Μία καλή κουβέντα…
Φτάνει πια…
Τεχνολογία, Γ1 – Έρευνα και Εξελίξεις, 19-10-23
20 Οκτωβρίου 2023 από ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Ποιο καλύτερο σκηνικό για το μάθημα που αφορά την ψηφιακή διακυβέρνηση από τον προαύλιο χώρο του σχολείου που φέρει τόσα στοιχεία Φύσης!
Μετά από την περίοδο της καραντίνας οι νέες τεχνολογίες και οι συνήθειες και συμπεριφορές που τις ακολουθούν εισέβαλλαν δυναμικά στην καθημερινότητά μας. Η ευκολία και η ταχύτητα των διαδικασιών είναι αδιαμφισβήτητη, όμως αυτό δεν μας εφησυχάζει. Μαζευτήκαμε και συζητήσαμε τα πιθανά επόμενα βήματα των τεχνολογικών εξελίξεων, με αφορμή την εκπομπή της ΕΡΤ2 «Στα Άκρα» με τη Βίκυ Φλέσσα που έλαβε χώρα το 2020 με καλεσμένους τον (νυν Υπουργό Παιδείας) κ. Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Λέκτορα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου της Αυστρίας κ. Θεοφάνη Τάση. Στη συζήτηση θίχθηκαν θέματα όπως της ψηφιακής διακυβέρνησης, του προτύπου της Εσθονίας και πώς εκεί εφαρμόστηκε ο θεσμός, καθώς και το παράδειγμα της Κίνας, όπου οι πολίτες συλλέγουν βαθμούς όταν για παράδειγμα επισκέπτονται τους ηλικιωμένους γονείς τους, όταν φέρονται με ευγένεια, ή μετά από μία ηρωική πράξη, ενώ «χάνουν» πόντους αν φερθούν άπρεπα, αν μεθύσουν και φερθούν επιθετικά ή με αγένεια κλπ Ανάλογα με τους βαθμούς / πόντους που έχει συλλέξει ένας πολίτης μπορεί να έχει διευκολύνσεις ή εμπόδια στο να καταφέρει να υπογράψει ενοικιαστήριο για ένα σπίτι ή κατάστημα, να εγκριθεί η αίτησή του για ένα δάνειο ή ακόμη και να βγει από τη χώρα. Αυτή η πραγματικότητα θυμίζει ταινία ή e-game.
Επίσης, στην εκπομπή θίγεται το κεφάλαιο του Μετανθρωπισμού. Καλούμαστε να σταθούμε μπροστά σε τεράστιες προκλήσεις που αποτελούν πεδία έρευνας και βρίσκονται πολύ κοντά στο να δημιουργήσουν νέες πραγματικότητες. Η Αναβάθμιση του Ανθρώπου πόσο αποδεκτή είναι; Τι ρόλο παίζει η Ηθική και η Βιοηθική σε όλα αυτά τα ζητήματα;
Τα παιδιά της Γ’ τάξης, που ανάμεσά τους θα είναι οι επόμενοι επιστήμονες που θα λάβουν προσκλήσεις για συμμετοχή σε ανάλογες έρευνες, καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως:
Οφείλουμε να θέσουμε ένα όριο στις παρεμβάσεις που δύναται να πετύχει η τεχνολογία στη ζωή του ανθρώπου;
Πόσα μπορούμε να θυσιάσουμε ως κοινωνία στο βωμό της ευκολίας και της ταχύτητας επιτρέποντας την εξέλιξη της τεχνολογίας να εισβάλλει σαρωτικά σε όλα τα πεδία της καθημερινότητάς μας;
Είναι εύπλαστη η Ηθική; Προσαρμόζεται δηλαδή στις απαιτήσεις και στις προκλήσεις της κάθε εποχής;
Οι συζητήσεις μέσα στην τάξη δίνουν τροφή για σκέψη και για έρευνα, στο βαθμό του δυνατού για ένα μαθητή και μία μαθήτρια Γυμνασίου. Οι μαθητές δουλεύουν διττούς λόγους επιχειρηματολογώντας πάνω σε αντικρουόμενες απόψεις, γνωρίζοντας πως η αλήθεια βρίσκεται πάντα κάπου στη μέση.
Στα εν λόγω πεδία οι εξελίξεις πάντα μας προσπερνούν. Ανακοινώθηκε προσφάτως η συγκρότηση Συμβουλευτικής Επιτροπής Υψηλού Επιπέδου για την Τεχνητή Νοημοσύνη με επικεφαλής τον καθηγητή Κωνσταντίνο Δασκαλάκη.
Η ανθρωπότητα καλείται να πάρει θέση απέναντι στις δυνατότητες που παρουσιάζονται. Οι μαθητές-τριες ανέφεραν «Καλή η τεχνολογία αλλά ως ένα σημείο». Ποιο είναι αυτό το σημείο; Ποιοι παράγοντες το καθορίζουν;
Ο Μετανθρωπισμός, όπως ανέφερε ο κ. Τάσης, θα είναι μία πραγματικότητα είτε μας αρέσει, είτε όχι και δεν θα μπορούμε εύκολα να αρνηθούμε την…αναβάθμιση, μιας και θα προκύψει ως αναγκαιότητα. Πώς…? Όταν κάποιος διεκδικήσει μία θέση εργασίας την οποία διεκδικούν «αναβαθμισμένοι άνθρωποι» αυτός θα υστερεί. Πόσο θα αντισταθεί στην πρόκληση..;
Οι εξελίξεις τρέχουν. Δεν υπάρχουν σωστές ή λάθος απαντήσεις στα ερωτήματα. Χρειάζεται όμως στοχασμός και σίγουρα σύνεση στην εφαρμογή των μεγαλεπήβολων σχεδίων που αφορούν τον άνθρωπο και την τεχνητή νοημοσύνη. Η ανθρωποκεντρική πληροφορική (πεδίο δράσης των επιστημόνων που απαρτίζουν την Επιτροπή για την Τεχνητή Νοημοσύνη) που μελετά το σχεδιασμό και την ανάπτυξη συστημάτων μικτής πρωτοβουλίας ανθρώπου – υπολογιστή, αντιμετωπίζει τους ανθρώπους ως «ανθρώπινα όντα» και τους υπολογιστές ως υπολογιστικά τεχνουργήματα.
Πόσο κοντά είμαστε στο στόχο μας ως ανθρωπότητα;
Ποιος είναι, αλήθεια, ο στόχος μας;
Τα παιδιά, ως αυριανοί επιστήμονες καλούνται να στοχαστούν πάνω στο μέλλον που ανατέλλει με όλες τις προκλήσεις και τους κινδύνους που ακολουθούν την εξέλιξη που στοχεύει να αναβαθμίσει τον κόσμο.
Μάθημα Τεχνολογία Γ’ Γυμνασίου (Θέμα: Έρευνα)
Υπ. Καθηγήτρια: Κάκια Παυλίδου ΠΕ86-83
#ΓυμνάσιοΠέλλας
Κατηγορία Γενικά | | | 94 σχόλια
Αλήθειες
Σελιδοδείκτες
Πρόσφατα άρθρα
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
Kατηγορίες
- ebooks
- Ανακοινώσεις
- Ανακύκλωση
- Γενικά
- Γονείς και Κηδεμόνες
- Δημιουργία Video
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
- Διακρίσεις
- Δραστηριότητες
- Δραστηριότητες μαθημάτων
- Εθελοντισμός
- Εκδρομές / Επισκέψεις
- Ενδοσχολικά Πρωταθλήματα
- Ενημερώσεις μαθητών
- Επέτειοι/Εορτασμοί
- Επισκέψεις
- Εφημερίδα
- Μαθητές
- Μετάβαση
- Προγράμματα
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- Συνεντεύξεις
- Συνεργασίες
Ιστορικό
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Μάιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Νοέμβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
Αφήστε μια απάντηση