• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Τεχνολογία, Γ1 – Έρευνα και Εξελίξεις, 19-10-23

    20 Οκτωβρίου 2023 από

    Γ1 Τεχνολογία 19 10 23

    Ποιο καλύτερο σκηνικό για το μάθημα που αφορά την ψηφιακή διακυβέρνηση από τον προαύλιο χώρο του σχολείου που φέρει τόσα στοιχεία Φύσης!

    Μετά από την περίοδο της καραντίνας οι νέες τεχνολογίες και οι συνήθειες και συμπεριφορές που τις ακολουθούν εισέβαλλαν δυναμικά στην καθημερινότητά μας. Η ευκολία και η ταχύτητα των διαδικασιών είναι αδιαμφισβήτητη, όμως αυτό δεν μας εφησυχάζει. Μαζευτήκαμε και συζητήσαμε τα πιθανά επόμενα βήματα των τεχνολογικών εξελίξεων, με αφορμή την εκπομπή της ΕΡΤ2 «Στα Άκρα» με τη Βίκυ Φλέσσα που έλαβε χώρα το 2020 με καλεσμένους τον (νυν Υπουργό Παιδείας) κ. Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Λέκτορα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου της Αυστρίας κ. Θεοφάνη Τάση. Στη συζήτηση θίχθηκαν θέματα όπως της ψηφιακής διακυβέρνησης, του προτύπου της Εσθονίας και πώς εκεί εφαρμόστηκε ο θεσμός, καθώς και το παράδειγμα της Κίνας, όπου οι πολίτες συλλέγουν βαθμούς όταν για παράδειγμα επισκέπτονται τους ηλικιωμένους γονείς τους, όταν φέρονται με ευγένεια, ή μετά από μία ηρωική πράξη, ενώ «χάνουν» πόντους αν φερθούν άπρεπα, αν μεθύσουν και φερθούν επιθετικά ή με αγένεια κλπ Ανάλογα με τους βαθμούς / πόντους που έχει συλλέξει ένας πολίτης μπορεί να έχει διευκολύνσεις ή εμπόδια στο να καταφέρει να υπογράψει ενοικιαστήριο για ένα σπίτι ή κατάστημα, να εγκριθεί η αίτησή του για ένα δάνειο ή ακόμη και να βγει από τη χώρα. Αυτή η πραγματικότητα θυμίζει ταινία ή e-game.

    Επίσης, στην εκπομπή θίγεται το κεφάλαιο του Μετανθρωπισμού. Καλούμαστε να σταθούμε μπροστά σε τεράστιες προκλήσεις που αποτελούν πεδία έρευνας και βρίσκονται πολύ κοντά στο να δημιουργήσουν νέες πραγματικότητες. Η Αναβάθμιση του Ανθρώπου πόσο αποδεκτή είναι; Τι ρόλο παίζει η Ηθική και η Βιοηθική σε όλα αυτά τα ζητήματα;

    Τα παιδιά της Γ’ τάξης, που ανάμεσά τους θα είναι οι επόμενοι επιστήμονες που θα λάβουν προσκλήσεις για συμμετοχή σε ανάλογες έρευνες, καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως:

    Οφείλουμε να θέσουμε ένα όριο στις παρεμβάσεις που δύναται να πετύχει η τεχνολογία στη ζωή του ανθρώπου;

    Πόσα μπορούμε να θυσιάσουμε ως κοινωνία στο βωμό της ευκολίας και της ταχύτητας επιτρέποντας την εξέλιξη της τεχνολογίας να εισβάλλει σαρωτικά σε όλα τα πεδία της καθημερινότητάς μας;

    Είναι εύπλαστη η Ηθική; Προσαρμόζεται δηλαδή στις απαιτήσεις και στις προκλήσεις της κάθε εποχής;

    Οι συζητήσεις μέσα στην τάξη δίνουν τροφή για σκέψη και για έρευνα, στο βαθμό του δυνατού για ένα μαθητή και μία μαθήτρια Γυμνασίου. Οι μαθητές δουλεύουν διττούς λόγους επιχειρηματολογώντας πάνω σε αντικρουόμενες απόψεις, γνωρίζοντας πως η αλήθεια βρίσκεται πάντα κάπου στη μέση.

    Στα εν λόγω πεδία οι εξελίξεις πάντα μας προσπερνούν. Ανακοινώθηκε προσφάτως η συγκρότηση Συμβουλευτικής Επιτροπής Υψηλού Επιπέδου για την Τεχνητή Νοημοσύνη με επικεφαλής τον καθηγητή Κωνσταντίνο Δασκαλάκη.

    Η ανθρωπότητα καλείται να πάρει θέση απέναντι στις δυνατότητες που παρουσιάζονται. Οι μαθητές-τριες ανέφεραν «Καλή η τεχνολογία αλλά ως ένα σημείο». Ποιο είναι αυτό το σημείο; Ποιοι παράγοντες το καθορίζουν;

    Ο Μετανθρωπισμός, όπως ανέφερε ο κ. Τάσης, θα είναι μία πραγματικότητα είτε μας αρέσει, είτε όχι και δεν θα μπορούμε εύκολα να αρνηθούμε την…αναβάθμιση, μιας και θα προκύψει ως αναγκαιότητα. Πώς…? Όταν κάποιος διεκδικήσει μία θέση εργασίας την οποία διεκδικούν «αναβαθμισμένοι άνθρωποι» αυτός θα υστερεί. Πόσο θα αντισταθεί στην πρόκληση..;

    Οι εξελίξεις τρέχουν. Δεν υπάρχουν σωστές ή λάθος απαντήσεις στα ερωτήματα. Χρειάζεται όμως στοχασμός και σίγουρα σύνεση στην εφαρμογή των μεγαλεπήβολων σχεδίων που αφορούν τον άνθρωπο και την τεχνητή νοημοσύνη. Η ανθρωποκεντρική πληροφορική (πεδίο δράσης των επιστημόνων που απαρτίζουν την Επιτροπή για την Τεχνητή Νοημοσύνη) που μελετά το σχεδιασμό και την ανάπτυξη συστημάτων μικτής πρωτοβουλίας ανθρώπου – υπολογιστή, αντιμετωπίζει τους ανθρώπους ως «ανθρώπινα όντα» και τους υπολογιστές ως υπολογιστικά τεχνουργήματα.

    Πόσο κοντά είμαστε στο στόχο μας ως ανθρωπότητα;

    Ποιος είναι, αλήθεια, ο στόχος μας;

    Τα παιδιά, ως αυριανοί επιστήμονες καλούνται να στοχαστούν πάνω στο μέλλον που ανατέλλει με όλες τις προκλήσεις και τους κινδύνους που ακολουθούν την εξέλιξη που στοχεύει να αναβαθμίσει τον κόσμο.

     

    Μάθημα Τεχνολογία Γ’ Γυμνασίου (Θέμα: Έρευνα)

    Υπ. Καθηγήτρια: Κάκια Παυλίδου ΠΕ86-83

    #ΓυμνάσιοΠέλλας

    Κατηγορία Γενικά | | | 94 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση