Κλιματική αλλαγή

Ρωτήσαμε τα νήπια ποιο είναι το αγαπημένο τους φαγητό. Άλλα απάντησαν το κρέας, άλλα ο κιμάς, άλλα τα ψάρια κ.λ.π. Από πού παίρνουμε το κρέας; Από την Αγελάδα. Τι τρώει η Αγελάδα; Χόρτα κ.λ.π. Συνεχίσαμε και με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών φτιάξαμε την αλυσίδα της διατροφής.  Εντοπίσαμε ότι στην κορυφή όλων βρίσκεται ο ήλιος, πηγή ενέργειας για τον πλανήτη μας.

Έχουμε στην τάξη μας κάτι που χρειάζεται ενέργεια για να λειτουργήσει;  Τα παιδιά εντοπίζουν το φως, τον Υπολογιστή, το φωτοτυπικό, την τηλεόραση κ.λ.π. Πως φτάνει η ενέργεια σε όλα αυτά; Ακολουθούμε το καλώδιο, το διακόπτη, φτάνουμε στο μετρητή και τέλος στα καλώδια της ΔΕΗ. Βγάζουμε φωτογραφίες και φτιάχνουμε την αλυσίδα της ηλεκτρικής ενέργειας του σχολείου. Συνεχίζουμε και πέρα από τα καλώδια της ΔΕΗ και με καρτέλες φτιάχνουμε την αλυσίδα της ηλεκτρικής ενέργειας από το λιγνιτωρυχείο στο σπίτι.

 

Η ενέργεια που παίρνουμε από το λιγνίτη κάνει καλό ή κακό; Για να το κατανοήσουμε βλέπουμε σχετικά βίντεο. Τα νήπια μαθαίνουν ότι αυτή η ενέργεια μόνο κακό κάνει στο περιβάλλον. Μέσα από τα βιντεάκια βλέπουν και εντοπίζουν τα αέρια του θερμοκηπίου (διοξείδιο του άνθρακα, μεθάνιο, υποδείδιο του αζώτου) που σαν μπάλες χρωματιστές κυκλώνουν τη Γη και δημιουργούν προβλήματα.

Αποτυπώνουν στο χαρτί αυτό που είδαν. Τη Γη άρρωστη και λυπημένη.

Εκτός από το εργοστάσιο που λειτουργεί με λιγνίτη ποιος άλλος  φταίει που η Γη αρρώστησε; Τα παιδιά μαθαίνουν ότι ευθύνη έχουν και τα υπόλοιπα εργοστάσια, η αποψίλωση των δασών, οι ηλεκτρικές συσκευές του σπιτιού, τα μέσα μεταφοράς.

Οι συνέπειες από το φαινόμενο του θερμοκηπίου (πλημμύρες, ξηρασία, λιώσιμο πάγων, απώλεια βιοποικιλότητας, πυρκαγιές).

 

 

Και τώρα τι πρέπει να γίνει; Πώς θα βοηθήσουμε τη Γη; Επανερχόμαστε στην αλυσίδα της διατροφής και βλέπουμε ότι πηγή ενέργειας για τον πλανήτη μας είναι ο ήλιος. Εκτός από τον ήλιο τι άλλο μπορεί να μας δώσει ενέργεια; Γνωρίζουμε και μαθαίνουμε για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

 

Ηλιακή ενέργεια

Το ηλιακό μας αυτοκίνητο.

Αιολική ενέργεια

Δοκιμάζουμε τα ανεμομυλάκια.

Υδροηλεκτρική-βλέπουμε πως λειτουργεί η δύναμη του νερού

Κυματική ενέργεια

Φανταζόμαστε πως τα πλοία του μέλλοντος θα κινούνται μόνο με ηλιακή και αιολική ενέργεια για να μη μολύνουν την ατμόσφαιρα και τα ζωγραφίζουμε.

Η μακέτα μας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με άχρηστα υλικά

Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής από το λιώσιμο των πάγων μέσα από ένα πείραμα. Τα νήπια διαπιστώνουν πως όταν λιώσουν οι πάγοι η στάθμη του νερού στο μπολ ανεβαίνει.

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς;

Υγιεινή διατροφή και προτίμηση στα τοπικά προϊόντα.

 

Το νερό είναι πολύτιμο. Καμπάνια για τη σωστή χρήση νερού στο σπίτι

Συμμετοχή στην ώρα της Γης

Ανακύκλωση-κομποστοποίηση.

 

Δεν πετάμε τίποτα-η προσφορά μας στο Χαμόγελο του παιδιού σε τρόφιμα και ρούχα.

Πρασινίζουμε την αυλή του σχολείου μας.

 

Διατηρούμε την αυλή μας καθαρή

Και την παραλία καθαρή (καθαρισμός παραλίας Αλυκών)-συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα εθελοντικού καθαρισμού ακτών της παιδικής HELMEPA

Μαθαίνουμε να προστατεύουμε τη χελώνα Καρέτα καρέτα (επίσκεψη στην παραλία Γέρακα-χώρο ωοτοκίας) σε συνεργασία με το θαλάσσιο πάρκο Ζακύνθου

Μαθαίνουμε ποια ψάρια πρέπει να καταναλώνουμε αφού τα μετρήσουμε με την ψαρομεζούρα του προγράμματος «Υγιή παιδιά υγιής πλανήτης»  και γράφουμε γράμμα στους γονείς μας για την υπεραλίευση.

 

Λέμε όχι στην πλαστική σακούλα. Τυπώσαμε πάνινες τσάντες για τις εργασίες μας

Μέσα μεταφοράς φιλικά στο περιβάλλον-Συνεπιβατισμός με όμορα σχολεία

Με την αφίσα μας για την κλιματική αλλαγή συμμετείχαμε σε έκθεση έργων των μαθητών την Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος (5 Ιουνίου)  στο Πνευματικό Κέντρο Ζακύνθου που διοργάνωσε το γραφείο Σχολικών δραστηριοτήτων του νησιού μας σε συνεργασία με το Δήμο Ζακύνθου.

 

Η γιορτή λήξης του σχολείου μας είχε σαν θέμα τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στους θαλάσσιους οργανισμούς.

Με το τέλος του σχολικού έτους ήρθε και η διάκριση του σχολείου μας στο διαγωνισμό Bravo Schools στο στόχο 4 με το σχέδιο μαθήματος «Ο δρόμος προς την αειφορία μέσα από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης».

(Για την υλοποίηση του προγράμματος αντλήθηκε υλικό από την ιστοσελίδα της WWF την οποία ευχαριστούμε.)

Βίντεο τα οποία είδαμε κατά την υλοποίηση του προγράμματος.

 

Αφήστε μια απάντηση