Οι κρέμες χεριών που ετοιμάσαμε στο ΕΠΑΛ Καστοριάς κατά την επίσκεψή μας
στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος Βοτανοθεραπείας.
Για καθημερινή ενυδάτωση των χεριών μας
Η εκδρομή μας στο ΕΠΑΛ ήταν μια φανταστική εμπειρία! Περίμενα κάτι βαρετό, αλλά τελικά ήταν πολύ ενδιαφέρον. Τα εργαστήρια ήταν γεμάτα με απίστευτα μηχανήματα και εργασίες σε εξέλιξη. Μας έδειξαν πράγματα που δεν είχαμε ξαναδεί και μας εξήγησαν τι δουλειές μπορούμε να κάνουμε μετά το σχολείο αν ακολουθήσουμε τον δικό τους δρόμο. Οι καθηγητές ήταν πολύ φιλικοί και μας μίλησαν με απλά λόγια. Γενικά, έφυγα με μια πολύ θετική εντύπωση και κατάλαβα ότι τα ΕΠΑΛ είναι μια πολύ καλή επιλογή για όσους θέλουν να μάθουν μια τέχνη και να βρουν δουλειά αμέσως μετά το σχολείο.
Μαριέττα Φίτζιου, Β΄ Γυμνασίου
Ποτέ πιο πριν Μάνος Κοντολέων
Λογοτεχνικές διαδρομές στα δικαιώματα του παιδιού
Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας – Γυμνάσιο Κορησού Καστοριάς
Απρίλιος 2025
Το δικό μας τέλος στο βιβλίο…
(Θεατρικό αναλόγιο)
Αφηγητής: Η Άννικα στέκεται στη σιωπή του δωματίου της. Το φως του δρόμου μπαίνει από το παράθυρο και ρίχνει σκιές στους τοίχους. Μέσα της όλα μοιάζουν να καταρρέουν. Το παρελθόν της δεν είναι όπως το φανταζόταν. Η οικογένειά της δεν είναι όπως την ήξερε.
Η Ντάφνη κάθεται δίπλα της, κρατώντας ένα γράμμα που βρέθηκε τυχαία κρυμμένο σε ένα
παλιό κουτί. Η Άννικα διαβάζει τις φθαρμένες γραμμές με κομμένη ανάσα.
Άννικα: Έπρεπε να το κάνουμε. Για να σωθεί. Δεν μπορούσε να μείνει εκεί. Ήταν η μόνη μας επιλογή.
Αφηγητής: Η Άννικα νιώθει τα δάκρυα να καίνε τα μάτια της. Ξαφνικά, όλα βγάζουν νόημα. Η φυγή της οικογένειάς της, οι σιωπές του πατέρα της, η αυστηρότητα της θείας της. Όλα συνδέονται με εκείνη τη μοιραία νύχτα πριν από τόσα χρόνια. Δεν έφυγαν μόνο, για να γλιτώσουν από τον πόλεμο. Έφυγαν, για να γλιτώσουν από κάτι χειρότερο, όμως τι; Γυρίζει προς τη Ντάφνη.
Άννικα: Πρέπει να βρω την αλήθεια.
Αφηγητής: Και τότε ένας χτύπος ακούγεται στην πόρτα. Ο Γιαν στέκεται εκεί, το βλέμμα του σκοτεινό, γεμάτο ερωτήματα.
Γιαν: Άννικα, ξέρω τι ψάχνεις.
Αφηγητής: Η Άννικα στέκεται ακίνητη, η καρδιά της χτυπά δυνατά. Ο Γιαν είναι μπροστά της, η φωνή του σταθερή, αλλά το βλέμμα του κρύβει κάτι που δεν μπορεί να αποκρυπτογραφήσει.
Άννικα: Τι εννοείς; Τι ξέρεις; (ψιθυρίζει)
Αφηγητής: Ο Γιαν δεν απαντά αμέσως. Μπαίνει στο δωμάτιο και κλείνει την πόρτα πίσω του. Η Ντάφνη παρακολουθεί σιωπηλή, σαν να φοβάται τι θα ειπωθεί στη συνέχεια.
Γιαν: Έμαθα πράγματα για την οικογένειά σου. Γιατί έφυγαν… και τι συνέβη πραγματικά πριν από δεκαπέντε χρόνια.
Αφηγητής: Η Άννικα νιώθει το αίμα της να παγώνει. Όλη της τη ζωή ήξερε μόνο ένα κομμάτι της ιστορίας. Τη φυγή. Τη σιωπή. Τους κανόνες που έπρεπε να ακολουθήσει. Αλλά ποτέ δεν έμαθε γιατί.
Γιαν: Ο πατέρας σου δεν σου είπε την αλήθεια. Δεν φύγατε μόνο εξαιτίας του πολέμου ή της κοινωνίας που σας καταπίεζε. Φύγατε, γιατί κάποιος σας κυνηγούσε.
Αφηγητής: Η Άννικα τον κοιτάζει, μπερδεμένη.
Άννικα: Μας κυνηγούσε; Ποιος; Γιατί;
Αφηγητής: Ο Γιαν διστάζει για μια στιγμή, σαν να σκέφτεται αν πρέπει να πει περισσότερα. Τελικά,απλώνει το χέρι του και της δίνει ένα κιτρινισμένο χαρτί, ένα ακόμα γράμμα.
Η Άννικα το ανοίγει. Τα γράμματα είναι δυσανάγνωστα, αλλά μια φράση ξεχωρίζει καθαρά.
Άννικα: Αν ποτέ επιστρέψετε, θα σας βρουν. Δεν θα σταματήσουν να ψάχνουν.
(Η Άννικα σηκώνει το βλέμμα της.)
Άννικα: Γιαν, τι σημαίνει αυτό;
(Ο Γιαν παίρνει μια βαθιά ανάσα.)
Γιαν: Ότι το παρελθόν σου δεν είναι θαμμένο, Άννικα. Είναι ακόμα εκεί έξω. Και κάποιος δεν έχει ξεχάσει.
Αφηγητής: Μια ριπή αέρα μπαίνει από το παράθυρο, και η Άννικα συνειδητοποιεί ότι όλα όσα ήξερε, όλα όσα πίστευε δεν ήταν παρά η κορυφή του παγόβουνου. Η ελευθερία της δεν ήταν απλώς θέμα επιλογής. Ήταν ζήτημα επιβίωσης. Και τώρα, έπρεπε να αποφασίσει: θα συνεχίσει να κρύβεται, ή θα βρει το κουράγιο να αντιμετωπίσει την αλήθεια;
Κωνσταντίνα Βολτσίδου
Μιχαέλα Λιόλιου
Θοδωρής Καραγιάννης
Γ΄ Γυμνασίου
Αίτημα συνάντησης για τα αδέσποτα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΕΡΙΦ. Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΗΣΟΥ
ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ : ΚΟΡΗΣΟΣ Τ.Κ. 52052
Πληροφορίες : Σπυρίδων Παντούλης
Τηλ : 2467307021
Εmail : mail@gym-koris.kas.sch.gr
Κορησός, 13/03/2025
Αριθμ. Πρωτ: 32
Προς: Δήμο Καστοριάς (υπόψη κ. Λιάμη)
Κοιν.:
Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Κορησού
Δημοτικό Σχολείο Κορησού
Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Κορησού
Πολιτιστικό και Επιμορφωτικός Σύλλογος Κορησού «Ο Άγιος Διονύσιος»
Πρόεδρο Τοπικής Κοινότητας Κορησού
Θέμα: «Αίτημα συνάντησης φορέων κοινότητας Κορησού με τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Οχημάτων »
Στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας φορέων με το Δήμο για την επίλυση προβλημάτων καθημερινότητας, σας αποστέλλουμε αίτημα συνάντησης εκπροσώπων φορέων της Κοινότητας Κορησού με τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας , Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Οχημάτων κ. Λιάμη Θεόδωρο.
Ο σκοπός της συνάντησης αφορά τον καθορισμό του πλαισίου συνεργασίας και υποστήριξής μας προς το Δήμο για την επίλυση του προβλήματος των μη δεσποζόμενων σκύλων της Κορησού.
Παρακαλούμε για τον καθορισμό την συνάντησης από τον κ. Λιάμη σε χρόνο και χώρο που θα ορίσει ο ίδιος , με βάση το πρόγραμμα του.
Ευχόμαστε και ελπίζουμε σε μια ουσιαστική συνεργασία για την επίλυση του παραπάνω σημαντικού προβλήματος.
Με εκτίμηση,
Ο Διευθυντής του Γυμνασίου Κορησού, Σπυρίδων Παντούλης
Η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου, Φανή Χατουνίδου
Ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Κορησού, Ιωάννης Πάτρας
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου, Σπυρίδων Παπαϊωάννου
Ο Πρόεδρος του Πολιτιστικού και Επιμορφωτικού Συλλόγου Κορησού «Ο Άγιος Διονύσιος» , Διαμαντής Παπαϊωαννίδης
Ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας, Χαράλαμπος Καμπούρης
Η επιστολή που είχαμε στείλει στις 26/2/2025
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΕΡΙΦ. Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΗΣΟΥ
ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ : ΚΟΡΗΣΟΣ Τ.Κ. 52052
Πληροφορίες : Σπυρίδων Παντούλης
Τηλ : 2467307021
Εmail : mail@gym-koris.kas.sch.gr
Κορησός, 26/02/2025
Αριθμ. Πρωτ: 28
Προς: Δήμο Καστοριάς (υπόψη κ. Λιάμη)
Κοιν.:
Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Κορησού
Δημοτικό Σχολείο Κορησού
Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Κορησού
Πολιτιστικό και Επιμορφωτικός Σύλλογος Κορησού «Ο Άγιος Διονύσιος»
Πρόεδρο Τοπικής Κοινότητας Κορησού
Θέμα: «Επιστολή για τα αδέσποτα»
Αγαπητοί….
Το σχολείο μας, το Γυμνάσιο Κορησού είναι ένα φιλόζωο σχολείο και μάλιστα είναι μέλος του Δικτύου Φιλόζωων Σχολείων της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας. Επιπλέον στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας με άξονα τη φιλοζωία έχουμε αναλάβει φιλοζωικές δράσεις. Στην προσπάθεια μας αυτή έχουμε την υποστήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου, το Δημοτικό Σχολείο Κορησού τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολειου Κορησού, τον Πολιτιστικό και Επιμορφωτικό Σύλλογο Κορησού «Ο Άγιος Διονύσιος», τον Πρόεδρο της τοπικής Κοινότητας.
Θα θέλαμε, προκειμένου να προγραμματίσουμε τις φιλοζωικές μας δράσεις όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται, να μας ενημερώσετε για τα παρακάτω σε σχέση με το πρόγραμμα του Δήμου για τα ζώα συντροφιάς βάσει του Νόμου 4830/2021 και αν θα μπορούσαμε να μας βοηθήσετε στα παρακάτω:
Υπάρχει πρόγραμμα στειρώσεων στον Δήμο μας; Μπορούμε να στειρώσουμε αδέσποτα της περιοχής μας;
Υπάρχει δυνατότητα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των αδέσποτων;
Μπορούν να καλυφθούν τα αδέσποτα που αναλαμβάνουμε να φροντίζουμε;
Υπάρχει πρόγραμμα σίτισης; Θα μπορούσατε να μας βοηθήσετε σε αυτό;
Περιμένουμε τις απαντήσεις σας και ευελπιστούμε ότι θα συνεργαστούμε για την εξασφάλιση της ευζωίας των ζώων της περιοχής μας και την αρμονική συμβίωσή τους με τους συντοπίτες μας.
Την παραπάνω επιστολή συνυπογράφουν
Για το Γυμνάσιο Κορησού Ο Διευθυντής Σπυρίδων Παντούλης
Η υπεύθυνη του προγράμματος αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας με θέμα τη Φιλοζωϊα
Αρετή Κάρκου
Για τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Η Πρόεδρος Φανή Χατουνίδου
Για το Δημοτικό σχολείο Κορησού
Ο Διευθυντής Ιωάννης Πάτρας
Για τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Ο Πρόεδρος Σπυρίδων Παπαϊωάννου
Για τον Πολιτιστικό και Επιμορφωτικό Σύλλογο Κορησού «Ο Άγιος Διονύσιος» Ο Πρόεδρος Διαμαντής Παπαϊωαννίδης
Ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Χαράλαμπος Καμπούρης
Το Γυμνάσιο Κορησού στο πλαίσιο της αξιολόγησης σχολικών μονάδων υλοποιεί για το σχ. έτος 2024-2025 σχέδιο δράσης με θέμα:
Ανάπτυξη και ενίσχυση φιλοζωίας σε μαθητές και γονείς
Στόχοι:
Εμπέδωση και έμπρακτη εκδήλωση συναίσθησης φιλοζωίας.
Καταπολέμηση αρνητικών συναισθημάτων και φοβίας απέναντι στα ζώα.
Καλλιέργεια σεβασμού και κουλτούρας συνύπαρξης με τα ζώα.
Δράσεις:
1. Συζήτηση-ενημέρωση μαθητών/μαθητριών μέσω του γνωστικού αντικείμενου:
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Α΄Γυμνασίου
Κεφάλαια:
Οι φίλοι μας τα ζώα
Προβλήματα της σύγχρονης ζωής (Κρίτων Αθανασιάδης, Παράπονο σκύλου)
Β΄ Γυμνασίου
Κεφάλαια:
Οι φίλοι μας τα ζώα
Ο άνθρωπος και η φύση Πόλη Ύπαιθρος (Ινδιάνος Σιάτλ, Ένα παλιό μήνυμα για τον σύγχρονο κόσμο)
2. Αγορά φιλοζωικών βιβλίων της Κατερίνας Παπαποστόλου από την οργάνωση οργάνωση Ζω.Ε.Σ. (Ζωοφιλικές Ενημερώσεις Σχολείων, Ιδρυμάτων και Οργανισμών) και δημιουργία γωνιάς φιλοζωίας στη Σχολική Βιβλιοθήκη.
3. Ανάγνωση φιλοζωικών βιβλίων και σχολιασμός τους στην καθιερωμένη συνάντηση του μήνα στο Σχολική Βιβλιοθήκη.
4. Συμμετοχή εκπαιδευτικών στα μηνιαία σεμινάρια του Δικτύου Φιλόζωων Σχολείων.
Ενδεικτικά θέματα:
“Η φιλοσοφία της απελευθέρωσης των ζώων, από το 1975 μέχρι σήμερα”
“Τα ζώα στην τέχνη και η αξιοποίησή τους στη σχολική τάξη”
5. Προβολή της ταινίας Re-Action την Παγκόσμια Μέρα Ζώων (1η Οκτωβρίου)
6. Συμμετοχή του σχολείου στα τοπικά καρναβάλια Σούρβα (2 Ιανουαρίου) με θέμα: Αγαπάμε τα Ζώα.
7. Φροντίδα σε ασφαλές πλαίσιο αδέσποτων που εμφανίζονται περιμετρικά του σχολείου.
8. Φαρμακευτική φροντίδα πληγωμένου αδέσποτου σκύλου (Σταχτής)
9. Περισυλλογή και φροντίδα αδέσποτων σκύλων από τον Δήμο μετά από εισήγησή μας
α. Ο σκύλος (Σταχτής) περισυλλέχθηκε από τον Δήμο, φροντίστηκε η πληγή του, έγιναν τα απαραίτητα: τεστ για λεϊσμανίαση, εμβόλιο, αποπαρασίτωση, στείρωση, τσιπάρισμα και επανένταξη.
β. Λευκή αδέσποτη σκυλίτσα (Σκελετούλα), που φροντιζόταν στο σχολείο, εντοπίστηκε με εκδορές, περισυλλέχτηκε από τον Αντιδήμαρχο κ. Λιάμη, έγιναν τεστ για λεϊσμανίαση, το πρώτο εμβόλιο, αποπαρασίτωση, φιλοξενία για λίγες μέρες στο καταφύγιο του Δήμου και, λίγο πριν την επανένταξη, υιοθετήθηκε από εκπαιδευτικό του σχολείου.
γ. Σκυλίτσα μικρής ηλικίας σε οίστρο (Τραμπολίνο) που φροντιζόταν στο σχολείο, αφού ενημερώθηκε ο Δήμος και φιλοξενήθηκε ένα βράδυ από τη συνάδερφο του Δημοτικού σχολείου, καθηγήτρια αγγλικών Γιώτα Πέτρου, περισυλλέχτηκε από τον Δήμο, έγιναν τα προβλεπόμενα τεστ για λεϊσμανίαση, το πρώτο εμβόλιο, αποπαρασίτωση, στείρωση, φιλοξενία στο καταφύγιο του Δήμου και προώθηση για υιοθεσία.
δ. Σκύλος (Κέρλυ) που φροντιζόταν από τη συνάδερφο Γιώτα Πέτρου, επειδή πληγώθηκε από επίθεση δεσποζόμενου σκύλου, περισυλλέχτηκε από τον Δήμο, έγιναν τα απαραίτητα τεστ για λεϊσμανίαση, το πρώτο εμβόλιο, αποπαραίτωση, στείρωση από τον συνεργαζόμενο κτηνίατρο και επανένταξη.
ε. Σκυλίτσα με οίστρο περισυλλέχτηκε από τον Αντιδήμαρχο κ. Λιάμη και τον αρμόδιο υπάλληλο του Δήμου Δημήτρη Κοντσιώτη μετά από κινητοποίηση μαθητών του Δημοτικού και την καθοδήγηση της συναδέλφου Γιώτας Πέτρου και της φιλόζωης Σοφίας Παπαϊωαννίδου, αδερφής μαθήτριάς μας του Γυμνασίου.
9. Αγορά υλικών πρώτης φροντίδας για μωρό γατάκι που υιοθετήθηκε από εκπαιδευτικό του σχολείου.
9. Υπεύθυνες υιοθεσίες:
α. Γατάκι ημερών που εντόπισαν μαθητές κοντά στυο σχολείο χωρίς τη γατομαμά φροντίστηκε με δαπάνη του γυμνασίου και υιοθετήθηκε από εκπαιδευτικό του σχολείου.
β. Σκυλίτσα 6 περίπου μηνών που φροντιζόταν από τους μαθητές3 του σχολείου μετά από εισήγηση στην αντίστοιχη υπηρεσία του Δήμου λόγω εκδορών περισυλλέχτηκε, έκανε τεστ για λεϊσμανίαση, το πρώτο εμβόλιο, αποπαρασιτώθηκε και υιοθετήθηκε από εκπαιδευτικό του σχολείου.
10. Αποστολή επιστολής προς τον Δήμο και τον υπεύθυνο αντιδήμαρχο σε συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο και τους αντίστοιχους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, τον Πολιτιστικό Σύλλογο “Άγιος Διονύσιος” και τον Πρόεδρο της τοπικής κοινότητας για ενημέρωση σχετικά με το πρόγραμμα του Δήμου για τα ζώα συντροφιάς και συνεργασία για την εξασφάλιση της ευζωίας των ζώων της περιοχής μας και την αρμονική συμβίωσή τους με τους συντοπίτες μας.
Δείτε την επιστολή εδώ.
11. Αίτημα συνάντησης φορέων κοινότητας Κορησού με τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Οχημάτων για τον καθορισμό του πλαισίου συνεργασίας και υποστήριξής μας από τον Δήμο για την επίλυση του προβλήματος των μη δεσποζόμενων σκύλων της Κορησού.
Δείτε την επιστολή εδώ.
12. Δημιουργία ηλεκτρονικών τοίχων φιλίας όπου οι μαθητές/τριες αναρτούν φωτογραφίες με τα κατοικίδιά τους, καθώς και με τα αδέσποτα που φροντίζουν Επίσης αναρτούν μικρές ιστορίες που έχουν ζήσει με τα ζώα τους.
Δείτε εδώ
13. Αφιέρωμα στα αδέσποτα της Κορησού: Παρουσιάζεται η ιστορία κάθε ζώου μαζί με φωτογραφίες και βίντεο.
Δείτε εδώ.
14. Συμμετοχή του Γυμνασίου στη διαδικτυακή ομιλία του Δικτύου Φιλόζωων σχολείων σχετικά με την παγκόσμια μέρα αδέσποτων και την πανελλήνια ημέρα σχολικής φιλοζωίας (4 Απριλίου) Ομιλητής ο κ. Καλαϊτζίδης.
Δείτε εδώ.