Εκπαιδευτικά Προγράμματα – Εκθέσεις – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

 Εργαστήρια Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2021-22

λήψης

 

 

Α’ θεματικός κύκλος

ΥΓΕΙΑ: Διατροφή

«Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό»

Β’ θεματικός κύκλος

Ανθρώπινα δικαιώματα

«Τα δικαιώματα των παιδιών»

Γ’  θεματικός κύκλος

Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές

«Το παράπονο των ζώων»

Δ’  θεματικός κύκλος

Ρομποτική

«STEAM…και η γη γυρίζει….»

Ψηφιακό Μουσείο «Τι μας έμεινε από την καραντίνα; Ψηφιακή χρονοκάψουλα!

Το νηπιαγωγείο μας κατά το έτος 2020-21 συμμετείχε σε έκθεση που διοργάνωσε η συντονίστρια εκπαίδευσης ΣΕΕ ΠΕ60 για την αποτύπωση της πανδημίας από τα νήπια. Ψηφιακό Μουσείο «Τι μας έμεινε από την καραντίνα; Ψηφιακή χρονοκάψουλα!!!!!! Σκοπός της δράσης ήταν τα παιδιά να εκφράσουν πώς βίωσαν όλη αυτή τη κατάσταση, να διδαχθούν από αυτό, να το αφηγηθούν και με τη δημιουργία μιας ψηφιακής χρονοκάψουλας να μεταφερθεί η μνήμη των βιωμάτων αυτών στις επόμενες γενιές. Mπορείτε να περιηγηθείτε στο ψηφιακό μουσείο ακολουθώντας τον σύνδεσμο:

https://nipia-larisa.gr/category/ψηφιακή-χρονοκάψουλα 

STEM 2.0. Παρουσίαση προγράμματος.

Μία πολύ εποικοδομητική χρονιά με ρομποτική στο σχολείο STEM 2.0. και webinars έφτασε στο τέλος της με τις σημερινές παρουσιάσεις μας. Ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία και το υπέροχο αυτό ταξίδι. ” Ένα φανταστικό ταξίδι στον κόσμο της ρομποτικής και του προγραμματισμού παρέα με τo Robby”

Healthy cooking experimentation with a robot.

Στόχος του έργου είναι να διδάξει τα παιδιά τα μαθηματικά, την επιστήμη, τη ρομποτική, τις τέχνες και τις φυσικές διατροφικές συνήθειες μέσω υγιεινής μαγειρικής. Συνεργαζόμενοι με άλλα σχολεία (Ισπανία, Ιταλία, Θεσ/κη, Λιθουανία), οι μαθητές θα γνωρίσουν διαφορετικές συνταγές, θα πειραματιστούν με διαφορετικά υλικά και θα αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και την κοινωνικότητά τους. Το STEAM και το υγιεινό μαγείρεμα είναι ένα έργο που στοχεύει να εισαγάγει τους μαθητές σε ελκυστικές δραστηριότητες STEAM και κωδικοποίηση. Επιπλέον, με τη συμβολή της τέχνης, τα παιδιά θα αφομοιώσουν ωφέλιμα πρότυπα και συμπεριφορές που θα επηρεάσουν θετικά την ποιότητα ζωής καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής τους.

Κάθε συνεργάτης  θα μαγειρέψει ένα γεύμα, θα εκτελέσει μια συνταγή, θα μετρήσει, θα υπολογίσει, θα προγραμματίσει το ρομπότ, θα δει τα σχετικά έργα τέχνης και θα διασκεδάσει. Στη συνέχεια θα παρουσιάσει τη συνταγή και τα μαθησιακά αποτελέσματα στα άλλα σχολεία. Τα παιδιά θα ανταλλάξουν συνταγές και θα μάθουν για συνεργασία και δημιουργικότητα, μέσω της πλατφόρμας etwinning.  Θα αυξήσουν την αυτοεκτίμησή τους και τις γνώσεις τους στα μαθηματικά, την επιστήμη, τις τέχνες και τη ρομποτική.
Οι γονείς θα βοηθήσουν καθώς μας δίνουν συνταγές, βοηθούν στην εκτέλεση τους και ξοδεύουν κάποιο δημιουργικό χρόνο με τα παιδιά στο σχολείο.

Webinar για τη δράση STEM 2.0 eTwinning.

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητος.

To e-Twinning project ”Virtual story”επιβραβεύθηκε με τον καλύτερο τρόπο. Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας,για το αποτέλεσμα μιας πετυχημένης και δημιουργικής συνεργατικής δουλειάς για τους μαθητές μας,εμάς προσωπικά , του 23ου Νηπιαγωγείου Λάρισας και των πολύ αξιόλογων συνεργατών του. Η προσπάθεια βέβαια συνεχίζεται…

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

Εθνική ετικέτα ποιότητος για το έργο Virtual Story.

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

Σήμερα πληροφορηθήκαμε με χαρά, την επιβράβευση του έργου μας Virtual Story με την εθνική ετικέτα ποιότητος.

Τα παιδιά συνεργάστηκαν δημιουργώντας ιστορίες και αναζητώντας διάφορα εργαλεία Διαδικτύου για να το κάνουν. Δημιούργησαν τους ήρωες της δικής τους ιστορίας και μιας από τις ιστορίες εταίρων και χρησιμοποίησαν διάφορα υλικά και μεθόδους. Στόχος ήταν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τη δημιουργική γραφή και ανάλογα με το επίπεδο των ικανοτήτων τους, να δημιουργήσουν σενάρια, να κοινωνικοποιηθούν, να προβληματιστούν, να συνεργαστούν, να πάρουν ρόλους, να αυτοσχεδιάσουν, να διασκεδάσουν, να αναπτυχθούν στον προφορικό και γραπτό λόγο. Χρησιμοποιώντας το εργαλείο διαδικτύου με την καλύτερη δυνατή εφαρμογή, δημιουργήθηκε η τελική ιστορία που συνοψίζει το έργο και παρουσιάζει όλη την εργασία και τα προϊόντα της.

Το πρόγραμμα αυτό ενίσχυσε τις δεξιότητες των μαθητών στη γλώσσα, την τέχνη, την πληροφορική και την επικοινωνία καθώς επίσης τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.

Ευχαριστούμε όλους του συνεργάτες του έργου, όλων των χωρών (Λιθουανία, Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία) κι αναμένουμε και την Ευρωπαϊκή ετικέτα, καθώς έλαβαν διάκριση και οι εταίροι μας. Συγχαρητήρια λοιπόν σε όλους και φυσικά στους μικρούς δημιουργούς: τα νηπιάκια μας.

 

Έγκριση προγράμματος Erasmus +ΚΑ229 με τίτλο «Prevention is better than Cure, as Hippocrates said».

Με την έναρξη της φετινής χρονιάς το 23ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, πρόκειται να υλοποιήσει ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ του τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης. Η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου είναι ο συντονιστής και δημιουργός του προγράμματος  με τίτλο «Prevention is better than Cure, as Hippocrates said». Το σχέδιο εγκρίθηκε, κατόπιν αξιολόγησης από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδας (ΙΚΥ),  σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη διετία 2019-2021 και χρηματοδοτείται από την ευρωπαϊκή ένωση. Οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν προσεκτικά, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του προγράμματος.

Το γενικό συντονισμό του όλου έργου έχει η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, κα. Αντωνίου Ελισάβετ, ενώ υπεύθυνη επικοινωνίας είναι η νηπιαγωγός κα Νικολαϊδου Σiμέλα.

Το έργο με τίτλο «Prevention is better than Cure, as Hippocrates said», έχει ως άξονα τη υγιεινή διατροφή,  την άσκηση και το «ευ ζην». Απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και βασικός στόχος του είναι η βελτίωση και προαγωγή της  ψυχικής, σωματικής υγείας και κοινωνικής ευεξίας των μαθητών. Πυρήνας του προγράμματος  είναι η ιδέα ότι μέσα στη φύση o άνθρωπος μπορεί να αναζητήσει  τρόπους πρόληψης και θεραπείας και να διαμορφώσει θετικές στάσεις για το περιβάλλον και την αειφορία. Αυτό θα επιτευχθεί συμμετέχοντας σε  δράσεις με επιμέρους στόχους,  όπως την κατανόηση της έννοιας της «Υγείας» και την αξία της υγιεινής διατροφής, μέσα από την διερεύνηση της Ιπποκρατικής  θεωρίας.

Είναι  ένα πρόγραμμα που δίνει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές από Ιταλία, Ισπανία, Λιθουανία,  Λετονία κι  Ελλάδα (23ο Νηπιαγωγείο – 5ο Νηπιαγωγείο Φαρσάλων), να ανταλλάξουν απόψεις, να μοιραστούν ιδέες και καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας, με κοινό στόχο την συνεργασία, την αλληλεπίδραση, την επαφή με την κουλτούρα και τον πολιτισμό των λαών της Ευρώπης αλλά και την γνωριμία με διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα. Κοινό όραμα όλων των εταίρων, αποτελεί η υιοθέτηση προτύπων, στάσεων και συνηθειών που οδηγούν στην ευζωία. Επιπλέον, η καλλιέργεια   περιβαλλοντικής συνείδησης στους μαθητές, και η θεμελίωση  της ευρωπαϊκής τους ταυτότητας αποτελούν πρωταρχικοί στόχοι του έργου.

Τα  αποτελέσματα του έργου ελπίζουμε να έχουν μακροπρόθεσμα οφέλη στους μαθητές, ώστε να αποφασίζουν και να ενεργούν συνειδητά για θέματα που επηρεάζουν την υγεία τους, μετουσιώνοντας σε πράξη τις σοφές ρήσεις του αρχαίου έλληνα θεραπευτή και φιλοσόφου Ιπποκράτη, «Κάλλιον το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν» και «Η τροφή σου είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου η τροφή σου».

Θα γνωρίσουν τις συνήθειες και τις συμπεριφορές παιδιών κάθε συνεργαζόμενης χώρας, τη διατροφή της οικογένειας (γονέων, παππούδων) στο παρελθόν, σε σύγκριση  με αυτές που  έχουν διαμορφωθεί σήμερα. Η ενεργός συμμετοχή και συνεργασία μεταξύ των παιδιών των σχολείων-εταίρων θα βελτιώσει τις κοινωνικές τους ικανότητες, προωθώντας τον αμοιβαίο σεβασμό, την υπευθυνότητα και την αλληλεπίδραση, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή ταυτότητα.

Είναι επιτακτική η ανάγκη, η νέα γενιά να γνωρίσει και να αφομοιώσει ωφέλιμα  πρότυπα και στάσεις  που θα επηρεάσουν θετικά την ποιότητα ζωής  σε όλη την πορεία της. Επειδή η πρώτη σχολική ηλικία είναι η πλέον κατάλληλη για την αφομοίωση συνηθειών και προτύπων, θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο έργο θα έχει θετική επίδραση στους μαθητές προς την κατεύθυνση αυτή.

 

                                   Teachers4Europe        

          “Έθιμα διαφορετικά στης Ευρώπης τα στενά”.

 Παρουσιάσεις προγραμμάτων από την ομάδα T4E Λάρισας και Καρδίτσας. Το 23ο νηπιαγωγειο Λάρισας συμμετείχε φέτος με το πρόγραμμα “Έθιμα διαφορετικά στης Ευρώπης τα στενά”. Ευχαριστούμε τον κο StamoulisVlandos, την κα ArtemisPapadimitriou και τον κο SokratisXrisomallos για τη σημαντική στήριξή τους!!!!

Φωτογραφία της Elisabet Antoniou.

Φωτογραφία της Elisabet Antoniou.

etwinning 2017-18

“Από τον Γλυπτό Ποταμό στο μνημείο του Ιπποκράτη στη Λάρισα”

Στις κεντρικές πλατείες της Λάρισας (Κεντρική Πλατεία και Πλατεία Ταχυδρομείου) υπάρχει το έργο της κ. Γκόλαντα (γλύπτριας αστικού τοπίου μεγάλης κλίμακας). Περιλαμβάνει ένα σύνολο σιντριβανιών και άλλων παρεμβάσεων στη διαμόρφωση της περιοχής. Ξεκινάει από την Πλατεία Ταχυδρομείου και καταλήγει στο Α Αρχαίο Θέατρο της πόλης. Το έργο αυτό έχει τον τίτλο Γλυπτός Ποταμός, συμβολίζει στη ροή του Πηνειού από τις πηγές του στα ορεινά και περιλαμβάνει πολλές αναφορές στο ιστορικό παρελθόν της πόλης και της Θεσσαλίας.
Στο έργο με τίτλο «Από τον Γλυπτό Ποταμό στο μνημείο του Ιπποκράτη στη Λάρισα» θα υλοποιηθούν δραστηριότητες που θα συνδέονται με τα μνημεία, τα έργα τέχνης και το αστικό και φυσικό περιβάλλον που υπάρχει μεταξύ της αρχής του Γλυπτού Ποταμού (Πλατεία Ταχυδρομείου) και του μνημείου του Ιπποκράτη στην ομώνυμη συνοικία.

Στόχοι

Να γνωρίσουν τα μνημεία, τα έργα τέχνης και τα άλλα σημεία ενδιαφέροντος που υπάρχουν κατά μήκος της συγκεκριμένης διαδρομής.
Να γνωρίσουν ειδικότερα το έργο του Γλυπτού ποταμού.
Να εξετάσουν τα επιμέρους στοιχεία του Γλυπτού Ποταμού καθώς και τους συμβολισμούς τους.
Να γνωρίσουν ειδικότερα το μνημείο του Ιπποκράτη στη Λάρισα.
Να ερευνήσουν την επίδραση του έργου του Ιπποκράτη στην σύγχρονη ιατρική, στη χρήση των βοτάνων, στη διατροφή, στην άθληση, στην τέχνη.

 

Teachers4Europe

«Mε ένα βιβλίο αγκαλιά, βλέπω τον κόσμο από ψηλά»

Σκοπός

Ο χαρακτήρας της εκπαιδευτικής δράσης

Ο στόχος της εκπαιδευτικής δράσης “Teachers 4 Europe” είναι να συμβάλλει στην καλύτερη ενημέρωση των εκπαιδευομένων επί των εξελίξεων των Ευρωπαϊκών θεμάτων και να τους υποστηρίξει στο να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους, εφαρμόζοντας στην εκπαίδευση καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προκλήσεων και αξιοποιούν τις τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών.

  • να αποτελέσουν μέλη μίας Παν-Ευρωπαϊκής Κοινότητας που θα προωθεί και θα ενθαρρύνει πρωτοβουλίες σχετικές με την ένωση των κρατών και την βελτίωση των συνθηκών ζωής τους
  • να εξοικειωθούν σε βιωματικές και εναλλακτικές παιδαγωγικές τεχνικές με στόχο την παροχή γνώσης σε σύγχρονα ευρωπαϊκά θέματα
  • να συμμετέχουν σε ένα ενεργό δίκτυο ανταλλαγής απόψεων και καλών πρακτικών στην εκπαίδευση εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Άξονες  Στόχοι

Η  μετάδοση γνώσεων και ιδεών στους μαθητές για τις αξίες και τους στόχους της Ε.Ε.

  • Γνώσεις για την ΕΕ
  • Γενικές
  1. Τι είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση.
  2. Γιατί δημιουργήθηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση.
  3. Δικαιώματα των πολιτών της Ευρώπης.
  • Ειδικές
  1. Κράτη- μέλη της Ευρώπης.
  2. Σύμβολα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  3. Πολιτισμός και τέχνες στην Ευρώπη.
  4. Παραμυθάδες στην Ευρώπη.
  • Αξίες της ΕΕ

Σεβασμός: 

  • στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια,
  • την ελευθερία,
  • τη δημοκρατία,
  • την ισότητα,
  • σεβασμός ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
  • Στόχοι της ΕΕ που αναφέρονται στο πρόγραμμα μας
  • Προαγωγή της ειρήνης, των αξιών και της ευημερίας των λαών.
  • Σεβασμό στην πολιτιστική και γλωσσική πολυμορφία.
  • Προστασία και ανάπτυξη της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • Προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού.
  • Δημιουργία ενός χώρου ελευθερίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης χωρίς εσωτερικά σύνορα.
  • Η καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού και των διακρίσεων.

Ειδικότεροι στόχοι μέσα από τα παραμύθια που θα επεξεργαστούμε:

  1. Ανάπτυξη δεξιοτήτων εγγραματισμού και φιλαναγνωσίας.
  2.  Αναγνώριση και διαχείριση των συναισθημάτων τους. Έκφραση αγάπης και φροντίδας για τους άλλους.

iii) Καλλιέργεια της φαντασίας των μαθητών καθώς και των καλλιτεχνικών τους δεξιοτήτων-αισθητικής.

  1.  Εξοικείωση των μαθητών με την χρήση των ΤΠΕ για την προβολή παραμυθιών τους.
  2. Ανάπτυξη των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών με απώτερο στόχο την επίτευξη της πνευματικής και συναισθηματική τους ωριμότητα.
  3.  Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δυνατότητας συγκέντρωσης των μαθητών στην υλοποίηση μιας δραστηριότητας.

Etwinning / Πολιτιστικές διαδρομές.

Το σχολ. έτος 2016-17 το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο πολιτιστικό πρόγραμμα “Πολιτιστικές Διαδρομές”

Διαδρομές στη πόλη της Λάρισας ή και σε ευρύτερες περιοχές οι οποίες περιλαμβάνουν μνημεία, μουσεία αρχαιολογικούς χώρους. Σύνδεση με άλλα στοιχεία που αναδεικνύουν μέσα από τις διαδρομές αυτές την ταυτότητα μιας περιοχής όπως ο πολιτισμός και στοιχεία της φυσικής κληρονομιάς.

Teachers4Europe / “Ταξίδι στην Ευρώπη μέσα από την Τέχνη”

 

To 1o τμήμα του 23ου Ν/Γ Λάρισας συμμετέχει φέτος στο πολιτιστικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Teachers4Europe” με θέμα:

“Ταξίδι στην Ευρώπη μέσα από την Τέχνη”

102_8593

 

                                                                                             

                                                                                

       “Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα”

Hippocratesinlarissa

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει φέτος στο πρόγραμμα e Twinning: “Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα».
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν και άλλα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της Λάρισας. Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν την ζωή και το έργο του Ιπποκράτη και να επισκεφθούν τα μνημεία της περιοχής της Λάρισας που σχετίζονται με τον φιλόσοφο, ώστε η Λάρισα να αναδειχθεί ως πόλη του Ιπποκράτη.

logo_etwinning

 

   “Spreading the joy of Christmas”

Φέτος στο νηπιαγωγείο μας υλοποιείται τo πρόγραμμα e Τwinning: “Spreading the joy of Christmas” Με αυτό το πρόγραμμα, τα παιδιά θα φτιάξουν κάρτες χριστουγεννιάτικες και θα στείλουν σε συνεργαζόμενα σχολεία της Ευρώπης. Αλλά και μαθητές από 15 τουλάχιστον ευρωπαϊκές χώρες θα κατασκευάσουν αντίστοιχα κάρτες, θα γράψουν ευχές στην μητρική τους γλώσσα και στα αγγλικά και θα στείλουν στο νηπιαγωγείο μας.

Θα φτιάξουμε λοιπόν ένα πολυπολιτισμικό χριστουγεννιάτικο δέντρο με κάρτες και ευχές από πολλές χώρες της Ευρώπης.

 

102_8126 102_8132 102_8133 102_8275 102_8276 102_8277 102_8279

           

                                                    

        Βήματα για τη ζωή.

Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος υλοποιείται το πρόγραμμα Ατομικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο μας. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα προαγωγής της Ψυχικής Υγείας που αφορά στην ανάπτυξη ατομικών δεξιοτήτων όπως αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων, ενσυναίσθηση, ικανότητα αποφυγής συγκρούσεων, λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων.

 

102_8857

 

                                                      Πιστοποιητικό Συμμετοχής

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2014-15 τα νήπια συμμετείχαν με τις εργασίες τους σε έκθεση συνεργαζόμενου σχολείου στη Λιθουανία, με το πρόγραμμα e-twinning “Magic children’s crafts”

Με τη λήξη του e-Twinning προγράμματος, η διοργανώτρια συνάδελφος Vida Petraitienė του νηπιαγωγείου Ąžuoliuko” mokykla του Jurbarkas απέστειλε πιστοποιητικό συμμετοχής.

Certificate1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων