• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Μετάβαση – Αμπάριζα, Μάιος 2022

    23 Μαΐου 2022 από

    Πόσο μπορούν να αγαπηθούν οι άνθρωποι που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους για έξι ολόκληρα χρόνια; Ακόμη κι αν μαλώνουν, κι αν δημιουργούν εντάσεις, κι αν δεν ταιριάζουν μεταξύ τους; Πόσο μπορούν να δεθούν οι άνθρωποι όταν επί έξι χρόνια, επί έξι ώρες την ημέρα βρίσκονται στην ίδια τάξη, στην ίδια αυλή, μέσα στις ίδιες δράσεις, διαδικασίες, εκδρομές, γιορτές, θεατρικά, παιχνίδια, παρελάσεις;

    Απάντηση: πολύ.

    Ακόμη κι αν δεν το κατανοούν στη διάρκεια των έξι χρόνων. Ακόμη κι αν χρειάζεται να περάσουν όλα τα μαθητικά χρόνια, να βρεθούν στην πρώτη τους συνάντηση 20 χρόνια μετά την αποφοίτησή τους από το δημοτικό για να το καταλάβουν. Τότε που θα είναι 32 χρονών και θα θυμούνται όσα έζησαν στα παιδικά μαθητικά τους χρόνια.

    5 2022 1

     

    Το πρώτο κομβικό σημείο αυτής της διαδρομής είναι η μετάβαση των μαθητών του δημοτικού στο γυμνάσιο, όπου δεν αλλάζουν απλά μία σχολική βαθμίδα, μα μεταβαίνουν από την παιδική ηλικία στην εφηβεία. Μία μετάβαση που συνοδεύεται από αλλαγές στο σχολικό περιβάλλον, αποχωρισμούς, μιας και οι μαθητές σμίγουν με αποφοίτους άλλων δημοτικών σχολείων και ταξινομούνται στα τμήματα αλφαβητικά. Ταυτόχρονα, στο διάστημα προσαρμογής στα καινούρια δεδομένα οι μαθητές έχουν να αντιμετωπίσουν και την είσοδό τους στην εφηβεία, με αλλαγές στο σώμα και στον ψυχισμό τους. Οι γονείς, οι κηδεμόνες και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να βοηθήσουν να γίνει ομαλά αυτή η μετάβαση και το κάθε παιδί να νιώσει αποδεκτό, χρήσιμο, ικανό, άξιο στον κάθε νέο του ρόλο.

    Η δική μας προσπάθεια ξεκίνησε εδώ και χρόνια με αντίστοιχες δράσεις ομαλής μετάβασης. Φέτος, για πρώτη φορά ολοκληρώσαμε έναν κύκλο ομαλής μετάβασης εμπλέκοντας τους μαθητές. Η προσπάθεια ξεκίνησε πέρσι το Μάιο, που η τότε έκτη δημοτικού της Πέλλας και της Νέας Πέλλας επισκέφτηκε το σχολείο μας. Τον Σεπτέμβριο της φετινής χρονιάς πραγματοποιήσαμε εκδήλωση καλωσορίσματος με υπεύθυνη καθηγήτρια την Κάκια Παυλίδου ΠΕ86-83, όπου οι μαθητές της Β και της Γ τάξης υποδέχτηκαν τους μαθητές της Α τάξης. Τα παιδιά πήραν το λόγο και θυμήθηκαν την δική τους πρώτη μέρα στο σχολείο. Ορίσαμε μαθητές υπεύθυνους ως κρίκους σύνδεσης των μαθητών της Α με τους καθηγητές και τις διαδικασίες του σχολείου, ώστε να λύνουν πιθανές απορίες των μαθητών της Α τάξης. Παρουσιάσαμε στα παιδιά τον κανονισμό του σχολείου, όπως διαμορφώθηκε μέσα από συνεργασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών από προηγούμενες χρονιές και περιγράψαμε τον τρόπο λειτουργίας του γυμνασίου, όσον αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία, τις εκδρομές, τις εκδηλώσεις κ.α..

    Και φτάσαμε στον φετινό Μάη, με τον κύκλο καλωσορίσματος να συνεχίζεται και οι μαθητές της Α Γυμνασίου να παίρνουν την αμπάριζα και να πρωταγωνιστούν στις δράσεις ομαλής μετάβασης των μαθητών της φετινής έκτης τάξης.

    Στο πλαίσιο αυτό συνεργαστήκαμε με το Δημοτικό της Πέλλας και της Νέας Πέλλας και με υπεύθυνες τις καθηγήτριες Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 και Στόλη Σοφία ΠΕ06, το τμήμα Α2 ανέλαβε να ξεναγήσει τους μαθητές των δημοτικών σχολείων στους χώρους του γυμνασίου και υλοποίησαν δράσεις συνεργασίας.

    Η ξενάγηση ξεκίνησε από τον εξωτερικό χώρο με αναφορά στο γήπεδο 5Χ5 που βρίσκεται εκτός της αυλής του σχολείου και προχώρησε στο εσωτερικό του κτιρίου. Οι μαθητές των δημοτικών σχολείων ενημερώθηκαν για τα εργαστήρια του σχολείου, για την αίθουσα με τα έργα τεχνολογίας, την οποία και επισκέφτηκαν και στο εργαστήριο Πληροφορικής οι μαθητές Δάφνη Μπουράκη και Κωνσταντίνος Μπαλάσκας παρουσίασαν το Minecraft – Education Edition. Στη συνέχεια οι μαθητές Νινιατσούδης Αναστάσης, Μητσικούδης Δημήτρης, Τζιαφτάνης Γιάννης, Σπυριδάκης Γιάννης ξεκίνησαν μία συζήτηση για τη μετάβαση, τη μετακόμιση και τις αλλαγές που μπορεί να συμβούν στη ζωή μας καλώντας τους μαθητές του δημοτικού και τους υπόλοιπους μαθητές του Α2 να αποτυπώσουν συναισθήματα και σκέψεις στο χαρτί, ζωγραφίζοντας. Μοιράστηκαν κηρομπογιές και μολύβια. Κόψαμε και κολλήσαμε τα έργα σε χαρτόνια και δημιουργήσαμε κολάζ με σκίτσα και συναισθήματα. Του χρόνου οι μαθητές που σήμερα φιλοξενήθηκαν και ξεναγήθηκαν στο σχολείο μας, θα αναλάβουν να φιλοξενήσουν και να ξεναγήσουν τα νέα παιδιά της ΣΤ’ τάξης της επόμενης σχολικής χρονιάς δημιουργώντας ένα ντόμινο μετάβασης από τη μία σχολική βαθμίδα στην άλλη.

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες, Μαθητές | | | 93 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 μήνα
    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 μήνα, 1 εβδομάδα
    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 μήνα, 2 εβδομάδες
    • Λογότυπο ομάδας
      δημιουργήθηκε πριν από 1 μήνα, 2 εβδομάδες
    • Λογότυπο της ομάδας epimorfosi  tpeB1
      δημιουργήθηκε πριν από 1 μήνα, 3 εβδομάδες
  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση