Μία καλή κουβέντα…

Φτάνει πια…
“Ενισχύοντας την Ιδέα της Αλληλεγγύης” 7oΜαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
26 Απριλίου 2015 από ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Το σύνθημά μας: “ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ. Κανείς Μόνος του!”
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παυλίδου Κυριακή (ΠΕ19)
Συμμετείχαν όλοι οι μαθητές της Β’ τάξης της σχολικής χρονιάς 2014-15.
Με την παρούσα εργασία το σχολείο μας συμμετείχε στο 7ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στην κατηγορία e-posters. Ακολουθoύν φωτογραφίες από από τη συνέντευξη που έδωσαν οι μαθήτριες Ερμιόνη Αρετάκη και Κασσάνδρα Μητκάκη στο μαθητικό ραδιόδωνο European School Radio, από την παρουσίαση της εργασίας μας και η αναμνηστική φωτογραφία στην είσοδο του NOESIS, του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας.
Το τελικό VIDEO που φτιάξαμε αναρτήθηκε στο ΚΑΝΑΛΙ του Σχολείου μας στο YouTube:
Περίληψη
Συνεργατικά με το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας μία ομάδα μαθητών ασχολείται με το θέμα της Αλληλεγγύης. Προσεγγίζουμε το θέμα σφαιρικά αντλώντας πληροφορίες από ιστοσελίδες φορέων όπως η UNICEF, το Χαμόγελο του Παιδιού, οι Γιατροί χωρίς σύνορα, ο Ερυθρός Σταυρός. Δημιουργούμε ερωτηματολόγια και τα απευθύνουμε σε ανθρώπους που εμπλέκονται ενεργά με το κομμάτι της ανιδιοτελούς προσφοράς στο συνάνθρωπο, στην τοπική μας κοινωνία, όπως ομάδα «ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ» και Ενορία του Αγίου Γεωργίου Γιαννιτσών. Παίρνουμε συνέντευξη από τον υπεύθυνο της ενορίας του Αγίου Γεωργίου Γιαννιτσών που χρόνια τώρα πραγματοποιεί το Γεύμα Αγάπης. Στήνουμε σενάρια φωτογραφίας για να δείξουμε την δύναμη της ομάδας και της συνεργασίας στην κοινωνία και στη φύση. Επεξεργαζόμαστε το υλικό και το αξιοποιούμε στην δημιουργία ενός video το οποίο θα παρουσιάσουμε στο συνέδριο.
Λέξεις κλειδιά: αλληλεγγύη, συλλογή υλικού, παραγωγή video
1.Εισαγωγή
Στο μάθημα της Ερευνητικής εργασίας μας αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα της αλληλεγγύης. Το κίνητρο ήταν το γεγονός πως μέσα στην οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας, η έννοια της αλληλεγγύης πρωταγωνιστεί προσπαθώντας να βοηθήσει εκεί που το Κράτος αδυνατεί. Ο σκοπός μας ήταν η βιωματική προσέγγιση και η συλλογή υλικού από τις δράσεις μας, ώστε να δημιουργήσουμε ένα video και να δείξουμε στο ευρύ κοινό πως όταν θέλεις είναι εύκολο να ενταχθείς στα δίκτυα της αλληλεγγύης που ήδη υπάρχουν σε κάθε πόλη.
Ξεκινήσαμε να ερευνούμε την κατάσταση της τοπικής μας κοινωνίας αρχικά μέσα από παρατήρηση και μοιραστήκαμε τις πρώτες διαπιστώσεις μας μέσα από συζητήσεις. Με την πρώτη ματιά δεν φαίνεται η έκταση του προβλήματος, μα όταν ήρθαμε σε επαφή με φορείς που προσφέρουν κοινωνικό έργο, διαπιστώσαμε πως υπάρχουν πολλοί συμπολίτες μας που χρειάζονται βοήθεια. Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για την δράση εθελοντικών ομάδων και για το μέγεθος της ανάγκης των ανθρώπων για βοήθεια, πανελλαδικά, μα και παγκόσμια. Εστιάσαμε στα παιδιά των φαναριών, τα παιδιά του πολέμου, στην παιδική εργασία. Συνδέσαμε την οικονομική κρίση στη χώρα μας με την αυξημένη δράση των εθελοντικών ομάδων.
Ως σχολείο, με αφορμή αυτήν την ερευνητική εργασία, με την άδεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πέλλας, Διαγωνισμό Φωτογραφίας με θέμα «Μόνος μου δεν μπορώ – Όλοι μαζί κάνουμε το θαύμα». Η αφίσα που δημιουργήσαμε για το διαγωνισμό φαίνεται στο σχήμα 1 που ακολουθεί.
Σχήχα 1: Αφίσα του Διαγωνισμού Φωτογραφίας που διοργνώσαμε ως σχολείο
Καλέσαμε σε συμμετοχή μαθητές σχολείων του Νομού μας και ενεργοποιηθήκαμε κι εμείς προσπαθώντας να σκεφτούμε σενάρια φωτογραφίας που θα εκφράζουν την Δύναμη της αλληλεγγύης, της συνεργασίας, της συσπείρωσης, της συλλογικής ανταπόκρισης στο κάθε πρόβλημα της κοινωνίας που ζητά άμεση λύση. Ο Διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και τα αποτελέσματά του θα ανακοινωθούν στο τελείωμα της σχολικής χρονιάς. Τότε θα γίνει έκθεση φωτογραφίας στο σχολείο μας με όλες τις συμμετοχές και σε επίσημη εκδήλωση θα ανακοινωθούν οι φωτογραφίες που θα ξεχωρίσουν.
Ήρθαμε σε επαφή με την ενορία του Αγίου Γεωργίου στα Γιαννιτσά, που χρόνια τώρα καθιέρωσε το θεσμό του Γεύματος Αγάπης. Ετοιμάσαμε ερωτηματολόγια για τις γυναίκες που καθημερινά απασχολούνται, ώστε να ετοιμαστούν τα γεύματα και συλλέξαμε τρόφιμα προσφέροντας κι εμείς στην κίνηση αυτή. Τα ερωτηματολόγια δεν είχαν την πρόθεση να καταγράψουν στατιστικά στοιχεία, αλλά τα κίνητρα των γυναικών που τις οδήγησαν στο να προσφέρουν καθημερινά το χρόνο τους σε μία τέτοια δράση και τον προβληματισμό μας που φέρνει τον εθελοντισμό να σταθεί απέναντι στην υποχρέωση του κράτους πρόνοιας να φροντίσει οργανωμένα τις ανάγκες των πολιτών που έχουν ανάγκη. Στις εικόνες 2 και 3 παρουσιάζουμε μερικές από τις απαντήσεις που καταγράψαμε.
Εικόνα 2: Απαντήσεις ερωτηματολογίου στην ερώτηση «Πώς νιώθετε προσφέροντας σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη;»
Εικόνα 3: Απαντήσεις ερωτηματολογίου στην ερώτηση «Πείτε μας την άποψή σας για το εξής: «Ο εθελοντισμός προσφέρει τα μέγιστα στο θέμα της αλληλεγγύης μα η καλύτερη εκδοχή είναι ένα Κράτος του οποίου οι πολίτες δεν έχουν ανάγκη τον εθελοντισμό των συνανθρώπων τους για να επιβιώσουν»!
Ταυτόχρονα στην ενορία του Αγίου Γεωργίου ενημερωθήκαμε για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του Κοινωνικού Παντοπωλείου, του Κοινωνικού Ιατρείου και του Φροντιστηρίου ενισχυτικής διδασκαλίας που λειτουργεί με ευθύνη του Ναού και απασχολεί 70 καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων. Επίσης, στον ίδιο χώρο είχαμε ραντεβού με εκπροσώπους της εθελοντικής ομάδας «ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ» που δραστηριοποιείται στην πόλη μας με πρωτοβουλία εργαζομένων στο Δήμο Πέλλας.
Πέρα από το υλικό που συλλέξαμε, φωτογραφίες, συνεντεύξεις, απαντήσεις σε ερωτηματολόγια από όλους όσοι δέχτηκαν να μας ενημερώσουν, πήραμε αιτήσεις συμμετοχής ώστε ως Ομάδα Μαθητών του Γυμνασίου Πέλλας να μετέχουμε ενεργά στις δράσεις της ομάδας ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ και αποφασίσαμε να συλλέγουμε τρόφιμα, και άλλα συσκευασμένα προϊόντα, ώστε μία φορά το μήνα για να ενισχύουμε κι εμείς το Γεύμα Αγάπης της ενορίας του Αγίου Γεωργίου και το Κοινωνικό Παντοπωλείο.
Στα πλαίσια της ευαισθητοποίησής μας και αφού συζητήσαμε τις εντυπώσεις της επίσκεψης αποτυπώσαμε σε ζωγραφιές την δύναμη της συνεργασίας που θεμελιώνει την ιδέα της αλληλεγγύης που παλεύει το κακό και το άδικο. Ένα δείγμα από τις ζωγραφιές ακολουθεί στην εικόνα 4.
Εικόνα 4: Απεικονίζουμε σε σκίτσο την δύναμη της συνεργασίας.
Παράλληλα με τις παραπάνω δράσεις, και με αφορμή πως στις 6 Μάρτη ήταν η ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, σκηνοθετήσαμε ένα μικρό σενάριο συνδυάζοντας την εκδήλωση ενός περιστατικού ενδοσχολικής βίας με την δύναμη της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, όπου όλοι τασσόμαστε με το μέρος του αδυνάτου υπερασπίζοντάς τον σε περιπτώσεις που πέφτει θύμα βίας κι εκφοβισμού. Ακολουθεί μία φωτογραφία (εικόνα 5) από την στιγμή της υλοποίησης του σεναρίου, το οποίο υπάρχει ενσωματωμένο στο video που δημιουργήσαμε.
Εικόνα 5: Στιγμιότυπο από το σενάριο όπου συνδυάσαμε ένα περιστατικό ενδοσχολικής βίας με την δύναμη της αλληλεγγύης
Το υλικό που συλλέξαμε το αξιοποιήσαμε μέσα από απλά προγράμματα επεξεργασίας. Για την επεξεργασία εικόνας χρησιμοποιήσαμε το Picture Manager (Microsoft Office) και το PicMonkey.com διαδικτυακά. Την αφίσα μας την δημιουργήσαμε στο Publisher (Microsoft Office). Για την καταγραφή του παραπάνω σεναρίου που σκηνοθετήσαμε χρησιμοποιήσαμε τα κινητά μας τηλέφωνα, κάτω από την καθοδήγηση της υπεύθυνης καθηγήτριας. Η δημιουργία του τελικού video έγινε με τη βοήθεια του προγράμματος Windows Live Movie Maker. Τελικός σκοπός μας ήταν να προωθήσουμε την ιδέα της αλληλεγγύης, δείχνοντας πως με απλά εργαλεία της Τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας μπορούμε να εστιάσουμε στην ουσία της κεντρικής ιδέας που θέλουμε να διαδώσουμε.
Κατηγορία Γενικά | με ετικέτα Δράσεις του Σχολείου μας | | 95 σχόλια
Αλήθειες
Σελιδοδείκτες
Πρόσφατα άρθρα
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
Kατηγορίες
- ebooks
- Ανακοινώσεις
- Ανακύκλωση
- Γενικά
- Γονείς και Κηδεμόνες
- Δημιουργία Video
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
- Διακρίσεις
- Δραστηριότητες
- Δραστηριότητες μαθημάτων
- Εθελοντισμός
- Εκδρομές / Επισκέψεις
- Ενδοσχολικά Πρωταθλήματα
- Ενημερώσεις μαθητών
- Επέτειοι/Εορτασμοί
- Επισκέψεις
- Εφημερίδα
- Μαθητές
- Μετάβαση
- Προγράμματα
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- Συνεντεύξεις
- Συνεργασίες
Ιστορικό
- Απρίλιος 2025
- Μάρτιος 2025
- Φεβρουάριος 2025
- Δεκέμβριος 2024
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Μάιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Νοέμβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
Αφήστε μια απάντηση