• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Βιωματικό – Βάφουμε, Γ2 29-11-23

    29 Νοεμβρίου 2023 από

    Βάφουμε 29 11 23Δεξιότητες.

    «Παιδιά σήμερα το μάθημα θα γίνει βιωματικό»

    Πάντα ακολουθεί ενθουσιασμός. (Πώς γίνεται να τον παραβλέπουμε αυτόν τον ενθουσιασμό..?) Πάντα στη βιωματική προσέγγιση τα παιδιά νιώθουν πως δεν κάνουν μάθημα!

    Το πρώτο βήμα αυτή τη φορά το έκανε ο Διευθυντής του σχολείου μας, κ. Δημητρίου Γιώργος, που με το καλημέρα συστήθηκε λέγοντας «Πιστεύω στα παιδιά και επιδιώκω ενεργή εμπλοκή τους σε ό,τι αφορά το σχολείο.» Το είπε και το έκανε. Πήρε μπογιές, ρολά, χαρτοταινίες και το βιωματικό ξεκίνησε.

    Οι μαθητές-τριες του Γ2 ανέλαβαν με σύντομες οδηγίες να φρεσκάρουν τις διαγραμμίσεις του γηπέδου βόλεϊ. Θα μού πεις «Ωραίοι είσαστε. Βάλατε τα παιδιά να κάνουν την… αγγαρεία!..» Κι εκεί έρχεται η περιγραφή του.. μαθήματος:

    Όταν ρωτήσαμε τα παιδιά «Ποιος-α θεωρεί πως κάνουμε μάθημα σήμερα;». Οι περισσότεροι απάντησαν ότι δεν κάνουν μάθημα και μερικοί είπαν «μαθαίνουμε να βάφουμε, αν και γνωρίζαμε ήδη».

    Μα το μάθημα ποτέ δεν είναι αυτό που..φαίνεται. Το μάθημα ήταν:

    1. Κατανόηση οδηγιών
    2. Αυτοοργάνωση ομάδας
    3. Υπευθυνότητα μέσα από την ανάληψη ευθύνης / ενεργού ρόλου
    4. Συνεργασία
    5. Αντιμετώπιση λαθών και αστοχιών
    6. Αλληλοσυμπλήρωση και αλληλοβοήθεια
    7. Μέριμνα για το χώρο που διαμορφώνω με τη δική μου δουλειά

    Συναισθήματα  που καλλιεργήθηκαν: Νιώθω χρήσιμος, ικανός, παραγωγικός

    Δεξιότητες που καλλιεργήθηκαν:

    • Επικοινωνία και συνεργασία των μελών της ομάδας
    • Εκτίμηση της ακρίβειας σε μία χειρωνακτική εργασία (τοποθέτηση χαρτοταινίας, χρήση ρολού και βάψιμο εντός των ορίων της χαρτοταινίας)
    • Αυτοοργάνωση

    Το 1ο γήπεδο είναι έτοιμο. Θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα.

    Μακάρι να εφευρίσκαμε τρόπο να μεταφέρουμε μέσα στην τάξη τον ενθουσιασμό, τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα που επιδεικνύουν τα παιδιά όταν αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο σε βιωματικά σενάρια σχολικής καθημερινότητας.

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες, Εθελοντισμός | | | 95 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση