580520155 10162773916112659 5042455277728474548 n

Βουκουρέστι: το μαθητικό ημερολόγιο

580520155 10162773916112659 5042455277728474548 n

Γράφουν η Ουρανία Κονσολάκη και η Θεοδώρα Τερνιώτη ( Β4)

2/11/2025

Πριν το ταξίδι και ενώ βρισκόμαστε στο αεροδρόμιο ρωτήσαμε τους /τις συμμαθητές/τριές μας και τους συνόδους μας για το πώς αισθάνονται. Και να τι μας είπαν: άγχος, ανυπομονησία, ενθουσιασμός, χαρά, αμηχανία, αγωνία, ανησυχία, λύπη, ενθουσιασμός. Μπορείτε να μαντέψετε ποια από αυτά αφορούν παιδιά και ποια τους καθηγητές μας;

Η αλήθεια είναι πως την πρώτη ημέρα του ταξιδιού μας, δηλαδή, αυτής της μεγάλης-μοναδικής περιπέτειας- εμπειρίας όλα ήταν λίγο κουραστικά, αλλά ο τρόπος που ανταμειφθήκαμε ήταν και θα είναι για πάντα μοναδικός. Ανακαλύψαμε και θαυμάσαμε τα εξής: Μοναστήρι Σταυρουπόλεως, Εθνικό Μουσείο Ιστορίας, Στοά Macca-Vilacrosse. Περάσαμε από την πλατεία Πανεπιστημίου και φάγαμε σε ένα από τα παλαιότερα ιστορικά κτίρια του Βουκουρεστίου.

3/11/2025

Τη δεύτερη μέρα όλα ήταν πιο εύκολα, αν εξαιρέσουμε δύο συμβάντα. Αφού πήγαμε στο σχολείο και ακολουθήσαμε το πρόγραμμα που μας είχαν ετοιμάσει, ήρθε η ώρα να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο. Πήραμε το τοπικό λεωφορείο, Όμως μέσα υπήρχε τόση βαβούρα και υπερβολικός συνωστισμός και μία μαθήτρια κατέληξε να παραπατήσει και να πέσει πάνω σε ένα καροτσάκι μωρού, λες και ήθελε να το πάρει μια σφικτή αγκαλιά. Έπειτα, μας έτυχε άλλη μία στραβή, αφού παραλίγο δύο συμμαθητές μας να μην προλάβουν να μπουν στο μετρό και να τους χάναμε. Ευτυχώς όλα καλά.

4/11/2025

Η τρίτη μέρα ήταν γεμάτη, έντονη και πραγματικά επικρατούσε παντού και ολόκληρη την ημέρα ένα αίσθημα χαράς, γέλιου, ευεξίας. Επιπλέον σχεδόν όλη την ημέρα από το πρωί μέχρι το απόγευμα βρισκόμασταν στο σχολείο που μας φιλοξενούσε. Όταν φύγαμε πήραμε δύο μέσα μεταφοράς για το κέντρο του Βουκουρεστίου για να επισκεφτούμε το θεαματικό Παλάτι του λαού, καθώς και μια εμβληματική με λευκά έπιπλα και πολλούς ορόφους Βιβλιοθήκη. Εκείνη τη μέρα είπαμε να ξεφύγουμε λίγο και φάγαμε junk food  στα KFC.

5/11/2025

Κατά τη διάρκεια της τέταρτης μέρας πραγματικά όλοι μας είχαμε αρχίσει να ερχόμαστε πιο κοντά, δηλαδή ξεκινήσαμε να συνεργαζόμαστε, να συζητάμε, να παίζουμε κάποιο επιτραπέζιο μεταξύ μας. Παράλληλα νιώθαμε όλο και πιο δεμένοι με τους καθηγητές μας που μας συνόδευαν παντού και ήταν δίπλα μας σε ό,τι χρειαζόμασταν.

6/11/2025

Η πέμπτη μέρα είχε λίγο από όλα. Τι να πρωτοπείς; Γέλια, μικρές ατυχίες και από “χαζομάρα σε χαζομάρα”. Συγκεκριμένα, το τι γέλιο και τι κλάμα από χαρά και όχι μόνο έχουμε ρίξει, δεν λέγεται. Αυτή η μέρα ήταν και μέρα αποχαιρετισμού με τους καθηγητές, τους μαθητές και το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου που μας φιλοξενούσε. Πήγαμε και μία εκπαιδευτική εκδρομή όπου μάθαμε για την επεξεργασία και τον καθαρισμό του νερού. Στον αποχαιρετισμό συμπεριλαμβανόταν η βράβευση  και τα δωράκια μας, καθώς οι νέοι μας φίλοι ήθελαν να μας ανταμείψουν για όλο αυτό που “ανταλλάξαμε”.

7/11/2025

Ήρθε ο καιρός να αποχωρήσουμε από αυτό το παραμυθένιο μέρος και να αποχωριστούμε από τους Ρουμάνους φίλους μας. Μας κυρίευαν αντιφατικά συναισθήματα. Από τη μία χαρά και ενθουσιασμός γιατί θα ξαναβλέπαμε τους δικούς μας ανθρώπους και θα τους λέγαμε όλα αυτά που ζήσαμε και από την άλλη θλίψη και συγκίνηση γιατί φεύγαμε από αυτό το τόσο συναρπαστικό μέρος, που θα έχει πάντα μία θέση στην καρδιά μας.

577523778 24942627542073432 237289833619770262 n577926446 24938407169162136 733933318856664168 n576806148 10162753128722659 2067413134188757408 n574858854 10162753163882659 7656626481384511331 n 1

 

unnamed

Δύο σχολεία, ένας διάλογος: Η απάντηση του Πρωινού στα γράμματα του Εσπερινού για την οικογένεια και τη μάθηση

 

Οι μαθητές του Πρωινού σχολείου παρέδωσαν τις απαντήσεις τους στα γράμματα των ενήλικων συμμαθητών τους από το Εσπερινό, στο πλαίσιο της δράσης ανταλλαγής γραμμάτων με θέμα συζήτησης το πώς η οικογένεια επηρέασε ή επηρεάζει την εκπαιδευτική τους  πορεία ως  μαθητές. Αφού διαβάστηκαν οι προσωπικές ιστορίες των ενήλικων μαθητών με τα εμπόδια της δικής τους σχολικής διαδρομής και τους λόγους που εγκατέλειψαν το σχολείο,  οι μαθητές του Πρωινού απάντησαν με ιδιαίτερη ωριμότητα και ευαισθησία για τον ρόλο της δικής τους οικογένειας στα δικά τους χρόνια μάθησης.

Πολλά παιδιά έγραψαν ότι ένιωσαν  θαυμασμό για όσα διάβασαν, συνειδητοποίησαν πόσο καθοριστικός είναι ο ρόλος της οικογένειας στην εξελικτική πορεία ενός παιδιού και κάποια ομολόγησαν ότι αυτά τα γράμματα τους έδωσαν την ευκαιρία μέσα από τη σύγκριση των εμπειριών, να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση  με τη δική τους οικογένεια που στέκεται δίπλα τους , τους στηρίζει και τους εμψυχώνει, ακόμα και όταν εκείνα … γκρινιάζουν.

Επειδή τα γράμματα των μαθητών είναι πολλά και ιδιαίτερα πλούσια σε περιεχόμενο, παρουσιάζω ενδεικτικά  ορισμένες από τις απαντήσεις, που αποτυπώνουν το πνεύμα και το συναίσθημα της συνολικής εικόνας:

– «Παρόλο που δεν υπήρξα ποτέ τέλεια μαθήτρια, τουλάχιστον ξέρω τον λόγο που είμαι σε αυτόν τον χώρο και παρόλο που κάποιες μέρες βαριέμαι, ξέρω στην πραγματικότητα πόσο σημαντικό προνόμιο είναι το σχολείο και αυτό το χρωστάω στους δύο υπέροχους γονείς μου που με βοήθησαν και συνεχίζουν. Άρα, το συμπέρασμα είναι πως οι συμβουλές και συζητήσεις των γονιών, όσο ανούσιες και αν φαίνονται πάντα, έχουν πίσω τους μια δικιά τους εμπειρία και αγάπη.»

-«Αυτό που μου έχουν μάθει οι γονείς μου από όταν πρωτοξεκίνησα το σχολείο είναι να στηρίζομαι στον εαυτό μου και να πιστεύω στις ικανότητές μου. Πάντα μου έδιναν συμβουλές μέσα από τις οποίες με βοήθησαν να καταλάβω πως η αληθινή αξία ενός σωστού μαθητή κρύβεται, όχι τόσο στις καλές του επιδόσεις στο σχολείο, αλλά στην αντοχή του, στην επιμονή και στη συνεχή προσπάθειά του για βελτίωση και μάθηση. Έτσι και εγώ έμαθα να προσπαθώ μόνη μου, χωρίς όμως οι στόχοι μου να μετατρέπονται σε εμμονή.»

 

-«…Όλα τα παραπάνω κάνουν το σχολείο για μένα ευχάριστο. Υπάρχουν και λόγοι που μερικές φορές με κάνουν να μην μου αρέσει τόσο. Το συνεχές άγχος, η ασταμάτητη πίεση με τις εργασίες, τα τεστ, τα διαγωνίσματα. Τέτοια θέματα, που πιθανότατα δυσκολεύουν τη μάθηση των παιδιών και τους κάνουν κακό ψυχολογικά, πρέπει να συζητιούνται με τους γονείς ούτως ώστε να καταλήξουν στην εύρεση μιας λύσης. Αυτό κάνω εγώ τουλάχιστον. Προφανώς όμως για να συμβεί το παραπάνω, οι γονείς θα πρέπει να κατανοούν τις σκέψεις, τα παράπονα ακόμα και τις αποφάσεις  των παιδιών και να μην προσπαθούν να επιβληθούν για να περάσει το δικό τους και μόνο. Γι’ αυτό η στήριξη και η κατανόηση των γονιών στον τομέα του σχολείου είναι πραγματικά απαραίτητη.»

 

-«Θέλω να σας ευχαριστήσω για τα υπέροχα και συγκινητικά γράμματά σας που έκαναν εμένα και τους συμμαθητές μου να αντιληφθούμε τις ανάγκες και τις συνθήκες της εποχής σας καθώς και τον τρόπο που οι γονείς σας  αντιμετώπιζαν το σχολείο και την εκπαίδευση.»

 

-« …Πρώτα από όλα θα ήθελα να σας πω, πόσο σας θαυμάζω που έχετε ακόμα όρεξη για μάθηση. Σας δίνω κουράγιο και πολλή αγάπη και να θυμάστε πως τα μαθητικά τα χρόνια δεν τα αλλάζουμε με τίποτα, ακόμα και σε μεγαλύτερη ηλικία…. Με τη στήριξη και τη βοήθεια στο διάβασμα από τους γονείς μου, κατάφερα και έγραψα στις εξετάσεις Βιολογία 19, πράγμα απίθανο για εμένα, χωρίς την αγάπη της οικογένειας μου (κυρίως της πολυαγαπημένης μου γιαγιάς και του παππού  που είναι το στήριγμά μου για πάντα.»

 

-« Η στήριξη από την οικογένεια λειτουργεί ως δίχτυ ασφαλείας. Όταν το παιδί γνωρίζει ότι η οικογένεια είναι δίπλα του, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, αποκτά κουράγιο να ξαναπροσπαθήσει.»

 

-« … Αν και δεν  μου αρέσει τόσο το σχολείο, ξέρω ότι χρειάζεται να διαβάσω για να τα πάω καλά. Και το άκουσα και

μέσα από τις δικές σας δυσκολίες στη ζωή στις ιστορίες σας.»

Τα γράμματα των μαθητών του Πρωινού τα διάβασα χτες στο Εσπερινό και προκάλεσαν μεγάλη χαρά στους ενήλικες μαθητές.  Ένιωσαν πως οι προσωπικές τους ιστορίες όχι μόνο ακούστηκαν, αλλά και άγγιξαν πραγματικά τις καρδιές των παιδιών. Πολλοί εξέφρασαν τη συγκίνησή τους που οι φωνές τους βρήκαν χώρο και προσοχή από μαθητές που δεν συναντούν ποτέ· ένιωσαν ότι έγιναν ορατοί, ότι τους σεβάστηκαν, ότι υπήρξε μια γνήσια επικοινωνία ανάμεσα σε “συμμαθητές” δύο διαφορετικών σχολικών κόσμων. Μάλιστα κάποιος εξομολογήθηκε – και συμφώνησαν και άλλοι μαζί του- πως ανατράπηκε η αγωνία του ότι τα νεότερα παιδιά ίσως δεν τους προσέχουν, δεν τους κατανοούν ή και τους κοροϊδεύουν, επειδή επέστρεψαν στο σχολείο!

Από την πλευρά τους, οι μαθητές του Πρωινού έδειξαν να αναγνωρίζουν βαθιά τη στήριξη και τη δύναμη που αντλούν από τις οικογένειές τους  και αυτό αποτελεί ένα υπέροχο μήνυμα προς όλους τους γονείς:

 Συνεχίστε το σπουδαίο έργο σας, να βρίσκεστε δίπλα στα παιδιά σας, να τα ενθαρρύνετε και να κρατάτε ζωντανή την πίστη στις δυνατότητές τους.

Η φιλόλογος, Αθανασία Ζιάτα

unnamed

Eikona1

Κριτική για τη θεατρική παράσταση “Το κύμα” από τη δημοσιογραφική ομάδα της Β τάξης

ΤΟ  ΚΥΜΑ

 

Πριν μερικές εβδομάδες μάς ανακοίνωσαν στο σχολείο ότι η β τάξη θα πηγαίναμε να δούμε ένα θέατρο. Ο τίτλος του ήταν “Το  κύμα” ή αλλιώς “die Welle” μια πολύ γνωστή ιστορία που αναφέρεται στον φασισμό. Πέρασαν οι εβδομάδες και έφτασε η μέρα της εκδρομής. Επιβιβάστηκαμε στο λεωφορείο και αναχωρήσαμε για το θέατρο. Μόλις κατεβήκαμε αντικρίσαμε το μεγάλο αυτό θέατρο. Εκεί υπήρχε πολύς κόσμος αφού πολλά σχολεία είχαν έρθει να δουν το θέατρο, όπως και εμείς. Όταν πρωτομπήκαμε στο θέατρο όλα ήταν πολύ φιλόξενά. Καθίσαμε στις θέσεις μας και η παράσταση άρχισε αμέσως. Το σκηνικό, ο φωτισμός και ο ήχος του θεάτρου ήταν καταπληκτικά !Η αυλαία άνοιξε, η παράσταση αρχίζει και οι ηθοποιοί εμφανίζονται στην σκηνή.

Eikona2

Το έργο που παρακολουθήσαμε είναι βασισμένο σε αληθινή ιστορία και υπάρχει και σε ταινία. Η θεατρική παράσταση «Το Κύμα» παρουσιάζεται στο Θέατρο Λαμπέτη. Το 1976, ο Τζόουνς δημοσίευσε μια αφήγηση με τις εμπειρίες του με τίτλο Το Τρίτο Κύμα το οποίο έγινε κινηματογραφική ταινία με το ίδιο τίτλο το 1981. Την ίδια χρονιά, ο Τοντ Στράσερ δημοσίευσε το βιβλίο του Κύμα  το οποίο δημοσιεύτηκε στη Γερμανία το 1984, και έκτοτε έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία ως λογοτεχνικό κείμενο.

Η υπόθεση:  Ένας καθηγητής ιστορίας, θέλοντας να δείξει στους μαθητές του πώς δημιουργούνται τα φασιστικά καθεστώτα, κάνει ένα πείραμα μέσα στην τάξη του. Δημιουργεί λοιπόν ,μια ομάδα με κανόνες, σήματα και σύνθημα που ονομάζει «Το Κύμα». Αρχικά οι μαθητές συμμετέχουν με ενθουσιασμό, αλλά στην συνέχεια αρχίζουν να φέρονται σαν να ανήκουν σε μια κλειστή ομάδα που δεν ανέχεται τον αντίλογο. Η αίσθηση του ότι παίρνανε μέρος σε κάτι σπουδαίο δημιούργησε ένα κύμα ενθουσιασμού, όχι μόνο στους δικούς του φοιτητές, αλλά και σε φοιτητές άλλων τάξεων. Έτσι το  πείραμα ξεφεύγει από τον έλεγχο και ο καθηγητής αναγκάζεται να το σταματήσει, δείχνοντας τους πόσο ευάλωτοι είναι οι άνθρωποι στην επιρροή των άλλων.

Η παράσταση υπογραμμίζει την αξία του να σκεφτόμαστε αυτόνομα και να μην υποκύπτουμε στις πιέσεις των γύρω μας. Μιλά για τη δύναμη της μονάδας.

Eikona1

 

ΛΥΔΙΑ ΠΛΕΥΡΙΤΑΚΗ Β4

ΣΟΥΛΙΩΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Β4

ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΙΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Β4

ΤΣΟΥΛΤΣΙΔΟY ΝΑΓΙΑ Β4

ΓΚΑΓΚΑ ΙΩΑΝΝΑ Β2

 

cartel Connect with Nature

Περιβαλλοντική ομάδα Γ τάξης και eTwinning

Η περιβαλλοντική ομάδα Γ τάξης ασχολείται φέτος με το δάσος σε όλες τις διαστάσεις του και κυρίως  με το τι μπορεί ο άνθρωπος να κάνει μέσα σε αυτό. Η επαφή με τη φύση δεν είναι μία αφηρημένη έννοια , αλλά προσεγγίζεται βιωματικά. Το πρόγραμμα για το δάσος συνδυάζεται με το eΤwinning πρότζεκτ Connect with Nature με συνεργατικό σχολείο από τη Μούρθια της Ισπανίας. Για αρχή, εντοπίσαμε τον  Εθνικό Δρυμό Σουνίου στο Google maps και τον παρουσιάσαμε στους εταίρους μας με τον συνεργατικό πίνακα που ακολουθεί.
cartel Connect with Nature
583015287 25008614302141422 1340502744049990306 n

Λιομαζώματα στο σχολείο

Μετά τη λήξη του ωραρίου την Παρασκευή 14/11  η περιβαλλοντική ομάδα της Α τάξης, υπό την καθοδήγηση του κυρίου Αθανασίου και της κυρίας Πρίφτη, έμαθαν τον κόπο που χρειάζεται, για να μαζευτούν οι ελιές και να βγει το λάδι. Φόρεσαν τα γαντάκια τους, καθάρισαν τον χώρο, άπλωσαν τα κοφίνια τους, τα λιόπανα, πήραν τις ξύστρες τους και μάζεψαν τις ελιές από τα δένδρα της αυλής. Βιωματική εμπειρία με πολλαπλά οφέλη: επαφή με τη φύση, κατανόηση της αγροτικής ζωής, της ομαδικότητας που χρειάζονται οι αγροτικές εργασίες, γνωριμία με τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού. Τα τσουβάλια με τις ελιές φορτώθηκαν για το λιοτρίβι. Δεν ήταν μεγάλη η παραγωγή, αλλά ένα μπουκάλι λάδι θα το έβγαλαν, δεν μπορεί. Τα παιδιά το απόλαυσαν αλλά και κουράστηκαν σωματικά.

Διαπίστωση των εκπαιδευτικών που οργάνωσαν τη δράση ήταν πως πολλά παιδιά δεν έχουν επαφή με τη φύση και δρουν καλύτερα μόνο σε δομημένο περιβάλλον. Για αυτό χρειάζεται να τους δώσουμε περισσότερες ευκαιρίες να συνεργαστούν στη φύση.

583246572 25008612915474894 1546278014957004701 n583015287 25008614302141422 1340502744049990306 n 583116840 25008613762141476 2619197706847304541 n 583049201 25008613262141526 1795495433948824499 n

581168495 24980879671581552 3295872678857438408 n

Δράσεις ενεργού πολίτη: Οι κίνδυνοι από το κάπνισμα και το άτμισμα

Διήμερες δράσεις κατά του καπνίσματος και του ατμίσματος.

Ξεκινήσαμε σήμερα  11/11 τις διήμερες δράσεις του  ενεργού πολίτη για τους κινδύνους από το κάπνισμα και το άτμισμα, με έμφαση σε αυτούς που δεν φαίνονται. Οι μαθητ@ς της Β τάξης έμαθαν για το παθητικό κάπνισμα, για την επικινδυνότητα του ηλεκτρονικού τσιγάρου και των υπόλοιπων υποκατάστατων, απάντησαν σε ερωτηματολόγια. Στη συζήτηση που ακολούθησε, λύθηκαν απορίες και παρανοήσεις, ενώ πολλά παιδιά είπαν πως φοβούνται για τους γονείς τους που καπνίζουν και θέλουν να τους πείσουν να σταματήσουν.
Ευχαριστούμε πολύ την πνευμονολόγο, κυρία Μακρίνα Μιχαηλίδου, για την πολύ ουσιαστική της συμβολή στην πρόληψη. Αύριο θα ακολουθήσουν οι δράσεις για τις τάξεις   Α και  Γ.
579188410 24980881378248048 1500869266100630938 n 582404193 24980880678248118 3923745958778141452 n 581160187 24980880264914826 2124270808737786844 n 581168495 24980879671581552 3295872678857438408 n
577815567 24950899811246205 6647390662934226276 n

Από τους κήπους της πόλης μου…στον κήπο του σχολείου

Περιβαλλοντική ομάδα Α τάξης. Ευφάνταστες οι εργασίες των παιδιών για τον κήπο του σχολείου μας. Ζωηρό το ενδιαφέρον να μπουν στην ομάδα. Φετινό θέμα: Από τους κήπους της πόλης μου…στον κήπο του σχολείου. Σύντομα θα τον σχεδιάσουμε. Έχουμε ευτυχώς πολύ χώρο. Κάποια ζητάνε να γεμίσει ο κήπος χρώματα, άλλα σκέφτονται λαχανόκηπους, άλλα να γεμίσει ο κήπος καρποφόρα δένδρα.
Νομίζω πως δεν φτάνει μία χρονιά για να γίνουν όλα αυτά που ονειρεύονται.
Καλή αρχή στα μικρά μας!
577815567 24950899811246205 6647390662934226276 n
576374870 24942569055412614 167478418676183337 n

Κούκλες- μεταλλωρύχοι ή αλλιώς μια παράσταση κουκλοθέατρου για το Λαύριο

Κούκλες, κούκλες, κούκλες. Δεύτερη χρονιά κουκλοθέατρο με μαθητ@ς της Β και Γ τάξης του σχολείου μας. Περίμεναν από πέρυσι τη σειρά τους και φυσικά γέμισαν την αίθουσα. Σήμερα μετά τα εισαγωγικά κατασκεύασαν τη βάση για το κεφάλι και άρχισαν να παίζουν σε δυάδες, για να μάθουν την κίνηση. Γιατί το κουκλοθέατρο είναι κατασκευή και θεατρική τεχνική. Το θέμα μας φέτος: “Οι μεταλλωρύχοι στο πέρασμα των χρόνων”. Από την αρχαιότητα και τα παιδιά-δούλους στα αρχαία μεταλλεία της Σούριζας, στον 19ο και στον 20ο αιώνα και στα ορυχεία της Καμάριζας και της Πλάκας, στη Γαλλική και Ελληνική Εταιρεία Λαυρίου.
Παιδική εργασία, δουλεία, ισχυρή Αθήνα, αγώνες για τα δικαιώματα των εργατών, συνθήκες. Αυτά θα παρουσιάσουν φέτος τα παιδιά σε κείμενα δικά τους.
Καθοδηγητής τους ο κουκλοποιός Στάθης Μαρκόπουλος. Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Γιώργος Καρατζής
576374870 24942569055412614 167478418676183337 n577553692 24942566688746184 70370097988769581 n576499582 24942563085413211 717975571666667424 n577144721 24942560705413449 7641963871107268765 n
unnamed 3

«Γράμματα από το Εσπερινό προς το Πρωινό: ένας διάλογος για τη μάθηση και τη ζωή»

unnamed 3«Γράμματα από το Εσπερινό προς το Πρωινό: ένας διάλογος για τη μάθηση και τη ζωή»

 

Στη συνέχεια της δράσης «Γέφυρα Πρωινού – Εσπερινού Μαθητικές Δράσεις Συνεργασίας», που φέρνει κοντά διαφορετικές γενιές μαθητών και σχολείων, οι μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου, στο πλαίσιο των μαθημάτων Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Γ’ Γυμνασίου και Νέων Ελληνικών της Γ΄ Λυκείου, έστειλαν γράμματα στους μαθητές του Πρωινού, μιλώντας για τη δύναμη της οικογένειας και της εκπαίδευσης. Σε αυτά απαντούσαν σε ερωτήματα που αφορούσαν  την επιρροή της οικογένειάς τους στην εκπαιδευτική τους πορεία και τις προσδοκίες, τις προκλήσεις ή τα εμπόδια που αντιμετώπισαν – ή αντιμετωπίζουν – στην εκπαίδευση.

Τα γράμματα που συγκεντρώθηκαν αποκάλυψαν βαθιά συγκινητικές ιστορίες και προσωπικές εμπειρίες, γεμάτες συναισθήματα, σκέψεις και στιγμές ζωής. Αυτές οι αφηγήσεις, γεμάτες αυθεντικότητα και ανθρωπιά, εστάλησαν και θα διαβαστούν στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του Πρωινού. Την ανάγνωση θα πραγματοποιήσει η καθηγήτρια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, κ. Πρίφτη, προσφέροντας στους μαθητές μια μοναδική ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με διαφορετικές πραγματικότητες, να νιώσουν συναισθήματα και να προβληματιστούν πάνω σε σημαντικά κοινωνικά και προσωπικά ζητήματα μέσα από τις εμπειρίες των άλλων. Στη συνέχεια θα έχουν την ευκαιρία να απαντήσουν, να σχολιάσουν και να μοιραστούν τον δικό τους προβληματισμό για τα ίδια θέματα.

Η δράση αυτή δεν είναι απλώς μια άσκηση γραφής. Είναι μια γέφυρα επικοινωνίας που φέρνει κοντά δύο διαφορετικά σχολικά περιβάλλοντα, δύο ηλικιακές ομάδες, και αναδεικνύει τη σημασία της οικογένειας, της επιμονής και της εκπαίδευσης στη ζωή κάθε ανθρώπου.

 

Η φιλόλογος, Αθανασία Ζιάτα

 

Διαβάστε όλα τα γράμματα των μαθητών του Εσπερινού εδώ:

https://www.calameo.com/read/0080730082be7a7953853?authid=cGnvpedKrNVB

575170745 10162755705177659 3265436279778527322 n

Μια βδομάδα στο Βουκουρέστι – ERASMUS+KA122-Ημερολόγιο εκπαιδευτικών

2/11
Η πρώτη μέρα του προγράμματος μας Erasmus+ στο Βουκουρέστι ήταν γεμάτη ανακαλύψεις, εικόνες και νέες εμπειρίες. Ξεκινήσαμε την περιήγησή μας στο ιστορικό κέντρο της πόλης, έναν τόπο όπου η παράδοση και η σύγχρονη ζωή συνυπάρχουν πολύ αρμονικά. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τα καλοδιατηρημένα, πανέμορφα νεοκλασικά κτίρια, τα στενά δρομάκια και τη ζωντανή ατμόσφαιρα που αποπνέει η παλιά πόλη του Βουκουρεστίου.
Ανάμεσα στους σταθμούς της ημέρας ξεχώρισε η επίσκεψή μας στο Μοναστήρι Σταυρουπόλεως, ένα μικρό μοναστήρι του 18ου αιώνα. Ιδρύθηκε την εποχή που ηγεμόνας της Μολδοβλαχίας ήταν ο Νικόλαος Μαυροκορδάτος, από τον Έλληνα ιερομόναχο Στρατονικέα και αποτελεί ένα μνημείο βυζαντινής τέχνης, όπου παρά τον μεγάλο αριθμό επισκεπτών τα ελληνικά και ρουμανικά στοιχεία ενώνονται σε έναν χώρο γεμάτο ηρεμία και πνευματικότητα.
Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το Εθνικό Μουσείο Ιστορίας της Ρουμανίας, που στεγάζεται στο πρώην Ταχυδρομικό Παλάτι, ένα επιβλητικό νεοκλασικό κτίριο του 19ου αιώνα. Οι συλλογές του καλύπτουν χιλιετίες ρουμανικής ιστορίας, με αντικείμενα από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή, κοσμήματα, όπλα, έργα τέχνης, αντικείμενα καθημερινής ζωής. Εντύπωση προκάλεσε σε όλους τους μαθητές το επιβλητικό μνημείο του Τραϊανού, μεγάλο κομμάτι της ρωμαϊκής κληρονομιάς της χώρας. Μεγάλη αίσθηση προκάλεσε στα παιδιά και η αίθουσα με εκθέματα που μπορούν να αγγίξουν, με περιγραφές στη γραφή Braille για άτομα με αναπηρία όρασης.
Για το μεσημεριανό μας διάλειμμα, γευματίσαμε σε ένα από τα πιο ιστορικά κτίρια του Βουκουρεστίου, χτισμένο στα τέλη του 19ου αιώνα. Ο χώρος, με τις ξυλόγλυπτες λεπτομέρειες, τα βιτρό και τις τοιχογραφίες, αποπνέει ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής και αποτελεί σήμερα ένα από τα αναρίθμητα πολιτιστικά σύμβολα της πόλης.
Η μέρα ολοκληρώθηκε στην Πλατεία Πανεπιστημίου και στη στοά Macca-Vilacrosse, χτισμένη στα τέλη του 19ου αιώνα. Κάποτε αποτελούσε το οικονομικό κέντρο του Βουκουρεστίου, σήμερα φιλοξενεί καφέ και μικρά εστιατόρια κάτω από το χαρακτηριστικό της γυάλινο θόλο.
Οι μαθητές μας ξεκίνησαν σήμερα τη γνωριμία με τα μνημεία της πόλης, αλλά και με τον πλούτο της πολιτιστικής της ταυτότητας, ζώντας στην πράξη το πνεύμα του Erasmus+, που φέρνει πιο κοντά ανθρώπους και πολιτισμούς!
3/11
Επισκεφθήκαμε σήμερα το σχολείο που μας φιλοξενεί στη Ρουμανία, το Școala Gimnazială Nr. 1 στο Branesti, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Βουκουρέστι, και έχουμε να πούμε μόνο θετικές εντυπώσεις από τις υποδομές του σχολείου, τα πολύ χαρούμενα, γελαστά και φιλόξενα παιδιά, καθώς και τους δασκάλους τους.
Το πρωί, αμέσως μετά το πρωινό μας, επιβιβαστήκαμε στο σχολικό λεωφορείο και, με τη συνοδεία των υπευθύνων του προγράμματος Erasmus+, Anisoara Aydin (καθηγήτρια ρουμανικής γλώσσας) και Tatiana Badea (καθηγήτρια γαλλικών), φτάσαμε, ύστερα από μια όμορφη διαδρομή, στο σχολείο των 580 μαθητών, ηλικίας 6–15 ετών.
Μας καλωσόρισε η διευθύντρια Nicoleta Tone και μια μικρή ομάδα μαθητών και μαθητριών, που ανέλαβαν να μας ξεναγήσουν σε όλους τους χώρους του σχολείου, αφού πρώτα μας πρόσφεραν ένα πλούσιο κέρασμα.
Λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών, οι μικρότερες τάξεις έχουν μάθημα τις πρωινές ώρες, ενώ τα μεγαλύτερα παιδιά από τις 12:00 και μετά. Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να μπούμε σε πολλές αίθουσες των πρώτων τάξεων του δημοτικού, και σε καθεμία από αυτές μας υποδέχονταν πλατιά χαμόγελα και μια μικρή «παρουσίαση-έκπληξη» από τα παιδιά. Χαρήκαμε όλοι πολύ κάθε στιγμή κοντά τους!
Στη συνέχεια, τα δικά μας παιδιά, μαζί με συνομήλικους Ρουμάνους μαθητές και μαθήτριες, συμμετείχαν σε μια ευχάριστη διαδραστική δραστηριότητα με τη βοήθεια της Andreea Marutelu, καθηγήτριας αγγλικών. Διασκέδασαν και ήρθαν πιο κοντά μεταξύ τους. Δεν είναι τυχαίο ότι, την ώρα του βραδινού γεύματος, επικοινωνούσαν ήδη μεταξύ τους με μηνύματα και προγραμμάτιζαν την αυριανή μέρα!
Λίγα λόγια ακόμα για τη Școala Gimnazială: όλοι οι χώροι είναι πεντακάθαροι, όμορφα διακοσμημένοι και πολύ οργανωμένοι. Οι μαθητές κάθε τάξης φορούν μπλουζάκια ίδιου χρώματος, το οποίο προτείνεται κάθε χρονιά από τους γονείς. Τα παιδιά, αν και μικρά σε ηλικία, είναι πολύ πειθαρχημένα, αλλά ταυτόχρονα ιδιαίτερα κοινωνικά.
Στο τέλος της επίσκεψής μας, οι μαθητές μας και οι νέοι τους φίλοι γευμάτισαν στο εστιατόριο του Επαγγελματικού Λυκείου που βρίσκεται δίπλα στο σχολείο και, στη συνέχεια, επιστρέψαμε με τα δημόσια μέσα συγκοινωνίας στο ξενοδοχείο μας, κάνοντας μια όμορφη στάση στο καταπράσινο Cismigiu Garden, το πάρκο που βρίσκεται απέναντι από το επιβλητικό Δημαρχείο του Βουκουρεστίου.

 

576824798 10162748068632659 7525149155063355857 n577116983 10162748057217659 3503904612541184542 n576937399 10162748058712659 4260101812332877523 n
4/11
Η τρίτη μέρα στο βροχερό Βουκουρέστι βρήκε τους μαθητές μας στα ίδια θρανία με τους Răzvan L, Alex, Maria, Efremia, Răzvan C, Alexandra, Pavel και Edy, τους Ρουμάνους συμμαθητές τους να συνεργάζονται για να ολοκληρώσουν με επιτυχία τον προγραμματισμό των Ozonbit Robots. Ενώ ήταν η πρώτη τους επαφή με τη ρομποτική, ακολουθώντας τις αναλυτικές οδηγίες της εκπαιδευτικού, κατάφεραν να σχεδιάσουν πολύ αποτελεσματικά τα μονοπάτια που κινήθηκαν τα μικρά ρομποτάκια.
Στο μάθημα των αγγλικών η παρέα των παιδιών μεγάλωσε, οι 25 πλέον μαθητές χωρίστηκαν σε 5 ομάδες και σε μια ακόμη συνεργατική δραστηριότητα συνδύασαν φαντασία, δημιουργικότητα και ζωγραφική, κυρίως όμως συνειδητοποίησαν αυτό που γνωρίζουμε κατά βάθος όλοι, πόσο όμορφα νιώθουμε όταν δεχόμαστε θετικά, ευγενικά σχόλια και πως μετατρεπόμαστε στα σκισμένα, κουρελιασμένα χαρτιά που φαίνονται στις φωτογραφίες, όταν είμαστε αποδέκτες αγένειας και κοροϊδίας.
Μετά το μεσημεριανό γεύμα στο εστιατόριο του σχολείου, ήρθε η στιγμή για την οποία προετοιμαζόμασταν καιρό τώρα, η παρουσίαση των εργασιών των παιδιών μας μπροστά σε 200 μαθητές και τους καθηγητές τους. Ανέβηκαν στην σκηνή, πήραν τα μικρόφωνα τους και παρουσίασαν αρχικά τα αξιοθέατα του Λαυρίου στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα και στη συνέχεια το βίντεο που είχαμε ετοιμάσει για το σχολείο μας. Στο τελευταίο κομμάτι της παρουσίασής μας, οι μαθητές μας κάλεσαν στη σκηνή τους Ρουμάνους συμμαθητές τους και κατέγραψαν σε μια διαδραστική δραστηριότητα όσα μπορεί να νιώθει και να σκέφτεται ένας έφηβος μέσα του, και πόσα τελικα επιλέγει και αφήνει να εκφραστούν στους υπόλοιπους με τα λόγια του. Η δραστηριότητα αυτή είναι μέρος του προγράμματος YES για την ψυχική ευεξία εφήβων, στο οποίο συμμετέχει και φέτος ενεργά το σχολείο μας. Η συμμετοχή ήταν μεγάλη, το μεγάλο χαρτόνι με τις πολύχρωμα αποτυπωμένες σκέψεις παρέλαβε η διευθύντρια του σχολείου σαν ενθύμιο της σημερινής μέρας.
Τα συναισθήματα των παιδιών πολλά και έντονα σήμερα, λίγη αγωνία για το αν θα πάνε όλα καλά στην παρουσίαση, πολλή ικανοποίηση και χαρά στα μάτια τους αμέσως μετά, γιατί ήταν πραγματικά υπέροχη η παρουσία τους! Θα ήθελα να αναφερθώ και στη δική μας συγκίνηση, συνοδεύουμε τρεις εκπαιδευτικοί τους μαθητές μας στο ταξίδι τους στη Ρουμανία και χαρήκαμε πολύ βλέποντας τους τόσο αποφασισμένους να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό!
Εισέπραξαν δυνατό χειροκρότημα και πολύ θερμά σχόλια από τη διευθύντρια, τους καθηγητές και τα υπόλοιπα παιδιά.
Στη συνέχεια πρόσφεραμε ένα μικρό κέρασμα στους οικοδεσπότες μας, επιστρέψαμε στις τάξεις μας και συνέχισαμε μέχρι αργά το απόγευμα τις πάρα πολύ ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές δραστηριότητες στο μάθημα της μουσικής και της γυμναστικής. Ευχαριστούμε πολύ τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που μας φιλοξενεί για όλες αυτές τις όμορφα σχεδιασμένες δράσεις!
Η μέρα μας έκλεισε με επίσκεψη στο Παλάτι του Λαού, το δεύτερο μεγαλύτερο κτίριο στον κόσμο, όπου στεγάζεται μεταξύ άλλων σήμερα η Βουλή της Ρουμανίας και στο Cărturești Carusel, ένα πανέμορφο βιβλιοπωλείο στην καρδιά του Βουκουρεστίου.
573866657 10162753115327659 5646643890422589319 n573870259 10162753116902659 6559341774895060820 n574309283 10162753118192659 2934294711891769235 n577073589 10162753153877659 168180659831659404 n574858854 10162753163882659 7656626481384511331 n
5/11
Η σημερινή μας μέρα ήταν αφιερωμένη στο outdoor learning, τη μάθηση μέσα από την εμπειρία και την εξερεύνηση της πόλης που μας φιλοξενεί. Μετακινηθήκαμε με μετρό και λεωφορεία, γνωρίζοντας από κοντά τον ρυθμό της ευρωπαϊκής πρωτεύουσας.
Οι μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς απαιτούν τις ώρες αιχμής μεγάλη υπομονή στο Βουκουρέστι, τα λεωφορεία είναι ασφυκτικά γεμάτα και η κίνηση στους δρόμους μεγάλη. Αποτελούν όμως παράλληλα πολύτιμο μάθημα αυτονομίας, προσανατολισμού και συνεργασίας σε ένα νέο περιβάλλον.
Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά, ψάχνουμε μαζί χάρτες και gps, μετράμε στάσεις, αποστάσεις με τα πόδια μέχρι το επόμενο μέσο που θα χρησιμοποιήσουμε κυρίως όμως τα παιδιά προσέχουν το ένα το άλλο, είμαστε ομάδα.
Πρώτος σταθμός μας σήμερα ήταν, η Αψίδα του Θριάμβου. Χτίστηκε το 1936 για να τιμήσει τους Ρουμάνους ήρωες του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Από εκεί συνεχίσαμε προς το εντυπωσιακό Μουσείο του Χωριού, που ιδρύθηκε την ίδια χρονιά στις όχθες της λίμνης Herăstrău. Το υπαίθριο μουσείο ζωντανεύει τη ρουμανική παράδοση μέσα από αυθεντικά σπίτια, εκκλησάκια και αγροικίες, μέσα σε ένα καταπράσινο τοπίο που συνδυάζει τη φύση με την πολιτιστική κληρονομιά.
Το απόγευμά μας θα μας βρει στο ιστορικό κέντρο της πόλης, έναν χώρο όπου η αρχιτεκτονική αφηγείται την ιστορία των αιώνων. Κτίρια με πολλά διαφορετικά στυλ συνυπάρχουν αρμονικά, αποτυπώνοντας την εξέλιξη της πόλης.
Θα περιηγηθούμε σε πλατείες, στοές και λιθόστρωτα δρομάκια, γιατί η μάθηση έξω από την τάξη δεν είναι μόνο εκδρομή, είναι μια εμπειρία που ενώνει ψυχαγωγία, γνώση, περιπέτεια, πολιτισμό.
575170745 10162755705177659 3265436279778527322 n577552486 10162755706612659 3654172144832092003 n574621663 10162755708587659 2024007377744194144 n577036454 10162755746242659 2826630483941028561 n
6/11
Πέμπτη ημέρα στο Βουκουρέστι και μαζί με τους μαθητές μας μετά το πρωινό, επιβιβαστήκαμε στο σχολικό λεωφορείο και επισκέφθηκαμε στο Branesti,την περιοχή του σχολείου που μας φιλοξενεί, την τοπική μονάδα επεξεργασίας λυμάτων, η οποία καλύπτει τις ανάγκες των 10.000 περίπου κατοίκων της πόλης. Διασχίζοντας με τα πόδια το χωριό, επισκεφτήκαμε αυτή τη μονάδα μαζί με μια ομάδα δεκαπέντε Ρουμάνων μαθητών και μαθητριών ενώ μας συνόδεψε η υπεύθυνη του προγράμματος Erasmus+, Anisoara Aydin και οι δύο γυμναστές του σχολείου Mihai και Alexandru.
Στην είσοδο της μονάδας μάς υποδέχτηκε η “Τυχερή σταγόνα”- “The Lucky drop” με την οποία ενθουσιαστήκαμε και εν συνεχεία φωτογραφηθήκαμε.
Οι δύο υπεύθυνες του χώρου, Gaby και Korina, μας εξήγησαν τα πέντε στάδια της επεξεργασίας των λυμάτων. Έτσι, λοιπόν, περάσαμε στον 1ο σταθμό, όπου τα λύματα περνούν από μια αντλία και στη συνέχεια μέσα από κανάλια κάτω από το έδαφος, κατευθύνονται στο 2ο σταθμό όπου φιλτράρονται από άμμο, χαλίκια κτλ.
Στη συνέχεια, γίνεται ο διαχωρισμός των καλών από τα βλαβερά βακτήρια του νερού σε τρεις μεγάλες δεξαμενές, στις οποίες ανεβήκαμε ανά ομάδες 4-5 ατόμων, ώστε να παρατηρήσουμε από κοντά την όλη διαδικασία. Μας εξήγησαν ότι το βρώμικο νερό της 1ης δεξαμενής περνάει στη 2η, όπου οξυγονώνεται και στην 3η τα βλαβερά βακτήρια μένουν στο κάτω μέρος αυτής. Έπειτα, με αντλίες τραβούν το καθαρό πλέον νερό το οποίο όμως δεν είναι πόσιμο, αλλά χρησιμοποιείται για την άρδευση των χωραφιών και το υπόλοιπο διοχετεύεται στο ποτάμι.Στο τελικό στάδιο, τα υπολείμματα σε μορφή πλέον λάσπης περνάνε από μία πρέσα και πετάγονται σε ειδικό χώρο απορριμμάτων.Η επίσκεψή μας αυτή ολοκληρώθηκε με την παρατήρηση μέσα από μικροσκόπιο των καλών και βλαβερών βακτηρίων. Δόθηκαν συμβολικά δώρα στα παιδιά και στο τέλος κρατώντας μικρά πλακάτ με οικολογικά μηνύματα βγάλαμε όλοι μαζί μια αναμνηστική φωτογραφία.
Κατόπιν, απολαύσαμε το μεσημεριανό μας γεύμα στην καντίνα του επαγγελματικού λυκείου παρέα με τους φίλους μας Ρουμάνους μαθητές.
Η ημέρα συνεχίστηκε με μια δραστηριότητα ζωγραφικής στο γυμναστήριο του σχολείου όπου με τη βοήθεια της καθηγήτριας αγγλικών Andreea Marutelu, οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και συνεργάστηκαν, ώστε να σχεδιάσουν κάτι σχετικό με το ακόλουθο θέμα :
” Inclusion through well-being. We succeed together”- “Συμπερίληψη μέσα από την ευεξία. Μαζί τα καταφέρνουμε”.
Τα παιδιά συνεργάστηκαν αρμονικά και διασκέδασαν ζωγραφίζοντας με έμπνευση επάνω σε διαφανείς ζελατίνες, χάρηκαν με το αποτέλεσμα των δημιουργιών τους και απόλαυσαν τη συνεργασία τους με τ@ς Ρουμάν@ς μαθητ@ς. Η ζωγραφική ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση-evaluation αυτής της δραστηριότητας, κατά την οποία τα παιδιά σε μικρά χαρτάκια, post-it, κατέγραψαν τα συναισθήματά τους και τα κόλλησαν σε έναν πίνακα.
Τέλος, η σημερινή ημέρα ολοκληρώθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων με την απονομή των ατομικών Πιστοποιητικών Συμμετοχής στο πρόγραμμα Erasmus+.
Ο κάθε μαθητής/τριά μας παρέλαβε από τη Διευθύντρια του Ρουμανικού σχολείου Nicoleta Tone, το Πιστοποιητικό του και δέχθηκε τα χειροκροτήματα όλων των Ρουμάνων μαθητ@ν και καθηγητ@ν που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
Η Διευθύντρια του Ρουμανικού σχολείου μας ευχαρίστησε ακόμα μια φορά για την εποικοδομητική συνεργασία και παρουσία μας, εμείς με τη σειρά μας για την άψογη φιλοξενία και στο τέλος με την ευχή να ξανανταμώσουμε και πάλι κάποια στιγμή, δεχθήκαμε πολύ όμορφα αναμνηστικά δώρα που θα μας θυμίζουν το πόσο ωραία περάσαμε στο Βουκουρέστι. Τα παιδιά συγκινημένα αποχαιρέτησαν τους νέους τους φίλους με την ελπίδα και την ευχή να ξαναβρεθούν σύντομα.
579090021 24938101305859389 7098411650866018071 n577837485 24938102615859258 5812600046999416118 n577342955 24938104409192412 6191122513292723580 n 579093954 24938103892525797 8200894662270472826 n 578196422 24938103392525847 5270379741652148853 n 577766541 24938102862525900 6170277569005778392 n
576660608 24938105909192262 4823136842552291353 n 579064823 24938105435858976 7085998428314578370 n
7/11
Τελευταία ημέρα σήμερα Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025 στο βροχερό Βουκουρέστι και παρέα με τους μαθητ@ς μας, αφού πήραμε το πρόγευμά μας, ξεκινήσαμε την περιήγησή μας στη χειμωνιάτικη ατμόσφαιρα αυτής της πολύ όμορφης πόλης. Κινηθήκαμε αρχικά με τα πόδια θαυμάζοντας για μία ακόμα φορά τα περίτεχνα κτίρια της πόλης, στη συνέχεια, πήραμε το λεωφορείο προς το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Grigore Antipa.
Πρόκειται για ένα μουσείο το οποίο τοποθετείται στο νούμερο πέντε ως τα ομορφότερα μουσεία φυσικής ιστορίας στην Ευρώπη. Είναι ταυτόχρονα το μεγαλύτερο μουσείο του είδους του στη χώρα. Διαθέτει μια από τις πιο πολύτιμες και ποικιλόμορφες επιστημονικές συλλογές στη Ρουμανία, που αποτελείται από πάνω από δύο εκατομμύρια σπονδυλωτά και ασπόνδυλα (ζωολογικά, παλαιοντολογικά, γεωλογικά-ορυκτολογικά και παγκόσμια εθνογραφικά κομμάτια, μερικά μοναδικά παγκοσμίως), διατηρημένα σε ένα ψυχαγωγικό περιβάλλον που μιμείται τέλεια το φυσικό.
Στο μουσείο εκτίθεται ο μοναδικός ολόκληρος σκελετός ενός από τα μεγαλύτερα θηλαστικά που υπήρξε ποτέ, που σχετίζεται με τον ελέφαντα, δηλαδή το Deinotherium gigantissimum (εξαφανίστηκε πριν από 2,5 εκατομμύρια χρόνια), που ανακαλύφθηκε στην κομητεία Vaslui, το 1894, από τον γεωλόγο Grigore Ştefănescu.
Για μια περίοδο, το μουσείο στο Βουκουρέστι ήταν μοναδικό στον κόσμο με τον σύγχρονο τρόπο έκθεσης που σχεδίασε ο Γκριγκόρε Αντύπα, στις αρχές του περασμένου αιώνα.
Το μουσείο ιδρύθηκε στις 3 Νοεμβρίου 1834 και λειτουργεί από το 1908.
Στην πρώτη αίθουσα στην οποία περιηγηθήκαμε παρατηρήσαμε από κοντά διάφορα είδη από γιγάντιες και τριχωτές αράχνες – ταραντούλες. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από το μέγεθός τους αλλά και τις φωλιές που είχαν ανοίξει βαθιά στο έδαφος. Ήταν πράγματι ένα πολύ εντυπωσιακό αλλά και συγχρόνως ανατριχιαστικό θέαμα.
Επόμενη στάση ο βυθός της θάλασσας με τα διάφορα είδη ψαριών και θαλάσσιων οργανισμών, είδαμε δελφίνια, τόνους, οξύρρυγχους, μέδουσες κ.α, στη συνέχεια στις υπόλοιπες αίθουσες θαυμάσαμε και φωτογραφηθήκαμε μπροστά από διάφορα εκθέματα του ζωϊκού βασιλείου όπως αρκούδες, άγριους χοίρους, ταράνδους, λύκους, αλεπούδες κ.α Οι μαθητές μας το χάρηκαν ιδιαίτερα αφού για πρώτη φορά έβλεπαν κάποια από τα σπάνια είδη του ζωϊκού βασιλείου.
Προς το τέλος της επίσκεψής μας, περάσαμε μέσα από ένα παλαιοντολογικό σπήλαιο και βρεθήκαμε στο βόρειο πόλο όπου με πολύ ενδιαφέρον ήρθαμε σε επαφή με πολικές αρκούδες, θαλάσσιους ίππους και φώκιες.
Η βόλτα μας στην πόλη συνεχίστηκε στο Ρουμανικό Αθήναιον.
Το Romanian Athenaeum είναι μια αίθουσα συναυλιών στο κέντρο του Βουκουρεστίου και ένα ορόσημο της ρουμανικής πρωτεύουσας. Άνοιξε το 1888, το περίτεχνο, θολωτό, κυκλικό κτήριο είναι η πιο διάσημη αίθουσα συναυλιών της πόλης και έδρα της Φιλαρμονικής “George Enescu” και του Φεστιβάλ George Enescu.
Η επόμενή μας στάση έγινε σε ένα εστιατόριο με τοπική κουζίνα όπου δοκιμάσαμε κάποια από τα πολύ εύγεστα φαγητά τους και μας κέρασαν ένα νόστιμο κέικ κολοκύθας το οποίο απολαύσαμε δεόντως!
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο μας απ’όπου παραλάβαμε τις βαλίτσες μας γεμάτες όμορφες εικόνες, νέες εμπειρίες, καινούριες φιλίες και γνώσεις ιστορίας και πολιτισμού.
Χάρη στο πρόγραμμα Erasmus+ γίναμε όλοι μια μεγάλη οικογένεια που μοιραστήκαμε επί έξι ημέρες εμπειρίες και αστείες ιστορίες. Συνεργαστήκαμε αποτελεσματικά με τους Ρουμάνους μαθητές σε διαδραστικές, αθλητικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, ανταλλάξαμε απόψεις, εκφράσαμε συναισθήματα και αποκτήσαμε κοινούς στόχους ώστε να πραγματοποιήσουμε και άλλα παρόμοια εκπαιδευτικά ταξίδια.
578258271 24943529558649897 2318685229583876022 n576960580 24943529828649870 882078614050051736 n 577240697 24943533271982859 7666874014520653207 n577885349 24943530048649848 6724497327952022071 n
Οι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παναγιώτης, Τζερεφού Αθηνά, Χριστόδουλου Ευαγγελία