Λήξη σχολικού έτους 2023-24
eTwinning 2023-24 “Loop-Art Adventures : Artistic Unplugged Coding for Kids”
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε το σχολικό έτος 2023-24 στο eTwinning έργο:
«Loop–Art Adventures : Artistic Unplugged Coding for Kids» Στο έργο συμμετείχαν σχολεία από Ελλάδα και εξωτερικό.
Οι στόχοι του έργου μας:
- Να εισάγουμε τους μαθητές μας σε έννοιες κωδικοποίησης
- Να ενισχύσουν τη δημιουργικότητά τους
- Να αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων
- Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν μοτίβα
- Να τους προκαλέσουμε τον ενδιαφέρον για δραστηριότητες STEM
- Η συμμετοχή και η προώθηση των δραστηριοτήτων EU CodeWeek
Δείτε τις δραστηριότητές μας σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο:
https://app.bookcreator.com/read/K75_3817SB-y1FJJ4tJnmw/tl6bhaXtTWinL8Y2GccvPg
Παιδική Helmepa 2023-24
Το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα της παιδικής Helmepa με 30 δραστηριότητες. Μπορείτε να τις δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://blogs.sch.gr/nipadim/files/2024/06/HELMEPA-δράσεις-2023-24.pptx
Ο λαχανόκηπός μας
Κάθε χρόνο φυτεύουμε λαχανόκηπο. Τη φετινή χρονιά στα πλαίσια της συμμετοχής μας στη δράση του ΚΠΕ Αρναίας “Οι Ταπερίστας” φυτέψαμε μπρόκολα, κουνουπίδια και λάχανα. Τα λαχανικά τα διάλεξαν τα παιδιά κατά την επίσκεψή μας στο θερμοκήπιο. Σκάψαμε τον κήπο μας με τη βοήθεια του προσωπικού καθαριότητας του σχολείου μας, τα παιδιά φύτεψαν τα λαχανικά και τα πότισαν. Τα φρόντιζαν κι όταν μεγάλωσαν φτιάξαμε νόστιμες σαλάτες τις οποίες τα παιδιά έφαγαν. Πρώτα έγιναν τα κουνουπίδια και τα μπρόκολα και στη συνέχεια τα λάχανα τα οποία απολαύσαμε με καρότο.
ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ
Το Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου το σχολικό έτος 2023-24 συμμετείχε στη δράση του ΚΠΕ Αρναίας, “Ταπερίστας” . Όλη τη δουλειά μας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα θα τη δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://blogs.sch.gr/nipadim/files/2023/10/Οι-Ταπερίστας-Νηπιαγωγείο-Αγίου-Δημητρίου.pdf
Η ανάρτησή μας στον ιστότοπο του ΚΠΕ Αρναίας: “Οι Ταπερίστας των Νηπιαγωγείων”.
Η βεβαίωση για τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα και οι έπαινοι των μαθητών.
Ταπερίστας- “Ημέρα Δεκατιανού”
Το ΚΠΕ Αρναίας στα πλαίσια της δράσης «Ταπερίστας» διοργάνωσε την « ημέρα δεκατιανού». Τα σχολεία είχαν ως «αποστολή» την προετοιμασία και παρουσίαση ενός δεκατιανού το οποίο θα πληρούσε τις προϋποθέσεις της βιώσιμης διατροφής. Το βιώσιμο δεκατιανό έπρεπε να περιέχει, όσο γίνεται, προϊόντα:
Τοπικά, βιολογικά, μη επεξεργασμένα, υγιεινά, σε ποσότητα αντίστοιχη με τις ανάγκες των μαθητών και χωρίς συσκευασία μιας χρήσης για μεταφορά και φύλαξη.
Οι μαθητές έπρεπε να φωτογραφίσουν το δεκατιανό τους, να του δώσουν ένα όνομα και η φωτογραφία μαζί με επιπλέον στοιχεία, όπως το όνομά του, το όνομα του σχολείου, τα συστατικά κ.λ.π. να καταγραφούν από τη μαθητική ομάδα στην «Ταυτότητα Δεκατιανού», δηλαδή σε μία ψηφιακή κάρτα μεγέθους Α4. Σε διαδικτυακή συνάντηση προγραμματίστηκε να γίνει από κάθε σχολείο η παρουσίαση του δεκατιανού με επίδειξη του ίδιου του προϊόντος. Στο τέλος της υλοποίησης της δράσης και μετά την παρουσίαση όλων των σχολείων, με δημοσκόπηση έγινε η ανάδειξη του πιο «Αξιοζήλευτου Δεκατιανού».
Εμείς δημιουργήσαμε το δεκατιανό μας με τοπικά και εποχιακά προϊόντα, του δώσαμε το όνομα «Κολατσιό με λαδοτύρι και ελιές» και στη διαδικτυακή συνάντηση των σχολείων, το παρουσιάσαμε στις 17 Απριλίου, είδαμε και τις παρουσιάσεις των άλλων σχολείων και ψηφίσαμε το πιο αξιοζήλευτο δεκατιανό το οποίο είχαν επιλέξει τα ίδια τα παιδιά με ψηφοφορία.
Το ΚΠΕ Αρναίας δημιούργησε ηλεκτρονικό βιβλίο με τις ταυτότητες δεκατιανών όλων των σχολείων:
https://drive.google.com/file/d/1IqA0bPYHkdZkOLsFWn77Lxv0yPA1U7YF/view
Το ταξίδι της Καρέττα Καρέττα στη Μεσόγειο
Το θέμα του Πανελλήνιου Διαγωνισμού ΣΤΕΜ και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2023-24 που διοργανώνεται από τον STEM education έχει θέμα “Μεσόγειος πηγή ζωής και πολιτισμού” και αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε. Σύμφωνα με τις οδηγίες έπρεπε να αναδείξουμε ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα της Μεσογείου. Το θέμα συζητήθηκε στο συμβούλιο τάξης και τα παιδιά αποφάσισαν να ασχοληθούμε με την Καρέττα Καρέττα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στο ταξίδι της στη Μεσόγειο.
Λίγα λόγια για τη χελώνα
Η χελώνα Καρέττα Καρέττα είναι είδος θαλάσσιας χελώνας με παγκόσμια κατανομή. Τη συναντάμε στον Ατλαντικό, τον Ειρηνικό και τον Ινδικό Ωκεανό, καθώς επίσης και στη Μεσόγειο Θάλασσα. Η Ελλάδα (ιδίως οι ακτές της Ζακύνθου –Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου- και της Κυπαρισσίας) είναι η πιο δημοφιλής περιοχή φωλιάσματος κατά μήκος της Μεσογείου, με περισσότερες από 3.000 φωλιές ετησίως. Η χελώνα Καρέττα περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της στη θάλασσα και σε εκβολές ποταμών, με τα θηλυκά να βγαίνουν για λίγο στην ξηρά για να γεννήσουν τα αυγά. Τα θηλυκά γεννούν στα μέσα του Μαΐου και του Ιουνίου κατά μέσο όρο τέσσερις ομάδες αυγών και στη συνέχεια μένουν ανενεργές και δεν ξανά-ωοτοκούν για δύο έως τρία έτη. Οι θαλάσσιες χελώνες θεωρούνται είδος προς εξαφάνιση και προστατεύονται.(Βικιπαίδεια)
Ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με το θέμα, μαθαίνοντας για τη ζωή της χελώνας Καρέττα καρέττα. Που ζει η θαλάσσια χελώνα, τι τρώει, έχει εχθρούς, τι γεννάει αβγά ή χελωνάκια, που γεννάει τα αβγά της κ.λ.π. Χρησιμοποιήσαμε υφάσματα για να αναπαραστήσουμε τη θάλασσα και την παραλία, πλαστικά ζώα, μια λούτρινη χελώνα και μπαλάκια του πιγκ πογκ. Με αυτό τον τρόπο και με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών η Καρέττα έκανε ένα ταξίδι από τη βαθιά θάλασσα μέχρι την παραλία, γέννησε τα αβγά της και επέστρεψε ξανά στη θάλασσα.
ΑΡΧΕΛΩΝ- Υιοθεσία χελώνας
“Το Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών ιδρύθηκε από τον ΑΡΧΕΛΩΝ με την υποστήριξη του Δήμου Γλυφάδας και του Υπουργείου Περιβάλλοντος και είναι ένα από τα πρώτα Κέντρα Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών στη Μεσόγειο. Σκοπός του είναι η περίθαλψη και αποθεραπεία τραυματισμένων και άρρωστων θαλάσσιων χελωνών και η επανένταξή τους στη θάλασσα.”
Ξεναγηθήκαμε το Φεβρουάριο διαδικτυακά στο Κέντρο από εθελόντρια. Είδαμε τους χώρους του Κέντρου, τις δεξαμενές, τις τραυματισμένες χελώνες, ακούσαμε χρήσιμες πληροφορίες και αποφασίσαμε να υιοθετήσουμε μια τραυματισμένη χελώνα.
Η χελώνα που υιοθετήσαμε είναι η Τρούφα. Έχει τραύμα στο κεφάλι και βρέθηκε στη Θάσο. Μας ήρθε στο σχολείο το πιστοποιητικό υιοθεσίας μαζί με ένα λούτρινο χελωνάκι. Το χελωνάκι έπρεπε να το φωτογραφίσουμε σε ένα αξιοθέατο του τόπου μας και να στείλουμε τη φωτογραφία για να δημιουργηθεί μια ψηφιακή έκθεση. Το φωτογραφίσαμε στην πλατεία Διονυσίου Σολωμού και μπορείτε να δείτε την έκθεση με τη φωτογραφία μας και τις συμμετοχές όλων των σχολείων στο παρακάτω padlet:
Το παράκτιο οικοσύστημα της παραλίας Γέρακα
Κατά την επίσκεψή μας στο παράκτιο οικοσύστημα της παραλίας Γέρακα διαπιστώσαμε από τι αποτελείται. Παρατηρήσαμε τους φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς και οτιδήποτε άλλο αποτελεί μέρος του οικοσυστήματος. Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο δημιουργήσαμε ένα βιβλίο ακορντεόν στο οποίο τα παιδιά ζωγράφισαν ότι συνάντησαν στο παράκτιο οικοσύστημα, το πήραν σπίτι τους για να ενημερώσουν τους δικούς τους και το αναρτήσαμε στο σημείο ανακοινώσεων του σχολείου μας. Τα παιδιά ζωγράφισαν επίσης σε φύλλο εργασίας τα χαρακτηριστικά του οικοσυστήματος.