Μία καλή κουβέντα…
Φτάνει πια…
Μετάβαση – Συνεργασία Γυμνασίου & Δημοτικού Πέλλας, Θέμα: «Δημόσια Υγεία»
20 Φεβρουαρίου 2023 από ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Το ραντεβού είχε κλείσει από καιρό με πρωτοβουλία των υπεύθυνων εκπαιδευτικών Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 και Διαμαντούλα Ίμπα – ΠΕ70. Αρχικά ως θέμα επιλέχθηκε η κυκλική οικονομία. Τα γεγονότα, όμως, μας προλαβαίνουν. Τα νοσοκομεία της χώρας υπολειτουργούν. Οι φωνές των υγειονομικών υψώνονται και ζητούν τα αυτονόητα. Οι πολίτες παίρνουν θέση στηρίζοντας το Δημόσιο Νοσοκομείο που μας αξίζει. Το πλαίσιο είναι το καταλληλότερο για να συζητήσουμε με τα παιδιά για την Υγεία.
Η συνάντηση ορίστηκε τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου στις 10π.μ.. Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου συναντήθηκαν με τους μαθητές της έκτης τάξης του Δημοτικού Πέλλας στον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου. Καθίσαμε σε κύκλο και γίναμε μία μεγάλη ομάδα σαράντα ατόμων, που προς έκπληξη όσων δεν πιστεύουν πολύ στα παιδιά, συνεργαστήκαμε άψογα. Ο κύκλος είναι η πιο δημοκρατική διάταξη. Όλοι ισότιμα μέλη της ομάδας. Δόθηκε χώρος στον καθένα που ήθελε να μιλήσει, ακούσαμε με σεβασμό την κάθε άποψη και θέσαμε προβληματισμούς πάνω στο θέμα.
Ξεκινήσαμε με σκέψεις πάνω στους όρους «Υγεία», «Σύστημα Υγείας», «Δημόσια Υγεία». Χρησιμοποιήσαμε θεατρικά εργαλεία όπως το γλυπτό με δύο συνθήκες.
- Ένας μαθητής τοποθετήθηκε στο κέντρο του κύκλου παίρνοντας το ρόλο ενός ασθενούς που βρίσκεται σε ένα νοσοκομείο που υπολειτουργεί λόγω έλλειψης προσωπικού. Μπαίνοντας στο ρόλο της συνθήκης στάθηκε ακίνητος (γλυπτό) και μαθητές-τριες από τον κύκλο τον πλησίαζαν εκφράζοντας δυνατά τις σκέψεις που πίστευαν πως κάνει το.. γλυπτό.
- Μία μαθήτρια τοποθετήθηκε στο κέντρο του κύκλου παίρνοντας το ρόλο μιας ιατρού που βρίσκεται σε ένα νοσοκομείο που υπολειτουργεί και λόγω έλλειψης προσωπικού δεν προλαβαίνει να εξυπηρετήσει όλους τους ασθενείς. Μπαίνοντας στο ρόλο της συνθήκης στάθηκε ακίνητη (γλυπτό) και μαθητές-τριες από τον κύκλο την πλησίαζαν εκφράζοντας δυνατά τις σκέψεις που πίστευαν πως κάνει το.. γλυπτό.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το άρθρο 35 από τη Διεθνή Χάρτα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που αναφέρει: «Κάθε πρόσωπο δικαιούται να έχει πρόσβαση στην πρόληψη σε θέματα υγείας και να απολαύει ιατρικής περίθαλψης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις εθνικές νομοθεσίες και πρακτικές. Κατά τον καθορισμό και την εφαρμογή όλων των πολιτικών και δράσεων της Ένωσης, εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο προστασίας της υγείας του ανθρώπου.»
Τέλος, τονίσαμε τον 3ο από τους 17 Στόχους του ΟΗΕ που αφορά την «Καλή Υγεία και την Ευημερία» αναφέροντας: «Στόχος 3: Διασφαλίζουμε μία ζωή με υγεία και προάγουμε την ευημερία για όλους, σε όλες τις ηλικίες. Η διασφάλιση υγιών συνθηκών διαβίωσης καθώς και η προαγωγή της ευημερίας για όλους και σε όλες τις ηλικίες είναι απαραίτητες για τη βιώσιμη ανάπτυξη.»
Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε μικτές ομάδες: μαθητές-τριες της Α γυμνασίου με μαθητές-τριες της Στ’ τάξης. Από τα παιδιά ζητήθηκαν ανά ομάδες να δουλέψουν πάνω στα εξής:
- Συντάξτε μία επιστολή προς τον Υπουργό Υγείας που να αφορά το Δημόσιο Νοσοκομείο που αξίζει να έχουν οι πολίτες της χώρας.
- Γράψτε ένα γράμμα εκπροσωπώντας τα παιδιά του κόσμου που θα απευθύνεται στους μεγάλους ζητώντας τον ιδανικό κόσμο, έτσι όπως τον επιθυμούν τα παιδιά και τον κόσμο που τους αξίζει.
- Ζωγραφίστε ένα κτίριο που απεικονίζει το Δημόσιο Νοσοκομείο όταν αυτό εμφανίζει ελλείψεις προσωπικού, φαρμάκων, εξοπλισμού, αναλώσιμων.
- Ζωγραφίστε ένα κτίριο που απεικονίζει το Δημόσιο Νοσοκομείο όταν αυτό είναι επαρκώς εξοπλισμένο και επαρκεί να εξυπηρετήσει το σύνολο των πολιτών της περιοχής του.
Η χαρά και η ικανοποίηση των δασκάλων επισφραγίζεται από τη διαπίστωση πως τα παιδιά μόνα τους διατυπώνουν τα αυτονόητα και έχουν επιχειρηματολογία πάνω στα φλέγοντα ζητήματα που μας αφορούν όλους.
Τα αποτελέσματα της συνεργασίας των δύο σχολείων θα παρουσιαστούν στη σχολική εφημερίδα του Γυμνασίου Πέλλας CoolSchool.
Κατηγορία Δραστηριότητες, Μετάβαση | | | 94 σχόλια
Αλήθειες
Σελιδοδείκτες
Πρόσφατα άρθρα
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
Kατηγορίες
- ebooks
- Ανακοινώσεις
- Ανακύκλωση
- Γενικά
- Γονείς και Κηδεμόνες
- Δημιουργία Video
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
- Διακρίσεις
- Δραστηριότητες
- Δραστηριότητες μαθημάτων
- Εθελοντισμός
- Εκδρομές / Επισκέψεις
- Ενδοσχολικά Πρωταθλήματα
- Ενημερώσεις μαθητών
- Επέτειοι/Εορτασμοί
- Επισκέψεις
- Εφημερίδα
- Μαθητές
- Μετάβαση
- Προγράμματα
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- Συνεντεύξεις
- Συνεργασίες
Ιστορικό
- Δεκέμβριος 2024
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Μάιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Νοέμβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
Αφήστε μια απάντηση