Μαραθώνιος Ανάγνωσης με τα βιβλία της Άλκης Ζέη

Για το Σχολικό Έτος 2011-12 το Σχολείο μας πρόκειται να υλοποιήσει τρία προγράμαμτα, η περιγραφή και η στοχοθεσία των οποίων αναφέρεται παρακάτω:

Μαραθώνιος Ανάγνωσης με τα βιβλία της Άλκης Ζέη

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Σιδέρης Αθανάσιος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ: Σκάρκος Χρήστος

ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ) :
Εξοικείωση των μαθητών με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης τους με το λογοτεχνικό βιβλίο.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος οι μαθητές/τριες θα έχουν τη δυνατότητα:
καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης
• άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης και ως εκ τούτου πρόληψη φαινομένων διάσπασης προσοχής, όταν δεν οφείλεται σε παθογόνα αίτια,  που είναι πολύ συχνή στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου
• καλλιέργεια δεξιότητας αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων
• ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου
ανάπτυξη συνεργατικής ικανότητας
ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας
αφηγηματική ικανότητα
εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδων δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Η προσέγγιση του θέματος θα είναι διεπιστημονική και διαθεματική.  Συγκεκριμένα θα γίνει ανάγνωση βιβλίων της συγγραφέως καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος . διατύπωση ερωτήσεων κατανόησης του κειμένου, δημιουργία ζωγραφιών αποτυπώνοντας σκηνές μέσα από τα βιβλία που θα διαβάσουμε, δραματοποίηση μέρους ή του όλου της ιστορίας ενός βιβλίου. Στα πλαίσια του προγράμματος θα συνεργαστούμε με του ΕΚΕΒΙ και τον εκδοτικό οίκο Μεταίχμιο.

ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Το πρόγραμμα εξακτινώνεται σε στα επιστημονικά της Γλώσσας, της Μελέτης Περιβάλλοντος, των Εικαστικών και της Θεατρικής Αγωγής. Αφού μέσα από τα κείμενα της Άλκης Ζέη οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά είδη λόγου, να ερμηνεύσουν κείμενα και νοήματα, να γνωρίσουν πολιτιστικά στοιχεία άλλων περιοχών και εποχών, να αναπαραστήσουν εικαστικά σκηνές μέσα από τα βιβλία και να δραματοποιήσουν τμήματα αυτών.

ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:

1ος
ΜΗΝΑΣ
Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Το καπλάνι της βιτρίνας», από τους μαθητές της Γ΄και Δ ΄ τάξης. Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου», από τους μαθητές της Ε΄ και  ΣΤ ΄ τάξης.
2ος ΜΗΝΑΣ Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Ο θείος Πλάτων», από τους μαθητές της Γ ΄και Δ ΄ τάξης. Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Κοντά στις ράγιες», από τους μαθητές της Ε΄και ΣΤ ΄ τάξης.
3ος ΜΗΝΑΣ Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Η μωβ ομπρέλα», από τους μαθητές της Ε΄και ΣΤ ΄ τάξης. Κατασκευή εικαστικής «τοιχογραφίας» με ζωγραφιές και λεζάντες από τα βιβλία που έχουν διαβαστεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
4ος ΜΗΝΑΣ Ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της», από τους μαθητές της Ε΄και ΣΤ ΄ τάξης.
5ος ΜΗΝΑΣ Δραματοποίηση, οργάνωση ημερίδας με θέμα : «Φιλαναγνωσία και προϋποθέσεις καλλιέργειάς της» με την παρουσία της συγγραφέως Άλκη Ζέη.

Σχετικά με ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΙΒΛΟΥ ΝΑΞΟΥ

Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Βίβλου Νάξου δηλώνουμε ότι το όραμά μας για ένα καλύτερο σχολείο είναι ουσιαστικά ένα σχολείο αειφόρο στη λειτουργίας του, στο πνεύμα και στη φιλοσοφία του. Αυτό για εμάς σημαίνει ότι όλοι, θα εργαστούμε συλλογικά και αρμονικά μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες μας, με τους γονείς, με όλους τους παράγοντες της σχολικής μας κοινότητας, προκειμένου να κάνουμε τη λειτουργία του σχολείου καλύτερη, ώστε να μετατραπεί σε σε χώρο δημιουργίας και αειφορικής λειτουργίας.
Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας οι μαθητές/τριές μας θα έχουν την ευκαιρία να εξοπλιστούν με γνώσεις, να αποκτήσουν στάσεις που θα τους βοηθούν και στην ενήλική τους ζωή, να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες οι οποίοι θα ζουν και θα δραστηριοποιούνται σκεπτόμενοι όλους τους ανθρώπους αποκτώντας αειφορική νοοτροπία.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Δραστηριότητες 2011-12. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση