• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Ανακύκλωση – Δράση 2021-22

    13 Μαρτίου 2022 από

    Στα πλαίσια της δράσης μας για τα σκουπίδια και την ανακύκλωση με συντονίστρια την Γκίνη Εύα ΠΕ11 και συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς την διευθύντρια του σχολείου μας Νομικού Ποθητή ΠΕ0405, την Σιάγαλη Πασχαλίνα ΠΕ02 και τον Δημήτρη Χατζή ΠΕ04 κάναμε μια έρευνα με τα παιδιά της Α Γυμνασίου και τις οικογένειες τους. Η έρευνα αφορούσε το σύνολο των απορριμμάτων σ’ ένα διήμερο, καθώς και το κατά πόσο γίνεται διαχωρισμός αυτών σε ανακυκλώσιμα και οργανικά αντίστοιχα. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν και τα αποτελέσματα της μέτρησης μας έδειξαν:

    Α1 T

    Α2 Τ

    α)Τόσο στο Α1 όσο και στο Α2 η πλειοψηφία των οικογενειών παράγει 1 σακούλα απορρίμματα.

    β)Πιο ειδικά στην κάρτα του Α1 παρατηρούμε ότι αρκετά μεγάλο είναι το ποσοστό των οικογενειών που παράγει 2 σακούλες στο διήμερο!

    Αξιοσημείωτο επίσης είναι πως μόνο μια οικογένεια από το σύνολο των παιδιών παράγει 3,5 σακούλες απορρίμματα.

    γ)Παρατηρώντας το διάγραμμα του Α2 συμπεραίνουμε αντίστοιχα στοιχεία, όπως και για το Α1, αλλά εδώ εντύπωση κάνει πως στο σύνολο των οικογενειών υπάρχουν οικογένειες από (1) σε κάθε περίπτωση που παράγουν από 3,5 ή 4,5 αλλά και 0,5 και 2/3 σακούλας απορρίμματα. Αυτό δείχνει πως έχουμε δύο «ταχύτητες» ή πολύ λίγα ή πάρα πολλά σκουπίδια…! Αξίζει να το σκεφτούμε…..

    Προσπαθήσαμε να διακρίνουμε τα ανακυκλώσιμα και τα οργανικά ώστε να φανεί κατά πόσο η ανακύκλωση είναι συνήθης πρακτική στη ζωή μας.

    Α1 Τ

    Α2 Τ

    α) Τόσο στο Α1 όσο και στο Α2 φάνηκε καθαρά πως η συντριπτική πλειοψηφία ανακυκλώνει τα σκουπίδια της!

    β)Επίσης συνάγεται πως ένα μεγάλο ποσοστό (το πράσινο χρώμα) οικογενειών δεν διακρίνει ούτε διαχωρίζει ούτε φυσικά ανακυκλώνει τα σκουπίδια τους. Αυτό βέβαια μας προβληματίζει και μας βάζει σε σκέψεις για το πώς πρέπει να λειτουργούμε στο μέλλον!

    γ) Τα ραβδογράμματα ακόμη, μας έδειξαν καθαρά πως τα ανακυκλώσιμα είδη έχουν συντριπτική πλειοψηφία! Τα οργανικά είναι σαφώς λιγότερα!! Επομένως πόσο χαρτί, πόσο γυαλί, πόσο αλουμίνιο… καταναλώνουμε; τι φταίει; Μήπως πρέπει να αλλάξουμε τακτική;

    Όλοι μας μέσα από αυτή την οπτικοποίηση της μέτρησης μπήκαμε μπροστά σε χειροπιαστά ζητήματα. Οι αριθμοί και η εικόνα μας δείχνουν πολύ καθαρά πως αυτά που θεωρούμε αυτονόητα ή αμελητέας αξίας στη ροή της καθημερινότητάς μας έχουν πολύ μεγάλη σημασία και τα αποτελέσματα τους είναι άμεσα! Τεράστιοι όγκοι σκουπιδιών, «χαμηλή» συνείδηση της ανακύκλωσης, σπατάλη σε είδη που απαιτούν πολύ ενέργεια για να παραχθούν καθώς και πόροι που δεν ανανεώνονται και έχουν υψηλό κόστος περιβαλλοντικό αλλά και οικονομικό!!

    Α1 Τ

    Α2 Τ

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες, Προγράμματα | | | 95 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση