116-111: “Μη σηκώνεις μόνος σου το βάρος. Σήκωσε το ακουστικό σου”

“Μη σηκώνεις μόνος σου το βάρος. Σήκωσε το ακουστικό σου. Η κλήση είναι δωρεάν από σταθερό ή κινητό”

Το μήνυμα είναι σαφές και απευθύνεται σε όλα τα παιδιά και τους εφήβους μέχρι 18 ετών που νοιώθουν ότι βρίσκονται σε αδιέξοδο και αναζητούν κάποιον, που θα μπορούσε να τους ακούσει και να τους βοηθήσει.

Ο τηλεφωνικός αριθμός είναι εύκολος, το 116 -111, και από την άλλη μεριά του τηλεφώνου απαντά ένας από τους δέκα ειδικούς της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ).

Είναι η “Ευρωπαϊκή Γραμμή Στήριξης Παιδιών και Εφήβων”, που απαντά με τον ίδιο αριθμό σε 14 χώρες της ΕΕ με στόχο να προσφέρει ψυχολογική υποστήριξη στους νέους.

Εδώ και εννέα μήνες λειτουργεί και στην Ελλάδα μέσω της ΕΨΥΠΕ.

“Ένας αριθμός μιλά με την καρδιά σου” είναι ο τίτλος του φυλλαδίου ενημέρωσης, που εξέδωσε η ΕΨΥΠΕ καλώντας τους νέους να ανοίξουν την καρδιά τους για ό τι σκιάζει τη ζωή τους”
“Για εμάς όλα τα προβλήματα, μικρά και μεγάλα, είναι το ίδιο σημαντικά. Μη διαστάσεις, λοιπόν, να τηλεφωνήσεις αν έχεις ανησυχίες για το μέλλον του, αν βρίσκεις δυσκολίες στη σχέση με τους γονείς, ή τους φίλους σου, αν αντιμετωπίζεις προβλήματα στην οικογένεια, όπως χωρισμός γονιών ή θάνατος αγαπημένου προσώπου, ή απλά νιώθεις φοβισμένος”

Με αυτά τα λόγια οι ειδικοί του συμβουλευτικού τηλεφωνικού κέντρου καλούν τα παιδιά και τους εφήβους να μη σηκώνουν μόνοι τους το βάρος.

“Μπορούμε να σε ακούσουμε. …συνέχεια…

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2010/11/26/116-111-%ce%bc%ce%b7-%cf%83%ce%b7%ce%ba%cf%8e%ce%bd%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%bc%cf%8c%ce%bd%ce%bf%cf%82-%cf%83%ce%bf%cf%85-%cf%84%ce%bf-%ce%b2%ce%ac%cf%81%ce%bf%cf%82/

Multitasking: Προσοχή, καίει τον εγκέφαλο

Πόσες διακοπές θα μεσολαβήσουν μέχρι να διαβάσετε αυτό το άρθρο; Τηλέφωνα, ίντερνετ, ραδιόφωνο, τηλεό­ραση, μαγείρεμα, τουαλέτα. Τί απ’ όλα αυτά θα κάνετε σωστά και ολοκληρωμένα; Τίποτα, ούτε καν την ανάγνωση αυτού του άρθρου. Που πραγματεύεται ακριβώς αυτό: την ταυτόχρονη ενασχόληση με χιλιάδες πράγματα, το βομβαρδισμό του εγκεφάλου μας με χιλιάδες πληροφορίες που είναι αδύνατο να ταξινομηθούν / αξιολογηθούν / απομνημονευθούν. Ακούγεται σαν σχέδιο εξόντωσης…

Η εγωκεντρική «γενιά Χ» του τέλους του 20ού αιώνα ενη­λικιώθηκε, χρεώθηκε, «κάη­κε» ή αποτοξινώθηκε. Οι σύγ­χρονοι έφηβοι έχουν ήδη ο­νομαστεί «γενιά Μ» / multitasking generation, από τη ζογκλερική τους ικανότητα να χειρίζονται πολλές συσκευές και πληρο­φορίες ταυτόχρονα. Το multitasking δεν έχει καμία σχέση με την ελληνική έννοια της πολυπραγμοσύνης. Η δεύτερη ονομασία τους είναι «ψηφιακοί ιθαγενείς» / digital natives ή ψηφιακή γενιά / net-gen. Είναι τα παιδιά που μεγάλωσαν έχοντας πρόσβα­ση στο ίντερνετ, που εξοικειώθηκαν πρώ­τα με την οθόνη και το πληκτρολόγιο και μετά με το χαρτί και το μολύβι.

Η 16χρονη Κατερίνα έχει κλειστεί στο δωμάτιό της …συνέχεια…

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2010/11/26/multitasking-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83%ce%bf%cf%87%ce%ae-%ce%ba%ce%b1%ce%af%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b5%ce%b3%ce%ba%ce%ad%cf%86%ce%b1%ce%bb%ce%bf/

Στο μέλλον η γραφή θα εξελιχθεί σε μια παλιομοδίτικη τέχνη

Η γραφή μπορεί να εξελιχθεί σε μία παλιομοδίτικη τέχνη στο μέλλον, καθώς τα πληκτρολόγια και οι ηλεκτρονικές συσκευές χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο για την γραπτή επικοινωνία, υποστηρίζει Δανός ερευνητής.

“Στο ορατό μέλλον δεν θα χρησιμοποιούμε καν πληκτρολόγια για να γράφουμε”, υποστηρίζει ο Γιόχαν Πέτερ Παλουντάν, διευθυντής του Ινστιτούτου Σπουδών του Μέλλοντος της Κοπεγχάγης.

Σε δηλώσεις που δημοσιεύονται στην εφημερίδα “24Timer”, ο Δανός ερευνητής αναφέρει ότι σύντομα θα υπάρχουν προγράμματα που θα αναγνωρίζουν τη φωνή και θα μετατρέπουν αυτομάτως τον προφορικό σε γραπτό λόγο. “Εξαρτάται από το πόσο γρήγορα θα εξελιχθεί η τεχνολογία, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση”, λέει ο Παλουντάν.

Επισημαίνει εξάλλου ότι αν και οι γραπτές σημειώσεις για πράγματα που θέλουμε να μην ξεχάσουμε θα εξακολουθήσουν να έχουν πρακτική αξία στην καθημερινή μας ζωή, σύντομα οι συσκευές που χρησιμοποιούν πληκτρολόγια θα είναι πιο κοινές από το στυλό και το χαρτί.

Ο καθηγητής Νιλς Έγκελουντ της Δανικής Σχολής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο του Άαρχους, επισημαίνει επιπλέον ότι ήδη είναι αρκετά δύσκολο να…αποκρυπτογραφήσει γραπτά κείμενα φοιτητών από διάφορους διαγωνισμούς. “Τέτοιο θέμα δεν υπήρχε πριν από 25 χρόνια”, λέει ο καθηγητής Έγκελουντ.

Αντίστοιχη εμπειρία περιγράφει ο καθηγητής γραφιστικής Χένρικ Μπίρκβιγκ, της Δανικής Σχολής Μέσων Ενημέρωσης και Δημοσιογραφίας. Ένα από τα θέματα που διδάσκει από το 1985 είναι η καλλιγραφία.

“Σήμερα πολλοί φοιτητές έχουν δυσκολία στο να ελέγξουν τις κινήσεις τους και κρατούν τις πένες με έναν αλλόκοτο τρόπο. Απλά γιατί δεν έχουν συνηθίσει να γράφουν καθημερινά”, εξηγεί ο καθηγητής Μπίγκβιγκ, στην εφημερίδα 24timer.

Πηγή: ΕΡΤonline news

Πώς τα σχολιάζετε;

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2010/11/26/%ce%b7-%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%b7-%ce%b8%ce%b1-%ce%b5%ce%be%ce%b5%ce%bb%ce%b9%cf%87%ce%b8%ce%b5%ce%b9-%cf%83%ce%b5-%cf%80%ce%b1%ce%bb%ce%b9%ce%bf%ce%bc%ce%bf%ce%b4%ce%b9%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%b7/

Αντιμετωπίζετε προβλήματα με το blog;

Επειδή έκανα κάποιες αλλαγές (παρεμβάσεις στο θέμα) στην εμφάνιση του blog θα ήθελα:

  • τη γνώμη σας (αν σας φαίνεται καλό) και
  • να μου πείτε αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα σχετικά με την λειτουργία του (αν φορτώνεται σωστά, αν εμφανίζει σφάλματα, αν καθυστερεί κλπ).
  • προτάσεις για βελτιώσεις

Περιμένω λοιπόν τα σχόλιά σας.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2010/11/26/%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%bc%ce%b5%cf%84%cf%89%cf%80%ce%af%ce%b6%ce%b5%cf%84%ce%b5-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b2%ce%bb%ce%ae%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf-blog/

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ στα κεφάλαια 1 και 2 (Α’ Τάξη)

Πληροφορική Α’ Γυμνασίου

Ερωτήσεις στα κεφάλαια 1 και 2

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2010/11/24/%ce%b5%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%ba%ce%b5%cf%86%ce%ac%ce%bb%ce%b1%ce%b9%ce%b1-1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-2-%ce%b1-%cf%84%ce%b1%ce%be%ce%b7/

Τα αρχαία ελληνικά στα βρετανικά σχολεία!

«Είναι τραγωδία, με την ελληνική έννοια του όρου, να στερούμε από τα παιδιά την ευκαιρία να διδαχτούν αρχαία ελληνικά και λατινικά» δηλώνουν άνθρωποι του πνεύματος στην Βρετανία!

Και ετοιμάζουν εκστρατεία για να επιστρέψει η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών και των λατινικών στα βρετανικά σχολεία! Οι υπεύθυνοι της προσπάθειας φιλοδοξούν να εισάγουν τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά στη διδακτέα ύλη 100 δημόσιων σχολείων, μέχρι το 2020.

Συγγραφείς, ηθοποιοί και ιστορικοί, με επικεφαλής τη συγγραφέα και παρουσιάστρια ιστορικών εκπομπών, Μπέτανι Χιουγκς, δηλώνουν αποφασισμένοι να τα καταφέρουν!

Όπως αναφέρει η εφημερίδα Sunday Times, «όλοι τους δηλώνουν ευεργετημένοι από την εκμάθηση κλασικών γλωσσών στο σχολείο και επιθυμούν την επιστροφή των αρχαίων ελληνικών και των λατινικών στα βρετανικά σχολειά του 21ου αιώνα»!

Ήδη η Μπέτανι Χιουγκς δημιούργησε την ιστοσελίδα www.classicsforall.com, στην οποία τα σχολεία που θέλουν να συνεργαστούν με καθηγητές αρχαίων ελληνικών ή λατινικών μπορούν να αναζητήσουν εκεί το προσωπικό, αλλά και τα κατάλληλα βιβλία.

Η ιστορικός και συγγραφέας, επισημαίνει ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τις γλώσσες αυτές.

«Ξέρουμε ότι υπάρχει πολλή όρεξη. Η ταινία 300 για τις Θερμοπύλες έκανε εισπράξεις 72 εκατ. δολαρίων το πρώτο Σαββατοκύριακο της προβολής της! Η σειρά λατινικών βιβλίων Minimus, έχει πουλήσει 115.000 αντίτυπα. Κάθε βδομάδα λαμβάνω περισσότερα από 150 μηνύματα στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο από ανθρώπους που μου γράφουν: “Αγαπούσα πάντοτε τις κλασικές γλώσσες. Πού μπορώ να απευθυνθώ για να κάνω μαθήματα;”. Ξέρουμε ότι υπάρχει πολλή όρεξη», εξηγεί.

Αυτήν την εβδομάδα, έχουν προγραμματίσει να συναντηθούν με τον Βρετανό υπουργό Παιδείας προκειμένου να τον πείσουν να συμπεριλάβει τη διδασκαλία των δυο γλωσσών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της χώρας.

Πηγή: newsbomb.gr

Το σχόλιό μου:

Εμείς καταβάλλουμε “φιλότιμες” προσπάθειες να τα καταργήσουμε και άλλοι φιλοδοξούν να τα εισάγουν στην διδακτέα ύλη των δημόσιων σχολείων τους. Τι να πει κανείς…

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2010/11/23/%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b1%ce%af%ce%b1-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%83%ce%b5-%ce%b2%cf%81%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%83%cf%87%ce%bf%ce%bb%ce%b5%ce%b9%ce%b1/

Τα χέρια μας πρέπει να φροντίζουν και όχι να τιμωρούν


Σηκώστε τα χέρια σας κατά της σωματικής τιμωρίας των παιδιών

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2010/11/22/%cf%84%ce%b1-%cf%87%ce%ad%cf%81%ce%b9%ce%b1-%cf%86%cf%81%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%cf%84%ce%b9%ce%bc%cf%89%cf%81%ce%bf%cf%85%ce%bd/

Προβλέψεις που έγιναν (ιστορικές ατάκες)

ιστορικά«’Ο,τι ήταν δυνατόν να εφευρεθεί, έχει ήδη εφευρεθεί»
Charles Duell, Διευθυντής της υπηρεσίας ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ, 1899.

«Οι μετοχές έφτασαν σε ένα σταθερό ύψος που φαίνεται να είναι ένα μόνιμο πλατό»
Irving Fisher, καθηγητής οικονομικών, Yale University, 1929, λίγο πριν από το κραχ των χρηματιστηρίων.

«O Mozart και ο Beethoven είναι ξεπερασμένοι και ξεχάστηκαν ήδη μόλις πέθαναν»
“Αγνωστος μουσικοκριτικός σε άρθρο του σε εφημερίδα της Βιέννης το 1830.

«Ποτέ δεν θα έχουμε αρκετά αυτοκίνητα για να γεμίσουμε αυτούς τους δρόμους»
Charles Scott, συγκοινωνιολόγος, στη δεκαετία του 1940 για τις λεωφόρους του Los Angeles.

«Δεν μας αρέσει αυτός ο ήχος και η μουσική κιθάρας δεν έχει έτσι κι αλλιώς ζήτηση στον κόσμο»
Απορριπτική απάντηση της εταιρίας δίσκων DECCA στους Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2010/11/22/%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b2%ce%bb%ce%ad%cf%88%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%ad%ce%b3%ce%b9%ce%bd%ce%b1%ce%bd-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b1%cf%84%ce%ac%ce%ba/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση