Γενικό Λύκειο Πολυγύρου
Καλωσήρθατε στο ιστολόγιο του σχολείου μας!
Καλωσήρθατε στο ιστολόγιο του σχολείου μας!
19 Μαρ
Την Κυριακή 19 Μαρτίου 2023 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή εκδήλωση για την ολοκλήρωση του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Ορθογραφίας Dictée Lavalloise που διοργανώνει το Γενικό Λύκειο Πολυγύρου υπό την Αιγίδα της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής με τη στήριξη του Συλλόγου Αδελφοποίησης Λαβάλ-Ελλάς του Δήμου Λαβάλ Γαλλίας, του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης, του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης APLF-DU και την επιστημονική πλαισίωση του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν καθηγητές γαλλικής γλώσσας και μαθητές από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της χώρας που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Στα πλαίσια της εκδήλωσης έγινε αναφορά στην ιστορία του θεσμού της Dictée Lavalloise που διοργανώνεται πάνω από 20 χρόνια μεταξύ των αδελφοποιημένων πόλεων της πόλης Λαβάλ Γαλλίας, στο Πρωτόκολλο Φιλίας και Συνεργασίας της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής και του Δήμου Λαβάλ Γαλλίας που ανθίζει χρόνο με το χρόνο προσθέτοντας στο ενεργητικό του ποικίλες δράσεις που προσεγγίζουν της δύο περιοχές και μετά από μία ενδιαφέρουσα παρουσίαση της δρ Κατερίνας Σπυροπούλου (Αναπληρώτριας Ακολούθου Επιστημονικής και Πανεπιστημιακής Συνεργασίας στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας) στη Γαλλόφωνη Λογοτεχνία της Αφρικής, ανακοινώθηκαν οι νικητές του διαγωνισμού.
Η εκδήλωσή μας εντάσσεται στις εκδηλώσεις του Μαρτίου, μήνα Γαλλοφωνίας. Ευχαριστούμε θερμά τους εκπροσώπους των φορέων, τους καθηγητές γαλλικής γλώσσας και τους μαθητές για την παρουσία τους.
18 Μαρ
Συγχαρητήρια στους μαθητές του Λυκείου Πολυγύρου, Βλάχου – Τσόπελα Αριάδνη, Λαυρέντζου Μελίνα, Μαλακούδη Μαρία, Μπουσουλέγκα Απόστολο,
Παμπαλιάρη Δημήτρη, Παπαγεωργίου Κατερίνα και Τζάγια Γιώργο για την εξαιρετική συμμετοχή τους στους 7ους αγώνες επιχειρηματολογίας Λυκείων Κεντρικής Μακεδονίας, που διεξήχθησαν το Σάββατο 18 Μαρτίου 2023 στο 1ο ΓΕΛ Ευόσμου. Οι μαθητές μας απέδειξαν,για μια ακόμη φορά, πως ξέρουν να αγωνίζονται και να συνεργάζονται εξαιρετικά. Αξίζουν πολλά μπράβο για τη συνέπεια, την ευγένεια, το ήθος και το μεράκι τους!!!
Τη συμμετοχή των μαθητών πλαισίωσαν οι φιλόλογοι του ΓΕΛ Πολυγύρου κ. Α. Γιαγκοπούλου και Δ. Τσιλιβερδής.
06 Μαρ
Το Σάββατο, 4-3-2023, οι μαθητές/τριες του ΓΕΛ Πολυγύρου που συμμετείχαν στο 21ο ομαδικό πρωτάθλημα στο ΣΚΑΚΙ Θεσσαλονίκης – Χαλκιδικής εκπροσώπησαν το σχολείο μας και έλαβαν τη 2η θέση. Η ομάδα αποτελείται από τους: Μήτσιου Γεώργιος, της Α΄ Λυκείου, Κατσίκη Ολυμπία, Μήτσιου Κωνσταντίνος και Μουστάκας Αθανάσιος της Β΄ Λυκείου και Κουκουμπή Αθανασία της Γ΄ Λυκείου. Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Καθηγητών του ΓΕΛ Πολυγύρου τους συγχαίρει και τους εύχεται καλή πρόοδο στο σχολείο αλλά και σε όλες τις δημιουργικές εξωσχολικές δραστηριότητές τους.
05 Μαρ
Το απόγευμα της Κυριακής 5 Μαρτίου 2023 πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Γενικού Λυκείου Πολυγύρου η ομιλία της ψυχολόγου του Σχολείου κ. Ελένης Τσιρώνη με θέμα τη διαχείριση του άγχους των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν την ομιλία είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις διαφορετικές μορφές και εκδηλώσεις που μπορεί να έχει το άγχος που βιώνουν οι υποψήφιοι. Στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίασή της, η κ. Τσιρώνη ανέλυσε, μεταξύ άλλων, τις συνιστώσες που καθορίζουν την ψυχολογία του εφήβου και έδωσε πρακτικές συμβουλές προς γονείς και υποψηφίους τόσο για το διάστημα της προετοιμασίας όσο και για τις ημέρες που οι υποψήφιοι περνούν τη δοκιμασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης, οι γονείς έθεσαν τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς τους στην ψυχολόγο που λειτούργησαν ως έναυσμα για μια ενδιαφέρουσα συζήτηση.
04 Μαρ
Το ΓΕΛ Πολυγύρου, συμμετέχοντας στο τριήμερο εθνικό πένθος προχώρησε στις ακόλουθες δράσεις:
α) την Πέμπτη, 2-3-23, οι μαθητές του σχολείου συγκεντρώθηκαν στο προαύλιο και σχημάτισαν με τις τσάντες τους την ημερομηνία του τραγικού δυστυχήματος
β) την Παρασκευή, 3-3-23, στη διάρκεια της πρωινής συγκέντρωσης κρατήθηκε ενός λεπτού σιγής στη μνήμη των θυμάτων.
28 Φεβ
Στο πλαίσιο της διδασκαλίας των μαθημάτων των Μαθηματικών και της Φιλοσοφίας της Β’ Λυκείου, στις 23/02/2023 , επιχειρώντας ένα διαδραστικό
«Ταξίδι στον Κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών»
στην εμβληματική έκθεση του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, που η Placebo Events, σε συνεργασία με τη Δ.Ε.Θ. Helexpo Α.Ε., αναβιώνει και αναπροσαρμόζει στα δεδομένα του 2022, στη Θεσσαλονίκη, στο Περίπτερο 1 της Δ.Ε.Θ., ξεδιπλώθηκε μπροστά στα μάτια των μαθητών της Β’ τάξης του ΓΕ.Λ. Πολυγύρου και των συνοδών καθηγητών τους, Μαρίνας Αντωνίου(ΠΕ03), Κυριάκου Ασκητόπουλου(ΠΕ03), Ανδρομάχης Τζιότζιου(ΠΕ02), Μιχάλη Κουμή(ΠΕ086) και Ζωής Χηνοπούλου(ΠΕ04), το μεγαλείο της μαθηματικής σκέψης όλων των σπουδαίων φιλοσόφων και μαθηματικών της αρχαιότητας, οι οποίοι συνέβαλαν σε όλα τα μεγάλα επιτεύγματα του σύγχρονου κόσμου, αποδεικνύοντας πως η μαθηματική σκέψη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Φιλοσοφία!
Στο ερώτημα, λοιπόν, που τέθηκε σε όλους μας, κατά τη διάρκεια της ομολογουμένως ενδιαφέρουσας αυτής «απόδρασής» μας, αν, δηλαδή, «Υπάρχει σε όλα λύση;», η απάντηση, στο τέλος, ήταν ομόφωνη:
«Να υιοθετήσουμε τη μαθηματική σκέψη ως γενικότερο τρόπο ζωής!»
Και, γενικότερα,
Cogitamus ergo sumus! → Ars vivendi!
28 Φεβ
Η βαθιά και σημαντική σχέση που διατηρούσαν οι θεωρητικές με τις θετικές επιστήμες στην Αρχαιότητα -και όχι μόνο– έχει, δυστυχώς, αποδυναμωθεί στις μέρες μας, έχει εμφανώς διαρραγεί στη συνείδηση της κοινωνίας, έχει- απαράδεκτα και αυθαίρετα – «απορριφθεί» από τους Έλληνες μαθητές…Θλιβερή, αληθινή, όμως, διαπίστωση!
Το πώς αυτές οι δύο πνευματικές δραστηριότητες, που διατηρούν βαθιά «ερωτική» σχέση μεταξύ τους εδώ και τόσους αιώνες, έχουν καταλήξει να θεωρούνται «εκ διά μέτρου αντίθετες», είναι απογοητευτικό και, αναμφίβολα, ανησυχητικό… «Λογικά», «φιλοσοφικά» και «μαθηματικά», θα περίμενε κανείς οι μαθητές του ελληνικού Λυκείου με επιλογή προσανατολισμού τα Μαθηματικά, και γενικότερα τις θετικές επιστήμες, να «λατρεύουν» τη Φιλοσοφία, όπως και οι μαθητές με επιλογή προσανατολισμού τις ανθρωπιστικές-θεωρητικές επιστήμες να «αγαπούν» τα Μαθηματικά! Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο!
Μια μονοδιάστατη «λογική» και «πρακτική» που έχει υιοθετήσει η σύγχρονη κοινωνία, μια στενόμυαλη χρησιμοθηρική αντίληψη περί Γνώσης και Ευτυχίας και- για να μην ξεχνιόμαστε- και ο «αλληθωρισμός» προς τις «Πανελλήνιες/Πανελλαδικές» έχουν οδηγήσει σε σύγχυση και «αυτοακρωτηριασμό» τους μαθητές μας…Τραγικό και εγκληματικό! Το αριστοτελικό όραμα της «τελείωσης», το αναγεννησιακό ζητούμενο του «καθολικού» ανθρώπου, η επιγραφή «Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω μου την στέγην» στο υπέρθυρο της πλατωνικής Ακαδημίας έχουν απεμποληθεί από γονείς , μαθητές και… «εκπαιδευτικούς»!
Η αλήθεια, βεβαίως, είναι διαφορετική! Δεν είναι τα Μαθηματικά μια επιστήμη «ανοίκεια και δυσπρόσιτη» για τον αληθινό φιλόσοφο ούτε, φυσικά, και η Φιλοσοφία μια «ανυπόληπτη» επιστήμη για τον σοβαρό μαθηματικό! Φιλοσοφία και Μαθηματικά αναπτύσσονται ταυτόχρονα μέσα στους αιώνες, αλληλοϋποστηρίζοναι- για να εξελιχθούν-συμπλέουν αρμονικά! Η Φιλοσοφία είναι μια δεξαμενή γνώσεων και πηγή έμπνευσης για τα Μαθηματικά, προσφέροντάς τους την ευκαιρία να ανακαλύψουν νέες πτυχές του αντικειμένου τους, να αναδείξουν το κάθε μαθηματικό μοντέλο και να το μετατρέψουν σε μια πρακτική εφαρμογή. Από την άλλη, η μεθοδολογία των Μαθηματικών βοηθά στην εξέλιξη της Φιλοσοφίας και, ταυτόχρονα, κάθε ανακάλυψη των Μαθηματικών γίνεται αφορμή για φιλοσοφικές αναζητήσεις! Πρόκειται, πράγματι, για μια «αγαστή» συνεργασία! Γι’ αυτό και σ’ όλες τις «ξεχωριστές» εποχές γνώσεων, γραμμάτων, τεχνών και επιστημών, υπήρξαν φιλόσοφοι μαθηματικοί και μαθηματικοί φιλόσοφοι!
Η εξήγηση είναι απλή: Ο φιλοσοφικός στοχασμός πορεύεται σε ένα ταξίδι στο άπειρο με «ανατροπές», με ερωτήματα «ανοιχτά», με «δυναμικό» χαρακτήρα, αλλά και με τις επιστημονικές μεθόδους της παρατήρησης, της υπόθεσης, του πειράματος, της απόδειξης και της επανάληψης! Και αυτή ακριβώς η αποδεικτική διαδικασία, η Λογική, είναι και ο συνδετικός του κρίκος με τα Μαθηματικά!
Παραφράζοντας, λοιπόν, ή, μάλλον ,συμπληρώνοντας τη ρήση του Μπερνάρντ Μπολζάνο «Ένας αδύνατος μαθηματικός δε θα γίνει ποτέ δυνατός φιλόσοφος!», πιστεύουμε ακράδαντα πως «κι ένας αληθινός φιλόσοφος δεν μπορεί παρά να είναι δυνατός μαθηματικός!»…
12 Φεβ
Την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023 οι μαθητές του 1ου τμήματος της Α’ τάξης του σχολείου μας στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας επιχείρησαν με τη διδάσκουσα καθηγήτριά τους και τη φιλόλογο-συγγραφέα Αικατερίνη Ιω. Κοσμά μια διαθεματική προσέγγιση των τραγικών επιπτώσεων του εμφυλίου πολέμου.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές ξεκίνησαν με μια σύντομη ανασκόπηση των βασικών γεγονότων του εμφυλίου πολέμου στη
ν Κέρκυρα το καλοκαίρι του 427 π.Χ.,όπως τα διδάχθηκαν από τον Θουκυδίδη στα «Κερκυραϊκά» και στη συνέχεια επικεντρώθηκαν στις διαχρονικές απόψεις του ιστορικού που διατυπώνονται στα κεφάλαια 82 και 83, γνωστά ως «Παθολογία του πολέμου». Τις απόψεις αυτές του Θουκυδίδη επιβεβαίωσε η συγγραφέας Αικ.Κοσμά με αποσπάσματα από το βιβλίο της «Ένας φίλος από τα παλιά» που πραγματεύεται τον εμφύλιο πόλεμο 1946-1949 στον Πολύγυρο και την ευρύτερη περιοχή μέσα από τις συγκλονιστικές προσωπικές μαρτυρίες του παππού της, Γιάννη. Όλοι όσοι συμμετείχαμε στο εγχείρημα αυτό αλλά και όσοι το παρακολούθησαν, διαπίστωσαν τις ομοιότητες μεταξύ των δύο εμφυλίων πολέμων και περίτρανα επιβεβαίωσαν τη θουκυδίδεια άποψη ότι «ο πόλεμος είναι δάσκαλος της βίας». Στο τέλος, η συγγραφέας ζήτησε από τους μαθητές σε μία άσκηση δημιουργικής γραφής να καταθέσουν τις δικές τους σκέψεις και τα δικά τους συναισθήματα για τον πόλεμο.
Στόχος της παραπάνω διαθεματικής εργασίας ήταν να αποδείξουμε ότι το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών μπορεί όχι μόνο να ξεφύγει από τη φορμαλιστική διδασκαλία(μετάφραση, συντακτική ανάλυση, ασκήσεις γραμματικής) που υποχρεωτικά ακολουθούμε όλοι οι διδάσκοντες σύμφωνα με τα σχετικά Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών αλλά και να μεταδώσει μηνύματα επίκαιρα και διαχρονικά. Αυτά τα μηνύματα παρουσίασαν τόσο ο Θουκυδίδης μέσω των μαθητών του τμήματος Α1 όσο και η συγγραφέας Αικ.Κοσμά επαληθεύοντας άλλη μια φορά την κύκλια σύνθεση της Ιστορίας.
Ήταν πράγματι για μαθητές και καθηγητές μια ενδιαφέρουσα και ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΗ εμπειρία στην επιτυχία της οποίας συνέβαλε σημαντικά η κα Κοσμά που με τα αποσπάσματα από το βιβλίο της μας ταξίδεψε στον Πολύγυρο του εμφυλίου πολέμου(1946-1949) και μας δίδαξε ότι δυστυχώς η Ιστορία επαναλαμβάνεται με τα ίδια λάθη και τις ίδιες παραλείψεις. Εκτός, όμως, από τη συγγραφέα θερμά συγχαρητήρια αξίζουν και στους μαθητές του Α1 για την επιμέλεια, τη σοβαρότητα, τον ζήλο και το ενδιαφέρον που επέδειξαν τόσο κατά την προετοιμασία όσο και κατά την πραγματοποίηση της διαθεματικής δραστηριότητας.
Τέλος, ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές που μας τίμησαν με την παρουσία τους.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ