• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, 10.11.22

    17 Δεκεμβρίου 2022 από

    Viber 2022 12 17 10 46 00 004Την Πέμπτη 10/11/2022 οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου μαζί με τις καθηγήτριες Γκαλογιάννη Μαλαματή, Σιάγαλη Πασχαλίνα, Ζησίδου Ευδοκία επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Εκεί, έλαβαν μέρος σε ένα παιχνίδι ρόλων και ανακάλυψης.

    Με τη βοήθεια του κύριου Τσούγγαρη, υπεύθυνου των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΑΜΘ, μεταφέρθηκαν πίσω στο χρόνο και συγκεκριμένα  στο 165 μ.Χ., όταν έφτασε στη Θεσσαλονίκη η διαβόητη «Επιδημία των Αντωνίνων».

    Στόχος ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά μια πραγματική αρχαία επιδημία ανάλογη με τη σημερινή στη Θεσσαλονίκη, να κατανοήσουν το πως αντέδρασαν τότε οι άνθρωποι αλλά και να βρουν ομοιότητες με το σήμερα.

    Πρώτο βήμα ήταν να μοιραστούν οι δεκατρείς ρόλοι. Τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε ιππείς, δούλους, ψαράδες, αρτοποιούς, κοσμηματοπώλες, ηθοποιούς, μονομάχους αλλά και τσαρλατάνους γιατρούς και μάγισσες. Στη συνέχεια, ιχνηλάτησαν τις επαφές του ασθενή – μηδέν και μέσα από τα εκθέματα ανακαλύψαν την πορεία της πανδημίας που μόλυνε την πόλη. Στο τέλος, ψήφισαν ποιος θα ήταν ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπιστεί η πανδημία. Και ίσως δεν αποτελεί έκπληξη ότι αποφάσισαν να εμπιστευτούν την επιστήμη εκμεταλλευόμενοι τη δική τους πρόσφατη εμπειρία.

    Η επίσκεψη όμως δεν τελείωσε εκεί ∙ στο τέλος της διαδρομής περίμενε τους μαθητές μία έκπληξη, ένα ρομπότ έτοιμο να τους καθοδηγήσει σε ένα πρωτότυπο παιχνίδι γνώσεων. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και κλήθηκαν να απαντήσουν  σε ερωτήσεις για την καθημερινότητα των αρχαίων Μακεδόνων αναζητώντας τη σωστή απάντηση στις προθήκες του μουσείου με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

    Λίγο αργότερα οι μαθητές άφησαν πίσω το μουσείο χαμογελώντας ικανοποιημένοι. Και το γεγονός αυτό αποτελεί απόδειξη ότι οι πρωταρχικοί στόχοι της επίσκεψης επιτευχθήκαν. Βγαίνοντας από τη σχολική τάξη η εκπαιδευτική διαδικασία μετατράπηκε σε βίωμα, οι μαθητές ανέλαβαν ενεργητικό ρόλο και κατανόησαν ότι τα μουσεία δεν είναι απλώς χώροι φύλαξης έργων της αρχαιότητας αλλά ζωντανοί οργανισμοί οπού κανείς μαθαίνει, γνωρίζει, ανακαλύπτει και ψυχαγωγείται.

    Κατηγορία Εκδρομές / Επισκέψεις | | | 95 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 εβδομάδα
    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 εβδομάδα, 1 μέρα
    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 εβδομάδα, 2 μέρες
    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 εβδομάδα, 2 μέρες
    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 εβδομάδα, 5 μέρες
  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση