Δύο  προτάσεις για τη σύγχρονη εξ΄αποστάσεως διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής 

Δύο εξαιρετικές προτάσεις για τη σύγχρονη εξ΄αποστάσεως διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής,  από  την αγαπητή συνάδελφο  εκπαιδευτικό  Μπαλούκα Αργυρώ, του  Δ.Σ. ΝΕΑΣ ΑΠΟΛΛΩΝΙΑΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ.

Εδώ για την  Β/θμια Εκπ/ση: EIKONIKH TAΞΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ (4)

Εδώ για την Α/θμια  και τη Β/θμια Εκπ/ση: ΣΠΙΤΙΚΕΣ ΜΠΑΣΚΕΤΟΕΠΑΦΕΣ (1)

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/21/dyo-protaseis-gia-ti-sygchroni-ex-apostaseos-didaskalia-tis-fysikis-agogis/

Η έμφυλη βία στον αθλητισμό. Σκέψεις και προβληματισμοί

 Αν θελήσουμε να ξεκινήσουμε με αλήθειες, θα πρέπει να παραδεχτούμε πως ο σεξισμός είναι μια συλλογική αλήθεια και η έμφυλη βία είναι το συλλογικό μας τραύμα. Ακόμα και σήμερα, όταν κάποιος θέλει να εξυμνήσει μια καθαρή συμπεριφορά, τη χαρακτηρίζει ως «αντρίκια». Όταν θέλουμε να χαρακτηρίσουμε μια γυναίκα ως δυνατή, τη  λέμε «αντράκι» ή «παλληκάρι», θεωρώντας πάντα ότι κάτι τέτοιο είναι φιλοφρόνηση και εύσημο και όταν θέλουμε να προκαλέσουμε κάποιον να τηρήσει τον λόγο του, του λέμε συνήθως «να τηρήσει τα παντελόνια που φοράει». 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/19/i-emfyli-via-ston-athlitismo-skepseis-kai-provlimatismoi/

Η Αλφαβήτα του ΄΄ξεσκουριάσματος”_ Μια διδακτική πρόταση Φυσικής Αγωγής

Μια πρόταση για τη σύγχρονη εξ΄αποστάσεως ΦΑ. Προηγείται η ενημέρωση προς γονείς για ελεύθερο χώρο 4-5 τμ., για διακριτική παρουσία τους, για το κατάλληλο και ασφαλές ντύσιμο των παιδιών με φόρμες και σπορτέξ όπως και στη δια ζώσης διδασκαλία. Αφορά την α/θμια εκπαίδευση και έχει εφαρμογή σε όλες τις τάξεις, προσθέτοντας και αλλάζοντας.  Από  την εκπαιδευτικό  Μπαλούκα Αργυρώ, του  Δ.Σ. ΝΕΑΣ ΑΠΟΛΛΩΝΙΑΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ.

Εδώ η  διδακτική πρόταση: Η Αλφαβήτα του ξεσκουριάσματος 1 (5)

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/18/i-alfavita-toy-xeskoyriasmatos-_-mia-didaktiki-protasi-fysikis-agogis/

Η Καραντίνα και η ψυχοσωματική υγεία των παιδιών

Η Καραντίνα και η ψυχοσωματική υγεία των παιδιών, μια ξεχωριστή συνέντευξη με την κ. Ρέρα Ειρήνη, Ψυχολόγος  Α.Π.Θ., Ειδίκευση Αθλητικής Ψυχολογίας , Ashworth College USAMSc Παιδοψυχοπαθολογίας, Α.Π.Θ. MSc Σχολικής Ψυχολογίας, Universita degli studi di Torino

  Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/18/i-karantina-kai-i-psychosomatiki-ygeia-ton-paidion/

΄΄Διακοπές με άσκηση και παιχνίδι΄΄_ Μια καινοτόμα και ελκυστική δράση για τη Φυσική Αγωγή

Αρκετοί συνάδελφοι Φυσικής Αγωγής το διάστημα αυτό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παρουσιάζουν και προτείνουν προγράμματα, πρωτότυπες ιδέες και δράσεις για την οργάνωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση. Μια πρωτότυπη και καινοτόμα ιδέα και δράση  από την εκλεκτή συνάδελφο  εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής   Μπαλούκα Αργυρώ , Δ.Σ. ΝΕΑΣ ΑΠΟΛΛΩΝΙΑΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ. 
Στόχοι της δράσης αυτής είναι:
  • η αύξηση του ενεργού χρόνου άσκησης των μαθητών κατά την περίοδο των διακοπών των μαθημάτων, αλλά μπορεί να συνδυαστεί και παράλληλα με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων είτε στην εξ΄αποστάσεως είτε στη δια ζώσης διδασκαλία.
  • η καλλιέργεια του πνεύματος συνεργασίας και ομαδικότητας
  • η απόκτηση γνώσεων, αρχών και αξιών που μέσα από τη Φυσική Αγωγή βρίσκουν εφαρμογή σε όλους τους τομείς της ζωής.

Εδώ η  δράση: ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΜΕ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 1 (2)

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/17/diakopes-me-askisi-kai-paichnidi_-mia-kainotoma-kai-elkystiki-drasi-gia-ti-fysiki-agogi/

Ένα blog στην υπηρεσία της Φυσικής Αγωγής

Στο blog των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής Δυτικής Θεσσαλονίκης https://efadthess.blogspot.com/ μπορείτε να δείτε πάρα πολλές και εξαιρετικές δουλειές συναδέλφων εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με την Μπαλούκα Αργυρώ, εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής του Δ.Σ. ΝΕΑΣ ΑΠΟΛΛΩΝΙΑΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ:΄΄Το συγκεκριμένο ιστολόγιο δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της ασύγχρονης και σύγχρονης εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ήταν μια εξαιρετική πρωτοβουλία της συντονίστριας κ. Βασιλειάδου Όλγας. Πολλές εργατοώρες αφιερώθηκαν από την ίδια και μια ομάδα συναδέλφων για να στηθεί και να βρει το δρόμο του .Οι ΕΦΑ το αγκαλιάσαμε, το στηρίξαμε και το στηρίζουμε. Όποιος επιθυμεί στέλνει την εργασία του, κι αυτή αφού ελεγχθεί, διορθωθεί (εφόσον απαιτείται), θα αναρτηθεί προς βοήθεια και στήριξη όλων. Δεν είναι υποχρεωτική η αποστολή εργασιών. Ο καθένας καταθέτει το μεράκι του, τον προσωπικό του μόχθο και φυσικά την αγάπη του για τον πολύπαθο χώρο της ΦΑ που έχουμε την τιμή να υπηρετούμε. Εννοείται πως όποιος χρησιμοποιεί υλικό από εκεί για την ψηφιακή του τάξη, δεν κάνει καμία αλλαγή και φυσικά αναφέρει το δημιουργό. Το ίδιο ισχύει κι αν δημιουργήσει κάτι άλλο στηριζόμενος σε μια ιδέα από το blog. Aυτά τα λίγα για το blog που πιστεύω πως έχει βοηθήσει πολλούς συναδέλφους σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο΄΄.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/16/ena-blog-stin-ypiresia-tis-fysikis-agogis/

Επιδράσεις της μακροχρόνιας αθλητικής προπόνησης στην μορφολογία των μυών και την σκληρότητα των τενόντων στην προεφηβική ηλικία και την συσχέτισή τους με το κατακόρυφο άλμα.

‘Άρθρο του Νίκου  Πεντίδη αναφορικά  με  τις επιδράσεις της μακροχρόνιας αθλητικής προπόνησης στην μορφολογία των μυών και την σκληρότητα των τενόντων στην προεφηβική ηλικία και την συσχέτισή τους με το κατακόρυφο άλμα.
 “Effects of long-term athletic training on muscle morphology and tendon stiffness in preadolescence: association with jump performance”
Το άρθρο  στον παρακάτω σύνδεσμο:

Ph.D. Student Pentidis Nikolaos
Humboldt-Universität zu Berlin  

Department of Training and Movement Sciences     

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/14/epidraseis-tis-makrochronias-athlitikis-proponisis-stin-morfologia-ton-myon-kai-tin-sklirotita-ton-tenonton-stin-proefiviki-ilikia-kai-tin-syschetisi-toys-me-to-katakoryfo-alma/

Η Φυσική Αγωγή καινοτομεί και στην καραντίνα

Μια ακόμη προσπάθεια συναδέλφου εκπαιδευτικού Φυσικής  Αγωγής, μέσα σε  δύσκολές  συνθήκες, να κρατήσει ΄΄ζωντανή”  τη Φυσική Αγωγή και τους στόχους του μαθήματος. Ο εκλεκτός συνάδελφος Κώστας Δαστερίδης, αναφέρεται στα παιδαγωγικά εργαλεία που χρησιμοποίησε για να ενεργοποιήση -ακόμη και εξ αποστάσεως- την ανάγκη των μικρών μαθητών του για κίνηση, παιχνίδι, χαρά και διασκέδαση.Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής επέδειξε και αποδεικνύει μέσα στην καραντίνα  ότι  έχει όλο εκείνο  το περιεχόμενο, τα μέσα και πρωτίστως τους εκπαιδευτικούς για να κρατήσει σε υψηλό επίπεδο την παιδαγωγική ένταση στο σχολείο. Ο συνάδελφος υπηρετεί στο 9ο Δ.Σ Αλεξανδρούπολης.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/12/i-fysiki-agogi-kainotomei-kai-stin-karantina/

Μεγάλη έρευνα σε πλήρη εξέλιξη παγκοσμίως. Μείωση φυσικής δραστηριότητας κατά 30%

Η καραντίνα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού αύξησε κατά τρεις ώρες τον χρόνο, που κάποιος κάθεται και δεν κάνει τίποτα – Ερευνα στην Ελλάδα αρχίζει το ΤΕΦΑΑ Θεσσαλίας με τον καθηγητή αθλητικής ψυχολογίας του Τμήματος και αντιπρύτανη του Πανεπι­στημίου Θεσσαλίας κ. Θεοδωράκη Ιωάννη.

Εδώ στοιχεία της έρευνας: ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

ΥΓ : Η  σελίδα μας συγχαίρει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (ΣΕΦΑΑ)  δεδομένου του επιστημομικού  και  ερευνητικού  του έργου, προς όφελος  της ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ και  της κοινωνικής της αξίας ( ΔΙΑ  ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ & ΥΓΕΙΑ),

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/11/megali-ereyna-se-pliri-exelixi-pagkosmios-meiosi-fysikis-drastiriotitas-kata-30/

Η διατροφή των εφήβων και το σχολείο

Μια συνέντευξη  με  την κ.  Ρωμανίδου Μαρία , Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Μ.Sc,Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής ΔΠΘ, Ερευνήτρια ομάδας <<Feeding America’s Bravest>>,  Harvard TH Chan School of public health.

 Ερώτηση : Ποιοι παράγοντες σας ώθησαν στο να επιλέξετε αυτό το επάγγελμα;

  • Απ: Από μικρή ονειρευόμουν να σπουδάσω κάτι που θα συνέβαλε στο να μπορώ να προσφέρω στην κοινωνία. Η διατροφή είναι το μέσο που μπορεί είτε να προάγει υγεία είτε να επιδεινώσει την κακή κατάσταση της υγείας μας. Η διατροφή, οι διατροφικές συνήθειες είναι για εμένα ένα ταξίδι στην προσωπικότητα του κάθε λαού, το αποτύπωμα του κάθε ατόμου και μπορούμε να αντλήσουμε πολλά δεδομένα από τον τρόπο σίτισης του. Έτσι επέλεξα τη διατροφή και διαιτολογία ως επάγγελμα με απώτερο σκοπό την πρόληψη χρόνιων ασθενειών στον τομέα της δημόσιας υγείας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/10/i-diatrofi-ton-efivon-kai-to-scholeio/

Koρονοϊός και η άσκηση στα παιδιά. Εμπόδια και αξίες ζωής!

 Θα μπορούσε κάποιος να περιμένει οι Έλληνες μετά την καραντίνα να είναι ο λαός με την καλύτερη φυσική κατάσταση, αν κρίνουμε από τον αριθμό των μηνυμάτων που εστάλησαν με τον κωδικό 6. Όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι και αυτό το γνωρίζουμε όλοι μας καλά. Επίσης να τονίσω, πως είμαι από αυτούς που δεν μου κάνει εντύπωση ο ρεαλιστικός υψηλός αριθμός μηνυμάτων άσκησης, γιατί πραγματικά τα τελευταία χρόνια ο κόσμος στη χώρα μας γυμνάζεται πολύ περισσότερο.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/10/koronoios-kai-i-askisi-sta-paidia-empodia-kai-axies-zois/

Πρόταση πρακτικής τηλε-εκπαίδευσης στη Φυσική Αγωγή στο Λύκειο (2η εκδοχή με περισσότερο επεξεργασμένα βίντεο)

Πρόταση για πρακτικά μαθήματα ΦΑ στο Λύκειο κατά την τηλε-εκπαίδευση. Προγράμματα Φυσικής Κατάστασης από  το Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου κατά την τηλε-εκπαίδευση
Η παρούσα πρόταση δίνει παραδείγματα πρακτικών μαθημάτων στην πλατφόρμα WEBEX. Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Φυσικής Αγωγής έναντι όλων των άλλων μαθημάτων είναι η πρακτική της φύση, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές για κίνηση, άσκηση και εκτόνωση που είναι ιδιαίτερα αναγκαία κατά τη διάρκεια της καραντίνας
Του  εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής Νίκου Τζωρμπατζάκη,  Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου
(Εκλεκτού  συναδέλφου και συνεργάτη της σελίδας μας)


Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/09/protasi-praktikis-tile-ekpaideysis-sti-fysiki-agogi-sto-lykeio/

Χρόνια Πολλά ! Καλή Χρονιά !

 Με την έναρξη του νέου έτους, ευχόμαστε σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς καλή και δημιουργική σχολική χρονιά, εντός των τειχών του σχολείου.  

Στους μαθητές μας, μετά από μια χρονιά με πρωτόγνωρες γι αυτούς συνθήκες, ευχόμαστε υγεία και πρόοδο, μέσα σε ένα σχολείο που θα τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες ζωής και όλα τα εφόδια για να εκπληρώσουν τους στόχους τους.

Στην  εκπαιδευτική κοινότητα  και στους γονείς,  δύναμη, υπομονή, κουράγιο αλλά και επιθυμία για συνεργασία έτσι ώστε να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στην εξέλιξη και την πρόοδο των παιδιών, των μαθητών μας.

Στην πολιτεία να δείξει όλη την υπευθυνότητα που απαιτείται για ένα σχολείο ασφαλές για την υγεία (σωματική και ψυχο-συναισθηματική) μαθητών και εκπαιδευτικών, επενδύοντας  σ’ αυτό με όραμα και πίστη. Η  υγειονομική κρίση ανέδειξε σειρά αδυναμιών στο χώρο της  εκπαίδευσης (προσαρμογή των νέων τεχνολογιών στις σύγχρονες εκπαιδευτικές απαιτήσεις, κτιριακές υποδομές, αριθμητική κατανομή των  μαθητών στα τμήματα, προσλήψεις εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, υγειονομική υποστήριξη σχολείων κ.ά.)  για τα οποία  οφείλει να μεριμνήσει η πολιτεία.

Η φετινή χρονιά είναι διαφορετική από τις άλλες. Υγεία και δύναμη σε όλους.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/01/chronia-polla-kali-chronia/

Παιδική Παχυσαρκία και COVID-19. Πολιτικές πρόληψης.

Μαθητές έχουν αυξήσει το σωματικό τους βάρος κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19

Έχει παρατηρηθεί από νωρίς ότι η παχυσαρκία αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για σοβαρή νόσηση και θάνατο από COVID-19, ενώ η παρουσία της μπορεί να αυξάνει και τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων επιπλοκών.

Από την άλλη, υπάρχουν ενδείξεις ότι η πανδημία COVID-19 μπορεί να σχετίζεται με αύξηση του βάρους στους ενήλικες. Μια μελέτη, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό JAMA, διερεύνησε για πρώτη φορά τις πιθανές μεταβολές στο σωματικό βάρος που έχει επιφέρει η πανδημία σε παιδιά και εφήβους σχολικής ηλικίας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/12/19/3318/

«Η ΑΣΚΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟ»: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές ΣΤ΄ Δημοτικού και Α΄ Γυμνασίου

Τα τελευταία χρόνια οι καθημερινές συνήθειες των εφήβων έχουν αλλάξει εξαιτίας των νέων τρόπων διάθεσης του ελεύθερου χρόνου τους (τηλεόραση, διαδίκτυο, βιντεοπαιχνίδια). Οι καθιστικές δραστηριότητες αντικατέστησαν τη σωµατική άσκηση και αυτή η αλλαγή συνέπεσε µε την αύξηση των ποσοστών των υπέρβαρων και παχύσαρκων παιδιών. Επίσης, τα άτομα που διάγουν καθιστική ζωή είναι γνωστό  ότι παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο μεταβολικών και καρδιαγγειακών νοσημάτων. Η επιτυχής υλοποίηση των κατευθυντήριων οδηγιών για σωµατική άσκηση εξαρτάται σε μεγάλο βαθµό από τις αλλαγές των αντιλήψεων και τις αλλαγές στην ατοµική συμπεριφορά. Οι εκστρατείες ενηµέρωσης και ευαισθητοποίησης των εφήβων αποτελούν, συνεπώς, σηµαντικό μέσο προς αυτή την κατεύθυνση.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/12/16/i-askisi-einai-farmako-ekpaideytiko-programma-gia-mathites-st-dimotikoy-kai-a-gymnasioy/

Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένος ο καινούριος χρόνος!

Ας είναι το Ξεκίνημα της Νέας Χρονιάς αφετηρία μίας δημιουργικής και με υγεία  εποχής. Χρόνια πολλά!

Παπαπαντελής Νικήτας

΄΄Νους υγιής εν σώματι υγιεί΄΄


 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/12/12/kala-christoygenna-kai-eytychismenos-o-kainoyrios-chronos/

Άσκηση και ανοσοποιητικό σύστημα

Η άσκηση που με κάνει πραγματικά να ρίχνω τόνους ιδρώτα κάνει πολύ περισσότερα καλά επάνω μου, αισθάνομαι, από την ανάπτυξη μυϊκής κυρίως αντοχής και ανάπτυξης.
Ας δούμε λοιπόν πώς συνδέονται η άσκηση και το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
Εάν έχετε πολύ συχνά ένα συνάχι, η λήψη ενός πακέτου βιταμίνης C για την υποστήριξη του ανοσοποιητικού σας συστήματος δεν πρέπει να είναι το μόνο πράγμα που μπορείτε να κάνετε. Η επιστήμη δείχνει, ότι η άσκηση ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και κάνει το σώμα μας πιο ανθεκτικό μακροπρόθεσμα, ενισχύοντας τις άμυνές μας.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/12/04/askisi-kai-anosopoiitiko-systima/

Πρόταση για πρακτικά μαθήματα ΦΑ στο Λύκειο κατά την τηλε-εκπαίδευση

Πρόταση για πρακτικά μαθήματα ΦΑ στο Λύκειο κατά την τηλε-εκπαίδευση. Προγράμματα Φυσικής Κατάστασης από  το Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου κατά την τηλε-εκπαίδευση
Η παρούσα πρόταση δίνει παραδείγματα πρακτικών μαθημάτων στην πλατφόρμα WEBEX. Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Φυσικής Αγωγής έναντι όλων των άλλων μαθημάτων είναι η πρακτική της φύση, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές για κίνηση, άσκηση και εκτόνωση που είναι ιδιαίτερα αναγκαία κατά τη διάρκεια της καραντίνας
 Του  εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής Νίκου Τζωρμπατζάκη,  Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου
(Εκλεκτού  συναδέλφου και συνεργάτη της σελίδας μας)

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/11/24/3304/

Εκπαιδευτικό ιστοσεμινάριο Φυσικής Αγωγής απο το 6ο ΠΕ.Κ.Ε..Σ Αττικής

Η ενίσχυση των γνωστικών λειτουργιών εντός και δια μέσου του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής , απο το 6ο ΠΕ.Κ.Ε..Σ Αττικής , την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020  (17.30-19,30)

Πληροφορίες :ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ _ΙΣΤΟΣΕΜΙΝΑΡΙΟ_ΚΦΑ_Β΄ΘΜΙΑ_ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ (2)

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/11/24/ekpaideytiko-istoseminario-fysikis-agogis-apo-to-6o-pe-k-e-s-attikis/

Σχολική Ασφάλεια και Υγιεινή

Σχολική Ασφάλεια και Υγιεινή 

Σύνταξη Επιμέλεια : Δρ. Νίκη Σύρου, ΕΔΙΠ ΤΕΦΑΑ Π.Θ. – Παναγιώτα Σουρτζή , Καθηγήτρια Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ 

Εδώ το εκπαιδευτικό υλικό : ΣΧΟΛΙΚΗ_ΑΣΦΑΛΕΙΑ_ΚΑΙ_ΥΓΙΕΙΝΗ

ΥΓ: Ευχαριστούμε θερμά τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας  κ. Θεοδωράκη Γιάννη για την υποστήριξη της σελίδα μας.προς όφελος της  εκπαιδευτικής κοινότητας.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/11/23/scholiki-asfaleia-kai-ygieini/

Ο ιδιαίτερος ρόλος της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο την περίοδο της πανδημίας

Ποιός μπορεί να αρνηθεί, ότι η εποχή που βιώνουμε δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο και προκλητικό για όλους μας. Ποιός θα μπορούσε να φανταστεί, πως το να μπαίνεις σε τράπεζα με κρυμμένο το πρόσωπό σου, θα ήταν όχι μόνο το προτεινόμενο, αλλά το επιβεβλημένο; Ποιός θα υποψιαζόταν, ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν θα γίνονταν στη χρονιά τους, για πρώτη φορά μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και όχι για κάτι ανάλογο, αλλά για λόγους υγείας, 20 χρονιά μετά την είσοδος μας στον 21ο αιώνα. 

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/11/01/o-idiaiteros-rolos-tis-fysikis-agogis-sto-scholeio-tin-periodo-tis-pandimias/

Ενημέρωση για τον COVID-19 στο Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης απο τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό

         Το Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης (Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις) επισκέφτηκε την Παρασκευή 30.10.2020  η εκπαιδευτική   ομάδα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (παρ. Αλεξανδρούπολης) με στόχο  την  ενημέρωση   και ευαισθητοποίηση των μαθητών  σε θέματά αναφορικά  με τον  COVID-19  (Ατομική  υγιεινή & Πρόληψη). Η ενημέρωση έγινε από τις εκπαιδεύτριες του Ερυθρού Σταυρού κκ Μπαμπούλη Αλεξάνδρα, Εκπαιδεύτρια/Νοσηλεύτρια Ε.Ε.Σ. και Παπάζογλου Ειρήνη, Εκπαιδεύτρια/Νοσηλεύτρια Ε.Ε.Σ.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/10/30/enimerosi-gia-ton-covid-19-sto-moysiko-scholeio-alexandroypolis-apo-ton-elliniko-erythro-stayro/

Με  αφορμή την αναβολή των πρωταθλημάτων της ΕΠΣ Έβρου

              Τις τελευταίες ημέρες η ΕΠΣ Έβρου προχώρησε στην αναβολή όλων των ποδοσφαιρικών της διοργανώσεων λόγω της πανδημίας του Κορονοϊού. Μια απόφαση που πάρθηκε προφανώς εκτιμώντας τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα σε πανελλαδικό και σε τοπικό επίπεδο. Η  έμφαση στην πρόληψη και τη θωράκιση της υγείας των αθλητών  είναι μία κρίσιμη παράμετρος που πρέπει να διαφυλαχθεί από όλους και πολύ περισσότερο από τα αθλητικά σωματεία και τους θεσμικούς αθλητικούς φορείς.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/10/28/me-aformi-tin-anavoli-ton-protathlimaton-tis-eps-evroy/

Αντιμετωπίζοντας τον Covid-19 σε μία αγγλική ποδοσφαιρική ομάδα της Football League 2

Οι Dr Liam Anderson και Dave Artell περιγράφουν τις προκλήσεις που αντιμετώπισε το προπονητικό προσωπικό του Crewe Alexandra Football Club κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 pandemic

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/10/27/antimetopizontas-ton-covid-19-se-mia-aggliki-podosfairiki-omada-tis-football-league-2/

ΟΙ ΚΟΡΥΦΕΣ ΜΕΣΑ ΜΑΣ!

ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020

«Ήταν από εκείνες τις συναντήσεις που δεν ξεχνάς ποτέ, από εκείνες τις εκδηλώσεις που αφήνουν ένα γλυκό αποτύπωμα στην καρδιά, σε έναν χώρο ονείρου και άπειρων αναμνήσεων και συμβολισμών, το Ολυμπιακό μας Στάδιο και με μία ομάδα στο πλάι μου, που αγκάλιασε εμένα και το πιο προσωπικό μου ίσως βιβλίο με τον καλύτερο τρόπο, πηγαίνοντας την παρουσίαση ένα βήμα πιο κοντά στην ΚΟΡΥΦΗ που κρύβει ΜΕΣΑ ΤΗΣ.».

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/10/26/oi-koryfes-mesa-mas/

Ποιότητα ζωής και φυσική δραστηριότητα: Σχέσεις και επιδράσεις με ατομικούς, ψυχολογικούς, κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξανόμενο ερευνητικό ενδιαφέρον για την αναζήτηση των παραγόντων, μέσω των οποίων η Φυσική Δραστηριότητα (ΦΔ) συμβάλλει στη βελτίωση της Ποιότητας Ζωής (ΠΖ). Αναλυτικότερα, έχει βρεθεί ότι η ΦΔ προάγει την ΠΖ μέσω ατομικών, ψυχολογικών και κοινωνικών παραγόντων. Επίσης, έχει διαπιστωθεί ότι περιβαλλοντικοί παράγοντες επιδρούν θετικά στη ΦΔ, η οποία με τη σειρά της βελτιώνει τη σωματική και ψυχολογική υγεία και την ΠΖ. Ωστόσο, μέχρι τώρα, οι βιβλιογραφικές ανασκοπήσεις δεν εξέτασαν ενιαία τους προαναφερθέντες παράγοντες για την ερμηνεία της εξεταζόμενης σχέσης. Συνεπώς, σκοπός της παρούσας ανασκόπησης είναι η διερεύνηση ατομικών, ψυχολογικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραγόντων που ερμηνεύουν τη σχέση μεταξύ ΦΔ και ΠΖ.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/10/24/poiotita-zois-kai-fysiki-drastiriotita-scheseis-kai-epidraseis-me-atomikoys-psychologikoys-koinonikoys-kai-perivallontikoys-paragontes/

Η χρήση των δελφινιών ως μέθοδος θεραπείας σε άτομα με αναπηρία

Τις τελευταίες δεκαετίες πραγματοποιούνται προγράμματα θεραπευτικής παρέμβασης που απευθύνονται σε άτομα με αναπηρία και χρησιμοποιούν στη μεθοδολογία τους δελφίνια. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων για τη θεραπεία με τη βοήθεια των δελφινιών (Dolphin Assisted Therapy – DAT). Η εφαρμογή της DAT σε άτομα με αναπηρία έχει βασιστεί σε μια ποικιλία από πρωτόκολλα. Ορισμένα έδωσαν βάρος αποκλειστικά στην επαφή, άμεση ή έμμεση, του ατόμου με αναπηρία με το δελφίνι, υπό την παρουσία πιστοποιημένου θεραπευτή ο οποίος δρα ως μεσολαβητής, ενώ άλλα εφάρμοσαν μια ολιστική προσέγγιση προσθέτοντας παραμέτρους όπως η συμμετοχή της οικογένειας και η αλλαγή του περιβάλλοντος διαμονής του ατόμου που λαμβάνει τη θεραπεία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/10/24/i-chrisi-ton-delfinion-os-methodos-therapeias-se-atoma-me-anapiria/

ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ: ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ;

Η συμμετοχή στη Φυσική Δραστηριότητα (ΦΔ) συμβάλλει σημαντικά σε πολλές παραμέτρους υγείας. Για τον λόγο αυτό, τα τελευταία χρόνια, υπάρχει αυξανόμενο επιστημονικό ενδιαφέρον για τη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν θετικά τη ΦΔ στις αναπτυξιακές ηλικίες. Μεταξύ αυτών, συγκαταλέγονται η κινητική επιδεξιότητα (ΚΕ) και η αντιλαμβανόμενη φυσική ικανότητα (ΑΦΙ). Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξεταστεί η σχέση μεταξύ της ΦΔ, της ΚΕ και της ΑΦΙ κατά τις αναπτυξιακές ηλικίες, μέσα απότην ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας. 

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/10/24/fysiki-drastiriotita-stis-anaptyxiakes-ilikies-syndeetai-me-tin-kinitiki-epidexiotita-kai-tin-antilamvanomeni-fysiki-ikanotita/

Εκδήλωση τιμής σε μαθητή – αθλητή με αναπηρία από το Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης

          Την Πέμπτη  29.10.2020  το Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης σε  μια λιτή αλλά ιδιαίτερου  παιδαγωγικού και κοινωνικού  συμβολισμού εκδήλωση τίμησε το Μαθητή του Σχολείου  Γιάννη  Θ.  για την κατάκτηση  της 1ης θέσης   στο αγώνισμα των 100μ ύπτιου  Ανδρών κατηγορίας Υ15-17 59, στο Πανελλήνιο  Πρωτάθλημα Κολύμβησης  (17.10.2020,  ΟΑΚΑ).. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν, εκτός των συμμαθητών του Γιάννη, ο αντιδήμρχος Αθλητισμού Δήμου Αλεξ/πολης κ. Βουρδόλης Θεόδωρος, οι γονείς του μαθητή και η προπονήτριά του κ. Δεληγιάννη Δάφνη. Η Διευθύντρια  του Σχολείου κ. .Κεμαλάκη Ελένη και ο Σύλλογος  Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου τίμησαν τον μαθητή με αναμνηστικό έπαινο και συμβολικά δώρα. Στο τέλος της εκδήλωσης οι συμαθητές του Γιάννη τον χειροκρότησαν, με τους  γονείς του μαθητή συγκινημένοι να ευχαριστούν ΟΛΟΥΣ για την ωραία αυτή εκδήλωση.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/10/23/ekdilosi-timis-se-mathiti-athliti-me-anapiria-apo-to-moysiko-scholeio-alexandroypolis/

Η θεραπευτική αξία της σωματικής άσκησης σε άτομα με Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια

Μια εργασία που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Thorax το 2019 έδειξε μερικά πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα για την αξία και σχέση της καλής καρδιο-αναπνευστικής κατάστασης με την Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια-ΧΑΠ.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/10/17/i-therapeytiki-axia-tis-somatikis-askisis-se-atoma-me-chronia-apofraktiki-pneymonopatheia/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση