eTwinning: Ευχές από Ελλάδα και Ευρώπη

Το φετινό μας έργο eTwinning ξεκίνησε τον Νοέμβριο, έχει τίτλο «Little explorers in action»  και το θέμα του είναι «Μνημεία του τόπου μας». Όι χώρες που συμμετέχουν είναι η Ελλάδα, η Κροατία, η Βουλγαρία και η Ισπανία. Στην αρχή γνωριστήκαμε όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και κάθε νηπιαγωγείο παρουσίασε ένα μνημείο του τόπου του. Τα παιδιά του δικού μας νηπιαγωγείου επέλεξαν να παρουσιάσουν το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Έψαξαν στο διαδίκτυο για φωτογραφίες και πληροφορίες και τις ανεβάσαμε στο Twinspace του έργου μας. Ακολούθως γνωρίσαμε και τα μνημεία των άλλων σχολείων και μάθαμε πολλά καινούργια πράγματα που μας εντυπωσίασαν!
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 01 02 181259
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 01 02 181331
Λίγο πριν τα Χριστούγεννα όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία φτιάξαμε μία χριστουγεννιάτικη κάρτα με ευχές στη γλώσσα του κάθε σχολείου.
magic wishes 5
Από όλους εμάς «ΚΑΛΕΣ ΓΙΌΡΤΕΣ» και μακάρι οι ευχές όλων των παιδιών να πραγματοποιηθούν το νέο έτος!

Προετοιμασία για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό

Η ώρα του διαλείμματος του νηπιαγωγείου συμπίπτει κάποιες μέρες της εβδομάδας με το μάθημα της Γυμναστικής της Α’ τάξης του συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείου. Τα νήπια συνεχώς χαιρετούν τους περσινούς τους φίλους και με ιδιαίτερη χαρά και προσήλωση τους παρακολουθούν την ώρα της Γυμναστικής. Την Δευτέρα 18/12/2023, κατόπιν συνεννόησης, τα παιδάκια του νηπιαγωγείου μας συναντήθηκαν την τελευταία ώρα στον προαύλιο χώρο του σχολείου με τους μαθητές της Α’ Δημοτικού και έπαιξαν όλοι μαζί σε 2 μεικτές ομάδες (νηπιάκια και πρωτάκια αναμείχθηκαν σε κάθε ομάδα) ένα παιχνίδι ταχύτητας με μπαλάκια που είχε ετοιμάσει η γυμνάστρια του Δημοτικού. Όλα τα παιδιά πέρασαν υπέροχα, ιδιαίτερα τα νήπια που τους δόθηκε η ευκαιρία να ξαναπαίξουν με τους παλιούς τους
φίλους!
μετάβαση
μετάβαση2
Την Πέμπτη 21/12/2023 οι μαθητές και οι δασκάλες της Α’ τάξης του συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείου μας επισκέφθηκαν και μας τραγούδησαν τα κάλαντα των Χριστουγέννων. Την άλλη μέρα φορέσαμε κι εμείς τα χριστουγεννιάτικα σκουφάκια μας, πήραμε τα τριγωνάκια μας και ανταποδώσαμε την επίσκεψη στο Δημοτικό, όπου τραγουδήσαμε κι εμείς τα κάλαντα και μοιράσαμε ευχές.
κάλαντα1
κάλαντα2
Ευχαριστούμε τον Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς του 10ου Δημοτικού Σχολείου
Τρίπολης για την θερμή υποδοχή και την άψογη συνεργασία μας!

Χριστουγεννιάτικες δράσεις

Καλλιτεχνικό εργαστήριο: Τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους στόλισαν ξύλα κανέλας με χριστουγεννιάτικα στολιδάκια κι έφτιαξαν πολύ όμορφα και πρωτότυπα ημερολόγια!
ημερολόγια1
ημερολόγια2
Εργαστήριο ζαχαροπλαστικής: Μικροί και μεγάλοι σηκώσαμε τα μανίκια μας, ζυμώσαμε χριστουγεννιάτικα μπισκότα και το σχολείο ευωδίασε!
μπισκότα 1
μπισκότα 2
Κάλαντα: Την Πέμπτη 21/12/2023 οι μαθητές και οι δασκάλες της Α’ τάξης του συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείου μας επισκέφθηκαν και μας τραγούδησαν τα κάλαντα των Χριστουγέννων. Την άλλη μέρα φορέσαμε κι εμείς τα χριστουγεννιάτικα σκουφάκια μας, πήραμε τα τριγωνάκια μας και ανταποδώσαμε την επίσκεψη στο Δημοτικό, όπου τραγουδήσαμε κι εμείς τα κάλαντα και μοιράσαμε ευχές. Στη συνέχεια συναντηθήκαμε με τα παιδάκια του συστεγαζόμενου νηπιαγωγείου, τραγουδήσαμε μαζί τα κάλαντα και
ανταλλάξαμε ευχές
κάλαντα1
κάλαντα2
κάλαντα3

Συμμετοχή σε Φεστιβάλ Ειρήνης

Στις μέρες μας, όπου γειτονικοί μας λαοί βιώνουν το κακό του πολέμου, η επίκληση για ειρήνη έχει γίνει επιτακτική. Στο νηπιαγωγείο μας, αφού κατανοήσαμε την έννοια της ειρήνης μέσα από φωτογραφικό υλικό, παραμύθια και ποιήματα, συνειδητοποιήσαμε την αναγκαιότητα της ύπαρξής της για την ομαλή συμβίωση των λαών και νιώσαμε την ανάγκη, λόγω της δυσάρεστης επικαιρότητας, να φωνάξουμε στους μεγάλους με όλους τους τρόπους που μπορούμε ότι “ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΙΡΗΝΗ”!!!!!

Φτιάξαμε λοιπόν τη φάλαινα του Ευγένιου Τριβιζά που τρώει τον πόλεμο και σκορπίζει την ειρήνη, και ζωγραφίσαμε την Ειρήνη από το ποίημα της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη.

IMG 20231030 134806 867

Exif_JPEG_420

IMG 20231114 131402 377

Exif_JPEG_420

Καλλιτεχνήσαμε το σήμα της ειρήνης που φτιάξαμε με τα δάχτυλά μας και το κολλήσαμε στα τζάμια της τάξης μας, για να καταλάβουν και οι μεγάλοι γιατί θέλουμε την ειρήνη!

σήμα ειρήνηςΘΕΛΩ ΕΙΡΗΝΗ :         για να πηγαίνω στο σχολείο, για να βλέπω όμορφα πράγματα γύρω μου, για να μην πάει ο μπαμπάς στον πόλεμο, για να τραγουδάω και να χορεύω, για να βλέπω τον ήλιο και το ουράνιο τόξο, για να έχω φαγητό και σπίτι, για να βλέπω όμορφα όνειρα!!!!

Βγήκαμε ζωντανά στην πρωινή ραδιοφωνική εκπομπή της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Τρίπολης για να στείλουμε σε όλο τον κόσμο μηνύματα ειρήνης.

Με αυτή τη ραδιοφωνική εκπομπή συμμετείχαμε στο 2ο Solidarity Film Festival “Killah P” που διοργανώθηκε  από το Σύλλογο Πολιτισμού Παύλος Killah P Φύσσας, σε συνεργασία με την Παιδαγωγική Ομάδα “Το Σκασιαρχείο” της οποίας είμαστε μέλη, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων μνήμης για την δολοφονία του αντιφασίστα μουσικού Παύλου Φύσσα (Killah P), 1-5 Νοεμβρίου 2023. Στην πολυμεσική έκθεση του Φεστιβάλ αυτού προβλήθηκαν μαθητικές δημιουργίες με θέμα την αλληλεγγύη, τα δικαιώματα των μειονοτήτων αλλά και την εναντίωση στον ρατσισμό, τον σεξισμό, την ομοφοβία, τον εθνικισμό και τον πόλεμο, τα στερεότυπα, τη μισαλλοδοξία, τη βία και τον φανερό ή αθέατο φασισμό.

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ! ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ!

50η Επέτειος Πολυτεχνείου

50 χρόνια πέρασαν από την εξέγερση του Πολυτεχνείου κι εμείς τιμήσαμε την επέτειο αυτή με μια μικρή εκδήλωση μνήμης. Κόκκινα γαρύφαλλα οδήγησαν τους γονείς στην Πύλη του Πολυτεχνείου κι εκεί συνάντησαν τα παιδιά του Πολυτεχνείου να φωνάζουν με τις ντουντούκες τους κατά της δικτατορίας και υπέρ της δημοκρατίας και της ελευθερίας με τραγούδια και συνθήματα!

σκηνικόπαιδιά

ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ

και θα ζει για πάντα στη μνήμη και στην καρδιά μας!!!!!

Έναρξη Δανειστικής Βιβλιοθήκης

«Τα βιβλία είναι η τροφή του μυαλού» λένε, γι΄αυτό κι εμείς φορέσαμε σκούφο και ποδιά, αδράξαμε τους πλάστες μας και ετοιμάσαμε έναν γλυκό …

βιβλιομπουφέ

για τα παιδάκια μας!!!! Αφού τα παιδιά διάλεξαν το παραμύθι που ήθελαν, τους εξηγήσαμε τι θα κάνουν στο σπίτι και παίξαμε με τα εξώφυλλα των παραμυθιών παιχνίδια που εστίαζαν όχι μόνο στην εικόνα αλλά και στον γραπτό λόγο. Ακολούθησε συγκέντρωση γονέων, στην οποία οι γονείς ενημερώθηκαν τόσο για την λειτουργία της Δανειστικής μας Βιβλιοθήκης όσο και για τον σωστό τρόπο ανάγνωσης του βιβλίου στο σπίτι, ώστε το παιδί να αποκομίσει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη. Το μεσημέρι τα παιδάκια μας έφυγαν ντυμένα ζαχαροπλάστες, με το βιβλίο που διάλεξαν, το έντυπο δανεισμού και ένα λαχταριστό κομμάτι τούρτας στο οποίο είχαν υπογράψει το Συμβόλαιο της Δανειστικής μας Βιβλιοθήκης.

collage1 1

collage4

ηδφ

collage2

collage5 1

Καλά αναγνωστικά ταξίδια!!!

Εντωμεταξύ όλη η εβδομάδα μέχρι την Παρασκευή ήταν αφιερωμένη στην εξοικείωση των παιδιών με τα βιβλία και τον γραπτό λόγο.

Τα γράμματα υπάρχουν παντού γύρω μας και περιμένουν να τα ανακαλύψουμε! Φορέσαμε λοιπόν τα γυαλιά του μικρού εξερευνητή και ανακαλύψαμε μερικά! Τα πιο πολλά όμως τα βρήκαμε… πού λέτε;;; Στα βιβλία!!!! Μέσα στα παραμύθια της βιβλιοθήκης μας ήταν κρυμμένος ένας ολόκληρος θησαυρός από γράμματα!!!!

γράμματα γυρω μας

Αφού συζητήσαμε για τον επικοινωνιακό χαρακτήρα του γραπτού λόγου, γράψαμε ηλεκτρονικά μηνύματα σε αγαπημένα μας πρόσωπα.

λάπτοπ

Λένε ότι “Τα βιβλία ανθίζουν το μυαλό”, γι’αυτό κι εμείς φτιάξαμε βιβλία- λουλούδια όπου ζωγραφίσαμε και γράψαμε τον αγαπημένο μας ήρωα παραμυθιού.

ποτιστήρι

Ο Αϊνστάιν έλεγε: “Αν θέλετε να γίνουν τα παιδιά σας έξυπνα, διαβάστε τους παραμύθια”! Διαβάσαμε κι εμείς το παραμύθι “Άουτς!” και σκεφτήκαμε τι θα κάναμε στη θέση του σκαντζόχοιρου για να απαλλαγούμε από το μήλο που καρφώθηκε στα αγκάθια μας! Είχαμε πολύ έξυπνες ιδέες!

σκαντζόχοιροςΠαιδάκια μας, σας περιμένουμε τη Δευτέρα να έρθετε στο σχολείο μας σοφότεροι!!!!!

 

Υιοθεσία καφέ αρκούδας

Στην Ελλάδα έως τον 17ο αιώνα, η καφέ  αρκούδα ζούσε ακόμη και στην Πελοπόννησο. Σήμερα όμως έχει περιοριστεί στη βόρεια Πίνδο και την κεντρική Ροδόπη με ελάχιστο πληθυσμό. Κίνδυνοι που την απειλούν είναι η καταστροφή των βιοτόπων της, η αλόγιστη υλοτομία, οι πυρκαγιές, η αλόγιστη διάνοιξη δασικών δρόμων, η φόνευση από παραγωγούς που έπαθαν ζημιές, το λαθραίο κυνήγι και η αιχμαλώτιση μικρών για εμπόριο και παραστάσεις.

Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ είναι μία αστική, μη κυβερνητική και μη κερδοσκοπική, περιβαλλοντική οργάνωση που ιδρύθηκε το 1992 κι έχει ως στόχο την προστασία της άγριας πανίδας και του φυσικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αφορμή της ίδρυσής του ήταν η ανάγκη εύρεσης άμεσης λύσης στο τότε διαρκώς αυξανόμενο πρόβλημα της αιχμαλωσίας αρκούδων αλλά και λύκων. Το 1993 άνοιξε και λειτουργεί  ειδικά καταφύγια άγριας ζωής για πρώην αιχμάλωτες αρκούδες και λύκους στο Νυμφαίο και τις Αγραπιδιές της Φλώρινας αντίστοιχα.

Το νηπιαγωγείο μας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων στις 4 Οκτωβρίου, ευαισθητοποίησε τους μικρούς μαθητές και αυριανούς πολίτες αυτού του κόσμου, γύρω από το ζήτημα των υπό εξαφάνιση ζώων και το έργο των περιβαλλοντικών οργανώσεων, κι έτσι τα παιδιά κατανόησαν ότι το μέλλον του πλανήτη είναι στα χέρια των ανθρώπων και η προστασία του είναι χρέος όλων μας.  Το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν ήταν μεγάλο κι έτσι αποφασίσαμε όλοι μαζί να βοηθήσουμε τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ να συνεχίσει το σπουδαίο έργο του, συγκεντρώνοντας χρήματα για την «υιοθεσία» μιας αρκούδας .  collage1

Ευαισθητοποιήσαμε και τους μεγάλους ενημερώνοντάς τους για την ανάγκη προστασίας της καφέ αρκούδας και στέλνοντας τα μηνύματα των παιδιών.

αγαπημένο αρκουδάκι

το βιντεάκι στον παρακάτω σύνδεσμο

https://youtu.be/pGF3_I9fohQ

Επικοινωνήσαμε με την οργάνωση , κάναμε ένα διαδικτυακό ταξίδι στις εγκαταστάσεις της και μάθαμε περισσότερα για τη δράση της.

collage5

Αφού γνωρίσαμε όλες τις αρκουδίτσες του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, τα παιδιά διάλεξαν το δικό τους «παιδάκι» και το όνομα αυτού……….. ΠΑΤΡΙΚ!!!!!

 


Φόρτωση PDF…

 

 

Το 3ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης στον … ραδιοφωνικό αέρα!!!

Την Παρασκευή 27/10/2023 βγήκαμε στον αέρα της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Τρίπολης με αφορμή την εθνική μας επέτειο του ’40 αλλά και τα δυσάρεστα πολεμικά γεγονότα της επικαιρότητας, για να τιμήσουμε το ΟΧΙ αλλά και να στείλουμε τη φωνή των παιδιών όσο πιο μακριά γίνεται για να ακουστεί η ευχή τους για ΕΙΡΗΝΗ! Ντυθήκαμε «παιδιά της Ειρήνης» και φωνάξαμε να ακουστούν παντού, μαζί με την κραυγή του ΟΧΙ, τα αντιπολεμικά μας μηνύματα!

Μπορείτε να ακούσετε την εκπομπή στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.drt915.gr/to-3o-nipiagogio-tripolis-sto-stountio-tis-dimotikis-radiofonias-tripolis-ichos/

Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο στούντιο της Ραδιοφωνίας μας και ακούσαμε με μεγάλη έκπληξη πώς φτάνει η φωνή μας από το ραδιόφωνο στα σπίτια μας!

collage1 3collage2 1collage3 1

Ευχαριστούμε θερμά την Δημοτική Ραδιοφωνία Τρίπολης που έδωσε το βήμα στα παιδιά μας και ιδιαίτερα τον κο. Μανιατάκο, τον κο. Αρτόπουλο και τον κο. Καρδαρά, που μας υποδέχθηκαν με χαρά και που είναι πάντα τόσο φιλόξενοι και ανοιχτοί για συνεργασία!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!

Ο πρώτος μας μήνας

Πέρασε κιόλας ο πρώτος μήνας της φετινής σχολικής χρονιάς.

Τις πρώτες μέρες το πρόγραμμά μας στόχευε στο να νιώσουν τα παιδιά άνετα στο σχολικό περιβάλλον.

Είπαμε προσευχούλες για την καλημέρα, για το φαγητό και για το σχόλασμα, και μαθαίνουμε να παίζουμε σωστά και να συγυρίζουμε την τάξη. Μάθαμε πώς στρώνουμε και τρώμε το φαγητό μας, πώς μαζεύουμε τα πράγματά μας, πώς πηγαίνουμε στην τουαλέτα.Βγήκαμε στην αυλή και αφού μάθαμε τους κανόνες ασφαλείας, παίξαμε με τους παλιούς και νέους φίλους μας. Συζητήσαμε για το όνομά μας, παίξαμε μ’ αυτό αναγνωστικά παιχνίδια, μάθαμε να το αναγνωρίζουμε και αρχίσαμε να το γράφουμε. Με τα παιχνίδια γνωριμίας που κάναμε, ήδη μάθαμε τα ονόματα αρκετών συμμαθητών μας και η παρεούλα μας έχει αρχίσει να δένει. Εξοικειωνόμαστε με τη ρύθμιση της έντασης της φωνής μας και εξασκούμαστε καθημερινά στο να χρησιμοποιούμε ευγενικά λόγια στις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Μάθαμε  πως οι κανόνες μας εξηγούν τον τρόπο που πρέπει να συμπεριφερόμαστε και καταλάβαμε ότι και στο σχολείο είναι απαραίτητοι. Φτιάξαμε λοιπόν ένα συμβόλαιο και το υπογράψαμε. Μαθαίνουμε να λύνουμε τα προβλήματά μας με προσωπική συζήτηση κι αν δεν τα καταφέρνουμε, τα προβλήματα συζητιούνται στο σχολικό συμβούλιο της τάξης. Περιγράψαμε τον εαυτό μας, τις προτιμήσεις μας και τις ικανότητές μας , για να κατανοήσουν τα παιδιά ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί και μοναδικοί στον κόσμο. Τονίσαμε την αξία της φιλίας και αρχίσαμε να δουλεύουμε σε ζευγαράκια και μικρές ομαδούλες για να μάθουμε να συνεργαζόμαστε. Γιορτάσαμε την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών και την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων ευαισθητοποιήσαμε τα παιδιά απέναντι στα ζώα υπό εξαφάνιση και αποφασίσαμε να βοηθήσουμε κι εμείς στην προστασία της καφέ αρκούδας υιοθετώντας μία αρκουδίτσα από τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ. Την Ημέρα των Ταχυδρομείων φτιάξαμε στην τάξη το δικό μας ταχυδρομείο, μία σημαντική γωνιά, που καλλιεργεί  την αυθόρμητη γραφή και ανάγνωση. Ξεκινήσαμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με τον άξονα «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ» και το πρόγραμμα για την ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ. Κάθε Δευτέρα και Τετάρτη υποδεχόμαστε με χαρά τον κ. Παναγιώτη Πετρόπουλο, που παίζει μαζί μας και μας μαθαίνει τα πρώτα μας Αγγλικά. Εκτός από όλα αυτά κάναμε τις πρώτες ζωγραφιές μας και τις πρώτες ατομικές και ομαδικές εργασιούλες μας. Ακούσαμε τραγουδάκια, παίξαμε παιχνιδάκια, γευτήκαμε λιχουδιές, χορέψαμε, γελάσαμε με την καρδιά μας!

IMG 20231030 134653 351

Exif_JPEG_420

IMG 20231101 131324 162

Exif_JPEG_420

collage3

collage1

 

IMG 20231030 134806 867

Exif_JPEG_420

collage4

collage2collage1 1

collage1 2

ητγφ

Exif_JPEG_420

φιλία

sweet home

Και αυτή είναι μόνο η αρχή!