• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Ανθρώπινα Δικαιώματα – Δράση

    12 Μαρτίου 2022 από

    ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Β1 & Β2:

    «ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ…ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ»

    ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ:ΚΥΡΓΥΡΙΔΟΥ ΘΕΟΔΟΥΛΑ, ΜΕΛΟΣ:ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΟΘΗΤΗ, ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ:2021-2022    

    1

     

     

     

     

     

     

    «Αλήθεια – των αδυνάτων αδύνατο
    ποτές δεν εκατάφερα να καταλάβω /
    αυτά τα όντα που δεν βλέπουνε
    το τερατώδες κοινό γνώρισμα τ’ ανθρώπου /
    το εφήμερο της παράλογης ζωής του
    κι ανακαλύπτουνε διαφορές
    γιομάτοι μίσος διαφορές
    σε χρώμα δέρματος /φυλή / θρησκεία»

    Ν. Εγγονόπουλος, Απόσπασμα από το βιβλίο «Στην Κοιλάδα με τους Ροδώνες», 1978

    Εμπνευσμένοι από το παραπάνω ποίημα του Ν. Εγγονόπουλου και στα πλαίσια της δημιουργίας ομάδων δράσεων του Γυμνασίου Πέλλας, η ομάδα δράσης «Αλλάζουμε οι ίδιοι …. για να αλλάξουμε τον κόσμο» που αποτελείται από τα τμήματα Β1 καιΒ2 του σχολείου μας και περιλαμβάνεται στον Άξονα Δράσης 3: Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών ►Διαμόρφωσηκλίματοςαλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνηςκαισεβασμούτηςδιαφορετικότητας, με συντονίστρια την κα Κυργυρίδου ΘεοδούλαΠΕ02 και μέλος την κα Νομικού Ποθητή ΠΕ0405προέβηστη σύνταξη ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, όπως αυτά καθορίστηκαν από τον Ο.Η.Ε το 1948,προκειμένου να τα γνωστοποιήσει στους συμμαθητές/τριες, τους καθηγητές/τριες και τους γονείς/κηδεμόνες τους.

    Τα παιδιά έχοντας γνωρίσει στα πλαίσια του προγράμματος την ιστορική πορεία διεκδίκησης και κατάκτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ποια είναι τα δικαιώματα κάθε ανθρώπου ανεξαρτήτως φυλής, θρησκείας, εθνότητας, και φύλου, φαινόμενα παραβίασης τους αλλά και φαινόμενα έμφυλης βίας,  θεώρησαν καλό να κοινοποιήσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα σε όλη τη σχολική κοινότητα, ώστε να γίνουν αντικείμενο σεβασμού από όλους.

    Στόχος της ομάδας είναι να γνωρίσουν όλοι οι συμμετέχοντες στη σχολική ζωή του Γυμνασίου Πέλλας – μαθητές/τριες, καθηγητές/τριες, γονείς/κηδεμόνες – τα δικαιώματα που έχουμε ως άνθρωποι, για να μπορούμε να τα υπερασπιζόμαστε κάθε φορά που προσπαθούν να μας τα καταπατήσουν, αλλά και να σεβόμαστε τα δικαιώματα των συνανθρώπων μας προσπαθώντας σε καθημερινή βάση να μην τα παραβιάζουμε.

    Ο κατάλογος αυτός ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, θα αναρτηθεί και στον πίνακα ανακοινώσεων κάθε τμήματος του σχολείου και του γραφείου των καθηγητών και αντίγραφό του θα δοθεί και σε κάθε μαθητή, ώστε να κοινοποιηθεί και στους γονείς/κηδεμόνες τους.

    2

    ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

    • Όλοι μας έχουμε γεννηθεί ΙΣΟΙ
    • Ελευθερία από τις διακρίσεις
    • Το δικαίωμα στην ζωή, την ελευθερία και την προσωπική ασφάλεια
    • Ελευθερία από τη δουλεία
    • Ελευθερία από τα βασανιστήρια και την ταπεινωτική μεταχείριση
    • Δικαιώματά μας ισχύουν όπου και αν είμαστε/πηγαίνουμε
    • Είμαστε όλοι ίσοι ενώπιον του νόμου
    • Δικαίωμα στην προστασία θεμελιακών δικαιωμάτων από τον νόμο
    • Ελευθερία από αυθαίρετη σύλληψη και εξορία
    • Δικαίωμα σε δίκαιη δημόσια δίκη
    • Είμαστε πάντα αθώοι μέχρι να αποδειχθούμε ένοχοι
    • Ελευθερία από την αυθαίρετη πρόσβαση στην ιδιωτική ζωή, την κατοικία  την οικογένεια, και την αλληλογραφία
    • Ελευθερία μετακίνησης εντός και εκτός της χώρας
    • Δικαίωμα διεκδίκησης ασύλου σε άλλες χώρες σε περίπτωση καταδίωξης
    • Δικαίωμα σε μια υπηκοότητα και ελευθερία αλλαγής αυτής
    • Δικαίωμα στο γάμο και την οικογένεια
    • Δικαίωμα στην ιδιοκτησία
    • Ελευθερία συνείδησης και θρησκευτικής πίστης
    • Ελευθερία της έκφρασης/γνώμης και της ενημέρωσης
    • Δικαίωμα στις δημόσιες συγκεντρώσεις και του «συνεταιρίζεσθαι»
    • Το δικαίωμα στην δημοκρατία (συμμετοχής στη διακυβέρνηση και σε ελεύθερες εκλογές)
    • Δικαίωμα κοινωνικής ασφάλισης/προστασίας
    • Δικαίωμα ελεύθερης επιλογής της εργασίας και συμμετοχής σε συνδικάτα
    • Δικαίωμα στην ανάπαυση και στον ελεύθερο χρόνο
    • Δικαίωμα στην αξιοπρεπή διαβίωση
    • Δικαίωμα στην εκπαίδευση
    • Δικαίωμα ελεύθερης συμμετοχής στην πνευματική ζωή της κοινότητας
    • Δικαίωμα να ζω σε έναν κόσμο που θα κάνει πράξη τα δικαιώματα αυτά
    • Δικαίωμα στην εκπλήρωση καθηκόντων προς την κοινότητα απαραιτήτων για την ελεύθερη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας
    • Κανείς δεν μπορεί να αφαιρέσει τα ανθρώπινα δικαιώματά σου

     

    ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Β1 & Β2:

    «ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ…ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ»

     

     

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες, Προγράμματα | | | 95 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση