Ψηφιακό συμβούλιο των ηρώων- Μια διδακτική πρόταση για την Ιλιάδα

Εικόνα2 1

 

Η διδασκαλία της Ιλιάδας του Ομήρου προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για τη σύνδεση των μαθητών με τον αρχαίο κόσμο και τις αξίες του, ενώ παράλληλα δίνει τη δυνατότητα για ανάπτυξη κριτικής σκέψης, συνεργασίας και δημιουργικότητας. Με τους μαθητές της Β’ τάξης δοκίμασα μια  καινοτόμο προσέγγιση για τη διδασκαλία της σύγκρουσης του Αχιλλέα και του Αγαμέμνονα στη Ραψωδία Α, με μια δραστηριότητα που ονόμασα  «Ψηφιακό Συμβούλιο των Ηρώων». Σε αυτήν την εκπαιδευτική δραστηριότητα, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε μια αναπαράσταση του συμβουλίου των ηρώων που παρακολούθησαν τη σύγκρουση των πρωταγωνιστών.

Αρχικά χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες αναλαμβάνοντας να εκπροσωπήσουν διαφορετικούς ήρωες (Τον Οδυσσέα, τον Αίαντα, τον Μενέλαο, τον Πάτροκλο και τον Διομήδη). Στόχος τους : να διοργανώσουν ένα συμβούλιο για να επιλύσουν τη διαμάχη μεταξύ Αχιλλέα και Αγαμέμνονα -αφού ακούσουν τα επιχειρήματά τους – και να καταγράψουν τις λύσεις που προτείνουν για το συμφέρον όλων τους.

Στη συνέχεια, αφού παρακολουθήσαμε «ζωντανά» τη διαμάχη, συζητήσαμε με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα τα κύρια σημεία των επιχειρημάτων των δύο ηρώων και περάσαμε στο επόμενο βήμα· Χρησιμοποιώντας το ψηφιακό ‘‘τραπέζι συμβουλίου’’ οι ομάδες μετά από σύσκεψη γεμάτη προβληματισμό, ταραχή και σύγχυση για την αναζήτηση κοινής λύσης που να ικανοποιεί τους πάντες, εκπροσώπησαν τους ήρωες τους και  παρουσίασαν τις προτάσεις τους για την επίλυση της διαμάχης. Αφού ολοκλήρωσαν τις προτάσεις τους επιχειρηματολογώντας για την επιλογή τους, έγινε ψηφοφορία για την καλύτερη πρόταση.

Εικόνα1 1

Μετά τη λήξη του συμβουλίου και την απόφαση που λήφθηκε, συζητήσαμε για το πώς θα μπορούσε να είχε επιλυθεί η διαμάχη χωρίς να φτάσουν οι ήρωες σε σύγκρουση και το πώς σχετίζεται αυτή η σύγκρουση με σύγχρονα θέματα ηγεσίας και συνεργασίας των σύγχρονων χωρών.

Ο στόχος επετεύχθη : Με αυτήν την προσέγγιση οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, ιδιαίτερα σε ένα τέτοιο σοβαρό ζήτημα που έκρινε τη μοίρα πολλών και προβληματίστηκαν  συνδέοντας την αρχαία διαμάχη με σύγχρονες έννοιες ηγεσίας, διαπραγμάτευσης και συνεργασίας.

 

Η φιλόλογος, Αθανασία Ζιάτα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *