Ένας σύντομος τρόπο να μάθουν οι μαθητές των μεγάλων τάξεων, και όχι μόνο, τα βασικά βήματα για να γράφουν εκθέσεις και να είναι σε θέση να τις διορθώνουν! Με αυτόν τον … μίνι χαρτοφύλακα που μπορούν να έχουν στην τάξη και στο σπίτι μπορούν να εξασκούνται κάθε φορά στο να γράφουν έκθεση αποκτώντας σωστές βάσεις για όλες τις επόμενες τάξεις.
Πώς φτιάχνεται το Lap Book; Το συγκεκριμένο το σχεδίασα ώστε να χωράει δυο μπλοκ φύλλων έκθεσης μεγέθους Α5, και να αναδιπλώνεται, ώστε να μπορούν να το πάρουν μαζί τους οπουδήποτε και το κάθε παιδί να χει το προσωπικό του Lap Book.
Υλικά:
- Χαρτόνι κανσόν
- Κόλλα υγρή
- Χαρτοκόπτη
- δυο μπλοκ φύλλων έκθεσης Α5 (17×25 εκ.) 50 φύλλων
- 2 διπλόκαρφα
- λαστιχάκι μικρό
Οδηγίες:
Εκτυπώνουμε το αρχείο του Lap Book σε χοντρό φύλλο εκτύπωσης. Κόβουμε γύρω γύρω τα φύλλα μας, στο πλαίσιο του αρχείου.
1.Παίρνουμε ένα χαρτόνι κανσόν, όποιου χρώματος θέλουμε, στην κανονική διάσταση. Κολλάμε στη μια πλευρά του χαρτονιού τα τρία μέρη του εκτυπωμένου αρχείου που αποτελούν το εξώφυλλό μας (με λίγα χιλιοστά κενό ανάμεσά τους) και διπλώνουμε το κανσόν εκεί που τελειώνει κάθε σελίδα που κολλήσαμε προς τα μέσα, ώστε να κλείνουν το δεξί και αριστερό φύλλο του lap book.
2. Προσεκτικά παίρνουμε τώρα το ένα φύλλο Lap book με το λευκό ορθογώνιο και με το χαρτοκόπτη μας κόβουμε κατά μήκος την πάνω πλευρά του ορθογωνίου, ώστε να δημιουργήσουμε μια τσεπούλα στην οποία θα μπει το οπισθόφυλλο του ενός μπλοκ έκθεσης. Κάνουμε το ίδιο και με το δεύτερο φύλλο με το λευκό ορθογώνιο (για τις μεγάλες τάξεις. Για τις μικρές αφήνουμε το άλλο ορθογώνιο όπως είναι).
3. Τοποθετούμε προσεκτικά, για να μη σκιστεί στην άκρη το χαρτί μας, μέσα στις”τσεπούλες” μόνο τα οπισθόφυλλα των μπλοκ Α5 και γυρίζουμε ανάποδα. Βάζουμε κόλλα και στις δύο πλευρές των οπισθόφυλλων των μπλοκ, ώστε να κολλήσουν και μέσα στην “τσεπούλα” αλλά και στη συνέχεια με το κανσόν που θα τοποθετήσουμε όλο το lapbook. Κολλάμε λοιπόν τα δύο φύλλα-τσεπούλες μαζί με τα μπλοκ τους πάνω στο κανσόν πολύ καλά. Κατόπιν, κολλάμε και το τρίτο μέρος του lap book δίπλα στα δύο φύλλα – τσεπούλες, έτσι ώστε όταν το κλείνουμε να έρχεται στην πάνω πλευρά το φύλλο με τα στοιχεία του μαθητή και το φύλλο “τι έκθεση θα γράψεις σήμερα;”.
4. Το φύλλο “ο χαρτοφύλακας της έκθεσής μου” θα αποτελεί το πίσω μέρος του lap book μας όταν το έχουμε κλειστό.
5. Τέλος, χρησιμοποιούμε δύο διπλόκαρφα, τα περνάμε προσεκτικά μέσα στις δύο μαύρες τρυπούλες του εξώφυλλου και χρησιμοποιώντας ένα χρωματιστό λαστιχάκι μικρού μεγέθους που θα περάσουμε στο δεξί και στο αριστερό διπλόκαρφο, έχουμε και έναν όμορφο τρόπο να παραμένει κλειστός ο χαρτοφύλακάς μας!
Τα παιδιά μπορούν να το χρησιμοποιήσουν μαζί σας στην τάξη ή παίρνοντάς το στο σπίτι και γυρνώντας στο τέλος του μπλοκ μπορούν να ανατρέχουν οποιαδήποτε στιγμή στα βήματα για μια σωστή Έκθεση διαβάζοντας τα στην τελευταία τους σελίδα!
Κατασκευή για τις μικρότερες τάξεις:
Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία, με τη διαφορά ότι στο αριστερό λευκό ορθογώνιο, δεν προσθέτουμε μπλοκ σημειώσεων, αλλά αφήνουμε τον χώρο κενό, όπως είναι μέσα στο αρχείο word*, ώστε να κολλήσουν τα παιδιά τις βοηθητικές ερωτήσεις που τους δίνουμε συνήθως, για να φτιάξουν τη δική τους έκθεση στο κεντρικό ορθογώνιο.
*Στο αρχείο που θα κατεβάσετε υπάρχει ένα φύλλο με κενό λευκό ορθογώνιο, για την αριστερή πλευρά του lap book των μαθητών μικρής τάξης. Τα υπόλοιπα φύλλα είναι ακριβώς ίδια για τα lap book μικρών τάξεων και μεγάλων τάξεων.
Εκτυπώστε εδώ το LapBook (περιλαμβάνει και για τις μικρές και για τις μεγάλες τάξεις):
Εδώ εκτυπώστε το Lap Book σε ασπρόμαυρο χρώμα:
Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (https://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.
Νάντια Φάλκου
Συγχαρητήρια για τη δουλειά σας. Φέτος θα προσπαθήσω να χρησιμοποιήσω τα παιχνίδια για τα κλάσματα που έχετε. Επίσης, η ιδέα για τη γραμματική είναι απίστευτη. Μπράβο!!
Χαίρομαι που σας φαίνονται χρήσιμα! Εννοείτε την ιδέα με τα βαζάκια της γραμματικής; Ευχαριστώ πολύ, να είστε καλα!