Δράσεις του Τμήματος Ένταξης

Δράσεις Συνεκπαίδευσης και Συμπερίληψης στο Γυμνάσιο Μακρακώμης

Α) Συνεκπαίδευση Γυμνασίου Μακρακώμης με το ΕΕΕΕΚ Φθιώτιδας, 2/12/2022

Στο πλαίσιο Υλοποίησης εκδηλώσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, 3 Δεκεμβρίου, το Γυμνάσιο Μακρακώμης συμμετείχε σε δράσεις Συνεκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκαν στο ΕΕΕΕΚ Φθιώτιδας στη Λαμία. Έλαβαν μέρος οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου υπό την καθοδήγηση του Διευθυντή κ. Παπίστα Φωτίου και της Φιλολόγου ΕΑΕ κ. Αντιφάκου Κυριακής. Μέσα από τη συνεργασία των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών των δύο σχολείων αναδείχθηκε η σημασία της Ισότητας, της Αποδοχής και της Αναγνώρισης των ικανοτήτων όλων των μαθητών, Τυπικής και Ειδικής Εκπαίδευσης.

https://www.youtube.com/watch?v=hbf3b7i9-Ek

 

IMG 0808

Δράσεις Συνεκπαίδευσης και Συμπερίληψης στο Γυμνάσιο Μακρακώμης

Β) Δράση Συμπερίληψης Τμήματος Ένταξης και Τυπικής Τάξης στη Β’ Γυμνασίου

  1. Στις 21 Φεβρουαρίου 2023 πραγματοποιήθηκε Δράση Συμπερίληψης στο Γυμνάσιο Μακρακώμης. Οι μαθητές του Β2 Τμήματος της Τυπικής Τάξης υπό την καθοδήγηση της Φιλολόγου κ. Τσιλούνη Ελισάβετ μετέβησαν στην αίθουσα του Τμήματος Ένταξης, συμμετέχοντας σε ομαδοσυνεργατική διδασκαλία με τους συμμαθητές τους του Τμήματος Ένταξης, στο οποίο διδάσκει η Φιλόλογος ΕΑΕ κ. Αντιφάκου Κυριακή. Το μάθημα διεξήχθη με τη μέθοδο της μαθητοκεντρικής διδασκαλίας και αφορούσε Ενότητα της Ραψωδίας Ζ της Ιλιάδας του Ομήρου, συγκεκριμένα τους στίχους 369-529, Ο Έκτορας στην Τροία. Οι μαθητές αρχικά χωρίστηκαν σε ομάδες, στη συνέχεια ανέλαβαν να συμπληρώσουν προσχεδιασμένα φύλλα εργασίας που δόθηκαν από τις καθηγήτριες, τα οποία περιλάμβαναν υποενότητες των παραπάνω στίχων, έπειτα παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια της τάξης οι ζητούμενες και σημαντικές πληροφορίες της Ραψωδίας από κάθε ομάδα και τέλος ακολούθησε συζήτηση και ανατροφοδότηση από τις Καθηγήτριες. Κάθε μαθητής στην ομάδα του ανέλαβε έναν από τους παρακάτω ρόλους, του Συντονιστή (συντόνιζε τις ενέργειες μέσα στην ομάδα του), του Διαμεσολαβητή (ρωτούσε τις Διδάσκουσες), Γραμματέας (κατέγραφε τις απαντήσεις), του Παρουσιαστή (παρουσίασε την εργασία της ομάδας του στην ολομέλεια) και του Καταγραφέα ετεροπαρατήρησης (συμπλήρωσε το δελτίο αξιολόγησης των άλλων ομάδων).
  2. Στις 17 Μαρτίου 2023 πραγματοποιήθηκε, επίσης, Δράση Συμπερίληψης στο Μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, συγκεκριμένα στο απόσπασμα «Στο Χαρέμι» από το Διήγημα «Το μόνον της ζωής μου ταξείδιον,» του Γεωργίου Μ. Βιζυηνού στη Γ’ Γυμνασίου. Προηγήθηκε η διδασκαλία του αποσπάσματος από τις διδάσκουσες Φιλολόγους κ. Κόκκοτα Βασιλική και κ. Αντιφάκου Κυριακή, όπως και προβλήθηκε η κινηματογραφική ταινία του Λάκη Παπαστάθη Το μόνον της ζωής του ταξίδιον (2001). Σε επόμενη συνάντηση ακολούθησε μαθητοκεντρική διδασκαλία με διανομή ρόλων (Συντονιστής, Διαμεσολαβητής, Γραμματέας Παρουσιαστής, Καταγραφέας ετεροπαρατήρησης) στην κάθε ομάδα, περιλαμβανομένων των μαθητών της Τυπικής τάξης και του Τμήματος Ένταξης του τμήματος Γ2. Διαπιστώθηκε πως η συνεργασία μεταξύ των συμμαθητών επέφερε ευρηματικές απαντήσεις στα φύλλα εργασίας, φωτίστηκαν σημεία του διηγήματος υπό την εφηβική τους ματιά και η ολόπλευρη κατανόηση του λογοτεχνικού έργου επήλθε με την ενεργό συμμετοχή τους και την κριτική τους συλλογιστική ικανότητα.IMG 2060