• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • 3ο Βραβείο – Διαγωνισμός Σχολικής Εφημερίδας του Φορέα ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ -26-4-2024

    28 Απριλίου 2024 από

    Βράβευση Εφημερίδας 2024Η σχολική εφημερίδα είναι οι κόποι μιας ολόκληρης χρονιάς. Οι συγκινήσεις, οι συνεργασίες, τα εμπόδια που ξεπεράστηκαν, οι ιδέες που γεννήθηκαν, οι υλοποιήσεις και οι ματαιώσεις που έλαβαν χώρα. Είναι ο τρόπος να μοιραστούμε όσα συμβαίνουν στο σχολείο μας, πρωτίστως με την Εκπαιδευτική Κοινότητα και έπειτα με την τοπική και ευρύτερη κοινωνία.

    Δεν περιμένουμε διάκριση. Δουλεύουμε ανελλιπώς με τον ίδιο ρυθμό εδώ και 10 χρόνια. Ούτε περιμέναμε την αξιολόγηση να μας ωθήσει στην εκπόνηση δράσεων. Έτσι κι αλλιώς είμαστε σε mode multitasking και μας αρέσει. Το μυστικό που μας κρατά ακόμη στην πρώτη γραμμή είναι η συνειδητοποίηση πως στα παιδιά προσφέρεις ένα σπόρο και σού επιστρέφουν ένα δέντρο γεμάτο καρπούς, ένα καλλιεργημένο κομμάτι γης, ένα δάσος, έναν πλανήτη ολόκληρο. Αυτό ζούμε κάθε χρονιά.

    Η διάκριση βέβαια όταν έρχεται είναι καλοδεχούμενη. Έτσι και φέτος ενημερωθήκαμε πως κερδίσαμε το 3ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Σχολικής Εφημερίδας του Εκπαιδευτικού Φορέα ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ (horizontes4all) με θέμα «Ψυχής αγώνας άγονος – Αναζητώντας αχτίδες ελπίδας». Όπως και πέρσι που πάλι είχαμε κερδίσει το 3ο Βραβείο στον ίδιο διαγωνισμό με θέμα «17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ», προέκυψε το θέμα του κόστους μετακίνησης.

    Ακολούθησε συνάντηση με τον Δήμαρχο του Δήμου Πέλλας κ. Στάθη Φουντουκίδη, ο οποίος με πολύ καλή διάθεση ανέφερε πως ο Δήμος θα υιοθετήσει τη σχολική μας εφημερίδα. Εκπληκτικό νέο, μιας και η εκτύπωση της εφημερίδας είναι ένα έξοδο που σπαζοκεφαλιάζουμε για να το καλύψουμε. Επίσης, ο κ. Δήμαρχος πρότεινε να προσφέρει ένα μέρος των εξόδων για μία μετακίνηση ανά έτος μιας ομάδας μαθητών-τριών που θα χρειαστεί να εκπροσωπήσουν το σχολείο (οι υπόλοιπες μετακινήσεις για εκπροσώπηση του σχολείου πληρώνονται από την ομάδα που θα μετακινηθεί, άρα επιβαρύνουν τις οικογένειες των μαθητών-τριών).  Το υπόλοιπο ποσό που έπρεπε να καλυφθεί από την ομάδα μετακίνησης (επιβαρύνοντας την κάθε οικογένεια) ήταν αρκετά μεγάλο και δεν καταφέραμε να συμπληρώσουμε τις συμμετοχές. Το σχολείο εκπροσώπησαν η Κάκια Παυλίδου ΠΕ86, υπεύθυνη της σχολικής εφημερίδας,  και η μαθήτρια και μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Καραβασίλη Φαίη, που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις αναλαμβάνοντας την παρουσίαση της δουλειάς μας. Η μετακίνηση έγινε με δικά τους έξοδα.

    Στην ερώτηση «Και γιατί να πάτε στην Αθήνα; Το βραβείο, έτσι κι αλλιώς,  θα σταλεί με mail.» απαντάμε πως η συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών-τριών σε Συνέδρια, Ημερίδες και Εκδηλώσεις, όχι απαραίτητα βραβεύσεων, της Εκπαιδευτικής Κοινότητας όπου οι μαθητές έχουν λόγο είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όσα κι αν διδάξεις στη θεωρία μέσα στην τάξη, τα βιωματικά δρώμενα και οι ενεργές συμμετοχές διδάσκουν τα μεγαλύτερα μαθήματα, και στους μαθητές-τριες και στους εκπαιδευτικούς. Σκέψου τα παιδιά από την επαρχία να βρεθούν στην Αθήνα, όχι στα πλαίσια μιας 3ήμερης όπου αισθάνονται τουρίστες, μα ως ενεργά μέλη μιας κοινότητας που έχουν αναλάβει να παρουσιάσουν την ετήσια δουλειά τους. Καλλιεργείται υπευθυνότητα, διαχείριση εαυτού, πόρων και χρόνου, η ανάγκη να συνδυάσουν τη δομημένη σκέψη με τη σωστή χρήση της γλώσσας μπροστά σε ένα απαιτητικό κοινό, το οποίο αποτελείται από συμμαθητές-τριες απ’ όλη την επικράτεια, που ασχολήθηκαν με το ίδιο αντικείμενο, άρα υπάρχει ένας κοινός κώδικας επικοινωνίας όταν μιλάς για δυσκολίες, όταν αναφέρεις τι σε ενθουσίασε, όταν καταθέτεις τι κέρδισες ως μέλος της ομάδας. Διαδικασίες που συμπληρώνουν αυτό που εννοούμε όταν λέμε Εκπαίδευση. Όπως ανέφερε η κυρία Στέφου εκπρόσωπος του Φορέα Διοργάνωσης “Οι δράσεις μας έχουν σκοπό να αναδείξουμε τί συμβαίνει μέσα στα σχολεία. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό ήταν συγκινητική. Οι εκπαιδευτικοί όχι από το περίσσευμα, μα από το έλλειμμά τους προσφέρουν ευκαιρίες στα παιδιά εκπονώντας προγράμματα,  όπως η σχολική εφημερίδα.”

    Εμείς προεκτείνουμε λέγοντας πως η Δημόσια Εκπαίδευση ζητά θεσμούς που να στηρίζουν το έργο της. Οι θεσμοί είναι υπεράνω προσώπων και δημοσίων σχέσεων και δίνουν ίσες ευκαιρίες εμπλοκής σε όλα τα παιδιά. Μέσα από τη δουλειά μας θα μεταδίδουμε παντού αυτό το μήνυμα για στήριξη του Δημόσιου Σχολείου διεκδικώντας τα αυτονόητα, μέχρι να ικανοποιηθεί.

    Εμείς, έτσι κι αλλιώς, συνεχίζουμε ακάθεκτοι τόσα χρόνια. Κρατάμε στο εσωτερικό μας αποθετήριο τις καλές συνεργασίες, την οργασμική περίοδο κορύφωσης των δράσεων που αναλαμβάνουμε και την υπόσχεση που κρατάμε απέναντι στους Γονείς και Κηδεμόνες να δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να προεκτείνουν τον εαυτό τους μέσα και έξω από τα γνωστικά αντικείμενα του ωρολογίου προγράμματος.

    Στις επόμενες ημέρες θα αναρτηθεί video από την εκδήλωση στο κανάλι του σχολείου μας στο YouTube.

     

     

    Κατηγορία Διακρίσεις, Εφημερίδα, Προγράμματα | | | 95 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 12 ώρες, 27 λεπτά
    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 5 μέρες, 13 ώρες
    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 εβδομάδα
    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 μήνα
    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 μήνα, 1 εβδομάδα
  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση