ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ»

This gallery contains 7 photos.

Συγκεντρώσαμε όλα τα σκεύη και υλικά που χρειαζόταν για τη δραστηριότητα (μεγάλο και μικρό διαφανές μπολ, διαφανής μεμβράνη, μικρό γλαστράκι, χώμα πέτρες, αλάτι και νερομπογιά). Προσθέσαμε στο μικρότερο δοχείο τις πέτρες και από πάνω το χώμα και τοποθετήσαμε το γλαστράκι … Συνέχεια

Περισσότερες συλλογές | Γράψτε σχόλιο

Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης

Δήλωση – Απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων

Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Βίβλου Νάξου δηλώνουμε ότι το όραμά μας για ένα καλύτερο σχολείο είναι ουσιαστικά ένα σχολείο αειφόρο στη λειτουργίας του, στο πνεύμα  και στη φιλοσοφία του. Αυτό για εμάς σημαίνει ότι όλοι, θα εργαστούμε συλλογικά και αρμονικά μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες μας, με τους γονείς, με όλους τους παράγοντες της σχολικής μας κοινότητας, προκειμένου να κάνουμε τη λειτουργία του σχολείου καλύτερη, ώστε να μετατραπεί σε σε χώρο δημιουργίας και αειφορικής λειτουργίας.

Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας οι μαθητές/τριές μας θα έχουν την ευκαιρία να εξοπλιστούν με γνώσεις, να αποκτήσουν στάσεις που θα τους βοηθούν και στην ενήλική τους ζωή, να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες οι οποίοι θα ζουν και θα δραστηριοποιούνται σκεπτόμενοι όλους τους ανθρώπους αποκτώντας αειφορική νοοτροπία.

Ο Διευθυντής του Σχολείου                                                                   Οι Εκπαιδευτικοί

 

Κατηγορίες: Δήλωση - Απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων, Σχέδιο Αιφόρου Διαχείρισης | Γράψτε σχόλιο

Οι Πρωταθλητές της Διατροφής

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ

“Οι Πρωταθλητές της Διατροφής”

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Καραμανλή Ειρήνη, ΠΕ70

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

Πουρπουτίδης Ιωάννης ΠΕ 11

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :
1) Να γνωρίσουν οι μαθητές τις τροφές που καταναλώνουμε, τα είδη διατροφής μας. 2) Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι οι τροφές αποτελούνται από ποικίλα συστατικά, θρεπτικά και μη.

3) Να κατανοήσουν ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία και σωματική μας ανάπτυξη από την υιοθέτηση λανθασμένης διατροφής.

4) Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα μιας ισορροπημένης διατροφής σε καθημερινή βάση. Να αλλάξουν νοοτροπία, στάση ζωής αλλά και διατροφικές συνήθειες. Να εξάγουν τα δικά τους συμπεράσματα σχετικά με τη διατροφή, να αποκτήσουν συνειδητή επιλογή διατροφικών συνηθειών. Να αποφασίσουν μόνα τους τι πρέπει να τρώνε ώστε να αποκτήσουν καλή υγεία και σωματική ανάπτυξη.

5) Να κατανοήσουν ότι η σωματική άσκηση είναι εξίσου σημαντική με τη σωστή Διατροφή και να εμπλακούν με διάφορους τρόπους γυμναστικής.

6)  Να αναπτύξουν κριτική στάση και αντιστάσεις απέναντι στους αμέτρητους ανθυγιεινούς διατροφικούς πειρασμούς και στον υπερκαταναλωτισμό.

 Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

Οι μαθητές:
  • να ασκηθούν στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου (περιγραφικού, ερωτήσεων-απαντήσεων, επιχειρηματολογικού, επεξηγηματικού, πληροφοριακού),
  • να εξασκηθούν στο να παίρνουν το λόγο και να διατυπώνουν διευκρινιστικές ερωτήσεις
  •  να αποτιμούν την αποτελεσματικότητα των υπό ανάγνωση κειμένων
  • να ασκηθούν στην αισθητική και θεατρική αγωγή μέσα από τη χρήση θεατρικών συμβόλων- ανάπτυξη φαντασίας,
  • να επισημαίνουν τους κινδύνους που προκύπτουν από την κακή διατροφή και υπερκατανάλωση
  • να γνωρίσουν τις ομάδες των τροφών, τη σύσταση (θρεπτικά συστατικά) και τη θρεπτική τους αξία
  • να γνωρίσουν τη σημασία του συνδυασμού και της ποικιλίας τροφίμων για την καλή υγεία και ανάπτυξη (σωματική και πνευματική) και να είναι σε θέση να συνθέτουν τα ίδια ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής
  • να διακρίνουν τις βλαβερές από τις ωφέλιμες τροφές
  • να γνωρίσουν τη μεσογειακή διατροφή γενικότερα και τις ευεργετικές επιπτώσεις τους στον ανθρώπινο οργανισμό
  • να επισημάνουν την αξία των φρούτων και λαχανικών στη διατροφή μας
  • να αποκτήσουν δεξιότητες «ανάγνωσης» ετικετών στις συσκευασίες τυποποιημένων προϊόντων (συντηρητικά, χρωστικές ουσίες, συστατικά) και να προβαίνουν σε ορθές επιλογές
  • να τροποποιήσουν τις διατροφικές τους συνήθειες με βάση τα όσα έχουν μάθει μέσα από την ενότητα (π.χ. περιορισμός κατανάλωσης γλυκών, πρόχειρου φαγητού και τροφών με συντηρητικά)
  • να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους για να επιδράσουν θετικά στην υιοθέτηση καλών διατροφικών συνηθειών από το οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον
  • να ασκηθούν στην πλοήγηση σε ιστοσελίδες του Διαδικτύου.
  • να εξοικειωθούν με την ανάγνωση παραμυθιών σχετικών με τη Διατροφή.
  • να έρθουν σε επαφή και να συζητήσουν πάνω στα εξής κειμενικά είδη: περιγραφικό,  αφίσας, αφηγηματικό, λεζάντας , συνταγής,
  • να συντάξουν κείμενα περιγραφικά, αφίσες, κόμικ, συνταγές,
  • να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους το σχετικό με τα θεματικά πεδία της διατροφής,
  • να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στο σώμα και τον εαυτό τους  (υγιεινή διατροφή, ατομική και στοματική υγιεινή, άθληση)
  •  να συνειδητοποιήσουν την άμεση σύνδεση της σωματικής υγείας με την πνευματική και ψυχική υγεία (να αντιμετωπίζουν την υγεία ως ολότητα).

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

  • Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
  • Διαθεματική διδασκαλία
  • Χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και πλοήγηση στο διαδίκτυο
  • Επισκέψεις στο φούρνο, μπακάλικο του χωριού, καθώς και στις Δημοτικές Αθλητικές εγκαταστάσεις της Χώρας Νάξου
  • Ενημέρωση από ειδικούς όπως διατροφολόγο, οδοντίατρο
  • Οι μαθητές να αυτενεργήσουν και να συμβάλλουν στη διαμόρφωση και στην ολοκλήρωση του προγράμματος

 Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Το πρόγραμμα συνδέεται με τα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Μελέτης Περιβάλλοντος, των Εικαστικών, του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, της Μουσικής και της Θεατρικής Αγωγής. Συγκεκριμένα, στο μάθημα της Γλώσσας οι μαθητές θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους  με τα θεματικά πεδία της διατροφής, να συντάξουν κείμενα   περιγραφικά, αφίσες, κόμικ, συνταγές, να αποτιμούν την αποτελεσματικότητα των υπό ανάγνωση κειμένων. Στο μάθημα των Μαθηματικών να χρησιμοποιούν διάφορες συσκευασίες προϊόντων, για την επίλυση προβλημάτων και την εξοικείωσή τους με τα ευρώ. Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα στις υποενότητες «Γνωρίζω το σώμα μου», «Οι ανάγκες μου», «Οι αθλητικές εγκαταστάσεις στο σχολείο μου». Στο μάθημα της Γυμναστικής να εξοικειωθούν με διάφορους τρόπους γυμναστικής, να συνδυάσουν την άσκηση με τη σωστή διατροφή και να γνωρίσουν από κοντά ένα Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Στο μάθημα των Εικαστικών να δημιουργήσουν κολάζ με τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές. Στο μάθημα της μουσικής να δημιουργήσουν το δικό τους τραγούδι για τα φρούτα και λαχανικά. Στο μάθημα του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή να ασκηθούν στην πλοήγηση σε σχετικές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο. Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής να αναπαραστήσουν εικαστικά σκηνές μέσα από τα σχετικά βιβλία και να δραματοποιήσουν τμήματα αυτών.

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ
Συζήτηση με τα παιδιά για το τι τρώνε, τι τους αρέσει και τι όχι.

  • Δημιουργία πίνακα με διατροφικές εβδομαδιαίες συνήθειες.
  • Παίζουμε παιχνίδια γεύσεων (γλυκό, πικρό, αλμυρό, ξινό).
  • Διαβάζουμε το βιβλίο «Το δικαστήριο των τροφών» και γνωρίζουμε τις ομάδες τροφών.
  • Δημιουργία κολάζ με τις ομάδες τροφών (η κάθε ομάδα ασχολείται με μία ομάδα και την παρουσιάζει στην τάξη)

Γνωριμία με τις τροφές που καταναλώνουμε, τα είδη διατροφής μας

  • Πού βρίσκονται, πώς καλλιεργούνται και πώς παρασκευάζονται οι τροφές; (από τη θάλασσα, τις λίμνες, τα ποτάμια, τα χωράφια, τους αγρούς, εργοστάσια- μηχανές, τυροκομείο κ.α.)
  • Από ποια υλικά παρασκευάζονται τα φαγητά μας (φυτικά, ζωικά)
  • Από πού τα προμηθευόμαστε (σούπερ μάρκετ, παντοπωλείο, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο κ.α)
  • Επίσκεψη στο παντοπωλείο και στο φούρνο του χωριού.
2ος ΜΗΝΑΣ Να γνωρίσουν ότι οι τροφές αποτελούνται από ποικίλα συστατικά, θρεπτικά και μη

  • Γιατί υπάρχουν  τροφές και φαγητά που μας αρέσουν λιγότερο ή περισσότερο – Τι συστατικά περιέχουν: Ανάγνωση των συστατικών διαφόρων προϊόντων και συζήτηση.
  • Τι είναι υγιεινό ή μη υγιεινό φαγητό: Συζήτηση και έρευνα στο διαδίκτυο μαζί με τα παιδιά για το «γρήγορο φαγητό»
  • Τι θα γινόταν  αν τρώγαμε συνέχεια τα ίδια φαγητά: Να προσπαθήσουμε να τρώμε μία εβδομάδα το ίδιο πρωινό.
  • Ορισμός ημερών που όλοι θα τρώμε κάτι γαλακτοκομικό, κάποιο φρούτο και κάποια δημητριακά.
  • Ανάγνωση βιβλίων «Λαχανικά», «Φρούτα» και παρασκευή φρουτοσαλάτας.
3ος ΜΗΝΑΣ
  • Ανάγνωση βιβλίου «Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω» και δραματοποίηση.
  • Δημιουργία τραγουδιού για τα φρούτα και τα λαχανικά, καθώς και τα οφέλη τους, παίρνοντας και αφορμή από το τραγούδι «Το χοντρό μπιζέλι».
  • Κατασκευή Μεσογειακής Διατροφικής Πυραμίδας.
  • Επίσκεψη στο μπακάλικο του χωριού και αγορά προϊόντων από όλες τις ομάδες τροφών, δημιουργώντας το εβδομαδιαίο πρωινό μας.
  • Παιχνίδι στην τάξη με ευρώ και δραματοποίηση «Το μπακάλικο».
  •  Συγγραφή παραμυθιού και εικονογράφηση με το αγαπημένο τους φρούτο.
4ος ΜΗΝΑΣ Να κατανοήσουν ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία και σωματική μας ανάπτυξη από την υιοθέτηση λανθασμένης διατροφής-Υιοθέτηση νέων διατροφικών συνηθειών και τρόπου ζωής.

  • Ανάγνωση παραμυθιού «Δόνα η Τερηδόνα» και συζήτηση για να καταλάβουν τα παιδιά τι συμβαίνει στον οργανισμό μας όταν δεν τρεφόμαστε, όταν τρώμε περισσότερο από όσο  χρειάζεται (πονόκοιλος, εμετός, διάρροια, χάλασμα δοντιών – τερηδόνα , σφραγίσματα), όταν τρώμε λιγότερο από όσο πρέπει (πονοκέφαλος, γουργουρητό στομάχου, ατονία- αδυναμία, προβλήματα)
  • Επίσκεψη οδοντιάτρου και διατροφολόγου στο σχολείο μας.
  • Παιχνίδι με ζάρια σχετικό με την υγιεινή των δοντιών μας.
  • Ανάγνωση παραμυθιού «Μια δίαιτα για ελέφαντες», ώστε τα παιδιά να καταλάβουν ότι ένας ανθυγιεινός τρόπος διατροφής έχει ως αποτέλεσμα την παχυσαρκία.
  • Συνέντευξη από τον Γυμναστή-Παγκόσμιο Πρωταθλητή του σχολείου μας για τον τρόπο ζωής-άσκησης-διατροφής ενός πρωταθλητή.
  • Επίσκεψη στις Δημοτικές Αθλητικές Εγκαταστάσεις της Χώρας (γήπεδο μπάσκετ, στίβου, ποδοσφαίρου).
  • Ομαδικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου.
  • Καταγραφή ωρών ενασχόλησης με κάθε είδους γυμναστική ανά εβδομάδα.
5ος ΜΗΝΑΣ
  • Εξαγωγή δικών τους συμπερασμάτων σχετικά με τη διατροφή και δημιουργία ατομικού εβδομαδιαίου διατροφολογίου.
  • Συγγραφή θεατρικού έργου σχετικό με τη Μεσογειακή Διατροφή και την Άσκηση και όλες τις δραστηριότητες.
  • Παρουσίαση θεατρικού έργου, κατασκευών και φωτογραφιών από την όλη πορεία του προγράμματος στην τελική γιορτή του καλοκαιριού, καθώς και παρουσίαση αθλητικών επιδείξεων.

 

Κατηγορίες: Δραστηριότητες 2012-13 | Γράψτε σχόλιο

Μαραθώνιος Ανάγνωσης με τα βιβλία της Άλκης Ζέη

Για το Σχολικό Έτος 2011-12 το Σχολείο μας πρόκειται να υλοποιήσει τρία προγράμαμτα, η περιγραφή και η στοχοθεσία των οποίων αναφέρεται παρακάτω:

Μαραθώνιος Ανάγνωσης με τα βιβλία της Άλκης Ζέη

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Σιδέρης Αθανάσιος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ: Σκάρκος Χρήστος

ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ) :
Εξοικείωση των μαθητών με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης τους με το λογοτεχνικό βιβλίο.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος οι μαθητές/τριες θα έχουν τη δυνατότητα:
καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης
• άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης και ως εκ τούτου πρόληψη φαινομένων διάσπασης προσοχής, όταν δεν οφείλεται σε παθογόνα αίτια,  που είναι πολύ συχνή στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου
• καλλιέργεια δεξιότητας αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων
• ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου
ανάπτυξη συνεργατικής ικανότητας
ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας
αφηγηματική ικανότητα
εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδων δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Η προσέγγιση του θέματος θα είναι διεπιστημονική και διαθεματική.  Συγκεκριμένα θα γίνει ανάγνωση βιβλίων της συγγραφέως καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος . διατύπωση ερωτήσεων κατανόησης του κειμένου, δημιουργία ζωγραφιών αποτυπώνοντας σκηνές μέσα από τα βιβλία που θα διαβάσουμε, δραματοποίηση μέρους ή του όλου της ιστορίας ενός βιβλίου. Στα πλαίσια του προγράμματος θα συνεργαστούμε με του ΕΚΕΒΙ και τον εκδοτικό οίκο Μεταίχμιο.

ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Το πρόγραμμα εξακτινώνεται σε στα επιστημονικά της Γλώσσας, της Μελέτης Περιβάλλοντος, των Εικαστικών και της Θεατρικής Αγωγής. Αφού μέσα από τα κείμενα της Άλκης Ζέη οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά είδη λόγου, να ερμηνεύσουν κείμενα και νοήματα, να γνωρίσουν πολιτιστικά στοιχεία άλλων περιοχών και εποχών, να αναπαραστήσουν εικαστικά σκηνές μέσα από τα βιβλία και να δραματοποιήσουν τμήματα αυτών.

ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:

1ος
ΜΗΝΑΣ
Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Το καπλάνι της βιτρίνας», από τους μαθητές της Γ΄και Δ ΄ τάξης. Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου», από τους μαθητές της Ε΄ και  ΣΤ ΄ τάξης.
2ος ΜΗΝΑΣ Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Ο θείος Πλάτων», από τους μαθητές της Γ ΄και Δ ΄ τάξης. Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Κοντά στις ράγιες», από τους μαθητές της Ε΄και ΣΤ ΄ τάξης.
3ος ΜΗΝΑΣ Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Η μωβ ομπρέλα», από τους μαθητές της Ε΄και ΣΤ ΄ τάξης. Κατασκευή εικαστικής «τοιχογραφίας» με ζωγραφιές και λεζάντες από τα βιβλία που έχουν διαβαστεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
4ος ΜΗΝΑΣ Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της», από τους μαθητές της Ε΄και ΣΤ ΄ τάξης.
5ος ΜΗΝΑΣ Δραματοποίηση, οργάνωση ημερίδας με θέμα : «Φιλαναγνωσία και προϋποθέσεις καλλιέργειάς της» με την παρουσία της συγγραφέως Άλκη Ζέη.
Κατηγορίες: Δραστηριότητες 2011-12 | Γράψτε σχόλιο

Δώσε μου μια … δεύτερη ευκαιρία

Δώσε μου μια … δεύτερη ευκαιρία.

Ένα πρόγραμμα για την αξιοποίηση και επαναχρησιμοποίηση των απορριμμάτων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Σκάρκος Χρήστος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ: Σιδέρης Θανάσης
ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ) Εξάντληση των φυσικών πόρων Μόλυνση της ατμόσφαιρας, εδάφους και υδροφόρου ορίζοντα. Ανακύκλωση απορριμμάτων

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Επιμέρους στόχοι του προγράμματος: ·         Να αναγνωρίσουν οι μαθητές την ανακύκλωση σα λύση για τη διά­θεση των απορριμμάτων. ·         Να εμπλακούν οι μαθητές στη δραστηριό­τητα της ανακύκλωσης χαρτιού. ·         Να αντιληφθούν τη χρησιμότητα της ανακύκλωσης για τη μείωση των απορριμμάτων. ·         Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα συμμετοχής όλων των πολιτών στην προσπάθεια διατήρησης και προστασίας του περιβάλλοντος.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο εργασίας Project. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και να προτείνουν λύσεις για την αντιμετώπισή τους. Σε συνεργασία με το δήμο την κοινότητα και τον Πολιτιστικό σύλλογο θα προσπαθήσουμε να συγκεντρώσουμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την ανακύκλωση στη Νάξο και προτείνουμε τρόπους για την γενίκευση της πρακτικής αυτής. Τέλος θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε ένα μικρό βίντεο μέσα από το οποία θα περνάμε το μήνυμα της ανακύκλωσης.

ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Το πρόγραμμα  πρόγραμμα διαχέεται σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Και αυτό γιατί ι μαθητές/τριες  θα έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν διαφορετικά κείμενα (Γλώσσα) για να μπορέσουν να συλλέξουν πληροφορίες για την ανακύκλωση, να υπολογίσουν (Μαθηματικά) την ελάφρυνση του περιβάλλοντος και της ατμόσφαιρας από τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, να διερευνήσουν την πολιτική (Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή) της Ελλάδας και της ΕΕ σχετικά με την ανακύκλωση, να ερευνήσουν τις επιπτώσεις της ανεξέλεγκτης απόθεσης απορριμμάτων (Φυσική), να κάνουν κατασκευές με «σκουπίδια» (Εικαστικά) να παίξουν θέατρο σχετικό με την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος, Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο (Πληροφορική) και δημιουργία βίντεο.

ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

1ος
ΜΗΝΑΣ
Αναζήτηση πληροφοριών και οριοθέτηση του προβλήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων και συνάντηση με υπεύθυνο του Δήμου.
2ος ΜΗΝΑΣ Σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο και το Συμβούλιο της Τοπικής Κοινότητας, υποβολή πρότασης ανακύκλωσης απορριμμάτων του χωριού μας. Στην περίπτωση θετικής απόκρισης δημιουργία και διανομή ενημερωτικού υλικού στην τοπική κοινωνία.
3ος ΜΗΝΑΣ Κατασκευή μακέτας και συγγραφή σεναρίου για τη δημιουργία εκπαιδευτικού βίντεο.
4ος ΜΗΝΑΣ Ανακύκλωση χαρτιού στην τάξη. Εικαστικές δημιουργίες σχετικά με το θέμα
5ος ΜΗΝΑΣ Οργάνωση του παραχθέντος υλικού και παρουσίαση στην τοπική κοινωνία.
Κατηγορίες: Δραστηριότητες 2011-12 | Γράψτε σχόλιο

Πρόγραμμα “Μαθαίνουμε Παρέα 2013-2014”

Αναφορικά με την επιλογή του σχολείου μας, ως το μοναδικό σχολείο που επιλέχθηκε από τη Νάξο, έγραψε η καθημερινή τοπική εφημερίδα “Κυκλαδική“, στις 19/11/2013 με τίτλο:

Πιάνουν δουλειά από σήμερα 

Το Δημοτικό σχολείο της Βίβλου έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα «Μαθαίνουμε παρέα» και από σήμερα αρχίζουν οι εργασίες με θέμα «Εναλλακτικές – Βιολογικές Καλλιέργειες και Βιώσιμη Ανάπτυξη» με πρωταγωνιστές τους μαθητές

 

Δεν είναι λίγα τα σχολεία (και δη στη Νάξο) που παίρνουν μέρος κάθε χρόνο σε δραστηριότητες που διοργανώνουν διάφοροι φορείς είτε αυτοί είναι κρατικοί είτε ιδιωτικοί με στόχο την ενίσχυση της δημιουργικότητας των μαθητών. Και το 4θεσιο  Δημοτικό σχολείο της Βίβλου (είναι και ολοήμερο με πέντε εκπαιδευτικούς) τα τελευταία χρόνια βρίσκεται όλο και πιο συχνά σε τέτοια προγράμματα με σκοπό οι μαθητές (αλλά και οι εκπαιδευτικοί) που φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση να αποκτούν όλο και περισσότερες εμπειρίες όσον αφορά τη δημιουργικότητα και τις καινοτόμες δράσεις, τις οποίες και καλούνται να υλοποιήσουν. Και φέτος εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Παρέα»  που χρηματοδοτείται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και έχει αποδέκτες τους παιδαγωγούς των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων όλης της χώρας.

 

Πρόσκληση

Η ένταξη στο σχετικό πρόγραμμα έγινε μέσα από δημόσια πρόσκληση για συμμετοχή και πραγματοποιήθηκε μέσω του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Τουρισμού αλλά και των κατά τόπους Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα – σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Ιδρύματος «Ιωάννη Σ. Λάτση»-  δέχτηκε συνολικά 125 έγκυρες αιτήσεις από 28 νησιά. Και όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «Η συμμετοχή 278 εκπαιδευτικών στις ομάδες αποτελεί μια εγγύηση για τη συνέχιση του προγράμματος αλλά και για το σημαντικό έργο που πραγματοποιείται στη δημόσια εκπαίδευση της χώρας». Πρόταση υπέβαλαν 86 Δημοτικά Σχολεία και 39 Νηπιαγωγεία. Η επιτροπή αξιολόγησης με κριτήρια την ιδέα και την περιγραφή της πρότασης, την μεθοδολογία υλοποίησης αλλά και τους προσδοκώμενους στόχους και αποτελέσματα αποφάσισε την 15η Νοεμβρίου να χρηματοδοτηθούν 17 προτάσεις για το σχολικό έτος 2013-14. Και ανάμεσά τους είναι το Δημοτικό Σχολείο της Βίβλου ενώ από τις Κυκλάδες έχουμε συνολικά πέντε σχολεία (μαζί μ’ αυτό της Νάξου) σε Άνδρο, Πάρο και Σύρο. Απ’ αυτά το ένα (Άνδρος) είναι νηπιαγωγείο αλλά και ένα ειδικό σχολείο (βλ Σύρος). Συνολικά το Νότιο Αιγαίο είχε τη μερίδα του λέοντος καθώς είχε 10 από τα 17 σχολεία, τα άλλα τρία είναι από το Ιόνιο, ενώ έχουμε ακόμη παρουσία και από το Βόρειο Αιγαίο (4).

 

Περιβάλλον

Τα κυριότερα θέματα έχουν σχέση με τη λαογραφία, τις τέχνες και την τοπική ιστορία ενώ το Δημοτικό σχολείο της Βίβλου έχει καταθέσει …πρόταση που έχει σχέση με το περιβάλλον και την Γεωργία. Όπως μας ενημέρωσε ο διευθυντής του σχολείου κ. Χρήστος Σκάρκος το θέμα έχει σχέση με τις εναλλακτικές – βιολογικές καλλιέργειες και βιώσιμη ανάπτυξη και μάλιστα από σήμερα οι μαθητές και οι δάσκαλοι του σχολείου πιάνουν φτυάρι και τσάπα με στόχο τη κατασκευή αρχικά θερμοκηπίου και στη συνέχεια θα ασχοληθούν με τα κηπευτικά και την καλλιέργειά τους. Παράλληλα θα επισκεφθούν μονάδες βιοκαλλιέργειας και εναλλακτικών μορφών γεωργίας που υπάρχουν στο νησί ώστε να μελετήσουν τους τρόπους εργασίας στις συγκεκριμένες καλλιέργειες και το πρόγραμμα  οφείλει να είναι έτοιμο έως περίπου το Πάσχα όπου και προφανώς θα γίνει ο σχετικός έλεγχος από την επιτροπή που έχει οριστεί από το Ίδρυμα ώστε να χρηματοδοτηθεί η συγκεκριμένη δράση. Η δουλειά είναι συνολική (κάτι που σημαίνει ότι και οι τέσσερις δάσκαλοι του σχολείου και οι μαθητές θα στρωθούν στη δουλειά) και όλοι …παρέα αναμένεται να βγουν νικητές στην αποστολή που ανέλαβαν για την τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο 2013 – 14.

Κατηγορίες: Δραστηριότητες 2013-14, Σχολικά Προγράμματα - Δραστηριότητες | Γράψτε σχόλιο

Πρόγραμμα “Μαθαίνουμε Παρέα 2013-14” του Iδρύματος Λάτση

Το σχολείο μας θέλοντας να δώσει επιπλέον κίνητρα στους μαθητές του για συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις και παράλληλα να τους παρέχει όσο περισσότερα ερεθίσματα είναι δυνατό κατά περίπτωση υπέβαλε ένα σχέδιο δράσης στο Ίδρυμα Λάτση και στο πρόγραμμα “Μαθαίνουμε Παρέα” .

Το σχολείο μας επιλέχθηκε να χρηματοδοτηθεί για τη δράση που υπέβαλε. Παρακάτω παρατίθενται τα στοιχεία του προγράμματος:

Το πρόγραμμα δέχτηκε συνολικά 125 έγκυρες αιτήσεις από 28 νησιά. Η συμμετοχή 278 εκπαιδευτικών στις ομάδες αποτελεί μια εγγύηση για τη συνέχιση του προγράμματος αλλά και για το σημαντικό έργο που πραγματοποιείται στη δημόσια εκπαίδευση της χώρας.

Πρόταση υπέβαλαν 86 Δημοτικά Σχολεία και 39 Νηπιαγωγεία. Η επιτροπή αξιολόγησης με κριτήρια την ιδέα και την περιγραφή της πρότασης, την μεθοδολογία υλοποίησης αλλά και τους προσδοκώμενους στόχους και αποτελέσματα αποφάσισε να χρηματοδοτηθούν 17 προτάσεις για το σχολικό έτος 2013-14

Ακολουθούν οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που επελέγησαν για υλοποίηση κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014.

Α/Α

ΝΗΣΙ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ

1.

Άνδρος

Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Χώρας Άνδρου

Το σεντούκι της γιαγιάς

Τοπική Ιστορία – Λαογραφία

2.

Αστυπάλαια

Νηπιαγωγείο Αστυπάλαιας

Μουσικοχώρα Αστυπάλαιας

Τέχνες – Μουσική

3.

Κάλυμνος

2ο Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Καλύμνου

«Τα Θαλασσοπούλια»-Σχολική Εφημερίδα

Αξίες – Στάσεις – Ευαισθητοποίηση

4.

Κέρκυρα

6ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας

Η αυλή του σχολείου μας: φυτεύουμε, μαθαίνουμε και ανακαλύπτουμε τη μαγεία της φύσης

Περιβάλλον

5.

Κεφαλονιά

Νηπιαγωγείο Λακήθρας

Οι παραδοσιακές ενδυμασίες, η μουσική και οι χοροί της Κεφαλλονιάς

Τοπική Ιστορία – Λαογραφία

6.

Κως

7ο Δημοτικό Σχολείο Κω

Υφαντική-Αειφορικό Μοντέλο Ανάπτυξης

Τέχνες – Υφαντική

7.

Λέσβος

Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Μήθυμνας

“Μήθυμνα: Μικρό θυμητάρι, ακριβό φυλαχτό στο πέρασμα των καιρών …” – Κτήρια της Μήθυμνας μέσα από τα μάτια των παιδιών

Τοπική Ιστορία – Αρχιτεκτονική

8.

Λήμνος

Δημοτικό Σχολείο Μούδρου

Μέλι: Μια γλυκιά εμπειρία! Honey: A Sweet Experience!

Ξένες γλώσσες

9.

Νάξος

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου

Εναλλακτικές – Βιολογικές Καλλιέργειες και Βιώσιμη Ανάπτυξη

Περιβάλλον – Γεωργία

10.

Νίσυρος

Νηπιαγωγείο Μανδρακίου

Ζούμε στο ομορφότερο νησί του κόσμου: Στην όμορφη Νίσυρο!

Περιβάλλον

11.

Πάρος

Δημοτικό Σχολείο Λευκών-Κώστου

Άσπρη Πέτρα Ξέξασπρη: Ανακαλύπτοντας τον λυχνίτη, το φημισμένο Παριανό μάρμαρο

Τοπική Ιστορία

12.

Ρόδος

Δημοτικό Σχολείο Έμπωνα

Κάνοντας μια ευχή… στα αστέρια

Επιστήμες – Αστρονομία

13.

Σαλαμίνα

5ο Νηπιαγωγείο Σαλαμίνας

Με χρώμα και πινέλο…φτιάχνω έναν κόσμο άλλο…

Τέχνες

14.

Σάμος

Δημοτικό Σχολείο Κοντακαίικων

Γράφω το «χωριό» με φως

Τέχνες – Φωτογραφία

15.

Σύρος

Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης

Καλλιτεχνική Σύμπραξη μαθητών γενικής εκπαίδευσης με μαθητές ειδικής αγωγής. Ένα εγχείρημα συνεκπαίδευσης

Τέχνες

16.

Σύρος

5ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης

Μαστίχα, Μέλι και Λουκούμι

Τοπική Ιστορία

17.

Χίος

11ο Νηπιαγωγείο Χίου

Ταξίδι μαγικό στου κάστρου τα σοκάκια με οδηγό το γλάρο και το αερικό

Τοπική Ιστορία

Κατηγορίες: Δραστηριότητες 2013-14, Σχολικά Προγράμματα - Δραστηριότητες | Γράψτε σχόλιο

Ανακύκλωσης Συνέχεια

Στην επόμενη φάση του προγράμματος οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα συγκκέντρωσαν ανακυκλώσιμα απορρίματα στο σχολείο και στις 18 Μαΐου 2012

τα απρρίμματα αυτά μετρήθηκαν και τοποθετήθηκαν στους κάδους ανακύκλωσης.

Στην τρίτη φάση του προγράμματος οι μαθητές κατασεκύασαν τη μακέτα του σχολείου με ανακυκλώσιμα υλικά. Τα σχολικά κτίρια κατασκευάστηκαν από χάρτινες συσκευασίες γάλακτος και τα δέντρα και οι μπασκέτες από εδημερίδα. Τα στεφάνια στις μπασκέτες είναι από κάτω μέρος από το καπάκι του μπουκαλιού νερού.

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις, Σχολικά Προγράμματα - Δραστηριότητες | Γράψτε σχόλιο

Πρόγραμμα Ανακύκλωσης: Δώσε μου μια … δεύτερη ευκαιρία

Το σχολείο μας στα πλαίσια των Σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιεί για τη σχολική χρονιά 2011-12, συμμετέχει και στο πιλοτικό πρόγραμμα του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων και της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτχνείου, με τίτλο Μικροί Πολίτες – Μεγάλα Έργα, Ανακύκλωση Τώρα!!!

Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ, Δ, Ε και ΣΤ τάξεων του Σχολείου μας δέχτηκαν στις 26 Απριλίου 2012 την επίσκεψη των καθηγητών – συνεργατών του Δήμου:

Δρ. Ε. Παυλάτου

Δ. Τσούκλερη

Δρ. Π. Σχοινά

Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την παρουσίαση του προγράμματος Ανακύκλωσης Απορριμμάτων και συμμετείχαν με μεγ’άλο ενδιαφέρον σε δημιουργικές δραστηριότητες.

Η πρώτη μας αυτή επαφή ολοκληρώθηκε με την υπόσχεση, πως ο δήμος θα μας προμηθεύσει με κάδους ανακύκλωσης.

Κατηγορίες: Σχολικά Προγράμματα - Δραστηριότητες | Γράψτε σχόλιο

Ας θυμηθούμε το κουτσό!!!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε και ΣΤ τάξεων στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και στην ενότητα Παιχνίδια συγκέντρωσαν πληροφορίες για τα παιχνίδια που έπαιζαν οι γονείς και οι παπούδες τους στην αυλή του σχολείου και στους δρόμους στις γειτονιές. Ένα από αυτά ήταν το κουτσό.

Ενημερώθηκαν γι’ αυτό, τους άρεσε, σχεδίασαν με χρώματα κουτσό στην αυλή του σχολείου και να το αποτέλσμα:

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις, Σχολικά Προγράμματα - Δραστηριότητες | Γράψτε σχόλιο