«Θαλασσινή Περιπέτεια» ζουν τα νηπιάκια του κλασικού τμήματος…

…καθώς προετοιμάζονται για την καλοκαιρινή γιορτή τους, η οποία εκτός από το σχολικό έτος θα «κλείσει» και το πολιτιστικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιείται στο τμήμα με τίτλο: «Οι μικροί ηθοποιοί ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και τον κόσμο».

Το Θεατρικό δρώμενο που θα παρουσιάσουν τα παιδιά είναι εμπνευσμένο από το τραγούδι «Δέκα καβουράκια», το οποίο ερμηνεύει ο Δώρος Δημοσθένους, σε στίχους και μουσική του Γιώργου Χατζηπιερή (από το δίσκο «ο τεμπέλης δράκος»).

Δέκα καβουράκια – δείτε το βίντεο εδώ

Η συγγραφή του έγινε από τη νηπιαγωγό τους Σταυρακάκη Πέπη και γράφτηκε επάνω στο κάθε παιδί ξεχωριστά, αφού ελήφθησαν υπόψη οι ιιδιοσυγκρασίες και τα ταλέντα του κάθε νηπίου. Μέσα από τη θεατρική αγωγή δόθηκε λοιπόν η ευκαιρία να δουλευτούν κι άλλοι τομείς μαθησιακών επιδιώξεων, όπως γλώσσα (καλλιέργεια της προφορικής επικοινωνίας των νηπίων μέσω της απαγγελίας και της καλλιτεχνικής έκφρασης), μελέτη περιβάλλοντος (μελετήσαμε τα ζώα της θάλασσας που πρωταγωνιστούν στο θεατρικό μας), δημιουργία κι εικαστική έκφραση (κατασκευάσαμε προσκλήσεις για τη γιορτή μας), ηλεκτρονικός υπολογιστής (ψάξαμε στο διαδίκτυο για πληροφορίες σχετικές με τα ζώα της θάλασσας και τη ζωή στη θάλασσα) και άλλα πολλά!

invitation summer

 

Παρακάτω παρατίθεται το θεατρικό κείμενο που θα παρουσιαστεί από τα παιδιά του κλασικού τμήματος του νηπιαγωγείου μας την Πέμπτη 11/06/2015 στις 7:00 μ.μ.

(Παρακαλείσθε εάν προτίθεστε να το αναδημοσιεύσετε να αναφέρετε το όνομα της δημιουργού- Ευχαριστώ εκ των προτέρων!)

Καλοκαιρινή γιορτή 2015-τμήμα κλασικό

«ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ»

ΠΡΑΞΗ 1Η: ΤΑ ΚΑΒΟΥΡΑΚΙΑ

κάβουρας 1ος: Μπ. (στολή από πορτοκαλί γυαλιστερή φόδρα: ριχτό ή μπλούζα-παντελόνι)

Καλησπέρα σας παιδάκια

φίλοι γνωστοί κι αγαπητοί

καλησπέρα σας μαμάδες

και μπαμπάδες διαλεχτοί

Είμαι εγώ το καβουράκι

όμορφο και χαρωπό

στα βράχια εδώ στην παραλία

και στο κύμα κατοικώ

κι επειδή τα βλέπω όλα

όλα τα παρατηρώ

ιστορίες, περιπέτειες

θέλω τώρα να σας πω

Θα σας συστήσω σήμερα

μοναδική παρέα

ξέρετε, εμείς οι κάβουρες

περνάμε πάντοτε μαζί

όλη μας την ημέρα

στο κατάρτι παρακάτω

έχουμε εμείς φωλιά

και στη θάλασσα γλεντάμε

και σκορπάμε τη χαρά

κάβουρας 2ος: Ν. (στολή από πορτοκαλί γυαλιστερή φόδρα: ριχτό ή μπλούζα-παντελόνι)

Σήμερα φίλοι αγαπητοί

είναι για μας τους κάβουρες

μέρα πολύ πολύ τυχερή

μια οικογένεια εχθές

στην πάνω παραλία

είχε έρθει για το μπάνιο της

και κάποιας θείας Λίας

από το σακουλάκι της

της πέσαν καραμέλες!

Πήγα με τις δαγκάνες μου

πολύ προσεκτικά

τις μάζεψα, τις έφερα

και όλα μια χαρά!

Στους φίλους μου θα τις μοιράσω

εδώ σ’αυτά τα βράχια

τρελό θα κάνουμε πικ-νικ

μα και κοιλιά ταράτσα!

Κάβουρας 3ος: Θ. (στολή από πορτοκαλί γυαλιστερή φόδρα: ριχτό ή μπλούζα-παντελόνι)

Είμαι πολύ χαρούμενος,

είμαι ενθουσιασμένος!

Ποτέ μου δεν περίμενα,

σας το ‘πα προηγουμένως

τύχη τόσο ανέλπιστη

θα φάμε καραμέλες

και θα αρχίσουμε τις τρέλες

Μα για μια στιγμή παρακαλώ

γιατί κάτι ακούω

και τι είναι εκεί πέρα στο νερό;

γιατί κάτι κινείται;

Μήπως να περπατήσουμε

στα απέναντι τα βράχια;

Γιατί το νερό αγρίεψε;

Από που έρχεται το κύμα;

Αααχ στης νιότης μου πάνω τον ανθό

να χαθώ δεν είναι κρίμα;

κάβουρας 1ος Μπ.

Μπα, φίλε, δεν προλαβαίνουμε

απέναντι να πάμε

κι αν είναι κανένα τρομαχτικό

σούπερ θαλάσσιο τέρας;

Αν πείνασε κανάς ροφός

και βγήκε για σεργιάνι

ή αν είναι κάποιος άλλος

πραγματικά απειλητικός

από τώρα να το ξέρουμε

σίγουρα δεν μπορούμε

γι αυτό φιλαράκια μου καλά

ας πάμε να κρυφτούμε!

Φεύγουν με τη μουσική:

ΠΡΑΞΗ 2Η: ΤΑ ΧΤΑΠΟΔΙΑ

Βγαίνουν με τη μουσική οι: Δ., Π. Σ., Α.

Χταπόδι 1ο: Δ. (στολή από μπεζ ή γαλάζια γυαλιστερή φόδρα: ριχτό ή μπλούζα-παντελόνι)

Όμορφο και δυνατό

το χταπόδι είμαι εγώ

χτύπα με να σε χτυπώ

για να βρούμε το ρυθμό

Όλα τα παρακολουθώ

απ’ τον παραπέρα τον βυθό

Σήμερα πιστοί μου φίλοι

από μέσα απ’το νερό

αυτά εδώ τα βράχια

ώρα τα παρατηρώ

και είδα κάτι κάβουρες

γεμάτους καραμέλες!

Σκέφτηκα να ‘ρθουμε εδώ

και με τα πόδια μας τα οχτώ

με κόλπα να τους τη φέρουμε

και ξεγελώντας τους καλά

να τους τα φάμε τα γλυκά!

Μα, έτσι όπως βγήκαμε εμείς

σηκώσαμε και κύμα

κι αυτοί εξαφανίστηκαν!

Το κάνουνε πιο εύκολο

το κόλπο αυτό για μας

και καραμέλες στην τσέπη μας

κι ούτε μισός καβγάς!

Χταπόδι 2ο: Π. (στολή από μπεζ ή γαλάζια γυαλιστερή φόδρα: ριχτό ή μπλούζα-παντελόνι)

Έλα φίλε συντόμευε

και βάλε ένα χεράκι

οι κάβουρες φοβήθηκαν

και έφυγαν προς τα πίσω

μα σε λίγο, σε λιγάκι

μπορεί και να γυρίσουνε

αν χρειαστεί θα παλέψουμε

γι’ αυτές τις καραμέλες

κι αν και οι κάβουρες κολλούν

πάνω σου σαν τις βδέλλες

εύκολα θα κερδίσουμε

πιο δυνατοί είμαστε εμείς

αλλά και πιο μεγάλοι.

Για να ‘μαι όμως ειλικρινής

πολύ μας βόλεψε που έφυγαν

πριν τους επιτεθούμε!

Γιατί άλλωστε να αναστατωθούμε

αφού τα κλεψιμέικα

είναι στα πόδια μας μπροστά;

Ελάτε κι ας μην αργούμε!

Χταπόδι 3ο: Α (στολή από μπεζ ή γαλάζια γυαλιστερή φόδρα: ριχτό ή μπλούζα-παντελόνι)

Τα πλοκάμια μου θα απλώσω

τα ματάκια θα τεντώσω

βλέπω εκεί τις καραμέλες

μακριά απ’ τις ομπρέλες

και των ανθρώπων τις ξαπλώστρες

τα καβουράκια τις κουβάλησαν

κακό του κεφαλιού τους!

Τώρα θα γυρίσουν πίσω

αφού όλα τα σκουπίσω

και δεν μείνει ούτε ίχνος

όρεξη αν είχαν για γλυκό

θα βολευτούν με το αλμυρό

και αφρισμένο κύμα!

Τα χταπόδια ασφαλώς

έχουν μυαλό απ’του κάβουρα πιο δυνατό

κι αν μας κατηγορήσετε

για σχέδιο πονηρό

θα μπούμε αμέσως στο νερό!

Βγαίνουν με μουσική-

μπαίνουν όλα τα παιδιά με τραγούδι: Τα καβουράκια

ΠΡΑΞΗ 3Η: ΟΙ ΧΕΛΩΝΕΣ

Βγαίνουν με τη μουσική (chick habit) οι: Δ, Β, Σ, Ι.

Χελώνα 1η: Β. (στολή από πράσινη ή βεραμάν γυαλιστερή φόδρα: ριχτό φόρεμα)

Είμαστε χελώνες καρέτα-καρέτα

κι αν τύχει και μας δεις

κάτω απ΄την άμμο να κοιμάμαστε,

κούνα μαντήλι και χαιρέτα!

Όταν ξυπνάμε, προς το βυθό περπατάμε

και κολυμπάμε

αφού τα αυγά μας προσεκτικά

στην αμμουδιά ακουμπάμε!

Μα πάνω απ’ όλα είμαστε εδώ

για να κάνουμε καλό

Δεν μας αρέσουν οι αδικίες

έχουμε ανησυχίες!

Τα στραβά θα διορθώσουμε

και την κατάσταση θα σώσουμε!

Χελώνα 2η: Ι. (στολή από πράσινη ή βεραμάν γυαλιστερή φόδρα: ριχτό φόρεμα)

Δεν πίστευα στα μάτια μου

αυτό όταν συνέβει

ποιος να τ’ακούσει, να το δει

και να το περιμένει!

Τα αχτύπητα χταπόδια

έχουνε μεγάλο θράσος!

Επειδή έχουνε πόδια πολλά

νομίζουν πως τους ανήκουν

του κόσμου όλα τα γλυκά.

Ε, μα δεν είμαστε καλά!

Κορίτσια τι θα κάνουμε;

Τα καβουράκια είναι κρίμα,

έμειναν μονάχα να κοιτάν το κύμα!

Χελώνα 3η: Σ (στολή από πράσινη ή βεραμάν γυαλιστερή φόδρα: ριχτό φόρεμα)

Θα ‘βαζα στοίχημα κορίτσια

αν δεν τα έβλεπα όλα αυτά

πως μια τέτοια πονηρή δουλειά

-σίγουρα τη λες κλεψιά-

είναι έργο κάποιου καρχαρία

κι όχι των χταποδιών ιστορία.

Όμως έχω ιδέα καλή

νομίζω θα είναι αρκετή

Σκέφτεστε ότι σκέφτομαι;

Θυμάστε στη σπηλιά μας, στη φωλιά μας

τη ντουλάπα τη διπλή;

Είναι γεμάτη γλυφιτζούρια, σοκολάτες

παγωτά, γρανίτες, φράουλες και πάστες!

Δεν είναι μακριά από ΄δω

πολύ θα ευχαριστηθώ

αν οι κάβουρες ανταμοιφθούν

και για το κακό που τους βρήκε

γρήγορα αποζημιωθούν!

Χελώνα 4η: Δ (στολή από πράσινη ή βεραμάν γυαλιστερή φόδρα: ριχτό φόρεμα)

Ζήτω! Αυτή είναι φίλες μου

υπέροχη ιδέα!

Σίγουρα δεν είναι σωστό

των χταποδιών το κόλπο

Μπορεί να ‘ταν και χειρότερα

για τα καβουράκια

αν δεν πρόφταιναν να εξαφανιστούν

με τα μικρά τους ποδαράκια

τα χταπόδια θα ορμούσαν

τις καραμέλες θα ζητούσαν

καβγάς θα ξεκινούσε

και σίγουρα κάποιος θα χτυπούσε!

Πάμε να τα φωνάξουμε

κρυμμένα είναι στα βράχια

κι ας ξεκινήσει ευθύς το πάρτυ

κάτω απ’ το σπασμένο το κατάρτι!

Μουσική (take five) οι χελώνες φωνάζουν τα καβούρια χορευτικά

ΠΡΑΞΗ 4Η: ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ

Μπαίνουν με τη μουσική: Σ Β, Β, Σ Α.

Καρχαρίας 1ος: Σ Β. (στολή από γκρι γυαλιστερή φόδρα: ριχτό ή μπλούζα-παντελόνι)

Είμαστε οι καρχαρίες

Κύριοι παιδάκια και κυρίες

Μας σέβονται όλοι στο νερό

αλλά και έξω από αυτό

Μας γνωρίζουν απ’ τα δόντια

που τα έχουμε πολλά

όμως μην σας ξεγελάνε,

Έχουμε καλή καρδιά!

Στα χρόνια τα πολύ παλιά

πόλεμο μας έκανε

η ράτσα των ανθρώπων

μα τώρα δεν μας ενοχλούν

φροντίζουν να μην κολυμπούν

στο σπίτι μας απ’ έξω

Γιατί εμείς για λιχουδιά

προτιμούμε ψαρικά

και λοιπά θαλασσινά

κι όχι άνδρες γυναίκες και παιδιά

κι αν δαγκώναμε απ’αυτούς καμιά φορά

ήταν πάντοτε ατύχημα!

Καρχαρίας 2ος: Β (στολή από γκρι γυαλιστερή φόδρα: ριχτό ή μπλούζα-παντελόνι)

Φίλε τα λες πολύ καλά

πόσο μας παρεξήγησαν

κάποτε έναν καιρό

τώρα όμως ξέρουν το σωστό

ξέρουν ότι κυνηγάμε

μόνο επειδή πεινάμε

και πάντα ψάχνουμε εμείς

ψάρια για να φάμε

ε, και κανένα προφυλαχτήρα

πεταμένο στου βυθού τον πυθμένα!

Κάτι που όμως δεν είναι

τόσο πολύ γνωστό

είναι ότι δεν είμαστε νταήδες

στο νερό είμαστε ατσίδες

ξέρουμε ότι αν κάνουμε καβγά

δεν θα περάσουμε καλά

Ακούσαμε ένα σαματά

τα λιχουδιάρικα χταπόδια

κουβάλησαν μέσα στο νερό γλυκά

που δεν ήτανε δικά τους

αν και δεν μοιράζονται ποτέ

αυτά τα πράγματά τους!

Καρχαρίας 3ος: Σ Α. (στολή από γκρι γυαλιστερή φόδρα: ριχτό ή μπλούζα-παντελόνι)

Μας έστειλε ένα μήνυμα

Θαλάσσια χελώνα

να βρούμε και να φέρουμε

τα άτακτα χταπόδια

Τα ‘ψαξα και τα βρήκα εγώ

στης θάλασσας τα βάθη

τα λάφυρά τους κρύβανε

δεν έχουν ακόμα μάθει

πως δεν πρέπει να αρπάζουμε

πράγματα όχι δικά μας

ούτε και να σκεφτόμαστε

μονάχα την κοιλιά μας!

Φίλοι πρέπει να είμαστε

με όλα τα ζωάκια

είτε είμαστε οι δυνατοί

ή αδύναμα ψαράκια

ή μικρούλια καβουράκια!

Τα χταπόδια κατάλαβαν

ότι είχαν λάθος

κι έρχονται αμέσως κατά ΄δω

χωρίς φόβο και πάθος!

ΠΡΑΞΗ 5Η: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΧΤΑΠΟΔΙΩΝ

Δ:

Πολύ το μετανιώσαμε

ήταν μεγάλο λάθος

συγγνώμη θα ζητήσουμε

σ’ όλου του βυθού το πλάτος!

Σ:

Τις καραμέλες έπρεπε

να μην λιγουρευτούμε

τα καβουράκια άξιζαν

να τα σεβαστούμε!

Α:

Χίλια συγγνώμη εγώ ζητώ

απ’ όλα τα ζωάκια

στη θάλασσα που κατοικώ

θα ‘μαι στο εξής πολύ πιο προσεκτικό!

Ι:

Εμείς εδώ σας συγχωρούμε

δεν σας καλέσαμε γι’ αυτό

και παραπάνω με τίποτα

δεν σας στεναχωρούμε!

Σπ:

Σας θέλουμε στο πάρτυ μας

με τα καβουράκια

και της βαθιάς της θάλασσας

όλα τα καλά ζωάκια,

ψαρούκλες και ψαράκια!

Β:

Το πιο σημαντικό

σ’αυτήν την ιστορία

είναι ότι βγήκε σε καλό

αυτή η φασαρία!

Δ:

Πρέπει να προσπαθούμε

πάντα να τα βρούμε

σε τούτον το βυθό εδώ

εμείς που κατοικούμε

Φίλοι όταν είμαστε

περνάμε πιο ωραία

λύση όταν βρούμε στον καβγά

για όλη την παρέα

θα την περνάμε ζάχαρη

χωρίς αυτά τα μίση

σε όλη εδώ τη φύση!

Το πάρτυ ας ξεκινήσει

η διασκέδαση ν’ αρχίσει!

ΤΕΛΟΣ!

Αναμείνατε για φωτογραφίες από τα κουστούμια των παιδιών, τα σκηνικά και πολλά άλλα!

Τα δικαιολογητικά για τις εγγραφές στα νηπιαγωγεία και τo Δημοτικo 2015 – 2016

Τα δικαιολογητικά για τις εγγραφές στα νηπιαγωγεία και τo Δημοτικo 2015 – 2016

kindergarten

Τα δικαιολογητικά για τις εγγραφές μαθητών στα νηπιαγωγεία και το Δημοτικό σχολείο της χώρας για το σχολικό έτος 2015-2016 προβλέπει εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του νηπίου στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης. Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο πιστοποιητικό γέννησης.

β. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.). Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο Α.Δ.Υ.Μ.

δ. Υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο στοιχείο κατά την κρίση του Προϊσταμένου του Νηπιαγωγείου, από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου.

ε. Δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου.

Παράλληλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του μαθητή στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, το οποίο εκδίδεται το τελευταίο πριν την εγγραφή τρίμηνο και στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης.

β. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).

δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση του Διευθυντή του σχολείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

ε. Βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου. Όπου δεν είναι δυνατή η προσκόμιση Βεβαίωσης παρακολούθησης νηπιαγωγείου, οι γονείς και κηδεμόνες των νηπίων υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε., στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του μαθητή.

Οι προερχόμενοι από σχολεία του εξωτερικού, Έλληνες ή αλλοδαποί μαθητές εγγράφονται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις των κεφαλαίων Α’ και Β’ της παρούσης εγκυκλίου στην αριθμητικά αντίστοιχη τάξη, εφόσον έχουν τη νόμιμη ηλικία που ισχύει στην Ελλάδα ή σε μικρότερη, αν οι γονείς το ζητήσουν με σχετική δήλωση.

Οι αλλοδαποί μαθητές που δε δύνανται να προσκομίσουν το πιστοποιητικό γέννησης μπορούν να εγγραφούν στα σχολεία με ληξιαρχική πράξη γέννησης. Για την εγγραφή αλλοδαπών μαθητών ορίζεται ότι εγγράφονται οποτεδήποτε μέσα στο διδακτικό έτος.

Επίσης, ανήλικα τέκνα υπηκόων τρίτων χωρών μπορούν να εγγραφούν έστω κι αν δεν έχει ρυθμιστεί η νόμιμη διαμονή τους στη χώρα. Τα δικαιολογητικά εγγραφής των αλλοδαπών μαθητών πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα.

Η γιορτή της Μητέρας- Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες!

Ένα δώρο-έκπληξη θέλησαν να κάνουν οι μικροί/ές μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου μας στις μανούλες τους με αφορμή την καθιερωμένη γιορτή της μητέρας, η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο τη 2η Κυριακή του Μάη στην πλειονότητα των δυτικού τύπου κοινωνιών.

Έτσι, τα νηπιάκια του ολοήμερου με την καθοδήγηση της κας Κωνσταντίνας κατασκεύασαν ένα ιδιαίτερο λέυκωμα με τίτλο «Αγαπώ τη μαμά μου…» και (στην τελευταία φωτογραφία) ένα πήλινο μπρελόκ σε δυο σχήματα (καρδούλα-λουλούδι):

natalia P5060037

olohmero  P5060038

natalia1 P5060039

P5060040 P5060041

P5060042 P5060043

P5060044 P5060045

P5060046 P5060047

P5070048

 

Τα νήπια του κλασικού τμήματος με την κα Πέπη κατασκεύασαν ένα χειροποίητο μπουκέτο με χάρτινες τουλίπες σε διάφορα χρώματα και έγραψαν τη λέξη «ΜΗΤΕΡΑ» σε ένα χαρτί με τη βοήθεια ενός ποιήματος:

Για να γράψω, μανούλα, τη λέξη μητέρα,

πήρα το Μ από το ΜΕΛΙ,

το Η από τον ΗΛΙΟ,

το Τ από το ΤΡΑΓΟΥΔΙ,

το Ε από το ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ,

το Ρ από το ΡΟΔΟ

και το Α από την ΑΓΑΠΗ!!!

Με αγάπη, το παιδί σου!!!

Τυλίξαμε το χαρτί με μια κόκκινη κορδελίτσα, κι αφού βγήκαμε φωτογραφίες με την ανθοδέσμη, τις κρύψαμε στις τσάντες για να τις εμφανίσουν σήμερα ως έκπληξη στις ανυποψίαστες μαμάδες!

antonis dimitra

dimitris ismini

nikolas P5040011

P5040012 P5040013

P5050014 P5050015

Επίσης, τα παιδιά σκέφτηκαν και έγραψαν (αριθμημένα) με τη σειρά κάτι που κάνει η μαμά τους γι’ αυτά και φανερώνει ότι τα αγαπά (γλώσσα-μαθηματικά):

P5060033 P5060032

  • φαγητό
  • κέικ
  • γλυκό
  • φιλί
  • αγκαλιά
  • (με πηγαίνει στη) θάλασσα
  • (μου κάνει) μπάνιο
  • τοστ
  • τραγούδι (μου τραγουδά πριν κοιμηθώ)
  • (με) μαλώνει (επειδή με αγαπά και δεν θέλει να πάθω κάτι κακό)
  • μαγειρεύει
  • καμαρώνει (με κοιτά όταν παίζω ήσυχα και χαμογελά και χαίρεται)
  • (μου αγοράζει) παγωτό

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ (ας μην ξεχάσουμε και τις γιαγιάδες, κι εκείνες μανούλες και μάλιστα δυο φορές!) !

Τα νηπιάκια του Αγίου Ματθαίου…

…του κλασικού και του ολοήμερου τμήματος, καθώς και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου μας σας εύχεται ολόψυχα ένα χαρούμενο, αισιόδοξο, δημιουργικό και ελπιδοφόρο Μάη!

Τα νηπιάκια του ολόημερου τμήματος «έπλεξαν» το ατομικό τους στεφάνι με τη βοήθεια της κ. Κωνσταντίνας (μια σύνθεση με χάρτινα πιάτα μιας χρήσεως και χάρτινων λουλουδιών):

P4280031 P4280032

 

Τα νηπιάκια του κλασικού εργάστηκαν σε ομάδες και, αφού ζωγράφισαν το φόντο, έκοψαν λουλούδια από χαρτί και τα κόλλησαν επάνω στο πρωτομαγιάτικο στεφάνι που θα στολίσει την τάξη τους, κι έγραψαν το γνωστό παραδοσιακό τραγουδάκι:

«Λουλούδια ας διαλέξουμε
και ρόδα και κρίνα
κι ελάτε να πλέξουμε
στεφάνια με κείνα
στο Μάη που σήμερα
προβάλλει στη γη

Τ’ αηδόνια συμφώνησαν
της γης αγγελούδια
και βρήκαν και τόνισαν
καινούργια τραγούδια
στο Μάη που σήμερα
προβάλλει στη γη

Η θάλασσα γίνεται
καθρέφτης και πάλι
το κύμα της χύνεται
κι ο Φλοίσβος τον ψάλλει
στο Μάη που σήμερα
προβάλλει στη γη

Χορεύει το πρόβατο
τ’ αρνάκι βελάζει
κι απ’ τον αγκαθόβατο
δροσούλα σταλάζει
στο Μάη που σήμερα
προβάλλει στη γη»

Συνδύασαν έτσι τους εξής τομείς μαθησιακών επιδιώξεων: Μελέτη περιβάλλοντος (αλληλεπίδραση φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος), Γλώσσα (γραφή-ανάγνωση) και Δημιουργία και έκφραση (εικαστικά).

P4280033  stefani

P5020005 telikostefani

Καλό μήνα σε όλους/ες, με όλη μας την αγάπη!

 

Εικαστικά, γλώσσα και μαθηματικά με αφορμή τη θεματική ενότητα της άνοιξης!

Σε ένα πρώτο επίπεδο, έγινε βολιδοσκόπιση των ήδη προϋπαρχουσών γνώσεων των παιδιών για τη λατρεμένη εποχή της άνοιξης. Τι ήξεραν για την άνοιξη; Ήδη πάρα πολλά! Τα νήπια μοιράστηκαν τις ιδέες τους (προφορική επικοινωνία) για τη μέρα που μεγαλώνει, τα λουλούδια που ανθίζουν, τα πουλιά που κελαηδούν, το κλίμα που σιγά σιγά αλλάζει (ζεστότερος καιρός), την εμφάνιση των εντόμων, τα χελιδόνια που μας την φέρνουν (την άνοιξη) και άλλα πολλά!

Κατόπιν, κλήθηκαν να απεικονίσουν εικαστικά (με την τεχνική της τέμπερας, της χαρτοκοπτικής και του κολάζ) τις πλούσιες γνώσεις τους, δουλεύοντας σε μικρο-ομάδες. Παρακάτω, μια σειρά φωτογραφιών από το τελευταίο στάδιο της ομαδικής αυτής εργασίας (η οποία κοσμεί την πόρτα της τάξης μας!):

anoixi  P3110032

P3110033

Παράλληλα, έγιναν γλωσσικές δραστηριότητες, στις οποίες, αφού παρουσιάστηκε στα νήπια το σχετικό εποπτικό υλικό (ταμπέλες ζευγών λέξεων/φωνημάτων με θέμα την άνοιξη από το α ως το ω), κι αφού εξοικειωθήκαμε με το νέο μας υλικό παίζοντας μουσικοκινητικά παιχνίδια, τα παιδιά διάλεξαν την ταμπέλα της αρεσκείας τους, σχημάτισαν προτάσεις που περιείχαν τη λέξη της ταμπέλας και τέλος δουλεύοντας σε ομάδες έγραψαν τις λέξεις της προτίμησής τους και ζωγράφισαν τα αντίστοιχα ανοιξιάτικα θέματα:

glwssanoixi glwssanoixi1

glwssanoixi2

glwssanoixi3

glwssanoixi4

Ακόμη, στη γωνιά των μαθηματικών, και πάλι δουλεύοντας σε μικρο-ομάδες, τα νήπια έπλασαν κεράσια (με πλαστελίνη), τα μοιράστηκαν ισόποσα (έννοια διαίρεσης) και κατόπιν μοίρασαν τα κεράσια τους στα δεντράκια, αποφασίζοντας ποια κερασιά είχε τους περισσότερους καρπούς (έννοιες αριθμών απόλυτων: ίσο με, μικρότερο/μεγαλύτερο από = < > ):

mathanoixi

Πασχαλινές δραστηριότητες του κλασικού τμήματος!

 Χρόνια πολλά και Χριστός Ανέστη σε όλους/ες τους φίλους/ες του νηπιαγωγείου μας!

Κάλλιο αργά παρά ποτέ λέει η προσφιλής παροιμία, και ιδού λοιπόν μερικές από τις δραστηριότητες (τις συσχετιζόμενες με τη θεματική ενότητα του Πάσχα) που πραγματοποιήθηκαν στο κλασικό τμήμα.

Τα νηπιάκια μας μεγαλούργησαν για άλλη μια φορά (οι δραστηριότητες αναφέρονται με τη σειρά που παρατίθενται οι παρακάτω αντίστοιχες φωτογραφίες):

α) το βάψιμο των αβγών με την τεχνική του βρεγμένου γκοφρέ χαρτιού (προέκυψαν υπέροχα και τα παιδιά πραγματικά ενθουσιάστηκαν!),

β) κολάζ-χαρτοκοπτική-ζωγραφική με λαδοπαστέλ για την κατασκευή χάρτινων αυγών-αυγοθηκών,

γ) δωροσακούλες «κοτοπουλάκια» και πασχαλινά καλαθάκια (το δώρο της κυρίας στα νηπιάκια της),

δ) τα τρελο-λαγουδάκια: κάρτες που έφτιαξαν εξ ολοκλήρου τα νήπια, κόβοντας, κολλώντας, ζωγραφίζοντας εντός και γράφοντας μόνα τους τις ευχές τους,

ε) τα «λαζαράκια» μας με αφορμή το έθιμο των καλάντων του Λαζάρου και το ζύμωμα του χαρακτηριστικού αυτού πασχαλινού εδέσματος (κατόπιν ανάγνωσης της σχετικής ιστορίας «Ο Ζυμαρούλης», από το βιβλίο «οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα» των εκδόσεων Μίνωας, το οποίο και ξεκοκκαλίσαμε!), τα οποία ζύμωσαν και έπλεξαν τα νήπια με τα χεράκια τους, με την εναλλακτική μέθοδο του πηλού, καθώς ο χρόνος ήταν περιορισμένος για την παρασκευή βρώσιμων λαζαροκούλουρων (για πληροφορίες σχετικά με το εν λόγω έθιμο πατήστε εδώ),

στ) το βάψιμο των σταμνών ή αλλιώς μπότηδων, οι οποίοι παραδοσιακά και μόνον στο νησί της Κέρκυρας σπάνε το Μεγάλο Σάββατο στις 11 το πρωί, στην «πρώτη Ανάσταση»,

ζ) Ζωγραφική-εικαστική απεικόνιση της πασχαλίτσας (τεχνική με τέμπερα),

η) γραφή-ανάγνωση: η λέξη αβγό/αυγό, με τα πεζά και τα κεφαλαία (με στόχο να κατανοήσουν την έννοια της γραμματοσειράς, του μεγέθους ενός κειμένου και μιας λέξης και τη λειτουργικότητα της γραφής, η οποία προσαρμόζεται ανάλογα με τον διατιθέμενο χώρο).

Voila!

 

P3290085  P3290086

P3290088 P3290090

P3290091 P3290092

P3310106 P3310108

 

P4010003 pasxa minoas

P4010005  P4020009

augo P4010006

 

Πασχαλινές εικαστικές (και όχι μόνο) δημιουργίες στο ολοήμερο τμήμα!

Ορμώμενα με δημιουργικές ιδέες και πάντοτε με την επιμέλεια και εποπτεία της κυρίας Κωνσταντίνας τα νήπια του ολοήμερου τμήματος  μεγαλούργησαν! Κατασκεύασαν αυγοθήκες κοτούλες (με χαρτοκοπτική-κολάζ), πασχαλινές καρτούλες, πασχαλινά καλάθια με πήλινο κεσέ από γιαούρτι και εκφράστικαν δημιουργικά με τις τέμπερες, ζωγραφίζοντας πασχαλινά θέματα:

P3290080  P3290084

P3300093   P3300094

P3290082  P3300105

 

Τέλος, ο πασχαλινός τους μπότης (ένα έθιμο αιώνων που τηρείται με συνέπεια κάθε χρόνο στην Κέρκυρα, το Μεγάλο Σάββατο το πρωί, με την Πρώτη Ανάσταση (στις 11:00 π.μ., για να ξορκίσουμε το κακό και να καλοδεχτούμε το καλό), βαμμένος με τα χεράκια των νηπίων, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, στην καταπληκτική (για καλή μας τύχη) σημερινή λιακάδα!

IMG_20150402_123353IMG_20150402_123402

Όλα αυτά περιέχει η παχαλινή σακούλα τους, δώρο από την κυρία Κωνσταντίνα!

P3290081

Και του χρόνου, να ‘ναι γερά, ώστε να μεγαλουργήσουν, ξανά και ξανά!

έπεται συνέχεια, με τις δημιουργίες του κλασικού τμήματος!

 

Το σχολείο των γραμμάτων: μια εναλλακτική πρόταση για τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μάρτη 1821

Το κλασικό τμήμα φέτος ανέβασε το θεατρικό δρώμενο: «Το σχολείο των γραμμάτων», μέσω του οποίου τα νήπια εξοικειώθηκαν με την έννοια της ειρήνης και του πολέμου, με τη βοήθεια του έμμετρου λόγου, του θεατρικού παιχνιδιού και της μουσικοκινητικής!

Το περιεχόμενο του θεατρικού μιλά για το σχολείο των γραμμάτων και την κυρία Αλφαβήτα, η οποία καλεί τους/τις  μαθητές/τριές της, τα γράμματα, για να γράψουν την πιο υπέροχη λέξη! Κατόπιν καταιγισμού ιδεών από τα νήπια-γράμματα και με τη βοήθεια του περιστεριού, τελικά αποφασίζουν να γράψουν τη λέξη «ειρήνη», και να την αναρτήσουν ψηλά, στον ήλιο, ώστε να εξαλειφθεί κάθε ίχνος πολέμου, για πάντα!

peace

Ακολουθεί το σχετικό θεατρικό:

 αφηγητής

Xίλια καλώς ορίσατε 

σήμερα στη γιορτή μας

Ένα μεγάλο ευχαριστώ 

μέσα από την ψυχή μας.

Θα προσπαθήσουμε πολύ 

να ευχαριστηθείτε

απ’ όσα θα ακούσετε 

απ’ όσα θα δείτε.

Σήμερα παιδιά γιορτάζει 

η πατρίδα μας Ελλάδα 

και παντού το φως σκορπίζει

σαν ακοίμητη λαμπάδα

Το σχολείο στα γιορτινά του

ντύθηκε και καρτερεί

πανηγύρι όλη η χώρα 

και τραγούδια και χοροί.

Μια φορά και έναν καιρό
Άνοιξη ήτανε θαρρώ
στο σχολείο των γραμμάτων
η κυρία Αλφαβήτα
μάζεψε τα γραμματάκια
αλφα, βητα, ητα, θητα.


ΔΑΣΚΑΛΑ:

Όμορφά μου γραμματάκια
ελάτε σας παρακαλώ
συμβούλιο να κάνουμε
έχω κάτι να σας πω!
Ο ήλιος μας το ζήτησε 
να σκεφτούμε όλοι μαζί
και να φτιάξουμε μια λέξη 
την πιο σπουδαία λέξη.
Θα την πάρει λέει μαζί του
να την πάει στον ουρανό
να την δουν, να την χαρούν 
όλοι οι άνθρωποι της γης.

Δασκάλα (β’ μέρος) 
Μήπως να φωνάξουμε

ειρήνης περιστέρι

για να μην δυσκολευτούμε

και τη λέξη που ψάχνουμε

πιο γρήγορα να βρούμε;

ΓΡΑΜΜΑ Α:
Άνοιξη να γράψουμε 
που ανθίζουν τα λουλούδια
έρχονται τα χελιδόνια 
και στο δάσος τα αηδόνια.

Ο ήλιος είναι λαμπερός

κι ο ουρανός πιο καθαρός

την άνοιξη εδώ στη Γη

κάθε μέρα είναι γιορτή!

ΓΡΑΜΜΑ Υ:
Ας γράψουμε υγεία
για όλους τους ανθρώπους 
απ’ το παιδί ως τον παππού
εδώ και σε άλλους τόπους.

Απ’ όλα τα πράγματα στη Γη

είναι το πιο σημαντικό

γιατί η υγεία σαν χαθεί

χάνονται όλα στο λεπτό!

ΓΡΑΜΜΑ Χ:
Χαρά να γράψουμε 
την πιο όμορφη λέξη,
που όλη η γη χαμογελά
και η πλάση τραγουδά

κι όποιος τη λέξη αυτή σκεφτεί

αρχίζει να χαμογελά!

ΓΡΑΜΜΑ Ε:
Δεν θέλω εγώ να γράψουμε 
τη λέξη από Π
θέλω μια λέξη όμορφη
ο πόλεμος για να σβηστεί.
Η ελπίδα μας χαρίζει 
τη χαρά για τη ζωή
στους ανθρώπους δίνει γέλιο 
και ομορφαίνει τη ζωή.

Ελπίδα να γράψουμε παιδιά

και να’χουμε καλή καρδιά!

Γράμμα Σ: 

Η σοφία είναι αυτή

που λείπει απ’τους ανθρώπους

γιατί αν δεν τους έλειπε

θα βρίσκαν άλλους τρόπους

τις διαφορές να λύσουνε

τον πόλεμο να διαλύσουνε!

Σοφία να γράψουμε παιδιά

για να’ρθει πίσω η χαρά!

ΓΡΑΜΜΑ Π: 

Δεν θα γράψουμε ξανά

τη λέξη αυτή από το Πι

που μας φέρνει κλάμματα

θρήνο και καταστροφή

πασχαλιές να γράψουμε

και πύραυλο παγωτό

για όλο το λαό!

ΓΡΑΜΜΑ Ι
Ποτέ μου εγώ δεν ξέχασα
τον ένδοξο αγώνα 
γι’ αυτό είναι γραμμένη εδώ 
η ιστορία να μείνει αιώνια.

Είμαστε τόσο τυχεροί

που εδώ τώρα πια, σ’αυτή τη γη

ο πόλεμος έχει χαθεί

κι ελπίδα υπάρχει ζωντανή



ΓΡΑΜΜΑ Ρ
Ρόδι μου φρούτο κόκκινο 
που στολίζεις τη ρόδιά
και γεμίζεις την ποδιά
φρούτα φθινοπωρινά.

Αυτή είναι καλή ιδέα

του ροδιού η γραφή

καλότυχοι να είμαστε

σε τούτη τη ζωή!



ΓΡΑΜΜΑ Ν
Στο νηπιαγωγείο περνάμε μια χαρά
μαθαίνουμε ποιήματα και πράγματα καλά
και όλα τα παιδάκια 
είμαστε μια αγκαλιά.

ΓΡΑΜΜΑ Η
Ησυχία στο σχολείο 
κάνουν όλα τα παιδιά
για να ακούσουν την κυρία 
όταν τους μιλάει γλυκά.

Είναι όμως και ο ήλιος
που δίνει ζεστασιά
κι όλη τη γη φωτίζει
μόλις βγει χαμογελά
και τη χαρά σκορπίζει.

Δασκάλα
Μήπως να φωνάξουμε

ειρήνης περιστέρι

για να μην δυσκολευτούμε

και τη λέξη που ψάχνουμε

πιο γρήγορα να βρούμε;


ΟΛΟΙ
Περιστέρι της ειρήνης
έλα σε παρακαλούμε
την όμορφη λέξη για να βρούμε!
να τη γράψουμε στον ήλιο
όλοι οι άνθρωποι να δουν 
να τη δουν, να τη χαρούν.


ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ:
Θα’ ρθω να σας βοηθήσω 
με μεγάλη μου χαρά
να διαλέξουμε μαζί 
γράμματα προσεχτικά.

Παίρνω το Ε από την ΕΛΠΙΔΑ
το Ι από την ΙΣΤΟΡΙΑ
το Ρ από το ΡΟΔΙ
το Η από τον ΗΛΙΟ
το Ν από τα ΝΗΠΙΑ
το Η από την ΗΣΥΧΙΑ
Και φτιάχνουμε μια λέξη
την πιο σπουδαία λέξη
Ας τη φωνάξουμε μαζί
σ’ όλο τον κόσμο να ακουστεί.


ΕΙΡΗΝΗ

ΕΙΡΗΝΗ:
Τι όμορφα οι άνθρωποι 
να ζούνε με γαλήνη
πόσο πολύ τους αγαπώ
όλο για εκείνους προσπαθώ 
να έχουνε ΕΙΡΗΝΗ
Ειρήνη είναι ζεστή φωλιά
γεμάτη ολόχαρα πουλιά
ειν’ ήλιος και λουλούδια 
και γέλια και τραγούδια.
Και πιασμένοι χέρι χέρι
στου πολέμου τη φωτιά
φέραμε σ’ όλα τα μέρη
φως, ελπίδα και χαρά.

peace (1)

Σημείωση:το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου πνευματικά ανήκει σε άλλο δημιουργό κι όχι στη νηπιαγωγό του κλασικού τμήματος! Παρακαλείται όποιος γνωρίζει το συγγραφέα να επικοινωνήσει στο mail του νηπιαγωγείου: mail@nip-ag-matth.ker.sch.gr, ώστε να συμπεριληφθεί στην ανάρτηση!

Άλλη μια σειρά από πραγματικά υπέροχες εικαστικές δημιουργίες…

…από τα νήπια του ολοήμερου τμήματος και την κα Κωνσταντίνα μας!

P3090010

με αφορμή την ημέρα κατά της σχολικής βίας (6η Μάρτη),

P3090012

ένα κολλάζ με θέμα την επικείμενη άνοιξη,

P3090013

χελιδονάκια με έτοιμες τις φωλίτσες τους (με φιδέ και χαρτοκοπτική!),

P3090015

μαργαριτούλες στα γλαστράκια τους (με φίλτρα του καφέ και διάφορα είδη χαρτιού!),

P3090016

και όμορφες ανθισμένες αμυγδαλιές (τέμπερα-φελός)!

Τα Νηπιαγωγάκια του Αγίου Ματθαίου δικτυώνονται!

download (6)

Χάρη στην άριστη συνεργασία που έχει το νηπιαγωγείο μας με το συστεγαζόμενο Δημοτικό Σχολείο και το διευθυντή του κο Μαγουλά Βασίλη, ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα κινητοποιήθηκε τεχνικός ώστε να μετατραπεί η σύνδεση στο ίντερνετ από ενσύρματη σε ασύρματη. Με WIFI πλέον λοιπόν εξοπλισμένες αμφότερες οι αίθουσες διδασκαλίας μας! Τον ευχαριστούμε πολύ για την ανταπόκριση!

Οι νέες αυτές δυνατότητες θα επιτρέψουν περαιτέρω τη χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία, θα διευκολύνουν τις νηπιαγωγούς στην υλοποίηση των δραστηριοτήτων τους και ακόμη θα διευκολύνουν τη συμμετοχή του νηπιαγωγείου (κλασικό τμήμα) στην ευρωπαϊκή κοινότητα “Open Discovery Space”, στην οποία συμμετέχουν σχολεία όλων των βαθμίδων (προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση) από όλη την Ευρώπη, ανταλλάσσοντας παιδαγωγικές κι εκπαιδευτικές ιδέες και καινοτόμες πρακτικές και μεθόδους μάθησης που αξιοποιούν τις ΤΠΕ στη σχολική τάξη!