• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Ομαλή Μετάβαση, Συνεργασία με Δημοτικό Πέλλας και Νέας Πέλλας

    12 Μαρτίου 2024 από

    Τί χρειάζομαι όταν κάτι αλλάζει;

    Το άγνωστο γεννά άγχος. Έτσι, στόχος μας είναι να γνωρίσουμε τι θα ακολουθήσει με τη μετάβασή μας από τη μία σχολική βαθμίδα στην επόμενη. Έτσι, θα μετριάσουμε τα αρνητικά συναισθήματα και θα ενισχύσουμε τα θετικά.

    Όλα ξεκινούν πριν καν έρθει το παιδί στο σχολείο. Οι μαθητές της έκτης τάξης σκέφτονται τη μετάβαση στο γυμνάσιο πολύ πριν τελειώσει η έκτη δημοτικού. Το πρόγραμμα Ομαλής Μετάβασης έχει σκοπό να βοηθήσει.

    Υπεύθυνες του προγράμματος:

    Γυμνάσιο: Κάκια Παυλίδου ΠΕ86-83, με τη στήριξη του Διευθυντή Δημητρίου Γιώργου

    Δημοτικό Πέλλας: Παγιαννίδου Άννα Μαρία, με τη στήριξη της Διευθύντριας Κάμτση Φανής

    Δημοτικό Ν. Πέλλας: Καφεσάκη Ευαγγελία, με τη στήριξη της Διευθύντριας Σόφτση Κατερίνας

    1η συνάντηση με το Δημοτικό σχολείο Πέλλας και Ν. Πέλλας: κανονίσαμε το ραντεβού κι ετοιμάσαμε παιχνίδια γνωριμίας. Τους μαθητές της έκτης τάξης υποδέχθηκαν οι μαθητές της Α’ γυμνασίου.

    Ομαλή Μετάβαση ΔΗΜΗΤΙΚΟ ΠΕΛΛΑΣ photoΑναμιχθήκαμε και δημιουργήσαμε έναν κύκλο γνωριμίας. Ο καθένας έλεγε το όνομά του και μία φράση που τον εκφράζει. Ακουμπήσαμε το χέρι του διπλανού μας δίνοντάς του το λόγο.

    Έπειτα, μέσα από ένα θεατρικό παιχνίδι ζητήσαμε έναν εθελοντή/ μία εθελόντρια να  καθίσει στο κέντρο του κύκλου, ο οποίος είχε το ρόλο ενός παιδιού που ήρθε πρώτη μέρα στο καινούριο σχολείο. Ένας ένας μπαίναμε στον κύκλο και ακουμπώντας τον ώμο του παιδιού εκφράζαμε μία σκέψη ή ένα συναίσθημά του. Έτσι προσπαθούσαμε να μπούμε στη θέση του.

    Σκέψεις και συναισθήματα που αναφέραμε:

    Νιώθω μόνος / νιώθω άγχος / νιώθω λύπη που έφυγα από το παλιό μου σχολείο / νιώθω φόβο / νιώθω αμήχανα

    Στη συνέχεια με την ίδια διαδικασία, ακουμπώντας τον στον ώμο εκφράσαμε τι κατά τη γνώμη μας θα ήθελε για να νιώσει όμορφα και άνετα.

    Σκέψεις που ακούστηκαν:

    Θέλω να κάνω νέους φίλους / θέλω να είναι καλοί οι καθηγητές / θέλω να τα πάω καλά στα μαθήματα / θέλω υποστήριξη και συμπαράσταση / θέλω βοήθεια

    Πέρα από την ενσυναίσθηση που προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουμε, ήταν πρόκληση για το κάθε παιδί να κινηθεί μέσα στον κύκλο και ναΟμαλή Μετάβαση ΔΗΜΗΤΙΚΟ Ν. ΠΕΛΛΑΣ photo εκφράσει τη σκέψη του ξεπερνώντας το άγχος του για την έκθεσή του στην ομάδα. Αρχίσαμε να νιώθουμε πιο άνετα.

    Ακολούθησε παιχνίδι παντομίμας με θέμα τα συναισθήματα. Δημιουργήσαμε μικτές ομάδες, ώστε να σμίξουν μαθητές και μαθήτριες της Α γυμνασίου με μαθητές και μαθήτριες της έκτης δημοτικού. Πριν ξεκινήσει το παιχνίδι, για να σπάσουμε τον πάγο και να έρθουμε πιο κοντά, εκπαιδευτήκαμε σε… μικτές αγκαλιές. Πιαστήκαμε από τον ώμο, ήρθαμε πιο κοντά, αγγίξαμε ο ένας τον άλλο, γελάσαμε και μετά ξεκίνησαν οι συνεργασίες. Κάθε ομάδα είχε να προετοιμάσει μία παντομίμα για ένα συναίσθημα που οι υπόλοιποι έπρεπε να μαντέψουν. Η πρώτη ομάδα έσπασε τον πάγο και όλο μεγάλωνε η άνεση με την οποία λειτουργούσαν οι ομάδες.

    Τέλος ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο μικτές ομάδες και οι μαθητές της Α γυμνασίου ξενάγησαν του μαθητές της έκτης δημοτικού στο κτίριο και στον προαύλιο χώρο. Επισκέφτηκαν και το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών όπου συμμετείχαν σε μικρά πειράματα που ετοίμασε η υπεύθυνη καθηγήτρια Λία Αξιωτίδου ΠΕ04.

    Θα ακολουθήσει άλλη μία συνάντηση όπου θα παίξουμε παιχνίδια με μικτές ομάδες και τα παιδιά της έκτης τάξης θα γνωρίσουν τους καθηγητές. Το Σεπτέμβρη θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη μας Εκδήλωση Καλωσορίσματος, όπου μοιραζόμαστε σκέψεις και συναισθήματα, μαθητές του γυμνασίου παρουσιάζουν τον κανονισμό του σχολείου και τον τρόπο λειτουργίας του γυμνασίου και ορίζουμε μαθητές ως συνδετικούς κρίκους, στους οποίους μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές της Α γυμνασίου για να λύσουν κάποια απορία τους, πάντα με την απαραίτητη στήριξη των εκπαιδευτικών για οτιδήποτε χρειαστεί.

    Η 1η συνάντηση – συνεργασία ολοκληρώθηκε με τη συμπλήρωση μιας ρουμπρίκας αξιολόγησης όπου είχαμε ανατροφοδότηση από τα παιδιά. Τα αποτελέσματα θα δημοσιευτούν στη σχολική μας εφημερίδα CoolSchool.

     

     

    Κατηγορία Μετάβαση | | | 93 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση