A.
Στις 6 Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας σε όλα τα σχολεία, αφιερώθηκαν 3 εκπαιδευτικές ώρες, με απόφαση του Υπουργείου, για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας (bullying) που βιώνουν πολλά παιδιά στη σύγχρονη εποχή.
Έτσι, λοιπόν, και στο δικό μας σχολείο αποφασίστηκε να παρακολουθήσουμε μαθητές και καθηγητές την ταινία “Βullying (2009), με θέμα την ενδοσχολική βία.
Στην ταινία πρωταγωνιστής είναι ένα παιδί γύρω στα 16,το οποίο λόγω θανάτου του πατέρα του αναγκάζεται με τη μητέρα του να αλλάξουν πόλη και να ξεκινήσουν μία καινούργια ζωή. Το παιδί στο νέο του σχολείο, βιώνει τραγικά βίαιες καταστάσεις, που προκαλούν σε όλους μας συγκίνηση και θυμό για την άσχημη μεταχείριση ενός παιδιού που δεν είχε ενοχλήσει κανέναν. Δεν ζητά βοήθεια από κανέναν… Αποκορύφωμα της όλης κατάστασης είναι ο άσχημος ξυλοδαρμός της κοπέλας του, που βίωνε ίδιες καταστάσεις στο σχολείο της, που τον οδηγεί τελικά στην αυτοκτονία…!
Συμπέρασμα αυτών;…
Δεν είναι μαγκιά να φέρεσαι με τέτοιο βίαιο τρόπο…
Αν είσαι παιδί που βιώνεις τέτοιες βίαιες συμπεριφορές, μίλησε, ζήτα βοήθεια, μην φοβάσαι..Κανείς και τίποτα δεν έχει το δικαίωμα να σου στερήσει τη χαρά της ζωής και το χαμόγελό σου!
Αν πάλι, είσαι απλά μάρτυρας τέτοιου συμβάντος, αναφερέ το. Θα σώσεις μία ΖΩΗ!
Κούβαρου Όλγα, Β1
B.
Το ψυχόδραμα ενός δεκαεξάχρονου.
Ο Jordi, ένας έφηβος μετακομίζει με την μητέρα του σε μια νέα πόλη και αναγκαστικά φοιτά σε ένα νέο σχολείο. Η ζωή του όμως γίνεται «κόλαση»: πέφτει θύμα σχολικού εκφοβισμού και υποφέρει από τα φρικτά βασανιστήρια των συμμαθητών του. Δεν μιλάει όμως σε κανέναν, για να μην τους στεναχωρήσει αλλά και γιατί τα θεωρεί ασήμαντα με αποτέλεσμα να προσπαθεί να τα σβήσει από το μυαλό του. Τελικά δεν αντέχει και αυτοκτονεί.
Η ταινία συγκλόνισε και συγκίνησε όλους τους μαθητές του ΓΕ.Λ. Κάτω Μηλιάς που την παρακολούθησαν. Μια τέτοια σκληρή ταινία τους ευαισθητοποίησε, επειδή απεικόνιζε την ωμή πραγματικότητα της σημερινής εποχής. Η ταινία ήταν πολύ καλή και μας πέρασε πολλά σημαντικά μηνύματα.
Κωνσταντίνος Σαϊδές, Άννα Σαμαρά, Βάγια Σιώκα, Βασίλης Τζήκας (A3)
Γ. Η ζωγραφιά της μαθήτριας Παναγιώτας Σιασιοπούλου (Α3) με αφορμή την προβολή της ταινίας: