ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Α΄ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ 2020-2021

Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου.

Νηπιαγωγείο Αγκαθιάς.

Α΄ Τρίμηνο: 14/9/2020 έως 10/12/2020

Ο προγραμματισμός των εκπαιδευτικών δράσεων μπορεί να τροποποιείται ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Ωστόσο ο βασικός σκοπός μας το α΄τρίμηνο είναι η δημιουργία κλίματος χαράς, ασφάλειας και αποδοχής μέσα στη σχολική τάξη στο γενικότερο πλαίσιο της κοινωνικοποίησης και της ανάπτυξης δεξιοτήτων και ικανοτήτων των μικρών παιδιών.

1η Εβδομάδα (14/9/2020 – 18/9/2020)

Δραστηριότητες Γνωριμίας και Προσαρμογής

  • Παιχνίδια γνωριμίας….
  • Εξοικείωση παιδιών με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα (εναλλαγή ελεύθερων κι οργανωμένων δραστηριοτήτων, ώρα φαγητού, διάλειμμα), τους χώρους της τάξης & του σχολείου (γωνιές, τουαλέτες, αυλή κτλ.) και με τον τρόπο λειτουργίας τους.
  • Ενημέρωση κι ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με την πανδημία COVID-19 – Εκμάθηση των κανόνων υγιεινής και των μέτρων ατομικής προστασίας (αποστάσεις, πλύσιμο χεριών, ατομική χρήση υλικών) – εκπαίδευση στη σωστή χρήση μάσκας προστασίας
  • Εισαγωγή στους κανόνες και τις “ρουτίνες” της τάξης (τακτοποίηση υλικών, συγκέντρωση στην “παρεούλα”, ημερολόγιο και καιρός κτλ.)
  • Ανάγνωση παραμυθιών σχετικών με τις πρώτες μέρες στο σχολείο
  • Εκμάθηση τραγουδιών για το νηπιαγωγείο.
  • Η πρώτη μου ζωγραφιά

 

2η Εβδομάδα (21/9/2020 – 25/9/2020)

Σας παρουσιάζω τον εαυτό μου!!!

  • Εξοικείωση παιδιών με το όνομά τους (αναγνώριση και γραφή) μέσα από παιχνίδια και κατασκευές.
  • Αυτοπαρουσιάσεις παιδιών (μιλάω για τον εαυτό μου)
  • «Το πορτρέτο μου»: εικαστική απόδοση

 

Οι κανόνες τη τάξη μας και της αυλής μας.

  • Οι κανόνες της τάξης μας: καταγραφή μετά από συζήτηση και κοινές αποφάσεις της ολομέλειας – σταδιακή συμπλήρωση βάσει περιστατικών που προκύπτουν (π.χ. διαμάχη παιδιών, μη τακτοποίηση υλικών)
  • Επεξεργασία σχετικών παραμυθιών

 

3η Εβδομάδα (28/9/2020 – 2/10/2020)

Εγώ και η οικογένειά μου!!!

  • Προσωπικές εμπειρίες παιδιών: παρουσίαση μελών οικογένειας, αναφορά σε οικογενειακές συνήθειες, αγαπημένες δραστηριότητες, συναισθήματα

Μιλώ για τον παππού και τη γιαγιά μου (παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας). Κατασκευή δώρου.

  • Επεξεργασία σχετικών παραμυθιών
  • Γνωριμία με πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με την οικογένεια
  • Εικαστική έκφραση

 

 

1η Εβδομάδα (5/9/2020 – 9/10/2020)

Εγώ και το αγαπημένο μου ζωάκι!!!

  • Προσωπικές εμπειρίες παιδιών: κατοικίδια και ζώα της φάρμας.
  • Αναζήτηση πληροφοριών για κατοικίδια ζώα και ζώα της φάρμας με βάση τα ενδιαφέροντα των παιδιών (διαδίκτυο, βιβλία)
  • Έρευνα στο σπίτι: λήψη φωτογραφιών, καταγραφή πληροφοριών, απόδοση με ζωγραφική ζώων που έχουν τα παιδιά στο άμεσο περιβάλλον τους – Παρουσίαση έρευνας στην τάξη – Δημιουργία σχετικού πίνακα στη γωνιά της μελέτης
  • Περιγράφουν τα συναισθήματα που νιώθουν για τα ζωάκια τους. Πίνακας αναφοράς.
  • Διαθεματικές δραστηριότητες (Γλωσσικά, μαθηματικά, μουσικοκινητικά παιχνίδια – τραγούδια – εικαστική έκφραση, πίνακες ζωγραφικής)
  • Ανάγνωση σχετικών παραμυθιών, και εικαστική έκφραση των παιδιών.
  • Σχετικά τραγουδάκια!!!!

 

2η Εβδομάδα (12/10/2020- 16/10/2020)

Φθινόπωρο

  • Γνωριμία με τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου: καιρός, αγροτικές εργασίες, συνήθειες, χρώματα, φυλλοβόλα δέντρα, αποδημητικά πουλιά
  • Το φθινόπωρο μέσα από παραμύθια, ποιήματα, τραγούδια, μουσικά έργα, πίνακες ζωγραφικής.
  • Δημιουργική έκφραση μέσα από εικαστικά έργα και μουσικοκινητικά παιχνίδια με θέμα το φθινόπωρο
  • Τα χρώματα του Φθινοπώρου!!!

3η Εβδομάδα (19/10/2020- 26/10/2020)

Η πατρίδα γιορτάζει (28η Οκτωβρίου) / Πόλεμος & Ειρήνη

  • Αναφορά στα ιστορικά γεγονότα κι επεξεργασία σχετικού εποπτικού υλικού (φωτογραφίες, βίντεο, μουσική, πίνακες ζωγραφικής)
  • Προβληματισμός για τα δεινά του Πολέμου και τα αγαθά της Ειρήνης
  • Έκφραση σκέψεων, συναισθημάτων και προβληματισμών
  • Εικαστικές δημιουργίες
  • Η ελληνική σημαία ως εθνικό σύμβολο
  • Προετοιμασία σχολικής γιορτής – ποιήματα & τραγούδια

1η Εβδομάδα (29/10/2020- 6/11/2020)

Χρώματα & Σχήματα

  • Γνωριμία με τα βασικά χρώματα, τις μίξεις και τις διαβαθμίσεις αυτών
  • Χρώματα & Συναισθήματα
  • Γνωριμία με τα βασικά σχήματα – σύνδεση με επίπεδα αντικείμενα
  • Πίνακες ζωγραφικής με σχήματα – αναπαραγωγή
  • Συνθέσεις με σχήματα (κολάζ, τάνγκραμ)

2η Εβδομάδα (9/11/2020 – 13/11/2020)

Συναισθήματα

  • Αναγνώριση κι έκφραση συναισθημάτων, σύνδεση με καθημερινές καταστάσεις, βιώματα παιδιών
  • Τρόποι διαχείρισης και ρύθμισης αρνητικών συναισθημάτων (λύπη, θυμός)
  • Σχετικοί πίνακες αναφοράς.
  • Εικαστική έκφραση με διάφορες τεχνικές.
  • Σχετικά παραμύθια και τραγούδια.
  • Αναγνώριση και κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων – ενσυναίσθηση

Τα συναισθήματα στην τέχνη (ζωγραφική, μουσική, χορός, λογοτεχνία)

 

3η Εβδομάδα (16/11/2020 – 20/11/2020)

Η Επέτειος του Πολυτεχνείου

  • Αναφορά στα ιστορικά γεγονότα, συζήτηση και προβληματισμοί
  • «Ντενεκεδούπολη» (Φακίνου): κουκλοθέατρο
  • Εικαστικές κατασκευές και τραγούδια για το Πολυτεχνείο
  • Εκλογές στην τάξη
  • Ετοιμάζουμε την υποδοχή του διατροφολόγου (ερωτηματολόγιο, ζωγραφιές…)

 

4η Εβδομάδα (23/11/2020- 27/11/2020)

Το σώμα μου και οι 5 αισθήσεις.

  • Γνωριμία με το σώμα τους. Εμπειρίες παιδιών
  • Κανόνες καθαριότητας και υγείας – δημιουργία αφίσας
  • Γνωριμία με τις 5 αισθήσεις.
  • Σχετικά παραμύθια και τραγούδια
  • Πίνακας αναφοράς.
  • Πειράματα (αισθήσεις)
  • Σχετικοί γρίφοι.

 

 1η Εβδομάδα (30/11/2020 – 4/12/2020)

Διατροφή!!!

  • Ενημέρωση, συζήτηση, προβληματισμός, ευαισθητοποίηση μέσα από επεξεργασία εποπτικού υλικού και παραμυθιών
  • Αναφορά από τα παιδιά στις δικές τους διατροφικές συνήθειες (ζωγραφική)
  • Δημιουργία αφίσας με οδηγίες για σωστή διατροφή και υγεία ευαισθητοποίηση των γονέων.
  • Διαθεματική προσέγγιση…
  • Βιταμίνες

 2η Εβδομάδα (7/12/2020 – 11/12/2020)

Άσκηση και υγεία.

  • Γνωρίζουν την αξία της γυμναστικής μέσα από σχετικά παραμύθια…
  • Μαθαίνουμε ομαδικά παιχνίδια.
  • Συναισθήματα που νιώθουμε όταν παίζουμε.
  • Η κάθε ομάδα μας παρουσιάζει κι ένα ομαδικό παιχνίδι που της άρεσε.
  • Ψηφίζουμε το αγαπημένο μας παιχνίδι.
  • Γράφουμε το μήνυμα προς το δημοτικό σχολείο και προετοιμαζόμαστε για την επίσκεψη.