• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Μάθημα εκτός τάξης. Εκπαιδευτική εκδρομή, 3 Νοεμβρίου 2022

    6 Νοεμβρίου 2022 από

    Την Πέμπτήη3-11-22 οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου του σχολείου μας πραγματοποίησαν διδακτική εκδρομή στα Γιαννιτσά. Τους μαθητές συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί: Δημήτρης Χατζής, Πασχαλίνα Σιάγαλη, Ευδοκία Ζησίδου και Ελένη Δημητριάδου. Πρώτη μας στάση το Οθωμανικό κτήριο «Τουρμπές» όπου φιλοξενείται η διαδραστική έκθεση «Άκου με», μια ξεχωριστή έκθεση με δεκάδες κεραμικές καμπάνες τις οποίες φιλοτέχνησαν παιδιά με ειδικές ανάγκες του ΚΔΑΠΜΕΑ Γιαννιτσών.

    3 11 22Εκεί οι μαθητές μας αφού άκουσαν κάποια ιστορικά στοιχεία για το συγκεκριμένο μνημείο, η κεραμίστρια κυρία Αναστασία Παπαδοπούλου τους παρουσίασε τις υπέροχες δημιουργίες των παιδιών αυτών, τους μίλησε για τον τρόπο και το λόγο κατασκευής τους και τους προέτρεψε να πειραματιστούν με τους ήχους των διαφόρων μικρών καμπανών καλλιεργώντας έτσι μια θετική στάση και αποδοχή απέναντι στη διαφορετικότητα και την αναπηρία.

    Επόμενη στάση το Μαυσωλείο του Γαζή Εβρενός. Κατά τη ξενάγηση που πραγματοποιήθηκε εκεί, οι μαθητές μας πληροφορήθηκαν για τη ζωή του Οθωμανού στρατηγού, είδαν τον τάφο του που διατηρείται μέσα στο Μαυσωλείο καθώς και διάφορες φωτογραφίες που απεικόνιζαν στιγμές από την καθημερινή ζωή εκείνης της εποχής. Τελευταία μας στάση ο Πύργος του Ρολογιού, το παλαιότερο ρολόι των Βαλκανίων. Τα παιδιά θαύμασαν το ιστορικό αυτό κτήριο και άκουσαν την ιστορία του που τους τη διηγήθηκαν οι εκπαιδευτικοί τους. Μετά το τέλος της σύντομης αλλά άκρως διδακτικής μας επίσκεψης επιστρέψαμε γεμάτοι καινούριες γνώσεις και εμπειρίες.

    Η Γ’ τάξη επισκέφτηκε το Κέντρο Πληροφόρησης Απολλωνίας. Συνοδοί ήταν οι εκπαιδευτικοί: Γκαλογιάννη Μαλαματή, Μιμηκόπουλος Βασίλης και Παυλίδου Κάκια. Η επίσκεψη ξεκίνησε με ενημέρωση για τον βιότοπο της περιοχής εστιάζοντας στην οικολογική κατάρρευση της λίμνης Κορώνειας για την οποία ευθύνεται ο άνθρωπος. Οι αγρότες που αλόγιστα αντλούσαν νερό για άρδευση, οι ψαράδες που ψάρευαν ακόμη και σε περιόδους απαγόρευσης που τα ψάρια αναπαράγονται, τα εργοστάσια που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή και έριχναν δίχως επεξεργασία τα απόβλητά τους στη λίμνη.

    3 11 22Τα τελευταία χρόνια γίνονται έργα για τη διάσωση της λίμνης. Έχουν εκτραπεί δύο ποτάμια που έριχναν τα νερά τους στη Βόλβη, ώστε να εκβάλλουν στην Κορώνεια, όμως το ερώτημα μένει αναπάντητο:

    Γιατί ο άνθρωπος φέρεται εγωκεντρικά καταστρέφοντας το περιβάλλον που το κληρονόμησε και θα το κληροδοτήσει στις επόμενες γενιές;

    Εφόσον οι πολίτες λειτουργούν έτσι, πού είναι οι φορείς να περιφρουρήσουν τους βιότοπους προστατεύοντάς τους από τον μόνο εχθρό τους που είναι ο άνθρωπος;

    Γιατί πρέπει οι καταλυτικές παρεμβάσεις να γίνονται αφού έχει τελεστεί μία…καταστροφή;

    Ποια στάση θα κρατήσω εγώ (ο/η μαθητής-τρια) στο μέλλον όταν θα είμαι πλέον ενεργός πολίτης;

    Μετά την επίσκεψη στην εκκλησία της Αγίας Μαρίνας, ακολούθησε περίπατος στα Μακεδονικά Τέμπη, που αποτέλεσε και αφορμή για να επιλέξουμε το εν λόγω πρόγραμμα. Επαφή με τη Φύση. Επαναπροσδιορισμός της θέσης του ανθρώπου σε σχέση με το περιβάλλον. Η μυρωδιά του εδάφους, ο χορός των φθινοπωρινών φύλλων, η ροή του ποταμού Ρήχειου, ο ήχος των βημάτων πάνω στα ξερά φύλλα, τα πουλιά, η βοή των συζητήσεων που συνόδευσαν τον περίπατο..

    Χρωστάμε επιστροφές στη Φύση και καλλιέργεια αισθήματος ευθύνης απέναντι στην προστασία της από την υπερκαταναλωτική συμπεριφορά του ανθρώπου που θα καταλήξει αυτοκαταστροφή.

     

     

    Κατηγορία Εκδρομές / Επισκέψεις | | | 93 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση