ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

Ελιοπιτάκια στο νηπιαγωγείο (β΄ μέρος )

Δεκ 20184

Ελιοπιτάκια στο νηπιαγωγείο (β΄ μέρος )

Μετά την επίσκεψη στο ελαιοτριβείο- σε συνεργασία με την Α΄δημοτικού.

Επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο,μαζί με τους  φίλους μας από την Α΄ τάξη.

Καθήσαμε να φάμε το πρωϊνό μας .Οι μαμάδες είχανε φροντίσει και είχανε φτιάξει  υπέροχα ελιόψωμα. Στους περισσότερους αρέσανε πολύ.

Φτιάχνουμε τα δικά μας ελιοπιτάκια.

Διαβάζουμε τη συνταγή.Συγκεντρώνουμε τα απαραίτητα υλικά.Βοηθάμε όλοι .

Ρίχνουμε σιγά-σιγά το  αλεύρι, το κεφαλοτύρι …

το λάδι,στίβουμε χυμό πορτοκάλι…

Ωχ!!! Παραλίγο να ξεχάσουμε τις ελιές…

Πλάθουμε και τα βάζουμε στο φούρνο για 30΄λεπτά.

Προλάβαμε πριν φύγουν τα πρωϊνά παιδιά να φάμε τα δικά μας ελιοπιτάκια…Ωραία γίνανε.

Μέχρι να γίνουν τα ελιοπιτάκια……

Όσοι θέλουνε ζωγραφίζουνε ότι τους  εντυπωσίασε από την επίσκεψη στο ελαιοτριβείο.

Παίζουμε παιγνίδια με τις ελιές.

Οι γονείς  είχανε φροντίσει να φέρουνε ελιές (διάφορες ποικιλίες όπως καλαμών, αγρινίου, πράσινες,μικρές μαύρες στρογγυλές ,μεγάλες γεμιστές κ.λ.π.)

Ευκαιρία λοιπόν για μαθηματικούλια με βιωματικό τρόπο.

Ομαδοποιήσεις με βάση το χρώμα αλλά και το σχήμα

Μετρήσαμε και πόσα μπολάκια με ελιές ήταν σε κάθε ομάδα.

Ε!!! μετά εννοείται πως φάγαμε ελιές .Δοκιμάσαμε από όλες τις ποικιλίες

και  περιγράψαμε τη γεύση τους . Αλμυρές ,πικρές,ξιδάτες….

Βέβαια υπήρχαν και κάποιοι που κάνανε υπέρβαση που δοκιμάσανε ελίτσες ή ελιόψωμο με πάστα …και  2-3 που ήταν αρνητικοί!!! Ούτε να μυρίσουν!!!

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς  νηπιαγωγείου και δημοτικού που ανταποκρίθηκαν και μας στείλανε όλα τα απαραίτητα προϊόντα που μας βοήθησαν να υλοποιήσουμε τις δραστηριότητές μας.

Επίσκεψη στο ελαιοτριβείο ( Α΄ μέρος)

Δεκ 20182

Επίσκεψη στο ελαιοτριβείο (Σχολική δράση)

21 Νοεμβρίου είχαμε προγραμματίσει επίσκεψη στο ελαιοτριβείο του Κυρίου Βίτσιου στην Βλαχέρνα σε συνεργασία με την Α΄δημοτικού.

Πριν την επίσκεψη

Στήσαμε σιγά σιγά την γωνιά του σχεδίου εργασίας «Η ελιά» με πίνακες αναφοράς,εικόνες σχετικές με το θέμα,πίνακες ζωγραφικής κ.λ.π….τα παιδιά μέρα με τη μέρα εμπλουτίζαν τη γωνιά με ελιές ,κλαδιά,προϊόντα της ελιάς , όπως ελιόψωμα,πάστα ελιάς ,σαπούνια,….

Ρωτήσαμε τα παιδιά τι θυμούνται από την περσινή επίσκεψη και διαπιστώσαμε πως είχαν να πούνε πολλά.Αφού καταγράψαμε τι θέλουμε να μάθουμε ,τι θα  ρωτήσουμε , αλλά και πως πρέπει να συμπεριφερθούμε…..ξεκινήσαμε για  την πρώτη μας εξόρμηση με λεωφορείο!!!

Στο ελαιοτριβείο

Το πρώτο πράγμα μόλις φτάσαμε που μας …εντυπωσίασε ήταν η μυρωδιά!!!

Και ξεκινά η ξενάγηση…

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΙΑ……ΣΤΟ ΛΑΔΙ

Παρακολουθήσαμε όλη τη διαδικασία που γίνεται από τη στιγμή που θα έρθουν τα σακιά με τις ελιές, μέχρι να γίνουν λάδι.

Αδειάζουν τις ελιές,

πλένονται ,αφαιρούνται τα φύλλα,και μεταφέρονται από ένα  διάδρομο …

ζυγίζονται,πηγαίνουν στον  σπαστήρα,

στη συνέχεια οι ελιές πολτοποιούνται σε ένα ειδικό  μηχάνημα

άλλο μηχάνημα διαχωρίζει το λάδι ,το νερό και τα υπόλοιπα υγρά,καθώς και το πυρηνόξυλο,που είναι υπόλειμμα του κυρίως ελαιόλαδου, μετά από επεξεργασία του πυρήνα του ελαιόκαρπου.

Έξω από το ελαιοτριβείο υπήρχε ένα φορτηγό και μια τσάπα που μετέφερε τα υπόλοιπα από τη διαλογή…. εντυπωσίασε πολύ κάποιους!!!

Ευχαριστούμε πολύ τον κ.Βίτσιο  και όλους  εκεί στο ελαιοτριβείο που για δεύτερη χρονιά μας υποδέχτηκαν με χαρά και με προθυμία  μας ενημέρωσαν για όλη τη διαδικασία.

Ηταν μια εποικοδομητική εμπειρία και τα παιδιά χάρηκαν την κάθε στιγμή.

Μετά την επίσκεψη….( σε επόμενη ανάρτηση )

Δράσεις με τους γονείς

Νοέ 201820

Δράσεις με τους γονείς

Συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την καθαριότητα του νηπιαγωγείου μας.

Την Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018 οι γονείς μας, αναλάβανε δράση:

Καθαριότητα στο νηπιαγωγείο μας,διάφορες επιδιορθώσεις…

μαμάδες και μπαμπάδες …εν δράσει!!!

….στη συνέχεια φρεσκάρισμα στις εσωτερικές πόρτες ,πόμολα και φυσικά …καλλιτεχνικές παρεμβάσεις…με ντεκουπάζ!!!

Έχουμε γονείς καλλιτέχνες!!!

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όσους γονείς μπόρεσαν να συμμετέχουν  στις παραπάνω δράσεις.Εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται πως η συνεργασία νηπιαγωγών και γονέων καθώς και η θετική διάθεση δημιουργούνε «μικρά» θαύματα.

….έπεται συνέχεια….

Μαθαίνουμε για το Πολυτεχνείο

Νοέ 201819

Γιορτάζουμε την επέτειο του πολυτεχνείου

Αγαπημένα βιβλία για επεξεργασία των εννοιών όπως δημοκρατία, ελευθερία, δικτατορία,βία…

   

Φέτος επίσης διαβάσαμε το βιβλίο της Ειρήνης Καμαράτου-Γιαλλούση «η σοφή ελιά»

Σ’ ένα διαφορετικό από τα άλλα περιβόλι οι καρποί-κάτοικοι δυναστεύονταν από την κολοκύθα που επέβαλλε τον εαυτό της ως αρχηγό και τους έβαζε να δουλεύουν σκληρά με αντάλλαγμα έναν κουβά νερό την εβδομάδα. Για άλλους καρπούς αυτό ήταν αρκετό, για άλλους όμως όπως το καρπούζι ούτε συζήτηση.

Οι φρουροί της κολοκύθας φυλάκισαν το καρπούζι αλλά ο ξάδερφος του, το πεπόνι, αποφάσισε να δει τι  συμβαίνει. Με τη βοήθεια και τα συνετά λόγια της σοφής ελιάς έβγαλαν νοκ άουτ την κολοκύθα με έναν ευφάνταστο τρόπο και αποφάσισαν να ορίζουν διαφορετικά τις τύχες τους.Οι αναφορές στην διαφορετική τροφοδοσία όσων δε μπορούν να εργαστούν, όσων είναι ηλικιωμένοι κτλ, δίνουν στο παραμύθι αρκετούς όμορφους συμβολισμούς και τροφή για συζητήσεις, σκέψεις, δραστηριότητες κ.α.    (elniplex)

Για την επεξεργασία του παραμυθιού » η σοφή ελιά» καθώς και τις δραστηριότητες που προέκυψαν θα ακολουθήσει επόμενη ανάρτηση.

Παρατηρούμε εικόνες σχετικές ,τις περιγράφουμε και με απλά λόγια λέμε τα γεγονότα του πολυτεχνείου.

Δείχνουμε εικόνες με στιγμές καθημερινότητας ,που συμβαίνουν όταν έχουμε δημοκρατία και δικτατορία.Αφού τις συζητήσουμε και τις αναλύσουμε,τα παιδιά τις τοποθετούν στο αντίστοιχο στεφάνι.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι έχει σχέση με το πολυτεχνείο (φύλλο αξιολόγησης).

Φτιάξαμε κάρτα για το πολυτεχνείο.

τα κάγκελα του πολυτεχνείου.

το φύλλο εργασίας το βρήκαμε από τη σελίδα της Ελένης Μαμανού

H κάρτα για το πολυτεχνείο ( η ιδέα είναι από τη σελίδα Kinterella )

Ο γίγαντας και ο νάνος

Νοέ 20184

Ο γίγαντας και ο νάνος(movie maker )

«Σαν παραμύθι»  της Γαλάτειας Σουρέλη

Δραματοποίηση:( πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε το βίντεο.

https://www.youtube.com/watch?v=ms2aqIcr9zw&feature=youtu.be

Παγκόσμια ημέρα υγιεινής διατροφής -16 Οκτωβρίου( β΄ μέρος)

Οκτ 201821

Παγκόσμια ημέρα υγιεινής διατροφής -16 Οκτωβρίου( β΄ μέρος)

Επίσκεψη πλανόδιου μανάβη στο νηπιαγωγείο μας

Με αφορμή την ημέρα διατροφής καλέσαμε για άλλη μια φορά στο σχολείο μας τον κ.Χρήστο,πλανόδιο μανάβη.Μας έδειξε τα λαχανικά και τα φρούτα,μας είπε πόσο σημαντικό είναι να τρώμε φρούτα και λαχανικά εποχής και μας πρόσφερε καλούδια για να φτιάξουμε σαλάτες. Τον ευχαριστήσαμε θερμά και…

απολαύσαμε υπέροχες φρουτοσαλάτες .

Ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας φρούτα.

Καδράκια με το αγαπημένο μας φρούτο.

Ευχαριστούμε πολύ τον Κ.Χρήστο που πάντα ανταποκρίνεται αφιλοκερδώς στο κάλεσμά μας.Ευχαριστούμε τους γονείς για τα φρουτάκια …θα τρώμε για μέρες!!!

Παγκόσμια ημέρα υγιεινής διατροφής -16 Οκτωβρίου( α΄ μέρος)

Οκτ 201821

Παγκόσμια ημέρα υγιεινής διατροφής -16 Οκτωβρίου

Με αφορμή την ημέρα διατροφής, αυτή τη βδομάδα μιλήσαμε για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές .Ποιές μας κάνουν καλό και πρέπει να τρώμε καθημερινά και ποιές  πρέπει να αποφεύγουμε;

 

Έχουμε εικόνες από διάφορες τροφές ,τις ονομάζουμε,μαθαίνουμε αυτές που δεν ξέρουμε.(ενίσχυση προφορικού λόγου).

Τις ομαδοποιούμε σε υγιεινές και ανθυγιεινές.(Μαθηματικά).Ενδεικτικές φωτογραφίες:

Ομαδικό κολάζ με εικόνες από περιοδικά.

Τα παιδιά φέρανε φθινοπωρινά φρούτα στο σχολείο.Τα πιάσαμε ,τα μυρίσαμε , είπαμε ότι τα περισσότερα έχουν σχήμα στρογγυλό( κύκλος),άλλα μικρά ,άλλα μεγαλύτερα ,είδαμε τα χρώματα που έχουν,παίξαμε με αυτά και φυσικά στο τέλος τα φάγαμε.Ενδεικτικές δραστηριότητες  και φωτογραφίες:

Ομαδοποιήσεις -ταξινομήσεις

Το σπίτι των φρούτων,σαν κάστρο μοιάζει !!! (έτσι είπαν τα παιδιά)

Ζητήσαμε να βάλουν το κάθε φρούτο στο δικό του «δωμάτιο»

Από το μεγαλύτερο …στο μικρότερο φρούτο

Ομαδοποιούμε  τα μήλα σύμφωνα με το χρώμα 

Παιγνίδι γεύσης ,μαντεύω τι φρούτο τρώω!

Κινητικό παιγνίδι:Ο καθένας διαλέγει ένα φρούτο.(μήλο,αχλάδι,μπανάνα,ακτινίδιο,μανταρίνι).Η μουσική ξεκινά και τα φρούτα χορεύουνε

Η μουσική τώρα σταματά και θα πρέπει να βρει το κάθε φρούτο το σπίτι του ( έχουμε δώσει από πριν τα σημεία για το κάθε φρούτο )

Διαφοροποιούμε λίγο το παιγνίδι.Παίζουμε με κριτήριο το χρώμα. Τοποθετούμε 3 στεφάνια (κίτρινο-πράσινο-κόκκινο),ζητάμε από τα παιδιά να επιλέξουν ένα φρούτο κόκκινο ή κίτρινο ή πράσινο και…η μουσική ξεκινά…

με το σταμάτημα θα πάνε στο αντίστοιχο στεφάνι-χρώμα.Ξανά αρχίζει η μουσική,αλλάζουμε φρούτο με ένα φίλο που συναντάμε και συνεχίζουμε το παιγνίδι…

 

 

Στην καρέκλα την παλιά

Οκτ 201813

Στην καρέκλα την παλιά(παραδοσιακό τραγούδι)

 

Δραματοποίηση τραγουδιού

https://www.youtube.com/watch?v=hlUijxjOo1A

Στην καρέκλα την παλιά
με κατάσπρα τα μαλλιά
ο γερο παππούς κοιμάται
μη μιλάτε ! μη μιλάτε !

Μουρμουρίζει σιγανά
μες στον ύπνο και γελά
Μη μιλάτε και ξυπνήσει
γιατί τ’ όνειρο θα σβήσει

Κι είναι τ’ όνειρο γλυκό
κι είναι τόσο μαγικό
ο παππούς βλέπει λιγάκι
πως ξανάγινε παιδάκι !

Τι χαρά του ! που και που
βλέπει ακόμα έναν παππού
που τον εκρατά στα στήθια
και του λέει παραμύθια

Στην καρέκλα την παλιά
με κατάσπρα τα μαλλιά
ο γερο παππούς κοιμάται…
μη μιλάτε ! μη μιλάτε !

Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας 2018

Οκτ 20186

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας 2018 ασχοληθήκαμε 

με τους αγαπημένους μας παππούδες και γιαγιάδες.

Τι ρόλο έχουν στην ζωή μας; Μας αγαπάνε; γιατί ;Πως παιρνάμε το χρόνο μαζί τους; Και πολλά άλλα ερωτήματα απαντήθηκαν από τα παιδιά.Είδαμε εικόνες σχετικές και τις συζητήσαμε ,όπως και πίνακες ζωγραφικής.

Ζωγραφίσαμε για τον παππού και τη γιαγιά και τους φτιάξαμε δωράκια . Ενδεικτικά κάποιες εργασίες των παιδιών.

Παίξαμε και συνθέσαμε εικόνες παζλ  με  γιαγιά -παππού (μαθηματικά)

Την Δευτέρα 1 Οκτωβρίου πραγματοποιήσαμε την 1η σχολική δράση. Υποδεχτήκαμε παππούδες και γιαγιάδες στο νηπιαγωγείο μας για να τους τιμήσουμε και να εκφράσουμε την αγάπη  και την ευγνωμοσύνη μας.

Τραγουδήσαμε τους είπαμε λογάκια γλυκά ,μοιραστήκανε μαζί μας  εμπειρίες από τα παιδικά τους χρόνια,εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές ,τους δώσαμε τέλος δωράκια φτιαγμένα από μικρά χεράκια γεμάτα αγάπη.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΠΠΟΥ!!!

Σας αγαπάμε πολύ!!!!

ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

Ιούλ 201817

ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

Η αξιολόγηση του προγράμματος  «Πρώτες Βοήθειες στο νηπιαγωγείο Αγ.Σπυρίδωνα» έγινε με τη δημιουργία οδηγού πρόληψης ατυχημάτων με ομοιοκαταληξία .Το κείμενο βγήκε μέσα από τη συνεργασία μαθητών και νηπιαγωγών και  το χρησιμοποιήσαμε στη γιορτή λήξης με την παρουσίαση του προγράμματος στους γονείς..

ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ-ΟΔΗΓΟΣ-ΑΓ.ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ

Αν θέλετε να το δείτε και σε μορφή movie maker,πατήστε   ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ.(είναι στη σελίδα κάτω δεξιά,εκεί θα βρείτε το υλικό ψηφιοποιημένο από το νηπιαγωγείο μας αλλά και από τα άλλα νηπιαγωγεία που συνεργαστήκαμε).

« Παλιότερα άρθρα

Αρχείο



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων