ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ – ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΚΦΟΡΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ!

ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δραστηριότητες που μπορούν να βοηθήσουν τα
παιδιά μας να αναπτύξουν δεξιότητες στον
προφορικό τους λόγο


•Εμπλουτισμός λεξιλογίου
•Κατανόηση εννοιών
•Καλύτερη εκφορά λόγου

1. Βρίσκουμε 5 πράγματα που έχουν το ίδιο χρώμα
Ψάχνουμε με τα παιδιά στο χώρο που βρισκόμαστε να
βρούμε 5 αντικείμενα που έχουν το ίδιο χρώμα.
Αποφασίζουμε πρώτα το χρώμα και στη συνέχεια το
παιδί μας αναφέρει αντικείμενα από το χρώμα αυτό.
Αν το επιθυμεί μπορούμε να το επαναλάβουμε και με
άλλα χρώματα.

2. Έλα να μιλήσουμε για τα ζώα
Έννοιες μικρό και μεγάλο. Αν τα παιδιά δεν μπορούν
να φανταστούν μπορούμε να τα βοηθήσουμε με
εικόνες

3. Παιχνίδια με τον καθρέφτη
Κάνουμε γκριμάτσες στον καθρέφτη ( έτσι βοηθάμε
ώστε η περιοχή γύρω από το στόμα να γίνει πιο
ελκυστική, με αποτέλεσμα να εκφέρει λέξεις
καλύτερα και πιο εύκολα)!

4. Μίλησέ μου για τη μέρα σου! Χρησιμοποίησε τις λέξεις:
αρχή μετά, τέλος
Μέσα από την εξιστόρηση της μέρας το παιδί προσπαθεί
να τοποθετήσει τα γεγονότα με χρονολογική σειρά!!
Αν δυσκολεύεται το βοηθάμε να καταλάβει τη
χρονολογική σειρά λέγοντας τι συνέβη πρώτο,
δεύτερο τρίτο κ.τ.λ.

5. Έλα να βρούμε λέξεις που αρχίζουν από κάθε γράμμα
της αλφαβήτου!!
Ξεκινάμε με τα φωνήεντα που είναι πιο εύκολα στη
διάκριση και δεν ξεχνάμε να αναφερόμαστε στα
γράμματα φωνολογικά ‘α’ ‘β’ και όχι άλφα και βήτα!

 

6.  Διαλέγουμε ένα καινούριο βιβλίο!! Τι θα γίνει
άραγε στο τέλος: πες μου τις ιδέες σου!!
Διαβάζουμε μια καινούρια ιστορία αλλά δεν
αποκαλύπτουμε το τέλος της στο παιδί, περιμένουμε να
μας πει εκείνο πως νομίζει ότι θα τελειώσει ή πως θα
ήθελε να τελειώσει!

7. Κοίταξε έξω από το παράθυρο και πες μου τι
βλέπεις…
Στόχος: να αναπτύξει το παιδί τον προφορικό του λόγο
και με τον καιρό να παρατηρήσουμε τη βελτίωση του
λόγου του, την περιγραφική του ικανότητα αλλά και το
λεξιλόγιό του

 

8. Ας ξαπλώσουμε στο σκοτάδι και ας ακούσουμε
προσεκτικά! Τι ακούς;
Στόχος: ανάπτυξη προφορικού λόγου, εξοικείωση με το
σκοτάδι και τους ήχους του! Επίσης είναι μια
δραστηριότητα που θα μας δείξει τη φαντασία του
παιδιού μας αλλά και πιθανώς πράγματα που το
τρομάζουν!

9. ‘Ελα να στριφογυρίσουμε τη γλώσσα μας!
Παιχνίδι που βοηθά στην άρθρωση!! Στριφογυρίζουμε
τη γλώσσα μας με διάφορους και διαφορετικούς
τρόπους!

10. ‘Ελα να βρούμε λέξεις που αρχίζουν από την ίδια
φωνούλα!
Βρίσκουμε λέξεις από διαφορετικές φωνούλες που
μπορεί να είναι ένα γράμμα ή και μια συλλαβή!

11. Θα σου πω κάτι αστείο σήμερα που μου συνέβη
σήμερα! Πες μου και συ κάτι αστείο που σου
συνέβη στο σχολείο!!
Στόχος: ανάπτυξη προφορικού λόγου και ταυτόχρονα
μοιραζόμαστε εμπειρίες με το παιδί μας!

 

12. Έλα να βρούμε ομοιοκατάληκτες λέξεις! Σου
λέω μήλο, μου λες ξύλο, σου λέω….
Δραστηριότητα που αρέσει πολύ στα παιδιά!!
Μπορούμε να παίζουμε πολλές φορές τη μέρα αν
τους αρέσει ακόμα και μέσα στο αυτοκίνητο!

13. Την ώρα του μπάνιου θα μου πεις τι όργανα
έχεις στο σώμα σου.
Από τις πιο απλές δραστηριότητες που μπορούμε να
κάνουμε. Στην αρχή το κάνουμε εμείς, τους
απαριθμούμε τα όργανα του σώματός μας και όσο
αναπτύσσουν προφορικό λόγο το κάνουν τα ίδια!

14. Τι βρίσκεται πάνω, κάτω, ανάμεσα, μέσα, έξω
στο δωμάτιο;
Προσδιορισμός χώρου. Στην αρχή βοηθάμε λέγοντας
παραδείγματα και στην συνέχεια το παιδί το κάνει
μόνο του!

15. Κούνα τη γλώσσα σου πάνω κάτω από άκρη σε
άκρη 10 φορές!
Δραστηριότητα που φέρνει γέλιο και βοηθάει στην
άρθρωση!

16. Ας μασήσουμε από μια μεγάλη τσίχλα! Όποιος
κάνει τη μεγαλύτερη φούσκα κερδίζει!!
Ενδυνάμωση στοματικής κοιλότητας και κατ επέκταση
αρθρώνει καλύτερα! Διασκεδάζουν πολύ καθώς τη
θεωρούν πολύ αστεία!

17. Έλα να βρούμε πράγματα που είναι αντίθετα
μεταξύ τους! Ας βρούμε τις ομοιότητες και τις
διαφορές!
Ανάπτυξη προφορικού λόγου και κατανόηση εννοιών
ίδιο και διαφορετικό. Επίσης βοηθάει τα παιδιά στην
ανάπτυξη του περιγραφικού λόγου!

18. Ας γλωσσέψουμε… τη μπέρδα μας… ας πούμε
γλωσσοδέτες
Τα παιδιά βρίσκουν πολύ διασκεδαστικούς τους
γλωσσοδέτες. Λέμε όσους περισσότερους μπορούμε.

19. Εξερεύνησε το στόμα σου και τη γλώσσα σου
με την οδοντόβουρτσα!!!
Την ώρα που πλένουμε τα δόντια μας βλέπουμε τα
ούλα, τη γλώσσα, τα μάγουλα εσωτερικά και τα δόντια.
Έτσι το παιδί αποκτά καλύτερη αίσθηση του τι όργανο
χρησιμοποιούμε κάθε φορά ώστε να αρθρώσουμε μια
λέξη!

20. Που ακουμπάει η γλώσσα σου όταν λες τις
φωνούλες κ, φ, λ, θ;
Δραστηριότητα που βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν
πως εκφέρεται το κάθε γράμμα.

21. Ζωγράφισέ μου κάτι και πες μου τι ακριβώς
έκανες για να δημιουργήσεις την υπέροχη ζωγραφιά
σου!
Παραγωγή προφορικού λόγου αλλά και περιγραφής
χρονικής ακολουθίας πράξεων αλλά και σκέψης του
πως δημιούργησε το κάθε τι!

22. Ας πάμε μια βόλτα και ας περιγράψουμε αυτά
που θα δούμε γύρω μας!
Παραγωγή προφορικού λόγου, περιγραφής και
ανάπτυξης λεξιλογίου! Ταυτόχρονα κάνουμε βόλτα
μαζί του, περνάμε το χρόνο μαζί του και διασφαλίζουμε
μια πιο υγιή σχέση μεταξύ μας!

23. Θέλεις να δοκιμάσουμε να μάθουμε μια
φωνούλα μαζί που σε δυσκολεύει:
Εννοείται θα πρέπει να θέλει το παιδί, οπότε το
βοηθάμε να την αρθρώσει.

24. Ψάξε στο δωμάτιο 5 αντικείμενα που αρχίζουν
από την ίδια φωνούλα!
Ανάπτυξη παρατηρητικότητας και ταυτόχρονα
προσπαθεί να βρει αντικείμενα που να αρχίζουν από
την ίδια φωνούλα!

25. Έλα να φτιάξουμε το δικό μας ποίημα!!
Αφού έχουμε παίξει με τις ομοιοκαταληκτικές λέξεις
μπορούμε να δοκιμάσουμε να φτιάξουμε το δικό μας
ποίημα! Μπορεί να είναι αστείο ή ακόμα να μην βγάζει
και κανένα νόημα!

26. Ας παίξουμε με τον καθρέφτη! Ας κάνουμε πως
είμαστε χαρούμενοι, λυπημένοι, θυμωμένοι, κ.α.
Ενδυνάμωση των μυών του προσώπου που χρειάζονται
για την εκφορά του λόγου και φερνόμαστε σε επαφή με
τα συναισθήματά μας!

27.  Θα σε ρωτήσω 5 ερωτήσεις που αρχίζουν με
το Ποιος, Που, Πότε, Πως, και Γιατί! Μπορείς να
μου απαντήσεις;
Τα παιδιά κατανοούν τη διαφορά ανάμεσα στις
διάφορες λέξεις που χρησιμοποιούμε όταν ρωτάμε
κάτι. Σταδιακά μαθαίνουν να μην τις συγχέουν και να
απαντάνε σωστά στο κάθε τι.

28.  Ας μαγειρέψουμε το αγαπημένο σου φαγητό!
Όσο θα το μαγειρεύουμε θα μου λες τι υλικά
χρησιμοποιώ και τι πρέπει να κάνω!
Τα παιδιά θέλουν να εμπλέκονται από νωρίς σε
μαγειρικές δραστηριότητες και το διασκεδάζουν. Μέσα
από αυτό εκφράζονται προφορικά, περιγράφουν,
εμπλουτίζουν λεξιλόγιο και μετρούν ποσότητες!! Όλα
αυτά ενώ εμείς μαγειρεύουμε!

29. Ας πάμε βόλτα και ας περιγράψουμε αυτά που
ακούμε
Ανάπτυξη εκτός από τον προφορικό λόγο και την
ακουστική παρατηρητικότητα και τη φαντασία.

30.  Θέλεις να φτιάξουμε μια χειροτεχνία μαζί; Θα
μου λες τι να κάνω!
Δημιουργούμε μαζί, περνάμε χρόνο μαζί κάνοντας κάτι
δημιουργικό και όμορφο και ταυτόχρονα το παιδί
αναπτύσσει τον προφορικό του λόγο!

Αφήστε μια απάντηση