“ΕΠΗ News: Ειδικοί αναλύουν τη συνάντηση Θέτιδας-Αχιλλέα”
Τα “ΕΠΗ News” συνεχίζουν σε τακτικά χρονικά διαστήματα να μας ενημερώνουν για τα γεγονότα της Τροίας που προβλέπονται εκρηκτικά. Στην τάξη μας μάλιστα παρουσίασαν μια πρωτότυπη ενημερωτική εκπομπή, όπου οι μαθητές-επιστήμονες ανέλυσαν τη συνάντηση της Θέτιδας με τον Αχιλλέα στο ακρογιάλι από διαφορετικές επιστημονικές οπτικές. Στη διεπιστημονική εκπομπή συμμετείχαν ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, φιλόλογοι και δικηγόροι, και παρουσίασαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους σε μια ζωντανή, “τηλεοπτική” συζήτηση συνδεδεμένοι με το πάνελ του στούντιο στον διαδραστικό πίνακα.
Οι ψυχολόγοι ανέλυσαν την ψυχοσύνθεση του Αχιλλέα μετά τη διαμάχη με τον Αγαμέμνονα και στην ανταπόκριση της μητέρας του. εστίασαν στο αίσθημα της οργής και της πίκρας του καθώς και στη στοργή της Θέτιδας που θα υποστηρίξει το αίτημά του χωρίς να εξετάσει αν είναι δίκαιο ή όχι.
Οι κοινωνιολόγοι ανέλυσαν την ομηρική κοινωνία, εστιάζοντας στις σχέσεις θνητών και θεών βασισμένες στο δίκαιο της προσφοράς και της ανταπόδοσης. Τόνισαν τη σημασία της τιμής στη συγκεκριμένη εποχή σε συνδυασμό με την αξία της υστεροφημίας, ενώ παρατήρησαν τις διαφορές ανάμεσα στους τερατόμορφους προ ομηρικούς θεούς (εκατόγχειρες) και τους εξανθρωπισμένους ομηρικούς θεούς.
Οι φιλόλογοι σχολίασαν τη λογοτεχνική αξία της σκηνής, μελέτησαν τις διαφορές και τις ομοιότητες ανάμεσα στην ικεσία του Χρύση, του Αχιλλέα και του Τηλέμαχου, μας ενημέρωσαν για όλα τα σημεία προοικονομίας προετοιμάζοντάς μας για όσα θα ακολουθήσουν και παρουσίασαν τα μοτίβα του ηρωισμού και της τραγικότητας που χαρακτηρίζουν τον Αχιλλέα.
Οι δικηγόροι διχάστηκαν σε δύο στρατόπεδα. Όσοι υπερασπίστηκαν τον Αχιλλέα, υποστήριξαν πως το αίτημα του ήταν δίκαιο, αφού ο Αγαμέμνονας προσέβαλε την τιμή του. Όσοι ήταν κατά του Αχιλλέα, θεώρησαν πως το αίτημα ήταν άδικο και πως η επιθυμία του να πληγούν οι Αχαιοί ήταν εγωιστική και απάνθρωπη και αντίθετη του χαρακτήρα του.
Η δραστηριότητα ανέδειξε τη διαθεματική προσέγγιση, συνδυάζοντας φιλολογία, ψυχολογία, κοινωνιολογία και νομική και απέδειξε πως η Ιλιάδα μπορεί να γίνει αφορμή για πολυδιάστατη συνεργατική μάθηση και διαχρονικές ανακαλύψεις.