ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ: H σχέση ανάμεσα στη φιλοσοφία και τη φύση του ανθρώπου
Διδακτικό σενάριο που εστιάζει στην κατανόηση και ερμηνεία του αριστοτελικού κειμένου, μέσα από διαλογικές και αναστοχαστικές δραστηριότητες. Οι μαθητές/τριες καλούνται να αναγνωρίσουν τους λόγους που ο Αριστοτέλης θεωρεί πως ο άνθρωπος φιλοσοφεί, εστιάζοντας στην έννοια του θαυμασμού και της επιδίωξης της γνώσης ως αυτοσκοπού. Μέσα από συζητήσεις, κριτική επεξεργασία κειμένου και συνεργατικές δραστηριότητες, επιδιώκεται η ανάπτυξη κριτικής σκέψης και φιλοσοφικής επιχειρηματολογίας.
Θεματικό πεδίο: Αρχαία Ελληνικά Γ’ ΓΕΛ (ομάδα προσανατολισμού)
Ηλικία μαθητών/τριών: 17-18 έτη (Γ΄ τάξη γενικού λυκείου)
Λέξεις κλειδιά: Αρχαία Ελληνικά, φιλοσοφία, Αριστοτέλης
TEACHING SCENARIO: The relationship between philosophy and human nature
Teaching scenario that focuses on understanding and interpreting an Aristotelian text through dialogue and reflective activities. Students are asked to identify the reasons Aristotle believes humans engage in philosophy, concentrating on the concept of wonder and the pursuit of knowledge as an end in itself. Through discussions, critical text analysis, and collaborative activities, the goal is to develop critical thinking and philosophical argumentation.
Subject area: Ancient Greek, 3rd Grade General Lyceum (Orientation Group)
Student age: 17-18 years old (3rd grade of general lyceum)
Keywords: Ancient Greek, philosophy, Aristotle
