιγμή για να διακόπτουν.

Να αντιλαμβάνονται τα παιδιά πότε μια συζήτηση έχει τελειώσει ή πότε υπάρχει παύση.

Στην παρεούλα έρχεται το ζωηρό βατραχάκι που κοάζει ,ξανακοάζει ,μας τραβά το μανίκι και ψιθυρίζει στο αυτί μας.

-Νηπιαγωγός:(προς το βατραχάκι)Με συγχωρείς βατραχάκι αλλά δεν μπορώ να μιλάω με τα παιδιά και μαζί σου ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ;Διακόπτεις την συζήτησή μας.Πιστεύεις πως είναι ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ,για να μου μιλήσεις;

-Βατραχάκι: (ντροπιασμένο) .Όχι,μάλλον,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ.

-Νηπιαγωγός:Νομίζεις πως ΕΙΝΑΙ ΕΥΓΕΝΙΚΟ που με διακόπτεις;

-Βατραχάκι:Οχι μάλλον δεν είναι.

-Νηπιαγωγός:Τι νομίζεις πρέπει να κάνεις;

-Βατραχάκι:Να περιμένω.,ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ,για να διακόψω ΕΥΓΕΝΙΚΑ.

Το βατραχάκι ζήτησε ευγενικά να μείνει μαζί μας και στη συνέχεια.

Παιγνίδια ρόλων (Διακόπτουμε ευγενικά ).

Μαθαίνουμε βιωματικά πότε είναι κατάλληλη στιγμή να διακόψουμε.

 1) Ηθοποιοί: Δανάη (μητέρα),Σύλβια (κόρη),βοηθός Κωνσταντίνος (κύριος). Η μητέρα με την κόρη πηγαίνουν για ψώνια στο σούπερ μάρκετ.Συναντούν ένα γνωστό κύριο και σταματούν να χαιρετήσουν.(Εν τω μεταξύ η κόρη βλέπει στο ψυγείο  τα παγωτά και θέλει να πει στη μητέρα της να της αγοράσει ένα).

Μητέρα:Καλημέρα!!

Κύριος: Καλημέρα τι κάνετε;(χειραψία)

Μητέρα:Καλά εσείς;

Κύριος:Και μεις καλά.Τι θα ψωνίσετε;

Μητέρα :Ήρθαμε να αγοράσουμε μήλα.Εσείς;

Κύριος:Και εγώ αχλάδια.

παυση…………..

Κόρη:Με συγχωρείτε.Μαμά μπορείς να μου αγοράσεις ένα παγωτό;

Μητέρα:Ναι φυσικά,μόλις τελειώσουμε τα ψώνια μας (προς τον κύριο) Αντίο σας

Κύριος :Αντίο σας

2) Ηθοποιοί: Έυα (δασκάλα) ,Αρσένης,Γεωργία,Χρήστος  ( μαθητές).

Η δασκάλα διαβάζει στα παιδιά ένα βιβλίο και τους δείχνει τις εικόνες.Ο μαθητής Αρσένης θέλει να πιεί νερό.Περιμένει όμως να κλείσει το βιβλίο η δασκάλα για να σηκώσει χέρι και να ζητήσει άδεια .

3) Ηθοποιοί:Νεκτάριος(μπαμπάς),Κωνσταντίνος (γιός),Παναγιώτης (τσαγκάρης).

Πατέρας και γιός πηγαίνουν στον τσαγκάρη για να αφήσουν ένα ζευγάρι για επιδιόρθωση.Φτάνουν εκεί και ο πατέρας εξηγεί τι ακριβώς θέλει.Ο γιός περιμένει υπομονετικά,ζητάει συγνώμη αφού τελειώσει η συζήτηση,και ζητά από τον πατέρα του να πάνε στην παιδική χαρά.Χαιρετούν και φεύγουν.

4) Ηθοποιοί:Ευαγγελία,Χρήστος,Γεωργία,κάθονται κάτω και παίζουν ΄΄πλέει η βαρκούλα΄΄.Ένα άλλο παιδί πλησιάζει και παρακολουθεί το παιγνίδι.Στη πρώτη παύση ζητάει ευγενικά να μπει στο παιγνίδι.Τον δέχονται και παίζουν όλοι μαζί.

 

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μάθημα 13ο(Μπορώ να κάνω δύο πράγματα την ίδια στιγμή;) – Μάθημα 14ο (Διακόπτουμε ευγενικά)    

7η Βοηθός Χριστίνα

Φεβ 20187

Επόμενος βοηθός στο Πρόγραμμα Βήματα για τη Ζωή,αναλαμβάνει η Χριστίνα.Έφερε το κουτί του βοηθού,γεμάτο με τα αγαπημένα της πράγματα και με ενθουσιασμό μας τα παρουσίασε.Ξεκινήσαμε την ημέρα κάνοντας η βοηθός την κλήρωση για τις θέσεις στην παρεούλα.

Έφτιαξε τις ρουτίνες της ημέρας,δηλαδή ημέρα,καιρό ημερομηνία κ.λ.π…

Μας παρουσίασε τις εργασίες που έκανε στο σπίτι (το κομμάτι του πάζλ  και το ανθρωπάκι με τα αγαπημένα της),καθώς και κολάζ με αγαπημένες της φωτογραφίες.

Μας μίλησε για αγαπημένα της παιγνίδια ,όπως ένα επιτραπέζιο,κουκλάκια cap cake μυρωδάτα, το ροζ φόρεμα,

το μουσικό κουτί,το άρωμα της,μια όμορφη χειροποίητη κορνίζα …

Περιεργαστήκαμε όσα μας παρουσίασε,τα παίξαμε,τα μυρίσαμε…μύρισε όλη η τάξη …Χριστίνα όπως είπαν οι συμμαθητές της.

Και να πως έγινε ο πίνακας βοηθού της Χριστίνας.

Στο τέλος της θητείας της, οι συμμαθητές ,είπανε φιλοφρονήσεις για την Χριστίνα ,και της φτιάξαμε το δίπλωμα του βοηθού.

Χριστίνα ήσουν καταπληκτική βοηθός,σε ευχαριστούμε για όσα μας έφερες και μοιράστηκες μαζί μας.Πήρες πολύ σοβαρά το ρόλο σου,ασχολήθηκες και μας εντυπωσίασες!!!(φιλοφρονήσεις από τις κυρίες).Μπράβο σου!!!

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 7η Βοηθός Χριστίνα    

Το γάντι …αλλιώς

Φεβ 20185

Το γάντι (Ουκρανικό παραμύθι)

Παρακολουθούμε το γνωστό παραμύθι εδώ

 

Φτιάχνουμε με πλαστελίνη τα ζώα που μπήκαν στο γάντι.

Φέτος κάναμε κάποιες αλλαγές στην επεξεργασία του παραμυθιού . Αποφασίσαμε να το παίξουμε βάζοντας όμως μέσα στο γάντι ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και ο κύριος του παραμυθιού έγινε… κυρία.

Κάνουμε κλήρωση για το μοίρασμα των ρόλων.

Η κυρία με το σκύλο της πάει βόλτα στο χιόνι.

χάνει το γάντι της στο χιόνι.1ο ζωάκι πλησιάζει ένας σκίουρος.Αχ!τι ωραίο γάντι,ας μπω μέσα να ζεσταθώ.Κάνει πολύ κρύο.

2ο ζωάκι,Κουάξ,κουάξ πλησιάζει ένας βάτραχος.Να μπω και γω στο γάντι;Όχι,όχι δεν χωράς!!! Μα σε παρακαλώ…κρυώνω πολύ,άφησέ με σε παρακαλώ!!!Καλά τότε,μπες μέσα.

3ο ζωάκι μία χελώνα πλησιάζει αργά-αργά στο γάντι.Είναι κανείς μέσα; ρωτάει. Μπορώ να μπω και γω ;-Όχι,όχι δεν χωράς.Μα σε παρακαλώ… κρυώνω πολύ,άφησέ με σε παρακαλώ!!!Καλά τότε,μπες μέσα.

4ο ζωάκι ένας σκαντζόχοιρος έρχεται και στέκεται κοντά στο γάντι.Είναι κανείς μέσα; ρωτάει. Μπορώ να μπω και γω ;-Όχι,όχι δεν χωράς.Μα σε παρακαλώ… κρυώνω πολύ,άφησέ με σε παρακαλώ!!!Καλά τότε,μπες μέσα.

5ο ζωάκι,μια σαύρα πράσινη, πλησιάζει.Είναι κανείς μέσα; ρωτάει. Μπορώ να μπω και γω ;-Όχι,όχι δεν χωράς.Μα σε παρακαλώ… κρυώνω πολύ,άφησέ με σε παρακαλώ!!!Καλά τότε,μπες μέσα.

6ο ζωάκι το φίδι πλησιάζει και αυτό το γάντι.Είναι κανείς μέσα; ρωτάει. Μπορώ να μπω και γω ;-Όχι,όχι δεν χωράς.Μα σε παρακαλώ… κρυώνω πολύ,άφησέ με σε παρακαλώ!!!Καλά τότε,μπες μέσα.

7ο και τελευταίο ζώο μια αρκούδα!!!Είναι κανείς μέσα; ρωτάει. Μπορώ να μπω και γω ;-Όχι,όχι δεν χωράς.Μα σε παρακαλώ… κρυώνω πολύ,άφησέ με σε παρακαλώ!!!Καλά τότε,μπες μέσα.

Τα ζωάκια ξεκουράζονται μέσα στο γάντι.Είναι στριμωγμένα ,αλλά ζεστά. Ξαφνικά η αρκούδα …αψιού!!! φταρνίστηκε και τα ζωάκια πετάχτηκαν τρομαγμένα από το γάντι και επέστεψαν στις φωλιές τους να κοιμηθούν το υπόλοιπο του χειμώνα.

το γάντι έμεινε άδειο και …ξεχειλωμένο!!!Η κυρία με το σκυλάκι επιστρέφει από την βόλτα και βρίσκει το γάντι της…Μα πως έγινε έτσι;αναρωτιέται…

Μας άρεσε πολύ!!!

Online pazl

Φεβ 20185

Παίζουμε ,και περνάμε ευχάριστα την ώρα μας,παίζοντας παζλ, εδώ

από κάτω από: Ηλ/ Υπολογιστής | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Online pazl    

Χειμώνας στο νηπιαγωγείο-movie maker

Φεβ 20184

από κάτω από: movie maker, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χειμώνας στο νηπιαγωγείο-movie maker    

6ος Βοηθός Κωνσταντίνος Σ

Φεβ 20183

Επόμενος βοηθός στο Πρόγραμμά μας είναι ο Κωνσταντίνος Σ.

Την τρίτη,μας έφερε τους δικούς του θησαυρούς.Μας τους παρουσίασε έναν -έναν.Το αγαπημένο του βιβλίο.Το ξεφυλλίσαμε και μας άρεσε πολύ,που ξαναθυμηθήκαμε την ιστορία.

Αγαπημένα του παιγνίδια ,όπως το τρελομπαλάκι που το κυνηγούσαμε …γιατί όλο τρελοπηδούσε!!!

Οικογενειακές φωτογραφίες

Μας περιέγραψε τις εγρασίες που έκανε.

Και τις 2 ημέρες του προγράμματος που ήταν βοηθός ο Κωνσταντίνος έφτιαξε τους πίνακες με την ημέρα,τα ονόματα των συμμαθητών του,την ημερομηνία,έκανε την κλήρωση για τη θέση του καθενός στην παρεούλα…

Ο πίνακας του βοηθού όπως έγινε μετά την παρουσίαση των αγαπημένων του.

Όταν ολοκληρώθηκαν οι 2 ημέρες του βοηθού Κωνσταντίνου,έκανε την κλήρωση για τον επόμενο βοηθό.

Τέλος το δίπλωμα του βοηθού με τις φιλοφρονήσεις των συμμαθητών του.

Κωνσταντίνε, ήσουν καταπληκτικός βοηθός,σε ευχαριστούμε για όσα μας έφερες και μοιράστηκες μαζί μας.Πήρες πολύ σοβαρά το ρόλο σου και μας εντυπωσίασες!!!(φιλοφρονήσεις από τις κυρίες).Μπράβο σου!!!

 

 

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 6ος Βοηθός Κωνσταντίνος Σ    

Μάθημα 11ο Ίδιο/Διαφορετικό (Κατηγοριοποίηση) Μάθημα 12ο :Είμαστε διαφορετικοί αλλά και μοναδικοί

Ιαν 201831

Μάθημα 11ο Ίδιο/Διαφορετικό (Κατηγοριοποίηση)

Τα αντικείμενα και τα άτομα διαφέρουν ως προς τα χαρακτηριστικά τους.Και αφού όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι,δεν είναι δυνατόν να σκέφτονται και με τον ίδιο τρόπο,ή να τους αρέσουν τα ίδια πράγματα,αλλά ούτε και να συμπεριφέρονται το ίδιο.

Γλωσσικές έννοιες: Ίδιο/Διαφορετικό,Ίδιο/Κοινό χαρακτηριστικό,Κατηγορίες.

Στόχοι: Να μπορέσουν τα παιδιά:

Να συγκρίνουν, να βρίσκουν διαφορές, να οδηγηθούν σταδιακά στο συμπέρασμα ότι δύο άνθρωποι μπορεί να σκέφτονται διαφορετικά για το ίδιο πράγμα.

Να αντιληφθούν σταδιακά ότι μπορεί να μην αρέσουν σε όλους τα ίδια πράγματα.

Να συνειδητοποιήσουν αργότερα και σταδιακά,ότι μπορεί να υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να λύνουμε ένα πρόβλημα.

Με τις έννοιες Ίδιο και Διαφορετικό έχουμε ασχοληθεί από την αρχή της χρονιάς ,πολλές φορές π.χ. παρουσιάζοντας την οικογένειά τους και τον εαυτό τους.Τους είναι αρκετά γνωστές έννοιες.

Παιγνίδια:

Με σχήματα κάνουμε κατηγοριοποίηση

Έχουμε πολλά σχήματα στη μοκέτα διαφορετικά σχήματα και χρώματα.Δίνουμε διαφορες εντολές όπως να τα ξεχωρίσουν  όλα με βάση το χρώμα .

Ή με βάση το σχήμα

Κάνουμε ερωτήσεις όπως: το τρίγωνο είναι ΙΔΙΟ ή ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ από το τετράγωνο;Το μέγεθος αυτού του κύκλου είναι ΙΔΙΟ ή ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ από το μέγεθος του άλλου κύκλου;

Αλυσίδα της ομοιότητας

Ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν αλυσίδα ο ένας πίσω από τον άλλον με βάση ένα κοινό τους  (ΙΔΙΟ )χαρακτηριστικό.Ξεκινάει ο βοηθός ,λέει: φοράω γκρι χρώμα (μπλούζα) .Σηκώνεται ο επόμενος που έχει στα ρούχα του γκρι και ο τρίτος.ο οποίος τώρα εισάγει  ένα καινούργιο χαρακτηριστικό.Φοράω μπλε παντελόνι.Συμπληρώνουν την αλυσίδα όσοι έχουν μπλε παντελόνι.Τ ο τελευταίο παιδί στην αλυσίδα δίνει και αυτό κάποιο χαρακτηριστικό.Έχω κοτσίδα…Έχω μαύρο παντελόνι….έχω καστανά μάτια.

Λεκτικά παιγνίδια:

Παίζουμε ,ζητώντας να μας πούνε ζώα …τα παιδιά απαντάνε: γάτα ,σκύλος λιοντάρι άλογο….. Τώρα πείτε μας παιδικά παιγνίδια : κούκλα,μπάλα,σβούρες,αυτοκίνητα….,χειμωνιάτικα ρούχα….. παλτό, μπλούζα ,παντελόνι…..χειμωνιάτικα αξεσουάρ:κασκόλ,γάντια,ομπρέλα, σκούφος κ.λ.π

Μάθημα 12ο :Είμαστε διαφορετικοί αλλά και μοναδικοί

Έννοιες:

Κανένας άνθρωπος δεν είναι εντελώς ίδιος με κάποιον άλλον.Είμαστε μοναδικοί.

Γλωσσικές έννοιες:Ίδιος/Διαφορετικός,Μοναδικός.Βλέπουμε τα πράγματα με ίδιο/διαφορετικό τρόπο,Κοινά χαρακτηριστικά.

Στόχοι: Να μπορέσουν τα παιδιά:

Να συγκρίνουν, να βρίσκουν διαφορές, να βρίσκουν ομοιότητες,να κατανοήσουν ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι εντελώς ίδιος με κάποιον άλλο.

Να αντιληφθούν σταδιακά ότι μπορεί να μην αρέσουν σε όλους τα ίδια πράγματα.

Να συνειδητοποιήσουν αργότερα και σταδιακά,ότι μπορεί να υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να λύνουμε ένα πρόβλημα.

Δραστηριότητες:

Μαθηματικά (διαφορετική οπτική)

Στόχος να κατανοήσουν τα παιδιά ότι όλοι δεν βλέπουμε τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο.Βάζουμε τα παιδιά να συγκρίνουν την διαφορετική οπτική με την οποία βλέπουν ένα αντικείμενο ,αφού σταθούν σε ζευγάρια σε διαφορετική θέση γύρω του.

Παρατήρηση μαθήτριας (Σύλβιας).2 όψεις.

Ο βοηθός Παναγιώτης περιγράφει αυτό που βλέπει από τη Σύλβια.(μπροστά)

φοράει κόκκινη μπλούζα με ένα σχήμα,ένα κεφάλι με μαλλιά κάπως μακριά με κόκκινα κοκαλάκια,μία μύτη,δύο μάτια,ένα στόμα…

Τώρα περιγράφει ο Χρήστος Γιάν.που την παρατηρεί από άλλη πλευρά (πίσω).

Έχει δύο χέρια,ένα κεφάλι,βλέπω ένα σώμα,η μπλούζα που φορά είναι σκέτη κόκκινη,κόκκινο παντελόνι και δύο πόδια με πολύχρωμες κάλτσες.

Ερώτηση: ποιός βλέπει το σωστό;και οι δύο ,απαντάνε…

Περιγραφή βιβλίου (2 όψεις εξώφυλλο-οπισθόφυλλο)

Η Χριστίνα και ο Αρσένης στέκονται όρθιοι.Ο Κωνσταντίνος κρατά το βιβλίο ανάμεσά τους .Ζητάμε να μας περιγράψουν τι ακριβώς βλέπουνε.

Η Χριστίνα περιγράφει το εξώφυλλο και ο Αρσένης το οπισθόφυλλο.Μιλάμε για το ίδιο αντικείμενο.Ποιός βλέπει το σωστό;

Και οι δύο απαντάνε.Συμπέρασμα λοιπόν,βλέπουμε το ίδιο πράγμα,από διαφορετική πλευρά.

Ταυτότητες

Αφού μιλάμε για τις ταυτότητες,τη χρησιμότητά τους,καθώς και την μοναδικότητα των δακτυλικών αποτυπωμάτων,είδαμε πως είναι οι ταυτότητες των μεγάλων,φτιάχνουμε τις δικές μας ταυτότητες.

το μοναδικό-μαγικό  κουτί

Ένα κουτί,έχουμε κολλήσει μέσα ένα καθρέφτη.Το έχουμε στην παρεούλα και τους λέμε ότι είναι κάτι πολύ σημαντικό.Αφού ρωτάμε να υποθέσουν τι μπορεί να έχει μέσα,τους λέμε ότι έχει το πιο πολύτιμο,το πιο μοναδικό πράγμα στον κόσμο όλο!!!Ένα θησαυρό πολύτιμο που σαν αυτόν δεν υπάρχει άλλος στον κόσμο…το δίνουμε από χέρι σε χέρι πάλι και τους λέμε…”θα το ανοίξετε λιγάκι ίσα να δείτε τι έχει μέσα αλλά προσοχή!!!!δεν θα το δείξετε στον διπλανό σας ούτε θα πείτε τι είδατε…είναι το μυστικό μας!!!”φυσικά τι άλλο να είναι μέσα…μόλις το ανοίξουν σιγά σιγά θα δούνε την φατσούλα τους!!!αφού λοιπόν το δουν όλοι τότε αποκαλύπτουμε ότι ο θυσαυρός,αυτό το πολύτιμο, είναι  ο εαυτός μας!!!

 

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ" | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μάθημα 11ο Ίδιο/Διαφορετικό (Κατηγοριοποίηση) Μάθημα 12ο :Είμαστε διαφορετικοί αλλά και μοναδικοί    

Κοπή βασιλόπιτας

Ιαν 201821

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ

Η ιστορία της Bασιλόπιτας είναι μια ιστορία που συνέβηκε περίπου πριν 1500 χρόνια στην πόλη Καισαρεία της Καππαδοκίας, στη Μικρά Ασία.

Ο Μέγας Βασίλειος ήταν δεσπότης της Καισαρείας και ζούσε αρμονικά με τους συνανθρώπους του, με αγάπη, κατανόηση και αλληλοβοήθεια.
Κάποια μέρα όμως, ένας αχόρταγος στρατηγός – τύραννος της περιοχής, ζήτησε να του δοθούν όλοι οι θησαυροί της πόλης της Καισαρείας, αλλιώς θα πολιορκούσε την πόλη για να την κατακτήσει και να την λεηλατήσει.
Ο Μέγας Βασίλειος ολόκληρη τη νύχτα προσευχόταν να σώσει ο Θεός την πόλη. Ξημέρωσε η νέα μέρα και ο στρατηγός αποφασισμένος με το στρατό του περικύκλωσε αμέσως την Καισαρεία.
Μπήκε με την ακολουθία του και ζήτησε να δει το Δεσπότη, ο οποίος βρισκόταν στο ναό και προσευχόταν. Με θράσος και θυμό ο αδίστακτος στρατηγός απαίτησε το χρυσάφι της πόλης καθώς και ότι άλλο πολύτιμο υπήρχε στην πόλη. Ο Μέγας Βασίλειος απάντησε ότι οι άνθρωποι της πόλης του δεν είχαν τίποτε άλλο πέρα από πείνα και φτώχια, δεν είχαν να δώσουν τίποτε αξιόλογο στον άρπαγα στρατηγό.
Ο στρατηγός με το που άκουσε αυτά τα λόγια θύμωσε ακόμα περισσότερο και άρχισε να απειλεί τον Μέγα Βασίλειο ότι θα τον εξορίσει πολύ μακριά από την πατρίδα του ή κι ακόμη μπορεί να τον σκοτώσει.

Οι Xριστιανοί της Καισαρείας αγαπούσαν πολύ το Δεσπότη τους και θέλησαν να τον βοηθήσουν. Μάζεψαν λοιπόν από τα σπίτια τους ότι χρυσαφικά είχαν και του τα πρόσφεραν, ώστε δίνοντάς τα στο σκληρό στρατηγό να σωθούν. Στο μεταξύ ο ανυπόμονος στρατηγός κόντευε να σκάσει από το κακό του. Διέταξε αμέσως το στρατό του να επιτεθεί στο φτωχό λαό της πόλης.

Ο Δεσπότης, ο Μέγας Βασίλειος, που ήθελε να προστατέψει την πόλη του προσευχήθηκε και μετά παρουσίασε στο στρατηγό ότι χρυσαφικά είχε μαζέψει μέσα σε ένα σεντούκι. Τη στιγμή όμως που ο στρατηγός πήγε να ανοίξει το σεντούκι και να αρπάξει τους θησαυρούς, με το που ακούμπησε τα χέρια του πάνω στα χρυσαφικά έγινε το θαύμα! Όλοι οι συγκεντρωμένοι είδαν μια λάμψη και αμέσως μετά έναν λαμπρό καβαλάρη να ορμάει με το στρατό του επάνω στον σκληρό στρατηγό και τους δικούς του. Σε ελάχιστο χρόνο ο κακός στρατηγός και οι δικοί του αφανίστηκαν. Ο λαμπρός καβαλάρης ήταν ο Άγιος Μερκούριος και στρατιώτες του οι άγγελοι.

Έτσι σώθηκε η πόλη της Καισαρείας.

Τότε ο Μέγας Βασίλειος βρέθηκε σε δύσκολη θέση! Θα έπρεπε να μοιράσει τα χρυσαφικά στους κατοίκους της πόλης και η μοιρασιά να είναι δίκαιη, δηλαδή να πάρει ο καθένας ό,τι ήταν δικό του. Αυτό ήταν πολύ δύσκολο. Προσευχήθηκε λοιπόν ο Μέγας Βασίλειος και ο Θεός τον φώτισε τι να κάνει. Κάλεσε τους διακόνους και τους βοηθούς του και τους είπε να ζυμώσουν ψωμάκια, όπου μέσα στο καθένα ψωμάκι θα έβαζαν και λίγα χρυσαφικά. Όταν αυτά ετοιμάστηκαν, τα μοίρασε σαν ευλογία στους κατοίκους της πόλης της Καισαρείας.
Στην αρχή όλοι παραξενεύτηκαν, μα η έκπληξή τους ήταν ακόμη μεγαλύτερη όταν κάθε οικογένεια έκοβε το ψωμάκι αυτό κι έβρισκε μέσα τα χρυσαφικά της.
Ήταν λοιπόν ένα ξεχωριστό ψωμάκι, η βασιλόπιτα που έφερνε στους ανθρώπους χαρά κι ευλογία μαζί. Από τότε φτιάχνουμε κι εμείς τη βασιλόπιτα με το φλουρί μέσα, την πρώτη μέρα του χρόνου, τη μέρα του Αγίου Βασιλείου!

 ( το κείμενο είναι απο εδώ )

Κοπή βασιλόπιτας

Την Παρασκευή ο Σύλλογος Γονέων κ΄ Κηδεμόνων μας έφερε  βασιλόπιτα .Αφού  διαβάσαμε το πρωϊ την ιστορία  κόψαμε και τη δική μας.

Η βασιλόπιτα ήταν νόστιμη!!! τελειοφανταστική!!!όπως είπαν τα παιδιά.Το φλουρί κέρδισε η Εύα μας.

Ο Σύλλογος είχε φροντίσει και το δώρο για τον τυχερό ,ένα υπέροχο επιτραπέζιο.

Με την ευκαιρία να σας δείξουμε και κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες για το 2018.Παίξαμε με τους αριθμούς ,είπαμε ποιός είναι μικρότερος ,ποιός μεγαλύτερος,ποιός είναι πριν το 2; το 8….ζωγραφίσαμε…βάλαμε στη σειρά το 2018.

Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Νηπιαγωγείου κ΄ Δημοτικού Αγ.Σπυρίδωνα,για την βασιλόπιτα και ..

Ευχόμαστε σε όλους να είστε πάντα τυχεροί στη ζωή σας και η φετινή χρονιά να είναι για όλους μας  φωτισμένη και δημιουργική με την ευχή του Μεγάλου Βασιλείου.

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ 

από κάτω από: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κοπή βασιλόπιτας    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Ιστορικό

Ιούνιος 2026
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Άδεια Creative Commons

Kατηγορίες

Σαν σήμερα

22/6/168 πχ: Η Μάχη της Πύδνας, που θέτει τέλος στον Γ Μακεδονικό Πόλεμο.
Οι Ρωμαίοι, με αρχηγό τον Λούκιο Αιμίλιο Παύλο, νικούν και συλλαμβάνουν αιχμάλωτο τον βασιλιά της Μακεδονίας Περσέα. Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Ρωμαίους.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων