ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΗΣΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γιορτή Χριστουγέννων στο Γυμνάσιο Κορησού

H διαδικτυακή γιορτή σήμερα από τη θεολόγο του σχολείου μας,

Στεργιανή Νάτση

Διαδραστικός χάρτης με κάλαντα από όλη την Ελλάδα:



Δείτε στο thinglink.com

 

Μετάβαση στο padlet.com

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευχές για τις γιορτές από το Γυμνάσιο Κορησού


Το γυμνάσιο Κορησού σας εύχεται για το 2021

Υγεία, Ελπίδα, Χαρά, Δημιουργία 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άσκηση Δημιουργικής Γραφής με τις εξαιρέσεις των ρημάτων σε -ίζω . Νεοελληνική Γλώσσα Β΄Γυμνασίου 3η Ενότητα Φίλοι για πάντα σελ. 54

        Σήμερα το πρωί, στο σχολείο μου συνέβησαν ένα θετικό και ένα αρνητικό πράγμα… Το θετικό ήταν πως μάθαμε την λέξη “αθροίζω” και πώς να την χρησιμοποιούμε γενικότερα στο μάθημα των μαθηματικών. Ενώ το αρνητικό της υπόθεσης ήταν πως κατά την διάρκεια του διαλείμματος με τσίμπησε μέλισσα και πρήστηκε το μάγουλό μου με αποτέλεσμα να πονάω τόσο ώστε να αρχίσω να δακρύζω από τον πόνο.

    Συγχύστηκα τόσο πολύ που προσπάθησα να πείσω τον φίλο μου να μου δανείσει λίγα χρήματα, για να πάρω μια αλοιφή, επειδή δεν είχα χρήματα πάνω μου. Κατά τα άλλα η μέρα έληξε ωραία καθώς η αλοιφή έκανε σωστά τη δουλειά της και το μάγουλο μου ξεπρήστηκε.

Μαρία-Άννα Διαμαντοπούλου

Σήμερα στο σχολείο έβλεπα ένα παιδάκι που ζητούσε ένα μολύβι από έναν άλλο, αλλά εκείνος του έλεγε όχι γιατί υπαρχει κορονοϊός. Η ώρα άρχισε να περνά, συνέχισε να του ζητάει, τον έπρηζε για αρκετή ώρα να του δανείσει ένα μολύβι, αλλά το καλύτερο ήταν ότι ήθελε ένα συγκεκριμένο μολύβι. Το παιδάκι εκείνο γνώριζε πολύ καλά ότι του το είχε κλέψει, τον είχε φέρει σε άσχημη θέση και το παιδάκι που το ζητούσε άρχισε να δακρύζει και του είπε: Θα σε πάω στην διευθύντρια.

Γιώργος Λιγκανάρης

Εχθές ξύπνησα πολύ νωρίς το πρωί και άνοιξα να δω τηλεόραση. Παρακολούθησα έναν τηλε-μάγειρα που έκανε μια φαινομενικά εύκολη συνταγή. Έτσι αποφάσισα να τη δοκιμάσω κι εγώ. Συγκέντρωσα και άθροισα όλα τα υλικά, ώστε να μην κάνω κάποιο λάθος. Έπρεπε να τα ανακατέψω σε μια λεκάνη και να περιμένω να πήξουν. Τα άφησα σε μια άκρη και μετά από μισή ώρα γύρισα να δω αν είναι έτοιμο. Μόλις μπήκα μια έντονη μυρωδιά με έπνιξε και τα μάτια μου δάκρυσαν. Μεγάλη αποτυχία. Τώρα σκεπτόμουν πώς θα το πω στη γιαγιά μου που την είχα πρήξει να μου δανείσει τόσα πολλά υλικά. Σίγουρα θα συγχυζόταν πολύ. Άλλη φορά θα την αφήσω να με βοηθήσει.

Ιφιγένεια Γουγούση

Μία μέρα αποφασίσαμε με την ξαδέρφη μου από τον Βόλο που είναι δύο χρόνια μικρότερη από εμένα να έρθει να κοιμηθεί στο σπίτι μου. Σε εκείνο το σπίτι πηγαίνουμε όταν κι όποτε μπορούμε μα κυρίως γιορτές και διακοπές. Έτσι, τότε που είχαμε πάει ήταν Πάσχα. Είχα πάρει μαζί μου τα πιο ωραία ανοιξιάτικα ρούχα που είχα. Η ξαδέρφη μου, όταν ήρθε, πήγε κατευθείαν στην ντουλάπα να δει τι ρούχα είχα φέρει μαζί μου. Άρχισε να με πρήζει λέγοντας μου ποιο ρούχο ήθελε, για να της το δανείσω.  Συγχυσμένη της εξηγούσα πως δεν είχα φέρει και τόσα πολλά μαζί μου και πως ήθελα να τα έχω καθαρά και να τα φοράω για τις μέρες  που θα μέναμε στον Βόλο. Δεν καταλάβαινε τίποτα από ό,τι της έλεγα όμως. Στην αρχή δάκρυσε και μετά έπηξε στο κλάμα. Τι μπορούσα να κάνω; Έκανα πίσω στην αρχική μου απόφαση και βρέθηκα ξαφνικά να αθροίζω μια μια τις μπλούζες που θα δάνειζα στην ξαδέρφη μου για τις μέρες που ήθελε. Κι έτσι εγώ ούτε λίγο ούτε πολύ προσπαθούσα να μην λερωθώ, γιατί οι περισσότερες μπλούζες μου είχαν κάνει φτερά…

Ελένη Μπουζάνη

Η ιστορία της Χριστίνας δοσμένη σε δύο εκδοχές με αντιστροφή των ρόλων των φύλων.

Σε ένα μακρινό χωριό ζούσε χαρούμενα ένας μάγος. Ξύπνησε μια μέρα και, ενώ έπινε το νέκταρ του, χτύπησε ξαφνικά το κουδούνι. Ήταν ο γείτονάς του το ξωτικό. Του ζήτησε μια χάρη. << Μιας και φημίζεσαι για τα ελιξίρια σου, σε παρακαλώ, μάγε, φτιάξε ένα, για να ξεφύγω τη μουρμούρα της γυναίκας μου, να πάψει πια να με πρήζει, να με αποκαλεί άχρηστο και ότι κάθομαι όλη μέρα.>> Ο μάγος τον λυπήθηκε και προσφέρθηκε να τον βοηθήσει. Έπιασε, λοιπόν, δουλειά και πήγε να ετοιμάσει το μείγμα. Μετρούσε και άθροιζε τα υλικά που θα έβαζε μέσα. Ανακάλυψε ότι του έλειπε ένα συστατικό και το δανείστηκε τελικά από τη νεράιδα γειτόνισσά του. Ξεκίνησε να τα ρίχνει ένα ένα στο καζάνι. Το ελιξίριο ήταν σχεδόν έτοιμο, το μόνο που απέμενε ήταν να πήξει. Η ώρα περνούσε και το μείγμα δεν έπηζε. Το ξωτικό συγχύστηκε. <<Γιατί παίρνει τόση ώρα; μήπως μπέρδεψες κάποιο υλικό, και δεν πιάσει;>> <<Όχι μην αγχώνεσαι είμαι σίγουρος ότι θα πετύχει >>. Τελικά έπηξε, το έβαλε σε ένα φιαλίδιο, του το έδωσε και τον ενημέρωσε για τις επιπτώσεις. Τελικά όντως πέτυχε. Ήδη από την επόμενη μέρα δεν άκουγε καμία γκρίνια από την γυναίκα του. Δάκρυσε το ξωτικό από τη χαρά του και επισκέφτηκε τον μάγο, για να τον ευχαριστήσει.

Σε ένα μακρινό χωριό ζούσε χαρούμενα ένας μάγος. Ξύπνησε μια μέρα και ενώ έπινε το νέκταρ του, χτύπησε ξαφνικά το κουδούνι. Ήταν η γειτόνισσα του, το ξωτικό. Του ζήτησε μια χάρη. << Μιας και φημίζεσαι για τα ελιξίρια σου, σε παρακαλώ μάγε, φτιάξε ένα για να ξεφύγω τη μουρμούρα του άντρα μου, να πάψει πια να με πρήζει, να με αποκαλεί άχρηστη και ότι κάθομαι όλη μέρα.>> Ο μάγος την λυπήθηκε και προσφέρθηκε να την βοηθήσει. Έπιασε λοιπόν δουλειά και πήγε να ετοιμάσει το μείγμα. Μετρούσε και άθροιζε τα υλικά που θα έβαζε μέσα. Ανακάλυψε ότι του έλειπε ένα συστατικό και το δανείστηκε τελικά από τη νεράιδα γειτόνισσά του. Ξεκίνησε να τα ρίχνει ένα ένα στο καζάνι. Το ελιξίριο ήταν σχεδόν έτοιμο, το μόνο που απέμενε ήταν να πήξει. Η ώρα περνούσε και το μείγμα δεν έπηζε. Το ξωτικό συγχύστηκε. <<Γιατί παίρνει τόση ώρα; μήπως μπέρδεψες κάποιο υλικό, και δεν πιάσει;>> <<Όχι μην αγχώνεσαι είμαι σίγουρος ότι θα πετύχει >>. Τελικά έπηξε, το έβαλε σε ένα φιαλίδιο, της το έδωσε και την ενημέρωσε για τις επιπτώσεις. Τελικά όντως πέτυχε. Ήδη από την επόμενη μέρα δεν άκουγε καμία γκρίνια από τον άντρα της. Δάκρυσε το ξωτικό από την χαρά του και επισκέφτηκε τον μάγο, για να τον ευχαριστήσει.

Χριστίνα Νικολαΐδου

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενημερωτικά φυλλάδια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη

ΣΥΝ 1_Οδηγιες για προστασια στο διαδικτυο

ΣΥΝ 2 Σεξ_κακοποίηση

ΣΥΝ 3 Sexual Abuse girl

ΣΥΝ 4 για ενδοοικογενειακή βία

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου δίνουν το δικό τους τέλος στην ιστορία του διηγήματος, Ένα αριθμός του Άντον Τσέχωφ

Η Ιουλία μόλις βγήκε από το γραφείο του αφεντικού της χαμογέλασε και χάρηκε. Δεν περίμενε να γίνει κάτι τέτοιο και μάλιστα της έδωσε μία πάρα πολύ καλή συμβουλή για τη ζωή της. Η Ιουλία θα ήθελα να ξαναεργαστεί σε αυτό το σπίτι, αυτήν την πανέμορφη οικογένεια, γιατί στην τελική ήταν η μόνη που της φέρθηκαν όπως έπρεπε.

Γιώργος Λιγκανάρης

 

-Μα μόνο 11 ρούβλια από τα 60; Μήπως κάνατε λάθος;  Στο τέλος θα με βάλετε να σας πληρώσω κιόλας. Έχω οικογένεια να θρέψω.

-Όχι δεν κάνω λάθος. Πάρε τα 11 και αρκετά σου είναι.

-Λυπάμαι πολύ αλλά θα αναγκαστώ να παραιτηθώ αν κι έχω ανάγκη την δουλειά. Σας χαρίζω και τα 11 ρούβλια για άλλες  ζημιές  που τυχόν έκανα και ξεχάσατε να μου τις χρεώσετε… Ευχαριστώ πολύ.

-Μα γιατί  μ ευχαριστείς  Ιουλία;

-Γιατί χάρης σ εσάς έμαθα πως υπάρχουν άνθρωποι σ αυτό τον κόσμο που χαίρονται με την δυστυχία του άλλου και ευχαριστιούνται όταν βγαίνουν πάντα κερδισμένοι έστω και εις  βάρος της ζωής του άλλου.

-Ιουλία μείνε σε παρακαλώ και σου ζητώ συγνώμη. Εσύ μόλις τώρα μ έδειξες  ότι υπάρχουν άνθρωποι με αξιοπρέπεια στον κόσμο αυτό. Να, πάρε και τα 80 ρούβλια σου και άλλα 20 από εμένα ως δώρο για το μάθημα ζωής και ανθρωπιάς που μου έκανες!

Ελένη Μπουζάνη

 

…Τα μάτια της Ιουλίας γέμισαν δάκρυα. Κόμποι ιδρώτα γυάλιζαν πάνω στη μύτη της. Κακόμοιρο κορίτσι!

Με το δεξί της χέρι ακούμπησε το δεξί μπράτσο της καρέκλας που έτυχε να βρίσκεται ακριβώς πίσω της. Σιγά σιγά βυθίστηκε στην καρέκλα. Όλα γύρω της μαύρισαν και ξαφνικά έσβησε.

  • Ιουλία, Ιουλία είσαι καλά; είπε τρέχοντας το αφεντικό προς το μέρος της.

Ξεκίνησε να την σκουντάει ασταμάτητα, με τα χέρια του να τρέμουν, και φώναζε το όνομά της με την πανικοβλημένη του φωνή. Δεν έπαψε ώσπου συνήλθε.

Έπιασε το ποτήρι με το νερό που βρισκόταν πάνω στο γραφείο δίπλα απ’ το καφέ του και της το έδωσε.

Σιγά σιγά η Ιουλία άρχισε να συνέρχεται.

Το αφεντικό χαμήλωσε τον τόνο της φωνής του και της μίλησε ήρεμα.

  • Ιουλία πως νιώθεις; Είσαι εντάξει τώρα; Με κοψοχόλιασες.

Η Ιουλία έγνεψε καταφατικά το κεφάλι της, και ήπιε μια ακόμη γουλιά από το νερό της. Για τα επόμενα λεπτά δε μίλησε κανείς. Το αφεντικό ήταν σκεπτικό. Παίρνει αργότερα την απόφαση να της μιλήσει.

  • Με τρόμαξες Ιουλία, δεν είχα αυτό τον σκοπό. Ήθελα απλά να δω πως θα αντιδράσεις στην αδικία. Πρέπει να επιμένεις στο δίκιο σου και να εκφράζεις την γνώμη σου, χωρίς τον φόβο για την άποψη των άλλων.

Η Ιουλία σιωπηλή συμφωνεί γνέφοντας το κεφάλι της για ακόμη μια φορά.

Η σιωπηλή της απάντηση οδήγησε στη συνέχεια του λόγου του αφεντικού.

  • Θυμάμαι στην αρχή μου είπες πως συμφωνήσαμε για 40 ρούβλια τον μήνα., οπότε 80 για το δίμηνο αυτό. Κοίτα τώρα τι θα κάνω για το καλό και των δύο. Θα σου δώσω 60 τώρα.

Έκανε κίνηση να της τα δώσει και εκείνη με δάκρυα στα μάτια τα πήρε.

  • Όταν πλέον αλλάξεις και αποκτήσεις λίγη αυτοπεποίθηση, θα έρθεις εδώ στο γραφείο μου και από μόνη σου θα ζητήσεις τα υπόλοιπα 20 ρούβλια που σου υπόσχομαι τώρα.

Σηκώθηκε η Ιουλία σκούπισε τα δάκρυά της με το μαντήλι της και με ένα χαμόγελο στα χείλη τον ευχαρίστησε και αποχώρησε χωρίς να έχει συμφωνήσει ή διαφωνήσει με τα λεγόμενά του…

Χριστίνα Νικολαΐδου

Δεν σου έκαναν τα 40 ρούβλια. Μα φυσικά, αφού θες και να με κλέψεις. Δηλαδή τώρα φταίνε οι άλλοι που κάνουν σωστά την δουλειά τους. Όμως εσύ νομίζεις πάντα ότι είσαι η καλύτερη και εγώ φταίω που είμαι και καλός που σου δίνω τόσα πολλά. Κανονικά δεν σου άξιζαν ούτε 20. Οι άλλοι δάσκαλοι είναι χαζοί που δεν κάνουν ούτε μια ζημιά; Φύγε τώρα από το γραφείο μου. Δε θέλω να χαλάσω την καλή διάθεσή μου.

Σταυρούλα Τζήμα

-Ευχαριστώ, ψιθύρισε. Δυστυχώς όμως δεν θα μπορέσω να συνεχίσω να βρίσκομαι άλλο μαζί σας, είπε η Ιουλία με δυνατή πλέον φωνή. Ήξερε μέσα της ότι μπορεί και να το μετανιώσει, αλλά δεν μπορούσε να ανεχτεί την τόση αδικία. Δεν είχε λόγο να αγωνίζεται για το τίποτα.
-Όπως θέλεις, της απάντησε. Αύριο κιόλας να μαζέψεις τα πράγματά σου.
-Όπως επιθυμείτε, αποκρίθηκε η Ιουλία. Κι έκλεισε την πόρτα πίσω της.

Τα παιδιά όμως είχαν άλλη άποψη. Μόλις έμαθαν αυτό που είχε γίνει πήγαν στο γραφείο του πατέρα τους και απαίτησαν, με τον τρόπο που ο ίδιος τους είχε μάθει, να παραμείνει η κυρία Ιουλία κοντά τους. Διαφορετικά η πορεία της εκπαίδευσης τους δεν θα ήτανε το ίδιο καλή όπως τώρα. Θα φρόντιζαν οι ίδιοι για την αποτυχία τους. Μη έχοντας άλλη επιλογή ο πατέρας κάλεσε την Ιουλία στο γραφείο του.

-Λοιπόν κυρία Ιουλία, της είπε κι έμεινε για λίγο σκεπτικός. Τελικά άλλαξα γνώμη και θα ήθελα να σας ζητήσω να μείνετε εδώ μαζί μας.
-Θα δεχτώ μόνο με την προϋπόθεση ότι ο μισθός μου θα είναι 50 ρούβλια το μήνα και η μόνη περικοπή μισθού που θα δεχθώ θα είναι μόνο αν συντρέχει ουσιαστικός λόγος και όχι για ασήμαντες αφορμές.
-Δέχομαι, ψιθύρισε ο κύριος σφίγγοντας μεταξύ τους δυνατά τα ιδρωμένα του χέρια.

Ιφιγένεια Γουγούση

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση της καθημερινότητας με τα παιδιά τώρα που #μένουμε σπίτι #μένουμε ασφαλείς

 Πατάτε πάνω στο σύνδεσμο: booklet_covid

Διαβάσαμε το βιβλίο στην τάξη και στη συνέχεια οι μαθητές  έγραψαν κείμενα Δημιουργικής Γραφής με θέμα:

Είμαι μαθητής/τρια της Β’ Γυμνασίου την περίοδο της χούντας και γράφω στο ημερολόγιό μου.

“Οκτώ αυτοί, δύο εμείς, δέκα συνολικά…” της Χριστίνας Νικολαΐδου

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Άλλη μια περιπετειώδης μέρα έφτασε στο τέλος της. 12 Μαρτίου σήμερα. Ξεχωριστή μέρα. Είναι τα γενέθλια της Μαρίας. Η Μαρία είναι η κολλητή μου, σου έχω μιλήσει πολλές φορές γι΄αυτήν. Κάθε χρόνο περνάμε οι δύο μας τα γενέθλια της. Τα περασμένα χρόνια περνούσαμε πολύ ωραία, βγαίναμε και παίζαμε. Φέτος όμως δεν ξέρω τι άλλαξε. Η Μαρία από τότε που άλλαξε σχολείο συμπεριφέρεται πολύ διαφορετικά. Με κάλεσε στα γενέθλια της και εννοείται πως δέχτηκα. Στο τέλος όμως πρόσθεσε: “θα είναι και κάτι φίλοι από το σχολείο μου, να ξέρεις”. Τι φίλοι; Γιατί δεν μου είχε ξανά μιλήσει γι΄ αυτούς; Αναρωτήθηκα. Τέλος πάντων.

Το απόγευμα συναντηθήκαμε όπως είχαμε κανονίσει. Περίμενα πως και πως να μου πει «τελικά δεν θα έρθουν τα παιδιά, θα είμαστε μόνες μας, όπως κάθε χρόνο”. Αλλά τίποτα. Γύρισα το κεφάλι και είδα μια μεγάλη παρέα. Οκτώ ήταν νομίζω. Οκτώ αυτοί δύο εμείς, δέκα συνολικά. Ύποπτο. Η Μαρία ήξερε πως επιτρέπονται μέχρι πέντε άτομα. Πώς μπόρεσε να το επιτρέψει αυτό; Η ώρα περνούσε  κι ο ήλιος είχε σχεδόν δύσει. Ήξερα πως σύντομα θα τελείωνε το μίνι πάρτι γενεθλίων της Μαρίας και πως όλοι θα πηγαίναμε σπίτια μας. Είχα ετοιμαστεί να χαιρετήσω τη Μαρία, αλλά με το που έκανα κίνηση, άκουσα έναν ήχο. Μίκης. Ήταν σίγουρα τραγούδι του Μίκη. Το είχε βάλει ένας από τους οκτώ. Μα καλά η Μαρία, γιατί δεν του είπε να το κλείσει; Σου λέω ημερολόγιο κάτι δεν πήγαινε καλά μαζί της.

Τελικά είπα να μείνω λίγο ακόμα. Σε λίγο ακούστηκαν βήματα γρήγορου ρυθμού. Ναι, κάποιος έτρεχε προς το μέρος μας. Έκλεισε τη μουσική και κάναμε να χωριστούμε σε δυο παρέες. Δεν προλάβαμε όμως. Η αστυνομία μας είχε ήδη προλάβει. Ναι, η αστυνομία! Είχα κατατρομάξει. Μας πήγανε στο τμήμα. Εκεί μας ανέλαβε ένας κύριος, ο οποίος από ό,τι κατάλαβα ήταν ο πατέρας του παιδιού που έβαλε τη μουσική. Μα καλά ο πατέρας του αστυνομικός και αυτός έβαλε Μίκη κάτι που όλοι ξέρουμε πως είναι απαγορευμένο; Ήμασταν τυχεροί, γιατί μας άφησε ελεύθερους. Βέβαια μας έλεγε ξανά και ξανά πως αυτό που κάναμε δεν επιτρεπόταν και πως αν δεν το αναλάμβανε εκείνος θα είχαμε μπλέξει άσχημα, και εμείς, αλλά και οι γονείς μας. Πάντως λυπάμαι το παιδί. Φαντάσου τι έχει ακούσει ή τι μπορεί να ακούει τώρα στο σπίτι.

Αυτά ήταν τα νεότερα. Θα σε ξανά ενημερώσω, όταν γίνει κάτι εξίσου συναρπαστικό.

 

“Συγκλονιστικά γεγονότα” της Ελένης Μπουζάνη

Εχθές αγαπητό μου ημερολόγιο άκουσα το πρωί με απορία τα στρατιωτικά εμβατήρια από το ραδιόφωνο και από το κρατικό κανάλι, ενώ η ΥΕΝΕΔ διέκοπτε τα εμβατήρια, για να πληροφορήσει τον ελληνικό λαό ότι από τα μεσάνυχτα ο στρατός ανέλαβε την διακυβέρνηση της  χώρας .

-Τι σημαίνει αυτό μαμά;

Αναρωτήθηκα και ρώτησα την μαμά μου για περισσότερες πληροφορίες.

Πριν καλά καλά πάρω την απάντηση μπαίνει στο σπίτι ο μπαμπάς μου αναστατωμένος και μας ανακοινώνει πώς απαγορεύτηκε η κυκλοφορία οχημάτων και πολιτών στους δρόμους της Αθήνας και πως διακόπτονται τα μαθήματα στο σχολείο. Εχθές το πρωί την 21η Απρίλη στην Αθήνα κυριαρχούσε η βία, ο τρόμος, τα τανκς, τα στρατιωτικά αυτοκίνητα, οι περιπολίες στρατιωτών. Συνέλαβαν Υπουργούς, ενώ πολλούς πολίτες τους μετέφεραν στην Ασφάλεια και από εκεί στην φυλακή ή στην εξορία.

Φοβάμαι για το αύριο. Φοβάμαι για την οικογένεια μου. Φοβάμαι για μένα… Πώς γίναμε έτσι; Γιατί άραγε;

 

“Ημερολόγιο δικτατορίας” του Σωτήρη Μποντζίδη

Αθήνα 28 Απριλίου 1967

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

αυτές τις μέρες δεν τις περνάω και τόσο καλά. Ο λόγος είναι πως λόγω της χούντας, δεν επιτρέπεται να βγει κανένας έξω μετά από κάποια ώρα. Κάθομαι μόνο στο σπίτι και, όταν φεύγουν οι γονείς μου για τη δουλειά, ακούω και διαβάζω μουσική και τα βιβλία που έχουν απαγορεύσει παρά αυτά τα βαρετά που μας έχουν δώσει στο σχολείο. Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Αν κοιτάξεις έξω από το παράθυρο το μόνο που βλέπεις είναι ανθρώπους και διαδηλωτές να συλλαμβάνονται επειδή λένε και διαδηλώνουν την γνώμη τους και τοξικά αέρια που ρίχνει η αστυνομία πάνω τους για να τους διαλύσει. Όταν ανοίγεις την τηλεόραση βλέπεις μόνο τις εκπομπές που μας έχουνε βάλει να βλέπουμε και να ακούμε αυτά που γίνονται, για να μας πείσουν να ακολουθήσουμε τα χνάρια τους. Είναι λες και μας κάνουν πλύση εγκεφάλου.

Τέλος πάντων ελπίζω να τελειώσουν όλα γρήγορα και να γίνουν όλα φυσιολογικά και πάλι.

” Η εποχή της χούντας” της Μαρία- Άννα Διαμαντοπούλου

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Σήμερα με ξύπνησε μια φασαρία που ακουγόταν από το σαλόνι.

– 5:00 η ώρα το χάραμα! σκέφτομαι βλέποντας το ρολόι του δωματίου μου και περπατώντας αγουροξυπνημένη πλησιάζω προς την πόρτα του σαλονιού αναστατωμένη. Αλλά κάτι με σταματάει εκείνη την στιγμή και κάθομαι να κρυφακούσω.

– Κάντε ησυχία κοιμάται η μικρή δεν πρέπει να της το πούμε και να την αναστατώσουμε, είπε ο πατέρας μου χαμηλώνοντας το ραδιόφωνο και σώπασαν όλοι. Μετά από λίγο ξανάνοιξαν το ραδιόφωνο αυτή τη φορά χωρίς δυνατές και θορυβώδεις φωνές, για να πληροφορηθούν τι συνέβαινε στη χώρα.

 Τότε μπαίνω εγώ με αδικημένο ύφος και τους παραπονιέμαι γι’ αυτό που συνέβη…

– Μπαμπά είμαι 14 χρονών πια. Δεν νομίζεις πως θα πρέπει να ενημερώνομαι και εγώ για το οτιδήποτε; φώναξα δυνατά νευριασμένη που αποφάσισαν να μου κρατήσουν κάτι κρυφό.

– Θέλαμε να στο πούμε, αφού θα περνούσε κάποιος καιρός, μικρή μου, γιατί ξέραμε πως δεν θα άντεχες κάτι τέτοιο…Να…η κυβέρνηση μας ειδοποίησε πως πρέπει να καθίσουμε στο σπίτι όσο καιρό γίνεται, ώστε να είμαστε ασφαλείς και μακριά από φασαρίες και μπλεξίματα. Στρατιώτες θα βρίσκονται στους δρόμους, οπότε να έχεις υπόψιν σου πως για ένα χρονικό διάστημα δεν θα μπορείς να βλέπεις την κολλητή σου φίλη, τη Σταυρούλα.

Με ενημερώνει ο μπαμπάς μου με διστακτικό τρόπο ξέροντας πως έχω αδυναμία στη Σταυρούλα και δεν μπορεί να μείνει ο ένας μακριά από τον άλλον ούτε για μία μέρα.

Όταν το άκουσα έχασα την γη κάτω από τα πόδια μου, δεν μπορούσα να μιλήσω, ούτε να κουνηθώ. Τότε ένα δάκρυ κύλισε στο μάγουλό μου και αμέσως κάθισα στον καναπέ.

– Για ένα χρονικό διάστημα; Για ένα χρονικό διάστημα θα είμαι εγώ μακριά από την κολλητή μου; Εγώ, που η τελευταία φορά που την αποχωρίστηκα ήταν για 3 μέρες μία φορά, γιατί θα έφευγα για τον γάμο της θείας μου σε άλλη πόλη και δεν μπορούσε να ξεκολλήσει η μία από την άλλη με δάκρυα στα μάτια;  Όχι δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό, δεν πρέπει να σκέφτομαι αρνητικά, δεν θα εννοεί για πολύ καιρό… Πόσο; Μία, δυο εβδομάδες;

Σκεφτόμουν γρήγορα και ήμουν αναστατωμένη. Συνέχεια έκλαιγα. Τότε η μαμά μου και ο αδερφός μου με πήραν στην αγκαλιά τους και ηρέμησα λίγο… Σκέφτηκα πως, ναι, θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι να το ξεπεράσω και θα περάσω πάρα πολύ δύσκολα μακριά της, καθώς δεν την έχω αποχωριστεί ποτέ για τόσο καιρό, αλλά θα έχω δίπλα μου την οικογένειά μου που με αγαπά όπως αυτή και τους αγαπώ. Ωστόσο θα προσπαθήσουμε να κάνουμε την επικοινωνία μας πιο συχνή μέσω μυστικών συναντήσεων πολύ προσεκτικά και τότε δεν θα νιώθει η μία την έλλειψη της άλλης τόσο έντονη.

Για ό,τι άλλο συμβαίνει με την δικτατορία θα σε ενημερώνω. Δεν αστειεύονται, είναι σοβαρά τα πράγματα. Θα κάνουμε εξέγερση! Και άνθρωποι δικοί μας, σαν εμάς, οικογένειες έχουν χάσει τις ζωές τους! Ας περάσει αυτή η περίοδος, ελπίζω να είναι σύντομο αυτό ώστε να μπορούμε να ξανά κυκλοφορούμε κανονικά, χωρίς να συμβαίνει αυτό τριγύρω.

Χάρηκα πολύ που σου έγραψα και τα έβγαλα από μέσα μου όλα αυτά που νιώθω. Θα τα πούμε αύριο!

“Ημερολόγιο χούντας” της Ιφιγένειας Γουγούση

Αθήνα, 22 Ιανουάριου 1968

Σήμερα Δευτέρα αρχή της εβδομάδας ήταν μια δύσκολη μέρα. Συλλάβανε τον γείτονα μας τον κύριο Ζαχαρία Δουβλιώτη. Ήταν το θέμα της ημέρας στη γειτονιά μας. Τον πιάσανε με ένα πακέτο προκηρύξεις στο χέρι. Τις μετέφερε βιαστικά σε ένα υπόγειο στον κάτω δρόμο. Ήταν άτυχος και δεν πρόλαβε. Τα χαρτιά πάνω έγραφαν: «ΚΑΤΩ Η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ». Όλο το απόγευμα προσπαθώ χωρίς να με βλέπουν να ακούσω τους μεγάλους, για να μάθω όσα περισσότερα γίνεται. Αυτό που κατάλαβα σίγουρα είναι ότι τον χτύπησαν πολύ άσχημα. Ο μπαμπάς μου εξηγούσε στη μαμά μου ότι δεν υπάρχει ελευθερία του λόγου και ότι κάποιες μεγάλες εφημερίδες όπως η «Δημοκρατική Αλλαγή», η «Καθημερινή»  και η «Μεσημβρινή» δεν εκδίδονται πλέον. Ακόμη και τα βιβλία περνάνε από προληπτική λογοκρισία, ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να διαβάσει κάποιος οτιδήποτε είναι αντίθετο στο καθεστώς. Όταν τελείωσε η κουβέντα μεταξύ τους, ο μπαμπάς μου κάθισε στον καναπέ αναστενάζοντας: «Παναγία μου, φύλαξε τον φίλο μου, τον Ζαχαρία». Τότε τους άφησα και ήρθα να ξαπλώσω στο κρεβάτι ελπίζοντας ότι η επόμενη θα είναι μια καλύτερη μέρα.

“Ημερολόγιο” του Γιώργου Λιγκανάρη

Αγαπητό μου ημερολόγιο η σημερινή μέρα ήταν μία μέρα που δεν μου άρεσε καθόλου.  Την ώρα που πήγαινα στο σχολείο άκουγα διάφορα πράγματα που έλεγαν για τη δικτατορία. Εμένα όμως αυτά δεν μου άρεσαν και πίστευα πως έλεγαν ψέματα. Όταν γύρισα από το σχολείο, μου είπε η μητέρα μου πως για κάποιο χρονικό διάστημα θα κλειστούμε μέσα σπίτια μας. Κοιτούσα από το παράθυρο και δεν υπήρχε κανένας έξω, ούτε φύλλο δεν κουνιόταν. Οι μέρες περνούσαν, μα τίποτα. Όταν έφευγαν οι γονείς μου, για να πάνε στη δουλειά τους, εγώ άνοιγα το ραδιόφωνο και άκουγα τα διάφορα που ακουγότανε εκείνη την εποχή για τη δικτατορία. Άλλα μας έλεγαν στο σχολείο και άλλα άκουγα από κει πέρα. Πιστεύω πως αυτά από το σχολείο δεν είναι η πραγματική αλήθεια για όσα ζούμε. Η ζωή μας είχε γίνει κόλαση όλη την ημέρα στο σπίτι.  Απέξω από τα σπίτια μας κυκλοφορούσε ένα μεγάλο αυτοκίνητο με στρατιωτικούς που δεν μας άφηναν να βγούμε έξω. Οι γονείς μου μου έλεγαν πως αυτό εδώ είναι το σωστό. Αλλά από μέσα από τα βάθη της καρδιάς τους πίστευαν, είμαι σίγουρος, αυτό που πιστεύω κι εγώ, πως όλα αυτά είναι ψέματα!

“Η χούντα” της Νίκου Ουρούτση

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

από το 1967 ως το 1974 κυβερνήθηκε η Ελλάδα από τη Στρατιωτική Δικρατορία που επιβλήθηκε από το στρατιωτικό πραξικόπημα στις 21 Απριλίου το 1967 και γι’ αυτό ονομάζεται {η Δικτατορία της 21ης Απριλίου}. Εμείς οι μαθητές  που βγαίναμε με φόβο έξω, που πηγαίναμε στο σχολείο κρυφά, που θυσιαστήκαμε με θάρρος, που βγήκαμε έξω γονείς και παιδιά και βάλαμε κάτω τη χούντα με μίσος και θυμό…

 

“Η  πιο δύσκολη εποχή” της Σταυρούλας Τζήμα

Αγαπητό μου ημερολόγιο έχω πολλά χρόνια να σου γράψω. Πλέον είμαι 55 ετών και σταμάτησα να σου γράφω από όταν…Όταν ήμασταν εγώ και η κολλητή μου η Μαριάννα για μια βόλτα κοντά στο σύνταγμα .

Εγώ με την κολλητή μου, ενώ συζητούσαμε ανέμελα, είδαμε κάποιους αστυνομικούς μέσα σε ένα σπίτι ενός παιδιού που φάνηκε να είναι περίπου στην ηλικία μας. Πήγαμε να δούμε τι είχε συμβεί, όταν ξαφνικά βγήκε ένας κύριος ο οποίος έμενε στο διπλανό σπίτι. Μας είπε να μην πλησιάσουμε σε εκείνο το σπίτι, διότι αυτά τα παιδιά ύψωσαν την ελληνική σημαία σε έναν στύλο και μας είπε να φύγουμε, διότι τα πράγματα άρχισαν να γίνονται επικίνδυνα.

Όταν εγώ και η κολλητή μου πήγαμε στο σπίτι της, μας είπαν οι γονείς της ότι θα έπρεπε να πάω σπίτι μου. Τότε η Μαριάννα τους αρνήθηκε, γιατί ήθελε να κάτσω εκεί για λίγο και τότε οι γονείς της μας είπαν: Ακούστε κορίτσια ήρθε η εποχή της χούντας. Εγώ τους ρώτησα τι είναι αυτή η χούντα και μας απάντησαν ψιθυριστά:  Είναι, όταν δεν μπορείς να πεις την άποψη σου και όταν για ένα χρονικό διάστημα δεν θα μπορούμε να βλεπόμαστε.

Εγώ και η Μαριάννα κλαίγαμε χωρίς σταματημό, ώσπου αρχίσαμε να ακούμε ήχους από τανκς και τότε η μαμά της Μαριάννας μου είπε: Φύγε, αγάπη μου, πριν είναι πολύ αργά. Τότε έσφιξα την Μαριάννα στην αγκαλιά μου και της είπα: Σ’ ΑΓΑΠΩ και δεν θέλω ποτέ να το ξεχάσεις αυτό. Τότε άρχισα να τρέχω, για να πάω στο σπίτι μου. Όμως το καλύτερο συναίσθημα εκείνης της μέρας ήταν η τελευταία ματιά που ρίξαμε η μια στην άλλη και μου φώναξε: Θα έρθω να σε δω και μέχρι τότε, να προσέχεις.

 

 

 

 

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενισχυτική διδασκαλία Υπόδειγμα αίτησης δήλωσης.

Συν3 _Υπόδειγμα_1 αίτησης_δήλωσης μαθημάτων 2020_2021

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ

 (άρθρο 8 Ν.1599/1986)

Η ακρίβεια των στοιχείων που υποβάλλονται με αυτή τη δήλωση μπορεί να ελεγχθεί με βάση το αρχείο άλλων υπηρεσιών (άρθρο 8 παρ. 4 Ν. 1599/1986)

 

ΠΡΟΣ(1):    
Ο – Η Όνομα:   Επώνυμο:    
Όνομα και Επώνυμο Πατέρα:    
Όνομα και Επώνυμο Μητέρας:    
Ημερομηνία γέννησης(2):    
Τόπος Γέννησης:    
Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας:   Τηλ:    
Τόπος Κατοικίας:   Οδός:   Αριθ:   ΤΚ:    
ΑΦΜ   Δ/νση Ηλεκτρ. Ταχυδρομείου

(Εmail):

 

 

Με ατομική μου ευθύνη και γνωρίζοντας τις κυρώσεις (3), που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 22 του Ν. 1599/1986, δηλώνω ότι: ως γονέας/κηδεμόνας του/της ………………………………………………………, μαθητή/-τριας του ……. Τμήματος της …….  Τάξης Γυμνασίου, επιθυμώ να παρακολουθήσει κατά το σχολικό έτος 2020-2021 τα παρακάτω μαθήματα

1. Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία   ……………
 

2. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

   

……………

 

3. Μαθηματικά

   

……………

 

4. Φυσική

   

……………

 

5. Χημεία 

   

……………

 

6. Αγγλικά

   

…………..

που προσφέρονται στο πλαίσιο της Πράξης «Ενισχυτική Διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχολικό έτος 2020-21» (MIS 5069863) στο πλαίσιο των ΑΠ 6, 8 & 9 του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση 2014-2020»

Ημερομηνία:        …………………….

 

Ο – Η Δηλ.

 

 

(Ονοματεπώνυμο και Υπογραφή)

 

(1) Αναγράφεται από τον ενδιαφερόμενο γονέα ή κηδεμόνα το σχολείο στο οποίο ανήκει ο μαθητής.

(2) Αναγράφεται αριθμητικώς.

(3) «Όποιος εν γνώσει του δηλώνει ψευδή γεγονότα ή αρνείται ή αποκρύπτει τα αληθινά με έγγραφη υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών. Εάν ο υπαίτιος αυτών των πράξεων σκόπευε να προσπορίσει στον εαυτόν του ή σε άλλον περιουσιακό όφελος βλάπτοντας τρίτον ή σκόπευε να βλάψει άλλον, τιμωρείται με κάθειρξη μέχρι 10 ετών.

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χρωματίζουμε το Γυμνάσιό μας (συνέχεια)

Μετά τις τάξεις(πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων) είχαν σειρά οι διάδρομοι και η Βιβλιοθήκη (πρωτοβουλία της Σχολικής Επιτροπής) για τον χρωματισμό.
Γιατί ο χώρος του σχολείου θέλουμε να μας εμπνέει!!!

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, καθώς και τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Καστοριάς.