Μία καλή κουβέντα…

Φτάνει πια…
Ομαλή Μετάβαση, Συνεργασία με Δημοτικό Πέλλας και Νέας Πέλλας
12 Μαρτίου 2024 από ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Τί χρειάζομαι όταν κάτι αλλάζει;
Το άγνωστο γεννά άγχος. Έτσι, στόχος μας είναι να γνωρίσουμε τι θα ακολουθήσει με τη μετάβασή μας από τη μία σχολική βαθμίδα στην επόμενη. Έτσι, θα μετριάσουμε τα αρνητικά συναισθήματα και θα ενισχύσουμε τα θετικά.
Όλα ξεκινούν πριν καν έρθει το παιδί στο σχολείο. Οι μαθητές της έκτης τάξης σκέφτονται τη μετάβαση στο γυμνάσιο πολύ πριν τελειώσει η έκτη δημοτικού. Το πρόγραμμα Ομαλής Μετάβασης έχει σκοπό να βοηθήσει.
Υπεύθυνες του προγράμματος:
Γυμνάσιο: Κάκια Παυλίδου ΠΕ86-83, με τη στήριξη του Διευθυντή Δημητρίου Γιώργου
Δημοτικό Πέλλας: Παγιαννίδου Άννα Μαρία, με τη στήριξη της Διευθύντριας Κάμτση Φανής
Δημοτικό Ν. Πέλλας: Καφεσάκη Ευαγγελία, με τη στήριξη της Διευθύντριας Σόφτση Κατερίνας
1η συνάντηση με το Δημοτικό σχολείο Πέλλας και Ν. Πέλλας: κανονίσαμε το ραντεβού κι ετοιμάσαμε παιχνίδια γνωριμίας. Τους μαθητές της έκτης τάξης υποδέχθηκαν οι μαθητές της Α’ γυμνασίου.
Αναμιχθήκαμε και δημιουργήσαμε έναν κύκλο γνωριμίας. Ο καθένας έλεγε το όνομά του και μία φράση που τον εκφράζει. Ακουμπήσαμε το χέρι του διπλανού μας δίνοντάς του το λόγο.
Έπειτα, μέσα από ένα θεατρικό παιχνίδι ζητήσαμε έναν εθελοντή/ μία εθελόντρια να καθίσει στο κέντρο του κύκλου, ο οποίος είχε το ρόλο ενός παιδιού που ήρθε πρώτη μέρα στο καινούριο σχολείο. Ένας ένας μπαίναμε στον κύκλο και ακουμπώντας τον ώμο του παιδιού εκφράζαμε μία σκέψη ή ένα συναίσθημά του. Έτσι προσπαθούσαμε να μπούμε στη θέση του.
Σκέψεις και συναισθήματα που αναφέραμε:
Νιώθω μόνος / νιώθω άγχος / νιώθω λύπη που έφυγα από το παλιό μου σχολείο / νιώθω φόβο / νιώθω αμήχανα
Στη συνέχεια με την ίδια διαδικασία, ακουμπώντας τον στον ώμο εκφράσαμε τι κατά τη γνώμη μας θα ήθελε για να νιώσει όμορφα και άνετα.
Σκέψεις που ακούστηκαν:
Θέλω να κάνω νέους φίλους / θέλω να είναι καλοί οι καθηγητές / θέλω να τα πάω καλά στα μαθήματα / θέλω υποστήριξη και συμπαράσταση / θέλω βοήθεια
Πέρα από την ενσυναίσθηση που προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουμε, ήταν πρόκληση για το κάθε παιδί να κινηθεί μέσα στον κύκλο και να εκφράσει τη σκέψη του ξεπερνώντας το άγχος του για την έκθεσή του στην ομάδα. Αρχίσαμε να νιώθουμε πιο άνετα.
Ακολούθησε παιχνίδι παντομίμας με θέμα τα συναισθήματα. Δημιουργήσαμε μικτές ομάδες, ώστε να σμίξουν μαθητές και μαθήτριες της Α γυμνασίου με μαθητές και μαθήτριες της έκτης δημοτικού. Πριν ξεκινήσει το παιχνίδι, για να σπάσουμε τον πάγο και να έρθουμε πιο κοντά, εκπαιδευτήκαμε σε… μικτές αγκαλιές. Πιαστήκαμε από τον ώμο, ήρθαμε πιο κοντά, αγγίξαμε ο ένας τον άλλο, γελάσαμε και μετά ξεκίνησαν οι συνεργασίες. Κάθε ομάδα είχε να προετοιμάσει μία παντομίμα για ένα συναίσθημα που οι υπόλοιποι έπρεπε να μαντέψουν. Η πρώτη ομάδα έσπασε τον πάγο και όλο μεγάλωνε η άνεση με την οποία λειτουργούσαν οι ομάδες.
Τέλος ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο μικτές ομάδες και οι μαθητές της Α γυμνασίου ξενάγησαν του μαθητές της έκτης δημοτικού στο κτίριο και στον προαύλιο χώρο. Επισκέφτηκαν και το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών όπου συμμετείχαν σε μικρά πειράματα που ετοίμασε η υπεύθυνη καθηγήτρια Λία Αξιωτίδου ΠΕ04.
Θα ακολουθήσει άλλη μία συνάντηση όπου θα παίξουμε παιχνίδια με μικτές ομάδες και τα παιδιά της έκτης τάξης θα γνωρίσουν τους καθηγητές. Το Σεπτέμβρη θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη μας Εκδήλωση Καλωσορίσματος, όπου μοιραζόμαστε σκέψεις και συναισθήματα, μαθητές του γυμνασίου παρουσιάζουν τον κανονισμό του σχολείου και τον τρόπο λειτουργίας του γυμνασίου και ορίζουμε μαθητές ως συνδετικούς κρίκους, στους οποίους μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές της Α γυμνασίου για να λύσουν κάποια απορία τους, πάντα με την απαραίτητη στήριξη των εκπαιδευτικών για οτιδήποτε χρειαστεί.
Η 1η συνάντηση – συνεργασία ολοκληρώθηκε με τη συμπλήρωση μιας ρουμπρίκας αξιολόγησης όπου είχαμε ανατροφοδότηση από τα παιδιά. Τα αποτελέσματα θα δημοσιευτούν στη σχολική μας εφημερίδα CoolSchool.
Κατηγορία Μετάβαση | | | 95 σχόλια
Αλήθειες
Σελιδοδείκτες
Πρόσφατα άρθρα
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
Kατηγορίες
- ebooks
- Ανακοινώσεις
- Ανακύκλωση
- Γενικά
- Γονείς και Κηδεμόνες
- Δημιουργία Video
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
- Διακρίσεις
- Δραστηριότητες
- Δραστηριότητες μαθημάτων
- Εθελοντισμός
- Εκδρομές / Επισκέψεις
- Ενδοσχολικά Πρωταθλήματα
- Ενημερώσεις μαθητών
- Επέτειοι/Εορτασμοί
- Επισκέψεις
- Εφημερίδα
- Μαθητές
- Μετάβαση
- Προγράμματα
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- Συνεντεύξεις
- Συνεργασίες
Ιστορικό
- Απρίλιος 2025
- Μάρτιος 2025
- Φεβρουάριος 2025
- Δεκέμβριος 2024
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Μάιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Νοέμβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
Αφήστε μια απάντηση