Στα πλαίσια του μαθήματος των δεξιοτήτων οι μαθητές/τριες της Α τάξης, υπό την επίβλεψη της κυρίας Χριστοδούλου, γέμισαν τους τοίχους των τάξεων με δικές τους αφίσες για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
ΕΠΗ News: Η Συνάντηση του Έκτορα και της Ανδρομάχης Ζωντανά!
Συνεχίζοντας τη δραστηριότητα «Έπη news», οι μαθητές μας ταξίδεψαν και πάλι στον κόσμο της Ιλιάδας, ζωντανεύοντας αυτήν τη φορά τη συγκινητική συνάντηση του Έκτορα και της Ανδρομάχης. Μέσα από το δικό τους δελτίο ειδήσεων, οι ρεπόρτερς παρουσίασαν την ιστορική στιγμή και πήραν συνέντευξη από τους δύο ήρωες αποκαλύπτοντας τα συναισθήματα και τα διλήμματα τους.
Η δραστηριότητα κορυφώθηκε με τη δραματοποίηση του μοιρολογιού των γυναικών της Τροίας για τον Έκτορα, αναδεικνύοντας τον πόνο, τη θλίψη αλλά και τη βαθιά τιμή προς τον ήρωα. Δείτε πώς τα παιδιά δίνουν ζωή στα έπη με έναν μοναδικό τρόπο!
Συνέντευξη από τον Έκτορα
Ρεπόρτερ: Έκτορα, σε είδαμε πριν λίγο σε μια πολύ ανθρώπινη στιγμή με την Ανδρομάχη και τον γιο σου. Πώς νιώθεις ως πολεμιστής και ταυτόχρονα ως σύζυγος και πατέρας σε αυτή την κρίσιμη ώρα; Έκτορας: Είναι μια στιγμή που σπαράζει την ψυχή μου. Η Ανδρομάχη είναι η καρδιά μου και ο Αστυάνακτας το φως μου. Κι όμως, δεν μπορώ να σταθώ δίπλα τους όπως θα ήθελα. Το χρέος μου είναι να πολεμήσω, να κρατήσω την Τροία όρθια. Αν πέσω, τουλάχιστον να ξέρουν πως έπεσα με τιμή. Ρεπ.: Η Ανδρομάχη σου ζήτησε να μην βγεις στη μάχη. Σε συγκλόνισε η ικεσία της; Έκτ.: Βέβαια. Ο κάθε άνδρας που αγαπά την οικογένειά του θα ήθελε να μείνει κοντά της. Μα δεν είμαι μόνο σύζυγος και πατέρας. Είμαι και ο πρώτος πολεμιστής της Τροίας. Αν κρυφτώ πίσω από τα τείχη, θα προδώσω τον λαό μου. Θα με φάει η ντροπή πριν με βρει το δόρυ κάποιου Αχαιού. Ρεπ.: Ο μικρός σου γιος, όταν σε είδε με την περικεφαλαία, τρόμαξε. Ένα σύμβολο πολέμου που φοβίζει το ίδιο σου το παιδί. Πώς το ερμηνεύεις αυτό; Έκτ.: Ίσως τα παιδιά βλέπουν την αλήθεια πιο καθαρά από εμάς. Εγώ φοράω την πανοπλία για να προστατεύσω όσους αγαπώ, όμως εκείνος την βλέπει ως απειλή. Μπορεί μια μέρα να καταλάβει πως ο πατέρας του δεν ήθελε πόλεμο, αλλά δεν είχε επιλογή. Ρεπ.: Αν μπορούσες να πεις κάτι στον Αχιλλέα πριν την αναμέτρησή σας, τι θα ήταν αυτό; Έκτ.: Δεν έχω μίσος για εκείνον, μόνο σεβασμό. Ξέρω πως είναι ο πιο τρομερός από τους Αχαιούς, αλλά κι εγώ δεν θα κάνω πίσω. Ας γίνει ό,τι είναι γραφτό, αρκεί να πολεμήσουμε σαν άντρες και να μείνει η τιμή μας ανέγγιχτη. Ρεπ.: Έκτορα, σε ευχαριστώ για τη συνέντευξη. Ευχόμαστε να γυρίσεις ασφαλής στην οικογένειά σου. Έκτ.: Αν είναι η μοίρα μου να μην γυρίσω, να ξέρετε πως έκανα ό,τι μπορούσα. Και να θυμάστε: Ένας άνδρας δεν κρίνεται από το πώς ζει, αλλά από το πώς πεθαίνει. Σταύρος Κανελλόπουλος Β1
|
Το μοιρολόι για τον Έκτορα
Γυναίκες: Ωιμέ! Καταραμένη Αχαιοί εσείς και οι πόλεμοι σας, ρημάξατε την χώρα μας! Θρηνούμε τους νεκρούς μας! Η ευτυχισμένη μας ζωή για πάντα πια εχάθη! Ανδρομάχη: Αγαπημένε μου! Θα σβήσουν τα ματάκια σου, θα σβήσει καρδιά μου, θα κλείσουν σαν παράθυρα, τα τόσα όνειρα μου. Και εσύ, βασανισμένο μου παιδί, θα χάσεις τον γονιό σου προτού προλάβεις να χαρείς, την στοργική αγκαλιά του. Κι εσύ, κορμί μου τραγικό, θα μείνεις πια μονάχη, κι από βασίλισσα τρανή, δούλα θα καταντήσεις. Έκτορα, ακριβέ μου και τρανέ, άντρα και βασιλιά μου, Πώς να σε απαρνηθώ για πάντα; Γενναίε μου άντρα, η δόξα σου και η τόλμη της καρδιάς σου, Γίναν στεφάνι δάφνινο, να μείνει τ’ όνομα σου αιώνια χαραγμένο, μα εμένα η καρδούλα μου θα μείνει ορφανεμένη, από εσένα που σε έχω πια για χαμένο… Κατερίνα Μιχαλοπούλου Β1 |
Θρήνος για τον Έκτορα, το στερνό φως της Τροίας
Έκτορα, φως της Τροίας, καμάρι της γενιάς σου, πώς σε έριξε το χάλασμα, πώς χάθηκες παιδί μου; Δεν γύρισες στης μάνας σου το απαλό το χάδι, ούτε στους γιού σου το γλυκό, το αθώο βλέμμα.
Το βέλος πάντα άπονο, τη δόξα δεν λυπάται, και ο Αχιλλέας άγρια θα σύρει το κορμί σου. Μα η Τροία όλη σ’ έκλαψε, μες τις βαριές τις νύχτες, κι η Ανδρομάχη θρήνησε, μαυροφορώντας μόνη.
Μήτε παλάτια, μήτε τιμές, μήτε τιμές, μήτε αντρειά σε σώζουν, γιατί οι θεοί το θέλησαν, σκυφτός να φύγεις, Έκτωρ. Μα η δόξα σου αθάνατη θα μείνει στους αιώνες, και τ’ όνομά σου οι θνητοί, να λένε μες στα αστέρια. Δημήτρης Μητρογιάννης Β1 |
ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ «ΕΠΗ NEWS»
Αγαπητοί τηλεθεατές, καλώς ήρθατε σε ένα ακόμα αποκαλυπτικό δελτίο ειδήσεων! Συγκινητικά γεγονότα συμβαίνουν αυτήν την στιγμή στις Σκαιές Πύλες της Τροίας, αφού το σεβαστό ζευγάρι της Τροίας, Ανδρομάχη-Έκτορας, φτάνει στο σημείο του αποχωρισμού. Η Ανδρομάχη παρακαλά με κλάματα τον άνδρα της να μείνει στο παλάτι και να μην επιστρέψει στη μάχη και του εξομολογείται ότι είναι τα πάντα γι’ αυτήν. Εκείνος όμως της απαντά πως δεν μπορεί να μείνει, γιατί έχει ηθικό χρέος να πολεμήσει. Καταλαβαίνει πως η Τροία θα πέσει, αλλά αυτό που τον πληγώνει πραγματικά είναι που η γυναίκα του θα συρθεί σκλάβα στην Ελλάδα. Στη συνέχεια πήρε αγκαλιά τον μικρό γιο του που αρχικά τρόμαξε από τη θέα της περικεφαλαίας. Απηύθυνε παρηγορητικά λόγια και συμβουλές στη λυπημένη γυναίκα του και η τρυφερή οικογενειακή σκηνή έφτασε στο τέλος της, όταν ο Έκτορας έγινε πάλι πολεμιστής φορώντας την περικεφαλαία του. Η Ανδρομάχη έφυγε για το παλάτι και άρχισε με τις υπόλοιπες γυναίκες τον θρήνο για τον ζωντανό Έκτορα. Σας ευχαριστούμε που παρακολουθήσατε για μια ακόμα φορά το μοναδικό μας δελτίο ειδήσεων των «Έπη Νews». Ακολουθεί ένα μικρό διαφημιστικό διάλειμμα, όμως μείνετε συνδεδεμένοι γιατί αμέσως μετά θα σας συνδέσουμε με τους συναδέλφους μας που πήραν συνέντευξη από τους ήρωες στις Σκαιές Πύλες. Κέλλυ Κουφοπούλου Β1 |
Γράφουν οι μαθήτριες της Α τάξης, Ουρανία Κονσολάκη και Θεοδώρα Τερνιώτη, μέλη της δημοσιογραφικής ομάδας.
Από την πρώτη στιγμή που ακούσαμε και οι δυο μας ότι θα έρθει το Πολωνικό σχολείο στο δικό μας σχολείο, για να κάνουμε διάφορες δραστηριότητες και ξεχωριστές δράσεις, αλλά και να παρακολουθήσουν κι εκείνοι μαζί μας τα μαθήματα του προγράμματος που είχε κάθε τμήμα χωρισμένοι σε ομάδες, ενθουσιαστήκαμε και θέλαμε όλα αυτά να συμβούν, δηλαδή να γίνουν πραγματικότητα. Νιώθαμε τόσο μεγάλη χαρά και ανυπομονησία για αυτό που θα γινόταν. Βέβαια όλα αυτά τα συναισθήματα έγιναν ακόμα πιο έντονα όταν συνέβη στα αλήθεια.
Η ξενάγησή τους, αλλά και τα μαθήματα, ήταν φυσικά στα Αγγλικά. Η αλήθεια είναι πως δεν τους αφήναμε σε ησυχία, καθώς κάθε μέρα κάναμε κι από μία δραστηριότητα μαζί τους, κάτι που μας έδωσε και τη δυνατότητα να μάθουμε ο ένας από τον άλλο φράσεις και λέξεις στη γλώσσα του καθενός. Οι μοναδικές δράσεις με την περιβαλλοντική, η ανταλλαγή ιδεών, απόψεων, γνώσεων, η παρουσίαση της χώρας τους, του πολιτισμού τους, των φαγητών τους, αλλά και η παρουσίαση της παράστασης της ομάδας κουκλοθέατρου ήταν κάτι το ανεπανάληπτο.
Από την άλλη στην αρχή νιώθαμε αγχωμένοι και ντρεπόμασταν να τους μιλήσουμε, αλλά από τη δεύτερη μέρα που είχαμε γνωριστεί αρχίσαμε να περνάμε πολύ ωραία κι ευχόμαστε να ξανασυναντηθούμε με αυτά τα παιδιά, γιατί ήταν μία αξέχαστη εμπειρία με πολύ γέλιο, χαρά, ενθουσιασμό και το κυριότερο, όρεξη.
Τέλος, αυτό που μας ενθουσίασε περισσότερο ήταν η φιλικότητα, η ευγένειά τους, η καλή τους διάθεση, αλλά και το πόσο ομιλητικοί και δεκτικοί ήταν για να μάθουν καινούργια για εκείνους πράγματα.
#ikyeramus
Οι μαθητές/τριες του Γ4 με την ευκαιρία της επίσκεψης του Πολωνικού σχολείου και με την καθοδήγηση και εποπτεία της καθηγήτριας Γερμανικών, κυρίας Χριστοδούλου, ετοίμασαν μία παρουσίαση εξαιρετικά χρήσιμη για όσους επισκέπτονται την πόλη μας. Η εργασία τους αυτή αναδεικνύει τη δουλειά που γίνεται στο σχολείο από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτικό, αφού οι μαθητές/τριες έγραψαν πολύ αξιόλογα κείμενα.
Η συγκεκριμένη παρουσίαση είχε αρχικά διδακτικό χαρακτήρα, όμως αποτελεί μία δουλειά που μπορεί να αξιοποιηθεί και για την προβολή της πόλης μας σε γερμανόφωνες χώρες αλλά και στην Πολωνία.
Διατροφικές συνήθειες Ελλάδας, Γερμανίας, Πολωνίας. Με αφορμή την επίσκεψη του Πολωνικού σχολείου, το Β3, στο μάθημα των Γερμανικών, δούλεψε πολύ, για να ετοιμάσει την παρουσίαση που βλέπετε. Μπράβο σε όλα τα παιδιά και φυσικά στην κυρία Χριστοδούλου. Η γλώσσα μαθαίνεται ευκολότερα μέσα από ομαδικές δραστηριότητες με νόημα.
Από τις συνταγές με την τεχνική των Μικρών βιβλίων Φρενέ στη ζαχαροπλαστική και στις κρέπες. Τα μικρά βιβλία είναι 8σέλιδα βιβλιαράκια που προορίζονται να διαβαστούν από τους/τις συμμαθητές/τριές τους, τις οικογένειές τους, τους φίλους τους και από άλλες ομάδες συνομήλικων άλλων τάξεων. Οι μαθητές αυτενεργούν, ερευνούν και συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα έργο που θα δημοσιευτεί. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η ομαδικότητα και η δημιουργική έκφραση, ενώ η κατασκευή κρέπας φέρνει μέσα στην τάξη τον κόσμο που βρίσκεται έξω. Τις δύο δράσεις υλοποίησε σε διαφορετικά τμήματα της Α και της Β τάξης η καθηγήτρια Γαλλικών του σχολείου, κυρία Αθηνά Τζερεφού.