Θέματα εκπαίδευσης, δημοκρατίας στο σχολείο και αγωγής υγείας

Ιστολόγιo για θέματα εκπαίδευσης, δημοκρατίας στο σχολείο και αγωγής υγείας

Δράσεις κατά της Σχολικής βίας και του εκφοβισμού την 6η Μαρτίου 2013

Φεβ 201327

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε θέματα πρόληψης και προαγωγής της υγείας των μαθητών/τριών, έχει ιδρύσει το Παρατηρητήριο κατά της Σχολικής βίας και του εκφοβισμού και έχει δρομολογήσει σειρά σχετικών δράσεων.

Ένας από τους σκοπούς του Παρατηρητηρίου είναι η ευαισθητοποίηση μαθητών, γονέων και ολόκληρης της κοινωνίας σχετικά με την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Η 6η Μαρτίου αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες, ερεθίσματα και ιδέες για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας που εκδηλώνεται μεταξύ μαθητών και να σχεδιάσουν και υλοποιήσουν μακροχρόνια προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης.

Την Ημέρα της Σχολικής βίας και του εκφοβισμού καλούνται όλα τα σχολεία Δ/θμιας Εκπαίδευσης να αφιερώσουν χρόνο (δύο ή περισσότερες διδακτικές ώρες με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων) σε δράσεις – συζητήσεις – εκδηλώσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού με στόχο την ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων και την επαγρύπνηση όλων των μελών τους για την έγκαιρη παρέμβαση, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές της συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Καλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπ/σης να παρέχουν την υποστήριξή τους στους Προϊσταμένους Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπ/σης, στους Σχολικούς Συμβούλους Δ/θμιας Εκπ/σης, τους Διευθυντές Δ/θμιας Εκπ/σης και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων Δ/θμιας Εκπ/σης της χώρας και να συμβάλουν ενεργά στην αποτελεσματική προετοιμασία και υλοποίηση δράσεων ώστε η 6η Μαρτίου να είναι η απαρχή μιας συντονισμένης παρέμβασης στο χώρο των σχολείων με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού.

Κατά την ημέρα αυτή είναι δυνατόν να διοργανωθούν:

Συζητήσεις ανάμεσα στους μαθητές στις τάξεις με θέμα «Πως εκδηλώνεται η βία ανάμεσα στα παιδιά, τι μπορεί να κάνει η τάξη μας / το σχολείο μας για να περιοριστούν και να αντιμετωπίζονται καλύτερα τα περιστατικά βίας;» Στις συζητήσεις είναι σκόπιμο να ακούγεται η γνώμη των μαθητών για τα αίτια και τους τρόπους εκδήλωσης της βίας και να προκύπτουν ιδέες για εναλλακτικούς τρόπους πρόληψης, αντιμετώπισης, ανάληψη ευθυνών και ρόλων, ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες του κάθε σχολείου.

Βιβλιοπαρουσιάσεις και συζητήσεις μεταξύ μαθητών, με αφορμή βιβλία που αναφέρονται στην σχολική βία, ύστερα από κατάλληλη προεργασία, με την ανάληψη παρουσιάσεων από τους ίδιους τους μαθητές.

Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας, που ανταποκρίνονται στο ηλικιακό και γνωστικό επίπεδο των μαθητών, ακολουθούμενες από σχετικές συζητήσεις και περαιτέρω δράσεις.

Δημιουργία αφισών ή/και φυλλαδίων με μηνύματα και πληροφορίες κατά της βίας, χρησιμοποιώντας κολλάζ, ζωγραφική και άλλα εργαλεία των νέων τεχνολογιών.

Εικαστικά εργαστήρια με δημιουργίες των μαθητών σχετικά με τη βία, ακολουθούμενα από συζήτηση και έκθεση των έργων σε χώρους του σχολείου, πιθανά δε και με δημιουργία σχετικών τοιχογραφιών σε επιλεγμένους χώρους της σχολικής μονάδας.

Παρουσιάσεις σχετικά με επιμέρους άξονες της θεματολογίας, από ομάδες μαθητών σχολείων, βασισμένες σε έρευνες υλικού από το διαδίκτυο, συζητήσεις, συμπλήρωση ερωτηματολογίων, καταγραφή απόψεων και αξιοποίηση σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και νέων τεχνολογιών.

Θεατρικά, μουσικά ή/και χορευτικά δρώμενα, σε σχολικές μονάδες όπου υπάρχουν εκπαιδευτικοί με εξειδικευμένη επιμόρφωση, ώστε να αναδειχθούν θέματα σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση και ειρηνική επίλυση της βίας.

Αναρτήσεις στο διαδίκτυο, σε σχολικά sites / blogs, αναφορικά με δράσεις και έρευνες σχετικά με το φαινόμενο.

Συναντήσεις Σχολικών Συμβουλίων και Υπευθύνων Αγωγής Υγείας-Σχολικών δραστηριοτήτων με συμμετοχή εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων, με θέμα την βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, με στόχο τη συστηματική πρόληψη, διαμεσολάβηση και ουσιαστική αντιμετώπιση περιστατικών βίας.

Πραγματοποίηση διαδραστικών ομιλιών και βιωματικών σεμιναρίων για το φαινόμενο από εξειδικευμένους επιστήμονες σε ομάδες γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών, σε χρόνο εκτός της λειτουργίας του σχολείου.

draseis_sxoliki_via


Εκπαιδευτική Συμβουλευτική – Μήνυμα Συνεργασίας

Φεβ 201318

Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, ένα μήνυμα συνεργασίας,  απο τον συνάδελφο και διαχειριστή του ιστολογίου “Εκπαίδευση-Συμβουλευτική Ενηλίκων και Εφήβων” Κώστα Κιουρτσή.

Αγαπητοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί,

Στο blog που διατηρώ (https://blogs.sch.gr/kkiourtsis/) και στην κατηγορία ΕκπαιδευτικήΣυμβουλευτική, αναρτώ δημοσιεύσεις με τεχνικές, σκέψεις, εργασίες και γενικότερα με το περιεχόμενο των σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς που έχω συντονίσει ή θα συντονίσω.

Στις δημοσιεύσεις αυτές μπορείτε να συμμετέχετε και εσείς είτε διατυπώνοντας σχόλιο κάτω από τη δημοσίευση που σας ενδιαφέρει είτε στέλνοντας μήνυμα στο email kkiourtsis@sch.gr

Πολύ συχνά εκφράζουμε την άποψη ότι ο εκπαιδευτικός δεν έχει την απαραίτητη υποστήριξη από την Πολιτεία. Συχνά όμως η εκπαιδευτική έρευνα επιβεβαιώνει ότι ο εκπαιδευτικός μαθαίνει κυρίως από άλλους εκπαιδευτικούς. Επομένως είναι σημαντικό να συναντιόμαστε και να μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλον, σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο όπου εφαρμόζονται οι αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων. Στο βαθμό που μπορώ, θα ήθελα να βοηθήσω στο συντονισμό συναντήσεων μάθησης.

Αυτές τις μέρες είναι σε εξέλιξη το Διήμερο Σεμινάριο Συμβουλευτικής «εκπαιδευτικοί και σχολική ζωή: όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια ζητάει βοήθεια» που πραγματοποιείται από το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων (ΣΣΝ), συνολικής διάρκειας οκτώ (8) ωρών. Έχουν ολοκληρωθεί τέσσερις διήμερες συναντήσεις (τρεις στα Γιαννιτσά και μία στην Αριδαία) και υπολείπονται άλλες δύο διήμερες συναντήσεις στην Έδεσσα. Προβλέπεται συνολικά η συμμετοχή 140 εκπαιδευτικών.

Ο υπεύθυνος του ΣΣΝ, φιλόλογος Αθανάσιος Μπαζούκης, είναι ο ένας εισηγητής. Ο άλλος εισηγητής είμαι εγώ. Το θεωρητικό πλαίσιο του σεμιναρίου αναφέρεται στην προσωποκεντρική προσέγγιση της εκπαιδευτικής συμβουλευτικής. Οι κύριες τεχνικές που εφαρμόζονται είναι η «εργασία σε μικρές ομάδες» και η «μελέτη περίπτωσης», Ήδη στο https://blogs.sch.gr/kkiourtsis/ έχει δημοσιευτεί η πρώτη μελέτη περίπτωσης αυτού του διήμερου σεμιναρίου.

Καλή συνέχεια

Έδεσσα 18/2/2013

Κωνσταντίνος Κιουρτσής

Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2013

Φεβ 201311

Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2013

21-28 Απριλίου 2013

“Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους”


Ξέρατε ότι χρειάζονται επιπλέον 1,7 εκατομμύρια δάσκαλοι παγκοσμίως προκειμένου όλα τα παιδιά του κόσμου να πάνε σχολείο (το 1 εκατομμύριο μόνο στην Αφρική); Και δυστυχώς ακόμη 61 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο που θα έπρπε να πηγαίνουν Δημοτικό δεν έχουν γραφτεί ποτέ.

Ξέρατε ότι σε πολλές απομακρυσμένες κοινότητες το ρόλο του δασκάλου αναλαμβάνουν άνθρωποι που είναι απόφοιτοι γυμνασίου ενώ συχνά οι τάξεις είναι μεγαλύτερες των 100 ατόμων;

Η φετινή εκστρατεία ζητάει κατάλληλα εκπαιδευμένους δασκάλους για όλα τα παιδιά του κόσμου.

Γίνετε και εσείς μέρος αυτής της παγκόσμιας εκστρατείας!

  1. Δηλώνετε τώρα συμμετοχή. Συμπληρώστε τώρα τη φόρμα συμμετοχής, και στείλτε την μας μέσω email στο education.hellas@actionaid.org ή μέσω fax στο 210-9212376.
  2. Περιμένετε τον φάκελο με το υλικό της εκστρατείας. Εφόσον έχετε συμπληρώσει τη σχετική φόρμα θα παραλάβετε δωρεάν το εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνει: συλλογή πραγματικών ιστοριών με δασκάλους από όλον τον κόσμο που μας μιλάνε για τη δουλειά τους, DVD με εκπαιδευτική ταινία, αφίσα για την τάξη και υποστηρικτικό υλικό για τη θεματική με σχέδιο εργασίας. Η αποστολή του υλικού θα γίνει στο τέλος Μαρτίου 2013.
  3. Ώρα για δράση! Την εβδομάδα 21 – 28 Απριλίου αφιερώστε όσο χρόνο θέλετε (από μία ώρα έως μία εβδομάδα) για να συζητήσετε στην τάξη τη θεματική, να παρακολουθήσετε το βίντεο, να κάνετε σχετικές δραστηριότητες που προτείνονται στο υλικό που θα παραλάβετε και να δημιουργήσετε τη δική σας εικόνα, την οποία θα μας στείλετε και θα δημοσιεύσουμε!

Δηλώσεις συμμετοχών έως 22 Μαρτίου 2013.

Κατεβάστε τη φόρμα συμμετοχής

Open Data Day 2013

Φεβ 20137

Στις 23 Φεβρουαρίου 2013 γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα για τα ανοιχτά δεδομένα (www.opendataday.org/) με ταυτόχρονες εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο. Είναι μια ευκαιρία ώστε εθελοντές, επιστήμονες, προγραμματιστές, εκπρόσωποι της δημόσιας διοίκησης και του ιδιωτικού τομέα, να ενημερωθούν για τα ανοικτά δεδομένα, την αξία που έχουν για την καλύτερη λειτουργία του κράτους και τη διαφάνεια, αλλά και τη σημασία τους για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Αναλυτικές πληροφορίες στο δελτίο τύπου Deltio_Typou_OpenData_Day_2013

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΘΒΕ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Φό-ΡΑ (Φόβος – Ρατσισμός ΣΤΟΠ)

Φεβ 20137

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, συνεχίζοντας με συνέπεια την κοινωνική του πολιτική, παρουσιάζει τη νέα Κοινωνική Δράση «Φό-ΡΑ» (Φόβος – Ρατσισμός Στοπ) η οποία θα παρουσιάζεται δωρεάν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η Κοινωνική Δράση «Φό-ΡΑ» (Φόβος – Ρατσισμός Στοπ) υλοποιείται υπό την αιγίδα της Ένωσης των Θεάτρων της Ευρώπης και αποτελεί παράπλευρη δραστηριότητα της παράστασης «Το Κύμα», που παρουσιάζεται από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα και πραγματεύεται το ίδιο θέμα.

Στόχος της δράσης είναι να ευαισθητοποιήσει τους νεαρούς μαθητές απέναντι στον μεγάλο κίνδυνο του ολοκληρωτισμού και του ρατσισμού, που εξαπλώνεται στη χώρα με έντονα κρούσματα και μέσα στο σχολείο. Με βιωματικό τρόπο και συζήτηση με τους μαθητές, τίθενται ερωτήματα και ανιχνεύονται απαντήσεις σχετικά με τους λόγους που οδηγούν στην υιοθέτηση ρατσιστικών συμπεριφορών καθώς και τους τρόπους με τους οποίους τέτοιες συμπεριφορές μπορούν να αντιμετωπισθούν και να αποφευχθούν.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ

Ο ολοκληρωτισμός έχει μια μακρά και οδυνηρή διαδρομή στην ιστορία της ανθρωπότητας. Πολλές φορές σκέφτομαι ότι οι σχηματισμοί των ανθρωπίνων δομών και θεσμών τον «εφηύραν» ακριβώς για να ξετυλιχτεί η μαρτυρία και η ομολογία της τραγωδίας του ανθρώπου στην ιστορική της διάσταση. Ο φασισμός στην ορατή του μορφή, αλλά κυρίως στην αόρατη, συνοδεύει υπόκωφα τα σκοτεινά ένστικτα της ανθρώπινης φύσης. Και δυστυχώς μπορεί να εκδηλωθεί παντού: στην πολιτική, στη θρησκεία, στην οικονομία, στην κοινωνία, στην οικογένεια, στην πατρότητα και στη μητρότητα, στην εκπαίδευση. Συνδυάζεται με την επιβίωση ή με την υπεροχή, την κυριαρχία, τον εξαναγκασμό, την επέκταση του εγώ πάνω στον άλλον. Είναι μια προβολή της βαρβαρότητας πάνω σε οτιδήποτε διαφέρει απ’ αυτήν. Το σίγουρο είναι ότι τον ολοκληρωτισμό τον γεννάει ο φόβος του άλλου. Ο άλλος άνθρωπος. Η άλλη τάξη. Το άλλο χρώμα. Η άλλη θρησκεία. Ο άλλος ερωτισμός. Η άλλη καταγωγή. Η διαφορετική επιλογή.

Για όλα αυτά, σκέφτηκα να ανεβάσουμε «Το Κύμα» του Τζόουνς τώρα στην Ελλάδα, στη Μακεδονία του 2013 θέλοντας να επισημάνουμε τον κίνδυνο του φασισμού που επωάζεται γύρω μας και μέσα μας σαν το αυγό του φιδιού. Συνοδευτική της παράστασης αυτής είναι η δράση “Φό-ΡΑ”= Φόβος – Ρατσισμός STOP. Η ιδέα γεννήθηκε στο Βελιγράδι, σε ένα διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης των Θεάτρων της Ευρώπης. Έθεσα το θέμα και γρήγορα αποφασίστηκε αυτή η δράση να πραγματωθεί υπό την αιγίδα της Ένωσης. Οι ηθοποιοί μας θα επισκέπτονται τα σχολεία της Θεσσαλονίκης, των όμορων δήμων και της Βορείου Ελλάδας, θα παρουσιάζουν ένα ταχύδραμα με ταυτόχρονες προβολές ταινιών μικρού μήκους από την Ένωση και θα συνομιλούν με τους μαθητές για τον κίνδυνο του ολοκληρωτισμού και του πολιτικού εξτρεμισμού. Ο ευαίσθητος χώρος της εκπαίδευσης, τα παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου, τα παιδιά μας έχουν στοχοποιηθεί από τις δυνάμεις της βαρβαρότητας που επιδιώκουν να τα χρησιμοποιήσουν ως υποδοχείς και διασπορείς της βίας. Αυτό πρέπει να το σταματήσουμε. Τώρα! Καλούμε την εκπαιδευτική κοινότητα, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων να συμμετέχουν σε αυτή τη δράση. Ελπίζουμε και επιδιώκουμε τα παιδιά μας να μεγαλώσουν με αξίες όπως η ανθρωπιά, η αλληλεγγύη, ο σεβασμός, η ανεκτικότητα. Ο άλλος δεν είναι εχθρός. Δεν μας φοβίζει, μας συμπληρώνει. Ο άλλος δεν είναι μια τζαμαρία που θα την συντρίψουμε με βία. Ο άλλος είναι δρόμος για την έξοδο από τον μοναχικό εαυτό μας.

Σωτήρης Χατζάκης
Θεσσαλονίκη, 2013

«Φό-ΡΑ» (Φόβος – Ρατσισμός Στοπ)

Συντελεστές:
Επιμέλεια δράσης-Σύνθεση Κειμένων: Αμαλία Κοντογιάννη σε συνεργασία με τους: Τρυφωνία Αγγελίδου, Λίλα Βλαχοπούλου, Γιάννη Σαμψαλάκη.
Οργάνωση Παραγωγής: Χριστίνα Ζαχαροπούλου

Συμμετέχουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Τρυφωνία Αγγελίδου, Λίλα Βλαχοπούλου, Ανδρέας–Άγγελος Καρανικόλας, Ελένη Κιλινκαρίδου, Χάρης Παπαδόπουλος, Γιάννης Σαμψαλάκης.
Πληροφορίες- Δηλώσεις συμμετοχής: τηλ. 6973556863 (κα. Χριστίνα Ζαχαροπούλου)

Διάρκεια : 1.30’

H Κοινωνική Δράση «Φό-ΡΑ» (Φόβος – Ρατσισμός Στοπ) παρουσιάζεται δωρεάν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας: 2η Ανακοίνωση

Φεβ 20136

Το 3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (www.digifest.info) θα διεξαχθεί στο Αγρίνιο, στην Αλεξανδρούπολη, στο Ηράκλειο, στην Κέρκυρα, στη Λάρισα, στη Μυτιλήνη, στη Ρόδο και στα Χανιά την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Απριλίου 2013.

Αναλυτικές πληροφορίες στο 3o_mathitiko_festival

Youth4Youth: Σεμινάριο Κατάρτισης Εκπαιδευτικών για την Πρωτογενή Πρόληψη της Έμφυλης Βίας

Φεβ 20135

Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας (Ε.Δ.κ.Β.), στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος DAPHNE III «Youth4Youth: Ενδυνάμωση Νέων Ατόμων στην Πρόληψη της Έμφυλης Βίας μέσω Αλληλοδιδακτικής Εκπαίδευσης», σας προσκαλεί στο Σεμινάριο Κατάρτισης Εκπαιδευτικών με θέμα την πρωτογενή πρόληψη της έμφυλης βίας, την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου (09:30 – 17:30), στο ξενοδοχείο AIROTEL ALEXANDROS (Τιμολέoντος Βάσσου 8, Αθήνα, 115 21).

Αναλυτικές πληροφορίες στο Seminario_Υouth4Youth_Febr_2013

Παρουσίαση της Ευρωπαϊκής καμπάνιας ενάντια στο Σχολικό Εκφοβισμό

Φεβ 20135

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 29 Ιανουαρίου η παρουσίαση της Ευρωπαϊκής Καμπάνιας ενάντια στο Σχολικό Εκφοβισμό από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» με τίτλο: «ΚΑΝΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ! ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!». Βασικός στόχος η ενημέρωση και κινητοποίησης της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί και μαθητές) αλλά και των γονιών με βασικούς αποδέκτες τα ίδια τα παιδιά.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκε συνολικά το έργο «Ευρωπαϊκή Καμπάνια ενάντια στο Σχολικό εκφοβισμό» καθώς και όλα τα εργαλεία που προέκυψαν από αυτό (καμπάνια, έρευνα, εκπαιδευτικό εργαλείο, www.e-abc.eu).

Συντονιστής της συνάντησης ο δημοσιογράφος Σταύρος Θεοδωράκης, του οποίου οι παρατηρήσεις έδωσαν έναυσμα για ένα δημιουργικό διάλογο μεταξύ των συμμετεχόντων.

Η παρουσίαση ξεκίνησε με δύο εφήβους, τη Ράνια και τον Άγγελο, εκπροσώπους του YouSmile.gr, της διαδραστικής διαδικτυακής πλατφόρμας που έχει υλοποιήσει «Το Χαμόγελο του Παιδιού», οι οποίοι μίλησαν για το φαινόμενο του Bullying όπως τα ίδια τα παιδιά το βιώνουν και παρουσίασαν ενδεικτικά δύο από τα videos που έχουν παράξει με αυτό το θέμα.

Κατά την εναρκτήρια ομιλία του ο κ. Γιαννόπουλος, Πρόεδρος του ΔΣ του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ζήτησε την υποστήριξη των ΜΜΕ στη μετάδοση της καμπάνιας, ενώ τόνισε ότι όλα τα εργαλεία που παρουσιάστηκαν τίθενται στη διάθεση της Πολιτείας. Σημείωσε δε ότι «αποτελεί χρέος των αρμόδιων να αγκαλιάσουν αυτή την προσπάθεια, κάτι που η Ευρώπη ήδη κάνει αναγνωρίζοντας «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ως φορέα με ηγετικό ρόλο στις προσπάθειες πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού Εκφοβισμού».

Κατά την έναρξη της συνάντησης χαιρετισμό απηύθυνε ο Υφυπουργός Παιδείας, κ. Παπαθεοδώρου, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε: «Η εμφάνιση του ανησυχητικού αυτού φαινομένου είναι δεδομένη, και στη χώρα μας. Δυστυχώς μέχρι σήμερα η πρόληψη ήταν στο περιθώριο. Αυτό που οφείλουμε όλοι να κάνουμε, πολιτεία, εκπαιδευτική κοινότητα και γονείς είναι να ανατρέψουμε την αδράνεια και την ανοχή. Σε αυτήν την κατεύθυνση ουσιαστικός είναι ο ρόλος του Χαμόγελου Του Παιδιού, τόσο στην ανάδειξη όσο και στην αντιμετώπιση του φαινομένου. Οι προσπάθειες αυτές τέμνονται με τη πρωτοβουλία του Υπουργείου να ιδρύσει το Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού και να υλοποιήσει σχετικές δράσεις. Έτσι, όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά».

Σε μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του ο Ευρωβουλευτής κ. Κουμουτσάκος, εξήρε τις προσπάθειες του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», ενημέρωσε ότι η πρωτοβουλία που έλαβε ομάδα Ευρωβουλευτών με στόχο την καθιέρωση Ευρωπαϊκής Ημέρας ενάντια στο φαινόμενο του Σχολικού Εκφοβισμού προχωρά θετικά και άμεσα θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία. Στόχο που μοιράζεται και στηρίζει και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο ενάντια στο φαινόμενο, του οποίου ηγείται «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Στη συνέχεια αναλυτικά παρουσιάστηκαν τόσο τα αποτελέσματα της έρευνας, καθώς και το εκπαιδευτικό εργαλείο, ενώ η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση της Ευρωπαϊκής Καμπάνιας ενάντια στο Σχολικό εκφοβισμό.

Η καμπάνια περιλαμβάνει τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό spot, καταχώρηση και αφίσα καθώς και ηλεκτρονικά banners. Υλικά διαθέσιμα όλα στα ΜΜΕ τόσο στην Ελλάδα όσο και στα 6 ευρωπαϊκά κράτη που συμμετείχαν στο έργο (Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Βουλγαρία, Ελλάδα, Ιταλία)

Αξίζει να σημειωθεί ότι η καμπάνια με τίτλο: «ΚΑΝΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ! ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!» σχεδιάστηκε με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, υλοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία της διαφημιστικής εταιρείας Magnet AD, της εταιρείας παραγωγής Modiano ενώ ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε στους μαθητές και εκπαιδευτικούς του 6ου Γυμνασίου Ιλίου που φιλοξένησε και συμμετείχε στα γυρίσματα.

Εξαιρετικά σημαντική και η συμμετοχή του MAD, που ανέλαβε χορηγός επικοινωνίας της καμπάνιας. Χάρη στη συμμετοχή του MAD, η πρωταρχική ομάδα στόχος της, οι έφηβοι, θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το φαινόμενο μέσα από το τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό spot, ειδικές εκπομπές, καθώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του σταθμού.

Με τη συμμετοχή τους μας τίμησαν δεκάδες εκπαιδευτικοί, Εισαγγελείς και εκπρόσωποι Υπουργείων. Σημαντική και η παρέμβαση της Γ.Γ. Πρόνοιας κας. Μπέκου κατά την οποία μετέφερε την υποστήριξη του Υπουργείου Εργασίας στις προσπάθειες που καταβάλλει «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Η παρουσίαση της καμπάνιας συνδυάζεται με την πραγματοποίηση στην Αθήνα της πρώτης συνάντησης του Ευρωπαϊκού Δικτύου ενάντια στο Σχολικό εκφοβισμό, που συντονίζεται από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και στο οποίο συμμετέχουν 17 ΜΚΟ από συνολικά 12 ευρωπαϊκά κράτη.

Όλο το υλικό, όπως παρουσιάστηκε κατά τη συνάντηση και φωτογραφικό υλικό, μπορείτε να το βρείτε στο http://www.hamogelo.gr/48.1/Press-Kit

Τριμηνιαίο ηλεκτρονικό Newsletter HEALTH του Ινστιτούτου Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής.

Ιαν 201329

Κυκλοφόρησε το δεύτερο τεύχος του τριμηνιαίου ηλεκτρονικού Newsletter HEALTH του Ινστιτούτου Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα θέματα.

Μπορείτε να το διαβάσετε στο σύνδεσμο issue_02_30jan_13

Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ιαν 201325
Το Μουσικό Σχολείο Κατερίνης συμμετέχει ως πρεσβευτής στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013. Ομάδα μαθητών της Α και Β λυκείου του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης με υπέυθυνο καθηγητή τον κ. Ιωάννη Γαλάνη (ΠΕ19), στο πλαίσιο της συμμετοχής αυτής, δημιούργησε μια αφίσα και μια δημιουργία T-SHIRT.

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου-Συνέδριο 5/2/2013

Ιαν 201325

Με αφορμή τον πρώτο επετειακό (10ετή) εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, η Δράση Saferinternet.gr διοργανώνει ανοιχτή συνεδριακή ημερίδα στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ), την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013. To συνέδριο διοργανώνεται με την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, και τη στήριξη του Γραφείου Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα. Επίσημος συνεργάτης της δράσης Saferinternet.gr στο συνέδριο είναι η εταιρία WIND, χορηγοί η Alpha Bank και ο Κωτσόβολος, και ένθερμος υποστηρικτής η Google.

Πρόγραμμα του συνεδρίου, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Βασ. Κωνσταντίνου 48, 11635 Αθήνα

09.00 – 10.00
Προσέλευση – Εγγραφές

10.00 – 10.15 Έναρξη – Χαιρετισμοί

  • Μήνυμα της Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επιτρόπου για την Ψηφιακή Ατζέντα, Neelie Kroes
  • Κα Χριστίνα Καραϊτίδη, Εκπρόσωπος Τύπου – Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Αντιπροσωπεία στην Ελλάδα
  • Κος Αντώνης Καϊλής, Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων -Γραφείο Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα

10.15 – 10.45 Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013: «online δικαιώματα και υποχρεώσεις»

  • Δρ. Βερόνικα Σαμαρά, Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και Επικεφαλής Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr
  • Με τα μάτια του Πάνελ Νέων του Saferinternet.gr

10.45 – 11.45 Online δικαιώματα και υποχρεώσεις:  ο μείζων ρόλος της ενημέρωσης,
της εκπαίδευσης, της αναφοράς παράνομων συμπεριφορών

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ: Δρ. Λίζα Τσαλίκη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

  • «Τι μας αποκαλύπτουν τα στατιστικά στοιχεία της Γραμμής Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ του Ε.Κ.Α.Δ.», Κα Μαρία Δάρα, Εκπρόσωπος Γραμμής Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ Ε.Κ.Α.Δ, Μονάδα Εφηβικής Υγείας, Παν. Αθηνών
  • «Καταγγελίες για παράνομο περιεχόμενο / παράνομη συμπεριφορά προς την Ανοιχτή Γραμμή Safeline.gr», Δρ. Νίκος Φρυδάς, Πρόεδρος Safenet, Εκπρόσωπος  Ανοιχτής Γραμμής Safeline.gr, Ε.Κ.Α.Δ.
  • «Πρόγραμμα σχολικών επισκέψεων στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. / To Διαδίκτυο στη ζωή μας: Μάθηση, Ψυχαγωγία, Ασφάλεια», Κος Κωνσταντίνος Βουτσινάκης, Προϊστάμενος Γραφείου Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης & Κα Μαριάννα Γαϊτάνη, Στέλεχος Γραφείου Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης, www.e-yliko.gr
  • «Οι υπηρεσίες και ο ρόλος του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στη δομούμενη Κοινωνία της Γνώσης», Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς, Διευθυντής Δ/νσης Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου & Δικτυακών Τεχνολογιών ΙΤΥΕ – Διόφαντος
  • «Ποιοτικό περιεχόμενο για ανήλικους χρήστες, πιστοποίηση ιατρικού περιεχομένου», Δρ. Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος, Διευθυντής Έρευνας, Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτος»

11.45 – 12.15 Διάλειμμα καφέ


12.15 – 13.00 Online δικαιώματα και υποχρεώσεις: ο ρόλος της Πολιτείας, των Αρχών
και των Οργανώσεων για την Προστασία του Παιδιού


ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ: Κος Αντώνης Καϊλής, Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων -Γραφείο Ενημέρωσης του Ε.Κ. στην Ελλάδα

  • «Tα δικαιώματα του παιδιού και οι προτάσεις της UNICEF για την προστασία τους μέσα και δια μέσου των εικονικών κόσμων», Κος Ηλίας Λυμπέρης, Γεν. Διευθυντής, Ελληνική Εθνική Επιτροπή UNICEF
  • «Η προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού στο Διαδίκτυο», Κος Γιώργος Μόσχος, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού
  • «Προσωπικά δεδομένα στο Διαδίκτυο: τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μας», Δρ. Κωνσταντίνος Λιμνιώτης, Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
  • «Πνευματική ιδιοκτησία στο Διαδίκτυο: δικαιώματα και υποχρεώσεις», Κα Ειρήνη Σταματούδη, LL.M., Ph.D., Διευθύντρια Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας

13.00 – 13.40 Online δικαιώματα και υποχρεώσεις: η άποψη του e-επιχειρείν

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ: Δρ. Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος, Διευθυντής Έρευνας, Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτος»

  • «Tο νου σου!», Κος Γιώργος Τσαπρούνης, Αν. Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων WIND
  • «Σερφάρω και δημιουργώ», Κος Διονύσης Κολοκοτσάς, Google Public Policy Manager
  • «Πάντα δίπλα στο Γονιό. Με τη Ματιά του Λιανέμπορου.», Κος Μιχάλης Ζιγλής, Διευθυντής Αλυσίδας Εφοδιασμού και Υπηρεσιών, Dixons South-East Europe
  • «Tο Διαδίκτυο στην Ελλάδα: εμπόδια και προοπτικές», Κος Ηλίας Ντεμιάν, Ερευνητικός Συνεργάτης Ι.Ο.Β.Ε.

13.40 – 14.20 Οι νέοι ρωτούν, οι εκπρόσωποι των φορέων και του e-επιχειρείν απαντούν


ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ: Κος Kώστας Αργυρός, Δημοσιογράφος ΝΕΤ


14.20 – 14.30 Συμπεράσματα – λήξη του συνεδρίου

Εορτασμός Ημέρας Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (28/1) και Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (5/2)

Ιαν 201323

Το Υπουργείο Παιδείας μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ενημερώνει ότι διευρύνει το πλαίσιο αναφοράς της υπηρεσίας Ασφάλεια στο Διαδίκτυο με τον ανανεωμένο δικτυακό τόπο http://internet-safety.sch.gr, στοχεύοντας με το πλούσιο και ποιοτικό υλικό του, στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, δηλ. στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, στους γονείς και τους κηδεμόνες.

Με αφορμή την 7η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (28/01/2013) καθώς και την επετειακή 10η Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (5/2/2013), ο ενημερωτικός κόμβος Internet-Safety σας καλεί να αξιοποιήσετε το υλικό του και σας προτρέπει ειδικά εκείνες τις ημέρες να:

1)Βρείτε χρήσιμες συμβουλές για την προστασία της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο, στο ειδικό αφιέρωμα στη διεύθυνση http://internet-safety.sch.gr/index.php/component/k2/item/199-7thprivday για την 7η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

2) Συζητήσετε στην τάξη σας, ενημερώνοντας τους μαθητές σας και εμβαθύνοντας σε θέματα ασφαλούς χρήσης των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης, αντιμετώπισης του κυβερνοεκφοβισμού, προστασίας της ιδιωτικότητας, προστασίας ηλεκτρονικές απάτες, κ.ά.

3) Οργανώσετε μία εκδήλωση σε επίπεδο σχολείου για την παροχή οδηγιών προς μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα τους οδηγούς και τα φυλλάδια από την ιστοσελίδα Χρήσιμο Υλικό http://internet-safety.sch.gr/index.php/provoli/yliko για να τα μοιράσετε στην εκδήλωση. Δείτε επίσης τις θεματικές μας παρουσιάσεις!

4) Οργανώσετε μία συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων, ενδεικτικά για την ορθολογική χρήση των εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης, π.χ. για προσωπικά δεδομένα, ακατάλληλα σχόλια ή περιεχόμενο σε αντίστοιχους ιστότοπους.

5) Πραγματοποιήσετε με τους μαθητές σας ατομικές ή ομαδικές δραστηριότητες σχετικά με τη SID 2013 μεταδίδοντας το φετινό σύνθημά της: «Connect with respect! – Σύνδεση με σύνεση!», και διοργανώνοντας δικές σας εκδηλώσεις στο σχολείο.

6) Να παρακολουθήσετε τις ζωντανές μεταδόσεις εκδηλώσεων με θέμα το ασφαλές διαδίκτυο, που θα μεταδίδονται από το ΠΣΔ στη διεύθυνση http://live.sch.gr «Ζωντανές Μεταδόσεις»

Ο ενημερωτικός κόμβος Internet-Safety του ΠΣΔ για την «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» έχει δομηθεί με βάση τις ομάδες – στόχους στις οποίες απευθύνεται το υλικό του: από τα παιδιά και τους εφήβους έως τους γονείς και κηδεμόνες, με ενδιάμεσο συνδετικό και σημαντικό κρίκο εσάς, τους εκπαιδευτικούς.

Η ηλεκτρονική κοινότητα https://blogs.sch.gr/groups/internet-safety/ παραμένει ανοικτή προς εσάς και μπορείτε να συνεχίζετε να εγγράφεστε ή να παροτρύνετε συναδέλφους σας να ενταχθούν στην ομάδα, αν είστε ήδη εγγεγραμμένα μέλη. Στο site, όλοι πλέον μπορούν να βαθμολογούν τα άρθρα τα οποία υπάρχουν ή τα νέα που ανεβαίνουν και να τα επικοινωνείτε μέσω των λογαριασμών που τηρείτε στα πιο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο κόμβος “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” αποσκοπεί στο να μπορούν να ενημερωθούν όλοι, από το πιο μικρό παιδί, έως τον πιο μεγάλο, γονιό ή εκπαιδευτικό, για τις νέες τάσεις, τα οφέλη και τους πιθανούς κινδύνους.

Ειδικά για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, μπορείτε να γνωστοποιήσετε τις εκδηλώσεις σας μέσω του Ημερολογίου Εκδηλώσεων της ομάδας https://blogs.sch.gr/groups/internet-safety/calendar/ και να μοιραστείτε τι ακριβώς έχετε σχεδιάσει, από σήμερα κιόλας!

Το ανανεωμένο Internet-Safety φιλοδοξεί να συντελέσει στη δημιουργική συνδιαμόρφωση ενός πλαισίου με υψηλής ποιότητας και εγκυρότητας περιεχόμενο (επίκαιρα ή επιλεγμένα νέα, βίντεο) στην προβολή δηλαδή αξιόλογου και χρήσιμου εκπαιδευτικού υλικού, στο οποίο αξίζει να έχουν πρόσβαση οι μαθητές, εκπαιδευτικοί και κυρίως, οι γονείς και κηδεμόνες, σχετικά με:

1) Τον ορισμό σαφών πολιτικών και διαδικασιών για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο, με στόχο την υπεύθυνη online συμπεριφορά, ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια σχετικά με τις ηλεκτρονικές απάτες, τους ιούς κ.ά.

2) Την ορθολογική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, (π.χ. ιστολόγια) με διασφάλιση κανονιστικού πλαισίου π.χ. για προσωπικά δεδομένα, ακατάλληλα σχόλια ή περιεχόμενο.

3)Την παροχή οδηγιών προς γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές για την ελαχιστοποίηση της ηλεκτρονικής παρενόχλησης, καθώς και των φαινομένων sexting ή grooming.

4) Τον σεβασμό της ιδιωτικότητας και της πνευματικής ιδιοκτησίας στο ψηφιακό περιεχόμενο.

Η ασφάλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο είναι μία υποχρέωση όλων μας.

Συστρατευθείτε με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για τη δημιουργία ενός ασφαλέστερου Διαδικτύου για τα παιδιά.

Ιδέες για δραστηριότητες στο σχολείο σας

Διάλεξη με θέμα «Η ενδοοικογενειακή βία και η αντιμετώπισή της στη σημερινή Ελλάδα»

Ιαν 201316

Το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας και το Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνουν για όγδοη χρονιά τη σειρά διαλέξεων «Ζητήματα Επικοινωνίας».

Σας προσκαλούμε να παρευρεθείτε στην τρίτη εκδήλωσή μας με θέμα:

«Η ενδοοικογενειακή βία και η αντιμετώπισή της στη σημερινή Ελλάδα»

Για το θέμα θα μιλήσουν οι:

Γιώργος Νικολαΐδης

Διευθυντής Δ/νσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού

Γιώργος Μόσχος

Συνήγορος του παιδιού

Φωτεινή Μηλιώνη

Δρ. Νομικής, ειδ. επιστήμων Νομικής Αθήνας

Βίκυ Βλάχου

Λέκτορας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Τη συζήτηση θα συντονίσει η κα Αθηνά Χατζούλη-Μαρούδα, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ.

Η εκδήλωση θα γίνει την Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013, στο Κεντρικό Κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30), στο αμφιθέατρο «Άλκης Αργυριάδης», ώρα 6:00 μ.μ.

H εκδήλωση είναι ανοιχτή για το κοινό. Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Ο Διευθυντής του ΕΠΙΕΕ

Καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης

endooikogeneiaki_via


ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥΣ: «Ο σιωπηλός εφιάλτης»

Ιαν 201314

ΟΡΙΣΜΟΣ
Οι προστριβές μεταξύ παιδιών αποτελούν φυσιολογικό, αποδεκτό φαινόμενο στα πλαίσια ισορροπημένων, ισότιμων σχέσεων. Όμως όταν ένα άτομο εκτίθεται επανειλημμένα και για μακρό χρονικό διάστημα σε αρνητικές πρακτικές εκ μέρους ενός ή περισσοτέρων άλλων μιλάμε για εκφοβισμό, «bullying» κατά την αγγλική ορολογία . Σε αυτές τις περιπτώσεις:
• Δεν υπάρχει ισορροπία δυνάμεων. Εμπλέκεται κάποιο επιβλητικό, επιθετικό άτομο (ή άτομα) κι άλλο άτομο το οποίο αδυνατεί να αμυνθεί.
• Συνήθως δεν προκαλείται από το θύμα
• Η επίθεση είναι εσκεμμένη και έχει σκοπό να προκαλέσει οδύνη

ΜΟΡΦΕΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Ο εκφοβισμός μπορεί να εκδηλωθεί με ποικίλους τρόπους.
• Η σωματική επίθεση είναι η πιο προφανής και επικίνδυνη μορφή. Η σοβαρότητα κυμαίνεται από ήπιες κακώσεις μέχρι βαρείς, ακόμη και θανατηφόρους τραυματισμούς.

• Με τη λεκτική επίθεση εκτοξεύονται προσβολές και απειλές. Τα τελευταία χρόνια, τα κινητά τηλέφωνα και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο χρησιμοποιούνται συχνά για αυτό το σκοπό

• Με τον κοινωνικό αποκλεισμό οι συνομήλικοι δεν ξεχνούν απλώς να περιλάβουν το παιδί στις παρέες τους, αλλά το αποκλείουν σκόπιμα. Τα επιθετικά παιδιά συχνά κάνουν συστηματικές προσπάθειες να διασπάσουν τις φιλίες του θύματος.

• Υλικές ζημιές όπως η αφαίρεση ή φθορά προσωπικών αντικειμένων και εκβιασμός για χρήματα.


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ

Εάν υποψιάζεστε ότι το παιδί σας πέφτει θύμα εκφοβισμού από συνομήλικους, δεν είσαστε μόνοι. Σε έρευνα σε σχολεία της Αττικής, 37% των μαθητών του δημοτικού και 17% μαθητών του γυμνασίου/ λυκείου δήλωσε ότι υπήρξε θύμα σωματικής επίθεσης στο χώρο του σχολείου.

ΠΑΙΔΙΑ ΨΗΛΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

Οι ακόλουθες κατηγορίες παιδιών κινδυνεύουν περισσότερο να κακοποιηθούν από συνομήλικους:
• Παχύσαρκα παιδιά
• Παιδιά με κοντό ανάστημα
• Αγόρια με μικρή μυϊκή δύναμη
• Ομοφυλόφιλοι έφηβοι
• Κοινωνικές μειονότητες (εθνικές ή θρησκευτικές)
• Παιδιά με χρόνια προβλήματα υγείας (άσθμα, σακχαρώδης διαβήτης)
• Παιδιά με ειδικές ανάγκες

Επίσης, ο κίνδυνος για εκφοβισμό από συνομήλικους είναι αυξημένος σε παιδιά με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας:
• Είναι ιδιαίτερα ανασφαλής σε καινούργια περιβάλλοντα .
• Φοβάται εύκολα.
• Υποτιμά τις δυνάμεις του, αφήνοντας ακόμη και μικρότερα παιδιά να το δέρνουν.
• Δυσκολεύεται να δημιουργήσει κοινωνικές επαφές και φιλίες, είναι απομονωμένο.
• Έχει δυσκολία στη διαχείριση συγκρούσεων: όταν δέχεται επιθέσεις αντιδρά παθητικά, κλαίει ή παραδίδει τα πράγματά του.
Οι γονείς παιδιών με τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι καλά να παρακολουθούν τις κοινωνικές σχέσεις του παιδιού τους με ιδιαίτερη προσοχή.
Φυσικά, κάποιες καταστάσεις όπως πχ η παρουσία συμμοριών, μπορεί να υπερβούν τις δυνάμεις ακόμη και του πιο αθλητικού ή θαρραλέου παιδιού.

ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Ο ΓΟΝΙΟΣ?

Τα παιδιά συνήθως δεν αναφέρουν στους γονείς ή δασκάλους ότι κακοποιούνται από συνομήλικους. Οι λόγοι είναι πολλοί. Μπορεί να ντρέπονται, να μη θέλουν να στενοχωρήσουν τους γονείς τους, ή να φοβούνται μήπως χαρακτηριστούν ως «καρφιά» και υποστούν ακόμη χειρότερα λόγω αδιάκριτων παρεμβάσεων ενηλίκων.
Υπάρχουν πολλά σημεία ενδεικτικά ότι το παιδί κακοποιείται από συμμαθητές, ειδικά όταν αρχίζουν να εκδηλώνονται σταδιακά κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους:
• Τακτικά παρουσιάζει τραυματισμούς που δεν φαίνεται να είναι ατυχήματα
• Έρχεται σπίτι με σκισμένα ρούχα ή φθαρμένα προσωπικά αντικείμενα
• Δεν έχει στενές φιλίες
• Δεν το καλούν σε πάρτυ και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις
• Βρίσκει δικαιολογίες να μην πάει σχολείο, συχνά επικαλούμενο αδιαθεσία
• Συχνά δείχνει μελαγχολικό ή ανήσυχο και ευερέθιστο
• Έχει αϋπνία, εφιάλτες ή νυχτερινή ενούρηση
• Έχει συχνά πονοκέφαλους η πόνους στην κοιλιά, χωρίς να βρίσκεται ιατρικό πρόβλημα
• Έχει χάσει το ενδιαφέρον για την σχολική εργασία, με επακόλουθη πτώση επιδόσεων.

Μπορεί να χρειαστεί να ρωτήσετε το παιδί ευθέως για τις σχέσεις του μα τα άλλα παιδιά:
• Μήπως σε πειράζουν τα παιδιά στο σχολείο? Πως?
• Τι σου λένε? Σου έχουν δώσει κάποιο παρατσούκλι?
• Όταν σε πειράζουν, τι κάνεις?
• Το έχεις πει σε κάποιους μεγάλους? Τι έκαναν?
• Πειράζουν και άλλα παιδιά?
• Στα διαλείμματα παίζεις με φίλους ή είσαι μόνος/μόνη σου?

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΑΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΚΑΚΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥΣ


1. Πάνω από όλα , επικεντρωθείτε στο παιδί.

• Συλλέξτε στοιχεία για τα συγκεκριμένα συμβάντα: τι συνέβη, ποιοι εμπλέκονταν ως δράστες και μάρτυρες, πότε, σε ποιους χώρους.
• Ποτέ μην του λέτε να αγνοήσει τις επιθέσεις, αυτό συχνά οδηγεί σε κλιμάκωση.
• Μην ενοχοποιείτε το παιδί σας υποθέτοντας ότι το ίδιο προκαλεί το πρόβλημα.
• Εκφράστε τη συμπαράσταση σας. Εξηγήστε του ότι η κακομεταχείριση ενός ανθρώπου από άλλον είναι απαράδεκτη και ότι καλώς έκανε και βρήκε το θάρρος να σας το πει.
• Εάν διαφωνείτε με τον τρόπο που αντιμετώπισε την κατάσταση, μην το κριτικάρετε. Συζητήστε μαζί για πιθανούς εναλλακτικούς χειρισμούς
• Οπωσδήποτε η κατάσταση αυτή θα σας αναστατώσει συναισθηματικά αλλά προσπαθήστε να σκεφτείτε ψύχραιμα τι θα κάνετε.

2. Να έρθετε σε επαφή με το σχολείο.
• Οι γονείς συχνά είναι απρόθυμοι να «ενοχλήσουν» τις σχολικές αρχές αλλά ενδέχεται να μην σταματήσει το πρόβλημα χωρίς την παρέμβαση τους.
• Ελέγξτε τα συναισθήματα σας. Δώστε συγκεκριμένα στοιχεία για τα συμβάντα.
• Τονίστε ότι θέλετε να συνεργαστείτε με το σχολείο για την καταπολέμηση του προβλήματος, για καλό του δικού σας παιδιού αλλά και των άλλων.
• Μην έρχεστε σε σύγκρουση με τα παιδιά που πειράζουν το παιδί σας ή τους γονείς τους. Είναι προτιμότερο να τους μιλήσουν οι σχολικές αρχές.
• Μάθετε εάν άλλα παιδιά αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα και απαιτήστε από κοινού να ληφθούν μέτρα από το σχολείο.

3. Βοηθήστε το παιδί σας να γίνει πιο ανθεκτικό στον εκφοβισμό.

• Βρείτε τρόπους να αναπτύξει τις ικανότητες του σε δραστηριότητες όπως η μουσική, οι καλές τέχνες και προπαντός ο αθλητισμός.. Τα επιτεύγματα του μπορεί να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση του γενικώς.
• Ενθαρρύνετε τις κοινωνικές επαφές με συμμαθητές, φιλοξενώντας τα στο σπίτι κλπ.
• Βοηθήστε το παιδί σας να αποκτήσει καινούργιες φιλίες έξω από το σχολείο, σε περιβάλλον που δεν έχει χαρακτηριστεί ως θύμα.
• Κάνετε μαζί στο σπίτι «προπόνηση» στην αντιμετώπιση υποθετικών σεναρίων.
• Συμβουλέψτε το σε ποιόν να απευθύνετε όταν απειλείται από επιθετικά παιδιά. Διαβεβαιώστε το ότι η αναφορά ενός πραγματικού γεγονότος δεν είναι «κάρφωμα».
• Αναρωτηθείτε εάν το παιδί σας είναι πολύ υπερκινητικό και παρορμητικό, προκαλώντας αρνητικές αντιδράσεις από άλλους. Αυτό δε δικαιολογεί τις επιθέσεις αλλά μπορεί εν μέρει να εξηγεί γιατί συμβαίνουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να επωφεληθεί από συμβουλές ψυχολόγου για να βελτιώσει τις κοινωνικές δεξιότητες του.
• Εάν βλέπετε ότι η ψυχική διάθεση του παιδιού έχει επηρεαστεί δυσμενώς, μπορεί να χρειαστεί συμβουλευτική από υπηρεσίες ψυχικής υγείας. Ο παιδίατρος είναι σε θέση να σας παραπέμψει στο πιο κατάλληλο άτομο ή κέντρο στην περιοχή σας..


ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Ο Νορβηγός καθηγητής ψυχολογίας Dan Olweus, πρωτοπόρος στην έρευνα του φαινομένου της κακοποίησης παιδιών από συνομήλικους, έχει δηλώσει το εξής:
«Κάθε άτομο έχει το δημοκρατικό δικαίωμα να είναι ελεύθερο από εκφοβισμό και επανειλημμένη, εσκεμμένη ταπείνωση, τόσο στο σχολείο όσο και στην ευρύτερη κοινωνία. Κανένας μαθητής δεν πρέπει να φοβάται να πάει σχολείο λόγω απειλούμενης παρενόχλησης ή ταπείνωσης, και κανένας γονιός δεν πρέπει να έχει αγωνία ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί στο παιδί του!»

Ντολόρες Πρωταγόρα-Λιανού
Αναπληρώτρια Διευθύντρια
«Α» Παιδιατρικού Τμήματος
Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία»

Πηγή: http://www.esos.gr/article/parembatikes-symperifores/kakopoisi_paidion_synomilikoys_siopilos_efialtis

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: Οδηγίες του υπ. Παιδείας

Ιαν 201314
Δέκα οδηγίες δίνει προς τα σχολεία εγκύκλιος του υπ. Παιδείας για την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και της επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών οι οποίες έχουν ως εξής:
1. Διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος επικοινωνίας, διαλόγου και εμπιστοσύνης, ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Το κλίμα επικοινωνίας και διαλόγου θα πρέπει να υποστηρίζεται έμπρακτα τόσο από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας, όσο και από τους εκπαιδευτικούς μέσα στις τάξεις.
2 Αξιοποίηση του θεσμού των μαθητικών συμβουλίων για την ενίσχυση της ανάδειξης των απόψεων των μαθητών.
3. Παρακολούθηση και προστασία των μελών της σχολικής κοινότητας από οποιαδήποτε απειλή ή άσκηση βίας σε βάρος τους. Κάθε εκπαιδευτικός ή μαθητής θα πρέπει να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του ή τα παράπονά του και εφόσον χρειάζεται, να λαμβάνει εγγυήσεις για την αποτροπή της επανάληψης βλαπτικών συμπεριφορών.
4. Επαρκής ενημέρωση των μαθητών και επικοινωνία στις τάξεις, σχετικά με την άσκηση, το σεβασμό και την προστασία των δικαιωμάτων όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Ειδικότερα, θα πρέπει να γίνονται συζητήσεις και ενημερώσεις σχετικά με την άσκηση βίας, πώς εκδηλώνεται αλλά και για τους τρόπους που μπορεί να αποτραπεί με την συνδρομή όλων.
5. Καθιέρωση διαδικασιών ακρόασης με την συνδρομή του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, όταν εκδηλώνεται ένα περιστατικό βίας και ανάθεση ρόλων συμβούλων σε εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να εξηγούν τις συμπεριφορές τους, να εκφράζουν τις απόψεις τους, να επικοινωνούν ύστερα από την εκδήλωση βίαιων ενεργειών και να γίνεται προσπάθεια συμφιλίωσης μεταξύ των εμπλεκόμενων.
6. Επιβολή κυρώσεων ύστερα από προσεκτική ακρόαση των μερών και με την συνδρομή του Σχολικού Συμβούλου αλλά και του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, όπου αυτή κρίνεται αναγκαία.
7. Ενίσχυση του ρόλου των μαθητών στη διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων, ενδεχόμενα μέσα από τη δημιουργία ομάδων φιλίας ή διαμεσολάβησης, ανάλογα με τις δυνατότητες υποστήριξης των ομάδων αυτών από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας.
8. Ανάπτυξη προαιρετικών ομαδικών δραστηριοτήτων που ενδιαφέρουν τους μαθητές και βοηθούν στην καλλιέργεια στενότερων δεσμών και σχέσεων συνεργασίας μεταξύ τους (π.χ. ομάδες εφημερίδας, περιοδικού, αθλητισμού, ιστολoγίου κ.τ.λ.).
9. Τακτική επικοινωνία με τους γονείς και ευαισθητοποίησή τους, έτσι ώστε να βρίσκονται κοντά στα παιδιά τους και στους προβληματισμούς τους, επικοινωνώντας διαλεκτικά μαζί τους.
10.Συνεργασία ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, τόσο σε επίπεδο σχολικού συμβουλίου, όσο και μέσα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων ενημέρωσης, συζητήσεων, εκθέσεων που θα προάγουν τις ειρηνικές σχέσεις αλλά και την εγρήγορση όλων, με απώτερο στόχο την αποτροπή της εκδήλωσης μορφών βίας,επιθετικότητας και εκφοβισμού μεταξύ μαθητών.

Πηγή: http://www.esos.gr/article/parembatikes-symperifores/sxoliki_bia_odigies_ypoyrgeioy_paideias

ΟΛΜΕ – Πρωτοβουλίες για τα φαινόμενα βίας στα σχολεία

Ιαν 201311

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Η ενίσχυση ακραίων αυταρχικών, ρατσιστικών και φασιστικών αντιλήψεων και η σημαντική αύξηση στα σχολεία της χώρας των περιστατικών βίας που συνδέονται με αυτές τις αντιλήψεις προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία και προβληματισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα. Φορείς και ομάδες που εμφορούνται από αντιδημοκρατικές αντιλήψεις, επιχειρούν να αξιοποιήσουν το γενικότερο αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί στην ελληνική κοινωνία εξαιτίας της οικονομικής κρίσης για να καλλιεργούν την απέχθεια και το μίσος κατά παιδιών που έχουν συγκεκριμένα κοινωνικά χαρακτηριστικά, να εκφοβίζουν αυτά ή άλλα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και ακόμα και να προβαίνουν σε βίαιες ενέργειες για να επιβάλουν τις αντιδημοκρατικές αντιλήψεις τους.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταδικάζει απερίφραστα αυτές τις πρακτικές, είτε εκδηλώνονται στο χώρο του σχολείου είτε οπουδήποτε αλλού. Ιδίως καταδικάζουμε τις φασιστικές και νεοναζιστικές προκλήσεις και βιαιότητες που τροφοδοτούν και υποθάλπουν το ρατσισμό και την ξενοφοβία, οι οποίες στοχεύουν στην υπονόμευση των δημοκρατικών θεσμών και της κοινωνικής συνοχής και έρχονται σε αντίθεση με τις ανθρωπιστικές αξίες και τις παραδόσεις φιλοξενίας και αλληλεγγύης που έχουν αναπτυχθεί παραδοσιακά στον τόπο μας.

Καλούμε κάθε συνάδελφο εκπαιδευτικό, τους μαθητές και μαθήτριες, τους γονείς/κηδεμόνες και κάθε πολίτη να καταδικάσουν και να απομονώσουν αυτές τις ομάδες, και να εργαστούμε από κοινού για ένα σχολείο της συνεργασίας, αλληλεγγύης, του σεβασμού και της κατανόησης ανάμεσα σε πρόσωπα και ομάδες, της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Καλούμε, επίσης, την Πολιτεία να εγκαταλείψει την πρακτική της αδράνειας και της λήψης πρόχειρων και αποσπασματικών μέτρων σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Αυτό που απαιτείται είναι η εκπόνηση συνολικών πολιτικών, που θα περιλαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, παιδαγωγικά και οργανωτικά, ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η διείσδυση του ρατσισμού και του νεοναζισμού στην εκπαίδευση.

Βασική προϋπόθεση γι’ αυτό, αλλά και επιδίωξη του εκπαιδευτικού κόσμου, είναι η ισότιμη εκπαίδευση όλων των παιδιών σε ένα αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον που θα σέβεται τα πολιτισμικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν το καθένα από αυτά. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού διεκδικούμε, μεταξύ άλλων:

  • κατάργηση των περιορισμών των Μνημονίων και εξασφάλιση επαρκών πόρων με αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, ώστε να μπορούν να λειτουργούν απρόσκοπτα όλα τα σχολεία (υποδομές, θέρμανση, λειτουργικές δαπάνες κ.λπ.)·
  • εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων για την αντιμετώπιση της μαθητικής ‘διαρροής’ και της σχολικής αποτυχίας με αποτελεσματικές παιδαγωγικές πρακτικές (τάξεις υποδοχής παιδιών μεταναστών, φροντιστηριακά τμήματα, ενισχυτική διδασκαλία κ.λπ.)·
  • επαρκή στελέχωση των σχολείων με το απαιτούμενο εκπαιδευτικό και λοιπό επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λπ.)·
  • κατάλληλα σχολικά προγράμματα, στηριγμένα στις ανθρωπιστικές αξίες, και γενικευμένη εφαρμογή της διαπολιτισμικής και αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, με κατάλληλη επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών·
  • μέτρα εκπαιδευτικής και κοινωνικής στήριξης των ομάδων του πληθυσμού και των οικογενειών που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα οικονομικά, κοινωνικά ή άλλα προβλήματα (υποσιτίζονται, δυσκολεύονται να μετακινηθούν προς το σχολείο κ.λπ.)·
  • ακύρωση της «λογιστικής πολιτικής» των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, ιδίως εκείνων στις οποίες φοιτούν πολλά παιδιά μεταναστευτικής καταγωγής (π.χ. διαπολιτισμικά σχολεία)·
  • λήψη των κατάλληλων μέτρων για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού, και την ουσιαστική στήριξη της δημοκρατίας στα σχολεία·

Από την πλευρά μας, το Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης (ΚΕΜΕΤΕ) της ΟΛΜΕ έχει ξεκινήσει τη σύσταση Ομάδας Εργασίας με στόχο να μελετήσει συστηματικά τα σχετικά προβλήματα και να προωθήσει τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισής τους, σε συνεργασία με άλλους αρμόδιους φορείς και παράγοντες.

Βασικοί στόχοι αυτής της πρωτοβουλίας μας είναι οι ακόλουθοι:

  • Καταγραφή της έκτασης των σχετικών προβλημάτων στα σχολεία.
  • Ανάπτυξη συνεργασίας με αρμόδιες υπηρεσίες, αρχές και φορείς, με ειδικούς επιστήμονες, αθλητικούς παράγοντες κ.λπ., με στόχο την πολυδιάστατη προσέγγιση των προβλημάτων και την ανάπτυξη κοινής δράσης  για την πρόληψη και την άμεση αντιμετώπιση των περιστατικών βίας/εκφοβισμού.
  • Επεξεργασία προτάσεων για παρεμβάσεις στο πρόγραμμα σπουδών, στις μεθόδους διδασκαλίας/μάθησης και στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων.
  • Επιμόρφωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, των γονέων και της ευρύτερης κοινωνίας σε θέματα διαπολιτισμικής και αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, με τη διοργάνωση επιμορφωτικών προγραμμάτων, σεμιναρίων, συνεδρίων, εκδηλώσεων κ.λπ..
  • Συνέχιση και διεύρυνση των δράσεων αλληλεγγύης και στήριξης των παιδιών που συναντούν δυσκολίες στο σχολείο και στην οικογένειά τους.
  • Διοργάνωση πολιτιστικών, καλλιτεχνικών, αθλητικών κ.ά. δραστηριοτήτων των μαθητών/μαθητριών, με συνεργασία των γονέων, της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων παραγόντων της τοπικής κοινωνίας.
  • Συγκέντρωση σχετικού έντυπου ή ψηφιακού υλικού για την αξιοποίησή του από τους/τις εκπαιδευτικούς. Επικαιροποίηση και αξιοποίηση του  υλικού που έχει παραχθεί από το ΚΕΜΕΤΕ. Δημιουργία ειδικής ιστοσελίδας.
  • Ανάπτυξη συνεργασίας με άλλες χώρες και διεθνείς φορείς, με στόχο την ανταλλαγή εμπειριών, «καλών πρακτικών» και υλικού.
  • Εξασφάλιση νομικής στήριξης των σχολείων και των εκπαιδευτικών σε περιπτώσεις όπου αυτό απαιτείται.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί όλες τις ΕΛΜΕ, τους συλλόγους διδασκόντων, όλους τους εκπαιδευτικούς να αναλάβουν το επόμενο διάστημα πρωτοβουλίες και δράσεις σε όλα τα επίπεδα για τα θέματα της βίας, του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και του φασισμού και σε συνεργασία με τους άλλους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας (γονείς και μαθητές) αξιοποιώντας και κάθε δυνατότητα που δίνει το σχολικό πρόγραμμα (σχολικές γιορτές και επετείους, η διδασκαλία του «πρότζεκτ», προγράμματα αγωγής υγείας κ.λπ.).

Η αμοιβαία καχυποψία, η προκατάληψη, το μίσος, ο ρατσισμός και η βία πρέπει να οριστικά να αποβληθούν από τα σχολεία μας. Στη θέση τους αξίζει να οικοδομηθεί μια σχολική κοινότητα βασισμένη στον αμοιβαίο σεβασμό, στην ανεκτικότητα, στην αποδοχή, στη συνεργασία και στην αλληλεγγύη. Προς αυτή την κατεύθυνση δεσμευόμαστε να εργαστούμε συστηματικά  σε καθημερινή βάση.

Κατεβάστε την Ανακοίνωση σε μορφή pdf … εδώ

Πηγη: http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=4136

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Δημήτρης Κυριακού

Διευθυντής Μουσικού Σχολείου Κατερίνης

ΜΔΕ στις Επιστήμες της Αγωγής

Email: kyriakou@sch.gr

Στο twitter: http://twitter.com/#!/dimkyriakou



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων