ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.



Λήψη αρχείου

Προκήρυξη Πανελλήνιων Αγώνων Ποδηλασίας των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.) σχολικού έτους 2023-2024



Λήψη αρχείου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – Συμμετοχή του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής στο 2ο Πανελλαδικό Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας

Το σχολείο μας, το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά συμμετέχει σε Δίκτυο Σχολείων που διοργανώνει το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών. Συνολικά, 394 σχολικές μονάδες της χώρας μας συνεργάζονται και συνυπάρχουν για την υλοποίηση Πανελλαδικού Μαθητικού Συνεδρίου Τοπικής Ιστορίας, με θεματικό άξονα: «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου».

Οι σχολικές μονάδες κατά την προετοιμασία κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν πολυεδρικά το θέμα, εκπονώντας ερευνητικές εργασίες, έργα δημιουργικής γραφής, εικαστικά, δρώμενα, ψηφιακές αφηγήσεις, μουσικές παραγωγές, βιωματικά εργαστήρια, πάνω στις εξής υποενότητες της βασικής θεματικής:

α) Τοπική ιστορία και εθιμικές τοπικές συνήθειες

β) Μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι

γ)  Τοπική Λογοτεχνία / Συνδεδεμένοι με τον τόπο λογοτέχνες

δ) Τέχνες και  αρχιτεκτονική

ε) Τοπική  ιδιομορφία: φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

στ) Οικονομική ζωή / εμπορική δραστηριότητα

ζ) Εξέχουσες μορφές του τόπου

Το παραγόμενο αποτέλεσμα του Δικτύου, που ανέρχεται στις 580 εργασίες, τις οποίες εκπόνησαν 7520 συμμετέχοντες μαθητές με τους 1045 επιβλέποντες καθηγητές τους, θα παρουσιαστεί στο  ομώνυμο 2ο Πανελλαδικό Μαθητικό Υβριδικό Συνέδριο που θα διεξαχθεί διαδικτυακά την Τετάρτη,  17/04/24, την Πέμπτη 18/04/24 και την Παρασκευή 19/04/24 και δια ζώσης το Σάββατο 20/04/24 για τις 80 σχολικές μονάδες που θα μετακινηθούν στην Πάτρα για αυτό τον σκοπό με 1760 μαθητές και 262 καθηγητές.

Εκπροσωπώντας το σχολείο μας, 15 μαθητές με την υποστήριξη της διευθύντριας, κ. Καλλιόπης Μπεκιάρη, και ομάδας εκπαιδευτικών συμμετέχουν διαδικτυακά στο συνέδριο την Τετάρτη, 17/04/24, στη 2η Συνεδρία (11:00 – 13:10) με τις εξής δύο εισηγήσεις – παρουσιάσεις :

  1. Ζωσιμάδες: οι γίγαντες της ευποιίας
  2. Μια λίμνη, ένα κάστρο και μνημεία στα Γιάννενα: απεικονίσεις στη λογοτεχνία και τις τέχνες. Ένας εικονικός περίπατος

Στόχοι του Δικτύου είναι, με τη συμμετοχή σχολικών μονάδων, να ενισχυθούν οι μεταξύ τους δεσμοί, να ενταθεί η εξωστρέφεια των σχολείων, να αναδειχτούν δεξιότητες και ταλέντα των μαθητών και να καλλιεργηθούν ο κριτικός και κοινωνικός εγγραμματισμός τους.

ΑΦΙΣΑ ΔΙΚΤΥΟΥ



Λήψη αρχείου

 

Προετοιμασία για την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές για το σχολικό έτος 2024-2025

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ / ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ



Λήψη αρχείου

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ κηδεμόνα

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ έτερου κηδεμόνα

 

 

Προεκλογική εκστρατεία των Junior Ambassadors – Epas 2023-2024 του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής για τις Ευρωεκλογές 2024

IMG 28a0153b1a9c732f506efdce6832fa9c V   IMG 841af1723710c68be8bd09718d43ec06 V

Οι Ευρωεκλογές αποτελούν μία από τις σημαντικότερες διαδικασίες δημοκρατικής έκφρασης των πολιτών μας!

Οι Junior Ambassadors – Epas 2023-2024 του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων συνεχίζουν όλο και πιο δυναμικά την προεκλογική εκστρατεία ενημέρωσης και κινητοποίησης των πολιτών για συμμετοχή στις επικείμενες Ευρωεκλογές! Το Πρόγραμμα “Σχολεία – Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου” έχει συμβάλει καθοριστικά, τρία χρόνια τώρα, στην ενημέρωση των Junior & Senior Ambassadors και την προώθηση της πολιτειότητας. Δημοκρατία, δικαιώματα, αξίες είναι έννοιες πολυσήμαντες που αποκτούν νόημα, όταν συνδυάζονται με την ενεργό συμμετοχή και αποβλέπουν στην κοινωνική συνοχή και το κοινό όφελος.

Σύνθημα των Junior Ambassadors – Epas 2023-2024 του σχολείου μας είναι: “Ελάτε να ανακαλύψουμε μαζί πώς μπορούμε με την ψήφο μας να κάνουμε τη διαφορά!” IMG c51986385133954dd57ea2e77150cba5 V

 

Σχολική Εκδρομή στην ΑΘΗΝΑ από 18/04/2024 έως 20/04/2024

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ταξιδιωτικών γραφείων

Προσφορά_Connection Travel

Προσφορά_Herodotus Travel

ΑΠΟΦΑΣΗ Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών



Λήψη αρχείου

Προκήρυξη Πανελλήνιων Αγώνων Κωπηλασίας των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2023-2024



Λήψη αρχείου

Δράση στο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας (4η Απριλίου)

Η 4η Απριλίου, που αποτελεί την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, από εφέτος, με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, καθιερώνεται ως η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας.

Κάποια από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας είναι:

• Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών για τη βιοποικιλότητα και τις διάφορες μορφές ζωής, με έμφαση στην ευημερία και την καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον.

• Η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων και ζώων με σεβασμό και φροντίδα.

• Η αναγνώριση και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ζώων από τους μαθητές και τις μαθήτριες  μέσω της ενεργούς προάσπισής τους.

• Η εκπαίδευση των μαθητών σχετικά με την υπευθυνότητα και την αλληλεγγύη προς τα ζώα, καθώς
και η προώθηση της υιοθεσίας τους.
• Η εμπλοκή των μαθητών / τριών σε δραστηριότητες ανάληψης δράσεων και πρωτοβουλιών
φιλοζωίας.
Για την κινητοποίηση των μαθητών μας αναφορικά με το θέμα, προσκαλέσαμε στο σχολείο μας τον κ. Σταύρο Βασιλάκη και την Αύρα, ένα τετράχρονο λαμπραντόρ – σκύλο οδηγό για τον οκτάχρονο γιο του, ο οποίος αντιμετωπίζει προβλήματα όρασης.
Ο κ. Βασιλάκης μίλησε για την ειδική εκπαίδευση που πέρασε η Αύρα, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες του μικρού αγοριού και ταυτόχρονα να τον βοηθάει, ώστε να επιδίδεται σε καθημερινές δραστηριότητες που χωρίς εκείνη ως οδηγό δεν θα ήταν εφικτές, προσφέροντάς του παράλληλα την ευκαιρία για ένα υψηλότερο επίπεδο ζωής.
Επιπλέον, αναφέρθηκε εκτενώς στην καθημερινή ρουτίνα στην οποία πρέπει από κοινού να εξασκηθούν ο μικρός και ο σκύλος του, στις χρονοβόρες και κοστοβόρες απαιτήσεις μιας τέτοιας συνύπαρξης και στα οφέλη που αποκομίζει όλη η οικογένεια έχοντας στην αγκαλιά της ένα τέτοιο σκυλί. Βασικό συστατικό στοιχείο της σχέσης ζωής που αναπτύσσεται μεταξύ της Αύρας και του αγοριού είναι η αγάπη, όπως τόνισε εμφατικά ο κύριος Βασιλάκης, ο οποίος με θέρμη και υπομονή απάντησε σε ερωτήσεις που τέθηκαν τόσο από μαθητές, όσο και από εκπαιδευτικούς.
Τον ευχαριστούμε από καρδιάς για την άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμά μας, καθώς και για την εξαιρετική του προσπάθεια να μας ενημερώσει για κάθε ζήτημα που αφορά έναν σκύλο – οδηγό.
Μακάρι οι πληροφορίες και τα ερεθίσματα στα οποία εκτέθηκαν οι μαθητές μας σήμερα να σταθούν καθοριστικά, ώστε να αναπτύξουν βαθύ το αίσθημα αγάπης και φροντίδας προς τους φίλους μας, τα ζώα!
  σκυλί 1 1  σκυλι 4
σκυλί 5 1

Υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-25

Ανακοινώθηκε η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία. Ορίζεται από την Παρασκευή 29 Μαρτίου έως την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 και ώρα 23:59.

Για την υποβολή αιτήσεων οι γονείς/κηδεμόνες θα συνδεθούν με τους προσωπικούς τους κωδικούς Taxisnet στην ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr ακολουθώντας τη διαδρομή: Εκπαίδευση > Εγγραφή σε σχολείο > Εισαγωγή στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά σχολεία ή μέσω του απευθείας συνδέσμου:

https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/ps-peis-es

Ημερομηνία εισαγωγικής δοκιμασίας (στην Α΄ Λυκείου): Σάββατο 18 Mαΐου 2024

Αριθμός εισακτέων στο σχολείο μας για το 2024-25: 96 μαθητές/ήτριες

Οι γονείς/κηδεμόνες των υποψηφίων δικαιούνται να υποβάλουν αίτηση για εισαγωγή σε δύο (2) Πρότυπα, καθώς και σε ένα Πειραματικό ή και ένα Εκκλησιαστικό Σχολείο. Σε περίπτωση διασυνδεδεμένων Πρότυπων Σχολείων, οι απόφοιτοι του Πρότυπου Γυμνασίου εγγράφονται απευθείας στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο, με προϋπόθεση την επιτυχή ολοκλήρωση της προηγούμενης βαθμίδας.

Για την εξέταση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, δείτε το κεφάλαιο Ε΄ της υπουργικής απόφασης 25451/Δ6/14-3-2024 (άρθρα 12-13).

Ειδικότερα, η διαδικασία εισαγωγής των μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη των Πρότυπων Λυκείων για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 18 Μαΐου 2024 με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, με την οποία αξιολογούνται γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών που απέκτησαν οι μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο, σύμφωνα με το κεφάλαιο Γ΄, άρθρο 6 της παραπάνω υπουργικής απόφασης.

Δείτε εδώ τη σχετική ανάρτηση στον ιστότοπο της Δ.Ε.Π.Π.Σ.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

 

 

 

Συμμετοχή του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής στη Διεπιστημονική Εκπαιδευτική Δράση Σχολικών Μονάδων της ΔΔΕ Ιωαννίνων με θέμα: “Τέχνη και Λόγος – Μια σχέση αμφίδρομη”

Texnh logos

Το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων συμμετέχει με τέσσερα έργα μαθητών/τριών της Δευτέρας (Β΄) τάξης στην Εικαστική Έκθεση της Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Δράσης Σχολικών Μονάδων της ΔΔΕ Ιωαννίνων με θέμα: “Τέχνη και Λόγος – Μια σχέση αμφίδρομη”, η οποία θα φιλοξενηθεί στα Γ.Α.Κ., Ιστορικό αρχείο – Μουσείο Ηπείρου, από την 1 έως 26 Απριλίου 2024.
Ειδικότερα, οι μαθήτριες Χριστίνα Μαντέλα και Νεφέλη Μπεκρή συνεργάστηκαν και εμπνεύστηκαν από το έργο του Νίκου Καζαντζάκη “Ο βίος και η πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά” και αποτύπωσαν εικαστικά τους δύο πρωταγωνιστές, εστιάζοντας στην αντιθετική φύση των χαρακτήρων τους, την οποία προσπάθησαν να αναδείξουν μέσω διαφορετικών τεχνοτροπιών που χρησιμοποίησαν.
Επίσης, ο μαθητής Άγγελος Μπάσιος, με αφορμή το ποίημα του Κ.Π. Καβάφη “Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή, 595 μ.Χ.“, προσέγγισε το θέμα του χρόνου και αποπειράθηκε να αποδώσει με ενάργεια τις αναπόδραστες αλλαγές που αυτός επιφέρει στο πέρασμά του.
Θερμά συγχαρητήρια στον μαθητή και τις μαθήτριές μας για την ευαισθησία που επέδειξαν, αλλά και για το θάρρος τους να εκθέσουν τα, κατά κοινή ομολογία, εξαιρετικά έργα τους!
Screenshot 2024 03 31 at 20 25 46 ΑΦΙΣΑ Εκδήλωση Λογοτεχνική Εκδήλωση Λογοτεχνική Εγκαίνια εικαστικής Έκθεσης 1 4 2024 ΓΑΚ ΙΩΆΝΝΙΝΑ.jpg Εικόνα JPEG 3



Λήψη αρχείου

Προκήρυξη εισαγωγής σπουδαστών/σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Ακαδημαϊκού Έτους 2024-2025



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Συμμετοχή του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας

ΑΦΙΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΑΦΙΣΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ



Λήψη αρχείου

 

Πρώτοι (1οι) Διασχολικοί Μαθηματικοί Αγώνες Ιωαννίνων – Δελτίο Τύπου

Την 14η Μαρτίου 2024, διεθνή ημέρα της σταθεράς π,  πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία οι Πρώτοι Διασχολικοί Μαθηματικοί Αγώνες Ιωαννίνων, οι οποίοι συνδιοργανώθηκαν από οκτώ σχολεία της πόλης υπό την αιγίδα του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Εκατόν σαράντα μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου αγωνίστηκαν σε κλασικά μαθηματικά, γρίφους και μετρήσεις στη φύση, μέσα σε πνεύμα συνεργασίας και ευγενούς άμιλλας.

Ο Καθηγητής του Τμήματος Μαθηματικών και μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Κωνσταντίνος Ζωγράφος εκπροσώπησε το Ίδρυμα και απηύθυνε χαιρετισμό, ενώ ο Καθηγητής του Τμήματος Μαθηματικών κ. Μιχαήλ Ξένος πραγματοποίησε ομιλία με θέμα «Μαθηματικά: η Γλώσσα των Επιστημών». Χαιρετισμό απηύθυνε και η κ. Αφροδίτη Χατσίδου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, η οποία εστίασε στην αξία της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον.

Μπολιάρη 2  Μπολιάρη 1

Οι Πρώτοι Διασχολικοί Μαθηματικοί Αγώνες Ιωαννίνων συνδιοργανώθηκαν από το 10ο Γυμνάσιο, το Μουσικό Γυμνάσιο και το Αρσάκειο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, το 5ο ΓΕΛ, το 8ο ΓΕΛ, το Πρότυπο ΓΕΛ Ζωσιμαίας Σχολής και το Αρσάκειο ΓΕΛ Ιωαννίνων και πραγματοποιήθηκαν τη φετινή χρονιά στους χώρους των Αρσακείων Σχολείων.

Μπολιάρη 3 1  Μπολιάρη 4

Στο τέλος των Αγώνων δόθηκαν στους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες βεβαιώσεις και αναμνηστικά δώρα.

Συγχαίρουμε θερμά τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας, του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής, για τη συμμετοχή τους στους Αγώνες και ευχαριστούμε τη διευθύντρια του σχολείου, κ. Καλλιόπη Μπεκιάρη για την αμέριστη και αδιάλειπτη στήριξη και συμπαράστασή της, καθώς και τους εκπαιδευτικούς κ.κ. Ελένη Μπολιάρη, Ευάγγελο Ντόντορο, Βασίλειο Μπλιώνα και Φώτιο Θώμο, που επιμελήθηκαν θέματα του διαγωνισμού και συμμετείχαν ενεργά. Τέλος, ευχαριστούμε και τους αποφοίτους μας κ. Ανδρονίκη Ιγνατιάδου και κ. Αθανάσιο Γεωργακόπουλο που συνέδραμαν στην επιτυχή έκβαση των Πρώτων Διασχολικών Μαθηματικών Αγώνων Ιωαννίνων.

Μπολιάρη 6

Προσέλκυση-Επιλογή-Κατανομή Στρατιωτικού Προσωπικού (Κατάθεση Δελτίου Απογραφής γεννηθέντων το 2006)



Λήψη αρχείου

Διαδικασίες διενέργειας των εξετάσεων για την εισαγωγή φοιτητών σε Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Α.Ε.Ι.



Λήψη αρχείου

Έκδοση προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή υποψηφίων στις σχολές Αξιωματικών και Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας ακαδημαϊκού έτους 2024-2025



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Ομιλία του κ. Β. Κούτρα στο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής σχετικά με τη σχολική βία και τον εκφοβισμό

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και στο πλαίσιο αντίστοιχου σχεδίου δράσης που υλοποιείται στο σχολείο μας σχετικά με την πρόληψη, τον εντοπισμό και την διαχείριση περιστατικών ενδοσχολικής βίας, την Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2024, πραγματοποιήθηκε ομιλία που απευθυνόταν στο σύνολο των μαθητών αναφορικά με τα αίτια, τις συνέπειες, αλλά και προτάσεις αντιμετώπισης του θέματος με καλεσμένο τον κ. Βασίλη Κούτρα.
Ο κ. Κούτρας ως Επιστημονικός Διευθυντής του Kέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Ιωαννίνων “Σχεδία” (πρώην Συμβουλευτικού Σταθμού Καταπολέμησης Ναρκωτικών Ιωαννίνων) απευθύνθηκε στους μαθητές με σκοπό την ευαισθητοποίηση όλων των παρευρισκομένων, την προστασία των θυμάτων, καθώς και την ενίσχυση των δεξιοτήτων εντοπισμού και διαχείρισης τέτοιων συμπεριφορών. Αναφερόμενος σε διάφορα περιστατικά που κλήθηκε να αντιμετωπίσει κατά τη μακροχρόνια ενασχόλησή του με παρόμοια θέματα, εστίασε στην ανάγκη επίλυσης των συγκρούσεων, καθώς και στην ανάπτυξη ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος στο σχολείο.
Επιπλέον, ανέφερε πολλά παραδείγματα με σκοπό την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης των μαθητών, την ενθάρρυνση της αναφοράς περιστατικών εκφοβισμού, όπως και την εφαρμογή αντικειμενικών διαδικασιών επίλυσης καταγγελιών. Δεν παρέλειψε να αναδείξει τον κοινό στόχο της εκπαιδευτικής κοινότητας και σύσσωμης της κοινωνίας, που είναι η εκπαίδευση όλων αναφορικά  με την αναγνώριση και την αντιμετώπιση του προβλήματος του σχολικού εκφοβισμού.
Κουτρας
Παράλληλα, ο κ. Κούτρας προσπάθησε να υπερθεματίσει κάποια από τα αίτια που οδηγούν στην εκδήλωση συμπεριφορών εκφοβισμού, όπως ο φόβος προς το ανοίκειο και το διαφορετικό, ο φθόνος και ο ανταγωνισμός, οικογενειακά προβλήματα ή έλλειψη επαρκούς υποστήριξης από το στενό περιβάλλον, καθώς επίσης και η οξυμένη επιθυμία για επιβολή της εξουσίας.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού για τα παιδιά που τον υποφέρουν, συμπεριλαμβανομένης της χαμηλής αυτοεκτίμησης, της κατάθλιψης, της άγχους, της απομόνωσης, ακόμα και της αυτοκτονικής σκέψης. Επίσης, μπορεί εξαιτίας τέτοιων φαινομένων να επηρεαστεί αρνητικά η ακαδημαϊκή επίδοση και οι κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού. Επιπρόσθετα, ο σχολικός εκφοβισμός ενδέχεται να έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην ψυχική υγεία και την ευημερία των ατόμων που τον υπέστησαν, αφού ενίοτε εκτείνονται ακόμη και στην ενήλικη ζωή τους. Ως εκ τούτου, τα θύματα εκφοβισμού μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα στις σχέσεις τους, στην απασχόλησή τους και στη γενική τους ευημερία.
Μερικά από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα από τη συγκεκριμένη παρέμβαση για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό περιλαμβάνουν:
α) Τη μείωση του αριθμού των περιστατικών εκφοβισμού.
β) Την ενίσχυση της ευαισθητοποίησης και της αντίδρασης από τους μαθητές σε περιπτώσεις εκφοβισμού.
γ) Τη βελτίωση του κλίματος στο σχολείο, μειώνοντας το άγχος και το φόβο.
δ) Την τόνωση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης των θυμάτων εκφοβισμού.
ε) Την ενδυνάμωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας και της αντιμετώπισης συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών.
στ) Την ενίσχυση της συμπαράστασης και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.
Στο τέλος της ομιλίας του ο κ. Κούτρας δέχτηκε ερωτήσεις μαθητών, αλλά και εκπαιδευτικών, τις οποίες απάντησε με προθυμία και με διάθεση για περαιτέρω εμβάθυνση στο θέμα. Τον ευχαριστούμε θερμά για τη διαφωτιστική εισήγησή του και για τη θετική του διάθεση να συνεργαστεί με το σχολείο μας για την αποτελεσματική αντιμετώπιση ενδεχόμενων ανάλογων περιστατικών.
Κούτρας 3
Κούτρας 2 1

Αποτελέσματα τελικής φάσης του 13ου Πανελλαδικού Μαθητικού Διαγωνισμού Φιλοσοφικού Δοκιμίου

ΦιλοσοφίαΗ Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων συγχαίρουν θερμά τους μαθητές της Γ΄ τάξης Δημήτριο Γιουγλή και Αθανάσιο Δασούλα για την επιτυχία τους στην τελική φάση του 13ου Πανελλαδικού Μαθητικού Διαγωνισμού Φιλοσοφικού Δοκιμίου, με βασικό θέμα: “Βία και Ισχύς“, η οποία διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Πατρών το τριήμερο 1-3 Μαρτίου 2024 με παράλληλη διεξαγωγή διημερίδας αφιερωμένης στη φιλοσοφία. 

Συγκεκριμένα, μεταξύ των δεκαπέντε μαθητών και μαθητριών που διαγωνίστηκαν στην τελική φάση του Διαγωνισμού, ο Δημήτριος Γιουγλής κατέλαβε την 3η θέση και του απονεμήθηκε το 3ο Βραβείο, ενώ ο Αθανάσιος Δασούλας κατέλαβε την 4η θέση και του απονεμήθηκε Έπαινος Αριστείας.

Ευχόμαστε ολόψυχα στους μαθητές μας να είναι γεροί και να έχουν συνεχή πρόοδο και πάντα επιτυχίες!