Επαναχρησιμοποίηση υλικών για κατασκευές

Όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους χρησιμοποιούσαμε ανακυκλώσιμα υλικά για τις κατασκευές μας: Χαρτόκουτα, περισσεύματα από το χαρτί Α4, ρολά υγείας, ρολά κουζίνας κ.λ.π. Όπως και η πίστα μας για το διαγωνισμό ρομποτικής: Μεσόγειος πηγή ζωής και πολιτισμού. Δημιουργήσαμε επίσης  ανακυκλωμένο χαρτί.

Ενδεικτικές κατασκευές:

Screenshot 33 6 Screenshot 38 3

DSCN4077 DSCN5787

   DSCN4256 DSCN4259

DSCN4703 DSCN4709

DSCN4845 DSCN4893

 DSCN5260 DSCN5263

DSCN5605 DSCN5609 1

DSCN6707DSCN7861

DSCN7800   DSCN7999

 

DSCN6068 DSCN6908

collage 2024 02 24T213444.485 DSCN5632

collage 2024 02 29T200615.093 1collage 2024 02 29T201809.269 1

collage 93 1

Το νερό

Το νερό στο σχολείο μας δεν έχει συνεχή ροή. Έρχεται λίγη ώρα κάθε μέρα. Έχουμε μια πλαστική δεξαμενή νερού και γεμίζει όταν έρχεται. Δεν είναι πόσιμο. Το χρησιμοποιούμε στην τουαλέτα και για να πλένουν τα χέρια τους τα παιδιά.Τα παιδιά φέρνουν μαζί τους νερό σε παγουρίνο. Σε συνεργασία με το Δήμο Ζακύνθου τοποθετήθηκε φλοτέρ στη δεξαμενή νερού, γιατί όταν γέμιζε έτρεχε το νερό και αλλάξαμε τη βρύση που έσταζε. Την παγκόσμια ημέρα νερού δημιουργήσαμε αφίσα με μικρές πράξεις που μπορούμε να κάνουμε για να προστατέψουμε το νερό.

DSCN7975 collage 82

Πειράματα με το νερό

 DSCN7524 DSCN7551

Μαθαίνω για το Δάσος

Το δασικό οικοσύστημα

Φέραμε στην τάξη κλαδιά από δέντρα του Δάσους, τα παρατηρήσαμε, μάθαμε τα ονόματά τους, γνωρίσαμε και τα ζώα του Δάσους, δημιουργήσαμε μακέτα και το ζωγραφίσαμε.

DSCN6739 collage 57

collage 58 DSCN6801

collage 2024 06 08T190224.781  DSCN6893

Παίξαμε παιχνίδια στην αυλή, μιμηθήκαμε τα ζώα του Δάσους και ζωγραφίσαμε στην καινούργια μας υπαίθρια τάξη.

collage 61 1  collage 62 1

Τα δώρα του Δάσους

Από βιβλία που διαβάσαμε και από βίντεο που είδαμε, μάθαμε τι μας προσφέρει το Δάσος: Οξυγόνο, ομορφιά, σπίτι για τα πουλιά και τα ζώα, καρπούς, ξύλα, βότανα, συγκρατεί το νερό της βροχής κ.λ.π.  Όλα αυτά τα δώρα πρέπει εμείς να τα διαφυλάξουμε.

collage 69  DSCN7490

Γνωρίσαμε τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το Δάσος

collage 63  DSCN7194

collage 65

Εστιάσαμε στον κίνδυνο που αντιμετωπίζει το Δάσος από τη φωτιά. Διαβάσαμε το βιβλίο “Το Δάσος της αγάπης” της Αριάδνης Ευαγγελοπούλου. Στο βιβλίο για να σωθούν τα ζώα και να περάσουν στην απέναντι πλευρά του ποταμού βοήθησε το ουράνιο τόξο που άπλωσε τα χρώματά του, ανέβηκαν τα ζωάκια και πέρασαν απέναντι. Εμείς κάναμε το παρακάτω πείραμα, με δυο ποτηράκια νερό, χαρτί κουζίνας και μαρκαδόρους. Βοηθήσαμε το ουράνιο τόξο να απλώσει τα χρώματά του και να σώσει τα ζωάκια.

collage 66  collage 67

Screenshot 25

Τα παιδιά ζωγράφισαν τρόπους προστασίας του Δάσους από τη φωτιά

collage 64

Πως θα προστατέψουμε τα Δάση μας; Δημιουργήσαμε Δασοοικοκώδικα, κανόνες προστασίας του Δάσους που καλό είναι να τηρούμε για να είναι η Γη μας πράσινη.

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΔΑΣΗ 1

 Τα παιδιά φύτεψαν ένα δέντρο στην αυλή του σχολείου μας και την Παγκόσμια ημέρα Δάσους(21 Μαρτίου), δημιούργησαν αφίσα  για να του δείξουν την αγάπη τους.

collage 60 collage 59

DSCN7656

Εικόνες από την εκπαιδευτική μας επίσκεψη στο λόφο Στράνη

collage 2024 06 08T003540.374  collage 2024 06 08T004503.034

Εξοικονόμηση χαρτιού

Έχουμε μειώσει κατά πολύ το χαρτί Α4 και τις φωτοτυπίες. Τα παιδιά ζωγραφίζουν και από τις δυο πλευρές του χαρτιού όταν το χρησιμοποιούν. Αξιοποιούμε και τις δυο πλευρές από τα χαρτόνια για τις αφίσες μας. Έχουμε εμπλουτίσει το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου με αρκετές βιωματικές δράσεις, καινοτόμα προγράμματα ΣΤΕΜ και δραστηριότητες που ξεφεύγουν από τον παραδοσιακό τρόπο απασχόλησης με τις φωτοτυπίες. Δημιουργούμε επίσης ανακυκλωμένο χαρτί.

Screenshot 12 1 Screenshot 13

Screenshot 28 1 Screenshot 27 1

Screenshot 29 1 collage 93

Ανακύκλωση

Στο Νηπιαγωγείο μας κάνουμε ανακύκλωση, διαθέτουμε μπλε κάδο και κάδο ανακύκλωσης μπαταριών. Μαζεύουμε επίσης τα πλαστικά καπάκια και τα δίνουμε για αγορά αναπηρικών αμαξιδίων. Τα υλικά του κάδου ανακύκλωσης τα μαζεύει  ο Δήμος.

collage 2024 06 27T232604.978 Screenshot 35

EU Code Week School Label

Στο σχολείο μας απονεμήθηκε η ετικέτα EU Code Week School 2024-26 για τις δραστηριότητες προγραμματισμού και κωδικοποίησης που έχει εντάξει στο πρόγραμμά του. Ευχαριστούμε πολύ!!!
Dear Georgia,
Congratulations!
We are excited to announce that your school has been selected to get the “EU Code Week School Label” for the period 2024-2026! Thank you for your application and all the hard work you have put in to bring EU Code Week to your school and motivate students to discover the power and beauty of programming and coding.

 

Γιορτή της μητέρας 2024

collage 2024 05 20T233047.673

ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΗ ΜΑΜΑ
 
Τη μαμά μου με χαρά
βάλθηκα να ζωγραφίσω
όμως κάτι με κρατά
και διστάζω ν’ αρχινήσω.
Πως να κάνω τα μαλλιά
σαν λιβάδι ανθισμένο
τη γλυκιά της τη ματιά
πέλαγο γαληνεμένο.
Κάστρα πύργου έχει για χέρια
που τους δράκους σταματάνε
μέλι, μέλισσας τα χείλη
με γλυκόλογα μιλάνε.
Στου χαρτιού τη μέση απλώνω
μια πολύχρωμη καρδούλα
όπως ξέρω μέσα γράφω
Σ ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ ΜΑΝΟΥΛΑ.
 
Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη
Επεξεργαστήκαμε το ποίημα “Ζωγραφίζω τη μαμά” της Ιωάννας Κυρίτση Τζιώτη. Αποτύπωσαν στο χαρτί το ποίημα, το ηχογραφήσαμε και δημιουργήσαμε ένα βίντεο για τις μανούλες μας.
DSCN7164 DSCN7165
Τα νήπια ζωγράφισαν το πορτρέτο της μαμάς τους χρησιμοποιώντας λαδοπαστέλ, μαρκαδόρους και νερομπογιές.
DSCN7155
Δημιουργήσαμε και τις παρακάτω κατασκευές. Ένα λουλούδι για τη μαμά και ένα καδράκι – ιδέα από το διαδίκτυο που την τροποποιήσαμε.
Δείτε το βίντεο που δημιουργήσαμε:

 

Παιδαγωγική Φρενέ-Μικρά Βιβλία

Μικρά βιβλία δημιούργησαν οι μαθητές μας ομαδικά ή ατομικά για διάφορα θέματα. Στον κάδο της Ανακύκλωσης βρήκαμε μια χάρτινη ραφιέρα, Τη βάψαμε κι έγινε η βιβλιοθήκη των Μικρών βιβλίων. Μπορούσαν να εκθέτουν εκεί τα βιβλία τους και να τα διαβάζουν την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων.

  DSCN4157  DSCN4115

DSCN4150 DSCN4149

DSCN4693 DSCN4694

 

Παιδαγωγική Φρενέ-Μαθητικό συμβούλιο.

“Τα μαθητικά συμβούλια έχουν καθοριστικό ρόλο στην οργάνωση της σχολικής κοινοτικής ζωής και στις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της.
Τα μαθητικά συμβούλια γίνονται κάθε Εβδομάδα. Εδώ γίνεται συλλογική διαχείριση των σχέσεων ή και των συγκρούσεων της τάξης, διαμορφώνονται και εξελίσσονται οι κανονισμοί της τάξης, οι διάφορες υπευθυνότητες, αποφασίζονται οι συλλογικές δράσεις και ελέγχεται η πρόοδός τους σύμφωνα με τα πλάνα εργασίας. Τα μαθητικά συμβούλια εδώ δεν αποβλέπουν απλά στην επιβολή της τάξης για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, αλλά υπηρετώντας τις αρχές του διαλόγου, της αλληλοκατανόησης, του αλληλοσεβασμού και της δικαιοσύνης, στοχεύουν στην καλλιέργεια της πολιτειότητας, της ειρήνης και της δημοκρατίας στην πράξη”.(Σκασιαρχείο)

collage 81

Το Μαθητικό συμβούλιο του σχολείου μας γίνονταν κάθε Παρασκευή. Σε μια γωνιά της τάξης είχαμε μόνιμα έναν πίνακα με τρεις στήλες. Έχω ένα παράπονο (ζωγράφιζαν τα παράπονα που είχαν για να τα συζητήσουμε),έχω μια ιδέα(κάτι που ήθελαν να προτείνουν), οι αποφάσεις μας(οι αποφάσεις που έπαιρναν μετά από τη συζήτηση) και μπράβο(έδιναν μπράβο σε κάποιο παιδί για κάποια πράξη που έκανε). Πριν ξεκινήσουμε τους διάβαζα δυνατά τους κανόνες. Τα παιδιά που ήθελαν να μιλήσουν έγραφαν το πρωί το όνομά τους και ζωγράφιζαν το παράπονό τους. Το συμβούλιο είχε γραμματέα (τη Νηπιαγωγό), ένα παιδί ήταν φύλακας του χρόνου(κλεψύδρα), ένα φύλακας του λόγου (έδινε το λόγο) και υπήρχε και το αντικείμενο του λόγου(το αρκουδάκι). Τηρούσαμε και βιβλίο πρακτικών. Όσο μιλούσαν τα παιδιά η Νηπιαγωγός έγραφε στο πρακτικό.