Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ
“Οι Πρωταθλητές της Διατροφής”
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Καραμανλή Ειρήνη, ΠΕ70
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
Πουρπουτίδης Ιωάννης ΠΕ 11
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
- ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :
1) Να γνωρίσουν οι μαθητές τις τροφές που καταναλώνουμε, τα είδη διατροφής μας. 2) Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι οι τροφές αποτελούνται από ποικίλα συστατικά, θρεπτικά και μη. |
3) Να κατανοήσουν ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία και σωματική μας ανάπτυξη από την υιοθέτηση λανθασμένης διατροφής.
4) Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα μιας ισορροπημένης διατροφής σε καθημερινή βάση. Να αλλάξουν νοοτροπία, στάση ζωής αλλά και διατροφικές συνήθειες. Να εξάγουν τα δικά τους συμπεράσματα σχετικά με τη διατροφή, να αποκτήσουν συνειδητή επιλογή διατροφικών συνηθειών. Να αποφασίσουν μόνα τους τι πρέπει να τρώνε ώστε να αποκτήσουν καλή υγεία και σωματική ανάπτυξη.
5) Να κατανοήσουν ότι η σωματική άσκηση είναι εξίσου σημαντική με τη σωστή Διατροφή και να εμπλακούν με διάφορους τρόπους γυμναστικής.
6) Να αναπτύξουν κριτική στάση και αντιστάσεις απέναντι στους αμέτρητους ανθυγιεινούς διατροφικούς πειρασμούς και στον υπερκαταναλωτισμό.
Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)
Οι μαθητές: |
- να ασκηθούν στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου (περιγραφικού, ερωτήσεων-απαντήσεων, επιχειρηματολογικού, επεξηγηματικού, πληροφοριακού),
- να εξασκηθούν στο να παίρνουν το λόγο και να διατυπώνουν διευκρινιστικές ερωτήσεις
- να αποτιμούν την αποτελεσματικότητα των υπό ανάγνωση κειμένων
- να ασκηθούν στην αισθητική και θεατρική αγωγή μέσα από τη χρήση θεατρικών συμβόλων- ανάπτυξη φαντασίας,
- να επισημαίνουν τους κινδύνους που προκύπτουν από την κακή διατροφή και υπερκατανάλωση
- να γνωρίσουν τις ομάδες των τροφών, τη σύσταση (θρεπτικά συστατικά) και τη θρεπτική τους αξία
- να γνωρίσουν τη σημασία του συνδυασμού και της ποικιλίας τροφίμων για την καλή υγεία και ανάπτυξη (σωματική και πνευματική) και να είναι σε θέση να συνθέτουν τα ίδια ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής
- να διακρίνουν τις βλαβερές από τις ωφέλιμες τροφές
- να γνωρίσουν τη μεσογειακή διατροφή γενικότερα και τις ευεργετικές επιπτώσεις τους στον ανθρώπινο οργανισμό
- να επισημάνουν την αξία των φρούτων και λαχανικών στη διατροφή μας
- να αποκτήσουν δεξιότητες «ανάγνωσης» ετικετών στις συσκευασίες τυποποιημένων προϊόντων (συντηρητικά, χρωστικές ουσίες, συστατικά) και να προβαίνουν σε ορθές επιλογές
- να τροποποιήσουν τις διατροφικές τους συνήθειες με βάση τα όσα έχουν μάθει μέσα από την ενότητα (π.χ. περιορισμός κατανάλωσης γλυκών, πρόχειρου φαγητού και τροφών με συντηρητικά)
- να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους για να επιδράσουν θετικά στην υιοθέτηση καλών διατροφικών συνηθειών από το οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον
- να ασκηθούν στην πλοήγηση σε ιστοσελίδες του Διαδικτύου.
- να εξοικειωθούν με την ανάγνωση παραμυθιών σχετικών με τη Διατροφή.
- να έρθουν σε επαφή και να συζητήσουν πάνω στα εξής κειμενικά είδη: περιγραφικό, αφίσας, αφηγηματικό, λεζάντας , συνταγής,
- να συντάξουν κείμενα περιγραφικά, αφίσες, κόμικ, συνταγές,
- να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους το σχετικό με τα θεματικά πεδία της διατροφής,
- να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στο σώμα και τον εαυτό τους (υγιεινή διατροφή, ατομική και στοματική υγιεινή, άθληση)
- να συνειδητοποιήσουν την άμεση σύνδεση της σωματικής υγείας με την πνευματική και ψυχική υγεία (να αντιμετωπίζουν την υγεία ως ολότητα).
Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
|
Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
Το πρόγραμμα συνδέεται με τα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Μελέτης Περιβάλλοντος, των Εικαστικών, του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, της Μουσικής και της Θεατρικής Αγωγής. Συγκεκριμένα, στο μάθημα της Γλώσσας οι μαθητές θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με τα θεματικά πεδία της διατροφής, να συντάξουν κείμενα περιγραφικά, αφίσες, κόμικ, συνταγές, να αποτιμούν την αποτελεσματικότητα των υπό ανάγνωση κειμένων. Στο μάθημα των Μαθηματικών να χρησιμοποιούν διάφορες συσκευασίες προϊόντων, για την επίλυση προβλημάτων και την εξοικείωσή τους με τα ευρώ. Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα στις υποενότητες «Γνωρίζω το σώμα μου», «Οι ανάγκες μου», «Οι αθλητικές εγκαταστάσεις στο σχολείο μου». Στο μάθημα της Γυμναστικής να εξοικειωθούν με διάφορους τρόπους γυμναστικής, να συνδυάσουν την άσκηση με τη σωστή διατροφή και να γνωρίσουν από κοντά ένα Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Στο μάθημα των Εικαστικών να δημιουργήσουν κολάζ με τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές. Στο μάθημα της μουσικής να δημιουργήσουν το δικό τους τραγούδι για τα φρούτα και λαχανικά. Στο μάθημα του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή να ασκηθούν στην πλοήγηση σε σχετικές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο. Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής να αναπαραστήσουν εικαστικά σκηνές μέσα από τα σχετικά βιβλία και να δραματοποιήσουν τμήματα αυτών. |
Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)
Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)
1ος ΜΗΝΑΣ |
Συζήτηση με τα παιδιά για το τι τρώνε, τι τους αρέσει και τι όχι.
Γνωριμία με τις τροφές που καταναλώνουμε, τα είδη διατροφής μας
|
2ος ΜΗΝΑΣ | Να γνωρίσουν ότι οι τροφές αποτελούνται από ποικίλα συστατικά, θρεπτικά και μη
|
3ος ΜΗΝΑΣ |
|
4ος ΜΗΝΑΣ | Να κατανοήσουν ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία και σωματική μας ανάπτυξη από την υιοθέτηση λανθασμένης διατροφής-Υιοθέτηση νέων διατροφικών συνηθειών και τρόπου ζωής.
|
5ος ΜΗΝΑΣ |
|