Σχολικό λεωφορείο!

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

Καρτοπαίχνιδο Β’ τάξης (Εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό)! – “Score 4”

Απρ 20196

Μιας και στο βιβλίο Μαθητικών Β’ τάξης έχουμε μια εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό, σκέφτηκα να φτιάξω ένα παιχνίδι (τι άλλο;!)  😀  για να βοηθήσω τους μαθητές να εμπεδώσουν και να κατανοήσουν την έννοια του πολλαπλασιασμού/επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης διασκεδάζοντας!

Σκοπός του παιχνιδιού είναι ένας παίκτης να συγκεντρώσει μια τετράδα καρτών που ταιριάζουν μεταξύ τους, μια από κάθε χρώμα (κάθε χρώμα αντιστοιχεί σε έναν τρόπο παρουσίασης του πολλαπλασιασμού).

Παράδειγμα τετράδας που κερδίζει:

  1. Κάρτα με λόγια (π.χ. «2 φορές το 2»)
  2. Κάρτα με πράξη (π.χ. «2 x 2 = 4»)
  3. Κάρτα με εικόνες (π.χ. «2 ομάδες 2 ζώων»)
  4. Κάρτα με επαναλαμβανόμενη πρόσθεση (π.χ. «2+2»)

 

Οδηγίες παιχνιδιού:

  1. Πρέπει να έχουμε συγκεντρώσει τόσες τετράδες όσες είναι οι παίκτες (π.χ. για 6 πάικτες θα μαζέψουμε 6 τετράδες σαν αυτές που περιγράφω παραπάνω, σύνολο 24 φύλλα, για 3 παιδιά θα μαζέψουμε 3 τετράδες κ.ο.κ.).
  2. Ανακατεύουμε καλά τις κάρτες όλες και μοιράζουμε σε κάθε παίκτη από 4 κάρτες.
  3. Οι παίκτες κοιτούν τις κάρτες τους, αποφασίζουν ποια κάρτα δε χρειάζονται (δεν ταιριάζει για να φτιαχτεί τετράδα) και την ακουμπούν (προς τα κάτω, να μη φαίνεται) στο τραπέζι ακουμπώντας την και έτοιμοι να την σπρώξουν προς τον παίκτη που είναι δεξιά τους.
  4. Ο παίκτης που μοίρασε θα δίνει το σύνθημα «1,2,3…αλλαγή!» και τότε όλοι θα πρέπει να δώσουν στον παίκτη που βρίσκεται δεξιά τους την κάρτα που είχαν κάτω.
  5. Οι παίκτες σηκώνουν τις κάρτες που ήρθαν στο χέρι τους και πάλι ελέγχουν να δουν αν υπάρχει τετράδα ή ποιο φύλλο και πάλι δε χρειάζονται. Το ακουμπούν και πάλι κάτω και συνεχίζεται η ανταλλαγή φύλλων μέχρι ένας ή περισσότεροι παίκτες να σχηματίσουν τετράδα.
  6. Μόλις ένας παίκτης σχηματίσει τετράδα πρέπει να φωνάξει «Score 4» και αμέσως να βάλει το χέρι του στο κέντρο. Οι υπόλοιποι παίκτες πρέπει πολύ γρήγορα να βάλουν το χέρι τους πάνω στο πρώτο χέρι, το ένα πάνω από το άλλο. Ο παίκτης που θα βάλει τελευταίος το χέρι του, πάνω-πάνω, στη «στοίβα χεριών», χάνει και βγαίνει από το παιχνίδι παίρνοντας μαζί και την τετράδα του νικητή εκτός παιχνιδιού.
  7. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να μείνει ο τελευταίος νικητής εκ των δύο που θα βάλει πρώτος το χέρι του πρώτος στο τραπέζι πιο γρήγορα στο τραπέζι λέγοντας «Score 4!».

Σημειώσεις: Είναι πολύ πιθανό σε κάποιο γύρο δύο ή και περισσότεροι παίκτες να κάνουν «Score 4» ταυτόχρονα! Τότε και πάλι αυτός που τελευταίος θα βάλει το χέρι του πάνω στο χέρι των άλλων παικτών είναι ο ηττημένος.

Κατεβάστε και εκτυπώστε τις κάρτες σας για να παίξετε κι εσείς στον σύνδεσμο αυτό:

Score 4

(Στο αρχείο θα βρείτε τις κάρτες και τα εξώφυλλά τους! Τα κόβετε τα κολλάτε και τα πλαστικοποιείτε, ώστε να τα έχετε για πολύ καιρό!)

 

Καλή διασκέδαση!

 

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (https://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.
Νάντια Φάλκου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων