Από που παίρνει ενέργεια η τάξη μας; Πως ανάβει το φως, ο Υπολογιστής κ.λ.π. Παρατηρήσαμε και φωτογραφίσαμε το δρόμο της ενέργειας από την κολώνα της ΔΕΗ μέχρι το φως που μας δίνουν οι λάμπες στην τάξη μας. Και από που έρχεται η ενέργεια στην κολώνα και στη συνέχεια στο σχολείο μας; Μέσα από βίντεο και καρτέλες από το υλικό της WWF μάθαμε για το λιγνίτη, το λιγνιτωρυχείο και το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας.
Τα παιδιά σειροθέτησαν το δρόμο της ενέργειας
Η ενέργεια που παίρνουμε από το λιγνίτη μάθαμε ότι μόνο κακό κάνει στη Γη. Όπως και οι ρύποι των αυτοκινήτων, οι ηλεκτρικές συσκευές του σπιτιού, η αποψίλωση των δασών. Γνωρίσαμε το φαινόμενο του θερμοκηπίου και μάθαμε για την αύξηση της θερμοκρασίας της Γης και τις επιπτώσεις που έχει στη Γη.
Για να κατανοήσουν τα παιδιά πώς η αύξηση των αερίων του θερμοκηπίου, συντελεί στην κλιματική αλλαγή, παίξαμε ένα παιχνίδι:
Η Νηπιαγωγός έχει το ρόλο του ήλιου και ρίχνει στη «Γη» µπάλες χαρτιού που αντιπροσωπεύουν τις ακτίνες του ήλιου.
Τα παιδιά που αποτελούν τη Γη πετάνε τις µπάλες έξω από τον κύκλο, ενώ τα παιδιά που αντιπροσωπεύουν τα αέρια του θερµοκηπίου προσπαθούν να αποκρούσουν τις «ακτίνες» και να τις ξαναστείλουν πίσω στη Γη.
Ο πρώτος γύρος του παιχνιδιού τελειώνει (γρήγορα) όταν όλες οι «ακτίνες» βγουν εκτός κύκλου.
Στους επόµενους γύρους µειώνουμε σταδιακά τα παιδιά στο κέντρο και αυξάνουμε τα παιδιά στον κύκλο (όπως έχει συµβεί µε τα αέρια του θερµοκηπίου τα τελευταία χρόνια) και στον τελευταίο γύρο αφήνουμε ένα µόνο παιδί στο κέντρο.
Εναλλακτικές πηγές ενέργειας
Το ποδήλατο είναι ένα φιλικό για το περιβάλλον μέσο μετακίνησης. Το δημιουργήσαμε με ανακυκλωμένο χαρτί και τις ρόδες από χαρτόκουτο.
Μικρές πράξεις που μπορούμε να κάνουμε για να εξοικονομήσουμε ενέργεια στο σπίτι
Τέλος αλλάξαμε με τη βοήθεια του Δήμου τους παλιούς λαμπτήρες με λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας LED και τις παλιές τις πήγαμε στην ανακύκλωση.