• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Έρευνα: Διατροφή και Υγεία (Ενότητα 4)

    9 Απριλίου 2022 από

    Στα πλαίσια του μαθήματος της Ν. Ελληνικής γλώσσας και  στην ενότητα που αφορά τη διατροφή και την υγεία με τους μαθητές της Α΄ τάξης,  συντάξαμε ένα σχετικό ερωτηματολόγιο για να δούμε τις διατροφικές συνήθειες των εφήβων. Ετσι το κάθε παιδί απευθύνθηκε σε συμμαθητές , φίλους, γνωστούς έφηβους και συγκεντρώθηκε ένα σύνολο απαντήσεων ώστε να έχουμε ένα ικανοποιητικό δείγμα για τις συνήθειες και τις διατροφικές επιλογές που κάνουν τα παιδιά μας.

    Εστιάσαμε στο τί επιλέγουν να τρώνε στα γεύματα των εξόδων τους, αλλά και στο σχολείο. Συζητήθηκε η αξία του σπιτικού φαγητού σε καθημερινή βάση με τη σαλάτα και  το φρούτο εποχής. Τονίσαμε πως το φαγητό είναι θεμέλιο για την ενέργεια μας και την υγεία μας γενικότερα. Παράλληλα δόθηκε έμφαση στην άσκηση και τις καθημερινές δραστηριότητες που πρέπει να έχουμε. Μάλιστα δείξαμε πως η εφηβική ηλικία είναι περίοδος ανάπτυξης και ολοκλήρωσης του σώματος και του οργανισμού για τα αγόρια και τα κορίτσια!

    Πιο συγκεκριμένα λοιπόν, τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:

    α) στο πρώτο μας ερώτημα που αφορά στο πρωινό γεύμα, που είναι και αρκετά υποτιμημένο, αν και έχει πολύ μεγάλη αξία για τη  “δύναμη” της ημέρας οι απαντήσεις που πήραμε δείχνουν:

    • Ένα πλήρες πρωινό με γάλα ή χυμό με ψωμί, δημητριακά ή αυγό ή φρούτο … παίρνουν γύρω στα 44 παιδιά( σε σύνολο 130 παιδιών)
    • Στον αντίποδα βρίσκονται 47 απαντήσεις που δηλωνουν οτι δεν τρώνε τίποτε το πρωί!
    • Ενώ κάπου στη μέση μόνο κάποιο ρόφημα, περίπου 45 απαντήσεις.

     

    1

     

     

    Αυτό σημαίνει πως περίπου το 1/3 των εφήβων ( το 35%) έρχονται στο σχολείο χωρίς καθόλου πρωινό!! Από την άλλη περίπου το 65% των παιδιών πίνουν τουλάχιστον ένα ρόφημα! Επισημαίνουμε λοιπόν την κακή αυτή συνήθεια που κάποιοι πρέπει να αλλάξουν και να την βελτιώσουν.

     

     

     

     

    42 ββ) επίσης ψάξαμε κατά πόσο οι οικογένειες και οι μαθητές μας επιλέγουν κάτι από το σπίτι τους γα το σχολείο ή προτιμούν το κυλικείο. Εδώ είναι αξιοπρόσεκτο πως οι επιλογές μοιράζονται στα ίσα! Αυτό δείχνει πως υπάρχει μια στροφή προς την σπιτική πίτα , το κέικ ή το σάντουιτς που ετοιμάζει ο καθένας μόνος του.

     

     

    42 α

    42 γ

     

    3

     

    γ) ενα αγαπημένο διατροφικό κομμάτι των παιδιών είναι το φαγητό στα fαst food που είναι και η έξοδος τους. Οι αριθμοί που αφορούν την συχνότητα αυτών των επιλογών δείχνουν πως πραγματικά κρατιέται μια ισορροπία ώστε δεν γίνεται καθημερινή συνήθεια. Αυτοί που επιλέγουν το γρήγορο φαγητό συχνά είναι μειοψηφία και μάλιστα με διαφορά, μόλις το16%. Αν μάλιστα αυτό το δούμε συνδυαστικά και με την κατανάλωση αναψυκτικών , τσιπς, κρουασάν, γλυκών … διαπιστώνουμε επίσης το πολύ μικρό ποσοστό της κατανάλωσής τους.!

     

    5

     

    δ) Αντίθετα με τα παραπάνω στο ερώτημα για το σπιτικό φαγητό και πόσο συχνά υπάρχει σε κάθε σπίτι , η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών  έχει καθημερινά στην οικογένειά του το μαγειρεμένο φαγητό της μαμάς του! Μόνο κάποιες φορές όταν οι υποχρεώσεις δεν το επιτρέπουν παίρνουν από έξω.

     

     

    9

    ε) Aκόμη  θέσαμε το ερώτημα για την ανάγκη της καθημερινής άσκησης και της αθλητικής δραστηριότητας. Φάνηκε πως οι έφηβοι σε μεγάλο ποσοστό έχουν αθλητική δραστηριότητα, όμως εξίσου μεγάλο είναι και το ποσοστό αυτών που δεν ακολουθούν καμία άσκηση. Αυτό υποδηλώνει την έλλειψη κίνησης , τον καθιστκό τρόπο ζωής των παιδιών μας σε μια ηλικία που θα πρέπει να είναι γεμάτη από δραστηριότητες και ζωντάνια.

    στ) Τέλος δείξαμε την αξία των γευμάτων που θα πρέπει να είναι τακτικά, να έχουν ποικιλία ώστε να καλύπτουν όλες τις ανάγκες του οργανισμού μας.  Τονίσαμε πως τα συμπληρώματα διατροφής θα πρέπει να έχουν μόνο βοηθητικό χαρακτήρα και σε καμια  περίπτωση δεν θα πρέπει να υποκαθιστούν το φαγητό. Αλλωστε και οι απαντήσεις που συλλέξαμε προς αυτό το σημείο βρίσκονται.

    Το συμπέρασμα της έρευνάς μας, έδειξε πως έχουν γίνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση των επιλογών μας για το φαγητό  και την προσοχή μας ιδίως προς τα παιδιά! Ομως ακόμη πρέπει να βελτιωθούν κάποιες κακές συνήθειες, να αλλάξουν οι νέοι γνώμη για κάποια φαγητά που τα έχουν υποτιμημένα και γενικά να είμαστε προσεκτικοί σε ότι καταναλώνουμε. Ετσι θα χτίσουμε ένα γερό σώμα και ένα δυνατό μυαλό, θα έχουμε μια ισορροπημένη υγεία και μια ποιοτική ζωή με ευεξία και χαρά!!

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες μαθημάτων | | | 95 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση