ΟΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ

ΟΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ

Οι μεγάλες κατακτήσεις των Ρωμαίων έφεραν:

  • κοινωνικές αλλαγές
  • αλλοίωση των ηθών
  • απομάκρυνση από προγονικές αρετές

Πρωταγωνιστής στην αντιμετώπιση της κοινωνικής και πολιτικής διαφθοράς ήταν ο Κάτων ο Τιμητής. Μετά την εκλογή του στο αξίωμα του Τιμητή (184 π.Χ.) επιχείρησε:

  • την κάθαρση της τάξης των συγκλητικών
  • την κάθαρση της τάξης των ιππέων

Ο Κάτων προσπάθησε επίσης:

  • να περιορίσει την πλεονεξία των συγκλητικών
  • και να ελέγξει την συμπεριφορά τους

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ Λυκείου | Ετικέτες: , , , , , , , , , , , | Σχολιάστε

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ

Με τις κατακτήσεις τους οι Ρωμαίοι ήρθαν σε επαφή με τα πολιτιστικά κέντρα της Ανατολής και τα ελληνιστικά βασίλεια. Τα πνευματικά αγαθά και η πολυτέλεια του ελληνιστικού πολιτισμού επηρέασαν τους Ρωμαίους:

  • στην καθημερινή ζωή τους
  • στην πολιτιστική τους εξέλιξη

Ο ποιητής Οράτιος αναφέρει χαρακτηριστικά: «η ηττημένη Ελλάδα κατέκτησε το σκληρό κατακτητή και έφερε τα γράμματα και τις τέχνες στο αγροτικό Λάτιο»

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ Λυκείου | Ετικέτες: , , , , , , | Σχολιάστε

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑΪΚΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑΪΚΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ

Οι συνέπειες των κατακτήσεων ήταν:

  • η δημιουργία ενός μεγάλου και ισχυρού κράτους
  • ευημερία και πλούτος για τους Ρωμαίους

αλλά είχαν και σημαντικές επιπτώσεις στη ρωμαϊκή κοινωνία στους τομείς:

  • της οικονομίας
  • της κοινωνίας
  • του πολιτισμού

Για να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις, έγιναν κάποιες μεταρρυθμιστικές προσπάθειες. Ο 1ος π.Χ. αιώνας χαρακτηρίζεται από εμφύλιες συγκρούσεις, οι οποίες επέφεραν τελικά αλλαγές στο πολίτευμα, με αποτέλεσμα την κατάλυση της δημοκρατίας.

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ Λυκείου | Ετικέτες: , , , , , , , , , | Σχολιάστε

Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ

Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ

Η αραβική χερσόνησος είχε διαφορετική γεωγραφική διαμόρφωση: στο νότιο τμήμα της χερσονήσου είχε διαμορφωθεί μία κοινωνία σε μόνιμες εγκαταστάσεις ενώ στο βορινό τμήμα, με μεγάλες εκτάσεις ερήμου, οι άνθρωποι ήταν νομάδες-κτηνοτρόφοι, χωρισμένοι σε φυλές, που πολλές φορές πολεμούσαν μεταξύ τους και λεηλατούσαν τα διερχόμενα καραβάνια. Στην πραγματικότητα όμως δεν αποτελούσαν αυτοί οι νομάδες πραγματική απειλή για το Βυζάντιο.

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ Γυμνασίου, ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ Λυκείου | Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , | Σχολιάστε

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ – Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ – Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ

 Στα μέσα του 2ου π.Χ. αιώνα ο καταστροφέας της Καρχηδόνας Σκιπίων Αιμιλιανός Αφρικανός υπέταξε οριστικά την Ισπανία, η οποία εξελίχθηκε στην πλουσιότερη ρωμαϊκή επαρχία στη Δύση. Οι Ρωμαίοι ολοκλήρωσαν την κατάκτηση της εντεύθεν των Άλπεων Γαλατίας (Gallia Cisalpina) και κατέκτησαν την Νότιο Γαλλία. Η επαρχία που δημιουργήθηκε ήταν η Ναρβωνίτιδα.

Κατά τη διάρκεια του 2ου π.Χ. αιώνα οι Ρωμαίοι κυριάρχησαν σε όλες τις ακτές της Μεσογείου, μετατρέποντάς την σε «ρωμαϊκή θάλασσα», την οποία αποκαλούσαν «mare nostrum».

Mare nostrum

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ Λυκείου | Ετικέτες: , , , | Σχολιάστε

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ – Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ

Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ

 Μετά το τέλος του Β΄ Καρχηδονιακού Πολέμου, η Ρώμη στράφηκε στην Ανατολή και άρχισε να παρεμβαίνει στις ελληνικές υποθέσεις. Οι μόνοι αξιόλογοι ηγέτες του ελληνικού κόσμου που αντιστάθηκαν στη Ρώμη ήταν:

  • ο Φίλιππος Ε΄ της Μακεδονίας
  • ο Αντίοχος Γ΄ της Συρίας

Οι Ρωμαίοι αρχικά στράφηκαν εναντίον της Μακεδονίας. Με συμμάχους του Αιτωλούς, συγκρούστηκαν με τον Φίλιππο Ε΄ στη τοποθεσία «Κυνός Κεφαλαί» στη Θεσσαλία το 197 π.Χ. και επικράτησαν στο πεδίο της μάχης.

Ο ελλαδικός χώρος το 200 π.Χ.

Αποτέλεσμα:

Η Μακεδονία έχασε περιοχές στην Ιλλυρία και στον Ελλήσποντο και πλήρωσε μεγάλη πολεμική αποζημίωση.  Ο Φλαμινίνος (Titus Quinctius Flamininus) – νικητής του Φιλίππου Ε΄ – κήρυξε το 196 π.Χ. την «ανεξαρτησία» των ελληνικών πόλεων στα Ίσθμια → πράξη που εξυπηρετούσε τα ρωμαϊκά σχέδια.

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ Λυκείου | Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , | Σχολιάστε

Η ΡΩΜΑÏΚΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ

Η ΡΩΜΑÏΚΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ

Οι Ρωμαίοι κυριάρχησαν στην ιταλική χερσόνησο με επεκτατικούς πολέμους. Ο αγώνας αυτός κράτησε 3 αιώνες: από τον 5ο αι. έως τον 3ο αιώνα π.Χ.

Αρχικά (5ος αιώνας) οι Ρωμαίοι στράφηκαν εναντίον των λαών της κεντρικής Ιταλίας:

  • των Λατίνων
  • των Σαβίνων
  • των Αικούων
  • των Ετρούσκων

Κατά τον 4ο αιώνα π.Χ. αντιμετώπισαν τις επιδρομές των Γαλατών της βόρειας Ιταλίας (πολιορκία της Ρώμης) και κατόπιν επιβλήθηκαν στους Σαμνίτες και κατέλαβαν την Καμπανία.

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ Λυκείου | Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Σχολιάστε

Die Auswertung landeskundlicher Inhalte im Lehrwerk „Luftballons“ anhand ausgewählter Kriterien

Inhaltsverzeichnis

 

0. Einleitung 3
1. Landeskunde und ihre Bedeutung für den Fremdsprachenunterricht 3
1.1. Interkulturelles Lernen und interkulturelle Landeskunde 4
2. Zur Signifikanz der Evaluierung von Lehrwerken 5
2.1. Kriterien zur Analyse von Lehrwerken 6
2.2. Ausgewählte Kriterien zur Lehrwerkanalyse 6
3. Analyse des Lehrwerks „Luftballons“ 8
3.1. Pro 8
3.2. Contra 9
4. Fazit 9
   

 

  1. Einleitung

Fremdsprachenlernen bedeutet weit mehr als nur die Sprache lernen. Denn zum Sprachenlernen gehören auch landeskundliche Inhalte, besonders in der heutigen Zeit, da die Tendenzen in der Didaktik den Weg zum interkulturellen Lernen weisen. Landeskunde ist ein wichtiger Bestandteil des Fremdsprachenunterrichts und kann dazu beitragen, fremde Menschen für das Land und seine Menschen zu begeistern. Dass dadurch auch ein Schritt zum engeren Zusammenwachsen getan wird, ist nicht zu bestreiten. In dieser dritten Hausarbeit wird die Bedeutung der Landeskunde für den Fremdsprachenunterricht angesprochen, die Signifikanz der Evaluierung von Lehrwerken dargelegt, die Kriterien für die Beurteilung von Lehrwerken angeschnitten, die eigenen bevorzugten Kriterien behandelt, und anhand dieser das Lehrwerk „Luftballons“ evaluiert werden.

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη Unterrichtsplanung, ΕΑΠ | Ετικέτες: , , , , , , , | Σχολιάστε

Sprachlernstrategien im Fremdsprachenunterricht

Inhaltsverzeichnis

 

0. Einleitung 3
1. Sprachlernstrategien 3
1.1. Direkte und indirekte Lernstrategien 4
2. Lernstrategien und Lerntechniken 5
3. Lernstrategien und ihre Signifikanz für den Fremdsprachenunterricht 6
4. Wichtige und effektive Lernstrategien für den DaF-Unterricht 7
5. Zusammenfassung 8
6. Literaturverzeichnis 9

 

  1. Einleitung

In der heutigen Gesellschaft der Information und der ultimativen Kommunikation, ist es von höchster Bedeutung außer Wissen vor allem Sprachen zu beherrschen, weshalb auch sehr viele Menschen Fremdsprachen lernen. Diese Tendenz ist leicht ablesbar, zum Beispiel am Unterricht von Fremdsprachen schon in der Grundschule, oder an den ansteigenden Zahlen der Fremdsprachenlerner während des Studiums bzw. während des Berufslebens. Diese zweite Gruppe lernt Fremdsprachen aus eigenem Antrieb, um bessere Berufs- bzw. Aufstiegsmöglichkeiten zu haben. In der Schule jedoch wird das Fremdsprachenlernen manchmal als notwendiges Übel seitens der Schüler aufgefasst, wobei Motivation und Lernlust, sowie Unterrichtsbeteiligung stagnieren. Es ist also kein Geheimnis, dass sich Lehrer mit verschiedenen Lernertypen auseinandersetzen müssen. Darum sind auch verschiedene Lernstrategien entwickelt worden, die je nach den Bedürfnissen des Einzelnen angewandt werden können. In dieser zweiten Hausarbeit werden die Sprachlernstrategien skizziert werden, und der Versuch unternommen werden, ihre Wichtigkeit für den Fremdsprachenunterricht aufzuzeigen. Im Anschluss werden die eigenen, bevorzugten Lernstrategien aufgezeigt werden.

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη Unterrichtsplanung | Ετικέτες: , , , , | Σχολιάστε

Die Muttersprache im Fremdsprachenunterricht – Eine geschichtliche Reflexion und die heutige Realität

Inhaltsverzeichnis

 

0. Einleitung 3
1. Die Geschichte des Fremdsprachenunterrichts 3
2. Die Methoden des Fremdsprachenunterrichts 4
2.1. Der Einsatz der Muttersprache in den verschiedenen Methoden des FSU 4
2.2. Alternativer Fremdsprachenunterricht 5
3. Eigene Unterrichtserfahrungen 6
4. Zusammenfassung 8
5. Literaturverzeichnis 9
  Anhang  
     

 

  1. Einleitung

Wilhelm von Humboldt – der Begründer der modernen Sprachwissenschaft – schrieb vor über 170 Jahren in seiner Arbeit «Ueber den Einfluss des verschiedenen Charakters der Sprachen auf Literatur und Geistesbildung»[1]: „Man kann vielmehr als allgemein anerkannt annehmen, dass die verschiedenen Sprachen die Organe der eigenthümlichen[2] Denk- und Empfindungsarten der Nationen ausmachen, dass eine große Anzahl von Gegenständen erst durch die sie bezeichnenden Wörter geschaffen werden, und nur in ihnen ihr Daseyn haben, … dass endlich die Grundtheile der Sprachen nicht willkürlich, und gleichsam durch Verabredung entstanden, sondern aus dem Innersten der Menschennatur hervorgegangene, und sich … erhaltende und forterzeugende Laute sind.“ Unter diesem Grundaspekt von Wilhelm von Humboldt werden wir uns in dieser ersten Hausarbeit mit der Muttersprache im Fremdsprachenunterricht beschäftigen. Wir werden ihren historischen Einsatz und Gebrauch beobachten, sowohl ihre sprachtheoretische Verbannung von den neueren Methoden aus dem Fremdsprachenunterricht, und versuchen, die praktische Unterrichtsrealität von heute zu beschreiben.                              Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη Unterrichtsplanung | Ετικέτες: , , , | Σχολιάστε