• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Μετάβαση – Συνεργασία Γυμνασίου & Δημοτικού Πέλλας, Θέμα: «Δημόσια Υγεία»

    20 Φεβρουαρίου 2023 από

    ΥγείαΤο ραντεβού είχε  κλείσει από καιρό με πρωτοβουλία των υπεύθυνων εκπαιδευτικών Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 και Διαμαντούλα Ίμπα – ΠΕ70. Αρχικά ως θέμα επιλέχθηκε η κυκλική οικονομία. Τα γεγονότα, όμως, μας προλαβαίνουν. Τα νοσοκομεία της χώρας υπολειτουργούν. Οι φωνές των υγειονομικών υψώνονται και ζητούν τα αυτονόητα. Οι πολίτες παίρνουν θέση στηρίζοντας το Δημόσιο Νοσοκομείο που μας αξίζει. Το πλαίσιο είναι το καταλληλότερο για να συζητήσουμε με τα παιδιά για την Υγεία.

    Η συνάντηση ορίστηκε τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου στις 10π.μ.. Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου συναντήθηκαν με τους μαθητές της έκτης τάξης του Δημοτικού Πέλλας στον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου. Καθίσαμε σε κύκλο και γίναμε μία μεγάλη ομάδα σαράντα ατόμων, που προς έκπληξη όσων δεν πιστεύουν πολύ στα παιδιά, συνεργαστήκαμε άψογα. Ο κύκλος είναι η πιο δημοκρατική διάταξη. Όλοι ισότιμα μέλη της ομάδας.  Δόθηκε χώρος στον καθένα που ήθελε να μιλήσει, ακούσαμε  με σεβασμό την κάθε άποψη και θέσαμε προβληματισμούς πάνω στο θέμα.

    Ξεκινήσαμε με σκέψεις πάνω στους όρους «Υγεία», «Σύστημα Υγείας», «Δημόσια Υγεία».  Χρησιμοποιήσαμε θεατρικά εργαλεία όπως το γλυπτό με δύο συνθήκες.

    1. Ένας μαθητής τοποθετήθηκε στο κέντρο του κύκλου παίρνοντας το ρόλο ενός ασθενούς που βρίσκεται σε ένα νοσοκομείο που υπολειτουργεί λόγω έλλειψης προσωπικού. Μπαίνοντας στο ρόλο της συνθήκης στάθηκε ακίνητος (γλυπτό) και μαθητές-τριες από τον κύκλο τον πλησίαζαν εκφράζοντας δυνατά τις σκέψεις που πίστευαν πως κάνει το.. γλυπτό.
    2. Μία μαθήτρια τοποθετήθηκε στο κέντρο του κύκλου παίρνοντας το ρόλο μιας ιατρού που βρίσκεται σε ένα νοσοκομείο που υπολειτουργεί και λόγω έλλειψης προσωπικού δεν προλαβαίνει να εξυπηρετήσει όλους τους ασθενείς. Μπαίνοντας στο ρόλο της συνθήκης στάθηκε ακίνητη (γλυπτό) και μαθητές-τριες από τον κύκλο την πλησίαζαν εκφράζοντας δυνατά τις σκέψεις που πίστευαν πως κάνει το.. γλυπτό.

    Στη συνέχεια διαβάσαμε το άρθρο 35 από τη Διεθνή Χάρτα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που αναφέρει: «Κάθε πρόσωπο δικαιούται να έχει πρόσβαση στην πρόληψη σε θέματα υγείας και να απολαύει ιατρικής περίθαλψης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις εθνικές νομοθεσίες και πρακτικές. Κατά τον καθορισμό και την εφαρμογή όλων των πολιτικών και δράσεων της Ένωσης, εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο προστασίας της υγείας του ανθρώπου.»

    Τέλος, τονίσαμε τον 3ο από τους 17 Στόχους του ΟΗΕ που αφορά την «Καλή Υγεία και την Ευημερία» αναφέροντας: «Στόχος 3: Διασφαλίζουμε μία ζωή με υγεία και προάγουμε την ευημερία για όλους, σε όλες τις ηλικίες. Η διασφάλιση υγιών συνθηκών διαβίωσης καθώς και η προαγωγή της ευημερίας για όλους και σε όλες τις ηλικίες είναι απαραίτητες για τη βιώσιμη ανάπτυξη.»

    Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε μικτές ομάδες: μαθητές-τριες της Α γυμνασίου με μαθητές-τριες της Στ’ τάξης. Από τα παιδιά ζητήθηκαν ανά ομάδες να δουλέψουν πάνω στα εξής:

    1. Συντάξτε μία επιστολή προς τον Υπουργό Υγείας που να αφορά το Δημόσιο Νοσοκομείο που αξίζει να έχουν οι πολίτες της χώρας.
    2. Γράψτε ένα γράμμα εκπροσωπώντας τα παιδιά του κόσμου που θα απευθύνεται στους μεγάλους ζητώντας τον ιδανικό κόσμο, έτσι όπως τον επιθυμούν τα παιδιά και τον κόσμο που τους αξίζει.
    3. Ζωγραφίστε ένα κτίριο που απεικονίζει το Δημόσιο Νοσοκομείο όταν αυτό εμφανίζει ελλείψεις προσωπικού, φαρμάκων, εξοπλισμού, αναλώσιμων.
    4. Ζωγραφίστε ένα κτίριο που απεικονίζει το Δημόσιο Νοσοκομείο όταν αυτό είναι επαρκώς εξοπλισμένο και επαρκεί να εξυπηρετήσει το σύνολο των πολιτών της περιοχής του.

    Η χαρά και η ικανοποίηση των δασκάλων επισφραγίζεται από τη διαπίστωση πως τα παιδιά μόνα τους διατυπώνουν τα αυτονόητα και έχουν επιχειρηματολογία πάνω στα φλέγοντα ζητήματα που μας αφορούν όλους.

    Τα αποτελέσματα της συνεργασίας των δύο σχολείων θα παρουσιαστούν στη σχολική εφημερίδα του Γυμνασίου Πέλλας CoolSchool.

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες, Μετάβαση | | | 94 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση